KYMPIN HOIDOISTA PLUSSANNEET!

Nonnii lunttasin neuvolakortista ja minulla kaksoset olivat 32+6 rt, mutta 33+6 B-sikiö pt. Silloin sanottiin, että A:n täytyy olla rt, että edes yritetään alateitse. Painoarviot olivat 30+5 1800 ja 1620 g ja 32+6 2140 ja 2000 g.

Nyt on ollu vähän työläs olo tänään. Vatsaa ja nivusia kivistää, mutta jospa jotain tapahtuisi alapäässä. Viimeksi oli kohdunkaulaa vielä 5 cm jäljellä ja suu kiinni.

Täytyy mennä saunomaan. Maanantaina alkaa sitten virallinen äitiysloma. Sairauslomalla olen ollut jo nelisen viikkoa.

Discovrery 35+0
 
Voitteko kuvitella ekaa kertaa varmaan puoleen vuoteen mä oon nukkunu YHTAÄJAKSOISESTI klo 23-6:30!!! Siis uskomatonta! Mä olin niin pirteä kun heräsin. Olin aivan yllättynyt. Mietin siinä, et miten ei yhtään väsytä.. mut jos saa nukuttua 7,5 tuntia niin onhan se ihan luksusta. Toivottavasti sama toistuu nyt seuraavina öinä synnytykseen asti (toiveajattelua.. ).

Kielovanamo Onnittelut plussasta! Mulla oli eka ultra rv7+1 samalla oli hoitojen jälkikontrolli. Voithan sä vielä soittaa ja kysäistä miksi sulla on noin "myöhään" tuo ultra. Mutta kuten Annabell totesi, käytäntöjä taitaa olla monia.

Huomenna poksuu taas!

AaVee ja niin rakas pikku L 27+6
 
Onnea Vadelmaunelmalle plussassta ja toivotaan todella, että kaikki menee tällä kertaa hyvin loppuun asti :heart:! Tuleekin välillä lapsettomuus-puolella teidän vaiheitanne seurattua ja jotkut nimimerkit varsinkin jää mieleen.

Tervetuloa joukkoon Discovery vielä näin loppumetreillä :wave:!

Päivittäjä RP voisi etusivulle laittaa iäkseni 30! Se, kun poksahti tuossa viikonloppuna :D! Nyt sitä sitten käydään jo neljättäkymmentä.

(.) Tuli siis järjestettyä pienimuotoiset synttärit lauantaina vanhenemisen johdosta. Aamulla heräsin seiskalta ja illalla tai siis yöllä pääsin nukkumaan puol yks. Kyllä huuti jalat hoosiannaa, kun koko päivän oikeastaan tuli oltua seisaaltaan. Nukkumaan mennessä jalkoja särki niin hirveesti, että nukkumisesta ei meinannu tulla mitään missään asennossa. Onneksi tuollaisia viikonloppuja ei ole enää kovin useita, alkaa vanha jo väsymään :LOL:!

Huomenna olisikin sitten neuvola, saas nähdä paljonko vaaka heilahtaa, kun on tullut vähän herkuteltua :p!


Irene ja Töpseli rv 32 *POKS POKS*
 
Moikka!!:heart:

Täällä mittailtu nyt n. viikon sokeriarvoja vein tänään neuvolaan tulokset saa nähdä mitä siellä sanotaan ens viikolla jollei sitten jo soitto tule :) aamuarvot oli ihan hyvät mutta pari kertaa pääaterian jälkeen arvot pomppas yli raja-arvon vaikka ihan normaalisti olen syönyt :) jännä kuinka eri ruuat vaikuttaa tuohon sokeriarvoon...ehkä vähän tuli testailtuakin mitkä nostaa ja mitkä ei :)

irene onneksi sulla ei taida 30 kriisiä olla :D mullakin vaihtuu ikä tuossa loppukuusta ja alkaa olemaan kyllä aikamoinen kriisi,vaikka pari vuotta olis aikaa 30veehen :D

Mulla alkaa olemaan toi oikeanpuoleinen kylkiluu aika koitoksilla :D särkee ihan selkään asti kun karatekid sitä pönkää :D vaihtais vaikka puolta välillä mutta kun on tainnut ihastua muutenkin tuohon oikealle puolella vatsassa olemiseen tuskin edes käy vasemmalla puolella :D mahakin näyttää hieman epämuodostuneelta kun oikea puoli on aina koholla :D

aavee voi kunpa mäkin pystyisin nukkumaan koko yön yhteenputkeen :( oon ihan kateellinen sulle :) no jospa ehkä ennen synnytystä yksi yö olis sellainen :D

RP&karatekid 31+6
 
Hellou!

Minä oon olul nettipimennossa viikon ku lähettiin sen ultran jälkeen heti reissuun Lappiin miehen koti paikkakunnalle, niin en ehtiny sitten noita ultrakuulumisia päivitellä.

Mariccelle ja RvaPapuselle tsemppiä sen rd:n kanssa. Ja jos aamun paastoarvo on korkealla, niin kokeilkaas sellasta, että illalla käytte kävelemässä 30min, ihan sama kuinka hiljaa hissuttelee, voipi auttaa silti :) Mun ystävällä autto.

