KYMPIN HOIDOISTA PLUSSANNEET!

täällä tämän päivän aktiivisin kirjoittaja kun on niin tylsää :D

Ovis se mahan kovettuminen on ihan normaalia se on vaan harjotussuppari :) mulla on ollut noita selkäsuppareita niin se lähtee ala/keskiselän paikkeilta ehkä särkymäisenä kipuna ja aaltomaisesti siirtyy kylkiin ja olo on kuin että olis maitohapoilla lihakset siis koko keskivartalo ihan voimaton ja tuntuu inhottavalta...makuuasento on ainut mikä siihen auttaa ainakin mulla :) itse tuulimunan kärsineenä tiedän myös miltä "normaalitkin" supparit tuntuu ja ne ei ole mitään verrattuna noihin selkäsuppareihin tuntuu siis pahana kuukautiskipuna tuossa edessä...korjatkaa kokeneet jos oon väärässä :D

täällä myös mietityttää eka synnytys...tutustuminen synnärille/valmennus olis sitten 23 päivä...sitten sais jo syntyä :D

RP
 
No niin, omanapainen kertomus: Neuvolassa käyty, ja kauhuvaaka näytti vain 500 g/ vko. Nousu selittyi pitkälti siitä, että meidän pikkuinen oli siirtynyt sf käyrällä alakäyrältä keskikäyrän yläpuolelle... Melkoinen kasvuspurtti siis...

Huonot puolet: Joudun raskausmyrkytysverikokeisiin :( Oli paljon viitteitä kuulemma siitä. Verenpainekkin oli lähtenyt hieman koholle, ja muut oireeet viittasi siihen. Lisäksi näytin kuulemma rasittuneelta :LOL: Töihin ei kuulemma enää mitään asiaa, vaikka selkä jostain ihme syystä kuntoutuisi. Muut oireet kuulemma oli sellaisia... Käski töihin ilmoittaa jo, etten enää mee sinne... Hb oli 118, ja rautaa ei syödä vieläkään...

Positiivset puolet: Vauveli on kuulemma erittäin vilkas ( hih ;)) ja touhukas, ja kasvaa hyvin. Eli hänellä kaikki hyvin. Sykkeet oli keskimäärin 150. :) ja hän oli siirtynyt raivotarjontaan!!! Jei! Toivottavasti pysyykin niin... Pystyy kuulemma yhä kääntymään "akselinsa ympäri"...

Että näillä mennään... loppuviikko sitten jännitetäänkin, että mitä verikokeista löytyy...
 
Viimeksi muokattu:
voih annabell toivotaan ettei nyt mitään raskausmyrkytystä ole!!!hieman nauratti toi rasittuneen näköisyys :D en mä ainakaan ole kovin hehkeä nyt :D ahdistaa kun karatekid painaa keuhkoihin :D mua ei ainakaan raskaus pue :D

loppuis nyt toi sade niin pääsis pihalle koiran kanssa....huoh |O

RP
 
On teillä kyllä kirma tosi pitkä matka synnärille. Meillä ei ole onneks TAYSiin matkaa kuin 20 km, pitkältä varmaan tuntuu sekin kun tositoimiin päästään :D!

On sulla kyllä RP ihan ihme unia :D! Pahoittelut sokerinarahduksesta ja kyllä oli todella tökerö nlatäti, kun ei ottanut asiakseen itse ilmoittaa.
Vai, että makuulevossa? Maltatko? Kirjoituksistasi päätelleen et ainakaan kovin hyvin :D!

Nonniille jaksuja ison kantamuksen kanssa. Uskon, että on raskasta. Tänne onkin hyvä purkaa pahaa oloaan ja toivottavasti ainakin hetkeksi helpotti :heart:! Koita lohduttautua, että ei ole enää kovin montaa viikkoa jäljellä ja sinulla ei ainakaan piiperoiset yliaikaiseksi mene.

Duffy, onnittelut uudesta asunnosta :flower:! Millos pääsette muuttamaan? Miltäs ultrassa näytti?

Sannikselle onnittelut hääpäivän johdosta :flower:!

Annabelille pahoittelut r-myrkytys epäilyistä. Toivottavasti olisi väärä hälytys. Vai, että vielä rasittuneen näköinen :D!

Täällä taitaa kaikille pukata, jos jonkin näköistä vaivaa :kieh:, mutta koitetaan sitkeästi vaan kestää. Nukkuminen taitaa kaikille olla jo vähän haastellista. Alapäässäkin monella alkanut jo tuleen muutoksia. Mulla oli kanssa viimeks kohdunsuu jo pehmentynyt, mutta täysin kiinni kuitenkin vielä. Taitaa nää harkkasupparit tehdä tehtäviään.

Täällä ollaan töissä nyt toista päivää ja Töpseli on ihan ihmeissään tästä rytmistä, kun aamuyöstä äiti jo kampeaa itseään sängystä ylös :D! Ei tää istuminen kyllä oikein mukavaa tee, mutta koitan nyt vielä kestää. Työaamuja ois jäljellä enää 14, kun lomapäivätkin (4) pitäs pitää alta pois. Ens viikolla olis neuvolakin.
Äitiysrahapäätöskin tuli postissa ja eihän noilla rahoilla juhlita, mutta tyytyväinen olen niihinkin. Kai se on vaan menoja vähennettävä, tosin helpommin sanottu kuin tehty :D!

