*KULLANKERÄT Marraskuussa*

Alkuperäinen kirjoittaja Menhit:
Alkuperäinen kirjoittaja Tiivari:
Menhit sattui jossain sivulauseessa kertomaan, että hänen miehensä vie toisinaan vauvaa kakkaamaan, kun alkaa ähisemään. Kertoi, että vauvalta siis vaippa pois ja hoitotasolle köllöttelemään (ja sitten puhellaan kakkaamisesta). Talouspaperia alle.
eikun se oli jonkun muun mies joka tekee tota välillä, mie oon meillä se joka tuota tekee, ja mies myös jos pyydän :D
Sori...muistin et miehesi. Mutta joka tapauksessa toimii! Tänäänkin jo kaksi kertaa kakattu paperille. Oon sit ylpee tuosta tytöstä :LOL:

Alkuperäinen kirjoittaja Menhit:
nyt muuten jäi oikeesti ärsyttää mitä "mautonta" oikein poistit :LOL:
Pahoittelut tästäkin. Tiedän miten ärsyttävää, on kun asia jää vaivaamaan. Mut siis ei ollut oikeesti mikään suuri juttu. Unohtakaa... :ashamed:

*muoks* Niin ja ehtihän se teksti olla muutaman minuutin esillä. Eli jatkossa muistakaa istua koko ajan nenä kiinni koneessa, ja päivittää sivua n. 30 sek välein. Silloin ei mene mikään ohi....paitsi ehkä oma elämä :LOL:
 
Meillä tuo mies kakattaa välillä talouspaprulle, esikoista oikeastaan enemmän, pojalta kakka tulee niin usein salaa.. =)

Toukkalako se oli kun kysyi noista käsien ojentelusta syliin ottamiseksi.. meillä poika viime viikolla teki noin ekan kerran.. :heart:

Ja noita leluja siirrellään kädestä toiseen mutta selällään maataan ja pysytään.. :D

 
Martza kyseli jo aikaisemmin mistä päin kirjotellaan, :ashamed: unohdus, ja taas oikeen HERUKKA! (valo syttyi pään päällä ) kun muistin sen taas :ashamed:
Mä oon niin huono kirjoittamaan ja muistamaan :xmas: :ashamed: (miten mä ikinä oon tämmösille sivuille päässykkään saati kirjautunut) :ashamed:
JA TAAS!! meinas se asia itsessään unohtua :headwall: :headwall: (kehtaako enää kertookkaan) Siis Hämeenkyröstä kirjoittelen :D
(taitaa tuon paperitehtaan käryt tehdä tehtävänsä :LOL: :LOL: )

*Muokkaus/lisäys* Kahden lapsen Äiti, 2v4kk poika, ukko 28 ja koira Whippet-uros :D
 
no nii, nyt mieki sain selville miks rypäleellä suru puserossa.. ensteks :hug: !
Ja sit: toivottavasti tuo valehtelu homma ainaki ois vaan joku ohimenevä vaihe teän suhteessa (vaik oman jälkensä se jättää oli ohimenevää tai ei :( )
Ja sit tuohon toiseen murheenkryyniin: Varmastikin pitäisi hieman aikuistua sun hellulla ja alkaa asettaan vähän erilaisia asioita elämässä etusijalle.. Mut eiköhän häntä oo parjattu tarpeeks. Onhan hän kuiten sun mies, nii en kehtaa aivan kaikkee sanoo hänestä ääneen mitä mieleen tuli, kun kävin lukeen sen teän ongelman.. :whistle:

Sit sit...En laita soseisiin valmistus vaiheessa viel maitoo, sit vasta kun lämmitän nii saatan vähä lantrata.

