La Elokuussa 2009/heinäkuun lopussa 2009

Mä en polta enää... Ennen esikoista poltin hyvinkin liki askin päivässä :ashamed: , mutta se tosiaan jäi sitten odotusaikana. Melko helposti se kävi kun ei ollut liian ankara itselleen. Saatoin siis polttaa, mikäli tuntui "pakolliselta" (lue hermot meni), mutta määrällisesti poltin varmaan sen askin koko raskausaikana, että aika hyvin... Lisäksi imetin tyttöä vuoden ja silloinkaan ei tehnyt mieli polttaa. Sitten tällä välillä olin sellainen tuuritupakoija eli poltin jos oli sellaista seuraa joka poltti tai jos olin viihteellä (viihteellä kävin varmaan 5krt tytön syntymän jälkeen -> ei vaan enää kiinnostanut.) Kiva nyt tosiaan kun ei tarvitse tuota tupakka asiaa miettiä. Lisäksi tupakan savu haisee nyt aivan järkyttävälle, mies polttaa... Eli ei toivoakaan että nyt polttaisin...

Lenan 5+5
 
mä nyt kokeilin sitte ottaa semmosen tabletin, mut aika nopeesti mä sen yökkäsin pois :( mut pakko mun on niitä nyt alkaa ottamaan että sais vähennettyä vielä parilla röökillä per päivä ja siitä taas vähentää. mä koitan kuitenkin olla ottamasta stressiä tästä koska mulla on tuo syömishomma jota mun pitää vahtia kans. tärkeitä asioita molemmat, mutta jotenki mun on järjestettävä että molemmat asiat saa sen oman huomionsa.
tuolla kaapissa ois kyllä miehen nikotiinilaastarit mut en mä niitäkään viitti ottaa ku se menee suoraan verenkiertoon.on siellä nuuskaaki mut olkoon vaikka lehmien syödä, ei todellakaan tee mieli!

mulla on kaks kaveria jotka poltti raskaus aikana ja mä muistan ite jeesustelleeni niille että miten mä HETI lopetan ku plussa tulee. no.. en jeesustele enää.

kahvinjuonnista: mä oon juon kahvia lähinnä tylsyyteen ja aamuks on pakko saada. normaalisti menee 5 kuppia päivässä mut nyt oon pidemmän aikaa jättäny kahvin töissä pois ja juonu kaakaota.tai ottanu vaan puoli kuppia kahvia kerralla.
 
Eli tsemppiä kaikille röökin kanssa taisteleville, kyllä se siitä! Vaatii itsekuria, mutta kyllä mulle niin huono omatunto tuli joka henkosesta että niin se vaan jäi... Itseinho oli ylimmillään ainakin minulla kun poltti raskaana, mutta jokainen toteuttaa tämän tyylillään. Toivottavasti kaikki ainakin pystyy vähentämään.
 
Kahden aikaisemman raskauden kohdalla tuntui vielä helpommalle jättää rööki pois... Mutta jokatapauksessa, lopetan, sillä kyse ei ole vain minusta... vaan toisestakin elämästä. Sanoin miehelle, että kotona ei saa hänkään nyt polttaa, ettei tuu niin helposti minunkaan lähettyä! Kyllä se siitä! Ja tsemppiä meille kaikille :)!
 
Tsemppiä kaikille tupakointia lopettaville! Nibbler, älä turhaan stressaakaan yhtäkkiä kokonaan lopettamisesta. Vähentäminenkin on loistojuttu.. :)

Lueskelin tätä pinoa alusta ja täällä oli useampikin, joka on jo pitkään lasta yrittänyt. En muista kaikkia nimiä, mm Tikru, erityisonnitteluhalaukset teille..:flower:

Heitu, millois teillä häitä vietetään?Talvihäät on musta ihanan tunnelmalliset, kun saa laittaa paljon kynttilöitä ja on pimeää, aah.. Meillä mies haluaa ehdottomasti kesähäät. No, mulle käy sekin, kunhan nyt päästäis ees naimisiin. Me ollaan oltu kihloissa yli kaks vuotta, ollaan puhuttu häistä mut ei päästy sen pitemmälle. Ehkä sitten v.2010, haluisin kyllä olla tämän maha-asukin kanssa samanniminen..

