'kuvitellut' raskausoireet, tuliko + ?

Heippa!

Ajattelin kirjoitella tähän ketjuun oireita, niin voin vähän seurailla tilannetta. :heart: Yrityskierto 4 menossa (oikeastaan edellisissä ei olla yritetty, ollaan vaan oltu ilman ehkäisyä). Nyt siis tässä kierrossa tikutin oviksen KP 17 ja ajoitettiin pupuilut siihen. :p Kovasti tärppiä toivotaan.

Nyt on KP 25 menossa, eli DPO 8. Toissapäivänä tunsin alamahassa "tuikkaisuja", kuin joku olisi tökkinyt tikulla sisältäpäin. Samoin parina aamuna on toista kainaloa jomottanut ja nännit ovat olleet herkemmät sekä tissit turvonneet. Nuo tuikkailut kyllä sopisivat kiinnittymiseen, joka taitaa olla joku viikko ovulaatiosta. :whistle: Myös kuumia aaltoja on ollut, yhtäkkiä on pitänyt heittää pitkähihainen pois päältä tai nukkumaan käydessä peitto pois päältä. Sitten tulee taas kylmä ja on pakko vetää peitto takaisin päälle. Näitä on kyllä ollu ihan normi kierroissakin.

Kumpa aika menisi nopeasti ja pääsisin jo testailemaan.. :)
 
Hei ihan fantastista LiLy!! nyt näkee kerralla kenellä tärpänny, ketkä jatkaa jännäämistä! :)

pörröpäälle: mäkin muistelisin et raskauden alussa toi suoli toimis vähän vikkelämmin, ja nyt kun asiasta ilmotit, ni mä oon tainnu huomata samaa...
kiukuttelen kyllä ihan liikaa, jos tää ei oo raskaudesta johtuvaa, ni mistä... lapsillekkin oon ny ihan turhan kiree, ärsyttää jo pelkästään se että niille pitää kiukutella... no mutta tällä viikolla saa jo tietää, toivottavasti :)
 
tiksutin: Mulla kans noita kuvailemias "tuikkaisuja", toivotaan että olis lupaava merkki :)

Ruokahalu on mulla tänään hävinny kyllä ihan täysin! Olohuoneen pöydälle oli jäänyt ruokalautanen mieheltä ja ihmettelin pitkään mikä haisee noin inhottavalle (ketsupille :D ) kunnes hoksasin että se lautanenhan se... Yleensä mun ruokahalussa ei oo mitään moitittavaa :whistle: mutta tänään on alas mennyt vaan 2 sämpylää eikä niidenkään päällä rasvan lisäks yhtään mitään. Vissyä kyllä tekis mieli... :)
Jos ens viikonloppuna uskaltais testailla, ellei täti sitä ennen yllätä!
 
Jo
Parhaalta kaverilta kuului ihania uutisia tänään, niiden pojasta tulee isoveli! On niin hyvä ystävä kyseessä, ettei kateuskaan iskenyt, voin sanoa ihan rehellisesti, että olen iloinen niiden puolesta =)

Tänään kp 26/n.37
Päänsisäisiä oireita taitavat olla, mutta...
- ruoka maittaa ihan ennenkuulumattomasti
- kylmiä ja kuumia aaltoja, tänään yhtäkkiä puhkuin töissä niin, että oli pakko ottaa villapaitaa pois jne. Tavallisesti jäädyn siellä kesähelteilläkin.
- tänään nippailut mahaa oikealta
- rinnat vähän ehkä arat

Jostain luin, että raskaana olevat naiset usein vaistoaa olevansa raskaana, "jokin on erilailla kuin ennen". No en kyllä vaistoa mitään. Vaistoatteko te muut? Jo plussanneeet, tiesittekö jotenkin alitajuisesti, että nyt tärppäsi?

muoks. Ai niin, ja joku kirjotti jossain, että oli nähnyt mielikuvituksekkaita unia raskauden alussa. Viimesenä kolmena yönä on ollut aika psykedeelistä tajunnanvirtaa heti silmät ummistettua. Onko sekin raskauden merkki? Koko ajan myöskin väsyttää |O
:confused:
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos Lily, Nallemakaroni ja Sannuli <3 .
Tänään kaikki, pelkkä oleminenkin, on vaatinut ponnistelua. Ei tämä kuitenkaan itkemällä muuksi muutu.

