Lapsettomuudesta kärsivät kuumeilijat

Nuolasin ennenku tipahti.. Ihme tuhruilua ollu nyt jokatoinen päivä jos silleenkään. Luulin eile et ois jo menkat alkanu ja kaikkee, mut sit no... Ruskeeta tuhruu se kuitenki vaa oli jatkossakin. Nyt ei mitään?! Ärsyttävää. Vois nyt alkaa jos on alkaakseen! Kp oisko jotain 43 nyt ja huomenna magneettikuvaus..

Sofi <3
 
Uutta kiertoa näemmä muillakin pukannut, niin mullakin. Se oli kyllä odotettavissa kun viime kierron kohokohta tällä saralla oli aukkari eikä sit muuta tapahtunutkaan. Kuten pelkäsin, ilman letroja ei johtofollia näkyny, joten jätettiin sen oottelu väliin ja siirryttiin uutta kiertoa odottelemaan primolutin avustuksella. Putket näytti siis olevan auki, mikä nyt odotettavissa olikin. Tähän kiertoon olis nyt sitten 1. inssi luvassa! Vihdoinkin jotain muutakin kuin lääkkeiden popsimista, vaikka eipä tuo inssi vaikuta kovinkaan tehokkaalta menetelmältä tilastojen valossa? Ihanaa kuitenkin päästä yrittämisessä eteenpäin vihdoinkin! Toivottavasti vaan kaikki aikataulut saadaan natsaamaan ja inssi ihan oikeesti toteutumaan! Yritin täällä listaa selailla onko ihmisillä paljon inssejä takana, mutta enpä sellaisia juuri löytänyt?
 
Jännää, kiitos tsempeistä ja sullekin kovasti jaksamista rankkoihin hoitoihin. Itsellä kauheen ristiriitaista valmistautua henkisesti inssiin kun tietää, että TN onnistua on niin pieni. Tietty toiveikas fiilis, mutta samalla pakko yrittää pitää jalat maanpinnalla. Huomisesta alkaen taas letroja nassuun ja ens viikon to ultraan.
 
  • Tykkää
Reactions: Jännää
Hei kaikille!

Spukka, miten magneettikuvaus meni?

Intopiukka, onnea inssiin! Kyllä inssilläkin raskaudutaan ja toivotaan, että te kuulutte niihin, joille se on juuri se tarvittava oikea hoito :)

Pisamapeikko, pahoittelut uudesta kierrosta.

Jännää, onnea hyvästä punktiosaldosta! Toivottavasti siirto menee hyvin. Jännät viikot teille tulossa.

ON: Täällä kp 42 ja 8. päivä tuhrua. Taitaa olla tuhruiluennätys. Kierto ei näytä pysyvän mallissaan ollenkaan ilman lääkitystä. Letrojen ja pregnylin kanssa pysyin noin 30 päivässä. Huomenna IVF-suunnittelukäynti. Tajusin juuri, että en enää tarvitse ovulaatiotestejä enkä ole muutenkaan oikein niistä perustanut, kun kierrot ovat mitä ovat ja testaaminen lähinnä surullista ja turhauttavaa. Olisi siis 21 kpl ennen joulua netistä tilattuja liuskoja, jotka saa 8 eurolla (+posti tai nouto), jos jollain on tarvetta. Turhaan ne tuolla laatikon pohjalla pyörivät.
 
Peppermint Kiitos!! Ei lopu jännitys ei..:)
kirpsakka Moi :wave: mukaan vaan. Hienoa että jotain tapahtunut, :( vaikka meni kesken, mutta antaa toivon onnistumiseen. Jouduitko johonkin kaavintaan vai menikö ihan alussa?
zsemii kovasti sinulle!
 
Intopiukka, tuo linkki sisältää kyl töyttä asiaa. Laitoin sen FB, ajatelkoot muut siitä mitä haluavat. :D

Peppermint, olin ollu kuvauksessa jo 45min, sit hiljeni pitkäks aikaa laite ja tuli hoitaja sanomaan et lääkäri käski laittaa viel tehosteaineen ja kuvataan vähän lisää.. MRI kesti kokonaisuudessaan yli tunnin! Mies oli mukana huoneessa ja sano että jossai vaiheessa kauhee määrä porukkaa lappas kuvia kattomaan ja mies alko olla huolissaan. Itellä tirahti itku tehosteaineen laiton jälkeen kun jouduin takas putkeen, ku luulin sen olevan jo ohi ja viel piti neulalla tökkiä! Nyt ei auta muuta kun ootella vastauksia.. :S + Voi hitto ku just ehin jättipaketin tilata o-testejä! Ku ois tajunnu käyä kattoo tän ensin :D

Jännää, menestystä tuoresiirtoon :)

Ootteko kokeilleet vyöhyketerapiaa? Ite kävin eilen :D
 
  • Tykkää
Reactions: Jännää
Alkuperäinen kirjoittaja Jännää;30667357:
Peppermint Kiitos!! Ei lopu jännitys ei..:)
kirpsakka Moi :wave: mukaan vaan. Hienoa että jotain tapahtunut, :( vaikka meni kesken, mutta antaa toivon onnistumiseen. Jouduitko johonkin kaavintaan vai menikö ihan alussa?
zsemii kovasti sinulle!
Ihan alussa meni, ei alkanut raskaustestit vahvistumaan ja sitten alkoi näyttää negaa. Eilen alkoi vuoto. Tänään kävin verikokeessa että jospa ois jo vallan laskenut hcg. Saa sitten alottaa letrozolin jo tästä kierrosta :)
 
kirpsakka Onneksi ei mitään kaavintaa.. Kurjaa kuitenkin. Uusi yritys ja nyt jos olis se tärppi ;) tsemppiä kovasti!!

