Kuinka yleistä nuoruudessasi ja kotipaikkakunnallasi tämä oli?

"Kotitonttu"
Hyvinkin yleistä, mutta onneksi ei sentää kaikkien 12-14-vuotiaiden tyttöjen kohdalla. Osalla oli ne "spurkujätkät", joiden kanssa mentiin pillurallia, sai tupakkia ja pussikaljaa.. sitten tuli siideri kauppoihin :D Muistan pari reilut yli 30vee ukkoa, jotka jahtas todella nuoria likkoja. Niistä oli paljon puhetta kylillä. Heistä varoiteltiin ja vanhemmat repi hiuksiaan, jos tyttö niiden matkaan eksyi. Inhottavaa.. ja muuten tekivät yhä samaa vuosien jälkeekin.. nykyään en tiedä, onko niistä kukaan enää hengissä edes.

Voi sitä riemua, sain itsekin kaverin kautta maistaa pussikaljaa ja siideriä.. heh. (sitten isä rupes ostaan niitä litran pulloja pari vkonlopuks toisinaan, etten vaan itse menis tekeen mtn tyhmää siidun eteen. Hyvä niin ja ylläripylläri, pysyin kotona enimmäkseen). Joskus ihan etoi, kun mietti miten jotkut voi niin vanhoihin koskea.. toki osalla oli ihan pysyviäkin suhteita, mutta ne olikin sitten enempi kunnollisia poikia heidän kanssaan. ;)

Osa niistä ressukkatytöistä oli vähän.. noh, alempaa tasoa älyltään ja ei heistä kovin ihmeitä tullut. Polkulauta ja jakorasia olivat yleisiä nimityksiä.. :(
Oma bestikseni tosin kuppasi hienosti niiltä amisjätkiltä kyydit ja tupakit vaan. Oli niitä fiksumpia tyttöjä ja menestyvä johtotason tehtävissä olevan nainen hänestä tuli.

Hyväksikäytöksi sen katson vanhemman silmin nykyään, jos ns.reppana joutuu vanhojen ukkojen kynsiin.. mutta tuskimpa jokainen vanhempiin miehiin koskeva on mitenkään "alempi älyltään". Olen nähnyt ääripäät kuitenkin nuoruudessani. :)
 
Lex
Huomaatteko itse, kuinka yleistä on että seksuaalisen hyväksikäytön uhria vielä aikuistenkin kesken pyritään jollain lailla syyllistämään.
Lapsi on joutunut aikuisen miehen seksuaalisten halujen ja/tai tekojen kohteeksi omaa tyhmyyttään ja provokatiivisuuttaan, tai sitten se asia on jotenkin muuten vaan ok.

Mielipiteeni edelleen on se, että jos työssäkäyvä, aikuinen mies pyrkii tietoisesti harrastamaan seksiä 13-vuotiaan kanssa, on kyseessä lapsen seksuaalinen hyväksikäyttö.

Ihan eri asia on, jos 15 v. koululaistyttö ja 18 v. amis/lukiolaispoika seurustelevat.
 
  • Tykkää
Reactions: Tepadj
"jeps"
joitain oli. yleensä ne tytöt oli säälittäviä muka-koviksia ja pojat jotain ammattikoululaisia corolla-teiniviiksi-lippispää-idiootteja. naurettiin ja paheksuttiin, eniten säälitti!
 
"vieras"
No en onneksi tiedä yhtään tapausta meidän kyliltä, mutta ehkä johtuu siittä, että autoilevat amikset pyöri enemmän 10km päässä "isolla kirkolla". Meillä ei tainut kukaan pukeutua paljastavasti tai jos pukeutu, niin katsottiin kyllä tosi kieroon. Eipä tainut kukaan meikkaillakkaan... Täys ikäistä miestä oltais varmasti pidetty pedofiilinä tai idioottina jos ois meidän yläaste ikäisten teinien kanssa pyörinyt.

Mä en voi ymmärtää aikuisia ihmisiä jotka seurustelevat teinien kanssa, niiden tarvii oikeasti olla jollainen henkisellä tasolla vajaita, mutta vielä vähemmän ymmärrän sellaisten teinien vanhempia jotka tämän seurustelun hyväksyy...
 