Jo : Esikoisesta tiesin heti. Jotenkin ihmeessä sen aisti. Lueskelin aiemmin tänään minun odotukseni-kirjaa niiltä ajoilta ja jo viikko tapahtuneen jälkeen olin ollut varma, että olisin raskaana. Se olikin ainoa ero tähän juuri päättyneeseen kiertoon - kaikki oireet oli, mutta se tunne syvällä sisimmässä puuttui. Se on jatkossa ainoa "oire" johon aion uskoa :( .
 
Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja Möhkövantti3;23029919:
Minä myös liityn joukkoonne! :)

Vauvakuumeilua ollut yli vuoren verran, mutta lopulta nyt joulukuussa jätimme ehkäisyn pois. Joten yritys alkoi 12/2010. Nyt menossa kierrossa 27/29. Kyllä jännittää, ja oireitakin on ilmaantunut ihan kiitettävästi. :D

Oireita:
1. Lämpöilyä, 37-37,4astetta.
2. Kylmä, lämmin ja taas kylmä.
3. Kuvotus/ällötys. En ole kuitenkaan oksentanut.
4. Ihmeellistä pistelyä alavatsassa ja alaselässä.
5. Nenä tukkoinen, mutta niistäessä tulee vain vähän verta, jos sitäkään. Kerran tuli vertakin kunnolla. Nyt alkaa menemään ohitse jo tämä oire..
6. Aivastelua.
6. Toissapäivänä huomasimme rintojeni turvonneen reippaasti..mutta eilen turvotus oli tiessään. :eek:
7. Rinnat ovat kipeytyneet. (normaalia kylläkin ennen menkkoja)
8. Kiukku-, itku- ja naurukohtauksia.
9. Viime yönä heräsin ihan hikisenä. Oli tosi kuuma. Myöhemmin heräsin, kun oli tosi kylmä.
10. Tänään heräsin menkkamaiseen kouraisuun.. Juoksin vessaan, mutta ei mitään.. :eek:
11. Jatkuva jano ja nälkä. Koko ajan tekee mieli syödä jotain.
12. Väsymystä ja voipuneisuutta aika usein.
13. Pentä huippausta oli tänään.
14. Maha ollut vähän sekaisin eilisestä illasta asti.
15. Haluttomuus..

Oireet voi kyllä muuttaa ihan hyvin flunssaksi ja pms-oireiksi.. Ja haluttomuus tietenkin voisi johtua flunssasta myös. :D En yleensäkään kipeenä ole kovin halukas.. Mutta toivossa on hyvä elää. :heart:

Plussaonnea kaikille!


Mun oireisiin lisää, että nyt on myös nännit kipeytyneet.. Ja ne jotenki näyttää hassuilta.. Ja nänninpäät on välillä sellaset liilahtavat, ja toisella kertaa, kun katsoo, niin niissä on valkoista ja sit ne onki taas normi väriset.. Vaihtelee kovastikkin.. :confused: Tai sit mä vaan kuvittelen. :D
Pissahätä on n. parin tunnin välein ainakin. En kyllä tiedä, miten normaalisti oli, kun en oo koskaan pahemmin seurannu. :D
Nyt vaan toivotaan, ettei menkat ala.. Haluu päästä testailemaan.. Kaapissa ois meinaan vielä muutama testiliuska odottelemassa.. :)
 
Huomenta Naiset!

Tänne on tullu oireilujen siasta oireettomuus :(
vain flunssa ja kiukkuuminen jatkuu nii ja tissikipu on tullu, mutta nää nyt on vaan ihan tavan menkka oireitaki, jotenki niin varma olo, että täti päättää kruisailla paikalle :ashamed:

sori itsekeskeisyys!
 
Täällä kanssa ärsyttävä oireettomuus....