Noh jatketaan,

Irene ja Töpseli rv 31+1 :O
 
Moi!
Piti jo eilen tulla poksumaan, 29+1, mutta en vaan ehtinyt! Uskomatonta että näin pitkällä tässä jo ollaan! Sitä ei vaan oikein meinaa ymmärtää, että palkinto alkaa jo häämöttää. Mä en valitettavasti ole kamalasti osannut nauttia tästä ajasta, vaan mieltä on ahdistaneet kaikki nää ihanat vaivat ja pelot. Tää raskausaika on ollut tosiaan ihan erilaista, josta silloin vielä hoitojen aikaan haaveilin!:p Mutta uskon että lopussa kiitos seisoo, tai makaa ja tuhisee!!!=)
RouvaPapunen, mäkin narahdi yhdestä arvosta sokrurasituksessa. Eka ja vika olivat normaalit, mutta toka arvo joka tääläpäin saa olla 10 ni mulla oli 10,1!! Sain mittarin ja oonkin mittaillut 3x viikossa. Arvot ovat olleet tosi hyviä ja kaukana raja-arvoista. Mietinkin hiukan sokrurasituksen tulosta, koska tunnin kohdalla mulla oli tosi huono olo ja meinasin oksentaa koko litkun pihalle. En tosiaankaan oo mikään makeen ystävä, syön kyllä makeaa esim karkkia, mutta muutaman kerrallaan. Mulla oikein makee tökkii pahasti ja tekee huonoa oloa. Aattelin että ehkä mun elimistö ei vaan oo tottunu isoihin sokeriannoksiin, eikä ehkä pysty sitä käyttään hyväksi? Tiedä häntä... mutta hyvä niitä on seurailla. Neukkutäti oli tyytyväinen arvoihin ja sanokin että seuraillaan mahan kokoa.
Noniin, ihan suretti sun kirjoitukses. Voin vaan kuvitella miltä susta tuntuu, kun itseäkin ahdistaa tää olotila!! Mutta onneksi joka päivä ollaan lähempänä maalia, ja voin uskoo että kaikki tää paskaolo haihtuu mielestä, nopeammin kuin uskookaan!!!
(.) Olotila on vähän parantunut nyt saikulla. Aamupahoinvointia on vaihtelevasti, eilen oli oikein kunnolla, ei onneksi tarvi oksentaa, mutta tänään on ollut ihan hyvä olo. Närästys on hiukan lievittynyt kans, ei enään tule kovia poltteita, Rennie alkaa tökkiin oikein urakalla, olenkin yrittänyt pärjäillä piimällä, viilillä ja acktiviajugurtilla ja levolla, ja ne onkin auttanut. Katotaan miten ensiviikolla töissä käy.
Vaunut tuli hankittua viikonloppuna Tampereelta. Ostettiin Emmaljunga city crossit + koppa, kun olivat tarjouksessa. Vaikuttivat oikein näppäriltä ja kevyiltä. Oonkin ihan täpinöissä päästä niitä lykkimään vaavin kanssa!!!
Äitiyspakkauskin saapui pari viikkoa sitten. Olen vieläkin ihan otettu miten upean lahjan valtio meille lahjoittaa. Siellä oli niin paljon tavaraa, etten olisi uskonut! Nyt vaan tarvisi alkaa niitä pesemään, ja miettimään mihin ne sijoitetaan pientä ihmistä varten.

Täällä sataa, joten pakko keksii sisäpuuhastelua, taidankin kaivaa imurin esiin!!
Meriharakka
 
Huh kun ootte mammat olleet aktiivisina:D

rouvaPapunenkos se kyseli siitä limatulpasta..mulla valu päivä tai pari ennen synnytykseen lähtemistä limasta tönkköä, arvelin sen olevan sitä itteään ja kait sitten olikin. Verta ei tullut missään vaiheessa. Ja tosiaan, tulppa voi irrota jo tosi aikasin, ettei siitä oikeestaan voi mitään päätellä. Muuta kun että loppu häämöttää:)

Onko muuten muilla valkovuoto lisääntyny? Mä jouduin jo laittaa pikkuhousunsuojan, sitä tulee ja tulee vaan. Varsinkin näin aamupäivästä.

sannis, juu, meilläkin esikoinen käytti mammalootan pukua vuoden ikäsestä eteenpäin,mutta se olikin kesävauva.
Meinasin kyselyillä, että onko se laatikon puku pikkuselle tarpeeks lämmin, kun on niin iso. Kun voihan siitä hihoja+lahkeita kääntää, että meniskö silleen sitten vaunuissa: / Mietityttää, että loppuukohan ne pikkuhaalarit sitten kaupoista jos jätänkin ostamatta. Ja sitten tarviiskin.
Oikeesti tää on ihan naurettavaa miettiä näin joutavia...:whistle::LOL:

nonnii, tottakai sä surkuttelet tänne jos sille tuntuu! Sehän on fakta, ettei raskaanaoleva tai vastasyntyneen äiti voi isosti huudella ulkopuolisille huonoa oloaan.
Mun pitikin jo kysyä sillon sulta, kun kuvan laitoit, että eikö kantaminen ole jo melko rankkaa, maha näytti tulevan niin ulos. Että en kyllä ihmettele yhtään että voimat ja hermot alkaa olla loppu.
Jaksamista voin vaan toivotelle:hug:

meriharakka, hyvä jos parempi! Täytyy koittaa nauttia ja iloita niistä paremmista päivistä, huominen voi taas sitten olla ihan muuta.