Oliko tavallista, että n. 20 vuotiaat miehet (sanotaan nyt vaikka 20-22 v) seurustelivat ja harrastivat seksiä n. 13-vuotiaiden tyttöjen kanssa?

Jos sitä tapahtui, miten siihen suhtauduttiin?
Lukematta ainuttakaan vastausta...

Ei todella lainkaan tavallista. Näin ainakin Espoossa aikoinaan. Toinen meno oli sitten "maalla" jossa vietin väliin pitkiäkin aikoja lomilla.. Musta oli jo silloin outoa, että kakskymppiset miehet (?) hakivat seuraa nuorista 13-14 vuotiaista tytöistä.
 
Oliko tavallista, että n. 20 vuotiaat miehet (sanotaan nyt vaikka 20-22 v) seurustelivat ja harrastivat seksiä n. 13-vuotiaiden tyttöjen kanssa?

Jos sitä tapahtui, miten siihen suhtauduttiin?
13-vuotiadne kanssa en muista kenenkään aikuisen miehen olleen, mutta sitten 15-16 vuotiaana saattoi monellakin olla 18+ ikäinen poikaystävä.
Itse olin 16 kun aloin seurustelamana ensimmäisen mieheni kanssa ja 17 kun menimme naimisiin. Hän oli 6 v minua vanhempi ja hyvä, kestävä liitto siitä tuli.

Yksi tyttäristäni oli 17 kun alkoi seurustella nykyisen miehensä kanssa. Vävytin häntä 4 v vanhempi ja hyvin näyttää heidänkin liittonsa kestäneen kuluneiden 10 vuoden myötä- ja vastamäet.

:)
 
Lex
13-vuotiadne kanssa en muista kenenkään aikuisen miehen olleen, mutta sitten 15-16 vuotiaana saattoi monellakin olla 18+ ikäinen poikaystävä.
Itse olin 16 kun aloin seurustelamana ensimmäisen mieheni kanssa ja 17 kun menimme naimisiin. Hän oli 6 v minua vanhempi ja hyvä, kestävä liitto siitä tuli.

Yksi tyttäristäni oli 17 kun alkoi seurustella nykyisen miehensä kanssa. Vävytin häntä 4 v vanhempi ja hyvin näyttää heidänkin liittonsa kestäneen kuluneiden 10 vuoden myötä- ja vastamäet.

:)
Niin, nämä ovat minusta 2 täysin eri asiaa; kaksi nuorta muutaman vuoden ikäerolla ja lapsi+aikuinen 10 vuoden ikäerolla... =)
 
Huomaatteko itse, kuinka yleistä on että seksuaalisen hyväksikäytön uhria vielä aikuistenkin kesken pyritään jollain lailla syyllistämään.
Lapsi on joutunut aikuisen miehen seksuaalisten halujen ja/tai tekojen kohteeksi omaa tyhmyyttään ja provokatiivisuuttaan, tai sitten se asia on jotenkin muuten vaan ok.

Mielipiteeni edelleen on se, että jos työssäkäyvä, aikuinen mies pyrkii tietoisesti harrastamaan seksiä 13-vuotiaan kanssa, on kyseessä lapsen seksuaalinen hyväksikäyttö.

Ihan eri asia on, jos 15 v. koululaistyttö ja 18 v. amis/lukiolaispoika seurustelevat.
Niin no jos jotain pitäisi tuossa syyllistää, niin sen alaikäisen vanhempia jotka mahdollistavat hyväksikäytön.

Kaikenlaisia sairaita on maailma täys, heitä on vaikea saada vastuuseen tai lopettamaan tekosiaan, vaikka aikuisella vanhemmalla miehellä vastuu onkin.

Seksuaalisesta hyväksikäytöstähän siinä on kyse, mutta onhan se ihan fakta, ettei valtaosa nuorista tytöistä sellaiseen kelkkaan lähtisi.
Olosuhteiden uhreja mun mielestä, niin kuin jo sanoinkin.
Tosin epäilen, että nuo tytöt ovat ehkä juuri niitä jotka vielä aikuisenakin puolustelevat lapsen ja vanhan sedän välisiä suhteita "rakkaudella".
 
  • Tykkää
Reactions: Lex
Mä kyllä tuomitsen muutamankin vuoden ikäerot tietyssä vaiheessa, etenkin oman lapsen kohdalla ei tulisi kuuloonkaan.

