Kysymys palstan persuille

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Noo, kyllä se mamutuksen lasku eli 3 mrd/vuosi on iso summa. Sillä palkkaisi jo monta hoitajaa vanhainkoteihin ja muutaman vaipankin ostaisi.

Mutta kyllä persut saisivat puhua muustakin. Halla-Aho on niin yrittänyt tehdäkin.

Mutta ensin mamuasia kuntoon. Se on kiireisin, sit muut asiat.
 
  • Tykkää
Reactions: AivanSama
vierailija
Kysymys palstasuvakille: mikä niissä ihmisiä keittävissä ja lapsia raiskaavissa mamuissa niin kiehtoo?
Perusta oma ketju ko kysymykselle, tämä ketju oli tarkoitettu kysymyksille, joita halutaan kysyä persuilla. Vai pitääkö äkkiä saada tämä ketju suljetuksi, ettei huomattaisiin, että persut todella ovat yhden asian puolue... Sori, kaikki tietävät sen jo.
 
  • Tykkää
Reactions: Aqela
vierailija
Olen aloittaja. Kertokaahan missä mainitsen tekeväni äänestyspäätöksen "mammapalstan otsikoiden perusteella". Mä ihmettelen niin täällä kuin muutenkin, että miksette tee mitään muita keskustelunaloituksia kuin maahanmuuttoon liittyviä (esimerkkinä rikosjutut). Se asia saa minut äänestämään muita kuin persuja, kun en tiedä teidän muista mielipiteistä/näkökannoista yhtään mitään. Luetun ymmärtäminen?
 
vierailija
Noo, kyllä se mamutuksen lasku eli 3 mrd/vuosi on iso summa. Sillä palkkaisi jo monta hoitajaa vanhainkoteihin ja muutaman vaipankin ostaisi.

Mutta kyllä persut saisivat puhua muustakin. Halla-Aho on niin yrittänyt tehdäkin.

Mutta ensin mamuasia kuntoon. Se on kiireisin, sit muut asiat.
Eiköhän kiirellisin asia olisi saada rikolliset vastuuseen teoistaan, siis ihan kaikki rikolliset, ei pelkästään mämut. Tämähän ei tietenkään sovi persuille, koska silloin joutuisivat kantamaan itsekin vastuun teoistaan. Oli muistaakseni persujen Tony Halme, jolla oli paita : "Jumala armahtaa, minä en" . Tässä lauseessa Suomen oikeusjärjestelmä voisi ottaa Halmeesta mallia. Uskon itsekin armolliseen Jumalaan, mutta tiedän ettei Jumala erottele ihmisiä rodun, asuinpaikan, varallisuuden tms perusteella, vaan hänen tuomioistuimessa katsotaan onko rangaistuksen kärsinyt joku muu. Maallisessa oikeudessa rangaistusta ei ei tule laittaa kenenkään muun kärsittäväksi.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
vierailija
Eiköhän kiirellisin asia olisi saada rikolliset vastuuseen teoistaan, siis ihan kaikki rikolliset, ei pelkästään mämut. Tämähän ei tietenkään sovi persuille, koska silloin joutuisivat kantamaan itsekin vastuun teoistaan. Oli muistaakseni persujen Tony Halme, jolla oli paita : "Jumala armahtaa, minä en" . Tässä lauseessa Suomen oikeusjärjestelmä voisi ottaa Halmeesta mallia. Uskon itsekin armolliseen Jumalaan, mutta tiedän ettei Jumala erottele ihmisiä rodun, asuinpaikan, varallisuuden tms perusteella, vaan hänen tuomioistuimessa katsotaan onko rangaistuksen kärsinyt joku muu. Maallisessa oikeudessa rangaistusta ei ei tule laittaa kenenkään muun kärsittäväksi.
Onko sinun jumalasi allah?
 
vierailija
Olen aloittaja. Kertokaahan missä mainitsen tekeväni äänestyspäätöksen "mammapalstan otsikoiden perusteella". Mä ihmettelen niin täällä kuin muutenkin, että miksette tee mitään muita keskustelunaloituksia kuin maahanmuuttoon liittyviä (esimerkkinä rikosjutut). Se asia saa minut äänestämään muita kuin persuja, kun en tiedä teidän muista mielipiteistä/näkökannoista yhtään mitään. Luetun ymmärtäminen?
Tästä ketjusta täyttyy vetää johtopäätös, ettei persuja oikeasti kiinnosta kuin maahanmuutto. Muutama kerta kun yritetään fiksusti asiaa kysyä, eikä vastausta saa kuin, että maahanmuuton lopettaminen ratkaisee kaikki ongelmat ja kysymykset, joihin ei osata vastata, ignoorataan, niin täytyy todeta, ettei ainakaan itselläni riitä ko puoluetta kohtaan mielenkiintoa, etsin sitten ehdokkaani muualta..
 