irene80, mulle tuli kans rahapäätös ja mä päinvastoin olin ihan ilosesti yllättynyt siitä:) Oli reilut satasen parempi kun esikolta. Ja meillä kassa maksaa korotetusti pari ekaa kuukautta, tätä ei mun eka kerralla vielä ollut.
Kun olin hoitovapaalla, sain n.400€/kk, sillä ei hirveesti hihkuttu.
Juu, tuota matkaa tosiaankin on melkosesti. Eikä välillä ole sairaaloita, että se on sitten mies kätilönä jos niin käy. Se hyvä puoli pitkässä matkassa on, että kun on pakko olla istuvassa asennossa, niin avautumien käy sitten nopsempaa.

Ootteko muuten miettiny kuin meinaatte tehdä sitten kun töihin lähtö olis taas edessä? Meillä mies jää kotia, mä jatkan töissä vuoden päästä. Tämä järjestely on ollut sovittuna jo pitkän ikuisuuden.

annabell, rasittuneen näköinen:confused: aika hassusti sanottu. Mutta silti ihan hyvä, pääsetpähän nyt sitten jäämään kotia.
Toivottavasti ei ole vaan myrkytystä, hui!!

duffy, ihanaa..vielä ultraan! Jännityksellä odotan kuulumisia!

(.) Nukkuuko muilla vauva päivisin säännöllisesti? Tällä on niitä päiviä, että se on jatkuvassa liikkeessä ihan iltaan asti. Mulla tahtoo sitten mahanahka olla "väsyny", niinku olis tehny vatsalihaksia tai jotain ihan liikaa. Yöllä onneks on sitten melko rauhallista. Että taitaapi olla tulossa semmonen riehuja, että pitää sitten täällä vanhemmat kiireisinä päivisin!
Viimeyönä taas valvoin enemmän kun nukuin|OKoko yön olin kuitenki jonkunlaisessa horroksessa, ei jaksanut lukemaankaan alkaa. Mutta nyt on sitten kyllä niin puhti pois, valun sohvan ja tietsikan välillä luultavasti koko päivän.

kirma&muru 33+3
 
Viimeksi muokattu:
Kirma Meidän pikku L painoi menemään ku höyryveturi kolme päivää. Se ei rauhoittunu missään vaiheessa. Nyt on sit ollu eilen ja tänää vähän rauhallisempaa. Tai ainakaan niin kovia liikkeitä ei oo tuntunu. Välillä aina tömähtää.. :heart:

Valkovuodosta: Mulla on kans ihan tajuttomasti valkovuotoa. Kun ottaa housut pois (esim. ku menee pesulle tms.) niin sitä valuu pitkin reisiä (sori tämä kuvailu).

Äitiys-ja vanhempainpäivärahasta: Mulle tuli ihan tajuttoman hyvät rahapäätökset Kelalta. Olin ihan yllättyny. Sen kokoajan mitä tuota rahaa maksetaan jään normaali palkasta vain muutamia satasia. Oli siis hyvä, et pari vuotta takaperin painettiin kovasti töitä! :)

Töihin menosta: Mä oon pois töistä ainaki seuraavat 2 vuotta. Näin ollaan miehen kanssa sovittu. Mulla on ihan ok palkka mut ei sillä perhettä yksi elätetä joten mies ei ikävä kyllä voi yksin jäädä vauvan/lapsen kanssa kotiin. Se pitää sit ne perus Isälle kuuluvat Kelan vapaat (Isyysloma ja Isäkuukausi) mut tuolloinhan mäkin oon kotona.

Lähettelen teille kaikille paljon :hug: ja :kiss: Ihan vaan muuten vaan. :)

Täällä poksuu viikot. Viimeinen kymppi on viikko viikolta ja päivä päivältä lähempänä! :heart:

AaVee ja Pikku L 27+0
 
Moikka ja poks!!

Irene mulla on kannettava sohvalla :D mutta tänään on tullut hypättyä pitkin kaupunkia ja kauppoja ja kyllä sen huomaakin....supistelut iski heti :( taas täytyy ottaa ilta rauhallisemmin :)

meriharakka täällä siis narahdettiin kahdesta ekasta arvosta ja kuulemma raskauden aikana munuaiset voi tuottaa jotenkin eri tavalla sokeria..eli rasvatkin nostattaa tuota arvoa...en syö hirveästi edes makeaa tai rasvaista ruokaa...vaikka silloin tällöin tulee herkuteltua :) mutta kuitenkin arvot päin puuta..meillä on myös sokeria äidin puolella paljon suvussa että ehkä se johtuu siitäkin :)

kirma mulla tulee tosi runsasta valkovuotoa ja sen vuoksi kysyinkin siitä limatulpasta kun viikonloppuna tuli jotenkin limaista,mutta veikkaan kyllä valkovuotoa...mut eihän sitä tiedä :)


RP&karatekid 31+0 POKS!
 
:mad: prkle! Kirjoitin jo pitkän jutun ja *PUFF* se vain hävisi... Nyt uusi yritys!