Toivottavasti saan aivopestyä mukulasta sen verran järkevän likan, ettei tarvitse liian nuorena ruveta ensinnäkään seurustelemaan, saati itseään vanhemman äijänkäppänän k anssa. :D

Mun veli muuten rupesi 16-vuotiaana seurustelemaan 28-vuotiaan naisen kanssa, ihan näin tuli aiheesta mieleen, että ei aina ole tyttö se tenukki siinä suhteessa, vaikka varmaan 95% niin onkin.
 
"vieras"
Hyi. Ei ollut tavallista. Muutama vanhempi äijä pyöri autollaan siinä ylästeen nurkilla aina välituntien aikaan mutta kaikki tiesivät ettei niillä ollut kaikki inkkarit kanootissa ja herättivät lähinnä inhoa ja kuvotusta. Meidän kylillä "vanhempi poikaystävä" jolla ylpeiltiin tarkoitti peruskoulusta päässyttä amista :D Harva lukiolaispoika tykkäsi seurustella peruskouluikäisten tyttöjen kanssa,mikähän siinäkin..

Nykyään tiedän yhden tutun joka kolmekymppisenä yrittää iskeä juuri noita 13-15 kesäisiä mutta tyyppi asuu vanhempiensa luona eikä ole koulussa eikä töissä..äitinsä autolla ajelee teinien perässä kaupungilla :D
 
"vieras"
Mä kyllä tuomitsen muutamankin vuoden ikäerot tietyssä vaiheessa, etenkin oman lapsen kohdalla ei tulisi kuuloonkaan.

Toivottavasti saan aivopestyä mukulasta sen verran järkevän likan, ettei tarvitse liian nuorena ruveta ensinnäkään seurustelemaan, saati itseään vanhemman äijänkäppänän k anssa. :D

Mun veli muuten rupesi 16-vuotiaana seurustelemaan 28-vuotiaan naisen kanssa, ihan näin tuli aiheesta mieleen, että ei aina ole tyttö se tenukki siinä suhteessa, vaikka varmaan 95% niin onkin.
Olen samaa mieltä. Ylipäätään ihmettelen että mikä henkinen yhteys mahtaa löytyä 30v äijän ja 15v tytön välillä. Tyttö voi toki olla kypsä IKÄISEKSEEN mutta vastuullista aikuista se ei hänestä silti tee,eikä hänen tarvitse sellainen ollakaan. Luulisi että kolmekymppisellä on jo vähän eri ulottuvuuden elämässään kuin peruskoulumaailma.

Ollaan miehen kanssa hieman alle kolmekymppisiä ja meillä on oma talo,ammatit ja kolme lasta. En jotenkin osaisi kuvitella että tuntisin mitään suurta yhteenkuuluvuutta jonkun skootteripojan kanssa joka polttelee tupakkia perjantaisin nuokkarin pihalla. Joten joo,ehkä ne huomattavasti nuorempiin suuntautuneet on jollain asteella vähän henkisesti jäljessä.
 
"vieras"
Kyllähän niitä oli, mutta sekä nämä nuoret tytöt että nämä aikuiset miehet olivat just sitä alempaa sosioekonomista luokkaa joilta ei voi muuta odottaa, ennen kuin joku taho saa tuon sorttisen kehityksen katkaistua.

Siinä ysillä alkoi useammalla tytöllä olla 18-20v poikaystävä, mutta se nyt on vähän eri asia jo.
 
oha-allah
[QUOTE="vieras";27177943]Entäpä Muslimeiden lapsivaimot, täälläkin kuulemma palstailee muslimeita niin miten on hyväksyntä?[/QUOTE]

Mielestäni lapsivaimokäytäntö on erinomainen. Vanhempien ei tarvitse olla huolissaan tyttäristään, koska he ovat hyvissä käsissä jo lapsesta. Ei kylillä notkumista, ei kaliaa ja tupakkia. Ei amitsuja hyväksikäyttämässä jne.
 
kahvikirahvi
Oliko tavallista, että n. 20 vuotiaat miehet (sanotaan nyt vaikka 20-22 v) seurustelivat ja harrastivat seksiä n. 13-vuotiaiden tyttöjen kanssa?

