*KULLANKERÄT Marraskuussa*

On koko päivän pyöriny tuo Kielletty mielessä tuolla takaraivossa. Hyvä, että oli jotain ilmotellu itsestään ja että kaikki tuntui olevan tällä hetkellä ihan hyvin.

Niin ja kiva kuulla myös Rypäleestä. Mikäs teillä on tilanne?

Onpa ollu meilläkin tosi "kiva" päivä. Mies vapaalla, mut ei tuo mitään halua eikä jaksa tehdä. Talvivaatteita piti viedä kellariin kolme isoa laatikollista + äp-laatikollinen Rasmuksen pieniksi jääneitä vaatteita... minähän se olin, joka sain ne sinne tällä romuselällä raahata ja nostella. Kyl ottaa tuo ukko taas päähän ihan kunnolla, mut toisaalta ei meijän ongelmat (tai siis lähinnähän ne on vaan mun ongelmia) ole mitään toisten ihan oikeisiin ongelmiin verrattuna. :ashamed:

Saapa muuten nähdä saadaanko tänne meijän kesäkuisten keskuuteen nyt joku vauvakuume oikein päälle kun jo yksi on ilmoittanut raskauteneensa uudestaan. Minä kyllä syön ihan tunnollisesti noita pillereitä. :saint: Tosin kai niitäkin voi syödä ihan vaan vitamiini-tarkoitusperinä,kun en tiedä sinänsä et mitä varten niitä syön. Eipä oo juuri funktiota niille tällä hetkellä. :/

Rasmus on nukkunu tänään ainakin enemmän päikkäreitä kuin eilen, katotaanpa onko sillä vaikutusta ens yöhön. Huomenna pitäis anopin tulla miesystävänsä kanssa kattoo Rasmusta, jotta me päästään ukon kanssa jouluostoksille. Visiona olis, että kaikki puuttuvat lahjat saatais hankittua... huoh, aika mahdottoman tuntuinen ajatus! Etenkin kun muutamien ihmisten kohdalla on lähinnä ISO?, ei vaan tiedä mitä niille pitäis ostaa.
 
Ihana että kielletty oli käynyt rustaamassa kuulumisiaan, voimaa ja uskoa parempaan :hug:

Kertokaa mulle (jos joku tietäis tutun tutulle käyneen nois hormoonimyrskyissä :ashamed: mä kilahdan välillä ihan pienistä |O )
mitenkä huomattu raivari-kohtausten,kiukuttelun ja jne johtuvan hormoonikierukasta? :snotty:
 
Alkuperäinen kirjoittaja rebel:
Saapa muuten nähdä saadaanko tänne meijän kesäkuisten keskuuteen nyt joku vauvakuume oikein päälle kun jo yksi on ilmoittanut raskauteneensa uudestaan. Minä kyllä syön ihan tunnollisesti noita pillereitä. :saint: Tosin kai niitäkin voi syödä ihan vaan vitamiini-tarkoitusperinä,kun en tiedä sinänsä et mitä varten niitä syön. Eipä oo juuri funktiota niille tällä hetkellä. :/
Mun täytyy ainakin myöntää, että vauvakuumetta on ilmassa :whistle:
 
Mitä ihmettä pitäis tehdä tuolle sormien imeskelylle?? |O Sofialla on koko ajan sormet suussa, ja kuuluu kunnon imemisääni. Tutti ei kelpaa enää kuin väsyneenä, joten sillä tuota sormien imemistä ei ainakaan saa vähennettyä. Lapaset käteen?
 
Jatkan yksinpuhelua :D

Nyppiikö teidän kullankerät korviaan?
En oikein tiedä, että onko vaan löytänyt korvansa ja nyppii sitä sen vuoksi vai sattuuko se. Mutta nukkuu kyllä hyvin ja on muutenkin iloinen. Siksi en oo vielä kovin huolissani. Voiskohan olla vaan normaalia kehon tutkimista...? :/
 
Tiivari
Nyppiikö teidän kullankerät korviaan?
Juu nypitään, erityisesti jos vähänki väsy, mut myös muulloin. Ja jos korvat kipeet (tulehtuneet) nii sen kyllä tietää kuulemma siitä että kun korvaa painaa, nii huuto alkaa (siis painaa siitä käytävän eessä olevasta nipukasta mikä-nyt-olikaan-nimeltään.)