Annabell - vai olit sinä rasittuneen näköinen :) Nooh, onneksi sentään sait saikkua loppuun asti, ettei tarvitse sen suhteen "pelleillä". Toivottavasti verikokeiden tulokset ovat myös iloiset eli säästyisit raskausmyrkytykseltä. Onneksi pikkuinen kuitenkin liikkuu vilkkaasti ja kasvaa hyvin.

Irene - ihanan vähän aamuja enään jäljellä, itselläni vielä 20 ennen mammiksen alkua (vkonluppuja en laskenut mukaan). Meilläkin poitsu hämääntyi rytmin vaihdoksesta elokuussa, kun töihin palasin, mutta nyt on rauhoittunut ja elää mamman kanssa sopusoinnussa eli päivät riekutaan ja kukutaan, yöt nukutaan :)

Meriharakka - kiva, että närästys edes jo vähän helpottaa ja ruokavalio auttaa siihen. Itsellänikin on aika ajoin kovaakin närästystä, mutta activia auttaa :) Pahoinvointiin ei vissiin taida muu kuin lepo auttaa, mutta onneksi sekin vähän parempi. Toivottavasti ei kuitenkaan kestä ihan loppuun asti. Niin, ja onnittelut vaunuostoksista :)

Valkovuodosta - sitä täälläkin ja erityisesti aamupäivisin, niin kuin Kirmalla, mutta ei onneksi ihan noin voimakkaana kuin AaVeella.

Äitiyspvärahoista - päätöstä odotan edelleen vaikka kela on vastaanottanut hakemuksen jo 9.8. Äitiysavustus tuli jo (ja meni), kun pakkausta emme tällä kertaa ottaneet. Uskoisin olevan ihan ok, kun olin mammiksella ja hoitovapaalla 2008, joten kaiken järjen mukaan saan päätöksen nykyisten tulojeni mukaan.

Töihin menosta - olen kotona ainakin vuoden 2011 kokonaan ja alustavasti ajatellut palata takaisin töihin tammikuussa 2012. Aika näyttää!

(.) Eilen käytiin pikaisesti ylimääräisessä ultrassa ihan yksityisellä. Haluttiin vaan kurkistaa masuun, että siellä kaikki hyvin. Poikalupaus vahvistui ja vesseli on kasvanut kovasti, arviolta lähemmäs 2kg nyt. Aamulla kävin neuvolassa ja kaikki arvot ok, ainoastaan pissa plussalla. TH ei kuitenkaan tästä huolestunut, kun toisenkin rasituksen tulokset olivat hyvät ja olin aamulla juonut lasillisen aplarimehua & syönyt jugua. Pikkuisen sydän paukutteli siellä 140 tienoilla.

Muutoin olo suhteellisen ok eli selkäkin nyt taas parempi, kuhan vaan muistaa päivän aikana liikkua työpisteen äärestä välillä muuallekin. Uiminen auttaa ja voisinkin viettää aikani vedessä, siellä ei ole kipuja eikä särkyjä ja olo on kevyt :LOL: Viikolle 36 antoi luvan uida niin paljon kuin vaan haluaa, sitten pitää jo jarrutella infektioriskien etc. vuoksi.

Aurinkoista päivää kaikille, voimia ja haleja!
Sannis & surprise 30+6 (huomenna poksuu)
 
Oltiinpas tiputtu ihan luvattoman kauas...:wave:

Mihis RP:kin on hävinnyt? :rolleyes:

Juu, kyllä mullekin kirma äippäraha maksetaan ensimmäiseltä kolmelta kuukaudelta työnantajan toimesta ihan normipalkkana ja sit tippuu pienemmäks eli ensi vuoden alusta. Mä olen nyt huomannu, että Töpseli nukkuu päivisin ja iltaisin, kun minä puolestani rupean rauhoittumaan niin hän alkaa melskaamaan :D eli meillä on ihan päin vastainen rytmi.

(.) Käytiin Ikeassa toissa iltana ja ostettiin Töpselin vaatteille lipasto. Nyt odottelen, että ukkeli saa sen kasattua niin voin vaatteita ruveta peseen ja laittaa ne sitten suoraan sinne. Pinnasänkyynkin pitäs patjat ja pehmusteet hommata, hohoh... kaikenlaista olis :p!
Töissä olen nyt ollut sitten neljättä päivää ja ei tää nyt niin pahalta tunnu, jotenka kai täällä sen pari viikkoa vielä pärjää. Aamuisin voisi kyllä vielä nukkumaan jäädä, kun kello soi, mutta sehän nyt on ihan normaalia.

Irene ja Töpseli rv 31+3
 
Täällä ollaan :wave:
Olin vaan isovanhempien luona kyläilemässä :)muokkasin tuota etusivua joten jos siellä on jotain vääriä tietoja laittakaa viestiä :) kaksplussan uudistuksen myötä päivitykset oli menneet vähän pruikkikselle ;)


RP&karatekid 31+2
 
Heissan!

Eilisestä neuvolasta selvitty kunnialla. Kaikki oli hyvin niin Äidillä kuin vauvalla. :) Täällä alkoi taas joka päiväinen jumppatuokio.. Ei uskalla lounasta vielä syödä ku se innostuu kahta kamalammin möyryämään! :)

Kamalaa kun tämä aika menee niin nopeaan. Kohtahan täällä jo alkaa ekat synnyttämään.
 