Jos sitä tapahtui, miten siihen suhtauduttiin?
Sillon kun oon itse ollut jotain 13-vuotias, niin aika harvinaista oli että sen ikäset sekstaili parikymppisten kanssa. Itseasiassa tiedän vaan yhden tai kaks jotka oli edes menettäny neitsyyttään ton ikäsenä.

Mutta nyt parikymppisenä teidän paljonkin tyttöjä jotka jo ton ikäsenä suoraan sanottuna jakaa pillua kylillä, näille vanhemmille pojille. Ei sitä tunnu kukaan ihmettelevän.
Mm. tunnen tapauksen jossa tyttö alkoi 14-vuotiaana seurustelemaan 22-vuotiaan kanssa eikä tytön vanhemmat sanonu mitään. Parin vuoden päästä likka vaihto lennosta jätkän isoveljeen, joka tais just sillon täyttää 30. Ja sekään ei vanhempia edes ihmetyttäny.

Ja onhan noita tapauksia paljon, mutta eipä niitä taida päivitellä kuin parikymppiset naiset. Itse asiassa ei munkaa äiti sanonu mitään kun 15-vuotiaana seurustelin 25-vuotiaan kanssa..
 
asdasd
Sillon kun oon itse ollut jotain 13-vuotias, niin aika harvinaista oli että sen ikäset sekstaili parikymppisten kanssa. Itseasiassa tiedän vaan yhden tai kaks jotka oli edes menettäny neitsyyttään ton ikäsenä.

Mutta nyt parikymppisenä teidän paljonkin tyttöjä jotka jo ton ikäsenä suoraan sanottuna jakaa pillua kylillä, näille vanhemmille pojille. Ei sitä tunnu kukaan ihmettelevän.
Mm. tunnen tapauksen jossa tyttö alkoi 14-vuotiaana seurustelemaan 22-vuotiaan kanssa eikä tytön vanhemmat sanonu mitään. Parin vuoden päästä likka vaihto lennosta jätkän isoveljeen, joka tais just sillon täyttää 30. Ja sekään ei vanhempia edes ihmetyttäny.

Ja onhan noita tapauksia paljon, mutta eipä niitä taida päivitellä kuin parikymppiset naiset. Itse asiassa ei munkaa äiti sanonu mitään kun 15-vuotiaana seurustelin 25-vuotiaan kanssa..
Näinpä. Kato ne mutsit tietää kyllä, mitä olisi kannattanut tehdä. Tai tekivätkin. Paheksuvat vain yleisön vuoksi.
 
Mun mielestä on vastenmielistä ajatella noin keskimääräisesta 13-vuotiaasta, jolla on ehkä juuri alkanut kuukautiset, rinnat ovat vasta alkaneet kehittyä ja juuri ja juuri muutos murrosikään vasta alkamassa muutenkin. Pään sisältä aivan lapsi vielä.

On selkeästi eri asia puhua jostakin riparin käyneestä 9-luokkalaisesta ja amitsupojasta.

Minä puhuin 13-vuotiaasta lapsesta, ja yli parikymppisestä AIKUISESTA. Siis ihan työssäkäyvästä aikuisesta.
Noh mun tekstissä ikähaarukka oli se 18-20v ja pointti oli, että jos jollekin on nuoruudessaan kelvannut se +13v, mutta vanhemmiten kelpaa vanhempikin, mutta edelleen selkeästi itseä nuorempi nainen, on kyse jostain muusta, kuin lapsiin viehätystä tuntemisesta.
 
[QUOTE="vieras";27176671]Ei ne täysi-ikäiset miehet ainakaan sillon mun aikana liittyny pussikaljoihin ja kaikille jakamiseen. Kyllä toiset ihan pitkäaikaisesti seurustelikin niitten täysi-ikäisten kanssa ja toisaalta taas joku jakorasia saattoi paneskella vaan oman ikäluokan jätkien kanssa.[/QUOTE]

Ei meilläkään päin nuo liittynyt toisiinsa, enemmän nuo jotka ryyppäs ja jakelivat, olivat oman ikäisessä porukassaan eli 13-15v. Yleensä seiskaluokan tytöt ja ysiluokan pojat.
 

Yhteistyössä