Kutsuttiin vieraita. Kukaan ei tullut. Kukaan ei ilmoittanut, ettei tule. Olen loukkaantunut.

  • Viestiketjun aloittaja harmaana nyt..
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Mulla samanlaisia kokemuksia, erityisesti juhlista monet jäävät pois ilmoittamatta ilmeisesti ajatellen, ettei heidän läsnäolollaan ole merkitystä kun vieraita on useita... eikä tavallaan olisikaan, jos suurin osa ei toimisi juurikin noin. Ja just sillon ikävintä kun oikeesti on nähnyt vaivaa ruokien laittamiseen ja muuhun järkkäilyyn.

Väistämättä sitä tulee ajattelleeksi, ettei ehkä ole kovinkaan merkittävä ihminen näille ystäville/tuttaville.

Ilmeisesti osa myös vaan on niin huonomuistisia, että paremmalla todennäköisyydellä ilmestyvät paikalle kun muistaa vaikka edellisiltana soittaa ja varmistaa, että "olittehan tulossa huomenna?". Tai hyvällä tuurilla säästyy itse edes siltä vaivannäöltä...
 
kuullostaa niin tutulta !:hug: olen entinen kiusattu, nuorempana olin hyvin ujo eikä minulla
vieläkään ole laaja tuttavapiiri tai montaa ystävää. mies taas on yksinviihtvää sorttia, jolla ei ole ystäviä lainkaan
eikä kuulemma niitä kaipaakaan. mutta mie ..
esim. viime halloweeninä olisin halunnut pitää koko perheen halloween-henkiset tupaantuliaiset, mutta'
en saanut ketään paikalle :mad: ja aina kun lapsilla on syntymäpäivät, hirveä paniikki siitä tuleeko muita vieraita
kuin isovanhemmat!
 
Viimeksi muokattu:
Mullakin on pari tuttua, jotka harrastaa tuota. Mä en käsitä miten voi olla niin vaikeaa laittaa tekstari et nyt en pääsekään, pelkääkö ne että siitä suututaan tai ei uskota syytä vai mitä? Mutta kun asia on tiedossa niin en heille yritäkään itse järjestää mitään vaan pelkästään sovin tapaamisia kaupungilla jne. niin se ei harmita niin paljon, jos eivät saavukaan paikalle.
 
vierailija1234
Voi että, jotenkin tuntuu että ihmiset vaan ruokkii yksinäisten ihmisten yksinäisyyden kehää. Me ollaan mun miehen kanssa aika samanlaisia, ei hirveän sosiaalisia mutta yritetään, yritetään ja yritetään, siivotaan, leivotaan ja kysellään että ootteko tulossa. Pari vuotta sitten pidettiin tuparit, laitettiin kutsut feisbookin kautta ja tekstiviestitse. Lupauksia että yritetään tulla tuli monta... Kolme ihmistä kävi pyörähtämässä noin tunnin ajan, sen jälkeen meni jonkin aikaa ennen kuin kolme muuta tuli. Ihan mukava ilta, mutta kutsutuista suurin osa jätti vastaamatta, oli aika orpo olo sen ajan kun ei ollutkaan vieraita. Silloin tajuttiin miten heikko meidän turvaverkko lopulta on.
Sama juttu viime vuonna synttäreillä, laitettiin kutsut ajoissa että ihmiset kerkee pyytää vapaata tarvittaessa. Ainoo varmasti osallistuja kerkes jo kysyy että pidetäänkö juhlia ollenkaan kun ei oo tulijoita.... Onneks tuli porukkaa jonkin verran, mutta muutamat itkut tuli itkettyä kun 20 kutsutusta neljältätoista ei tullut mitään vastausta.
Haluisin pitää miehelle synttärijuhlat mutta pelko siitä että tulijoita ei välttämättä ole on aika suuri :'(
 
Ecrnea
Voi miten surullista, että ihmisillä on nykyään käytöstavat ihan hukassa. :(