T. Samaisen korvien nyppimisen vuoksi yksityiselle kiikuttanut yli huolehtimiseen sortunut esikoisen äiskä... :snotty: :D
 
Tiivari: esikoisen kohdalla pistin joka kerta tutin suuhun kun vei sormet suuhun ja pian se sormien imeminen loppuikin.. mies on kuulemma verille asti imenyt/jyrsinyt vauvana kätensä joten tahtoa tuon tavan estämiseksi löytyi.. =)

Tuo korvien kiskominen on muuten yksi oire hampaiden puhkeamisesta.. täällä kiskotaan kans korvaa ja tungetaan sormia suuhun.. ei ime vaan kaivelee sormella ikeniä kuin osoittaakseen että täällä pipi.. :D
Olen sitten harsolla painellut tai antanut purulelun, helpottaa toviksi. Ja särkylääkettä jos kovin näyttää vaivaavan. Luin muuten että usein ensimmäinen hammas puhkeaa kaksi, kolme kuukautta oireiden alkamisen jälkeen.. turhan pitkä aika kärsiä.. :/
Esikolla alkoi oireet kahden kuukauden iässä ja ekat puhkesi tosiaan 4,5 kk iässä. Kohta varmaan puhkeaa pojallakin, sen verran kauan noita hammasoireita on ollut.
 
Juu, tuosta korvien nyppimisestä korvatulehduksen aikaan olen myös kuullut ja itsellä kävi heti sama mielessä kuin toukkalalla että onkohan korvatulehdus kun tuossa jokin aika sitten alkoi tuo korvien kiskominen.. mutta korvatulehduksessa usein pahin on yö, tai siis vaakatasossa oleminen, ja yöt on menneet suht ok eikä kuumetta ole ollut.
 
Huomenta :flower:

Korvista: Meillä löyty ja ne tässä paripäivää sitten..kovasti Max niitä räplää.

Todennäköisesti on meillekin hampaita tulossa, päivät tuo poika kyllä "leikkii" palosireeniä. Eli eiköhän nuo kiukuttelut johdu kipeistä ikenistä, tulis vaan ja vähän äkkiä ei tuota huutoa jaksa kukaan päivästä toiseen kuunella, onneksi yöt nukutaan hyvin.

Tuolla mitäs nyt puolella oli Kielletyltä viestiä että on kotiin palanut ja selvittelevät nyt asioitaan..Paljon voimia Kielletylle :flower:

Kohta pitäs alkaa pesemään ikkunoita :kieh: Ei kyllä yhtään huvittais

Kauan teidän kullankerät valvoo aamuisin ennen kun käyvät ekoille unille?

Ennen Max valvoi noin 2 tuntia mut nykyään hyvä jos tunnin jaksaa ja sit pitää jo viedä nukkumaan

Nyt alkaa väki täällä heräilee..Mentävä aamupalan tekoon :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja kaalis:

Kauan teidän kullankerät valvoo aamuisin ennen kun käyvät ekoille unille?

Ennen Max valvoi noin 2 tuntia mut nykyään hyvä jos tunnin jaksaa ja sit pitää jo viedä nukkumaan
Täällä valvotaan n. 1-2h, riippuu vähän mihin aikaan on herännyt. Mutta siis pääsääntöisesti nukkuu ekat päikyt niin, että joka tapauksessa klo 12 syödään lounas.
 
meillä päikyt nukutaan,siis ekat, aina kello 14-15 ja sitten nukutaan noin 45min tai jos on herätty aikasin ni saattaa nukkuu vähän pitempääkin. eli yleensä on valvella kolmisen tuntia, joskus viisikin jos on herätty jo yheksältä.

