Kuinka paljon miehenne hoitaa lapsiaan?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
mun mies jäi kotiin tytön kans kun mä lähdin töihin tammikuussa (määräaikanen) joka loppu nyt heinäkuus eli 7kk hoiti tyttöä ja poikaa päivittäin aamusta iltaan. Nyt hoidettaan yhdessä koska tyttö on isintyttö eli viihtyy paremmin isin kans kun mun :( neiti on nyt 1v 3kk ja poika on 8vuotias..

ja ulos pääsen kun haluan.. ei vaaan hirveesti kiinnosta nyt käydä kun kolmas tulossa noin 12viikon kuluttua
 
Tilanteesta riippuen, mutta vapaalla ollessaan mies hoitaa lapsia vähintään yhtä paljon kun minäkin. Omaa aikaa voin pitää tarvittaessa, sovittuja työn ulkopuolisia menojakin minulla on enemmän.
 
"RIIKKA"
Ja aplle vielä. Tosi monet miehet vieroksuu pienen vauvan kans olemista, vaikka se on oma lapsi. Se isän roolin ottaminen vie monelta jotenkin paljon enemmän aikaa kun taas meiltä äideiltä se vauvan kanssa kaksin olo tulee aivan luonnostaan, jo siitäkin syystä, että naiset on yleensä niitä, jotka kotona on vauvan kanssa kun isät töissä. Monesti käy kuitenkin niin, että kun lapsi kasvaa, isäkin löytää sen lapsensa kanssa kaksin olemisen ilon. Miehistä vauvojen kanssa olo on äärimmäisen tylsää ja jopa pelottavaa. Jutelkaa asiasta. Pyydä vaikka päästä lenkille yksin näin alkuun, kyllä se siitä sit pikkuhiljaa kun isä uskaltaa kohdata kaapissa lymyilevän mörön, joka ei olekaan niin kamala.
 
Aika ikävää kyllä, jos mies ei halua viettää aikaa jälkikasvunsa kanssa. Näitä miehiä ilmeisesti löytyy enemmänkin, ja ihmettelen todella miksi lapsia on sitten ylipäätään hankittu.

Meillä mies hoitaa ehkä hieman enemmän vauvaa silloin kun ollaan molemmat kotona, kokonaisuudessaan minä hoidan enemmän kun olen kotona hoitovapaalla.
 
"jenni"
[QUOTE="eräs";27087490]Tämä on just tätä et ku mä hoidan kodin 8 tuntia, niin töistä palattuaan mun mies/nainen saa hoitaa sen... Ihan ku se 8 h töissä ois jotain lomaa![/QUOTE]

Kun duunin laatu muuttuu välillä, se ei tunnu niin raskaalta kuin painaa samaa hommaa 14 tuntia putkeen. Pätee mihin tahansa, myös lastenhoitoon. Töistä tuleva saa yleensä myös hetken nollata päätään työmatkalla, mitä kotonaoleva ei välttämättä voi tehdä koko päivänä. Meillä ainakin on selviö, että kun mies tulee kotiin, mä saan hetken hengähtää. Loppuilta hoidetaan sit puoliksi.
 
Meillä 4vuotiasta en nyt enää "hoideta", mutta kaiken vapaa-aikansa mies pulaa muksun kanssa. Joka päivä siis, ellei ole reissuhommissa. Mua eivät juurikaan tarvitse, eli omaa aikaa saan aina kun siltä tuntuu. Tosin paljon tykätään tehdä koko perhe yhdessä. Pelata ja sellaista.
 
"memmu"
Mahdoton määritellä. Ollaan molemmat töissä, lapset 3v ja 4v. Mies hoitaa pääsääntöisesti hoitoonviennit koska päiväkoti on hänen työmatkansa varella. Mä kun lähden ihan totaallisen erisuuntaan.

Kotiin tullaan kaikki samoihin aikoihin ja alkaa perheen aika. Jos mulla on menoa voin mennä, jos miehellä on menoa hän "saa" mennä. Meillä kuitenkin yhteinen halu on olla yhdessä perheenä mahdollisimman paljon joten ei noita menoja kamalasti ole. Ollaan lasten(kin) suhteen tasavertaisia kumppaneita tässä maailmassa.