Kirjotinkohan mä jo kelle oon kertonut? En kait.. Vastaus on siis että muut kun minä ja mies ei vielä tiedä.Niin kuin täällä muillakin, mun on ollu äärimmäisen vaikeaa pitää tätä salaisuutta. Äsken juttelin juuri veljen vaimon kanssa ja hän kertoi jotain juttua heidän 1v pojasta. Ja mun teki mieli kiljua että meille tulee kanssa vauva!!! Mutta sain pidettyä suuni kiinni kun lopetin puhelun lyhyeen. Sukulaisille aiotaan kertoa yllättäen,heh, jouluna. Vähänkö tulee ihana joulu. Yks mun kaveri tietää että me alettiin yrittämään, joten kun nähdään seuraavan kerran niin aion kertoa plussasta. Muuten kavereille kerrotaan varmaan vasta sitten 12vkon paikkeilla..

Oikeesti ois aivan ihanaa kun sais kertoa vauvauutiset jouluna. Kunpa kaikki menisi nyt hyvin.. Muistan miten viime jouluna ajattelin että ois ihanaa olla seuraavana jouluna raskaana ja nyt se sitten on tapahtunut. Vieläkin vaikea uskoa.. Miehen sisko on myös raskaana ja laskettuaika on huhtikuussa. Kaikki miehen sukulaiset tohottaa sen ympärillä ja must tuntuu et tää meiän uutinen on aika ylläri..

Oireista.. Ruoka maistuu kyllä (ois siis todella outoa jos mulle ei ruoka maistuis,heh): Mä oon varmaan just niitä, joille tulee se 50raskauskiloa joista yks jää synnärille kun siellä ahtais tilalle vähän suklaata.. :LOL: Rinnat on edelleen tosi arat, joutuu aina heti aamulla laittamaan rintsikat päälle. Turvotusta on jonkun verran ja välillä repiää kipua tai menkkamaista vihlontaa mahassa. Toisaalta menkkamaiset kivut pelottaa, mutta toisaalta on ihanaa että maha muistuttaa olemassa olostaan..

Kaikki pelottavat ajatukset keskenmenoista ja tuulimunista mä yritän siirtää taka-alalle ja iloita tästä hetkestä. Jos jotain käy ikävästi, niin suren sitten..

Kiitos kun kerroitte neuvolakokemuksista. Mulla on kanssa se ongelma etten pysty töistä soittamaan neuvola-aikaa. Meillä koko tiimi istuu avokonttorissa. Täytyy varmaan sopia miehen kanssa että tulee hakemaan mut lounaalle, jotta voin soittaa sit autosta. Uskaltaisinkohan mä soittaa neuvolaan jo huomenna? Se tuntuu tosi aikaiselta, mutta jos muutkin on jo soittaneet.. Varhaisultraan varmaan mennään myös..

Minkälaisissa asunnoissa muuten asutte? Jokuhan oli just muuttopuuhisssa..Me asutaan kaksiossa. Tää on ihan tilava 66m2, mutta vauvalle ei tietenkään oo omaa huonetta..

Tais tulla aika pitkä stoori, mukavaa illanjatkoa ja tarrasukkia meille kaikille..
 


:heart: :heart: :heart: ELOMASUT 2009 :heart: :heart: :heart:

Meitä on jo 37 masunkasvattajaa!

nimi................ikä.......synnytyssairaala......monesko lapsi


Heinäkuun 25. päivä
Suveon............?.................?.........................esikoinen

Heinäkuun 27. päivä
Treelo...............29...............TYKS..................toinen

Heinäkuun 30. päivä
Stellina.............27...............TAYS..................esikoinen
Unicco..............30................MKS..................kolmas
piuli..................24................PKKS.................toinen

Heinäkuun 31. päivä
Kaksonen80.....28...............OYS..................esikoinen

Elokuun 1. päivä
Aaka.................25................?.......................toinen

Elokuun 2. päivä
Zebu.................33................?......................toinen
Mooka...............33................SeKS...............neljäs
Mandy81...........27...............K-SKS...............esikoinen

Elokuun 3. päivä
AnnaStiina82.....26..............Kät/KOS.............toinen
heitu.................27..................NKL.................viides
chick-82............26..................KYS.................kolmas

Elokuun 4. päivä
lenan................23................Kät/H...............toinen
Tipi....................?...................JS...................toinen

Elokuun 5. päivä
Tikru70..............38................NKL.................esikoinen
Tuiskuliina.........32................LUS..................kolmas
outiko...............24...............K-SKS...............esikoinen

Elokuun 6. päivä
H-a-n-n-e..........29................KYS.................toinen

Elokuun 7. päivä
Hudjuke............31...............MHSO...............kolmas

Elokuun 8. päivä
Annitanni...........24..................?...................esikoinen
vintage..............30..................?...................esikoinen

