Lakkasin puhdistamasta ja kosteuttamasta kasvoja

  • Viestiketjun aloittaja kemikaalit veks
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
[QUOTE="vieras";27807668]Jos iho ärtyy, niin silloin ei pidä kuoria. Olen itse siis atoopikko, mutta minulla on myös rasvoittumaan taipuvainen iho (sekin on mahdollista) ja siksi iho voi hyvin kuorinnasta. Hehku tarkoittaa sitä, että iho on sileämpi, terveemmän värinen ja siitä puuttuu se hilsekerros. Jos itse laittaisin hehkuvoidetta poskipäihin (mitä meikkiä ikinä se onkin), niin se varmaan jäisi vaan ihon pinnalle kiinni niihin hilsehippuihin. Tämän vuoksi en voi käyttää ikinä mitään meikkivoiteita ja niin täysin hilseettömäksi en ihoa saa edes kuorimalla, että siihen voisi laittaa meikkiä (paisi vähän peitevoidetta). Meikittä iho silti hehkuu.[/QUOTE]
Ja hehkuminenhan on ihan subjektiivinen asia eli joillakin voi olla niin hyvä iho ilman mitään hilseilyjä ja harmauksia, että ei tarvitse kuoria koskaan. Pintakuivalle kuorinta on vaan niin hyvä, jos iho sen kestää.
 
"vieras"
Minäkin lakkasin jo useampi vuosi taaksepäin. Pesen ihon vedellä suihkussa käydessäni, "kuorin" saunomalla, ja kosteutan saunan jälkeen öljyllä joka vaihtelee kausittain. Tällä hetkellä skvalaanilla.

Kuorintavoidetta tarvitaan, jos iholla käyttää paljon aineita jotka tukkivat huokosia. Kun luopuu niistä, pääsee harmaudesta. Sauna ja kesällä aurinko avittavat ihon uudistumista, kohtuudella.

Minulla on kuulemma ikäisekseni hyvä iho.Sitä pidetään vitsinä, kun sanon etten käytä juurikaan kosmetiikkaa.
 
a.p.
Anteeksi nyt kanssalukijat. Minusta on tullut oikein pieni terroristi tämän asian suhteen. Ei se kuiva iho siitä mitenkään parane, että sitä hinkkaa esim. hiekkapaperiin. Hilseileehän se atooppinen iho. Se että lähtee sitä kuorimaan on kyllä aika ajattelematonta. Onhan se varmaan ärsyttävä kulkea kaupungilla hilseet naamassa, mutta useimmin ihmiset tunnistaa kyllä atooppisen ihotyypin eivätkä tule ehdottelemaan esim. naaman kuorintaa :D Antakaa armoa kasvojen iholle j antakaa sen olla. Hehkuvoide ei kyllä jää kuiviin kohtiin. Sitä taputellan keveästi eikä siitä jää tarkkoja rajoja.
 
kemikaalit pois
Ihon kuivuuteen auttaa hyvä ruoka. Kasviöljyjä (ylipäätään riittävän rasvainen ruoka) ja paljon vettä.

Esim. huulten rohtuminen ei johdu kuivasta ilmasta vaan nestehukasta...
 
nooh
[QUOTE="vieras";27806751]No ei kai sitä nyt metrin kerroksena naamaan jää karstaa, mutta kyllä näin kolmekymppisenä jo voin sanoa, että pintakuiva rasvainen ihoni oikein alkaa hohtamaan, kun kuorin sitä mikrokuorinnalla. Muuten on hilseilevä ja harmaa.[/QUOTE]

Mä taas en kuori, koska ihoni on niin herkkä, että kuorimiskokeilujen jälkeen se hohkaa lähinnä punaisena. Mä myös kolmekymppinen. Tosin mun iho ei ole harmaa.
 
nooh
Ihon kuivuuteen auttaa hyvä ruoka. Kasviöljyjä (ylipäätään riittävän rasvainen ruoka) ja paljon vettä.

Esim. huulten rohtuminen ei johdu kuivasta ilmasta vaan nestehukasta...
Jaa. No mulla se ei kyllä johdu nestehukasta. Juon runsaasti, huulet rohtuu silti vaan, samoin iho kuivaa. Siis talvella, ei muulloin. Syön kasvispainotteisesti ja huolehdin hyvien rasvojen runsaasta saannista. Silti kuivaa. Kyllä se on tää kylmä sää ja lämmityksen kuivaama huoneilma, jotka kuivattaa...
 