Elppa: Meil Eerica alko nukkuu pitkiä unia vaunuis siten, etten lenkin jälkeen tuupannu partsille, vaan jätin sisälle! Eli nukku ulkotamineissa sisällä pitkiä aikoja (nyt vasta oppi sit että ulkona voi nukkuu kans). Sisälle jos nykyään jää viel nukkumaan, niin pikku hiljaa käyn purkaan tuota varustusta jottei aivan lämpöhalvausta saa, tai laitan partsin oven eteen ja oven ihan auki (Ja itelle sit takki päälle :p ) Meil toimi tämmönen :D
 
Täällä ilmoittautuu eräs todella räkäinen akka hengissäolevaksi :kieh: Joka kerta kun mies tartuttaa mulle flunssan niin mä saan sen kahta kauheempana, eli nytkin se on sit menny poskionteloihin ja vaikka mihin :headwall: pitäisköhän hakee saikkua :kieh: Ja tietysti mies on taas iltavuorosta, että siitä ei oo mitään hyötyä, prkl |O
Tyttö on vielä säästyny tartunnalta, koputtaa puuta :headwall: :D

Määpä näinkin mitä hävyttömyyksiä se Tiivari ehdotteli :kieh: hyi hyi :D

Martzalle minäkin vastaan, että mansesta ollaan :wave:

Unenmäärästä: Meillä on nyt muutamana päivänä ensimmäiset päikkärit kestäny melkein 4h, kun ennen kesti max 3h, yleensä 2-2,5h. Ja nukkuu siis parvekkeella uudessa toppapuvussa :D Ja nyt kun noi ekat päikkärit on ollu noin pitkät niin muut on ollu sit 30-40min.

Elsa on varmaan tuleva bulimikko. Makas eilen tossa sohvalla ja tunki nyrkin suuhun niin puklit lensi oikein kaaressa puolen metrin päähän :eek: siis oikein suihkus :x

rypäle voimia taistella pässin kanssa :hug: :D aika kohtuuton sun mies kyllä on :/

MP ja Elsa 4,5kk
 
Ihan vaan ilmoitan, että hengissä ollaan ja luettu on! :wave:

Martzalle :hug: . Tuu kertoo, miten tutkimuksissa kävi ja toivotaan, että kaikki on hyvin.
Rypäleelle myös :hug: ! Pakko sun on saada sen miehesi kuriin. Ei parisuhteessa noin toimita! Mulla kyllä myös välillä niin pässi mies, et jos tosiaan tarvitsis johonkin perheneuvolaan meijän mennä, ottais varmaan ennemmin eron, kun lähtis johonkin sellasen mielestään "huuhaahan". Mutta teille tosiaan vois olla jostain sellasesta apua, kun pitäähän teidän saada noin asiat kuntoon.

Palailen, kun jaksan ja kykenen taas keskuuteenne!

Rebel
 
Vieläkin ISOMPI :hug: Rypäleelle! Kyllä se mies on todellakin saatava aisoihin. Kyllä siinä on varmasti yks syy, miks Toivo on itkeny teillä niin paljon. Ei se sun maito oo todellakaan voinu olla kovinkaan ravitsevaa, jos et saa syötyä kunnolla päivisin! Kyllä elämässä pitää sillä miehelläkin joku tärkeysjärjestys olla, ja se todellakin tarkoittaa sitä, että se harrastus ei voi olla silloin ykkösenä eikä edes kakkosena! Anteeksi suoruuteni, mutta alkoi tilanteesi todellakin nyppimään, kun sitä luin. VOIMIA!!! :hug: :hug: :hug: :hug:
 
Nää tällaiset illat on ihania yksin.. Poika nukkuu 15.15-16 päikkärit, eikä enää suostu nukahtamaan.. joten iltaa pitää vain pidentää, kunnella kiukkua, yrittää keksiä kokoajan jotain, millä poika pysyis hyvällä tuulella, ei suostu syömään eikä oikeen mitään tekemäään.. ugh.

Kohta puuroa lusikalla vaikka väkisin (kun ei pullo kelpaa näköjään) ja sit suihkuun. Toivottavasti siitä piristyis. Puuh.
 
Minä jo täällä visioin kansalaiskeräystä teemalla "ruokarahat rypäleelle", mutta eipä se taitas ongelman syytä poistaa, seurauksen kylläkin. Se mies vaan ajattelis, et saapa tuo näköjään ruokarahansa jostain ja pistäs entistä huolettomammin haisemaan. En vaan voi käsittää, et joltain on elämän realiteetit noin hakusessaan... Vaimot vaihtoon viikoksi, rypäle on tervetullut meille, täällä saat hoidettavaksi "helpon vauvan" ja syödä itse niin paljon kun napa vetää :hug:

