'kuvitellut' raskausoireet, tuliko + ?

mäkin haluan uskaltaa tällaseen ketjuu :wave:

mulla epäsäännöllinen kierto, terolut ollu kierron tasaajana mut nyt oon jättäny sen syömättä 3kk:tena. Mutta siis oireet ovat seuraavanlaiset:

~ Päänsärky joka ei hävinnyt edes panacodilla :O
~ Koko ajan on nälkä
~ Rusehtava vuota 4 päivää (tosin aika aikasin kiertoa KP 12)
~ Seksi halut tiessään
~ Öklö kohtaus syödessä jauheliha kastiketta, oli ihan uus juttu, meinas tosissaan laatta lentää ja päätin etten enää ikinä syö jauheliha kastiketta!
~ Menkka jomottelu jatkunut kp 13 asti.
~ Flunssa alko KP 14

meillä menossa vasta eka yrityskerta siks vähän vaikea uskoa plussaan, mutta toivotaan parasta!
Kaikille paljon onnea oireiluun :heart:
 
Viimeksi muokattu:
~LiLy~ > Mistä sinä lasket kierron alkaneeksi ja minkä pituinen kiertosi yleensä suunnilleen on? Yleensä kp12-14 alkaneet oireet liittyvät ovulaatioon, sillä raskausoireita voi ilmetä vasta kiinnittymisen jälkeen. Hyvin lyhyellä kierrolla ja varhaisella oviksella (vuodon aikaan tai heti lyhyen vuodon jälkeen) nuo oreet voisi olla raskaudesta. Vaikea kuitenkaan sanoa, kun en tiedä kiertosi pituutta.

Pahaa en siis tällä viestillä tarkoita. Ihmettelen vaan. Plussatuulia! =)
 
macy gray mulla kierto heitellyt 19-45, lasken kierron ekaks päiväksi vuodon ensinmäisen päivän.
Enkä tietenkään ota pahalla!! :) ite oon arvuutellu ihan samaa, kun sinäki että kuinka näin, koska mulla ei ennen ole välivuotoja tullut, eikä menkka kivut alkaneet niin aikasin, mutta mistä tätä tietää vielä pitää odotella mulla nyt menossa kp18.
 
~LiLy~ > Onko sulla tutkittu syytä noihin kiertohäiriöihin? Entä oletko testaillut tuleeko ovis lyhyissä kierroissa? Itselläni nimittäin on kierrot vaihdelleen 19-47 välillä pitkän aikaa pco:sta johtuen enkä lyhyisä kierroissa todennäköisesti ovuloinut. (En silloin testannut, mutta oireista päättelin) Teroluteja popsin kolmen kierron pituisen kuurin päättyen viime kiertoon ja nyt katsellaan tasoittuiko vai tarvitsenko uuden kuurin. Tihkuvuoto voi johtua myös ovulaatiosta ja itsellänikin sitä on välillä esiintynyt. Pitkittyny tihkuilu puolestaan on kierron päätteeksi paljastunut niukaksi tädiksi, mutta silloin on tuhrunnut enemmän ja kestänyt suunnilleen viikon verran. Ovisoireet mulla muistuttaa erehdyttävästi raskausoireita melkein joka kierrossa, joten pitkissä kierroissa se on hämännyt pahasti. Onneksi niitä megakiertoja ei ole ollut nyt aika pitkään aikaan.
 
on tutkittu, mulla on toinen munasarja isompi, siksi kierto on epäsäännöllinen.
oon testannut ja lyhyilläkin kierroilla on ovis ollut mutta mulla ei oo koskaan ollu ns. tiettyä päivää milloin se tapahtuu ja tästä testailusta on nyt parisen vuotta aikaa. sen muistan, että kerran mulla oli ovis pari päivää menkkojen jälkeen, kun ihmettelin sitä itse suuresti, kysyin sitten gyneltä, että onko se todellakin mahollista ja se sano, että kaikki on mahollista. mulla on myös pari kertaa ollu kaks ovista samassa kuussa (äiti on odottanut kaksosia.) tosin mulla ei mitään kummosia oireita oviksen aikaan, eli en tunnista ovista ollenkaan (tikuttamalla silloin joskus olen selville saanut ovulaation.)
mä söin teroja 8kk silloin kieto pysy 25-29 välillä.
 
