Kysymys miehille, ja miehiä "ymmärtäville"

  • Viestiketjun aloittaja Lovex
  • Ensimmäinen viesti
Muutama päivä.
Tämä ei ole pitkä aika, ei sinulla ole mitään stressiä asiasta vielä tuossa vaiheessa. Mutta vähän toivon sinun miettivän, millaista miestä haluat? Ovatko perinteiset käyttäytymismallit sinulle tärkeitä? Haluatko miehen, joka "saalistaa" sinua? Jos haluat, ei auta kuin odottaa ja toivoa, että mies on sellainen ja ottaa yhteyttä. Jos ei ota, ehkä hän sitten ei olisi täyttänyt muitakaan tarpeitasi ja toiveitasi. Jos oma epäröintisi ei johdu perinteisten mallien arvostuksesta vaan siitä, että olet itse ujo, siinä tapauksessa kannattaa ottaa itseään niskasta kiinni ja tehdä rohkeasti aloite.
 
Mutta voiko mies olla niin "uuno" ettei huomaa, että ehkä olisi hänen vuoro tehdä asialle jotain.
Toki voi olla, mutta tässäkin pitäisi kysyä itseltään: voinko katsoa sellaista uunoutta läpi sormien myös tulevaisuudessa, vai alkaako uunous häiritä minua myöhemmin niin paljon, että haastan siitä riitaa siitä huolimatta, että itse olen alunpitäen parisuhdetta tähän mieheen halunnut?
 
Lovex
Tämä ei ole pitkä aika, ei sinulla ole mitään stressiä asiasta vielä tuossa vaiheessa. Mutta vähän toivon sinun miettivän, millaista miestä haluat? Ovatko perinteiset käyttäytymismallit sinulle tärkeitä? Haluatko miehen, joka "saalistaa" sinua? Jos haluat, ei auta kuin odottaa ja toivoa, että mies on sellainen ja ottaa yhteyttä. Jos ei ota, ehkä hän sitten ei olisi täyttänyt muitakaan tarpeitasi ja toiveitasi. Jos oma epäröintisi ei johdu perinteisten mallien arvostuksesta vaan siitä, että olet itse ujo, siinä tapauksessa kannattaa ottaa itseään niskasta kiinni ja tehdä rohkeasti aloite.
Odottavan aika on tunnetusti pitkä, vatsassa on sata perhosta ja ajatukset vie vain yhteen suuntaan. Ja kaikki onkin ehkä vaan oman mielikuvituksen tuotetta, että oletti miehen olevan vähän kiinnostunut, päätelleen käytöksestä. Mutta mieshän voi olla muutenvain vähän flirtti ja avoin, että antaa ehkä väärää signaalia. Voi miehet miehet.. Olisihan se ihanne tilanne että mies ottaisi nyt yhteyttä, ja asia etenisi ns. omalla painollaan. Tuntisi niin väkisin väännetyltä itse jälleen ehdottaa. Mutta kaipa tässä suurin ongelma on minun vanhoillinen ajatusmaailma ja kaavoihin kangistuminen.
 
Lovex
Toki voi olla, mutta tässäkin pitäisi kysyä itseltään: voinko katsoa sellaista uunoutta läpi sormien myös tulevaisuudessa, vai alkaako uunous häiritä minua myöhemmin niin paljon, että haastan siitä riitaa siitä huolimatta, että itse olen alunpitäen parisuhdetta tähän mieheen halunnut?
Mitä minä tätä kyseistä miestä tunnen, niin ei ole mitenkään uuno, mutta tässä kohtaa en ole aivan varma. Pieni uunous ei haittaa, sehän tekee vaan miehestä hellyttävän, mutta kun kyse on yhteydenotosta niin aikalailla hankalaa uunoutta olisi.
 
Odottavan aika on tunnetusti pitkä, vatsassa on sata perhosta ja ajatukset vie vain yhteen suuntaan. Ja kaikki onkin ehkä vaan oman mielikuvituksen tuotetta, että oletti miehen olevan vähän kiinnostunut, päätelleen käytöksestä. Mutta mieshän voi olla muutenvain vähän flirtti ja avoin, että antaa ehkä väärää signaalia. Voi miehet miehet.. Olisihan se ihanne tilanne että mies ottaisi nyt yhteyttä, ja asia etenisi ns. omalla painollaan. Tuntisi niin väkisin väännetyltä itse jälleen ehdottaa. Mutta kaipa tässä suurin ongelma on minun vanhoillinen ajatusmaailma ja kaavoihin kangistuminen.
Hyvä merkki, että on perhosia vatsassa. Jos liikutte samoissa piireissä, saatatte tavata uudestaan sattumaltakin. Odottele vielä, jospa se yhteydenotto sieltä tulee. Jos ei tule, riko kaavat ja ota yhteyttä itse. Tsemppiä! Toivon parasta!
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28642376]Kyllä miusta ainakin viikon pari voisi odottaa? Anna miehelle mahdollisuus saalistaa?[/QUOTE]

Toisessa ketjussa samaan aiheeseen liittyen todettiin, että miehestä ei parin päivän sisällä kuuluu niin mies ei ole kiinnostunut. Ihastuneelle tuo viikko, saati pari, on kuulemma aivan liian pitkä aika. Sellainen mies pitää vaan paremman puutteessa varalla eikä kannata antaa roikottaa itseään sillä tavoin. Ja nytkö tuo pari viikkoa onkin ihan suotava aika odottaa?
 