Jos kutsutaan, kuuluu ilmoittaa tuleeko vai ei. Jos ilmoittaa tulevansa, silloin myös tulee, ellei ole oikeaa, hyvää syytä jättää väliin. Jos tällainen syy ilmenee, ilmoitetaan mahdollisimman nopeasti, ettei pääsekään. Eihän tuo nyt VOI olla ylipääsemättömän vaikeaa!
 
vierailijakin.
Kurja olo tuli tästä ketjusta. Todella moukkamaisia ihmisiä. Ilmeisesti heillä on sitten laaja tuttavapiiri eikä ole niin väliksi kaikkiin kutsuihin mennä, mikä on moukkamaista jos on luvannut. Itse odotan aina, että kutsuttaisiin kylään ja menen kyllä. Todella harvoin vain kutsutaan eli ehkä kerran vuoteen. Itse en kehtaa ihmisiä kutsua juurikin siitä syystä että mulle tulee niin paha olo, jos ei tullakaan ja alan itkemään pahoista ohareista. Onneksi lasten kutsuille on aina ollut tulijoita. Kerran kuopuksen synttäreille tuli vain yksi poika, mutta tyytyväisiä oltiin. Muuten on aina tullu iso porukka.
 
Nykyaika!
Joo siis tällänen käytös on yleistynyt huimasti. Miksiköhän? Ei ole tapakasvatus enää kai muodissa.

Olen myös huomannut, että vaikka nykyään on kaikilla älyluurit ja viestittely on helppoa ja nopeaa eri keinoin, niin sen huonommin ihmiset viestittelee! Ei peruuteta tapaamisia, ei soiteta takaisin vaikka luvataan eikä voida laittaa esim. kummilapselle kivaa pikku viestiä vaikka synttäripäivänä (kun ei sitä korttia tule muusta muistamisesta puhumattakaan).

Ja viestiin vastaaminen on myös ihan mahdotonta. Laitapa vaan Whatsappiin joku viesti jossa kysyt jotain. Ei vastausta. Käyt katsomassa henkilön tilaa, niin onhan se käynyt siellä viestin saamisen jälkeen. Ei vaan sitten JAKSA vastata kaverille mitään, esim. "OK". Mieluummin pahoittaa kaverin mielen, niinkö??
 
jst
Jep, saman huomannut. ja niinkin että kun kutsun niin vastataan joo katsotaan. Kun kysyn varmennusta vastataan tulen jos pääsen. Ja mä varaudun että tulee kun ei iloiteta että ei tule. Ja usein ei kuitenkaan tulla. Eikö voisi vastata kutsuun että tulen tai en tule, ja toimia sen mukaan? ja jos tulee este ettei pääsekään, niin ilmoittaa heti kun tietää? Ei luulisi olevan mahdotonta...
 
vierailijaxyz
Joskus teininä jätin menemättä bileisiin, kun ei huvittanut, enkä välittänyt järjestäjästäkään erityisemmin, ja kun vanhempani saivat asiasta vihiä, oli huuto sen verran suuri, etten ole sen jälkeen jättänyt menemättä. Äitini opetus oli kiteytettynä seuraava: Jos kutsutaan, on hyväksyttävä, ellei ole jotain todella hyvää syytä, kuten ulkomaanmatka, ylityöt, tms. Väsyttäminen, huvittaminen tai omien asioiden järjestelykyvyttömyys eivät riitä syyksi. Kun on hyväksynyt kutsun, on juhliin pakko mennä ainakin joksikin aikaa, paitsi jos on sairaalassa pää kainalossa. Muuten kutsut ja kaverisuhteet loppuvat.

Ilmeisesti monelta on jäänyt tämä oppimatta.
 
Aika ikävää. (n)
esteitä voi tulla,mutta olisi hyväntavan mukaista sitten ilmoittaa,ettei pääse tulemaan.
 

Yhteistyössä