Viimeksi muokattu:
Voikohan munasarja olla suurentunut, jos ei ole pco? :confused: Monirakkulaisuus nimittäin paisuttaa ja se voi esiintyä myös toispuoleisena. Pco aiheuttaa joillakin virheellisiä ovistestituloksia, joten pelkästään niihin en luottaisi. Uskon kyllä kahden oviksen saman kierron aikana olevan mahdollista, varsinkin hormonihäiriöisillä. Pco lisää monikkoraskauden riskiä. Sitä vain mietin kuinka todennäköistä mahtaa olla se, että samasta munasarjasta ovuloisi kahdesti samassa kierrossa. Yleensä kai tuplaovis tapahtuu samoihin aikoihin molemmilta puolilta. Näin olen ymmärtänyt.

Tämä keskustelu nyt harhautui ihan täysin. :D Paikatakseni harha-askelta listaan omat oireeni, jotka eivät välttämättä tarkoita yhtään mitään. :D (laiskana kopioin toisesta pinosta)

1. Ystäväni tuumi kahvilla käydessäni, että näytän jotenkin erilaiselta ja olen tyynemmän oloinen kuin viikko sitten.
2. Kohdun alueella on alkanut tuntua voimakkaita kipuiluja ja vihlaisuja. Pystyn hyvin paikallistamaan missä kipu tuntuu. Myös muniksia juilii ja polttelee.
3. Ruokahalu on lähes loputon. Haluan syödä syömästä päästyäni eli kylläisyys pysyy ehkä vartin verran.
4. Yöunet: Nykkumisesta ei oikein voi puhua, kun lähinnä yritykseksi jää. Unet ovat kuitenkin varsin mielenkiintoisia.
5. Ikenet vuotaa verta moninpaikoin ja lievää tulehdustakin on paikoitellen havaittavissa. Käytössäni on liiasta painamisesta varoittava sähköhammasharja ja herkille ikenille tarkoitettu ohjelma, joten liiasta voimakkuudesta ei voi johtua.
6. Illalla haistoin miehen hyllylle lojumaan jääneet tupakat ohi kulkiessa vaikka nenä oli melkein tukossa. Yleensä en kiinnitä mitään huomiota vaikka tuo niille ihan yleinen paikka onkin. Tupakoinnin lopettamisesta seurannut hajuaistin parantuminenkin tapahtui jo aikoja sitten, joten sellaisesta ei ole kyse.

Nämä kaikki ovat kyllä asioita joita esiintyy ainakin melkein joka kierrossa. Seuraava kohta aiheuttaa hämmennystä, sillä ei ole esiintynyt aikaisemmin.
7. Salmiakin makuinen purkka alkoi maistua kesken pureskelun lakritsin makuiselta nikotiinipurkalta. (Olen elämäni aikana pureskellut yhden ainoan kerran nikotiinipurkkaa ja se oli juurikin mainitun makuista) Tuli etova olo ja happamia röyhtäyksiä. En taida syödä tuota purkkaa vähään aikaan.

Kello on jo yli puolen yön, mutt aajattelen olevan keskiviikko 26.1. ja kp35/30-34? Edellinen kierto päättyi varhaiseen keskenmenoon, joten kierto voi olla sekaisin. Ovista en tikuttanut enkä oireista bongannut. Viikko sitten ultratessa näkyi munasarjassa 2cm halkaisijaltaan oleva rakkula, josta lääkäri ei erottanut onko folli vai keltarauhanen. Kohdun limakalvo vastasi paksuudeltaan loppukiertoa, mutta oli vielä siisti eli ei vielä murenemassa. Toiveikkaana odottelen tilanteen selviämistä.
 
Siis aivan fantastinen ryhmä!!!