"vieras"
Itse olen kirjoitellut noin 2kk yhden miehen kanssa, tapasimme deittisivustolla. Emme ole nähneet, itselläni on lapsi eikä lapsivapaata niin treffaaminen on hankalaa.. Periaatteessa voisimme nähdä lapseni mentyä nukkumaan..

Kirjoittelemme paljon ja usein, mutta en tiedä onko mies kiinnostunut oikeasti tapaamaan. Viime viikolla ehdotin että tapaisimme joko luonani lapsen nukahdettua tai sitten miettisimme koska olisi mahdollista kaksin... Treffit peruuntuivat, hänen lähtiessä jo torstaina juhannuksen viettoon, mikä oli periaatteessa jo tiedossa, eli nähdään, JOS HÄN EI LÄHDE. Jos kysyn haluaako nähdä niin vastaus on "Susta se enemmän on kiinni". Onko oikeasti vai eikö vai halua jostain syystä sanoa ettei tahdo tavata?
 
[QUOTE="vieras";28642406]Itse olen kirjoitellut noin 2kk yhden miehen kanssa, tapasimme deittisivustolla. Emme ole nähneet, itselläni on lapsi eikä lapsivapaata niin treffaaminen on hankalaa.. Periaatteessa voisimme nähdä lapseni mentyä nukkumaan..

Kirjoittelemme paljon ja usein, mutta en tiedä onko mies kiinnostunut oikeasti tapaamaan. Viime viikolla ehdotin että tapaisimme joko luonani lapsen nukahdettua tai sitten miettisimme koska olisi mahdollista kaksin... Treffit peruuntuivat, hänen lähtiessä jo torstaina juhannuksen viettoon, mikä oli periaatteessa jo tiedossa, eli nähdään, JOS HÄN EI LÄHDE. Jos kysyn haluaako nähdä niin vastaus on "Susta se enemmän on kiinni". Onko oikeasti vai eikö vai halua jostain syystä sanoa ettei tahdo tavata?[/QUOTE]

No voi olla, ettei häntä kiinnosta erityisen paljon. Minä olisin sinuna jo aikaa sitten joko a) suorasanaisesti järjestänyt tapaamisen b) lopettanut kirjoittelun. Ei ihmisistä saa kuitenkaan koko kuvaa vaan kirjoittamalla.
 
"vieras"
No voi olla, ettei häntä kiinnosta erityisen paljon. Minä olisin sinuna jo aikaa sitten joko a) suorasanaisesti järjestänyt tapaamisen b) lopettanut kirjoittelun. Ei ihmisistä saa kuitenkaan koko kuvaa vaan kirjoittamalla.

Totta... Jännittää kyllä päästää joku mies meille kylään niin että lapsi on kotona, tämä ehkä välittyy kirjottelustani.. Lapsivapaata ei tiedossa ole koko kesänä.
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;28642411:
Musta tuntuu, että miehet ei tiedä näistä naisten laatimista miesten säännöistä yhtään mitään....
No näinpä. Ja muutenkin olisi hyvä muistaa, että miehet eivät ole toistensa klooneja vaan yksilöitä. Jos olisivat, niin sitten olisi kai yks ja sama, minkä reiskan sitä sohvalleen ottaisi. Sama koskee naisia, naisetkaan eivät ole toistensa klooneja.
 
  • Tykkää
Reactions: astrolabe
määaa
[QUOTE="vieras";28642376]Kyllä miusta ainakin viikon pari voisi odottaa? Anna miehelle mahdollisuus saalistaa?[/QUOTE]

Näin se on, miehen täytyy saalistaa ja tehdä vähän töitä naisen eteen. Muuten se ei koskaan kunnioita naista, aloitteen tekevä nainen on liian helppo lunttu joka joutaa tulla hyväksikäytetyksi.
Tää ainakin varmaan on mun elämäntarinani, koska kukaan ei ole vaivautunut mua iskemään mun on täytynyt tehdä se itse, ja jokainen mies on kohdellut huonosti.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja määaa;28642496:
Näin se on, miehen täytyy saalistaa ja tehdä vähän töitä naisen eteen. Muuten se ei koskaan kunnioita naista, aloitteen tekevä nainen on liian helppo lunttu joka joutaa tulla hyväksikäytetyksi.
Tää ainakin varmaan on mun elämäntarinani, koska kukaan ei ole vaivautunut mua iskemään mun on täytynyt tehdä se itse, ja jokainen mies on kohdellut huonosti.
Arvostatko itse itseäsi?