  • Tykkää
Reactions: Aqela
vierailija
Otsikonne ovat täynnä turvapaikanhakijoiden tekemiä rikoksia yms. Hyvä, että näistä ei vaieta ja lakaista maahanmuuton väistämättä aiheuttamia ongelmia maton alle.

Mutta mitä muuta te ajattelette? Mä en näe täällä teidän taholta aloitteita Sotesta, vanhusten hoidosta, koulutuksesta, aktiivimallista, sosiaaliturvasta, ilmastosta. Mä olen maahanmuuttokriittinen ja hyvin paljon kanssanne samaa mieltä tähän liittyen (lukuunottamatta vouhotusta ja nimittelyä). Mutta mä en teitä voi äänestää, kun ette tuo mitään muuta esille kuin tämän yhden aihealueen. Minulle merkitsee myös muut asiat.
Ongelmasi kertoo enemmän sinusta kuin Perussuomalaisista. Ts. et seuraa mediaa tarpeeksi tai ole kovin kiinnostunut kotimaan politiikasta. Kaikki pitäisi tarjoilla valmiina lautasella ja mielellään vain ennen vaaleja. Ne vuodet siinä välissä ovat sitten ihan hälläväliä.
 
vierailija
Tästä ketjusta täyttyy vetää johtopäätös, ettei persuja oikeasti kiinnosta kuin maahanmuutto. Muutama kerta kun yritetään fiksusti asiaa kysyä, eikä vastausta saa kuin, että maahanmuuton lopettaminen ratkaisee kaikki ongelmat ja kysymykset, joihin ei osata vastata, ignoorataan, niin täytyy todeta, ettei ainakaan itselläni riitä ko puoluetta kohtaan mielenkiintoa, etsin sitten ehdokkaani muualta..
Niin juuri, sinulla ei riitä puoluetta kohtaan mielenkiintoa. Muuten varmaan olisit vieraillut puolueen sivuilla ja lukenut kannanottoja ja puolueohjelman. Jos olisit kiinnostunut vaikka Leena Meren äänestämisestä, olisit varmasti käynyt Eduskunnan sivuilla ja hakenut sieltä Meren puheenvuorot ja vähän makustellut, että mitä ehdokkaasi on puuhastellut viime vuodet. Mutta siitähän ei ole kyse vai mitä? Ei sinua oikeasti kiinnosta Perussuomalaisten äänestäminen tai puolueen kannanotot.
 
vierailija
Niin juuri, sinulla ei riitä puoluetta kohtaan mielenkiintoa. Muuten varmaan olisit vieraillut puolueen sivuilla ja lukenut kannanottoja ja puolueohjelman. Jos olisit kiinnostunut vaikka Leena Meren äänestämisestä, olisit varmasti käynyt Eduskunnan sivuilla ja hakenut sieltä Meren puheenvuorot ja vähän makustellut, että mitä ehdokkaasi on puuhastellut viime vuodet. Mutta siitähän ei ole kyse vai mitä? Ei sinua oikeasti kiinnosta Perussuomalaisten äänestäminen tai puolueen kannanotot.
Olet oikeassa, en äänestä persuja. Tämä keskustelu vain todistaa sen, miksi en. Jos oikeasti olisi kysymyksiin tullut persujen kannattajilta järkeviä vastauksia, olisi voinut syntyä se ahaa elämys, että kannattaa paremmin tutustua puolueeseen, koska media ja nettikeskusteluben antama kuva vain maahanmuutoa vastustavasta öyhöttäjälaumasta ei ehkä pidäkään paikkaansa. Kyllä, olen pahoillani puolueenne puolesta, mutta te palstapersut teette täällä vain hallaa kannattamallenne puolueelle.
 
