'kuvitellut' raskausoireet, tuliko + ?

Piiiiiitkästä aikaa taas lähti moppe käsistä oireiden kanssa :D

Nyt siis piti ma-ti alkaa mensut mutta eipä ole vielä kuulunut enkä testiä ennen perjantaita tee.

- maha turvonnut ja nyt myös tuosta häpyluun päältä mikä on erikoista
- oksettaa ja maha sattui ihan sikana kas päivää kohdun ja munasarjojen osalta ja heräilin siihen kipuun öisin ja päivällä meinas mennä koko ämmä linkkuun (se loppu parin päivän jälkeen)
- Maha sekaisin ja kiertää mutta ei oo mitään ripulia tai muutakaan... Kunhan myllää...
- Unettaa unettaa ja unettaa vaikka herää pirteänä ja hetken on kone täydellä teholla niin muutaman tunnin päästä totaali uupuminen
- Pissittää ja janottaa ja hikoiluttaa (pari viimeistä päivää)

Mielenkiinnolla odotellaan taas että turpaan tulee...
 
Luin uteliaana ketjun läpi ja olisin halunnu kommentoida omat oireeni (kirjoitan raskauspäiväkirjaa ja lueskelin sitä juuri osuvasti ennen kuin tähän ketjuun päädyin). Olen siis jo 25. rv mutta alku on tuoreessa muistissa :)

Mulla kuului aina normikiertoon kaikki nuo oireet joita on lueteltu täällä. Ne jotka poikkesivat oli hiiva (elämäni ensimmäinen) ja sellainen todella jännä alaselän kuumotus. Ei niinkään juilinta, vihlonta ym. mutta sellainen kuin olisin nojautunut lähelle lämmintä patteria. Se meni ja tuli aina päivien mittaan. Se sai epäilykset heräämään. Ja sitten se tukkoisuus, tuntui kuin olisi tullut kipeäksi. Rinnat eivät olleet kipeät, ei tehnyt pahaa (vasta kuin myöhemmin :x ) eikä muuta.

Ja se varma tunne että nyt on jotain eri tavalla. Se vaan on jotain selittämätöntä.
 
Taidanpa kantaa korteni kekoon. Nyt menossa kp 25/26-27 ja jos jotain oireita on pakko kaivaa niin

*Eilisen päivän ällötti
*nännit kipeet,muuten normit tissit
*yöllä yskiessä vihloi todella ikävästi alamahaan
*eilen illalla nousin sohvalta seisomaan,vihlaisi kovasti samaiseen kohtaan kuin yöllä yskiessä
*hiivan ja virtsiksen oireita,jee..
*nivusia vihloi pari päivää sitten
*huimaa helposti kun nousee kyykystä

Eipä noita kamalasti oo ja kerran plussanneena elokuussa,joka meni kesken, oli paaaaljon voimakkaammat oireet. Muunmuassa rinnat oli todella kipeet ja turvonneet ja alaselkäsärky paljasti kaiken. Kaikki vahvat oireet ilmaantui tulloin elokuussa vasta kp 25 eli nyt samoilla päivillä mennään,mutta melko oireetonta on..

Palaan astialle kun jotain tapahtuu,plussaa tai täti! :)
 
Täällä kp 11.
Nyt vuodon jälkeen tullu kuumia aaltoja, välillä niin voimakkaita että pitää ihan ulkona käydä seisoskelemassa, pissattaa ihan älyttömästi vaikka en juo nestettä tavallista enempää, huippailee järkyttävän paljon ja alamasu on arka. Lämmöt on yli 36 eli samoissa lukemissa kuin oviksen aikaan :3 ja alaselkää juilii silleen että reisissä taas tuntuu.:ashamed:
 
Viimeksi muokattu:
Pari tuntia sitte plussasin.

Mulla aina ollu säännöllinen kierto, 28pv. Menkat nyt kolmatta päivää myöhässä, joten pissin tikkuun ja plussahan sieltä suureksi yllätykseksi paljastu. Näilllä näkymin siis toista lasta odottelen, poika synty 09/09.

Oireet niin lähellä menkkaoireita että toi plussa oli aikamoinen ylläri:

Alavatsan kipuilu, lievänä.
Tissejä pistelee.
Yöllä törkeen kuuma.
Alavatsa turvoksissa.
JANOTTAA! ihan ku ois koko aika krapula.

