Lakkasin puhdistamasta ja kosteuttamasta kasvoja

  • Viestiketjun aloittaja kemikaalit veks
  • Ensimmäinen viesti
kemikaalit veks
Vuosien läträämisen jälkeen annoin periksi ja lakkasin putsaamasta ja rasvaamasta kasvojani. Kuinkas kävikään? Posken pientä röpelöä lukuun ottamatta, iho on raikkaan ja hyvinvoivan näköinen. Suosittelen.
 
boffe
[QUOTE="äiti minäkin";27802960]en ole koskaan puhdistanut ihoani aineilla, tosi sileä ja hyvä iho. kannatan luonnollisuutta myös hiuksissa.[/QUOTE]

Olisitko toiminut noin myös, jos sinulla olisi ollut paha akne?
 
a.p.
Mitä nyt suihkussa ja saunassa hieron kasvoja käsillä, koska se on jäänyt tavaksi. Jos laitan meikkiä niin en silloinkaan erityisesti puhdista ihoa, vedellä loiskuttelen kasvoja ja rasvalla saatan puhdistaa ripsarit.
 
"sommarcat"
Kaverini lopetti laatukosmetiikan käytön ja voin kyllä sanoa, että sen näkee. Iho muuttui todella himmeäksi, koska kuolleet ihosolut ja lika eivät lähde pelkällä vedellä. On myös selkeästi kuiva ja harmaa. Vanhentui myös ja poskille ilmestyi kuperoosaa, koska ainoa tapa välttää sen syntyä on suojata iho. Pakkasella myös valittaa miten kasvot jäätyy, kun ei ole mitään suojaa. Mutta kukin tyylillään. Mä en voisi kuvitellakaan peseväni ihoa pelkällä vedellä, koska kaikki lika, hiki ja muut ulkoa tulevat liat suorastaan tuntuu ällöltä.
 
a.p.
esim luomiväri ja poskipuna. Huulipuna nyt kuluu pois muutenkin. Kulmissa annan kulmakynän olla niin kauan kun se pysyy. mullakin on atopia, mutta kas kas, kun iho on pehmeä. Oma rasva kai suojaa...
 
fdfgd
Mitenkäs tällaista rutikuivaa ihoa pitäis hoitaa? Rasvaan ja rasvaan mutta silti hilseilee.

Jos teen mikrokuorinnan ja rasvaan sen jälkeen niin seuraavana päivänä on hyvä, mutta sitten taas hilseilee :/
 
Mä kokeilin joskus merisuolalla puhdistamista.

Keitettyyn veteen liuottelin merisuolaa ja sillä sitten puhdistin kasvot aamuin ja illoin- kastoin siis pumpulia veteen ja sillä läträsin.
Ja kävi kuten ennustettiin- eka tuntui että iho kuivaa, mutta muutamassa päivässä se meni ohi!

Samaten kuorin ihoa sekoittamalla perusvoidetta ja hienoa sokeria tai hienoa merisuolaa.
 
Minä lakkasin käyttämästä kuorinta-aineita ja muita rajuja puhdistusaineita. Nyt pesen aamulla kasvot vedellä ja laitan kosteusvoiteen, joka on sama millä pesen meikinkin pois eli Aqualan L. Samalla rasvalla myös kuorin kasvojen ihon, lisään siihen vain sokeria. Vartalon kuorin saunassa sokerilla ja hunajalla.

Olen vähentänyt paljon kemikaalien saanteja ja sen näkee. Meikkaan kyllä, mutta en enää joka päivä ja muutenkin vähemmän. Syön myös terveellisesti, kasviksia, lihaa ja kalaa, ja juon vettä ja muistan vitamiinit.
 
  • Tykkää
Reactions: Aamuäree
a.p.
on aivan turhaa. Miksi sitä ihoa nyt tulisi kuoria erityisesti? Siis se on markkinavoimien keksintö. Jääkö se kuollut ihosolukko siihen naamaan kiinni niin että 50-vuotiaana peitymme karstaan. Empä usko! Vai mitä muut ajattelee tästä?
 
"vieras"
No ei kai sitä nyt metrin kerroksena naamaan jää karstaa, mutta kyllä näin kolmekymppisenä jo voin sanoa, että pintakuiva rasvainen ihoni oikein alkaa hohtamaan, kun kuorin sitä mikrokuorinnalla. Muuten on hilseilevä ja harmaa.
 
a.p.
sen kuorinnan jälkeen. Tunnin, päivän? Ei ole siitä hyötyä, korvien välissä vain. Tai enhän voi sanoa sinun puolesta, mutta olettaisin kuitenkin näin. Kuori, rasvaa, pese ja puunaa....jossain liikemiehet käärii rahoja taskuun. Vai kuinka moni mies muuten kuorii kasvojaan, jotta iho hehkuisi. Tyhmää!
 
