kun käytte kaupan kassalla...

  • Viestiketjun aloittaja kassaneiti
  • Ensimmäinen viesti
R.D.
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
Jospa heillä on vaikka paha mieli asiakkaista, jotka ovat suuttuneet, kun heiltä on kysytty jotain liikaa, tai tarjottu vaikka kuittia tms. Hyvän asiakaspalvelijan täytyy olla kyyninen, mutta iloisen näköinen.
Mä olen asiakaspalvelutehtävissä.Olen aina kohtelias asiakkaille vaikka olisikin huono päivä.En näytä sitä työpaikalla.
 
entinen kasseneiti
tervehdin ja kiittelen aina. Sanon myös kummalla kortilla maksan. Mua sieppaa eniten se, että varsinkin pikkukaupoissa (joissa muuten tykkäisin käydä) kasseneitit jää puhumaan sen edellisen asiakkaan kanssa, vaikka on jo mun vuoro! Ei tervehditä, ladotaan vaan niitä tavaroita hihnaa pitkin. Yleensä kuuluva PÄIVÄÄ auttaa tilanteeseen, muttei aina!
 
miettimistä
Alkuperäinen kirjoittaja kassaneiti:
miksi vitussa ette osaa sanoa että
A) hei (ylipäänsä tervehtiä)
B) sanoa kiitos/olehyvä
C) jos maksatte pankkivisa yhdistelmällä niin miksi ette sano kummalla puolella haluatte maksaa???
ei me kassaneidit sitä voida tietää ja vituttaa aina kysyä: kummalla maksatte.
siksi teenkin nykyään niin että kun asiakas ojentaa kortin niin istun tasan niin kauan hiljaa tekemättä mitään että asiakas tajuaa sanoa itse tai sitten lyön automaattisesti luoton puolelle!!!
itse tervehdin aina
kiitänkin joka kerta
visaa en omista..joten..
mutta voin kuvitella kyllä että joskus ne sanat unohtuu, itsellä välillä kauppareissut yhtä hullunmyllyä kun kolme alle kouluikäistä pyörii ympärillä ja heitä pitää pitää silmällä ja välillä komentaakkin, joten jos joskus on jäänyt kiitokset tai tervehdykset väliin niin pahoittelen suuresti.
Asiakaspalvelualalle hakeutuu nykyään monenlaista vinkujaa, täytyy miettiä ammattia valitessa sitä, että ei ne kaikki asiakkaat mukavia ole, ja jos tuo kyrpiinnyttää niin täytyy sitten hakeutua muihin hommiin. ja jos rupeat laittamaan joka kerta luoton puolelle niin uskon sinun saavan potkut aika nopeaan, jos valittavia asiakkaita alkaa olla enemmän kuin yksi ja samasta aiheesta, niin silloin työnantaja varmasti katsoo paremmaksi sinun työspoimuksen purkamisen, kuin maksavien asiakkaiden menettämisen
 
vieras
Itsekin kassatyötätekevänä sieppaa ne kassat, jotka ei kerro paljon ostokset tekevät eli joudut itte tihrustamaan näytöltä summan. Samoin vaihtorahat vaan lätkästään käteen, ei sanota paljonko siinä on. Haloo, ne kuuluu kassan hommiin!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Voisko joku kassaneitokainen nyt sitten kertoa, että miksi hälle kyllä sopii sanoa HEI joka ikiselle asiakkaalle pitkin päivää, mutta ei sitä korttikysymystä voisi mitenkään esittää?
Mä olen entinen kassaneiti, mutta kuten sanottua, mulle ei ollut mikään ongelma kysyä sitä korttiasiaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kipinäinensääri:
Tuli ihan aasinsiltana mieleen kun aikanaan olin kaupassa töissä ja joulun aikaan toivoteltiin hyviä jouluja( taisi olla ihan aatto), yhdelle tädille toivottelin hyviä jouluja niin tää tuli ihan mun naaman eteen ja tokas "joo, oikein vittumaista joulua sullekin" :xmas:
:eek: Olipas reilu. :eek: Mulle kerran kassaneitinä eräs hyvin humaltunut mies sanoi että "ime kuule tyttö mun munaa". Sanoin että ei tänään, kulta, mulla särkee pää". :saint:
 