Pari negatiivista testiä tässä välissä tehneenä olin melkein satavarma että taas sama tulos.Pojan kanssa oireet oli paljon selkeemmät, tissit oli niin kipeet et harkitsin vapaaehtosta amputaatiota, väsytti koko ajan joka paikassa aina ja ikuisesti, kuvotti ja itketti.

Nää oireet on tosi paljon lievemmät, mutta tissien pistely oli se mikä sai toiveet korkeelle että jos tällä kertaa plussais, koska pistely muistuttaa tosi paljon sitä kun maito nousee..

ps. jipiijeee!!
 
Uutena tänne kirjoittelen :) Nyt menossa kp 30/31-34 ja viimesen viikon verran on ollut jos minkälaisia kuvitelmia vai liekö sitten oikeita oireita. Oireet alkoivat tissien "vihlonnalla" ja alavatsan nippailuilla. Ne loppuivat, niin alkoi pissalla ravaaminen ja nyt muutaman päivän ollut kuvotusta, lähinnä sen jälkeen kun on syönyt :) Välillä tuntuu, että menkat alkaa mutta sitten taas toivo niin korkealla, että olen ihan varma ettei ne ala :D Jospa viikonloppuna rohkenisi testailemaan...

Plussatuulia kaikille toivotellen, Tirtsa
 
Täälläpä olisi myös joko kuvitelmia tai sitten oireita :)
Eli nyt menossa kp 24/27 ja lämmöt ovat 37,1. (harvoin on noin korkea, jos ei ole flunssaa)
Lisäksi:
- röyhtäilyttää
- painon tunnetta alavatsalla
- nipistelyjä, vihlontaa keskellä ja sivuilla alavatsalla (oli kp 21-23, nyt lievemmin)
- tokkurainen olo
- väsyttää

Siinäpä niitä nyt muutama, muuten ei poikkea normi kierron oireista, paitsi tuo lämmönnousu ja painon tunne, Niitä en ole aikaisemmin hoksannut.
Jähtäväksi jää alkuviikkoon tarviiko testailla, toivottavasti :)
 
Liityn joukkoon "kuviteltujen" oireiden kanssa:

Kp 24 / 28 - 32

- jatkuva nälkä
- mielialan heilahtelut
- väsymys
- palelu
- repäisykivut
- tunne raskautumisesta (en osaa tätä selittää)

Vielä pitää kärvistellä ensi viikolle ennen kuin pääsee testaamaan...
 
Pänä liitty myös kuvittelioiden joukkoon.

Minulla Kp 31/31

-Noin viikon jälkeen oviksesta alavatsassa nipisteli pari päivää ihmeellisesti. Sen jälkeen nipistelyjä ollut satunnaisesti.
- Yleensä n. viikko ennen menkkoja rinnat alkaa turvota, mutta nyt ei yhtään.
- Valkovuoto oudon runsasta (ei hiivaa)
- Olen ollut pari päivää todella herkällä päällä.
- finnien puuttuminen, joita minulle tulee aina juuri ennen menkkoja.

Minulla on kuitenkin selvä tunne, että EN ole raskaana. Vaikka ovis hyödynnettiinkin. Vielä ei kuitenkaan sellaisia oireita, että menkat tänään alkaisivat.

*muoks* Annattako te virtsan jäähtyä ennen kuin työnnätte tikun kuppiin?
 
Viimeksi muokattu:
Täällä kuumeilija kans! :)

Lopetin minipillerit tän kierron aikana(kp 13) tällä hetkellä kp23/28-35. Menkat ei ollu säännölliset minipillereiden aikana, joita ehdin syödä puolisen vuotta. Muutaman kerran jäi menkat kokonaan pois, muuten kierto ollu aina 28 paikkeilla.

Pillerit lopetettua peitto heilu moneen otteeseen, kunnes heräs epäilys, et josko oliski jo tärpänny?