Ei yhteydenotto mieheen tarkoita "hei tuu panemaan mua".
 
"mies"
Onko vanhanaikaiset sukupuolijaot edelleen voimassa, eli että jos mies on kiinnostunut naisesta hän ottaa yhteyttä, eikä miehet yleensä tykkää että nainen tekee aloitteen? Ja jos mies ja nainen tapaa kerran naisen aloitteesta, ihan kaveripohjalla, niin mies ottaa yhteyttä muutaman päivän sisällä jos on kiinnostunut muutenkin kuin ystävänä, eikä naisen pidä lähestyä millään tavalla? Ja mikäli ei pikaista yhteydenottoa mieheltä tule, hän tuskin suo ajatustaan naiselle, muuten kuin ehkä kaverina jonka voi joskus tavata. Muistelen ainakin että aikoinaan oli oikein kirjakin aiheesta kirjoitettu miten suhde tulisi aloittaa, niin että sillä olisi toivoa jatkuakkin. Siinä korostettiin miehen halua "saalistaa" ja kerrottiin että jos mies on kiinnostunut, niin hän varmasti haluaa tavata naisen. Ja että perässä roikkuvat , liian innokkaat naiset intoilevat aivan suotta, koska mies on se joka tekee aloitteen ja nainen suostuu jos on kiinnostunut tahollaan. Mitä mieltä olette?
Kyllä nainen saa tehdä aloitteen minulle. Mutta ei liian aggressiivisesti eli perseeseen tarttumalla tms. Haluan säilyttää kontrollin tilanteessa. Suoraan sanoen hieman vierastan esim. baareja, koska tiedän naisten kiinnostuvan minusta niin ajattelen myös tuollaista tilannetta :) Enkä siellä niin valtavasti viihdy itse.

Kyllä nainen saa ottaa yhteyttä tapaamisen jälkeen myös. Ei ole mitään haittaa siitä jos nainenkin on aktiivinen tuossa asiassa. Saalistukset sun muut lienevät enemmän kulttuurisia ja yksilöllisiä asioita, vaikka niille yritetään antaa kvasi-biologista auktoriteettia.
 
"mies"
[QUOTE="vieras";28642539]Arvostatko itse itseäsi?

Ei yhteydenotto mieheen tarkoita "hei tuu panemaan mua".[/QUOTE]

Aivan. Tuo haaste naisen saamiseksi on minullekin tärkeää - se vaan ei tarkoita sitä, että naisen pitäisi olla hipihiljaa.

Mutta kylläkin tietynlaista kiltteyttä. Kiltteys ja ujous yhdistettynä pinnan alaiseen tuhmuuteen ja riettauteen on itselleni se kiihottavin yhdistelmä. Jos nainen levittää jalkansa liian nopeasti t. helposti, suhteeni häneen kaventuu dynamiikaltaan. Haluan muutakin kuin seksiä naiselta, mutta myös sitä. Eli toinenkaan ääripää, jossa nainen on seksuaalisesti passiivinen, koska pelkää minun ajattelevan hänestä huonoa, ei ole hyvä. Hyvin tärkeää on "kiltteyden" ja "tuhmuuden" oikea suhde.
 
[QUOTE="mies";28642554]Kyllä nainen saa tehdä aloitteen minulle. Mutta ei liian aggressiivisesti eli perseeseen tarttumalla tms. Haluan säilyttää kontrollin tilanteessa. Suoraan sanoen hieman vierastan esim. baareja, koska tiedän naisten kiinnostuvan minusta niin ajattelen myös tuollaista tilannetta :) Enkä siellä niin valtavasti viihdy itse.

Kyllä nainen saa ottaa yhteyttä tapaamisen jälkeen myös. Ei ole mitään haittaa siitä jos nainenkin on aktiivinen tuossa asiassa. Saalistukset sun muut lienevät enemmän kulttuurisia ja yksilöllisiä asioita, vaikka niille yritetään antaa kvasi-biologista auktoriteettia.[/QUOTE]



Kvasi on Oktonauttien hahmo.
 
reino1
Kun nainen tekee aloitteen niin kyllä miehen täytyy jollain tavalla reagoida kutsuun. Ja jos mies tapaa naisen vaikka voi olla että mies ei osoita minkäänlaista kiinnostusta naista kohtaan. Syynä tähän voi olla että mies haluaisi olla aktiivisempi, mutta mies haluaa esim. selvittää entisen suhteensa pois alta, mies on todella ujo, mies ei halua pettää ketään jne. Toisin sanoen jos mies on tullut tapaamiseen niin kyllä hän kiinnostunut ja haluaisi ehkä puhua asiasta syvemmin seuraavalla tapaamiskerralla. Ja tapaamista voisi siinä tapauksessa ehdottaa nainen koska mies ehkä taistelee asian kanssa omassa mielessään ja ei uskalla ottaa yhteyttä.
 

Yhteistyössä