Ja mä siis todellakin kuulun tänne! :) Viimekierrosta sen verran että alko tehä pahaa aika heti oviksen jälkeen, ja haaleita plussia sainki siihen asti että alon vuotaa... no nyt sitten sain kp 16 täysin selvän ovulaation tikuttamalla, mutta vain kerran päästiin sitten sinäiltana hommiin...

elikkä nyt ollaan sitten kp 22/29-32 ja vielä viikko ennenku pääsee testaa!

oireita kyllä on ja selvin niistä toi kuvotus... mutta oon kyllä aika skeptinen sen suhteen koska kaks aikasempaa keskenmenoo ja niissä oli kans toi aikanen kuvotus ja sit kolme täysaikasta raskautta takana ja niihin ei tullu aikasia pahoinvointeja, elikkä aika piinaava olo...
väsymystä löytyy, ja alavatsa tuntemuksia...
toisaalta finnit naamassa niinku aina viikko ennen menkkoja...
kun ny pääsis testaa!!! :

ja erittäin paljon plussatuulia kaikille ja heti perään sitä vaaviliimaa!!!

terveisin nallemakarooni
 
Jo
Hahaa, tämä on aivan loistoketju - liityn mukaan :wave:

Viime kierrosta vasta alettiin yrittää ihan tosissaan ja sillonkin mitä luultavammin vasta ovulaation jälkeen. Joka tapauksessa huomasin rintojen kipeytymistä, yhtenä aamuna kuvotti, mahaa sattui millon miltäkin puolelta. Sieltä se täti moonika kuitenkin tuli, suht ajallaan. Luulen, että noita oireita on allut niin kauan kun on ollut menkatkin, mutta nyt vasta rupesin kiinnittämään niihin huomiota... Helposti tekee mieli tepposet ;)

No nyt mennään yk2 kp 25/n.37 ja toistaiseksi mahaa nipistellyt oikeelta (oviskin taitaa nippasta? Oliskohan ollut se...) ja äsken vedin karmeat pultit miehelle pikkujutusta - itkuraivari :mad: Mies ihan pelästy, kun en koskaan 6 vuoden aikana oo tommosta tehnyt.

Henkisesti menen kyllä "pessimisti ei pety" -periaatteella, mutta silti ilmeisesti olen bongaavinani ties minkälaisia oireita. Ja mitä enemmän niistä lukee niin sitä enemmän niitä löytyy. Alan ymmärtää luulosairaita...

t. Johanna
 
Viimeksi muokattu:
Taidanpa tulla tänne avautumaan minäkin. Toista yritetään, yrityskertoja taitaa olla takana 5 - tämä on kuudes. Tikutin oviksen ja silloin tietysti peittoa heilutettiin. Viikko oviksen jälkeen alkoi jatkuva pahoinvointi, jota on edelleen. N. 10 pv oviksesta huomasin, että tissit oli kaksinkertaiset ja todella arat. Nyt palelee ja useamman viikon on jo väsyttänyt. Kp 27 tai 28 / 28-30 on menossa ja kaksi testiä -eilen ja tänään- olivat niin negoja kuin olla voi :'( . Tänä aamuna viiva tuli jopa ennen kontrolliviivaa cb:n testiin. Oireita on enemmän kuin esikoisesta, mutta elimistö kai v***uilee ihan tosissaan :headwall: .
 
pistepirkko
Toivotaan, että sulla ois kyytiläinen mukana! :hug:

mulla nyt siis kp21 menossa, mies kyselee koko ajan "No mikä on olo, onko omenainen?" :D "onko oireita?,oksettaako jne...."
Jotenki tosi ihanaa kun mieski niin tohkeissaan, kun ite oon haaveillu vauvasta kohta 3-vuotta ja mies ei lämmenny idealle ensin ollenkaa ja oli muutenki ehkä huono elämäntilanne pikkuselle, ja nyt sitte hän on enemmään innoissaan, ku minä! Muistuttelee vitamiineista ja tarkkailee syömistä jne. :heart:

mulla oireisiin tullut mukaan

~äkäisyys (oon tiuskinu miehelle koko ajan) :ashamed:
kuvotus olo jatkunu niin, että tulee sellasia hetkellisiä ällö oloja vähäks aikaa.

odotellaan vielä viikon verran jos sitten testaillaan :)

laitan myös tuonne ylös taivaalle pienen pyynnön kaikkia meitä varten! "lähetä meille taivaan lahjoja kaikille!":heart:
 
  • Tykkää
Reactions: N-A-S-?
Kiitos Lily ! Negat toki puhuu puolestaan, mutta niin kauan kun täti pysyy poissa, on tietysti toivoa. Myös sinulle kovasti plussatuulia ++++ :whistle: .