- Viikon alussa alkoi menkkamainen kipu, mikä jatkunu tähän päivään asti
- Hikoiluttanut
- Etova ja turvottava olo
- Tissit arat, ei kuitenka kipeet
- Edellis iltana maistoin metallin maun suussa (eikä aikasempaa tietoa ollut että on "raskausoire" kunnes kaveri huomautti)
- Tiheentynyt vessassa käynti (nyt muutanana yönäki pitäny herätä kesken unien vessaan)
- Seksiä ei tehnyt mieli koko viikkona

Sattuma olis suuri, jos olis jo ekalla kerralla tärpänny kunnei mulla oo vielä ollut edes luomumenkkoja :D Hätäsenä tein jo testinkin, mutta negaa se näytti.

Pelkään että tipun korkealta ja kovaa, kun epäilyksen myötä odotus on suuri ja usko raskaudesta vahva mutta todennäiköisyys kuitenkin pieni :(
 
kp24 ja alkaa vähän jännittää :) kun nyt ei tulis täti kylään :eek:

Alamasua repäsee aina välillä, tissit on ihan megaturvoksissa, ukkokin huomas. Jatkuvasti on nälkä ja huippaa. Alamasua turvottaa. välillä tulee hetkittäin ällö olo.

nyt peukut pystyyn!!:p
 
Viimeksi muokattu:
Ma jo lupasin itselleni, etta pysyn tassa kierrossa palstalta poissa.. grr. Mutta nyt oireet ovat sen verran erilaiset, etta paatinpa tunkea lusikkani soppaan kuitenkin.

Taalla siis kp 24/29-31 ja olin jo viikonloppuna paatellyt, ettei tassa kierrossa tarpannyt kahdesta syysta. Lauantaina olin ihan herkkana (=mulle tyypillinen 'PMS-paiva') ja yleensa nain tapahtuu on noin viisi paivaa ennen menkkojen alkua. Lisaksi leukaan oli ilmestynyt pari finnia, tamakin enteili menkkoja.

Mutta nyt tanaan huomasin pienta verituhrua ja alaselka on ihan 'jumissa'.. Mulla ei yleensa ole selkakipua enka viikonloppuna ole harrastanut mitaan liikuntaa, mika olisi voinut aiheuttaa selkakipua. Ja verituhrukin on mulle epatavallista, ainakin nain monta paivaa ennen menkkojen alkua. Kohtu tuntuu tavallista vahan kovempi mutta nain on myos joskus ennen menkkoja.

Eli joko menkat ovat tosi paljon etuajassa tai sitten..?
 
Tulenpas tännekin piinailemaan. :D Nyt on kp28/30-34, dpo7 ja yk12 menossa, toinen Terolut-kierto ja kuurin viimeisen pillerin otan huomenna. Lykkäsin ekan tabletin ottamista viidellä päivällä oviksen odottelun takia, joten kierto sen takia hieman venyy. Otin siis kierron ekan Terolutin kp20 aamulla ja illalla sitten näytti ovistesti plussaa. Seuraavana päivänä näytti myös plussaa, oli kipuja molemmilla puolilla muniksissa ja lämmöt nousivat.

Oireet alkoivat dpo3. :O Miehen hengitys haisi mielestäni tunkkaiselle metallille :D ja myös maistoin metallin suussani. Sen jälkeen maku on tuntunut satunnaisesti. Tänään on tuntunut kipuilua kohdussa ja lämmöt olivat päivällä normaalit, nyt taas koholla. Koko nännien alueella tuntuu viiltelevää kipuilua ja rinnat tuntuvat välillä kuin olisivat puuduksissa. Iho on tuntunut jotenkin herkältä kosketukselle johtuen varmaan kohonneista lämmöistä.

Ajattelin testailla aikaisintaan perjantaina, jos testit kovasti huutelevat kaapista. :D Edellisessä kierrossa täti saapui vasta kuudentena päivänä Terolut-kuurin loputtua, joten tässä kierrossa kuulostelen sitä maanantaina. Oviksen jälkeen oli aluksi kummallisen rauhallinen olo ja olin varma tärppäämisestä. Nyt on epävarma ja levoton olo, sillä en haluaisi tipahtaa korkealta. Tähän kiertoon kohdistuu erityisesti paineita, sillä vuodon alkaessa täytyy soittaa lääkärille lapsettomuuspolin lähetettä varten. Joulukuun meinaan katsoa vielä ilman lisäapuja, sillä Terolut-kuuri on määrätty kolmelle kierrolle ja se olisi sitten se viimeinen. Tuskin aikaa saammekaan ennen vuoden vaihtumista, joten siinä on ainakin se yksi "paineeton" kierto vielä aikaa päästä plussaamaan.