Elokuun 9. päivä
L3nen...............28..................?.....................kolmas

Elokuun 10. päivä
missLuupää......25...............K-HKS...............toinen
pisita................28...............TAYS.................kolmas
nibbler.............21................MHSO...............esikoinen
miranda-81......27.................NKL.................toinen
äiti ja esikko.....?...................JS...................toinen

Elokuun 11. päivä
Sini74..............34.................JS....................toinen

Elokuun 12. päivä
aurora81.........27.................PHKS...............esikoinen
elizabeta.........28.................TAYS................toinen

Elokuun 13. päivä
Irmeli09............34................TAYS.................kolmas

Elokuun 14. päivä
kiana78.............30................TYKS................viides

Elokuun 15. päivä
ssihinä.............32................K-HKS................kolmas

Elokuun 16. päivä
Otawa.............33..................OYS..................viides

Laskettuaika ei tiedossa
vilmav2.............21.................SeKS...............esikoinen
pippuri81..........28.................KOKS...............toinen






Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:

EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
JS = Jorvin sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson keskusairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
MHSO = Malmin terveydenhuoltoalue/Pietarsaari
NKL = Naistenklinikka
OAS=Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
PS = Porvoon sairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SAS = Salon aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS= Ålands centralsjukhus

 
Heitu Koskas teillä häitä vietetään? Meillä ne on heti joulun jälkeen. just kokeilin pukua ku tuo rintavarustus on kasvanut mut kyllä se menee vielä päälle. puristaa kyllä vähä mut ei voi mitää. on nii ihana puku mun mielest et en haluu edes uutta katella. joululahjoja osteltii tänään... oireet ennallaan..:) sellasta tänne:) Tervetuloa taas uudet :wave: :flower:
 
Hei kaikille. Paljon voimia tupakoinnin lopettamiseen. :heart: :heart:

Itse en ole koskaan polttanut. Viiniä tykkään juoda ja kun tieto "pikku apinasta" (ei keksitty parempaa tekonimeä!) tuli näin yllättäen, niin siihen loppui viinin juonti. Etenkin kylminä iltoina lasi illassa on ollut mukava rentoutus, mutta nyt en vaan raaski.

Yritin jo puhua miestäkin ympäri, et jos säkin koittaisit ja ihme ja kumma se on stempannut kivasti (ämän viikonlopun ainakin)! Totesi vain, että miehille ei kommentoida pikkujouluissa raskaudesta jos ei ota. Sanoin, että oikeassa olet. Taisi ymmärtää hiukan enemmän naisten elämästä. :wave:

Olen kertonut siskolle ja äitille. Muille ei vielä. Ehkä muille ensimmäisen ultra jälkeen (16.12).

Aloitin jo D-vitamiinitipat. Mies kävi ostamassa apteekista kun puhuin niistä torstaina, että pitäisi aloittaa. Sitten se tuli perjantaina kotiin, että tässä nyt näitä on! 5 tippaa päivässä Pitää pitää jääkaapissa. Ja tänään tiedusteli, että onhan tipat otettu. Liikuttavaa. Miehestä tulee ihan uusia puolia esille päivittäin! B)

paljon voimaa teille ja iloinen hei kaikille uusille.
Mandille taas iso kiitos kun jaksat päivittää listaa. Ai niin - la / su yöllä heräsin 5.30. Nytkö tää aamuheräily alkaa? Toivottavasti - olisimpahan aikaisin töissä!
 
Moi taas kaikki,

Minä kans olen viinin ystävä ja eilen oltiin minun vanhempien luona syömässä niin eikös se isä kaivanut viinipullon pöytään, no sanoin vain että minä ajan autoa etta kaada suoraan mun miehen lasiin se viini, sama homma toistui sitten tänään apen ja anopin luona :LOL: kun anoppi kuuli että minä ajan hän totesi, että mepä otetaankin sitten jouluna ¨H-a-n-n-en¨ kanssa viiniä ja annetaan miesten ajaa... :eek: Pakko meidänkin on varmaan jouluna kertoo ainakin vanhemmille tästä raskaudesta ja samalla varmaan muukin suku saa kuulla siitä. Mitähän sanoisivat jos ostaisin tolla meidän esikoiselle paidan missä lukee ¨ISOVELI¨ ja vetäsisin sen sille aattona päälle. Olisko hyvä idea?
 