Annabell, mites sun perätila-vauveli jakselee :D? Onko vielä poikittain? Mulla kans välillä poika pötköttelee poikittain, mutta suurimman osan ajasta on pylly alhaalla ja jalat vielä alempana, nyt alkanut potkimaan nivusiin ja jonnekki häpyluun kulmille, auuuuts!

Irene, kiitos onnitteluista :) Varmaan jo ens viikolla aletaan muuttamaan pikkuhiljaa. Parit seinät pitäs laittaa uusiksi, joko tapetoida tai maalata, mutta ei musta oikein taida olla siihen enää. Täytyy yrittää saada joku nakitetuksi siihen :D

Vadelmaunelma, varovaiset onnittelut plussasta :) Minä plussasin myös pp10 päiväpissasta ja mun kohdalla se oli hyvä merkki ;) Toivotaan, että kaikki menee hyvin.

kielovanamolle varovaiset onnittelut plussasta :) Mulla oli eka kunnon ultra tasan rv 7+0, eka kerta oli rv 5+4 vuotojen takia, mutta eihän siellä sillon mitään vielä näy. Tuollon 7+0 näky 9.5mm pikku olio, jonka sydän sykki hurjaa vauhtia :heart:

Discoverylle tervetuloa :flower: mehän ollaan tuolla rd-pinossa taidettukki höpötellä :)

No niin, ne ultrakuulumiset :)
Meidän poika painoi siis viikko sitten ultrassa 2139gr ja menee siis täysin keskikäyrällä!! Eli ei pitäs kasvaa ylisuureksi. Kätilö sano heti, että vilkas vauva ja niin sanottiin äiti-polillakin kuukausi sitten. Nähtiin pikkusen naama ja isältänhään se näyttää :D Nenä on just samanlainen!
Vähän poika ujosteli meitä, eikä näyttäny naamaa ku hetken, veti sitten kädet ja jalatki kasvojen eteen :LOL: Ja seki varmistu, että poika siellä on, ei pahemmin piillotellu värkkejään xD
Istukassa näkyi pientä kalkkeumaa, mutta se on kuulemma tässä vaiheessa raskautta normaalia, tarkottaa vaan, että se istukkahormonin määrä alkaa laskea ja istukka pikkuhiljaa rapistumaan. Kätilö ennusti, että 2vk ennen laskettuaikaa syntyisi meidän vauva, jos siis ei tarvi leikata, iiik,! Eihän sinne oo ku n.4 viikkoa!!
Kaikki oli niin kuin pitääkin ja meillä miehen kanss olo huojentu valtavasti. Satunnaiset ylitykset sokeriarvoissa ei kuulemma merkkaa mitään ja tämä kätilö oli sitä mieltä muutenki raskausdiabeteksesta, että pitäs katsoa kokonaistilannetta, eikä tuijotella maanisesti niitä arvoja.
Nyt sitten torstaina "oikea" neuvola ja saa nähdä, saadaanko lähete äiti-polille.

Duffy+ Oula 34+3
 
Minä alan nyt loppua kohti nukkumaan paremmin. Tuo turvotuksen pahentama rannekanavaoireyhtymäkin on ainakin tilapäisesti taas parempana. Yleensä olen kyllä ihan lähellä synnytystä taas nukkunut huonosti . Terkkarit ovat todenneet, että synnytys lähenee, kun uni huononee. Kaksosilta nukuin kyllä huonosti pitkään, kun ei oikein tiennyt miten päin olis ollut hyvä.

Keskiviikkona taas äippäpolille arvioon painosta ja muutenkin tsekataan. Onkohan nyt synnytystapa-arviokin. On viikkoja silloin kyllä vasta 35+3. Minulla oli Duffy painoravio 2300 g 33+3. Hyvin on insuliinilla saatu kuriin, kun alussa (29+4) arvioitiin makrosomiseksi ja syntymäpainoksi 4600 g.

Nyt neiti myllertää taas ihanasti. Päivällä oli niin hiljaista, että piti dopplerilla varmistaa jo sydänäänetkin.

Tsemppiä kaikille eri raskauden vaiheessa oleville ! On tämä koko ajan vaan sellaista jännitystä jostakin pieleenmenomahdollisuudesta.

Discovery 35+1
 
Vadelmaunelma Onnea plussasta :heart::flower: Ja paljon kärsivällisyyttä ja voimia todellisiin piinapäiviin! Minulla ainakin oli pahimmat piinailut just alkuraskaudesta ennen varhaisultraa.

Kielovanamo
Onnea myös plussasta :heart::flower: Se varhaisultra taisi minulla olla 7+1, silloin vastasi viikkoja ja sydän sykki jo kovasti :heart: Ja lääkäri halusi vielä varmistaa, että sikiö kasvaa ja ultrasi uudestaan ylimääräisen ultran joskus rv 9. Sitten vasta saatiin ilmoittautua neuvolaan.

Discovery
Tervetuloa mukaan loppumetreille:) Sinulla ei enää pitkää matkaa ole! Kuten ei Duffyllakaan!