Olet oikeassa, en äänestä persuja. Tämä keskustelu vain todistaa sen, miksi en. Jos oikeasti olisi kysymyksiin tullut persujen kannattajilta järkeviä vastauksia, olisi voinut syntyä se ahaa elämys, että kannattaa paremmin tutustua puolueeseen, koska media ja nettikeskusteluben antama kuva vain maahanmuutoa vastustavasta öyhöttäjälaumasta ei ehkä pidäkään paikkaansa. Kyllä, olen pahoillani puolueenne puolesta, mutta te palstapersut teette täällä vain hallaa kannattamallenne puolueelle.
Ovela yritys, mutta eipä taida mennä kenellekään läpi.
 
vierailija
En koe olevani mikään erityinen älykkö, vaikka opiskellut olenkin ja perussivistynyt, mutta kun luen näitä persujen kannattajien juttuja, niin voin kyllä olla tyytyväinen itseeeni ja saavutuksiini :)
 
Taas kerran "miksi muut eivät tee aloituksia niistä asioista jotka minua kiinnostavat"-ruikutus. Mikä estää ap:n aloitukset sotesta, ilmastonmuutoksesta tai koulutuksesta? Ei mikään. Jos niistä syntyy keskustelua vähemmän kuin maahanmuutosta, se kertoo siitä, että aihe on palstan enemmistön mielestä vähemmän kiinnostava.
 
Mutta mä en teitä voi äänestää, kun ette tuo mitään muuta esille kuin tämän yhden aihealueen. Minulle merkitsee myös muut asiat.
En usko että löydät täältä Perussuomalaisten vaaliehdokkaita ketä äänestää.
Ihmiset keskustelevat täällä aiheista mitkä heitä koskettavat eniten.
Itsekin ottaisin kantaa mainitsemiisi aiheisiin, jos sellaisista täällä aiheita olisi...en itse tee ketjuja juurikaan vaan vastaan aiheisiin kun siltä tuntuu.
 
vierailija
Taas kerran "miksi muut eivät tee aloituksia niistä asioista jotka minua kiinnostavat"-ruikutus. Mikä estää ap:n aloitukset sotesta, ilmastonmuutoksesta tai koulutuksesta? Ei mikään. Jos niistä syntyy keskustelua vähemmän kuin maahanmuutosta, se kertoo siitä, että aihe on palstan enemmistön mielestä vähemmän kiinnostava.
Ap teko aloituksen kysymällä palstan persujen mielipidettä noista asioista. Et tainnut ollenkaan lukea tai ymmärtää ap:n aloitusta.
 
vierailija
En koe olevani mikään erityinen älykkö, vaikka opiskellut olenkin ja perussivistynyt, mutta kun luen näitä persujen kannattajien juttuja, niin voin kyllä olla tyytyväinen itseeeni ja saavutuksiini :)
Kyllähän puolueen kannattajakunta saa väkisinkin miettimään puolueen kohderyhmää. Eli siis asiat, jotka yhdistävät kannattajakuntaa, ovat puolueelle tärkeitä.

En ole varma, onko tämä pelkästään positiivinen juttu, henkilökohtaisesti luulen, että puolueet yrittävät käyttää tällaista samaistumista ryhmään hyväkseen. Vaatii tarkkanäköisytttä äänestäjiltä, että huomaavat puolueen kokonaisuuden, eikä vain sitä/niitä kärkiteemaa tai -teemoja.
 