Vintage, kuulostaapa hellyyttävältä tuo miehesi vitamiinien osto. :) Ihanaa kun huomaa miehessä uusia puolia, niin täälläkin..

Hanne, musta ISOVELI-paita ois tosi hyvä idea. Kauankohan sukulaisilla kestäis että tajuis? Mä en vielä tiedä miten me aiotaan kertoa..

Mandylle iso kiitos munkin puolesta kun jaksaa listaa ahkerasti pävitellä.. :)
 
H-a-n-n-e - toi isoveli paita on aivan loistava idea! Ja miehelle paita jossa lukee iskä! Sellaisen näin tänään Seppälässä. Äiti sanoi, että ostetaanko sun miehelle tollainen - varmaan menee ja ostaa.

Aurora - mitäs uusia kivoja puolia sun miehestä on tullut esille :) ?

Entä muiden miehet? Tukevathan ihan kivasti teitä?
 
Moikka kaikille =)

H-a-n-n-e noi ISOVELI tai ISOSISKO paidat on ihana idea kertoa asiasta :heart:
Saakohan niitä 8-10 vuotiaille ja mistä niitä ylipäätään saa noita paitoja ku en oo sattunu missään näkemään?

Ite oon kertonu asiasta parhaimmille kavereille ja koko mun luokalle se oli just semmonen lipsahdus kun ei vaan voinu olla hiljaa :whistle: Kyl se jälkeenpäin vähä kadutti, mut tehty mikä tehty.

Omalle äidille en tiedä miten uskallan kertoa :| se on jo kauan sanonu et jos tuun raskaaks niin kyllähän mä sen sit pois otan ja että se ei enää hoida kyllä yhtäkään vauvaa jos me tehdään lapsia! Jo pelkästään se miten sen naama vääntyy kun se saa kuulla ahdistaa, v#tt#ttaa ja suruttaa mua jo valmiiks. Ajattelin etten kerro sille mitään, huomaa sit ku huomaa, mut sit se ottaa siitä nokkiinsa ku sille ei oo kerrottu ja kaikki muut tietää. Mun äiti on harvinaisen vaikee ihminen |O :xmas:

Me asutaan kaksiossa 4 henkee ja aika tiukkaa tekee jo nyt, et isompi asunto pitää löytää, mut eihän tässä onneks mikään kiire vielä oo =)

Hyvää yötä kaikille ja kauniita unia :heart:

Hudjuke 5+3
 
Mua on nyt kovasti alkanut mietityttämään alkuraskauden ultra. Ensin ajattelin, etten mene.. Mutta.. Olis niin kiva saada varmuus tässä vaiheessa raskaudesta. Haluaisin nimittäin kertoa jouluna jo vanhemmille ja sukulaisille ilouutisia. Taidan soittaa huomenna yksityiselle ja kysellä aikaa ja hintaa ultralle.



Mandy ja nappula 6+0
 
Meillä mies on kyllä suhtautunut niin ihanasta, etten vois enempää toivoakaan :heart:
Huolehtii aina, että mulla kaikki on hyvin, silittelee "masua" jne. Sitten jos esim liukkaalla lähden pyörällä töihin, niin muistaa sanoa "ajahan varovasti ettei teille satu mitään".
 
Mulla meinaa kirjoittelut jäädä vähiin, koska aina kun tulen katsomaan pinoa, niin tekstiä on tullut niin paljon, että kaikki aika menee viestien lukemiseen ja sitten pitääkin jo taas jatkaa muita juttuja... =) Yritän nyt kuitenkin aina välillä edes vähän kirjoitellakin.

Minulla on varattu varhaisraskauden ultra 22.12., omien laskujen mukaan silloin on 6+6. Ekassa raskaudessa kävin myös, viimeksi keskemenneessä raskaudessa en käynyt. Nyt kun on tuon km:n takia "joutunut" lukemaan kaikenmaailman asioita, niin pakko se vaan on käydä tarkastamassa, että kyseessä on ihan oikea vauva oikeassa paikassa. Olisihan minulla viimeksikin näkynyt sykkeet ja kaikki varhaisultrassa, koska vaavi oli kuollut rv 10+3. Mietinkin sitä, että onko liian rankkaa käydä katsomassa varhaisultrassa mahdollinen syke, jos käy samoin kun viimeksi. No, mutta kun pakko kuitenkin saada tietää, että ei ole tuulimuna tai vastaavakaan, niin menen nyt sitten kuitenkin sinne ultraan. Neuvolaa en ole vielä varannut, tällä viikolla pitää yrittää soittaa, mutta olen myös avokonttorissa töissä, joten ei tule olemaan helppoa..