Ärsyttää myös tää tunne alavatsalla, en tie johtuuko "kiristyksen" tunne viime viikon sali päivistä (ti ja to) vai voisko se kohtu siellä kasvaa... ja tänään on vasta 25/29-31.... Hei millä kieropäivällä on saatu aikaisin plussa?? mä en enää muista noista aikasimmista raskauksista et millon tein testit.. pistäkää kuinka pitkä tein kierto yleensä on ja millä päivällä saitte plussan :) :p

mitäs sitten.. no nälkä.. miks pitää kokoajan olla nälkä.. oon just laihduttanu melkein kymmenen kiloo, ja nyt tää hiton nälkä on saanu kaks kiloo tulee takasin.. pakko alkaa nyt tarkkailee et syön terveellisesti, jos meinaan vauvan vielä synnyttää, niin makeet ja rasvaset pois.. kaks ensimmäistä lasta oli ihan normaali kokosia mutta tää mein viimonen oli sitten jo reippaasti yli nelikilonen ja synnytys oli vaikea, ny ihan sitä ajatellen oon noi kilotkin karistanu ja tietysti myös itteäni varten :)

LiLy pääsee sitten jo ylihuomenna testaa, paljon plussatuulia!!!
entäs pörröpää? joko olet testaillu? :) kaikille toivon plussaa täällä!!! :heart:
 
Ajattelin säästää testailut torstaille tai perjantaille, mulla kun aikaisemmissa (km päätyneissä) raskauksissa on hormonin eritys ollut ihan minimaalista ja menee testien tuhlaamiseksi jos kovin ennenaikaisesti niitä tekee :)
Nyt kyllä ihmetyttää, makaronimössö on mun ihan ykköslempparia ollut aina kautta aikojen ja äskön piti syöttää loput koirille, kun maistu ihan tiskivedelle tai muulle ällötykselle...:x:whistle: Jänskättää... :)
Plussapuhureita nyt kaikille oireilijoille ja oireettomillekkin!! :heart:
 
Enpä sitten malttanut olla testaamatta tänään ja tein sen kaikkien sääntöjen vastaisesti eli en aamu- vaan vasta aamupäiväpissasta työpaikan vessassa. Testi oli clearbluen plus-testi - ja jo ensimmäisen minuutin aikana sain näkyviin juuri ja juuri havaittavan plussan :) Vielä ei kuitenkaan uskalla kauheasti iloita, koska on vasta 9-10 dpo. Mutta ainakin oireet ovat olleet muuta kuin kuvitelmaa ;) Lisäoireina on tullut alaselkäsärkyä ajoittain. Myös näppylöitä on tullut muutama naamaan. Kohdunnapukka on lähes ulottumattomissa ja kovan tuntuinen.
Katsotaan nyt sitten pysyykö kyytiläinen matkassa, ihanaahan se olisi jos niin kävisi:heart: Täytyy testata huomenna uudestaan saanko yhtään enemmän näkyviin kuin tämän aamupäivän haalean haamun.
 
Kp4. Luulen, ettei oireista huolimatta mitään aluillaan ollutkaan. Ainakin menkat olivat niukat (yhtenä päivänä normaali ja muina tihkuilua) eikä kipujakaan ollut enemmälti. Kerran jouduin ottamaan särkylääkettä ja senkin otin ajoissa. Olisin saattanut pärjätä ilmankin, sillä kipuilu loppui lääkkeiden myötä melkolailla kokonaan. Ihan pientä juilintaa vain tuntui. Epäilys vuodon aikaisesta oviksesta on, sillä tihkun lisäksi havaitsin limailua ja oviksen tuntuista kipuilua oli myös. Toivottavasti oli jostain muusta kyse, sillä toivon kovasti raskautumismahdollisuutta tälle kierrolle. Poliaikaa pääsen varaamaan huomenna eli hoidotkin lähestyvät.
 
PLUSSANNEET



nimimerkki.....................pvm

enkuli85.............................25. 8
tatskattu.............................26 .8
tiudeliini.............................. 7.9.
Neiti-81...............................9.9
Jemilia88.............................14 .9
Supuliini..............................2 0.9
Waavi.................................22 .9
Sannikki..............................4. 10
mamakone..........................4.10
PossuRulla..........................26.1 0
Plex.................................... 14.12
Miuski00.............................14. 12
Räpä.................................. 19.12
innoM.................................19 .12
LeenaT...............................20. 12
Lunea.................................25 .12
Memelisa............................26.1 2
kolmenmutsi........................1.2



NEGAT

Soleigh
Katto Kassinen
collins
kukkunaamio
sannikki
Memelisa
heinäneito
karoliina87
macy gray
pihlamaria
Lunea
Plex
Helmari08
Avina
Helena.M
Mlii
lemonade
Nyppy
Tassitin
Pistepirkko
 
paljon onnea kolmenmutsille !!!!!!!!:flower::hug:
täältä laitellaan vauvaliimaa ja tarrasukkia sinne :)

macy gray täällä pidetään sulle peukkuja ja toivotaan tottakai parasta.