Tiivari:
Niin ja ehtihän se teksti olla muutaman minuutin esillä. Eli jatkossa muistakaa istua koko ajan nenä kiinni koneessa, ja päivittää sivua n. 30 sek välein. Silloin ei mene mikään ohi....paitsi ehkä oma elämä
Mikä elämä...jotain syötävääkö sekin on
:snotty:
 
Ammu meillä mieskin ehdotti, että mä voisin lähteä laittamaan tuon Rypäleen miehen kuriin ja aisoihin. Luin meinaa hänelle otteita tuolta Rypäleen eilisestä ketjusta. :LOL: Kyllä me Rypäle sinusta (ja tietysti myös Toivosta) ja teidän hyvinvoinnista huolta kannetaan. :hug:
 
Hui kun on kauhean monella kaikenlaista huolta ja murhetta nyt. On tää ihmeellinen tää syksyn pimeä aika kun kaikilla menee heti päin hittoja.

Täällä oltu tosi väsyneitä niin en oo jaksanu paljoo palstailla. keskittyny perheeseen ja lepäämään kaikki ylimääräiset hetket

Suvi on kipee tai sit se on muuten vaan kiukkunen (hampaat) yöt on levottomia ja esikoisen kanssa on hankalaa. Mut parisuhde on ihan ok. rahaa ei oo mut ei sitä oo koskaa ollukkaan, työttömyys uhkaa jos ei miehen määräaikasta kesäkuun alusta jatketa... oi voi. ehkä mun on pakko mennä töihin jo maaliskuussa sittenkin.

Mut ei meillä mitää hätää oo. Koti on ainaki toistaseks ja rakkautta täynnä, joskin välillä tapellaan ja ollaan muuten vaan ärriä.

Mut haleja kaikille sellasia kaipaaville. Toivottavasti se elämä helpottaa monenkin osalta, lapset olis terveitä ja miehet kurissa ja nuhteessa... '

Sovitaanko että yritetään kaikki osaltamme olla kivoja ja kilttejä vaikka muut ei olis ansainnu... ainakin ollaan kivoja niille lapsille. ne on lojaaleja niin kauan ku ovat lapsia eikä niitä hylätä yksin mihinkään kylmään ja pimeään. ja sittenkin ne on lojaaleja kun ei nee mistään paremmasta tiedä ku oman äidin syli.

(mä kauhulla luin siitä kolmevuotiaasta joka yöllä yksin hortoili kaupungilla ja vanhempia ei missään)

What the world needs most, is love sweet love..

Mun siskolla on kans idiootti miehenä, ja voin sanoa, et ymmärrän hyvin niitä, joiden tekis mieli ajaa sellasten yli autolla.. (itse olen monesti harkinnut niin tekeväni) mut ne on luojan kiitos vaan ihmisiä ja jos ei niiden kanssa kertakaikkiaan ole mahdollista ellää niin sit on parempi olla iliman.

Velv
 
Alkuperäinen kirjoittaja rebel:
Rypäleen miehen kuriin ja aisoihin.
Meillä oli mies sitä mieltä, että se ja pari kaveria lähtis ajelulle, ei tästä oo kun 70km :headwall: Siitä on tullut ylisuojelevainen KAIKKIA äitejä kohtaan :eek: Ykskin päivä äiti + lapsi rattaisi ylitti tietä kun auto tööttäs, vaikka suojatiellä oli, niin kauhea kiire mukamas.. Mies nosti sitten kätensä ja näytti kansainvälistä, ja kävi vielä kysymässä onko kaikki hyvin.. :heart:

Jumanskekka mikä ilta tosiaan.. heräs 15.45, eikä enää suostunut unille, vaikka oli superväsynyt. Kaikkeni tein, suihkut mukaanlukien, huutava laps läks yöunille jo 18.45 |O
 
Miten mulla on menny ihan ohi Rypäleen tilanne :eek: Enkä vieläkään nyt ihan täysin selkoa saanut, mutta aika uskomattomalta kuulostaa miehes käytös :eek: Kaikkea ei pidä sun sietää :hug:

Meillä oli tänään 5 kk neuvola, mitat 7486 g ja 68,2 cm. Painokäyrä himpun alaspäin, pituus tasaisesti. Täti kannusti jatkamaan vielä pelkällä tissillä sinne puoleen vuoteen. Mutta "on lupa" aloitella maistelemaankin jos sille tuntuu :) En tiiä vielä miten edetään tässä asiassa, pitää katella... Nla-korttiin kirjoitti että Hymypoika! :D

Juu, pitää mennä kaitsemaan tää porukka iltatoimille, mies on sählyä pelaamassa, saa itekseen tässä sämplätä :wave:
 
Ensinnäkin: en ole lukenut Rypäleen alkuperäistä kertomusta, mutta täältä poiminut jo tarpeeksi. Olen jo aikasemmin miettinyt, kun Rypäle on kirjoitellut, että päivän ruokavalio on pari suklaata, että eipä ihme, jos Toivolla on nälkä. Mutta, että mies pitää sinua nälässä?! On aivan uskomatonta, ettei perheen hyvinvointi ole etusijalla. Kyllä se niin on, että ensisijaisesti pitää saada ruoka pöytään ja katto pään päälle ja vasta sitten mietitään muita hienouksia, kuten harrastuksia ja matkailua. Eikös se Mashlown tarvehierarkiakin näin mene...(* muistelee jostain lukion psykologian kirjasta * ;)) Minäkin laittaisin miehen kovan kovaa vasten, kyllä vaimon ja vauvan hyvinvointi pitäisi, jollei muuten, niin mahantäyttömielessä olla jo jokaisen miehen ykkösasia. Toivottavasti Rypäle jaksat kovien aikojen yli :hug: Onko sinulla muuta tukiverkostoa? Eikös vanhempasi asu ihan lähellä?

Meillä pikkumies oli neuvolassa 68 cm ja 8,1 kg. Äidinmaidolla mennään siihen puoleen vuoteen saakka eli vielä kuukausi aikaa päästä normimittoihin :LOL: No ei vaineskaan, minähän imetän, kunnes kaikki raskauskilot ovat tiessään! :LOL:

Kai teillä muillakin on vielä kiloja :whistle: ?

Mulla oli varmaan muutakin, mutta Rypäleen mies sai niin suunniltaan, etten nyt muista. Palailen siis niihin myöhemmin.
 
ikionnellinen
Kirjauduin sisään mielessä antaa tulla kunnon valitus ryöppy omasta navasta, mutta taitaa mun huolet olla pieniä muiden rinnalla :ashamed: Voimia teille niitä tarvitseville :hug: Muuta en osaa neuvoa. Nyt oon niin väsy... Mies on iltavuorossa koko viikon ja mulla Martan sänkyyn nukahtamiskoulutus menossa, ei voi muuta sanoo kun apua :headwall: Alku näytti hyvältä mut nyt en ehdi edes selkää kääntää/alkaa tassuttaa kun likka jo ihan raivareissa hiki päässä karjuu et OTA MUT POIS TÄÄLTÄ SÄNGYSTÄ JA VÄHÄN ÄKKIÄ |O |O |O Kestää mukavasti 5 min et saan rauhottuu ja sama alkaa alusta. Vinkkejä? :ashamed:
No niin valitinpas vähä kuitenkin... :whistle:

Joku kyseli raskauskiloista, niin mulla päinvastainen tilanne, paino pudonnut jo 5kg alle ennen raskautta- painon, tuntuu et imetys viep kaikki energian vaikka herkkupeppu oonkin :p
Onko muut käyneet vauvauinnissa? Me oltiin tänään infotilaisuudessa, uinnit alkaa 2 vko päästä. Oli siellä onneks muutama muukin tällain vanhus (monet niit pikkusii 3kk).

Nyt väsyttää niin että näköä haittaa, taian mennä kohta koisiin, ZZZZZZZZZZZZZ |O
 
Nyt on Rasmus nukkumassa,niin voin kertoa et miten oon tästä arjesta nyt selkäpotilaana selvinny.
Eilen tuli Rasmuksen kummitäti aamusta meille avuksi ja sit klo 13-16 tuli Helsingin kotipalvelusta työntekijä meille hahmottamaan tilannetta ja viemään Rasmusta ulos. Tuli selväksi, että ollaan oikeutettu jopa 3 tunnin kotipalveluun päivässä, muun ajan saan selvitä itsekseni. En siis todellakaan kärsisi yhtään tuota lasta sylissäni pitää, saati sitten nostella. Pitäisi olla narkkiperhe tai huostaanottotapaus, että saisi koko päiväksi apua!!! :eek: Uskomatonta. Pitäisi varmaan ruveta käytää noita kolmiolääkkeitä väärin. :kieh: No ei todellakaan ole aikomusta, mutta jotenkin tää tuntuu uskomattomalta, että tää homma toimii näin.
Tänään tuli sit eri hoitaja aamulla klo 8-11 väliseksi ajaksi. Kärrytteli Rasmuksen kanssa pari tuntia ulkona ja toi sit kotiin. Tälle päivälle saatiin miehen kaveri poikansa kanssa meille loppu päiväksi mun avuksi. Huomenna tulee miehen äiti, mutta loppu viikko onkin sit ihan auki. Mies ei halua, että kaupungilta enää otetaan kotipalvelua, kun eivät kerran voi koko päiväksi tulla eli huomenna täytyy sit vissiin soittaa MLL:n hoitojapalveluun ja kysyä sieltä apua loppu viikoksi. Onneksi mies on ensi viikon lomalla, niin ainakin ensi viikko näyttää valoisammalta.
Tänään tuli postissa kutsu siihen magneettikuvaukseen. Se ois viikon päästä torstaina. Ens maanantaiksi sain ajan osteopaatille, täytyy toivoa, että se sais edes vähän helpotettua tätä mun oloa.

Niin, ja ihana kuulla Velvistä. Palaile kertomaan kuulumisi kun ehdit ja jaksat!
 
Apuva, mä olen niiiiin huono äiti!! (taas) !!!!
Mä olen antanut lapselle sunnuntaista asti antibioottia 3krt/pv ja tänään VASTA :headwall:
tajusin että aamuin illoin lukee purkin kyljessä :ashamed: :headwall:
Nyt mä oon pilannu mun pikkuseni elimistön :'( Ihan varmasti olen! :'(
(pojasta siis kyse, ikää 2v 4kk) :'(
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mamitzu06:
Apuva, mä olen niiiiin huono äiti!! (taas) !!!!
Mä olen antanut lapselle sunnuntaista asti antibioottia 3krt/pv ja tänään VASTA :headwall:
tajusin että aamuin illoin lukee purkin kyljessä :ashamed: :headwall:
Nyt mä oon pilannu mun pikkuseni elimistön :'( Ihan varmasti olen! :'(
(pojasta siis kyse, ikää 2v 4kk) :'(
Älä huoli, et oo. Hyvä kun huomasit nyt. Anna lisäksi jotain maitohappobakteeria, niin vähän jeesaa vähän siinä elimistön oman bakteeriflooran takaisin kasvussa. Eiköhän se antibiootti tepsi nyt sit vaan vähän aikaisemmin! :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja rebel:
Alkuperäinen kirjoittaja Mamitzu06:
Apuva, mä olen niiiiin huono äiti!! (taas) !!!!
Mä olen antanut lapselle sunnuntaista asti antibioottia 3krt/pv ja tänään VASTA :headwall:
tajusin että aamuin illoin lukee purkin kyljessä :ashamed: :headwall:
Nyt mä oon pilannu mun pikkuseni elimistön :'( Ihan varmasti olen! :'(
(pojasta siis kyse, ikää 2v 4kk) :'(
Älä huoli, et oo. Hyvä kun huomasit nyt. Anna lisäksi jotain maitohappobakteeria, niin vähän jeesaa vähän siinä elimistön oman bakteeriflooran takaisin kasvussa. Eiköhän se antibiootti tepsi nyt sit vaan vähän aikaisemmin! :hug:
Jep, rela-tabuja pureskellu joka päivä kun kuuri alkoi.
Mä vaan oon niin huono :ashamed:
 
Jätkä heräs tekee kakkaa klo 04.00 ja eihä sitä sitte enää nukuttu,mut hyvä että sai tehneeks lastin :D

Saas nähä tullooko tänää matkahuollon kautta meille kävelytuoli,heh,oon iha innoissani moisesta B)

Tääl nyt monta ison :hug: tarvitsijaa joten kaikille jaksamisii ja kauniit ajatuksii!

Jaaha,nyt alkaa jäbä sit ole jo väsy...oiskoha unien aika koht =)
 

Yhteistyössä