Kahvi piti jo jättää pois, tai join eilen yhden kupin. Nyt aamulla otin suosiolla teetä. Näin minulle on aina käynyt, kahvi maistuu vielä ekan viikon, sitten sille tulee stoppi. Muuten tässä viikonloppuna on ollut ihan oireetonta, vilu vaan on ajoittain ollut.

Nyt töiden pariin!

Sini, rv 4+6
 
Huomenta...

Meillä mies ei kyllä varmaan ole oikein sisäistänyt asiaa tai ei se sitä ainakaan päälle päin näytä... Siis että perheenlisäystä olisi tulossa. Kyllä se on nyt alkanut katsella innolla suurempaa asuntoa. Tällä hetkellä asumme vuokra kaksiossa (60m2), mutta kyllä lisää tilaa tulemme tarvitsemaan. Olemme suunnitelleet asunnon ostoa. Tarkoituksena oli muuttaa takaisin minun kotipaikkakunnalle ja ostaa omakotitalo, mutta tällä hetkellä mies ei siellä tod. näk. työllistyisi. Eli ostamme varmaan täältä pk-seudulta kolmion ja asumme siinä pari vuotta ja katsomme tilannetta uudestaan.

Tuosta "paidalla kertomisesta"... Minä tilasin paidan tuolta netistä kun en mistään löytänyt tekstillä; minusta tulee isosisko! www.pehmopaita.fi, siellä sai itse päättää mitä paitaan tulee. Kokoja löyty vauvasta vaariin. Eli voin suositella! Jouluna päälle sitten...

Mulla tietää 3 kaveria... Sellaisia joille kyllä kerron kaiken... Helpompi sitten jos jotain sattuu niin heidänkin tukea jne. 2 niistä tiesi jo yrityksestä...

Päivänjatkoja!

Lenan 5+6 (ihanaa kun huomenna taas täyttyy viikot)
 
Vielä tuosta miehen suhtautumisesta.. meillä ei mies ole suhtautunut tähän oikein mitenkään. Luulen, että suojelee siten itseään tuon keskenmenon vuoksi. Se otti hänellekin kuitenkin aika koville. Varmaan alkaa huolehtia ym. enemmän sitten kun ollaan varmemmilla vesillä. Totesi muuten vaan, että katso nyt sitten, että ei kamalasti tule lisää kiloja, muuten ensi kesä on niin tuskainen. Hyvä etten vetänyt lättyyn... :LOL:
 
Huomenia ja onnea kaikille uusille. Itse olen sopeutunut jo ajatukseen että meille tulee vielä yksi vauva =) ja odottelen jo kovasti että liikkeet alkais tuntumaan, edellis kerroilla on jo tuntunut aika varahin.
Mä kans tupakoin ja oon nyt jo saanu vähennettyä ja toivottavasti pystyn lopettamaan kokonaan.
Raskausoireita ei juurikaan ole, ainoastaan karmee väsymys ja pelolla odottelen josko se pahoinvointi alkaa (toivottavasti ei, sillä edellisten aikana sain oksentaa aamusta iltaan :x .)

hyviä vointeja kaikille :xmas:
Mooka 6+1
 
Irmeli09
Täällä on tosi moni menossa varhaisultraan. Itse en ole asiaa oikein ajatellutkaan, mutta nyt on alkanut tuntua että ehkä sitten kuitenkin. Tiedän kyllä että meidän neuvolassa on ultralaitteet ja siellä varmaan ultraan jo ekassa neuvolassa, mutta se on varmaan vasta joskus rv 10 tai jotain. En ole vielä soittanut neuvolaankaan täytyy vähän sulatella tätä asiaa. Kai se vähän pelottaa, että jos jotain menee pieleen niin täytyy sitten soitella ja peruutella aikoja. Tuli juuri tuossa viikonloppuna huonoja uutisia eräältä ystävältä ja se sai taas miettimään, että kuinka minulla voisi kaikki raskaudet onnistua jos ei muillakaan.... Yritän kuitenkin pitää positiivisen mielen vireillä vaikka nämä raskaushormoonit saavatkin nuo mielialat hieman heittelehtimään :saint: .