"hei"
Mä uskon et apn jutussa on perää. Mulla on diagnosoitu atooppinen iho ja sitä on hoidettu rasvoilla ja kutinaa allergialääkkeellä. Lopulta kyllästyin rasvailuun, ja lopetin sen. Nykyään rasvaan ihoa hyvin harvoin, lähinnä polvia ja kyynärpäitä talvisin ja joskus kovilla pakkasilla sääriä. Kyllä mä talvella huomaan suuren eron ihossa kesään verraten, kuivuu heti ku pakkaset alkaa, mut ei ole sietämätön kuitenkaan ja annan ihon olla rauhassa. Ne pahimmat kohdat joskus pakko rasvata kun menee ihan verille, mut olen tyytyväinen siihen ettei mun tarvi joka päivä läträtä rasvojen kans koko vartaloa läpi. Kasvoja rasvaan ja puhdistan päivittäin, koska meikkaan joka päivä. Mitään ryppyjuttuja ei kuitenkaan, perus puhdistusaine ja kuivan ihon perusvoide.
 
a.p.
muutkin ovat heränneet. Kyllä minullakin esim. mökkeillessä iho kuivuu korpuksi kun saunon ja hiihdän joka päivä. Mutta empä ole silti sitä rasvannut. Iho on kuiva, mutta siihen ei kuole. Antaa olla vaan. Huuliin käyrän kyllä joskus rasvaa, etten repisi niitä riekaleita irti, koska tällainen paha tapa on siunaantunut. Kuulkaa naiset, vaikka kuinka sanotte, että iho kuivuu jne niin antakaapa kuivua ja katsokaa, mitä sitten tapahtuu. Ei niin yhtään mitään. Ostakaa säaatyneilöä rahalla vaikka kaunis paita, joka taatusti lisää kasvoille hehkua enemmän kun mikään kuorinta.
 
"vieras"
En ymmärrä, että mikä pakkomielle on olla käyttämättä kosmetiikkaa ja kulkea kaupungilla hilseisessä naamassa, kun ei kukaan siitä kuitenkaan huomauttele ja ei halua olla kosmetiikkateollisuuden uhri (heh). Onko tämä taas niitä asioita, jotka liittyvät johonkin muuhun kuin ihonhoitoon?
 
  • Tykkää
Reactions: Mummeliisa
"vieras"
[QUOTE="vieras";27809360]En ymmärrä, että mikä pakkomielle on olla käyttämättä kosmetiikkaa ja kulkea kaupungilla hilseisessä naamassa, kun ei kukaan siitä kuitenkaan huomauttele ja ei halua olla kosmetiikkateollisuuden uhri (heh). Onko tämä taas niitä asioita, jotka liittyvät johonkin muuhun kuin ihonhoitoon?[/QUOTE]
Ja voiko sitä paitaakaan ostaa, kun sitten on muotiteollisuuden uhri...
 
Espanjassa ollessani kiinnitin huomioni espanjalaisten naisten hyvään ihonkuntoon. Ok, onhan siellä ilmastokin paljon suopeampi kuin Suomessa, mutta toinen asia, joka erottaa heidät meistä, on se, että he käyttävät sisäisiä hyviä rasvoja, eli oliiviöljyä paljon enemmän kuin me täällä. Mä uskon sen vaikuttavan myös ihon kuntoon, ja omakin oliiviöljyn/oliivien kulutus on koko ajan tässä viimeisen parin vuoden ajan kasvanut, sen jälkeen kun sieltä kotiuduin.
 
No antakapa sitten vinkkiä mitä tekisin nenälle+poskipäille, niistä hilseilee parin tunnin jälkeen meikit pois. Myös aika reilua punoitusta löytyy ja ikää 25, enkä meikkaa esim meikkivoiteella kuin max kerran viikossa. Kuorin kerran kuussa tms.
 
a.p.
Jos haluaa, mutta se on vaan tyhmää. Se on mun ainoa pointti. Tyhmää puunata kaikilla aineilla. On tehotippaa, silmänympärysvoidetta. Kaikkia aina botoxiin asti. Tyhmää, tyhmää ja tyhmää. Ja puhun omasta kokemukseat. Iho rauhottu, kun lakkasin aina etsimästä seuraavaa ihmevoidetta. Markkinavoimat people!
 