Irene80 ONNEA =) Sulla ei taida ottaa ollenkaan koville tuo 30 v? No, ei ottanut minullakaan, se oli vain synttärit muiden joukossa. Minulla siihen toisin taitaa auttaa aika paljon se, että mies on minua 13 v vanhempi, niin sitä tuntee itsensä aina niin nuoreksi :LOL: Ei vaiskaan, nyt kun oikeen miettii niin en minä huomaa meidän ikäeroa oikeastaan ollenkaan. Paitsi joskus miehen pukeutuminen... sitä pitää välillä "hieman ohjata" :LOL: Tosin hän on sitä helpoa sorttia, että jos minä sanon, et toi on ehkä hieman "kamala" vaate niin se menee nurisematta vaihtoon ja kirppissäkkiin. Apua, kuulostanpa mä tyrannilta :p

Aavee *kateus hymiö* Täällä ei ole kyllä yhtajaksoisista unista tietoakaan... Se on ihan vähintään 2 tunnin välein hereille vessaan ja sit yleensä 3-4 aikaan ylös sängystä ja valvomista. Välillä saan nukuttua vielä aamulla välillä en. Onnenkauppaa.

RouvaPapunen Ei pitäisi olla mitään hätää jos vain muutama aterian jälkeinen arvo heittää. Minulle ainakin sanottiin, et kaikki ok. Tärkeintä kuulema on ettei paastoarvot heittele kamalasti ja vauva kasvaa normaalisti. Minulla oli myös viime viikolla taas TAYS:sissa RD-seuranta ja Minni oli kasvanut ihan normaali käyrillä ja OLI KÄÄNTYNYT PÄÄ ALAS PÄIN!!!! *juhlastembalotanssi* Tosin en ymmärrä, että liikeet tuntuu edelleen aika paljon tuolla alhaalla vasemmalla puolella :O Tasan yhden kerran on potkaissut tai nyrkkeillyt niin että otti kunnolla kylkiluuhun koko raskauden aikana... Miten se on mahdollista??? Ehkä hän vielä siellä vetelee kieppiä eikä tiedä miten päin olisi...

Tukivyö: Mikä ihana kapistus:D Tukee hyvin vatsaa ja selkä pääsee helpommalla. Ostin siis Anita tukivyön, sen uuden muotoillun mallin. Ihmeekseni jouduin ostamaan L kokoisen vaikka epäilin sitä että meneekö edes XL minulle. Joten jos olette ostamassa kyseistä tuotetta, niin käykää kokeilemassa! Ne on todella reilun kokoisia ja saa ostaa normaali kokoa reilusti pienemmän!

Täällä on päästy vihdoin taas saunomisen makuun=) Eli ensimmäiset 7 kuukauttahan meni täysin saunomatta, kun aina tuli niin huono olo kuumassa. En varmasti eläissäni ole koskaan ollut noin pitkään ilman saunaa, yleensä vähintään 2 kertaa viikossa on päästävä saunaan. Muuten elämä ei tunnu elämältä. Mutta nyt ah ihanaa taas saunominen maistuu, kipeät jalat ja sellät nauttii lämmöstä ja unikin tulee paremmin.

Vaihteleeko muilla mielialat? Täällä välillä pillitetään milloin mistäkin ja ollaan niin väsyneitä, ettei meinaa koko päivänä päästä ylös sängystä ja taas väliillä sitä on niin elämänsä vedossa ja elämä on pelkkää onnen hattaraa ja auringon pastetta :O Ja joskus olen ihan sairaan kiukkuinen! Ei tarvitse mennä kuin joku pieni juttu pieleen niin johan kiukuttaa! Esim. leivoin (onneni kukkuloilla) ja tarvistin leivin paperia pelille. No avasin kaapin ja siellä oli uusi paketti leivinpaperia kun entinen oli loppunut. Avasin sen päästä ja vedin siitä rullan keskeltä, kun meillä on AINA niitä arkkeja ja ne pysyy siisteimmin kasassa kun otta uuden aina siitä keskeltä. MUTTA härreguud, se olikin tavallinen rulla! Eli veny ja veny vain ja ei irronnut sitä yhtä arkkia. ARG! Ja yritin saada sitä rullaa takaisin kasaan ja ei se enää tietenkään mennyt. Hermostuin ihan mielettömästi ja rynttäsin sen levähtäneen rullan sinne kaappiin miten sattui enkä enää avannut kaappia. Kiehuin raivosta! Kävin sitten kaupassa ostamassa arkkeja ja siellä se on edelleen levähtäneenä ja ryntättynä se edellinen rulla kaapissa :D Ja minä en oikeasti yleensä hermostu mistään, varsinkaan pikku asiosta! Mies vain nauro kun kuuli ja sanoi "ne hormoonit!" Se oli kyllä sekunnin sadasosassa ilosta ja onnesta raivon partaalle, ihan mitättömästä asiasta. Aika hyvin:LOL:

Hormoonihirviö Maricce ja Minni rv 32 :heart: POOOOKS!
 
Maricce No ei tarvii enää olla kade. Viime yö jatkui sitten sillä perus rytmillä eli vessassa ravattiin ja nyt on niin no suoraan sanottuna helvetillinen väsy ettei tiedä miten päin taipuis.

Mutta jotain hyvääkin tähän päivään kun tänään lähtee taas uusi viikko päällensä. 28 viikkoa siis takana ja 29. viikko alkaa! Jee!

AaVee ja pikku L 28+0
 
nonnii - kiva kuulla, että piiperoiset siellä kasvavat hyvin ja itsekin vaikutit taasen pirteämmältä :)

Irene ONNITTELUT 30v johdosta! Oon huomannut ihan saman, ettei mitään pitkän kaavan juhlintaa enää jaksa, tosin mulla 5v enempi ikää :) Onneksi mies pitää nuorena kuten Mariccella - meillä ikäeroa 7,5v.

Kielovanamo - varovaiset onnittelut täältäkin plussasta! Meillä myös varhaisultra oli siinä rv7 tienoilla, joskin tässä raskaudessa on joutunut miettimään päivät yms. eri tavalla, kun PAS tuulimunan jälkeen raskauduinkin yllättäen spontaanisti. Mieheni jaksaa tälle lausahdukselle aina nauraa "spontaani raskaus". Jaksuja siis kovasti ja paljon tarraliimaa tääältä puhaltelen :whistle:

Duffylla oli hyviä ultrakuulumisia ja kivasti on vauva kasvanut. Mulla oli molemmissa sokerirasituksissa arvot kunnossa, mutta silti veikkasivat isohkoa vauvaa. Viime viikon ultrassa ei otettu virallisia mittoja, mutta lääkäri epäili poitsun olevan kahden kilon luokkaa (rv31). Ja meilläkin poika silloin vahvistui. Kohdunkaula oli jo pehmeä, mutta kanavaa vielä 3cm jäljellä. Huisaa, että jo muutaman viikon päästä täällä on ensimmäisillä nyytti jo kainalossa :)

Maricce - mulla ainakin mielialat vaihtelevat. Eilen oli super huono päivä kaiken kaikkiaan ja kaikki v...tti enempi vähempi ja illalla vielä itketti. Nyt hyvin(?) nukutun yön jälkeen aurinko taas paistaa ja on kivaa :) Esikoista odottaessani sain tasan yhden raivarin ja senkin melko aikaisin - nyt tunteet myllertää enempi.

(.) Supris myllertää niin paljon koko ajan, ettei ole tosikaan. Mulla alkaa RouvaPapusen lailla olemaan oikea kylki kipeenä potkuista. Ultrassa kaveri makoili tyytyväisenä raivotarjonnassa, selkä ylhäällä ja jalat oikealle päin käänettynä. Silloin kun pitää taukoa potkimisen suhteen ja antaa mamman kyljelle hetken rauhan, niin kääntelee vissiin villisti päätään tuolla alhaalla - vihloo niin ihanasti, että tuntuu kuin olisi pahemman luokan pissitulehdus päällä :p

Eilen ostin aivan ihanan pienen Barbapörrö potkarin suprikselle kotiutumispuvuksi laitokselta. Oli pehmoinen ja suloinen :)

Mukavaa tiistaita kaikille ja jaksuja!
S&S 31+4
 
Viimeksi muokattu:
Sannis, mulla kans paikat pehmenneet ja kaulaaki hävinny aika kivasti. Nyt selkeesti supparit lisääntyny ja sukkapuikkokivut kans, niin saapa nähdä onko kaulaa hävinny edelleen. Seuraavan kerran kai se tsekataan siellä äiti-polilla.

kotiutumisvaatteista, minä ostin kesällä pojalle lasten metsolasta ihanat siniset haalarit :D Ja siihen alle sitten laitetaan joku pitkähihanen body.

nukkumisesta, täällä kans yöt on katkonaisia. Ensimmäisen kerran herään jo tunnin jälkeen, aika monena yönä ollu levottomat jalat ja ollu pakko hakea kylmä-kalle jalkaterien väliin. Siitä sitten tasaseen tahtiin parin tunnin välein pissalle :/ Ja ärsyttää ku herään siihen pissahätään siinä vaiheessa ku jo supistelee ja hyvä että pääsen sängystä ylös. Palkkioksi vessassa tuleekin sitten pikku liri pissaa ja hyvällä tuurilla yöunet on menny ainaki tunniksi.

mielialoista Maricce kyselit, niin joo kuule kyllä menee vuoristorataa. Välillä itkettää kaikki ja välillä raivostuttaa. Sitten ollaanki hetki yhtä hymyä ku taas pinna napsahtaa poikki jostakin.

Oula on nyt jotenki vaihtanu asentoa, on se edelleen perätilassa, mutta jotenki poikittain. Toinen jalka on potkii tuohon vasemmalle ja välillä potkii navanki kohdille. Luin netistä, että monesti perätila-vauvoilla on jalat vinksin vonksin ku syntyvät : / Ja joku kirjoitti että hänen vauvan jalat oli ollu ihan siniset, kääk! No kuulemma äkkiä ne suoristuu, mutta onhan ne varmaan hassun näköset.
Jahas, pitänee lähteä asioille ja hakemaan muuttolaatikoita, jos sitä pyöräyttäis tänään pari koneellista vauva-pyykkiä niin voi suoraan pakata sitten laatikkoihin ne vaatteet ja uudessa kodissa kaappiin :)

Duffy ja Oulu 34+4
 
Heippa!!

maricce täälläkin on hermot tosi kireellä :D oikein pahimman luokan hormoonimamma..mulla on jotkut ihmiset jonka kanssa en usein uskalla olla tekemisisssä kun mua voi raivostuttaa niiden ihmisten luonne/puheet ja ennen raskautta ei ollut mitään :)..pelkään siis että sanon tosi rumasti :D sitten taas ne ihmiset jotka ärsytti mua ennen raskautta on taas maailman ihanimpia???mun päässä taitaa olla vikaa :stick:
niin vielä sokerirasituksesta täällä taitaa olla erit säännöt...jouduin hakemaan mittarin takasin ja mittaamaan nyt niiden muutaman tuloksen vuoksi uudestaan ja jos vielä heittää niin sitten äippäpolille??kyllä mua harmittaa... :(

aavee no sitähän unta kauan kesti :D

sannis täällä on nukuttu tosi huonosti kylkikivun vuoksi viime yö...lähti ihan niskasta asti ja särki tuonne kylkiluiden alapuolelle harmi kun toi hierojakin(mies) on aina työreissussa silloin kun olis tarvetta hierojalle :)....ja oon huomannut muuten saman että sitten kun karatekid vaihtaa asentoa niin varmaan pönkää päällä rakkoon :D jos oon jonnekin lähdössä ja käyn vessassa niin tuntuu 2minuutin kuluttua että taas on hätä :D

RP&karatekid rv32+0 POKS!
 
Kiitoksia kaikille onnitteluista!

Eihän se 3 ja 0 ole kuin luku muiden joukossa :D, olo on kuitenkin kuin kakskymppisellä :LOL:! Voihan se olla, että se kriisi iskee jotenkin jälkijättöisesti ja sit tulee kauhea masennuskausi :D!

Eilen oli neuvola ja kaikki ok. Sf-mitta oli laskenu yläkäyrältä keskikäyrälle mikä selittynee sillä, että maha on tullu alaspäin. Hemppa oli 125, joten ei tarvinne rautakuuria tässä raskaudessa enää aloitella.
Tänään oliskin lääkäri ja voipi olla todennäköistä, että tänään on viimenen työpäivä eli uskosin jääväni s-lomalle. Töissä supistelee niin vietävästi, että ei tätä enää jaksa. Maha on kuin täynnä kiviä niin kova koko ajan. Ja nukkumisesta ei tule enää yhtään mitään, ainakaan yöllä.

Sanokaas tytöt, mikä olisi paras tapa helpottaa levottomia jalkoja? Siis mulla on ihan järkyttävän kipeet koivet aina öisin ja mikään ei tunnut toimivan.


Noh, täytyy jatkaa työpöydän siivousta.


Irene ja Töpseli rv 32+2
 
Irene Toisista ketjuista oon lukenu, et syövät Magnesiumia levottomien jalkojen hoitoon. Kokeilehan sitä.
Juu, samaa minä ehdotan. Tosin olen minäkin sitä syönyt jo monta kuukautta, mutta silti sattuu olemaan aika kipeät koivet varsinkin iltaisin ja öisin. En tiedä mitä sitten olisi ilman sitä. Mutta ainakin suonenvedot on hieman helpottanut.
Tilapäisesti kipua ja pakotusta mulla helpottaa ainakin todella paljon se, että joku hieroo jalkoja ja varsinkin jos tämä tapahtuu saunassa. Siis jalkapohjia, pohkeita ja reisiä. Tosin tätä herkkua ei ole kovin usein tarjolla, kun tuo mun mies on laiskan puoleinen hieromaan : / Sillä kipeytyy peukalot kuulema... Olenkin jo sanonut miehelle moneen kertaan, että sietää harjoituttaa niitä peukaloita, koska jos mä synnytän 3 vrk niin silloin vasta ne koetuksella on:LOL: Kuka mun selkää silloin hieroo jos ei mies???

Mut juu, jos sun miestä innostaisi niin suosittelen kokeilemaan. Minua helpottaa ainakin mielettömästi! Siskolla auttoi kylmä-kuuma suihkuttelu ja hän saattoi käydäkkin loppuraskudesta useamman kerran suihkussa yön aikana.
 
Heippa piiiitkästä aikaa!!!
Palsta on muuttunut ihan kokonaan, en ole päässyt kirjautumaan sisälle, aina jotain virhettä?? Muutenkin oltu reissussa ja sitten levossa, mikä taas ei meinaa sopia mulle, mutta pallerot pitäisi saada pidettyä vielä masun lämmössä. Hirmuisesti on kaikkea tapahtunut ja pari plussaajaa käynyt ilmoittautumassa, hienoa!!! Sokrutestistä päästiin puhtain paperein ja onneksi ei tartte tähän ahdistukseen enempää.....kauhulla luen Nonniin kokemuksia....omat alkavat olla jo samaa luokkaa....maha vain kasvaa ja kasvaa....ihmiset pällistelee jo pakkia siihen malliin et oletko vähä yliaikainen???Pallerot ovat toinen rt ja b pt:ssä. Parin viikon päästä taas äippäpolille ja mittoja taas ottamaan.....meni taas poikalupaukset vähän sikin sokin, kun toinen ei sitten taidakaan olla poju?? Ihan sama kuhan terveitä ovat ja jaksavat olla monen monituista viikkoa mukana.
Kohta ekat meistä alkavat jakaantumaan, jännää....
Ilmoitteln taas jossain vaiheessa itsestäni.
Pa-mi ja pallerot 27+1
 
Irene, mankkua ehdotan minäki. Mulla kans tosi usein levottomat jalat öisin. Mulla ne ei oo kipeet vaan sellaset ällöttävän kuumat ja tuntuu että lakanasta täytyy koko ajan ettiä kylmää kohtaa. Ite oon ratkassu asian laittamalla jäisen kylmä-kallen sänkyyn ja sillä viilentelen jalkateriä :D Mutta se ei taida toimia tuohon kipuun. Villasukat on kuulemma yks joka saattaa auttaa :)

Maricce, en huomannukkaan, että olit kirjottanu että Minni on kääntyny raivotarjontaan, hienoa!! Toivotaan, että pysyy siinä loppuun asti :)

pa-mi, hyvä että sokeritestissä oli kaikki ok :)

Täällä alkanu supistukset lisääntymään. En sitten tiedä johtuuko siitä etten enää varo tekemisiä, ku rv34 tulee täyteen, saa elää normaalia elämää. Rasittavaa vaan ku ruokaaki yrittää tehdä, niin maha menee kivikovaksi ja tosiaan tuntuu niin ku kivireppua raahais tässä edessä. Kai tuo kohtu sitten valmistautuu pikkuhiljaa synnytykseen :) Vaikka mun kohdallahan se valmistautuminen voi olla täysin turhaa, jos joudun sektoitavaksi :LOL:

Duffy ja Oula 34+5
 
Duffy Meidän skorppari ei ole enää perätilassa :) Hän oli kääntynyt pari viikkoa sitten raivotarjontaan :D Ja oli siinä vielä tänäänkin kun neuvolassa kävin :)

Vasta eilen siis saatu työterveydestä sairaslomaa loppuraskaudeksi. Neuvolasta sitä sanoivat jo pari viikkoa sitten. Mutta nyt siis viimeiset 8 pv saikulla ja sit alkaakin äippäloma :)

Neuvolassa oli painoa lähtenyt viikossa -200 g, ja sitten ihmeteltiin että miksi...: / No, samaa ihmettelen itsekkin kun on hieman tullut maisteltua makeisia, omenapiirakkaa ja suklaata :D no, okei, ruokaahan en enää pysty syömään yhtä paljon kuin ennen, mutta toisaalta liikuntakin on ollut melkein 0. No, mene ja tiedä... Ehkä vatsan turvotus oli hellittänyt sitten sen verran?

Pieni oli siis raivotarjonnassa, ja kuulemma pää erittäin alhaalla ;) Jep, huomattu on ;) Kerrankin hän nukkui neuvolakäynnin aikana, kun muuten hän touhuaa tämän tästä :D Verenpaineetkin oli taseaantuneet :) rv 35+3 on sitten lääkärikäynti ja synnytystapa-arviointi. Sf-käyrällä mennään viimeviikkoiseen tapaan yläkäyrällä...:whistle:

Suppareita on ollu tosi paljon, ja nyt tulikin siivous yms. kiellot päälle loppuviikoksi. Ens viikosta alkaen saa taas supistella, koska viikot on sitten sen verran hyvät että pikkuinen saa syntyä, käääk :D

Muuten yöunet menee edelleen erittäin pätkissä, mutta onneksi sairasloman ansiosta punkassa voi viettää 12-13 h :D väsymys siis riesana all the time. Supparit ja selkä rajoittaa liikkumisen minimiin. Muuten eritätin onnelline odotus käynnissä :) Pienen huone on valmis, sänky pedattu, vaatteet pesty ja viikattu :):heart: Kohta munsta tulee äiti! :)

Annabell ja skorppari 33+2
 
Annabell, onpa hyvä että skorppari on kääntynyt! Mä oon ihan kade teille, joilla vauvat pyörähtäny itsestään rt:en :D Meidän Oula taitaa kuulua siihen 4% jotka jää perätilaan. Ihana ku teillä jo kaikki valmiina pikkusta varten. Meillä sänky paketissa, vaatteita ympäri ämpäri, kaikki muutki tavarat paketeissa ja muuttorumba ei oo vielä ees kunnolla alkanu :D :D No ehtiihän sitä onneksi päivässä, parissa saada kaikki kuntoon, vaikka äidin avustuksella.

Ireneä unohdin onnitella pyöreiden johdosta :flower:
 
Hei, Piti tulla kertomaan, että kyllä nyt verikoekin kertoi, että raskaana olen :) ..että on se uskottava. Ja niinkuin arvelin hoitaja aiemmin oli laskenu sen ultra-ajan väärin eli sain ekan ultran 27.9.

huihui, on tämä vaan ihmeellistä.. Me ehdittiin 2,5v aktiivisesti yrittämään ja nyt toisella inssillä onnistui, vaikka onnistumisen mahdollisuudet piti olla pienet, kun siittiömäärä pesun jälkeen oli vaan 1,5 miljoonaa. Seuraava askel hoidoissa olis ollu joko mulle laparoskopia endoepäilyn takia tai sitten suoraan ICSI, kun tuo siittiöiden määrä oli alentunut. Ja nyt sitä ollaankin tässä.. jotenkin niin uskomatonta.. Yritän olla miettimättä kaikkea mikä nyt voi mennä pieleen ja nauttia tästä ihan uudesta ja ihmeellisestä tunteesta :)

Tsemppiä teille kaikille, missä vaiheessa raskautta oottekin!! En oo niin paljon tätä ketjua ennättänyt lukea, että onkohan täällä muita, joilla on raskaus ihan alussa?
 
Heippa!
ja onnea kielovanamo :flower: kyllä tänne ainakin vadelmaunelma on tulossa joka on hyvin samoilla viikoilla kuin sinäkin :) toivotaan ainakin :)

omaa napaa:
Täällä ei sitten ole tullut minuuttiakaan nukuttua viime yönä :'( itkettää...veettää...kättä särkee ja sokerit päin mäntyä....voiko ihanammin päivä enää alkaa??onneksi olen kotona tämän päivän...alkaa vaan tuntumaan että käyn jo ylikierroksilla kun ei väsytä...onneksi mies tulee jo tänään kotiin ja hyppään sen kainaloon sitten nukkumaan...

duffy mä joudun pakostakin tekemään lenkkiä koiran kanssa aamuisin päivisin ja iltaisin,kun ei ole ketään muutakaan lenkittämässä kun mies aina poissa ma-pe sen vuoksi ehkä mulla on ollutkin aamusokerit hyvät paitsi tänä aamuna :kieh:

Nyt yritän mennä vattan viereen koisaamaan ;) ei tästä päivästä muuten mitään tule :)

RP&karatekid 32+2
 
Tervetuloa kaikille uusille ja onnittelut plussista ja Irenelle myöhästyneet synttärionnittelut :flower:.

Täällä itkua väännetään sängyn pohjalla kun on eilisestä supistellu ja kivun kera. Ennen eilistä en edes tienny miltä supparit tuntuu. Eilen oli siis lääkärineuvola, jossa tutkittiin kohdunsuu- ja kaula. Kaikki oli ok, mutta sen jälkeen alkokin supistella ja koko illan ja yön on jatkunu levosta huolimatta. Pelottaa ihan hirveesti ku ei ymmärrä mistään mitään :'(. Soitin neuvolaan ja lääkäri kuulemma soittaa puolen päivän jälkeen. Siihen asti siis kärvistellään ja mietitään kaikkia mahdollisia komplikaatioita. Mieski joutu aamulla lähtee työreissuun ja nyt mun seurana on vaan läppäri. Onneksi vauveli on potkinut ahkerasti, että ainakin se on hengissä. Tuo kipu vaan tuntuu oudolta, vähän niinku ois menkat alkamassa, välillä tuntuu alamahalla ja välillä selässä.
Ehkä mä vaan oon turhaan huolissani, mutta tyylilleni uskollisena pelkään aina pahinta...

Sori omanapaisuus :ashamed:
Ovis 27+5
 
Kielovanamo Onnea vielä! Kuten Rouva Papunen tuossa sanoikin niin Vadelmaunelma on sit sun kans samoilla viikoilla kunhan tulee tänne. Muut taidettiin aikalailla kaikki plussata loppu talvesta /alku keväästä. Vai muistanko naiset ihan väärin?

Ovis :hug:

Viime yönä koin ihan järkyttävän pohkeen krampin. Niitä krampin alkuja on ollu monena yönä mut ovat menneet ohi ennen ku ovat kerenneet alkaakaan kun venytän jalkaa. Nyt aloin taas venyttämään niin paheni nollasta sataan nanosekunnissa. Samalla kamalan kipeä supistus. Kiemurtelin sängyssä ja melkein huusin. Mies raukka heräs sikiunesta siihen valitukseen ja oli ihan paniikissa. Minä kun en saanut suusta muutaku "ai sattuu sattuu" niin mies oli ihan seota siinä vieressä ku ei osannu auttaa. Sit sain sanottua, et kramppaa ja mies alkoi hieromaan pohjetta. Se sit helpotti hetken kuluttua. En nukkunu sen jälkeen enää kunnolla ku jäin tunnustelemaan tuleeko supistuksia enää (ei tullu) ja pohje oli ihan tulessa ja on vieläkin. Täytynee siis hakea sitä magnesiumia varuiksi kotiin.

AaVee ja pikku L 28+2
 
Moiskis

Nopeasti ehdin tänne tulla kiittämään Mullua uikkari vinkistä. Eilen kävin testaamassa "tuunatun" uikkarin ja hyvin se toimi. Vältti asiansa ja oli ihanaa olla pari tuntia veden vietävänä. Niin keponen olo siellä. Leikkasin vanhan uikkarin yläosan pois, jossa oli sopivasti leikkaus rintojen kohdalla niin, että se leikkaus jäi nyt masun päälle eikä uikkari ala rispautumaan ja on napakka siitä, jotta pysyi kastuessaankin paikallaan. Siihen vain sitten bikinien yläosa ja hyvä tuli :) Mies sanoi melkoiseksi tekeleeksi, mutta kuulemma ihan mukiinmenevä ratkaisu näissä olosuhteissa ja ilkesihän tuo olla uimassa kanssani kuitenkin. Eikäs sitä paljoa tarvinnut vedestä noustakkaan, joten kukapa niin tarkkaan katsoikaan. Alaosasta tuli melkeimpäs samanlainen kuin masun yli pikkareista. Ei olisi itselle tullut mieleen, joten kiitos vinkistä! Viikonloppuna mennään uudelleen ja esikko oli niin onnellinen, kun taas yhdessä voitiin harrastaa!

Ovikselle jaksuja ja toivotaan, ettei ole mitään ihmeempää. Lohdutuksena; Tuttava sai samoilla viikoilla, kun sinä nyt olet, poikavauvan ja ihan normaali kaksivuotias hän nyt on, vaikkakin alku oli tosi hankala, eikä sellaista tietenkään kenellekkään toivo.

Aavee; kuulostaa tutulta nuo yölliset krampit. Alkuun meilläkin mies säikähti niiin maan perusteellisesti, mutta nyt nostaa minut rauhallisesti seisomaan, kun pohkeesta kramppaa ja en itse pääse ylös. Suoni pullistuu niin, että sen ihan näkee nahan alta. Pohkeet on krampin jälkeen jopa viikon kipeänä ja eka päivinä on vaikea ihan kävellä. Minulla myös lonkissa, tai takapuolenlihaksetko ne sitten ovat, kramppaa. Juomaksi olen nyt heinäkuulta lähtien valinnut wichyn ja muutenkin suolasta tarpeeksi jo alhaisen verenpaineenkin vuoksi. Hieman tulee enemmän sitten turvotusta, mutta ei vielä liiaksi asti. Lisäksi magnesium tulee multitabs raskaudessa, joita syön 2 kpl:tta /pv. Krampit on näillä keinoin vähentyneet, vaikka vieläkin vaivaavat ajoittain.

nonnii ja piiperoiset rv 32 + 1
 
Viimeksi muokattu:
Piti tulla neuvolan jälkeen hehkuttamaan, että Oula on kääntynyt, jeee!! :D Terkka kokeili mahaa ja sano, että hänen mielestään täällä alhaalla kyllä tuntuu pää ja ultralla vielä varmistettiin, niin siellähän ukko pällötti raivotarjonnassa :D Siis miten ihmeessä en oo huomannu sitä käännöstä?? Oon miettiny että mahtaa olla jotenki poikittain ku pää ei niin selvästi tunnu, mutta en osannu ajatellakkaan että ois kokonaan kääntyny. No, nytpä ei tartte sitä asiaa stressata enää :)
Taitaapi johtua siitä sitten nämä lisääntyneet supparit ku vauva poraa päällään tuota kohdunsuuta. Nyt sitten saaki alkaa jännittämään, millon se lähtö tulee, iik!

Duffy ja Oula 34+6
 
Moikka kaikki!

Ja tervetuloa uusille! Etenkin Vadelmaunelmalle terkkuja, olen sinun tekstejäsi lukenut muualla ja olet jäänyt mieleen. Toivottavasti vedät perässäsi tänne myös Toivorikkaan ja Risupesän sieltä hoitoketjusta ja tietty kaikki muutkin! Mutta teidän nimimerkit jääneet siis aikaisemmasta mieleen. Kovasti täällä peukutan plussanneille matkassa pysymistä ja muille sinne hoitoketjuun plussautumista.

Oon kyllä kuulumisianne täällä päivittäin lukenut mutta kirjoittaminen on jäänyt, lähinnä oon ollut niin väsynyt ja puhki, kun miljuuna muiden asiaa hoidettavana. Ei tahdo omiin asioihin ja omaan perheeseen keskittyä, kun tuntuu että ystävä/sukulaisperheet tarvii enemmän apua. No joo se siitä. Olen siis edelleen yhtenä kappaleena eli ns. two in one. Jesh, aaltoja! Vuotoja on välillä (kiitos kun kerroitte kannustavia tuttavien kokemuksia etisestä istukasta) ja välillä saan määräyksiä vuodelevosta mutta vielä olen saanut kotona olla.

Tuli pakko kirjoittaa, kun luin Oviksen viimeiset tapahtumat. En tiedä onko tästä nyt sinulle enemmän hyötyä kuin haittaa ja jos olet vielä kivuissasi niin vaadi itsellesi hoitoa. Niin siis viimeksi, kun minulla oli tätä vuotoa (eniten tähän mennessä) niin mulla oli myös just tuommoisia menkkamaisia särkyjä, ei ne mitään järkyttävän kipeitä olleet mutta muuten vastaavankaltaisia kuin sinulla. Syyksi selvisi se, että kun istukkani vuotaa verta välillä niin kohtu aina välillä pyrkii myös työntämään sitä vanhaa verta pois eli supistaa alaspäin. Ja kun näillä viikoilla kohdun pitäisi päinvastoin nousta ylöspäin niin siinäpä sitten syy särkyihin eli lihakset käy siellä valtakamppailua suunnasta. Panivat ottamaan muutaman Panadolin aluksi, jotta se kohdun alaspäin supistelu lakkaisi ja se auttoi. Muuten olisivat antaneet jotain vahvempaa lihasrentouttajaa, koska näillä viikoilla ei kuulemma ole vielä moiset alaspäin suppailut ole hyvästä. Toivottavasti sinullakin on korkeintaan kyse tällaisesta ohimenevästä lihasten valtataistelusta, eikä mistään vakavammasta! :hug:

Voimia kaikille ja etenkin viime metreillä oleville kauniita unia, se on kaikki uni kotiinpäin! Rentoa mieltä, jos minä ylipainoinen, huonokuntoinen, lähes 40-kymppinen ensisynnyttäjä ja vielä riski sellainen ja verenpainevammainen sain esikoisen pukattua ulos :O, jopa lekureiden yllätykseksi, niin kyllä tekin saatte! Luotan teihin, johan ootte jo niin paljosta hoidot käyneenä selvinneet, että yks synnytys siihen päälle on pala kakkua. Vinkkinä, jos alkaa tökkiä ja mitään ei tapahdu, nouskaa synnyttämään seisten;). Mahtavaa, kun niin moni on jo päässyt/pääsemässä sinne 30 viikon turvavyöhykkeelle! Kunpa mekin päästäis.:heart:

Salvia 23+6
 

Yhteistyössä