Uusia oireita: viime yönä heräsin hiestä märkänä, mutta kuumetta ei kuitenkaan ollut. Ruoka ei maistu. Aamulla yökkäsin taas pari kertaa.
Eilinen menkkajomotus hävisi yön aikana, mutta päätä särkee ja ehkä alavatsa on jotenkin outo, joten tätiä odotellessa......
 
Heipä hei!!!

mulla on olo jotenkin alkanu normalisoituu... hmt..

no tänään roskista tyhjentäessä kuitenkin kuvotti ja joutu ihan rykimään :) ja sit mä oon vähän ihmetelly tätä mun finni tilannetta, eli normaalisti viikkoo ennen menkkoja tulee pari erittäin mojovan kokosta kipeetä ja häiritsevää finniä... niin ja nyt ne on vaan pari pientä, ei edes kipeitä... voiskohan olla oire kanssa..? :D

raskaustestejä en uskallakkaan vielä tehä, ehkä ens lauantaina ja vielä fiksumpi jos sunnuntaina... kaapissa testejä oottaa kolme kappaletta, et katotaan nyt joudunko ens viikonlopulle ostaa uudet :D
no onneks noi kaupan testit ei maksa ku 2,50/2kpl... et en nyt ihan tuhottomasti niihin saa rahaa palaa, vaikka kyllä noi digi testitkin himottais!

ihana päivä! harmi kun tuulee niin kylmästi, tosta auringon päisteesta tuulee jo ihan kevättä rintaan!

plussa tuuliin! <3
 
Moikka kaikille!

Meillä ensimmäinen yrityskerta takana viikko sitten. Hassua, että kolmesta edellisestä lapsesta ei ole näitä alkuraskausoireita paljon tullut aprikoitua, mutta nyt kun alkaa olla viimeiset hetket sille neloselle niin rupeaa varmaan jo mielikuvituskin vähän laukkaamaan ;)

Ovulaatio on siis oletettavasti tapahtunut viime viikonloppuna la-su välisenä yönä tai su-päivällä, puuhastelut ajoittuivat la-su-väliselle yölle. Sunnuntai-päivänä sattui ihan kummallinen juttu. Olin keskimmäisen lapseni liikuntaharrastusta seuraamassa, kun yhtäkkiä alkoi heikottaa niin että tupsahdin toiselle kyljelleni, vaikka olin sitä ennen ihan rauhassa seissyt paikallani. Ihmeellinen huippauskohtaus, vaikka olin ihan hyvin syönyt, juonut ja nukkunut.

Muita oireita:
- lämmöt koholla, mutta nehän ovat toki menkkoja kohti mentäessä oviksen jälkeen muutenkin. Vilunväristykset aika ajoin.
- alavatsalla, rinnoissa ja kainaloissa juilimista, kihelmöintiä (tätäkin on tosin ennen menkkoja), hikoilua. Rinnat eivät kyllä muuten vaikuta siltä, että olisi tärpännyt eli nännipihat eivät ole erityisen laajentuneet/tummuneet eivätkä rinnat tunnu pingottuneilta ainakaan vielä. En enää muista, tuliko nämä rintaoireet päälle vasta plussaamisen yhteydessä aiemmissa raskauksissa. Pitäisi kaivaa esiin vanhat päiväkirjat =)
- hetkittäistä heikotusta, huimausta ja pahoinvoinnin tunnetta
- 6. päivänä oletetusta tärpistä eli perjantaina istuin rauhassa töissä päätteen ääressä kun yhtäkkiä tuntui kova, viiltävä kipu alavatsalla vasemmalla puolella, se kesti noin 10-15 sekuntia. Täsmäisi kiinnittymiskipuun ajallisesti, mutta en sitten tiedä voiko olla kyseessä keltarauhasen surkastumiseen liittyvä tunne. Pientä nippailua on tuntunut myös aivastaessa, yskiessä ja ihan paikallaan ollessakin.
- nenän tukkoisuus ilman muita flunssan oireita
- mieliala on ollut rauhallinen, tässä vaiheessa on jo yleensä alkaneet PMS-ärsyyntyneisyysoireet.