Alkuperäinen kirjoittaja R.D.:
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
Jospa heillä on vaikka paha mieli asiakkaista, jotka ovat suuttuneet, kun heiltä on kysytty jotain liikaa, tai tarjottu vaikka kuittia tms. Hyvän asiakaspalvelijan täytyy olla kyyninen, mutta iloisen näköinen.
Mä olen asiakaspalvelutehtävissä.Olen aina kohtelias asiakkaille vaikka olisikin huono päivä.En näytä sitä työpaikalla.
Epäilemättä. Kaikki eivät siihen aina pysty.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Alkuperäinen kirjoittaja Kärsäpärstäinen:
joo, mä kysyin tätä asiaa ihmiseltä joka on asennellut työkseen noita kassajärjestelmiä ja useimmissa systeemeissä hihnaa ei voi pysäytellä eikä sen nopeutta voi säätää ja joissakin on lisäksi infrapunatunnistimet joiden perusteella se hihna toimii, eli kassa ei voi siihen vaikuttaa käytännössä lainkaan. Muuten kuin yrittämällä latoa ne ostokset mahdollisimman äkkiä viivakoodinlukijan ohi :/
Voi siis vaan laittaa sen päälle ja pois ja siitä se nykiminen just tulee, kun annetaan sen liikkua vaan pieni pätkä, sammutetaan ja heti uudelleen muutama sentti.
siis ainakaan S-marketissa ei voi. Ainakaan täällä, kun se on päällä se hihna, niin hihna liikkuu kunnes infrapunatunnistimen eteen tulee esine. Silloin se pysähtyy. Muutenhan kaikki tavarat lykkäisi kassan syliin ennen kuin ne ehtii vetämään viivakoodilukijasta. Se hihnan sammuttaminen ja uudelleen päälle laittaminen vaatisi aina sitä, että käännytään, painetaan katkaisijasta jne. Kyllä huomaisit jos kassa tekisi niin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
siis ainakaan S-marketissa ei voi. Ainakaan täällä, kun se on päällä se hihna, niin hihna liikkuu kunnes infrapunatunnistimen eteen tulee esine. Silloin se pysähtyy. Muutenhan kaikki tavarat lykkäisi kassan syliin ennen kuin ne ehtii vetämään viivakoodilukijasta. Se hihnan sammuttaminen ja uudelleen päälle laittaminen vaatisi aina sitä, että käännytään, painetaan katkaisijasta jne. Kyllä huomaisit jos kassa tekisi niin.
Okei :)
 
MeeriAnna
Päivittäistavarakaupan kassalla oleminen on varmaan yksi paskimmista asiakaspalvelutöistä, mitä on olemassa. Ja sinne tuskin kukaan hakeutumalla hakeutuu, vaan useimmat ovat ihan opiskelijoita lisäliksaa hakemassa.

Malliasiakas on, kuten joku jo aiemmin sanoikin, sellainen, joka vastaa tervehdykseen, kiittää ja poistuu suht ripeästi paikalta, jos jonoa.

Itseä ei koskaan vaivannut maksutavan kysyminen, vain ne asiakkaat jotka ottivat nokkiinsa kysymyksestä. Ja se todella meni helposti ohi korvien, jos asiakas oli sanonut jo korttia ojentaessaan, että pankki, koska mulla ol tapana kysyä sitä, ja harvat tarjoaa tietoa vapaaehtoisesti. Kassalla syntyy tietty rutiini, jolla palvelet ne sadat ihmiset, valitettavasti.

Kaikkein ärsyttävimpiä asiakkaita olivat ne, jotka eivät vastanneet tervehdyksiin, ja käyttäytyvät muutenkin kuin et olisi olemassakaan tai korkeintaan joku tunteeton robotti.

Toiseksi ärsyttävimpiä ne, jotka alkavat avautumaan siinä kassalla kaikesta mahdollisesta hinnoista ja naapurikaupan paremmasta valikoimasta lähtien. Kassahenkilö ei voi millekään yleensä mitään ja on usein vielä vuokratyövoimaa, jota ei edes kiinnosta. Antakaa palautetta suoraan ylemmille tahoille (ai niin, mutta sehän olisikin liian vaativaa, helpompi valittaa sille 19-vuotiaalle kassatytölle).

KOlmas ja viimeinen ärsyttävä ryhmä näiden em. jälkeen on känniset ja muuten vaan juntit, jotka heittää ontuvaa läppää, ja odottaa että niille naurahdellaan arvostavasti, vaikka kassahenkilö on kuullut saman jutun tuhat kertaa (en edes liioittele tässä ) ja tästäkin sata kertaa kyseisen asiakkaan suusta.

Onneksi ei tarvitse enää olla ruokakaupassa töissä... Niin ja itse olin hyvä asiakaspalvelija, en loistava, mutta aina kohtelias ja asiallinen.
 
Ärsyttäviä asioita
Mä en ymmärrä, miten moni tässä ketjussakin haluaa ehdottomasti maksun pankin puolelta. Mitä kauheaa siinä luotossa on? Lasku tulee kotiin ja maksat eräpäivänä ilman mitään lisäkuluja. Mun mielestä olisi turvallisempaa, jos kassoilla maksu otettaisiin mieluummin varmuuden varalta luoton puolelta, jos asiakkaasta ei vaikka saa selvää, kummalta haluaa. Itse en turvallisuussyistä pidä kuin max 200 ? kerrallaan korttitilillä ja kyllä se ärsyttää, jos kassa lyökin 150 ? ostokseni pankin puolelta.

Mulle käy pääsääntöisesti aina niin, että jos korttia ojentaessani sanon jo valmiiksi "luotto", niin kassamyyjä kysyy kuitenkin, että siis pankki vai luotto. Joten ihan turha sitä etukäteen sanoa, parempi että myyjä vaan kysyy.

Sitten vielä sellainen juttu, hyvät asiakkaat: kun ne teidän tavarat on menneet hihnan päähän, menkää nyt J**ALAUTA pakkaamaan niitä, älkääkä vaan seiskö tumput suorina. Mikään ei ärsytä niin paljon kuin kolmen asiakkaan tavaroista ruuhkautuva hihnasto ja minä neljäntenä, myyjä pitää ostoksistani kiinni, eikä voi ottaa seuraavaakaan asiakasta. Ja kaikki vain sen takia, kun yksi tumpelo ei ole tehnyt elettäkään pakatakseen ostoksiaan ennen kuin vasta sitten kun on maksanut (ja maksaminenkin hoidetaan niin, että lompakkoa aletaan kaivaa esiin vasta sitten kun myyjä on sanonut summan ja tottakai kaikki v*un hilut sieltä sitten on pakko just nyt saada käytettyä ja "onko tossa nyt tarpeeksi, ai ei, no voivoi, pitääkin sitten maksaa tällä setelillä"). Huom, tämä pakkausasia koskee lähinnä asiakkaita, joiden ostokset tulevat siihen etummaiseen hihnavälikköön - en tarkoita, että sinne kauemmille väliköille pitäisi lähteä ryntäämään ennen maksamista.
 
Ärsyttäviä asioita
Alkuperäinen kirjoittaja heh:
Täähän on illan paras provo, että kassaneiti vaan päättää laittaa luoton puolelle :LOL:

toivottavasti edes helpotti työhönsä kyllääntynyttä.
Mutta luoton puolihan olisi paljon parempi!! Jos asiakkaalla ei olekaan tarpeeksi rahaa tilillä, niin tilinylityksestä tuleva maksu olisi ikävä yllätys.
 
En jaksanut lukea koko ketjua. Mutta vastaan nyt kuitenkin: Itsekin asiakaspalvelun ammattilaisena 15 vuoden kokemuksella eri aloilta (kaupan kassana en tosin koskaan, enkä siihen pystyisikään...) tervehdin AINA, sanon olehyvä ojentaessani pankkikortin ja kiitän saadessani kuitin. Tilanteen mukaan toivottelen vielä hyvää päivänjatkoa tms. Ja tämä riippumatta siitä, miten tämä kassalla istuva "oman alansa ammattilainen" työssänsä käyttäytyy. Suurin osa kohtaamistani kassatyöntekijöistä on ollut iloisia, hymyileviä ja työnsä osaavia asiakaspalvelijoita. Mutta joukkoon on mahtunut myös muutama purukumia mässyttävä tapaus, joilta ei irtoa edes sitä tervehdystä, muusta puhumattakaan. Näillekkin olen oikein ylikorostetusti sanonut moit, olehyvät ja kiitokset. Että näin. :saint:
 

Yhteistyössä