"vieras"
Jos haluaa, mutta se on vaan tyhmää. Se on mun ainoa pointti. Tyhmää puunata kaikilla aineilla. On tehotippaa, silmänympärysvoidetta. Kaikkia aina botoxiin asti. Tyhmää, tyhmää ja tyhmää. Ja puhun omasta kokemukseat. Iho rauhottu, kun lakkasin aina etsimästä seuraavaa ihmevoidetta. Markkinavoimat people!
No ei tässä mistään kauneustoimenpiteistä puhuttu, vaan ihan peruskosmetiikasta. Ja tosiaan puhut vaan omasta kokemuksestasi. Moni on saanut avun kosmetiikasta. Pitää vaan löytää sopivat tuotteet.
 
Vuosien läträämisen jälkeen annoin periksi ja lakkasin putsaamasta ja rasvaamasta kasvojani. Kuinkas kävikään? Posken pientä röpelöä lukuun ottamatta, iho on raikkaan ja hyvinvoivan näköinen. Suosittelen.
Minä en ole tehnyt koskaan kumpaakaan (muuta kuin joskus pannut rasvaa jonkun yksittäisen kerran jos oikein kamalasti kuivunut ja kiristänyt) enkä näytä ollenkaan hyvälle.

Ehkä lopulta geenit ja elintavat vaikuttavat enemmän kuin tuo?

:D
 
Mä en ole koskaan harrastanut mitään aineilla läträämistä enkä rasvaamista. Mun iho on tosi hyvä eikä pahemmin kuivu (muualtakaan kuin kasvoista).
Mun äitini on samanlainen (laittaa satunnaisesti jotain Niveaa poskiin) ja edelleen, nyt reilu 60-kymppisenä, hänellä on loistava iho.

Geenit?
 
joo ei
Minä en ole vuosiin käyttänyt mitään kosmetiikkaa kasvoilla. Joskus harvoin meikkaan ja silloin toki on pakko puhdistaa. Ikää jo 40+ ja edelleen minua nuorekkaaksi sanotaan =) En usko alkuunkaan, että ihoa voi hoitaa ulkoisesti vaan se kauneus tulee kasvoillekin sisältä päin. Onnellinen ihminen, joka syö terveellisesti, omistaa myös kauniin ihon ilman vippaskonsteja =)
 
a.p.
Miettikää ihan omilla aivoilla. Miksi ihmiset puunaa kasvojaan? Koska sellainen tarve on luotu markkinavoimien toimesta. Joskus 60-luvulla esim. myytiin naisille lihotustabletteja, kun oli muotia olla pyöreä. Siitä vaan rahat suuryrityksille. Jos nyt haluatte laittaa. Että mua sapettaa ihmisten tyhmyys. Kuinka moni on saanut esim kosmetologilta apua? Pn marjat. Jos kerta ei auta osta tämmönen viiden kerran sarja vaan 500 euroa. Kissan kontit!
 
a.p.
Onko ihosi harmaa ja ankea? Onko hiuksesi harmaat? Onko hampaasi kellastuneet? Osta, osta ja osta sitä tätä ja tuota. Nauratti ihan hemmetisti sellanenkin mainos, jossa kehotettiin harjaamaan naamaa, koska se on likainen. Juu ilman muuta. Nyt jos joku markkinamies näkee tän niin esimerkiksi silmien puhdistaminen iltaisin jollakin tipalla voisi olla miljoonan dollarin arvoinen idea.
 
"Anne"
Minun iho rasvoittuu paljon, ja pinta iho kuivuu herkästi. Nämä yhdistettynä on kivat mustapäät ja kraateri ihohuokoset. Käytän salisyylihappokasvovettä joskus, mutta nyt kun olen lopettanut vahvat pesuaineet ja rasvaan ihon öljyllä, on kunto paljon parempi. Välillä menee pitkään, että pesen vain rasvalla ja hyvänä pysyy.
 

Yhteistyössä