Viimeksi muokattu:
Hei,

Pakko tulla kertomaan kaikille iloinen uutinen: eli roikuin täällä tammi-helmikuussa, kun sain plussan 1.IVF:n 1. PAS -hoidosta, mutta se todettiin silloin rv 7+2 ultrassa tuulimunaksi :( Ennen tätä oli keskeytynyt tuplaraskaus 1. IVF:n tuoresiirrosta 10/2009 ja tätä ennen 2 biokemiallista raskautta. Nyt on onni ainakin hetkeksi kääntynyt, sillä testasin tänään 2.ICSI:n 2 alkion tuoresiirrosta selvääkin selvemmän plussan päiväpissasta ja nyt vasta pp10!

Nyt alkaa kunnon piinaviikot, kun saa pelätä, mitä taas tapahtuu. Tällä kertaa lääkityksenä on pitkään luget+zumenon ja lisäksi fragmin -pistokset eli verenohennuslääke, jota täytyy jatkaa viimeiselle raskauskolmannekselle saakka. Tämä otettiin käyttöön ihan vaan varmuuden vuoksi, ettei ainakaan tukosten tms. vuoksi tulisi keskenmenoa.

Mutta nyt poistun täältä ja pysyn tuolla lapsettomuuspuolella vielä pitkään...

terveisin,

Vadelmaunelma & onnihippuset
 
Terveiset kaikille ketjulaisille ! Itsekin olisin voinut kirjoitella täällä. Plussasin 22.1. tehdystä PAS:sta. Minulla on aiemmin (v,2006) tuoresiirrosta syntyneet kaksospojat. Laskettuaikani on 10.10., muttei sinne asti varmaan päästä.

Tämä tyttönen on minulle kuudes lapsi. Muuten on tämä raskaus mennyt hyvin, mutta sokerit ovat koholla ja rannekanavaoireyhtymä öisin vaivaa. Jotenkin tuntuu rankan kaksosraskauden jälkeen helpolta. Ymmärrän hyvin Nonniin tuntemukset. Itselläni raskausmyrkytys ja ns. Helpp-syndroma pakottivat tekemään sektion 36+1. Olin lähes invalidi loppuaikana. En oikein tiennyt kävelenkö vai pyörinkö. Niin paha oli turvotus.

Onnellinen olen näistä onnistuneista hoidoista ja jo saaduista lapsista.

Tsemppiä ja jaksamista kaikille loppumetreille !

Discovery 34+4
 
Onnea Vadelmaunelma!!!!toivottavasti saadaan sut vielä mukaan :)vaikuttaa kyllä tosi hyvältä kun plussasit jo noin selkeän plussan alkuvaiheessa niinhän mäkin tein :) ja viikkoja jo reipas 31 :) sulla alkaa nyt ne kituviikot varhaisultraan :)tsemppiä!!

discovery eihän se vielä ole myöhäistä liittyö joukkoon :)laitan sut listaan mukaan :)

RP&karatekid 31+2
 
Vadelmaunelma onnea, onnea, onnea! Toivottavasti nyt tulee toivottu lopputulos ja pienokainen/pienokaiset pysyvät matkassa hamaan loppuun saakka, ihanaa! Olen käynyt epäsäännöllisen säännöllisesti tuolla lapsettomuupuolella lukemassa kuulumisianne ja elänyt mukana niin ilossa kuin surussakin. Paljon tsemiä ja jaksuja odotteluun!

Discovery tervetuloa mukaan :) Sulla ei ole enää montaa viikkoa jäljellä, kun nyytti on sylissä!

(.) *POKS* rv31+0 - ei muuta! Ihanaista viikonloppua kaikille!
 
discovery, tervetuloa remmiin vielä viimeselle kuukaudelle! Sinä se taidat sitten meistä ollakin ekana pää pölkyllä:D
Minulla myös täällä muru syntynyt -06, luomulapsi tosin.

vadelmaunelma, voi kun verenohennuslääke nyt olisi se mistä tähän asti on kiikastanut. Kovasti sinulle voimia tuleville pitkille viikoille. Olenkin käynyt lukemassa kuulumisiasi tuolla toisella puolella.
Kaksi siellä taitaa olla kiinni kun noin aikaisin näyttää vahvasti;) Onnea kaveri!

(.) Alkuviikolla kävin neuvolassa, eipä kummempaa. Pikkusen syke 140 ja kyllä se on matalampi kun esikosta...voiskohan siitä päätellä jotakin..ja nyt mulla ei ole linea negraa ollenkaan, viimeks näkyi tosi selvänä.
Painoa tullut nyt 8kg, th sanoi, että ihan just hyvä mulle. Kerroin tästä nukkumisongelmasta niin sanoi, että jos tilanne menee pahaksi niin on olemassa nukkumislääkettä mitä voi tarvittaessa käyttää turvallisesti. Ihan hyvä tietää, mutta tuskimpa niin tarvetta tulee.

Oon ommellut alus- ja reunalakanoita vanhoista verhoista ja kankaista mammalootaan. En todellakaan ole mikään koneenkäyttäjä, mutta kyllä nuo kelpaa, ihan kivoja tuli!

kirma&muru 33+6 :)Ohuomenna TAAS vaihtuu!)
 