on.
mä kävin ostamassa tyhmänä rfsu testin ärrältä ja luin sitten siitä ja siitä olikin sitten aika huonoa palautetta! ja se mittaa hcg arvon 50mlu/ml (liuskatesti jonka menin ostamaan)
täytyy sitte varmaa netista tilata pari...osaatteko suositella hyviä testejä?
mies on jo ihan jännityksissä kyselee koko ajan koska voit tehä testin en ees tiedä tarkasti koska kannattaa mutta ajattelin nyt torstaina tai perjantaina testata osaisitkohan macy gray kertoa milloin ois hyvä testailla, kun tiedät näistä jutuista niin paljon :)
 
Kiitos ~LiLy~ :hug:

Toivottelen kovasti plussia myös muille!

Jo, mulla on ollut myös muutamana viime yönä todella vilkas elokuvateatteriesitys käynnissä tuolla pään sisällä eli en muista koska olisin viimeksi nähnyt näin paljon unia. jotain saattaa olla perää siinä, että raskauden aikana näkee enemmän ja todella mielikuvituksellisia unia - tai siis muistaa ne aamulla paremmin, joka yöhän niitä nähdään mutta monesti ei aamulla muista niistä mitään.

Mitä tulee tohon vaistoamiseen ennen testaamista, mulla oli keskimmäisen lapsen kohdalla ainakin vahva intuitio raskautumisesta jo ennen plussaa. Katselin telkasta leffaa, taisi olla Englantilainen potilas ja aloin jossain vaiheessa itkeä kuin Niagara...silloin tuli voimakas tunne että pakko olla raskaana. Saman lapsen odotuksen kohdalla emme saaneet tietää rakenneultrassa sukupuolta, mutta näin siinä vaiheessa unta pienestä pellavapäisestä pojasta juoksemassa kotipihamme hiekkatiellä. Ja sellainen sieltä sitten syntyikin :heart:

Nyt ei ole ollut ennen testiä mitään vaistontunnetta puoleen eikä toiseen.
 
~LiLy~ > Itse olen tainnut testaillut aikaisimmillaan dpo11. Silloin oli Terolut-kuuri meineillään ja luteaalivaihe kyhyehkö. Suosittelen silti testailemista vasta menkkojen ollessa myöhässä, ettei mahdollista hailakkaa haamuviivaa tarvitsisi arvuutella. Kivaahan se tikuttelu on, kun pääsee jännäilemään näkyykö mitään. :D Omien tuntemusten mukaan itse toimin eli jos on toiveita nostavia oireita, niin sitten saatan testailla jo ennen oletettua menkkojen alkamispäivää. periaatteessahan sitä voi testailla vaikka jo parin päivän päästä oviksesta, mutta tuskin siinä mitään ekan viikon aikana näkyy. :)
 
Jo
Möhkövantti3 - noi kameleonttinännit on kyllä hauskat, kaikissa sateenkaaren väreissä :LOL:

Kolmenmutsille onnittelut :flower: Nyt pitää selata taaksepäin, että mitä kaikkia oireita sulla oli.

Omaa napaa: ei mitään lisättävää - viihdyttäviä unia, tosiaan kuin leffateatteri :popcorn: ja itkin tänään töissä kun kirjotin kaverille synttärikorttia (täh? Se oli ihan iloinen kortti! Toivottavasti kukaan ei huomannut, että niiskutin siellä itsekseni.)
 
macy gray kiitos infosta!! tosiaan ku mulla on niin epäsäännöllinen kierto ni vaikee sanoa itekkään milloin ois hyvä testat, mulla kyllä tuli sitä tihuttelu vuotoa silloin KP12?? niin jos siitä sitte laskis sen 14 päivää niin menkat pitäs alkaa perjantaina elis silloin varmaa kantsii testailla...
pelottaa jo valmiiks hittolainen :rolleyes:
 
Oho, huomasin ettei mun kirjottama viesti tullutkaan tänne näkyviin??!! :confused:

Loppujen lopuksi täti tuli siis kyläilemään, valitettavasti :headwall: Ja nyt sitten huomenna olen menossa taaaas lekurille. Saa nähä rupeisko jossain vaiheessa tulemaan ihan oikeita oireita ja jotka johtais plussaan =)
 
Kolmenmutsille paljon onnea! =) :flower: Itsekkin oon malttamattomasti odotellut, että pääsen testailemaan..toivottavasti yhtä iloisin tuloksin kuin sinä. =) Huomenna aamulla aion, jollei nyt menkat sitten saavu.. Aamulla niiden pitäisi alkaa.