Testausta ajattelin kokeilla ensi kertaa ti-ke. Aiemmat raskaudet ovat näkyneet testissä jo ennen oletettua menkkojen alkamista.

Oikein paljon plussia kaikille, tulen kertomaan miten ensi viikolla/ensi viikonloppuna käy.

lisäys:
lievää huonovointisuutta syömisen jälkeen, ummetusta
lisäys 2:
Eilen kun nousin nopeasti kyykkyasennosta seisomaan, kova viiltävä kipu alavatsassa.
Suuta on kuivannut ihan älyttömästi jo muutaman yön, pitänyt ihan hakea juotavaa keskellä yötä.
Seksihalut vähentyneet.
 
Viimeksi muokattu:
Minä myös liityn joukkoonne! :)

Vauvakuumeilua ollut yli vuoren verran, mutta lopulta nyt joulukuussa jätimme ehkäisyn pois. Joten yritys alkoi 12/2010. Nyt menossa kierrossa 27/29. Kyllä jännittää, ja oireitakin on ilmaantunut ihan kiitettävästi. :D

Oireita:
1. Lämpöilyä, 37-37,4astetta.
2. Kylmä, lämmin ja taas kylmä.
3. Kuvotus/ällötys. En ole kuitenkaan oksentanut.
4. Ihmeellistä pistelyä alavatsassa ja alaselässä.
5. Nenä tukkoinen, mutta niistäessä tulee vain vähän verta, jos sitäkään. Kerran tuli vertakin kunnolla. Nyt alkaa menemään ohitse jo tämä oire..
6. Aivastelua.
6. Toissapäivänä huomasimme rintojeni turvonneen reippaasti..mutta eilen turvotus oli tiessään. :eek:
7. Rinnat ovat kipeytyneet. (normaalia kylläkin ennen menkkoja)
8. Kiukku-, itku- ja naurukohtauksia.
9. Viime yönä heräsin ihan hikisenä. Oli tosi kuuma. Myöhemmin heräsin, kun oli tosi kylmä.
10. Tänään heräsin menkkamaiseen kouraisuun.. Juoksin vessaan, mutta ei mitään.. :eek:
11. Jatkuva jano ja nälkä. Koko ajan tekee mieli syödä jotain.
12. Väsymystä ja voipuneisuutta aika usein.
13. Pentä huippausta oli tänään.
14. Maha ollut vähän sekaisin eilisestä illasta asti.
15. Haluttomuus..

Oireet voi kyllä muuttaa ihan hyvin flunssaksi ja pms-oireiksi.. Ja haluttomuus tietenkin voisi johtua flunssasta myös. :D En yleensäkään kipeenä ole kovin halukas.. Mutta toivossa on hyvä elää. :heart:

Plussaonnea kaikille!
 
Hei, haluaisin myös liittyä seuraan :wave:

Elikkäs toinen lapsonen olis haaveissa ja nyt menossa 27/30. Heiluteltiin peittoa kun oletin nettilaskurin mukaan olevan ovis. Emme siis yrittämällä yritä toista vaan vauva tulee kun on tullakseen. Noin kolme päivää tuosta oli menkkamaisia kipuja ja sen jälkeen alkoi alavatsan nippailu. Ja valkovuoto, huooooh..Välillä tuntuu ihan siltä kun olisi vähän tullut pissaa housuun ja vessareissulla onkin huomannut valkovuotoa housuissa, niin runsasta on. Eilen puhuin miehelle saunassa että rinnat ovat suurentuneet. Alaselkä on välillä kipeä ja nytkin on vähän kuvottava olo. Välillä palelee -> kuuma -> palelee...Saa nähdä alkaako menkat vai ei :p
 
Pistepirkko voima halit täältä!
Jospa se ens kierrossa tärppäis. koita jaksaa :(

om. Mä ajattelin tänää mennä ostama testin varmuuden vuoks ja testaan sitte torstaina varmaankin.
pitäkää kaikki jäsenet pystyssä ;)
Plussa onnea kaikille!
 
