Kympin hoidot

toivorikas-72 ja Linnia: Tänään on näköjään taas joku huonojen uutisten päivä... Pitihän se arvata, kun hetkeksi erehdyin tänään jo ajattelemaan tulevaa pas:ia. Meillä se mitä todennäköisimmin osuis just viikon 13 alkuun eikä mitään toiveita ehtiä viikolle 12, jos tuo Naikkarin huoltojuttu pitää paikkansa. Tää on just niin tätä! Mistähän sitä vielä löytäis vähän lisää kyynisyyttä, niin ettei enää edes elättelisi toiveita mistään. Ja seuraavassa kuussa niillä ei sit tietystikään ole muuten vaan antaa sopivaa aikaa...

Piti vielä lisätä, että toivottavasti te kuitenkin ehditte vielä viikolle 12!!!
 
Hanuu: Tää on kyl just niin tätä et ensin kiltisti ootellaan välikierto ja sit ne ilmottaa et on joku huolto just silloin ku olis oma vuoro päästä seuraavaan hoitoon :kieh: Ja kohta onki sit sopivasti kesä et ei hoitoja tehdäkkään... Me ollaan miehen kanssa nyt PRIDE-kurssilla ni ei onneks oo ajatukset ihan koko aikaa näissä hoidoissa, jos hoidot ei tuota tulosta niin meillä on sit toiveissa joko sijais- tai adoptiolapsi :)
 
Linnia: Joo saapa nähdä, ehditäänkö edes enää tänä vuonna toiseen ivf:ään hyötymään lääkekatosta (kuten huomaat, mä en tällä hetkellä osaa edes odottaa tulosta noista passeista) Mutta hyvä, että teillä on muutakin ajateltavaa :) Meillä ei sitä vaihtoehtoa ole :( Toisaalta, kun olen tiennyt sen, en ole edes omaksi jutuksi kokenutkaan. Mies ei siis halua adoptiota ja oikeastaan mullekin olis tärkeää saada ihan biologinen yhteinen lapsi. Mullahan on jo tuo yksi "puolikas", minkä kasvatuksesta ja hoidosta kannan suuren vastuun, mutta johon mulla ei ole huoltajuutta eikä siten myöskään virallista asemaa. Suurimman osan ajasta olen todella onnellinen tytärpuolen olemassaolosta, mutta hetkittäin pelkkä olemassaolo satuttaa ja muistuttaa siitä, mitä mä en välttämättä ikinä saa mieheni kanssa kokea. Ja tietoisuus siitä, että mies on sen jo toisen kanssa jakanut ei helpota... Olen vuosien mittaan taistellut ristiriitaisia tunteita vastaan ja uskaltautunut rakastamaan tytärpuolta uskoakseni lähes kuin omaa. Silti takaraivossa jäytää pelko siitä, että tulisikin ero ja mulle ei jäis mitään kontaktia tyttöön. Raastavaa muutenkin eikä tää lapsettomuus yhtään helpota tilannetta! Yhteisen lapsen kautta kun syntyis myös luonnollinen kontakti tytärpuoleen, jos ero tulisi. Että paineita kyllä kasaantuu tämän aiheen ympärille... Ja siks ei todellakaan naurata nää yllättävät, itsestä riippumattomat viivytykset hoidoissa |O No toivottavasti tämä taistelu kääntyy meidän parisuhteessa vahvistukseksi ja saadaan pitää nykyinen perheemme kasassa =)
 
Hanuu: Varmasti ristiriitaisia tunteita synnyttää tuo että miehellä on lapsi edellisestä suhteesta :hug: Meillä mies ei ensin ollut adoptio eikä sijaisvanhemmuuden kannalla mutta kun omaa lasta ei vuosien kuluessa olla saatu, on mieskin heräännyt ajattelemaan muita vaihtoehtoja. Tottakai meilläkin on ensisijaisesti toiveissa se ihan oma biologinen lapsi :heart: Mutta teillä on kuitenkin onneksi useampi alkio pakkasessa, toivotaan että niistä teillä tärppää :) Meillä on alkioita kolme, mutta ne on kaikki samassa "oljessa" eli tod.näk. vain yksi pas siitä saadaan ja sitten pitää alottaa taas alusta...
 
Linnia: Menee nyt meidän vuoropuheluksi... =) Itselläni ei siis ole mitään adoptiota vastaan ja eihän sitä tiedä, jos jostain ihmeen syystä tuon miehen mieli vielä joskus muuttuisi. Sijaislapsia en osaa meille ajatella, varsinkin kun teen jo päätyökseni lastensuojelutyötä... Raastavaa välillä sekin. Vaikka toiveet on taas vähän maissa, toivotaan kuitenkin, että sit viimeistään huhtikuussa saadaan kummallekin aika siirtoa varten! Jaksamista kaiken odottelun keskelle :hug:
 
Meg


Miten muuten, nouseekohan lämmöt lugen takia? (vai voiko olla raskaana ja siksi..) Joku taisi ottaa lugeja suun kautta, niin mikä väli on ruoalla ja lugeilla? Muistan että apteekissa sanottiin että ei saa samaan aikaan ruoan kanssa ottaa, niin mietin mikä väli ois hyvä.. pari tuntia? Mulla ei ole muuten luget tahrineet nyt yhtään, eli kait ne menee oikeaan paikkaan, toiv. niistä on nyt hyötyä. Nippailee munasarjoja, saapa nähä mitä se tarkoittaa.. Todellakin piinaviikot |O
 
Hanuu, mulla samantapainen tilanne. Miehelläni on lapsi aikaisemmasta avioliitosta. Hän on todella mukava lapsi, mutta muhun sattuu niin paljon kun mietin, että mieheni on jo saanut jakaa ilon tulla vanhemmaksi ensimmäistä kertaa jonkun muun naisen kanssa, ja mä olen tällainen epäonnistuja. Joka kerta se lapsi muistuttaa minua siitä, mitä en voi toistaiseksi miehelleni antaa ja ärsyynnyn siitä. Itsekästä, mutta kai mullakin on oikeus omiin tunteisiini. .
 
Faith83: Mun on ehkä sen takia helpompi suhtautua tyttöön, kun hän ei ole ollut mieheni taholta ns. suunniteltu ja toivottu lapsi, vaan ennemminkin huijauksen tulos... Tosin mies on alusta asti ottanut täyden vastuun isyydestään. Ja itse olen ollut tytön kanssa vuoden ikäisestä asti tekemisissä eli aikalailla omalta kuitenkin tuntuu. Mutta kyllä niitä synkempiäkin hetkiä tulee aina välillä... Yritän kuitenkin ajatella positiivisesti, että vaikka en omaa lasta koskaan saisikaan, olen kuitenkin saanut elää jo monta vuotta täyttä lapsiperheen elämää iloineen, suruineen ja vastuineen =) Ihanaa silti kuulla, että on muitakin, jotka pystyvät jakamaan kanssani samoja tunteita ja ajatuksia liittyen uusperhe-elämään. Itse en tunne ketään uusperhelapsetonta ja välillä kaipaisikin vertaistukea samassa tilanteessa elävästä... Tässä tilanteessa tuntuu, että lapsettomuus koskettaa puolisoita eri tavoin, kun toisella jo se yksi on.
 
P*skap*ska. Anteeksi omanapaisuus, mutta kun ketuttaa ja vähän kyllä surettaakin. Mies kävi eilen tutkimuksissa ja ihan odottamatta päättivätkin sitten ottaa hänet suoraan sairaalaan osastolle. Eli, miehellä todettiin melkein kuukausi sitten yks kaks yllätten paha rakenteellinen sydänvika joka tarvitsee leikata. Kuviteltiin että kyllä tässä nyt ainakin muutama kuukausi menee ennen kuin mitään tapahtuu, mutta kaikki onkin edennyt melkoisen nopsasti ja leikkaus onkin jo tosi pian, näillä näkymin ensi viikolla. Mikä taas merkitsee sitä, että meidän IVF siirtyy jonnekin hamaan tulevaisuuteen, koska mies on pois pelistä muutaman kuukauden kun on kumminkin sen verran iso leikkaus kyseessä. Näyttää taas meidän lapsihaaveet siirtyvän, tällä meinigillä meille ei kyllä ikinä lasta suoda... :(

Täytyy ilmeisesti käyttää aika hyväksi ja hakeutua joihinkin vaihtoehtohoitoihin eli vyöhyketerapiaan, akupunktioon tai hermoratahierontaan. Tässä kyllä tarvitaan rentoutusta, mies on ollut vasta päivän sairaalassa ja mä tunnen itseni jo nyt ihan zombieksi...
 
Nehma voimia ja :hug:

Stigu123 me mennään sitten suunilleen samassa aikataulussa. Meilläkin on punktio suunnitteilla vkon 12 alkuun, mutta koska tämä on eka ivf ei oikein osaa arvioida miten aikataulussa kaikki etenee tai eteneekö lainkaan. Mutta kiva jos joku menee suunnilleen samassa tahdissa.

Nipsu onnittelut hienosta saaliista ja tsemppiä siirron odotteluun. Ollaanko teille aikeissa siirtää 1 vai 2 alkiota?

Toivorikas kyllä teillä nuo ulkoiset olosuhteet sotkee kovasti aikatauluja ja kuviota, kun eikö sulle heitetty sitä verenpainejuttuakin hidasteeksi jossain vaiheessa?

Risupesä, juurihan se oli kuten sanoit, että vasta kunnon vuodosta laskettiin kp:t alkaviksi.

Isis sinä se jaksat kaikkia kannustaa. Kiitos siitä. Ja tsemppiä sinulle myös!

Meg mulla luget on aina nostanut lämpöjää, mutta myös raskaus voi sen aiheuttaa, joten ei voi tietää, mutta toivoa ja uskoa voi.

).( Nyt on sitten kp 2 ja eka femar on jo napsastus. Jännittää kovasti huominen piikkien aloitus ja ennen kaikkea se tuleeko Puregonista migreeni... Eka ultra on ensi keskiviikkona eli 17.3. ja hoitaja oli tarkistanut lääkäriltä ja Orgalutran jarrupiikit pitäisi tosiaan aloittaa jo maanantai-iltana, vaikken ole vielä edes ultrassakaan käynyt? Eikös tuo ole vähän outoa? Milloin teillä muilla on astunut jarrupiikit mukaan kuvioon?

 
Hanuu, sama täällä. On kiva kuulla toisen uusperheen kokemuksista. Mun miehen lapsi oli suunniteltu ja haluttu, ja kuulemma vain kolmen kuukauden yrityksellä aikaansaatu. Kiva kuulla. Surettaa, että eikö meidän rakkaus ole tarpeeksi vahva aikaansaamaan rakkauslapsen. Tällaisten katkerien ajatusten kanssa eletään:)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Faith83:
Hanuu, sama täällä. On kiva kuulla toisen uusperheen kokemuksista. Mun miehen lapsi oli suunniteltu ja haluttu, ja kuulemma vain kolmen kuukauden yrityksellä aikaansaatu. Kiva kuulla. Surettaa, että eikö meidän rakkaus ole tarpeeksi vahva aikaansaamaan rakkauslapsen. Tällaisten katkerien ajatusten kanssa eletään:)
Niin, ja tähän vielä lisäten: lapsettomuus on kyllä erilaista sille puolisolle, jolla on lapsi. Kun minä suren sitä, että en pysty jatkamaan sukuani rakastamani henkilön kanssa, hän suree enemmän sitä, että minä suren. Hänellä ei enää ole samanlaista "painetta" siitä, onnistuuko lapsenteko. Itsekkäästi haluaisin, että hänkin surisi sitä, ettei saisi yhteistä lasta minun kanssani..
 
~~~~~~~~~~~~~~~KYMPIN HOIDOT~~~~~~~~~~~~~~~

*********************11.3.2010.**********************

Nimimerkki..................Hoito.............Tapa........Pu.......Sii....hoitop.

Nipsu74................2. IVF /ICSI...........pi.............10.3....12.3....OYS
UnelmaSirpaLeena.1.IVF:n 2.PAS................................12.3...OYS
Jennika78.............1.ICSI...................................15.3............TAYS
Katjuzka...............3. ICSI..................................vko 11.....AVATre
Ovis......................2. IVF.....................pi............vko 11.........
Hoplop..................2.ICSI:n 2.PAS................................19.3..AVATre
pa-mi....................4. IVF.....................pi............vko 11........
Mimosah76..........1. IVF.....................ly.............vko 12.........FER
Stigu123..............2.IVF.....................................vko 12.........
Hopping...............2.ICSI:n 1.PAS.........lä...................vko 13.AVATre
Myyrä2.................1. IVF:n 1.PAS..................................maalis..VL
onni ja toivo.........1. IVF:n 1. PAS................................maaliskuu.....
Nonna78...............2. IVF...................................maaliskuu....TYKS
risupesä..............2.IVF:n 1.PAS........lä......................maalis..TAYS
Doris-79...............1. IVF:n 1. PAS................................maaliskuu
Hanuu..................1.IVF:n 1.PAS.........lu......................maalis..NKL
Heni.....................2.ICSI:n 1.PAS................................maaliskuu.....
Linnia...................1.IVF:n 1.PAS.................................maalis..NKL
Toivorikas-72........3.ICSI:n 2.PAS..............................maalis..NKL
Helmiina78...........2.IVF:n 1.PAS.................................maaliskuu....
Lumipuu................2.ICSI.................................maaliskuu.....AVATre
Inia.......................2.IVF:n 3.PAS................................maalis-huhti
Raitapaitainen.....3.IVF.....................................huhtikuu.....TAYS
Firefox.................3. IVF....................pi.............vko 15.........OYS
Nainen83............ 1. IVF:n 1.PAS...................................huhtikuu
Sanasa................1.ICSI:n 1.PAS...............................15-16....NKL
Marjaane..............2.IVF:n 2.PAS......lä........................vko 16.
Joppu................................3.PAS.................................huhtikuu
Mansikkainen79...1.IVF:n 1.PAS..................................huhti..FEL
Munkkiniemi.........1. IVF....................pi..............huhtikuu......NKL
Sannis.................1. IVF:n 2. PAS........lä......................huhti..FEL
Ragdoll73............1.IVF.....................pi...............vko 17.........TAYS
Heidh ..................2. ICSI...................pi...................................
tytti-82....................................................................................
Pirpana74............2. IVF.......................................................VL
Paiju ......................................................................................
Nemi77...................................................................................
beelia...................1. IVF....................................toukokuu......
SaaraX..................2.IVF:n 4.PAS...................................toukokuu
Mandalay...............................................................................
berits.....................................................................................
Vadelmaunelma..1.ICSI:n 2.PAS.......................................AVATRe
Cris......................4. ICSI ..................pi.................................
kolmisin.....................PAS..................lu.................................
leiska ....................................................................................FEL


:eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: Piinailijat :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek:

Nimimerkki......hoitop........alk.määrä.............PP.........testipv

Hugsy.................NKL................:heart:...............13.....10.3. (+ testattu)
Klivia.................TAYS..............:heart::heart:..............10.........
Isis...........................................:heart:.................8..........
Meg..........................................:heart:.................7..........
Tähtisilmä79.....OYS...............:heart::heart:.............6.........
Miimi78..............AVA............. :heart::heart:..............6........17.3.
Faith83.............FER..................:heart:................6.........19.3.
AaVee...............OYS..................:heart:...............1...........

Plasebo..........OYS..................:heart::heart:.......................

:heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: Plussanneet :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

Nimimerkki........testipäivä.......HCG/pp..........hoito.......alkiot

Alina79...............3.2.............513/15.......2.ICSI................ :heart:
Duffy..................4.2...............vt/10........2.ICSI..................:heart:
Shenda...............8.2.................................2.IVF...................:heart:
Kirma................11.2.............866/14.......3.IVF................:heart::heart:
Annabell-77......16.2.............195/12.......1.ICSI.................:heart:
RouvaPapunen..23.2..............vt/11.........1. ICSI................:heart:
Maricce..............24.2.............86/14.........3. IVF..............:heart::heart:
e74....................3.3..............494/14.........1.IVF.................:heart:
 
Mun täytyy sanoo tähän toisesta näkökulmasta, että mä kyllä suren paljonkin sitä että miehellä ei oo lapsia ja paineita todellakin on, pystynkö tekeen siitä koskaan isää ja kun vika on mussa.. :ashamed: mut mä oonkin se joka tässä enempi on kokoajan halunnu lapsia. Tai ainakin haluan ajatella niin että sitä ei haittaa niin paljoo tää jatkuva epäonnistuminen..

(muok)
Tänään käyty hcg-mittauksessa ja maanantaina ihmetellään taas lisää.. :snotty:
 
Huomenta sisaret. Äsken sain tosissani taistella seuraavaan kiertoon uuden yrityksen, No, ensin hoitaja sanoi että tämä kierto osuu juuri viikoille 13-14 eli yritys menee huhtikuulle ja sit mä kysyin että eikö voi edes yrittää että eikö se riipu siitä milloin mun ovis on? Onneksi suostui sit siihen kun sanoin että mulla on sen verran ikää etten halua hirveesti ylimääräisiä odotella. Nyt siis toivotaan että hymynaama ilmestyy tikkuun viimeistään ma 22.3.!! Ragdoll: voimia ja kärsivällisyyttä odotukseen! AaVee: miten siirto meni? Miten meidän piinailijat??? Faith ja Hanuu: myös mun miehellä on 15-v tyttö edellisestä liitosta ja sama tunne on mullakin ettei tämä lapsettomuus ole hänelle niin iso asia kun mulle. Vaikea tietää varmasti kun ei tuo jäyhä suomalainen mies hirveästi tunteistaan puhu.
 
Olen taustaillut vähän aikaa, mutta palaillaan taas vähän maisemiin.. :)

Mahtavaa, Toivorikas-72! Kyllä kannattaa pitää puolensa. Teillä kuitenkin tuli sitä turhaa viivytystä jo silloin alkuvuodesta.

Nehmalle
suuret pahoittelut. Kauheata kun toivo lähtee noin lähellä "maalia". :hug:

Ragdoll-73, jaksamista sinulle ja miehellesi ja onnenpuhureita leikkaukseen!

Hanuun ja Linnian keskustelu on mielenkiintoista seurattavaa. Tilanne varmasti on todella erilainen, kun toisella on jo lapsi. Meillä kun yrityksissä on molemmille ensimmäinen lapsi, niin ongelmakin tuntuu yhteiseltä. Sitä myöten lapsettomuus on meillä ehkä vahvistanut suhdetta, kun se on samalla lailla yhteinen haaste ja molemmilla samat paineet. Vaikeutta on ehkä tuonut vain se, että mieheni ei halua asiasta puhuttavan ja se on minulle hiukan luonteen vastaista. Lopulta päädyttiin kompromissiin, jossa kerrottiin vanhemmille ja lähimmille muutamalle ystävälle. On sitten jonkinlainen henkireikä, johon purkaa paineita välillä. Näin jälkikäteen tuntuu ihan hyvältä ratkaisulta. Keskenmenostakin tuli kerrottua niille ihmisille, joille olisi muutenkin kertonut ja he tietävät taustat joten ollaan saatu tosi ihanasti tukea siinä asiassa.

Omaa napaa: Tiistaina kävin pyörähtämässä Jorvissa, jossa laitettiin lääkkeet tyhjennystä varten. Olin osastolla kolme tuntia ja vuoto alkoi silloin. Oli aika töppyrässä kipulääkkeistä ja nukuin koko päivän. Nyt olen vielä sairaslomalla tämän päivän, mikä on ollut mielestäni ihan tarpeeseen. Aika kovat alavatsasäryt ollut päällä, eikä niitä ole saanut kaikkia pois kipulääkkeillä. Toivottavasti kohtu olisi nyt kunnolla tyhjentynyt, niin pääsisisi huhtikuussa PAS:n. Ihmettelen kyllä, että voiko tulla jo niin nopeasti, jos tässä pari viikkoa vuotaa?? Ehtiikö limakalvot muka toipumaan niin nopeasti entiselleen?
 
Ikäviä uutisia tuon kumppilumitalven plussanneista :( utua oli tänään kirjoittanut seuraavaa..

Niinhän siinä sitten kävi että kesken meni. Vauvanalku oli kuollut 9. viikolla, pian sen meidän toisen ultran jälkeen. Jotenkin mulla oli koko edellisviikon sellainen tunne, ettei kaikki ole kunnossa. Sain tyhjennyslääkkeet eilen kotiin ja vuoto alkoikin sitten aika nopeesti. Nyt sitten keräillään voimia ja itketään surut pois. Ehkä se elämä tästä taas voittaa.

T. Utua


Meitä vaivaa paha epäonni siellä ketjussa :( nyt tarvis vähän onnea jokaiselle :'(
 
Kiitos tsempeistä toivorikas ja sanasa. Päivä kerrallaan...

Jos Utua luet tätä, niin :hug: On huutava vääryys, että ensin kaiken vaivan jälkeen annettu otetaan pois. Ei ole elämä helppoa ei. Voimia sinulle!

Mikä ihmeen epäonni meitä nyt vaivaa?? Kaikesta huolimatta pää pystyyn, eiköhän näytetä kuka täällä määrää! Jos me ollaan päätetty hankkia nyytit, niin mehän ne hankitaan, eikös vaan?
 
Mimosah, orgalutrania ei voi aloittaa liian aikaisin. Tai siis siitä ei ole mitään haittaa, vaikka aloittaisi heti ekojen piikkien alkaessa. Tärkeintä on, ettei aloita liian myöhään. Toki musta kuulostaa vähän hassulta, että se on jo ennen ekaa ultraa. Monesko kp se eka ultra on? Mutta mieluummin siis noin päin!
 
Täältä sairaslomalta oikein IIISOOO hali kaikille neganneille tai muuten vain hoidoissa pettyneille. Nää on aivan liian raskaita ihmisen kantaa vaikka tukea saakin. Varsinkin jos jossain vaiheessa tulee huonoja uutisia.

Eilen oli siirto. Niistä munasoluista sitten vain 5 loppujen lopuksi selvisi vaikka kaikki olivatkin hedelmöittyneet mut jakautumisessa oli sit tullu jotain hässäkkää kahden osalta. Niistä munasoluista 4 oli top alkioita ja se yksi ihan hilkkua vajaa top. Joten hyvät alkiot saatiin aikaiseksi. Yksi siirrettiin ja loput pakastettiin. Kun oltiin päästy Oulusta kotiin (matkaa n. 200 km) olin niin kipeä, että pääsin vain kontaten kulkemaan. Otin särkylääkkeen ja kävin suihkussa. Se helpotti. Hetkeksi. Parin tunnin päästä sain samanlaisen kipukohtauksen. Sit lähdettiinkin sairaalaan. Sielä selvis, et on lievä hyper. Kotiin vaan lepoa ja nesteytystä. Yön aikana kolme samanlaista järkyttävää kipu kohtausta ja takas tänä aamuna sairaalaan. Labroissa ei mitään hälyyttävää joten kotiin taas. Saikkua puolitoista viikkoa, lepoa ja nesteytystä. Toivottavasti niitä kipukohtauksia ei tuu enää. Muuten on ok olo. Luget aloitin tänään. Toivotaan, et alkio ottaa ja tarraa ihan perkuleen lujaa kiinni. Mieluiten saa päästää irti sit 9 kk päästä. =)
Täällä pp1. Ei sitä tajua ku on kipuillu niin paljo. Mut eiköhän tuo piinailu ala kohta puolin ja kovasti... :D
 
Faith83: Vielä tuosta lääkärin epäammattimaisesta käytöksestä: Pyydä vaan rohkeasti lääkärin vaihtoa siellä klinikalla. Varmasti onnistuu! Olen lukenut todella hyviä kommentteja siellä työskentelevästä Niklaksesta ja eräältä tutulta kuullut kehuja Marikasta.
 
Joo niinhän siinä sitten kävi.. ei ole kyllä nyt onnea meillä ollut siellä kymppihoidoissa plussanneissa..

fyysisesti voin jo ihan hyvin, mutta henkinen puoli laahaa perässä. Raskasta on, ei voi muuta sanoa. Meillä on 6 alkiota pakkasessa, hoidot jatkuu sitten kun kroppa palautuu. Tuo josta plussa tuli, oli tosiaan 8. alkio joka siirrettiin, eli pitkä tie ollaan kuljettu. Kyllä tässä jo ollaan vähän mietitty, että koska lähdetään käyttämään luovutettuja siittiöitä. No, ihan vielä ei olla kuitenkaan siinä pisteessä, katsotaan tämä nyt loppuun.

T.Utua
 
toivorikas ja Mansikkainen, :'( kun se nega sieltä tuli! :hug: Toivotaan toivorikas ovisplussaa ajoissa!

leiska, myös :hug:

nehma, jaksamista! :hug:

Samoin utua, jaksamista sulle kovasti!

Sannis hirmuisesti onnea plussasta!

Onnittelut myös Hugsylle!

Jaksamista ihan kaikille hoidoissa oleville, ja niissä pettyneille!!! :hug:

ON: ovisplussa tuli taas vähän liian aikaisin (eli tänään), silti yritetään siirtoa ensi tiistaina (16.3.), jos on mitään siirrettävää.
 

Yhteistyössä