Discovery Tervetuloa pinoon! Aina mahtuu joukkoon. :flower:

Vadelmaunelma Ihanaa! Onnea Plussasta. Nyt toivotaan vain, että pikkuiset pysyvät kyydissä ja tulevat ulos sitten vasta kun viikkoja on reippaasti yli 30+! :heart: Tulehan sitten pinoilemaan meidän kanssa kun siltä tuntuu.

Tänne ei omaan napaan kummempia. Pikku L pitää jumppaansa ja mamman selkä tekee hidasta kuolemaa. Onneksi on perjantai ja tänään vielä tulee uusi Vauva lehtikin. Odotan, että pääsen töistä ja saan vetäytyä tuoliin lehden ja suklaalevyn kanssa viikonlopun kunniaksi.

Nyt on lähdettävä syömään ku alkaa jo näköä haitata tämä nälkä.

Hauskaa viikonloppua kaikille!

terkuin,

AaVee ja pikku L
 
:x Heippa kaikille! Ei ollut meikäläisellä raskausmyrkytystä.. Hyvä niin... Silti jatkuu vatsakivut ja satunnainen pahoinvointi :( Ja julmeton väsymys!! Eilenkin menin nukkumaan 22.30, aamulla hoidin tunnin verran eläimiä, sit takas nukkumaan, ja heräsin 12.15 ja vieläkin nukuttaa...|O Toki joka öinen vessa show vaatii veronsa... No, ens keskiviikkona taas neuvolaan, kun iskivät reilun viikon päähän jo seuraavan, näiden hämärien oireiden takia ;)

Joku kyseli vauvan rytmistä? Meillä on joka aamu ja ilta 10-11 ja 22-23 sen päivänen show :D sen lisäksi päivällä vähän silloin tällöin, ja toisinaan öisin 2-4 aikaan ;) Kovin koittaa kyljestä kaivautua ulos :D Kyljellään en saa nukkua juur ollenkaan, mikä on harmi, koska se auttais parhaiten selkä ja jalkasärkyyn... Mut lapsen ehdoilla mennään ;)

Vadelmaunelmalle Onnittelut! Ihanaa että teitä onnisti, ja todennäköisesti vielä tuplasti! :)

Discoverylle Tervetuloa mukaan!

Niin, ja lisäys vielä et äippäpakkaus tuli! Jei! :) vaatteet on jo pesty, ja pinnikseen laitettu patja, kohta petaan valmiiksi... varmuuden vuoksi! :heart:

Annabell ja skorppari 32+4
 
Viimeksi muokattu:
Vadelmaunelma onnittelut plussauksesta, hyvältä vaikuttaa! =) Nyt peukutellaan täysillä että saat nyytin/nyytit syliin asti bd bd bd.

Discovery tervetuloa mukaan vielä loppumetreille! Olen taustaillut lokakuun pinossa mutta tämä tuntuu kuitenkin omimmalta paikalta kirjoittaa, kun hoitotaival oli niiiin pitkä. Kiva lukea olostasi ja kokemuksistasi tälläkin puolella!

nonnii en ihmettele yhtään tuskaista oloasi, massussasi on kantamista. Olen suurinpiirtein samankokoinen (no lähtöpaino oli korkeampi kun liikunta oli jäänyt juoksuvamman takia muutamaksi kuukaudeksi ennen plussausta, mutta ruokahalussa ei ollut mitään vikaa ;) ) ja kun tätä yhtä kantaessa tuntuu olo nyt raskaalta, niin enpä ihmettele oloasi ja purkaustasi! :hug: Voisitkohan pitää bikinin yläosaa ja sitten muuten massun päälle sopivia uikkareita, että pääsisit veteen oloa helpottamaan? Niin kuin muutkin sanovat, eteenpäin mennään ja piiperoiset tulevat maailmaan ennen pitkää - paljon jaksuja!!

tiltalitti tsemppiä liikkeen muuttoon, se taitaa olla näinä aikoina? Onneksi ei ollut laskimotukosta!!

katjuzka tosi hienoa että r-ultrassa oli kaikki hyvin! Mutta kyllä kuulostaa nihkeeltä lääkäriltä, toivottavasti saat toisen ja huomattavasti empaattisemman!

Maricce onnittelut hyvistä kuulumisista äitiyspoliklinikalta ja neuvolasta!

Sannis mun pitää kans alkaa käymään uudestaan uimahallilla, ihan liian pitkä tauko viime kerrasta! Ja nyt on kelit niin viilenneet ettei tässä enää järvivedessä uimassa käydä. Kivan näköinen massu sulla! Samalla myöhästyneet onnittelut hääpäivän johdosta, kivalta kuulosti teidän juhlinta! Samoin onnittelut hyvistä ultrakuulumisista!