Taustalla on siis pco ja epäsäännölliset kierrot (19-47), jonka takia tuo Terolut on määrätty. Syyskuussa todettiin munikset helminauhattomiksi ja molemmissa oli paljon eri kokoisia follikkeleita, joten toiveita plussaamisesta ilman lisähoitoja sen puolesta on. Kiinnittymisessä kuitenkin on ollut ongelmaa, enkä sen vuoksi ihan herkästi uskalla mahdollista plussaa iloita. Nyt on ollut jo neljä tai viisi kemiallista (En ole niin tarkkaan merkinnyt, sillä kaikkia en saanut testillä kiinni. Olen sen verran harvakseltaan testaillut, mutta oireet olivat kaikissa niissä kierroissa suunnilleen samat. Oli siis selkeät raskausoireet ja sitten vuodon alettua mulle hyvin epätyypilliset kivut)

Plex > Olisiko kiinnittymisvuotoa? :D Plussaonnea!

soleigh > Plussatuulia! Paljonkos sulla on nyt kp ja dpo?
 
soleigh > Onko sulla kierto yleensä minkä mittainen? Aika jännät päivät taitaa olla kyllä käsillä, joten toivottavasti täti pysyy poissa ja pääset testailemaan. :) Itseäni hieman harmittaa tämä kierron venyminen, sillä Terolut-kuurilla oli tarkoitus säännöllistää kiertoja. Toivottavasti haluttu vaikutus saadaan aikaan, mikäli nyt en plussaa. En millään malttanut aloittaa kuuria ohjeen mukaan kp15, kun ovis selkeästi oli tulossa muutamien päivien sisällä. :ashamed: Tässä vaiheessa kuumeilua en pystynyt haaskaamaan kiertoa vaikka edellisessä aloitinkin kuurin vain päivän myöhässä. En ole varma ovuloinko silloin, mutta ovis saattoi tulla tavallista aikaisemmin ja ehtiä ennen ekaa Terolut-tablettia.

Täytyy lisätä oireista, kun nyt tajusin. :D Eli maitoon on jälleen himo kuten aikaisemminkin on ollut raskautumisepäilyn aikaan. Olen viime aikoina juonut maitoa vain vähän ja välillä unohtanut kokonaan. Tänään on ollut pakko saada iso lasillinen aina kun olen syönyt ja välillä muuten vain. Olen myös ahkerasti syönyt marjoja pakastimesta. Hedelmät ja marjat ovat olleet aikaisemminkin heikkouteni, mutta niille olen kyllä perso muulloinkin. Välillä vain unohtuu syödä marjoja ja hedelmät olen nyt jättänyt lähes kokonaan karppaamisen vuoksi.
 
Jännät päivät. Tänään kp 27. Tosin, mä olin jo hetkeks luopumassa toivosta, kun viikonloppuna naamaan pamahti kaksi oikein komeaa finniä enteillen kuukautisista. Eilen oli pakko testailla ja tyylipuhdas negahan sieltä tupsahti.

Kysymyksiä herätteleeki nyt, kun mulla alko sunnuntaina kauheet krampit oikeessa pohkeessa ja jatkunu tähän asti. Mulla on kyl hermovammat samasessa jalassa 4 vuotta vanhasta onnettomuudesta, mutta ikinään ennen ei ole tällä tavalla suonta kivistänyt..
Koitin rauhotella itteäni silläki, et ehkä se johtu vaan siitä kun kävin pakkasella tupakalla caprit jalassa, että se on nyt vaan paleltunu... mut ei.. kipu jatkuu, ja koko viime yön särki nivuset.. :(

Kahen viikon sisään oon nähny nyt 3 painajaista, muuten ei oo tullu edes unia nähtyä pitkiin aikoihin. Illat kukkuisin vaikka kuin myöhään, mut aamuyöt on sängyssä pyöriskelyä.

mulla on apteekin raskaustesti tuolla kaapissa, millonkohan sitä uskaltais kokeilla, kun kierto on 28-30 paikkeilla... dpo on joko 9 tai 12... Eilen puhdas negatiivinen samalla testillä.