minuu kyl ihmetyttää miten helpolla meille noi hampat meille tuli, pelkäsin et se on kauheeta huutoa, mut enhä mie ois tajunnu ees vilkasta tytön suuhun ku mitään ei kuulunu :D

meilläkin hiplaillaa korvia, joskus kaks kuukautta sitten oli varmaan eniten tota ja nyt alkaa jäämään pois, uusi mielen kiinnon kohde on isän tai äidin sieraimet :LOL:
 
Huomentapäivää :)

Hyvä että kielletyllä selvitellään asioita, paljon tsemppiä siihen suuntaan :hug:

Viime yö meni kuunnellessa yläkerran pariskunnan kovaäänistä taistelua, nainen karjui ja mies itki ja karjui :/ Niillä on 3- vuotias tyttö, joka ei nähtävästi sitten ollut kotona, kun sieltä ei kuulunut mitään, koira kyllä uikutti.

Tänään on meillä käynnissä "nukahda itse pinnasänkyyn"- projekti, saa tän mamman persläskit kyytiä kun juoksee edestakas :D Viimeisen kuukauden on pitänyt muutoin kuin yöllä jonkun aikaa heijata poikaa horrokseen ja sitten vasta sänkyyn, kun tuntuu kaikki olevan niin kivaa eikä malttais millään.
Nytkin kuuluu itkuhälyttimestä läähätystä ja ulvomista :headwall:

Illalla piti tosiaan lähteä sinne keikalle bändiä katsomaan, mies on pikkujouluissa, ja lupasi tulla virallisen osuuden jälkeen kotiin, jotta saan kerrankin itse olla vapaasti ulkona. No nyt ilmoitti seuralainen että on kovassa flunssassa (kävi tässä eilen, ja oli jo silloin kipeän oloinen), ja että pitää vielä kuvata ko. keikka, eli siitä ei varmaan paljoa seuraa ole. Ehdotin että katsotaan joku toinen kerta ja jään sitten kotiin :$ Saa mies sitten pikkujouluissa olla niin myöhään kun huvittaa... edes toinen meistä pääsee viettämään kavereiden kanssa iltaa.

Ja anoppi laittoi toissailtana viestin "en pääse" miehelle :kieh: Yllättäen taidan sanoa suorat sanat sille eukolle, vaikke mies sanoo että puhuu äidilleen itse... siitä ei taas tuu yhtään mitään.

Huoh.. huomenna pojan kummien lapsen ristiäiset, toivoivat "astioita, lautasia, lusikkoja jne. Muumi olis mieleinen". Mähän kilahdin heti tuon viestin saatuani etten helvetti osta niiden 2- vuotiaalle tavaraa, kun selkeesti sille menis. Ei 5- viikkoinen tartte MUUMI- astiastoa :eek:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Elppa:
Huoh.. huomenna pojan kummien lapsen ristiäiset, toivoivat "astioita, lautasia, lusikkoja jne. Muumi olis mieleinen". Mähän kilahdin heti tuon viestin saatuani etten helvetti osta niiden 2- vuotiaalle tavaraa, kun selkeesti sille menis. Ei 5- viikkoinen tartte MUUMI- astiastoa :eek:
Ai laitetaanko nykyään jo ristiäisiinkin lahjalistat jakoon :eek:
 