"vieras"
sen kuorinnan jälkeen. Tunnin, päivän? Ei ole siitä hyötyä, korvien välissä vain. Tai enhän voi sanoa sinun puolesta, mutta olettaisin kuitenkin näin. Kuori, rasvaa, pese ja puunaa....jossain liikemiehet käärii rahoja taskuun. Vai kuinka moni mies muuten kuorii kasvojaan, jotta iho hehkuisi. Tyhmää!
:D

Se kestää koko viikon verrattuna siihen etten kuori. Toki seuraavana päivänä on paras "hehku". Pari minuuttia viikossa eli kaksi kertaa kuorin kuten yleensä suositellaan. Olen tosi tyytyväinen, kun atoopikkona naama ei hilseile ja voiteet imeytyvät paremmin (luonnonkosmetiikkavoiteet auttavat myös).
 
a.p.
sitten. Kaippa se joillain sitten iho oikein hehkuu. Minullakin on atopia, tosin saattaa sekin olla parantunut vanhoista ajoista. En siltikään kyllä kuori. Jos haluan hehkua niin sipaisen vähän hehkuvoidetta poskipäihin. Huljauttelen sitten illalla pois. Haluisin kyllä tietää, miltä tuo ihon hehku tuntuu. Mullahan kuorinnan jälkeen iho punoittaa ärsytyksestä. Tämäkö on sitä hehkua. Olen siis joskus kuorinut ihoa epätoivoissani.
 
Kyllä se kuorinta auttaa ainakin jos on kuiva iho. Mulla on talvella käsissä ja jaloissa iho todella kuiva. Mikään rasvailu ei auta jollen kuori ihoa välillä. Sainkin joululahjaksi todella ihanaa kuorinta-ainetta: Flow-kosmetiikka, luomu, vanilja-appelsiini himalajansuolakuorinta. Toi aine itseasiassa kosteuttaakin niin hyvin ettei tarvi rasvailla enää muutenkaan ainakaan pahemmin.
 
"Lis"
sitten. Kaippa se joillain sitten iho oikein hehkuu. Minullakin on atopia, tosin saattaa sekin olla parantunut vanhoista ajoista. En siltikään kyllä kuori. Jos haluan hehkua niin sipaisen vähän hehkuvoidetta poskipäihin. Huljauttelen sitten illalla pois. Haluisin kyllä tietää, miltä tuo ihon hehku tuntuu. Mullahan kuorinnan jälkeen iho punoittaa ärsytyksestä. Tämäkö on sitä hehkua. Olen siis joskus kuorinut ihoa epätoivoissani.
Kemikaalisella kuorinnalla saa ainakin parin viikon hehkun aikaiseksi, iho on sen jalkeen silea kuin vauvan peppu :).
 
sitten. Kaippa se joillain sitten iho oikein hehkuu. Minullakin on atopia, tosin saattaa sekin olla parantunut vanhoista ajoista. En siltikään kyllä kuori. Jos haluan hehkua niin sipaisen vähän hehkuvoidetta poskipäihin. Huljauttelen sitten illalla pois. Haluisin kyllä tietää, miltä tuo ihon hehku tuntuu. Mullahan kuorinnan jälkeen iho punoittaa ärsytyksestä. Tämäkö on sitä hehkua. Olen siis joskus kuorinut ihoa epätoivoissani.
Luultavammin olet kuorinut ihoasi ihotyypillesi liian jämerällä aineella, tai sitten liian usein tai liian kovakouraisesti.
 
"vieras"
sitten. Kaippa se joillain sitten iho oikein hehkuu. Minullakin on atopia, tosin saattaa sekin olla parantunut vanhoista ajoista. En siltikään kyllä kuori. Jos haluan hehkua niin sipaisen vähän hehkuvoidetta poskipäihin. Huljauttelen sitten illalla pois. Haluisin kyllä tietää, miltä tuo ihon hehku tuntuu. Mullahan kuorinnan jälkeen iho punoittaa ärsytyksestä. Tämäkö on sitä hehkua. Olen siis joskus kuorinut ihoa epätoivoissani.
Jos iho ärtyy, niin silloin ei pidä kuoria. Olen itse siis atoopikko, mutta minulla on myös rasvoittumaan taipuvainen iho (sekin on mahdollista) ja siksi iho voi hyvin kuorinnasta. Hehku tarkoittaa sitä, että iho on sileämpi, terveemmän värinen ja siitä puuttuu se hilsekerros. Jos itse laittaisin hehkuvoidetta poskipäihin (mitä meikkiä ikinä se onkin), niin se varmaan jäisi vaan ihon pinnalle kiinni niihin hilsehippuihin. Tämän vuoksi en voi käyttää ikinä mitään meikkivoiteita ja niin täysin hilseettömäksi en ihoa saa edes kuorimalla, että siihen voisi laittaa meikkiä (paisi vähän peitevoidetta). Meikittä iho silti hehkuu.
 

Yhteistyössä