Irmeli 4+4
 
Meillä mies on ihan puulla päähän lyöty :LOL: Perjantaina kun plussa vahvistui niin se toi mun lempiviinereitä töistä tullessaan :LOL: Niin tyypillistä. Se ei ole paras ihminen puhumaan ja kaikilla tollaisilla hölmöillä pikku jutuilla yrittää näyttää että välittää :heart: Tämä tuli kieltämättä itsellekin aika äkkiä, oltiin kumpikin varmoja, että tärpin saaminen kestää vaikka kuin kauan :LOL:
 
Hitsit, kun väsyttää. Viime yönä nukuin aika huonosti. Heräsin sellasiin "menkkamaisiin" alavatsa-/ alaselkäkipuihin. Sattu niin p*rkeleesti! Oli sitten pakko ottaa yks särkylääke ja se kyllä sitten auttoi sen verran, että sai nukuttua. Mieskin sitten jo huolestui, että onko jotain vakavampaa. Onneksi kivut sitten helpotti. Noi varmaankin on ihan normaaleja alkuraskauden oireita??
 
Miksei tää flunssa jo vois lähtee?!?!? :headwall: Varmaan jo 4.vko menossa... pakko kohta mennä jotain rohtoo hakeen lekurilta.. hoh hoijaa. Tänään rv5+0 ja välillä tuota etovaa oloa on edelleen, aamuisin varsinkin. Ei maistu herkut ollenkaan, varmaan tää flunssakin siihen vaikuttaa ;) onnex ettei hetiä lähde paino kamalaan nousuun. Myös niitä "menkkakipuja" tuntuu välillä kohdussa ja yskiminenkin sattuu jos oikeen kunnolla köhii..tarttee silleen varoo mahaa..hassua. Eilen illalla tein toisen testin ikäänkuin varmistaakseni ja pakkohan se toinenkin oli käyttää ettei jää kaappiin homehtumaan, ja kyllä siihen niin kirkas viiva tuli ja vieläkin näkyy hyvin.. varmaan hassu oon vaikka noita oireitakin on ollut mutta jotenkin ei vielä ole iskostunut kunnolla tonne pääkoppaan että se vauva on oikeesti tulossa jne.. :LOL: jospa se tästä nyt alkaa. Tänään ajattelin neuvolaa varata. Jos vielä saisi aikaa tämän vuoden puolelle.. Mihinkään varhaisultraan en ole menossa, en ole koskaan käynytkään. Sitten vasta nt-ultraan menen. Yritän luottaa siihen että kun on muutkin menneet hyvin niin miksei menis tämäkin kerta..ehkä naiivia mutta en viitsi alkaa pelkoja kerryttämään näin alussa kun niitä tulee vastaan kuitenkin koko 9kk aikana vielä monta kertaa..

pisita ja kolmonen rv5+0
 
Täällä ois kans yks mukaan pyrkivä! Tein aamulla neljännen testin ja vihdoin se oli selkee plussa! :) Nyt vaan huolettaa että onkohan tuolla elämää kuitenkaan kun söin tossa muutama viikko sitten antibiootin jota ei ois alkuraskaudessa saanut syödä... :| Noh, sen näkee sitten,eipä ois ensimmäinen keskenmeno.

Jos tämä nyt pysyy mukana,eikä ole tuulimuna niin LA ois 30.7.09. ja toinen ois tulossa. esikoistyttö on nyt 1.12. täyttäny 1v. :heart:

Oireita ei ole muita kun väsymys ja mahakipu välillä...saattaa toki johtua siitäkin et ois tulossa pois...jotekin on niin pessimistinen fiilis.

No toivotaan meille kaikille parasta ja mahdollisimman moni sais sen pikkusen syliin asti sitten loppukesällä! :heart:

nyt meen päiväunille kun tyttökin nukahti,on kipeenä,elämänsä eka korvatulehdus.
 
Moikka!
Täällä ilmottautuisi yksi plussaaja. Oon 25-vuotias nainen Päijät Hämeestä. Meillä on ensimmäinen haaveissa. Mulla ois laskettu aika 3.8.2009. Olo on uskomaton, mutta huolta on aiheuttanut jo keskiviikkona alkanut tuhruilu. Elikkä välillä tulee paperiin ruskeaa tuhrua, mutta neuvolassa laittoivat kiinnittymisvuodon piikkiin. Sais kuitenkin jo loppua. Oon vähän huolissani vaikka oon monelta taholta kuullut olevan normaalia. Perhesuunnittelun sivuilla sanotaa et 1/3 naisista on alkuraskauden vuotoa. Neuvolassa sanottiin et niin kauan kun vuoto ei oo runsasta, kirkasta eikä oo kipuja niin kaikki ois hyvin.

Mansikkatee ja Hippuli 6+1
 

Yhteistyössä