Nipsu ikävää kun kipuilut ei tahdo jättää rauhaan! Olethan ottanut nyt saikulla iisisti?

kirma joo aikamoinen jätkänpätkä olis tulossa, toivottavasti saan pöngättyä jalkansa ulos sit :LOL: Talvihaalarin sain pikkuiselle ystäväpariskunnaltamme, ja tarkoitus olisi vielä ostaa "Voksipose" joka menee vaunuihin ja jota voi käyttää kantokassina. Niitä ei vaan tahdo löytää tarjouksesta tai käytettynä mistään, ja tyyriitä ovat! Pipopuolta en ole tullut ajatelleeksi, arvelin että menisi lakilla ja puvun hupulla, mutta ei sitten ehkä kuitenkaan?! Mulla ei vihlomista ole tuntunut alhaalla, mutta painon tunnetta, ja joskus juniori painaa nyrkeillään aargh ilkeästi jonnekin alas sivulle. Onpa teillä tosiaan matkaa sairaalaan, eipä tosiaan muuta kuin mars autoon heti kun siltä alkaa tuntumaan! Meillä vain 10 min. ajomatka synnytyssairaalalle, joten kotona kärvistelyä tulee olemaan tiedossa. Mulla muuten on oltava koko ajan pikkuhousunsuoja valkovuodon takia, ja joskus yskiessä/aivastaessa lirahtaa pikkusen pisuakin :( vaikka kuin yritän treenata alakertaa. Mä olen kotona n. vuoden päivät, mukaanlukien tältä vuodelta käyttämättä jääneen vuosiloman. Sit ei auta kuin laittaa juniori hoitoon. Hän liikuskelee kyllä päivisin silloin tällöin, mutta usein ne liikkeet jää multa vähän "paitsioon" työn huumassa. Illalla seitsemän aikaan alkaa jumppa, ja yölläkin sitä mun vedellessä sikeitä jumpataan aika railakkaasti - miehen kertoman mukaan.

Annabell hienoa että neuvolakortti löytyi! Ja ettei sun enää tarvitse töihin mennä. Muakin epäilyttää jaksanko loppuajan, mutta kai sitä on kärvisteltävä, niin vähillä vaivoilla olen kuitenkin päässyt. Maha mulla ei kipeydy selällä makuusta, mutta ristiselkä. Onneksi löytyi selitys painonnousulle, mullakin oli spurtti joka tuntuu nyt tasaantuneen, vaikka samaan tapaan olen koko ajan syönyt. Ja tosi hyvä että sulla ei ole raskausmyrkytystä! Mulla on yleensä väsymys joka toinen päivä, ja välipäivät sit pirteitä.

Salvia kiitos joo, potra poika taitaa olla tulossa. Voi harmi sitä sun vuotelua, toivottavasti on nyt loppunu! Peukutan ehdottomasti sen vaihtoehdon puolesta että istukka nousee vuotamatta ja alatiesynnytys on mahdollinen.

Irene meidän asunto on aika hävityksen kauhistus tällä hetkellä, kun ollaan myöskin laittamassa uutta kirjahyllyä olkkariin. Lasitettu parvekkeemme on onneksi aika iso ja kun sieltä raivattiin tavaraa, niin mahtui vaunut ja hiljattain kasattu hoitotaso sinne väliaikaisesti. Juniorin huoneeseen on saatu pinnasänky kasattua, ja yksi lipasto siirrettyä vaatteita varten. Vaatelaatikko odottaa siellä vielä läpikäymistä. Kokoarvio tehtäneen pe 17.9. kun on lääkärikäynti synnytyssairaalalle. Kärsivällisyyttä sitten Töpselin jalkojen asennon korjaamiselle, kyllä kaikki varmasti menee hyvin! Kyssäreihin: Viime aikoina olen nukkunut aika hyvin, ja uni tulee nopeasti vessareissujenkin jälkeen. Ei voi olla kuin tyytyväinen! Hienoa että olette saaneet hankinnat tehtyä, täällä puuttuu enää vanna+teline suurimmista, sitten "pikkusälää" niin kuin tuttipulloja ja hoitotarvikkeita, ja vaippoja.

Meriharakka mua on närästellyt harvakseltaan joten tiedän kyllä tuon tunteen! Onneksi ruokavalio on auttanut. Minäkään en muuten pysty kyljelläni nukkumaan vaikka mieli tekisi, juniori alkaa heti protestoimaan.

AaVee mua ei ummetus vaivaa mutta peräpukamat kuitenkin, salvaa menee... Älysin kysyä tiistaina omalääkäriltä paljonko sitä saa käyttää yhtäjaksoisesti, oikein olin onneksi arvannut. Onnittelut hyvistä neuvolakuulumisista - ja tosiaan niin se aika rientää, pian alkaa nyyttejä syleihin "ropisemaan"!

Duffy onpa sullekin vaivoja kertynyt! Toivottavasti ei nyt kuitenkaan raskausmyrkytystä olisi, ja sokeriarvotkin pysyisivät kurissa! Mitäs ultrassa näkyi?

Rouva Papunen voi että sullakin "pakkoloma" koitahan ottaa iisisti jotta niitä suppareita ei tulisi! Tosiaan ihme neukkatäti kun ei voinut sun sokeriarvoista ilmoittaa. No onneksi tilanne kuulostaa kuitenkin ihan hyvältä!

Ovis hienoa kun sait sokrurasituksesta puhtaat paperit, ja olet säästynyt suuremmitta vaivoitta!