Ap - eikö teillä todellakaan ollut ennen lapsen hankkimista mitää puhetta tälläisestä? Että sa vauva syntyy teille molemilla. Oliko mies halukas saamaan lapsen? Vai onko tässä taas kyseessä sellainen että mies on puoliväksin saatu siittämään se lapsi, naisen painostuksen alla? Pahoittelen karua kieltä. Mutta tämä on toisinaan taustalla kun se mies ei halua ottaa siitä lapsesta vastuuta...
 
Ihan yhtä paljon kuin minäkin, ellei nykyään enemmänkin, sillä hän joutuu aina viemään pojan hoitoon, hakemaan pois sieltä jne. Tulen töistä ½-1½ h myöhemmin kuin mies ja lapsi kotiutuvat.

Hoitovapaalla ollessa minä hoidin luonnollisesti enemmän, mutta aina kun mies oli kotona, niin meni tasapuolisesti. Omaa aikaa olen melko huono ottamaan, etenkin nyt kun työ vie niin paljon aikaa, lähinnä tulee lenkillä käytyä.
 
"perseennuolija"
PALJON!Töistä tullessaan nappaa lapset kainaloon,syö ja lähtee niiden kanssa ulos tai muuten leikkii.
Hoitaa myös vauvan öisin,vaikka menee aamulla töihin :ashamed: Mulla selkä kenkkuilee niin pahasti,että mies saa paremmin hoidettua siinä vaipan vaihdot ym.
 
yhtä paljon hoidetaan, joskus mies hoitaa jopa enemmän ja sit toisinpäin. omaa aikaa kodinulkopuolella saan jos haluan, ei tarvii kun ilmottaa. sillonkun mä olin kotona lapsen kanssa, niin luonnollisesti hoisin enemmän lasta, kun mies oli töissä.
 
Olen kotona kahden lapsen kanssa päivät, mies töissä. Käyn salilla n.4 kertaa viikossa (pari tuntia/ilta) Sen lisäksi pääsen kaupungille/kahville halutessani. Ihan kuin miehenikin.

Oon tilanteeseen todella tyytyväinen, mies on hoitanut lapsia aina yhtä paljon kuin minä.
 
Lex
Hoidamme lapsia vaihtelevasti kulloistenkin työvuorojen mukaan.
Teemme molemmat täyttä työaikaa, joten suunnilleen saman verran hoidamme lapsiakin.

Omaa aikaa saa silloin kun mies sattuu olemaan kotona, ja toisinpäin.
 
"Vieras"
Omaa aikaa saan sen verran kuin haluan. Arkena minulla on yhtenä iltana tanssi (1h+matkat) ja toisena valokuvauskurssi (2,5h+matkat), ja yleensä viikonloppuaamuisin nukun tunnin tai pari muita pidempään, eli sen aikaa ovat muksun kanssa kahdestaan. Ja sit tietty muuten tarpeen mukaan, jos haluan käydä ostoksilla yksin tai tavata kavereita ilman muksua, mut aika paljon tuo lapsi kulkee matkassakin (esim. toisella tanssitunnilla). Mutta enimmäkseen ollaan miehen työpäivät poissulkien kaikki kolme samassa paikassa ja hoidetaan muksua yhdessä.
 
Miehen poika asuu äidillään ja on meillä joka toinen vkl ja lomilla pidempään, että sen verran hoitaa. Uskon, että kun tämä meidän vauva syntyy, niin mies hoitaa aika aktiivisesti pientä. Hoitaa myös mun tyttöä melkein joka päivä mun ollessa töissä useita tunteja, eikä siis ole hänen lapsensa.

Omaa aikaa kyllä löytyy kun sitä haluan, vaikka olis lapset kotona.
 