Jo: Itse olen vähän kummissani moisista "nänni oireista". :D Mutta pakko oli mainita, kun en aiemmin ole koskaan huomannut moista tapahtuvan.. Ja toiveajatteluna sen aina koittaa yhdistää raskausoireisiin. :ashamed: :D Onko muilla ollut samanlaista oiretta milloinkaan?

Harmi lemonade menkkojesi alkamisen puolesta.. :(
 
Kiitos Jo ja Möhkövantti3 :hug: , plussapeukut pystyssä täällä suunnassa myös teille niinkuin kaikille muillekin vielä piinaileville.

Tein tänään aamupissasta testin uudelleen ja nyt se ei enää jättänyt mitään arvailujen varaan. Eli huomattavasti selkeämpi plussa, ei mikään haalea haamu enää, sieltä pärähti jo heti ensimetreillä =) Dpo oletettavasti tänään 10-11.

Oireisiin lisäisin vielä sen verran, että eilen huomasin nännipihojen laajentuneen ja niitä pieniä vaaleampia nyppyjä oli ilmestynyt myös. Nännit on punaisemmat/violetimmat kuin normaalisti ja "nöpöttävät" lähes koko ajan. Rinnat ei itsessään tunnu vielä kovin raskailta, hitusen turvonneilta ja verisuonet kuultaa hieman enemmän ihon läpi. Mutta se varsinainen turbobuusti ei ole vielä iskenyt päälle. Saas nähdä miten tässä käy...
 
Oireisiin lisäisin vielä sen verran, että eilen huomasin nännipihojen laajentuneen ja niitä pieniä vaaleampia nyppyjä oli ilmestynyt myös. Nännit on punaisemmat/violetimmat kuin normaalisti ja "nöpöttävät" lähes koko ajan. Rinnat ei itsessään tunnu vielä kovin raskailta, hitusen turvonneilta ja verisuonet kuultaa hieman enemmän ihon läpi. Mutta se varsinainen turbobuusti ei ole vielä iskenyt päälle. Saas nähdä miten tässä käy...
Paljon onnea kolmenmutsi :flower: !!!
Noista lisäämistäsi oireista tuli mieleen, että mulla on noita nyppyjä edelleen kaikkien muiden oireiden ohessa, vaikka tosiaan menkat neljättä päivää :headwall: . Mulla taitaa olla elimistö aika sekavassa tilassa :/ .
 
Hyvää päivää teille kaikille! Ja plussaonnea!

Itse testailin tänään puolisen tuntia sitten.. Ja sieltä tuli ei ihan täysin yhtä tumma kuin kontrolliviiva, mutta tosi selkeä PLUSSA! Eli ei noi mun oireet kai ihan kuviteltuja olleetkaan.. :D

Nyt vaan riemuitsen täällä kotona yksin, kun kumppanini tulee vasta kotiin neljän maissa, ja en viitti puhelimessa asiasta ilmottaa.. :D Itselläni vapaapvä.
 
PLUSSANNEET



nimimerkki.....................pvm

enkuli85.............................25. 8
tatskattu.............................26 .8
tiudeliini.............................. 7.9.
Neiti-81...............................9.9
Jemilia88.............................14 .9
Supuliini..............................2 0.9
Waavi.................................22 .9
Sannikki..............................4. 10
mamakone..........................4.10
PossuRulla..........................26.1 0
Plex.................................... 14.12
Miuski00.............................14. 12
Räpä.................................. 19.12
innoM.................................19 .12
LeenaT...............................20. 12
Lunea.................................25 .12
Memelisa............................26.1 2
kolmenmutsi........................1.2
Mähkövantti3........................2.2



NEGAT

Soleigh
Katto Kassinen
collins
kukkunaamio
sannikki
Memelisa
heinäneito
karoliina87
macy gray
pihlamaria
Lunea
Plex
Helmari08
Avina
Helena.M
Mlii
lemonade
Nyppy
Tassitin
Pistepirkko
 

Yhteistyössä