Onko joukossa kilpirauhasen vajaatoimintaisia??
Epäilykset oireista on myös, että ne olisivat hailahtelevien kilpirauhasarvojen tuottamia :(
 
Voin kertoa tähän omat "oireeni" mistä epäilin että olisin raskaana ja niin kävikin:

-alaselän kipu
-flunssa n.viikko hedelmöittymisen jälkeen
-maha meni aivan sekaisin
-ei huvittanut lähteä mihinkään
-itkuisuus
-mieliala muutokset
-rinnat kipeyty viikko hedelmöityksen jälkeen
-mahaa nippaili erilailla kuin menkka kivut
-munasarjojen kipuilu
-olo oli aivan varma et nyt on tärpännyt
-nännit tummui ja kasvoi ennen plussaa ja nöpötteli vähän väliä


olikohan vielä muuta.....

toivon ´kaikille tosi paljon plussa tuulia. :)

t. emppu&bambino 12+1
 
Viimeksi muokattu:
Tänään kp28, testasin aamulla apteekin testillä, ja tulos oli mitä epäselvin...
voikohan sanoa että haamuista haamuin...

Viiva oli päivänvalossa erottuva, langan ohut ihan vaalen vaalen punanen... Otin testiliuskan puikosta et saisin vielä vääntämällä ja kääntämällä jotakin näkyviin ( :ashamed: !) niin alareunassa oli kaks ihan ohutta viivaa, vähän niinku viivojen reunat.. mut toinen niistä vaan jatku ylös asti, ja loppujen lopuks ajattelin vaa ittelleni, että silmät ne nyt teki tepposet vaan... : /
 
Laitan kuittauksen niin löydän nopeammin tämän :)

Mulla "hauska" juttu, että km viime kierrossa, gyneultran jäljiltä tieto, että ei ovista luvassa tässä kierrossa ja silti "oiretta" pukkaa. Ihme kipuilun aikaan sain LH-huipun, kun huvikseni tuhlasin viimeisiä ovistestejä, mutta todennäköisin on, että pco:sta kärsivänä mulla puhkesi vain rakkula. Oireita olis vaikka muille jakaa raskautta ajatellen, mutta eihän ne siis voi sitä olla :D

ON:

- maha sekaisin koko ajan
- mielialat kuin kunnon pms-noidalla konsanaan
- naama kukkii
- turvottaa
- jatkuva nälkä, mutta myös paha olo joten vaikea syödä
- pissittää päivin öin... ja öisin ei muuten
- itkuisuus
- väsy
- vilu
- tissiturvotus ja niiden ihme kipuilu
- alakerran turvottelu ja kutina ilman hiivaa (olipa kuopuksesta oireena vielä plussaamisen jälkeenkin)

Eli lista on sangen kattava ;)

Menkkoja kuitenkin odotellessa täällä....
 
Viimeksi muokattu:
Nyt mennään kp 28 eikä vieläkään tätimerkkejä. Miun kierto on yleensä 25-28päivää, ei koskaan ole viel mennyt 30 rikki. Eilen testailtiin ja negaa näytti. aattelin tuossa itsekseni että jos ei viikonlopun aikana tapahdu mittään niin testailen maanantaina uudestaan.
niin, ja selkään ja niskaan on ilmestyny kourallinen kutiavia hormooninäppyjä :kieh:
 
Viimeksi muokattu:
Vuoto tuli ja meni. Nyt oksettaa aika tehokkaasti, saattaa tosin johtua verenpaineista. MAsu on oikealta laidalta vielä arka ja valkovuodon seassa ruskeaa töhnää. Ajattelin testailla vielä kaikesta huolimatta.
 
Mulla kp35, eipä oo koskaan näin pitkäks venähtäny. Testasin eilen davidin herkällä taas "jotain viivanpaikan tapasta" ja alkaa toivo mennä :( kunnei ne viivanpaikat ja haamujen haamut oo lähteny vahvistumaan, vaikka ekasta on jo aikaa ? :(
 

Yhteistyössä