Elppa:
Mähän kilahdin heti tuon viestin saatuani etten helvetti osta niiden 2- vuotiaalle tavaraa, kun selkeesti sille menis. Ei 5- viikkoinen tartte MUUMI- astiastoa
Tota joo... ymmärrän kyllä närkästykses, mutta niitä on ihan oikeastikin sellasia vanhempia(ja kummejakin) jotka alottaa heti vauvasta jonkun tietyn sarjan keräämisen. Muumit nyt kyllä vähän ... En oo kenestäkään kuullu joka muumeja keräilis noin innolla, mut jotku Pentikin astiat mitkä maksaa tyyliin 50e/kpl....
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ammu:
Elppa:
Mähän kilahdin heti tuon viestin saatuani etten helvetti osta niiden 2- vuotiaalle tavaraa, kun selkeesti sille menis. Ei 5- viikkoinen tartte MUUMI- astiastoa
Tota joo... ymmärrän kyllä närkästykses, mutta niitä on ihan oikeastikin sellasia vanhempia(ja kummejakin) jotka alottaa heti vauvasta jonkun tietyn sarjan keräämisen. Muumit nyt kyllä vähän ... En oo kenestäkään kuullu joka muumeja keräilis noin innolla, mut jotku Pentikin astiat mitkä maksaa tyyliin 50e/kpl....
Joo ymmärrän kyllä tuon pointin, mutta meillä ainakin kummi itse ehdotti, että haluaa kerätä aterimet Sofialle. Ei siis niin, että olisin alkanut itse lahjoja pyytelemään. :/
 
Ja elppa tuntee nää ihmiset ja jos vaik 2v on hillitön muumifani, niin kieltämättä vois tulla mieleen.... :whistle: Mua henk.kohtasesti puistattaa kans kaikki lahjalistat ja (törkeyden huippu) "meillä on jo kaikkea, lahjan voi osoittaa tilille *******" ja tää on yritetty sit vielä mukahauskasti riimitellä tyyliin "emme pyyhkeitä, kattiloita kaipaa, vaan haluamme laatuaikaa, sitä ei saa Keravalla, paremminkin palmun alla. Sinne aiomme siis lähteä ja täten matkarahat kerjätä..." |O |O |O

No joo, hiukan kärjistetty joo ja pyydän jo valmiiksi anteeks niiltä jotka on esimerkiks hääkutsuunsa jotain vastaavaa riimitelleet... :ashamed: Mua vaan inhottaa tuommoset.

Ettei elpalle sentään sanottu, et kun tuolla naperolla on jo vaik mitä, niin 50e olis kiva... :kieh:
 
:LOL: :LOL:

Sinänsä nauratti toi viesti (laitoin itse viestin, että jotain tytölle ostetaan, onko jotain tiettyä joka olisi tarpeellinen...), koska Nea 2v. synttäreillä kuukausi sitten lahjatoive oli astioita... :whistle: Ärsyttävää. Ostin jo 2-veelle Pingu- DVD:n ettei ihan tyhjän päälle kemuissa jäisi, ja on miehen kummityttö. Tää uus pirpana ei ole meidän kummilapsi kuitenkaan..

Mutta juu, ostin ison "PERINTEISIÄ LASTENSATUJA"- kirjan, jossa 12 tunnetuinta lastentarinaa, mm. Lumikki, Ruma ankanpoikanen jne. kuvineen kaikkineen. Luulis kelpaavan.. olis siellä ollut Muumi- kirjakin :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ammu:
Mua henk.kohtasesti puistattaa kans kaikki lahjalistat ja (törkeyden huippu) "meillä on jo kaikkea, lahjan voi osoittaa tilille *******" ja tää on yritetty sit vielä mukahauskasti riimitellä tyyliin "emme pyyhkeitä, kattiloita kaipaa, vaan haluamme laatuaikaa, sitä ei saa Keravalla, paremminkin palmun alla. Sinne aiomme siis lähteä ja täten matkarahat kerjätä..." |O |O |O

No joo, hiukan kärjistetty joo ja pyydän jo valmiiksi anteeks niiltä jotka on esimerkiks hääkutsuunsa jotain vastaavaa riimitelleet... :ashamed: Mua vaan inhottaa tuommoset.

Ettei elpalle sentään sanottu, et kun tuolla naperolla on jo vaik mitä, niin 50e olis kiva... :kieh:
huh, toivottavasti meidän häävieraita ei ota pattiin tommonen värssy :D tosin siinäkin sanotaan että on ihan vapaa ehtosta se rahan antaminen, tavaraa ei kyllä lisää haluta ku sitä pursuaa joka tuutista muutenkin..
 

Yhteistyössä