Pistepirkolle :hug: ja seuraavaan yritykseen, kyllä se vielä nappaa! monesko kp sulla on yleensä ovis?

no mä sain eilen ihan hillittömät raivarit miehelle illalla... hetki siitä ja menin ihan tyynenä nukkumaan... pientä kuvotusta taas tänään ja väsy, ihan hirveä väsy ja pitäs siivoilla.. onneks toi kolmonen nukkuu neljän tunnin päikkärit helposti! ykkösestä on jo vähän siivous apuakin! :)

jotenkin on jo niin sellanen tunne että vauva on kyydissä.., mä tipun kyllä korkeelta ja kovaa jos sunnuntaina en saa plussaa!! niin ja siis arvatkaa vaan meninkö sitten tänä aamuna testaamaan, no kyllä vain... ja sain puhtaan negan, tyhmä minä...

ja täällä on kaikki jäsenet pystyssä LiLy!! pitäskö munkin kuitenkin torstaina koittaa :)

ja tänään siis kp 24/29-31

hei nyt ois kyl kiva semmonen taulukko mistä näkis että kuinka monen "oireet" on päätyny siihen plussaan.. kuka osaa semmosen väkertää?? :)
 
Pistepirkko :hug:

Mitä raskaustestejä ootte muuten käyttäneet? Hätähousu kun olin niin eilen jo tein ensimmäisen liuskatestin :D No, negatiivinenhan se oli tietysti. Esikoisesta tein Clearblue viikkonäytöllä olevan testin kun menkat oli 5pv myöhässä. On kyllä todella kätevä. Ei tarvi tihrustaa että onko siinä haamu vai ei. Tilasin nyt netistä taasen Clearblue testin :) Voi että kun jänskättää!
 
Täällä mennään kp26. Ekan testin tein perjantaina, ei malttanut olla, ja negahan se oli. Nyt mietin että kannattaako sitä toista ees harkita tekevänsä, kun alkaa näyttää siltä että menkat tulee kaikesta huolimatta. Tissit on pehmentyneet ja ei enää niin arat, mutta aamulla pisti nivuseen ihan kiitettävästi ja tänään on kuvottanu aika voimakkaasti. Viime kierto oli sen 26pvää. Tais se haikara liihottaa jälleen ohi :/
 
Heipähei! Yleensä oon vaan taustailijana koko foorumilla, mutta nyt alko ihmetyttään vähän yks juttu, ja aattelin kysellä että mitä ootte mieltä! :whistle:
Ällöwarning. Yleensä mulla on maailman kaikkeuden hitain aineenvaihdunta. Eli ruoka menee läpi äärettömän hitaasti, mutta nyt viime viikon aikana on kakkoshätä iskeny kerran/kaks päivässä, kun yleensä hyvä jos 2kertaa viikossa! Niin radikaali muutos, että pisti ihmetyttämään!:O
Muita oireita unisuus ja kärtyisyys, mistä ukkokin joutunut kärsimään oman osansa :whistle: Ja tuosta aineenvaihdunnasta vielä, että pissillä pitää juosta aika ajoin, öisin ei tosin oo tarvinu herätä vessaan.
Tämmöstä :wave:
muoks. ja kp on 32 / 27-35, esikoista yritetään
 
Viimeksi muokattu:
PLUSSANNEET



nimimerkki.....................pvm

enkuli85.............................25.8
tatskattu.............................26.8
tiudeliini..............................7.9.
Neiti-81...............................9.9
Jemilia88.............................14.9
Supuliini..............................20.9
Waavi.................................22.9
Sannikki..............................4.10
mamakone..........................4.10
PossuRulla..........................26.10
Plex....................................14.12
Miuski00.............................14.12
Räpä..................................19.12
innoM.................................19.12
LeenaT...............................20.12
Lunea.................................25.12
Memelisa............................26.12




NEGAT

Soleigh
Katto Kassinen
collins
kukkunaamio
sannikki
Memelisa
heinäneito
karoliina87
macy gray
pihlamaria
Lunea
Plex
Helmari08
Avina
Helena.M
Mlii
lemonade
Nyppy
Tassitin
Pistepirkko
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä