Lakkasin puhdistamasta ja kosteuttamasta kasvoja

  • Viestiketjun aloittaja kemikaalit veks
  • Ensimmäinen viesti
Mahtais mun kyynertaipeet olla ihanas kunnos jos en niitä rasvaasi. Kamalat ne on nytki, mutta kamalemmat ne olis ilman rasvausta. Just hain apteekista bepanthenin anti-exem voidetta ja koitan olisko siitä apua niin paljo, että kyynertaipeet paranis. Jos ei tuo riitä, niin pakko se on ottaa kortisoonirasva käyttöön.
 
"Vieras"
heheh
Mulla heleän kaunis iho ja puhdistan laadukkailla kasvopesuaineilla ja kuorin kahdesti viikossa. Olen kuullut kommenttia kauniista ihosta useita kertoja. Vesipesua en ikinä alottaisi.
 
........................
Itse olen korvannut eaim. hiusten kihartamisella ja kynsien lakkaamisella ja sillä vesipesulla ja kevyellä raikastavalla meikillä. Tilasin jopa hiustenpidennyjsrt kosmetiikasta säästynrillä rahoilla. Siis clip on-pidennykset.
Mitä järkeä kuluttaa rahojaan johonkin kynsilakkoihin ja hiuspidennyksiin? Mä oon aina pärjännyt ilman lakkaa ja omilla hiuksilla. Olet markkinavoimien uhri! Tyhmä, tyhmä, tyhmä!!!
 
Ongelmasi ei taida ollakaan kovin paha, jos noin naurattaa? Jos olisi, niin varmasti olisit valmis kokeilemaan kaikkea mahdollista, mistä ehkä olisi apua. Mutta ei, olisihan se ihan kamalaa olla ilman leipää ja karkkia, joten kärsin mieluummin vereslihalla olevista taipeista. Ihan vapaasti, mutta älä tule tänne vinettämään.
Tuohon ongelmaan auttaa se, että lopetetaan talvi. =)
 
"outolintu"
Minulle kävi tässä hiljattain hassusti, kun ainoa sopiva KALLIS naamarasva pääsi loppumaan ja sitä ennen loppuivatkin rahat. Alkuun iho hilseili kamalasti, punoitti suihkun jälkeen jne. ja teki mieli itkeä, kun sen pintakuivuuden ym. oikein tunsi kokeilemalla! :( Raivostuin ja kuorin ihoani sinnikkäästi, jopa 3-4 kertaa viikossa. Hilseily väheni, mutta iho punoitti ym. edelleen. Aloin pyyhkimään naamaani kosteuspyyhkeillä, oikein sellaisilla joissa on alkoholia (= ei missään nimessä suositella kuivaihoiselle), alkuperäistä syytä en muista mutta kappas vaan: kunnon hinkkauksen jälkeen pyyhe oli aavistuksen kellertävä (kuorinnoista huolimatta- en edes meikannut!), vaan hilse häipynyt. Toistin jokaisen suihkun jälkeen kosteuspyyhe-hinkkauksen ja rapsuttelin hilsekohdat pois. Nyt ihoni on, uskomatonta kyllä, paremmassa kunnossa kuin koskaan! :O Ei pahemmin hilseile, on tasainen eikä ole ilmestynyt finnin finniä. Ihan pimeä tarina, tiedän, mutta näin se vaan nähtävästi meni. :D
 
iu
Normaali-ihoisella voi tuo pelkkä vesipesu toimiakin, mutta jos on pahasti akneen taipuvainen iho sukurasitteena, niin ei kyllä riitä. Sitä talia nimittäin ei pelkällä vedellä saa pois, ja jokainen voi kuvitella, mitä tuo tekisi niille herkästi tukkeutuville ja tulehtuville huokosille. :S
 
"Vieras"
Normaali-ihoisella voi tuo pelkkä vesipesu toimiakin, mutta jos on pahasti akneen taipuvainen iho sukurasitteena, niin ei kyllä riitä. Sitä talia nimittäin ei pelkällä vedellä saa pois, ja jokainen voi kuvitella, mitä tuo tekisi niille herkästi tukkeutuville ja tulehtuville huokosille. :S
Mutta miksei niiden lääkevoiteiden sijaan vois kokeilla esim. mutasaippuaa.

Mulla oli pitkään niin että hyvää rasvaa ei vaan ollut kun aina kiristi tai rasvottu. Kyllästyin täysin etsintöihin ja aloin miettimään että miten se nyt on ennen noita rasvoja iho hoidettu. Hetken kesti ihon tasottua, mutta sen jälkeen en ole rasvannut kuin muutamia kertoja.

Pakkelia vaan juhliin ja turhaa jatkuvaa pesua kuin välttelee niin hyvä on tullut. (Enää en käytä meikkivoidetta ollenkaan kun iho on kauniimpi ilman. Eikä tarvii miettiä rajoja jne.)
 
kolaripotilas
Joo minäkin pakosta olin ilman ihonhoitoja sairaalassaoloajan tässä taannoin! Ette tiedä mitä paskaa kuori kosmetologini minusta irti kun puolentoistakuukauden jälkeen pystyin menemään vastaanotolle! Ehkä on ihan sama laittaako naamaansa jotain pirkkakamaa vaiko vettä, mutta kunnon tuotteet ja ammattilaisten hoidot on eri luokkaa!
 
iu
[QUOTE="Vieras";27814769]Mutta miksei niiden lääkevoiteiden sijaan vois kokeilla esim. mutasaippuaa.