(.) Tiistaina (32+5) oli omalääkäri: Paino 72,5 kg (+12,5 kg kaiken kaikkiaan), verenpaine 104/72, pissa puhdas, sf-mitta 31 näyttäis olevan ihan yläkäyrällä, rt, painoarvio 1800-1900 g (on kyllä varmaan enempi jo), liikkeet plussalla, sydänäänet OK (kunhan löytyi), eikä pahemmin turvotusta. Sanoi mun olevan reippaan oloinen! Heh, no se oli yksi niitä pirteitä päiviä. Muuten on kyllä alkanut paino tuntumaan jaksamisessa. Ja nyt olin torstain ja perjantain poissa töistä vilustumisen takia, aargh tää ei tullut hyvään saumaan! Meille tulee tänään yövieraita, ja huomenna pitäisi mennä ristiäisiin. Olen nukkunut viimeiset 2 päivää melkein vuorokauden ympäri ja se tuntuu ristiselässä, mutta nyt on olo sentään parempi. Kaiken huipuksi meillä ei keittiön viemäri vedä yhtään, eikä putkimiehestä ole kuulunut mitään vaikka pian 3 tuntia sitten soitin. Pitää kohta soittaa uudestaan - ei innostaisi tiskata kylppärissä, ja mitenkäs ruuat vieraille?!

No, mukavampaa viikonloppua teille kaikille!
t. Mullu 33+2
 
Kiitos lohdutuksista! Olo on koko ajan vaan tukalampi, mutta eiköhän tämä tästä ja itkut taas pusersin ultrassa, kun kaikki oli hyvin vauvoilla. Siinä tilanteessa aina murheet unohtuu.

Ultra siis oli perjantaina. Vauvat oli kasvaneet melkoisesti, joten ei ihme, että kipuiluja ja vaivoja on. Perätilassa ököttivät päät edelleen vierekkäin rintojeni alla. Toinen painaa n. 1,7 kg ja toinen 1,9 kg. Pituutta lähes 40 cm molemmilla. Lääkäri kyseli sokerirasituksesta, kun vauvat kuulemma kasvaneet samassa tahdissa ja liki paremminkin kuin yksösraskaudessa. Yleisesti kuulemma tässä vaiheessa kaksoset jo jätättävät jonkin verran. Ei kuitenkaan siihen määrännyt, kun ei mitään viitteitä ole mikään antanut. Mittasin vielä viikonlopun appiukon kotimittarilla sokerit ja ihan normaalit ovat olleet koko ajan, joten lapsukaiset ovat siis vain kasvaneet niin hyvin :) Streptokokin ne testasivat, kun esikoisen raskaudessa se vaivasi, eikä lähtenytkään koko raskauden aikana ja kovia supistuksia sekä paineentunnetta on niin paljon ollut tuolla emättimessä ja peräsuolessa. Ottavat sitten yhteyttä, jos tuloksissa jotain poikkeavaa on. Kohdun kaulaa vielä liki 5 cm jäljellä eli kuten alussakin. Hieman pehmenemistä sekä ulompi suu sormelle auki. Kahden viikon päähän sitten seuraava ultra. Nyt seurataankin sitten aktiivisemmin ja hyvä niin!

Onnea Vadelmaunelmalle!!! Ja tervetuloa Discovery joukkoon kirjoittelemaan.

Mukavia syyspäiviä

nonnii ja piiperoiset rv 31 + 4
 
Hei, uskaltanen ainakin piipahtaa tällä palstalla.. plussasin perjantaina ekaa kertaa elämässä :) Vielä ollaan niin alkumetreillä, että ei tätä voi uskoa todeksi, mutta iloitaan nyt tästä hetkestä. Sellaista oisin kysynyt, että millä raskausviikolla yleensä on eka ultra, jos on tullu raskaaks hoidoilla? Mä kun jotenkin olin kuvitellu, et se olis rv 7, mutta mä sain ajan 7 viikon päähän inseminaatiosta eli sehän olis silloin n. rv 9. Mietin vaan, että laskiko hoitaja ajan väärin, vai oonko ite ymmärtäny väärin..

Tsemppiä teille kaikille!! Jospa tää nyt olis totta.. ja uskaltaisin tuolta lapsettomuus-sivulta siirtyäkin pikkuhiljaa tänne puolelle..
 
kielovanamo Onnea kovasti! :) Itselle tehty ICSI ja eka ultra oli rv 7, jolloin pikkuisen sydämmensyke näkyi jo mainiosti :) Oman mielenrauhan vuoksi kävin ultrassa myös rv. 9+ jotain... kun tuntui että siihen niskapoimu-ultraan on niin pitkä aika :D Varmaan käytäntöjä on monia?

Nonniille Tsemppiä ja jaksuja! Komian kokoset lapset on sulla jo :) Ja hyvä niin! :) Onko teillä ollut juttua neuvolassa miten kaksoset kääntyvät raivotarjontaan? ts. mihin asti odotetaan? Oma pikkuinen tuolla pyörii vielä sujuvasti, saas nähdä miten päin siellä loppujen lopuksi on :D
 
Kyllä meillä on juttua ollut tuosta kääntymisestä ja taitaapa olla melkoisen turha toivo jo kohta, että molemmat mahtuisivat enää kääntymään pääalassuin. Tila alkaa loppua liikkeeseen muutenkin. Ihmeitähän kuitenkin tapahtuu, joten toivossa on hyvä elää. Välillähän he olivatkin jo hyvissä asemissa, mutta nyt toista kuukautta jo noin samoin päin ja potkut tuntuvat koko ajan virtsarakossa ja peräsuolessa :) Synnytystapa arvio tehdään niin ajankohdasta kuin tavastakin rv 36, jos sinne saakka päästään ja vointi pysyy niin minulla kuin lapsillakin tämänkaltaisena.
 

Yhteistyössä