vierailija
Minä Perussuomalaisena vaikutan siihen millaista politiikkaa puolueessa noudatetaan tulevaisuudessa, sillä sillä tavalla se homma toimii muissakin puolueissa.
Vastustan tottakai hallitsematonta haittamaahanmuuttoa suomeen/eurooppaa, sillä se on suurin lähitulevaisuutta koskettava ongelma ja paisuessaan entisestään, se tulee tuhoamaan euroopan ja suomen.
Vastustan GCM sopimusta, jolla Soros ja viiteryhmänsä aikoo tehdä elintasosurffauksesta/sosiaalishoppaamisesta perusoikeuden Afrikkalaisille ja kehitysmaista lähteneille muslimeille.
Vastustan väitetyn ilmastonmuutoksen varjolla tehtyjä muutoksia suomalaisen vähävaraisen kansanosan elämisen mahdollisuuksiin.
Autoilun kustannusten nousua.
Sähköautohuijausta, johon tavan kansalaisilla ei ole varaa siirtyä köyhässä maassamme.
Vastusta terveydenhoitopalveluiden yksityistämistä, kuten muunkin kansalaisten perusturvaa koskettavien palveluiden yksityistämistä, sillä se heikentää kohtuuttomasti juuri köyhien mahdollisuutta ihmisarvoiseen elämään.
Esimerkkeinä terveys, tiestö, rautatiet, sähkönsiirtoyhtiöt, vesilaitokset.

Vastustan myös palkattoman työn teettämistä (500 000 ihmistä tekee sitä), 9 euron orjien käyttämistä firmojen voittoja kasvattamaan, turhia kurssituksia, joista hyötyvät vain koulutuksia järjestävät tahot, mielettömiä yritystukia, järjettömän suurta maataloustukea, tarveharkinnan poistoa, jolla yritetään tuoda halpatyövoimaa maahamme.
Ongelmaksi näen myös ammttiyhdistysten alasajon, sillä ainoastaan yhteen hiileen puhaltava työväestä pystyy pitämään omista oikeuksistaan huolta.
Vastustan myös ääriliberaalia politiikkaa, jossa vähemmistöjen oikeuksien puolustamista hyväksikäyttämällä luodaan äärioikeistolaista maailmaa, eikä tätä kehitystä ole mahdollisuutta kritisoida saamatta natsin leimaa.
Vastustan sensuuria sen kaikissa muodoissaan, sillä sitä on suomessa nähty jo riittävästi, eikä maan tulevaisuuden kannalta tärkeistä asioista ole ollut mahdollisuutta puhua vapaasti.
Kannatan turvallista suomalaista yhteiskuntaa, jossa oman maan kansalaiset asetetaan kaiken edelle tehdessämme päätöksiä kotimaassa ja ulkomaisilla areenoilla.
 
vierailija
Mies, ..... ja pari vierailijaa eivät edes jaksa lukea loppuun asti aloittajan kysymystä tai lukevat, mutta eivät ymmärrä lukemaansa. Minkä kuvan tämä antaa persuista? Tuleepa mieleen Laura Huhtasaari pressan vaalitenteissä.
 
vierailija
Otsikonne ovat täynnä turvapaikanhakijoiden tekemiä rikoksia yms. Hyvä, että näistä ei vaieta ja lakaista maahanmuuton väistämättä aiheuttamia ongelmia maton alle.

Mutta mitä muuta te ajattelette? Mä en näe täällä teidän taholta aloitteita Sotesta, vanhusten hoidosta, koulutuksesta, aktiivimallista, sosiaaliturvasta, ilmastosta. Mä olen maahanmuuttokriittinen ja hyvin paljon kanssanne samaa mieltä tähän liittyen (lukuunottamatta vouhotusta ja nimittelyä). Mutta mä en teitä voi äänestää, kun ette tuo mitään muuta esille kuin tämän yhden aihealueen. Minulle merkitsee myös muut asiat.
Monikos "palstan persuista" on ehdolla missään? Ehkä parempi ettei niitä äänestäkkään. Vai aattelitko että lappuun voi kirjottaa Kaksplus;aihevapaa Vierailija-persu.
Ja sitten kysymykseen. Ajatellaan kuule ihan normaali asioita, osallistutaan myös muihin ketjujen keskusteluihin, vai meinaatko että automaattisesti se vierailija joka vastaa muihin ketjuihin lakkaa olemasta "persu" sillä hetkellä kun aihe ei ole maahanmuuttoon liittyvä. Vai pitäisikö sinne aina perään kirjoittaa:Olen persu. jotta tietäisit että muistakin aiheista puhutaan. Ja mikä vastuu persuilla on ketjujen aloittajina? Ole hyvä ja aloita itse ketju. Maahanmuuttoon liittyviä keskusteluja pidetään automaattisesti aina persujen aloituksina, mutta mistä tiedät muiden aiheiden aloittajien puolue valinnat?
 

Yhteistyössä