"Sanna"
[QUOTE="a p";27087283]Meillä on miehen kanssa 6kk ikäinen tyttö ja mies kokee asiat niin, että hänen tehtäviin ei kuulu lastenhoito, koska hän käy töissä ja hoitaa oman "osuutensa" sillä. Jos haluaisin käydä esim kerran viikossa ystävän kanssa kahvilla tai jumpassa, niin ei kyllä onnistu ilman jumalatonta riitelyä. Olen aika toivotan tämän tilanteen kanssa.[/QUOTE]

Entä, kun sinäkin alat käydä töissä. Eikä lastenhoito kuulu silloinkaan miehelle?

Älä missään nimessä suostu tuollaiseen. Miehen on hoidettava yhtä lailla lastansa iltaisin. Nosta joka kerta vielä isompi metakka kuin miehesi. Luulisi jossain vaiheessa tajuavan, että hänenkin on kannettava vastuunsa ja aikuistuttava.

Jos nyt annan miehen luistaa, niin hän tekee sitä myös silloin, kun sinäkin käyt töissä.
 
Suunnilleen samanverran hoidetaan, tai no nyt, kun oon työttömänä, niin tietysti hoidan enemmän, kun lapset on vaan puolpäiväsinä hoidossa, mutta töissä ollessani mies ehkä jopa enempi, johtuen mun epäsäännöllisistä työvuoroista. Omaa aikaa saan niin paljon, kuin vaan haluan. Eilen olin kaverin kanssa sienimetsässä parisen tuntia ja mies oli lasten kanssa kotona. Viikonloppuna olis tarkotus mennä iltaa istumaan ystävän kanssa ja mies on kotona lasten kanssa. Mies voi myös vastaavasti mennä aina, kun tahtoo. Harvemmin meistä kuitenkaan kumpikaan missään yksinään on. Ulkoilut hoituu yleensä koko perheen kera yms. Toisinaan meistä jompikumpi lähtee kauppaan tmv. ja ottaa toisen lapsista vaan mukaan, jolloin molemmat lapset saavat nauttia siitä kaikesta huomiosta, siltä toiselta vanhemmalta.
 
"vieras"
Molemmat ollaan töissä ja yhdessä lapset hoidetaan työajan ulkopuolella. En ole koskaan laskenut tunteja eikä ole koskaan kummankaan tarvinnut perua menojaan lastenhoidon takia, joten ilmeisesti meillä on aika hyvä työnjako :)
 
"minttu"
Paljon. Mä käyn treenaamassa neljä kertaa viikossa, ja lisäksi mulla on epääsäännöllisempiä juttuja, joissa käyn, mm. urheiluun liittyviä viikonloppureissuja. Miehelle ei ole mikään ongelma olla lapsen kanssa, päinvastoin. Me on alusta lähtien hoidettu lasta melkein fifty-fifty.
 
"vieras"
[QUOTE="minttu";27089103]Paljon. Mä käyn treenaamassa neljä kertaa viikossa, ja lisäksi mulla on epääsäännöllisempiä juttuja, joissa käyn, mm. urheiluun liittyviä viikonloppureissuja. Miehelle ei ole mikään ongelma olla lapsen kanssa, päinvastoin. Me on alusta lähtien hoidettu lasta melkein fifty-fifty.[/QUOTE]

Voi tää olis niin ihannetilanne! Pääsis joskus jonnekin ilman lapsia. Mulla on liki aina vähintään se yksi lapsi mukana menin minne tahansa paitsi töihin.
 
"Vieras"
Ei yhtään. Hoida siis. Hetkittäin saattaa tehdä lastemme kanssa jotain "erityistä", mutta arkea pyöritän minä. Toisaalta mieheni työ jo vaatii sen, että minä olen vain kotia pyörittämässä. Lisäksi asuinpaikkamme ja maamme vaihtuu vähintään kahden vuoden välein, niin empä paljon töihin kiinni pääsisikään. Mutta perheenä olemme sitten mahdollisimman paljon.
Ja omaa aikaani saan ihan niin paljon kuin tarvitsen, sillä tälläkin hetkellä meillä asuu kotiapulainen, joka tarvittaessa antaa sitä aikaa. Tosin yritän hoitaa oman ajan silloin kun lapset ovat hoidossa.
 

Yhteistyössä