Mulla oli pitkään niin että hyvää rasvaa ei vaan ollut kun aina kiristi tai rasvottu. Kyllästyin täysin etsintöihin ja aloin miettimään että miten se nyt on ennen noita rasvoja iho hoidettu. Hetken kesti ihon tasottua, mutta sen jälkeen en ole rasvannut kuin muutamia kertoja.

Pakkelia vaan juhliin ja turhaa jatkuvaa pesua kuin välttelee niin hyvä on tullut. (Enää en käytä meikkivoidetta ollenkaan kun iho on kauniimpi ilman. Eikä tarvii miettiä rajoja jne.)[/QUOTE]

Niin miksei vois kokeilla ja arvaa vaan onko kaikkea kokeiltukin. Kuten sanottu, eri asia joku pintakuiva iho ja vähän näppyjä kuin kunnon kystinen akne. Tosi sekin, ettei sellaiseen ihoon mitkään voiteet pelkästään autakaan, vaan isotretinoiinikuuri (tai useampikin) ja tarkka ruokavalio sen huolellisen ihonhoidon lisäksi.

Mutta tämä ongelma kai menee samaan kastiin muiden oikeiden ihosairuksen kanssa: suurin piirtein terveihoiset sitten voivat päästä vähemmälläkin.
 
mäkään en ole naamaani koskaan tärvelly millään kemikaaleilla enkä myöskään meikkaa kuin isompiin juhliiin (häät yms). Ihoni on erittäin sileä ja tasainen ja muutenkin virheetön. Meikkamattomuuttani moni sitten kommentoikin sillä että ei mun tarvikaan meikata koska ihoni on muutenkin kaunis. Mutta ehkä se on kaunis ja hyväkuntoinen juuri siksi ettei siihen ole tungettu kaikenmaailman pakkeleita ja mömmöjä.
 
Kahvinporoja
Hyvä kuorinta-aine syntyy myös kahvinporoista ja perusvoiteesta/naamanpesuaineesta. Itse käytän Erisanin puhdistusvoidetta, ihan paras aine ja tuolla kuorin siis myös kasvoni.
 
Taivaanranta heinä, osta kunnollinen luomivärinpohjustusaine. Minulla kans rasvoittuu luomet tosi paljon, ja luomivärit on rasvaisina luomivaoissa parin tunnin päästä. Olen nyt vuoden verran käyttänyt Too faced-merkkistä Shadow Insurance pohjustusvoidetta, jonka laitat jonka laitan puuteroidun luomen päälle ja puuteroin vielä lopuksi päälle, kunnolla. Sitten luomiväri, usein laitan vaan ihan nudevärejä arkisin. Kestää samanlaisena koko päivän, ja luomet ei rasvoitu ollenkaan. Ei ainakaan omia silmiäni ärsytä tai kirvele yhtään mitenkään :)

Suosittelen todella kokeilemaan. Ainakin pretty-nettikauppa myy tätä, maksoi noin 25€ mutta kestää päivittäisessäkin käytössä varmaan kaksi vuotta, eli tosi riittoisaa tavaraa.
En tiedä tuosta luomivärinpohjustusaineesta, kun en haluais alkaa meikkamaan luomia joka päivä, kun en muutenkaan meikkaa. Mutta jos ei mikään muu auta niin kai se on sitten pakko. Ei mulla luomet näy juurikaan, joten ei kai sitä huomais pahemmin jos luomet on meikattu ja muuten ei oo meikkiä. Pitää pistää kuitenkin tuo nimi ylös niin voi ostaa jos mitään muuta konstia ei löydy.

Niin ja sitten tuohon rasvan imeyttämiseen: Mä oon käyttänyt kotona jotain kasvopaperia, joita myydään erilaisia pahvilaatikossa, sitten kodin ulkopuolella vaan tavallisia nenäliinoja laukusta. Tämä naaman kiiltäminen on kyllä ärsyttävää, joskus ihan hävettää kun tuntuu että ihmiset tuijottaa kiiltävää naama, niin kuin se ois rasvattu, muttei rasva ole imeytynyt :D Pahinta se on just kesällä kun on vähänkin lämpimämpää, talvella parempi. Mutta oon mä muutenkin oudon näköinen, joten eipä tuo kai entisestään rumenna. Nuorempana tätä ongelmaa ei kuitenkaan ollut, se on tullut joskus ehkä viisi vuotta sitten pikkuhiljaa (en muista tarkalleen) ja tuntuu että pahenee vaan. Outoa. Mutta noita puuteripapereitakin pitää varmaan kokeilla tai sitä sätkäpaperia (Toivottavasti se rittä sitten niin ettei tarvi kuin kotona kuivata. Alkoi vaan naurattaa kun aloin kuvitelle tilannetta jossa kyyneleet silmissä kaivan kesällä kaupungilla laukusta (kirkuvan oranssin) sätkäpaperipaketin, ja alan kuivata sillä paperilla silmäluomia :D)
 

Yhteistyössä