Kumpa ees itsellekkin tulis joku muu tulos kun nega, vaikka ees hetkeksi.. Tietäisi, että vois jotai tapahtua.
 
Viimeksi muokattu:
Kyllähän inssistä on mahdollisuudet raskautua Onnistumisprosentti on noin 10–15 % hoitokiertoa kohden alle 37-vuotiailla. , ja olisin todella toivonut tuota lempeämpää tärppi tapaa itsenikin kohdalle.. Mut tää selittämättömyys vaan jatkuu..Tsemppiä kovasti kaikille inssiläisille!!

Oma napa päivitys:
Meen hakemaan pian pikku alkion sairaalasta, ja rupeen piinailee tapahtuuko mitään :whistle: Pidelkää peukkuja.
 
Viimeksi muokattu:
Ei vahvasti mene. Miehen hieman alentuneeseen sperman tilavuuteen määrätty lääke on tuhonnut koko sperman. Siittiöitä on jäljellä 0. Meille ei missään vaiheessa ole kerrottu, että "tällaisia tapauksia on", kuten lääkäri eilen totesi. Yksityisellä miesten hormonilääkitystä ei käytetä, koska tällainen reaktio ei todellakaan ole poikkeus. Teen asiasta kantelun Tyksiin. Hoito siellä on muutenkin ollut kylmää ja asiatonta, tämä oli viimeinen pisara. Nyt taas sitten odotellaan, josko lääkkeen lopettaminen saisi sperman laadun nousemaan edes sen verran, että voidaan aloittaa hoito. Mieli on maassa ja toiveet nollissa. Tsekkasin eilen adoptiovaihtoehdon, mutta se maksaa 5000-10000€, jono on 5-6v ja jonoon saa mennä vasta, kun ei ole enää hedelmöityshoidoissa. Miehestä tuntuu pahalta, koska minusta elämässä ei ole mitään mieltä, jos en saa lasta. Kadun enemmän kuin mitään sitä, että ikinä menimme Tyksiin "hoitoon". Löysässä hirressä heidän pompoteltavaan on roikuttu kesäkuun alusta sillä lopputuloksella ettei meitä voi hoitaa missään muuallakaan enää, ainakaan helposti.
 
Peppermint Kauheaa.. Kamala uutinen. Ketä lääkäreitä teillä ollut? Tai ne tietysti vaihtuu kokoajan. Mäkin oon tyks issä hoidossa, ja ihmettelen kyllä noiden lääkärien koppavaa töykeää käytöstä, Traumat sieltä kans sai, ku yhdellä lääkärillä sattu olee paha päivä, vielä kun olin ensimmäisellä suunnittelu käynnillä. Parkusin silmät päästäni kun poistuimme sieltä ja myös kun keskustelimme. Olin ollut luulossa et nyt tutkitaan ennen hoitoa, laproskopiaa yms. ja odotin myös tuloksia aivolisäke hormoonista joka oli pilvissä. ne sivuutettiin hymähdyksellä. Sen mielestä tarvin psykologia kun olin järkyttynyt, ettei lapsettomuuden syytä senkummenmin tutkita, että he antavat vain suoraa hoitoa. En saanut edes nousta ja mennä niistämään piti katsoa kyseistä naista suoraa silmii, komennettii het:i et tuu tähän nyt istumaan. Mies jälkeenpäin sano: kummallisesti puhui, ihankuin oltais jossain hautajaisissa, sellaisella hitaalla masentavalla paatoksella, josta tuli välillä napakoita kommentteja. ku ollaa selittämättömiä, sitä se jaksoikin korostaa, ihan kun me nyt ei sitä tiedettäisi itse. (ja kuulumma ei ensmäinen kerta pahalla päällä). Onneks se teki vain noi inssi hoidot. Sit kun asennoiduin hänen tapaamiseen: ok täs ei mitää keskustella, oli ihan asiallinen, mut tyly. IVF hoidois on ollu muita. Vain kaksi kivaa ja asiallista lääkäriä olen kohdannut. Tää punktio lääkäri / tuoresiiron tekijän käytös oli kans kyl niin kylmää ja töykeää. Ihmettelen erityisesti se asenne jos nätisti kysyt ja yrität keskustella hoidoista, niin ne suuttuu ja töksäyttää. Niin suoraviivaista hoitoa, ja tyhmiin kysymyksii ärähdetään. Inhimmillisyys 0. Yksityinen hoito maksaa, menisin heti niihin jos vain ois tuota rahaa, ne on ainakin ystävällisiä ja kohtelee ihmisenä.

Esim kun olin tuoresiirrossa eilen. naikkonen tokaisee kaks yritettii hedelmöittää, toinen ei hedelmöittyny ja tää toinen jakautu vaa kahtia, et ei kovin hyvä mahis. Mut laitetaan ny kuiteski, et on siitä joku raskautunut. Siis voi**** Suomeks: Nega täst ny kuiteski varmaa tulee..se ajatteli ja näky kyl päälle. lähdin sieltä ajatuksessa et tais olla turha juttu.
Kaikki lääkkeet on kyllä menny kohdilleen.

Muoks. Ai juu kun kysyin, (Tätskyltä ekassa sunnittelukäynnissä) myös et eikö noita kilpirauhas arvoja mitenkään tutkita, et täällä suomessa jos ne on nippa nappa rajalla, ei saa lääkeitä , mut ulkomailla alotettais lääkitys. ja sekin voi olla syy ettei raskaudu. TOTESI: Se on sellainen MUOTIOIKKU

Todella murheellista, että näin kävi. Hae ihmeessä korvausta tai tee ainakin valitus!! :hug: voimia teille!
 
Viimeksi muokattu:
Voihan peräreikä!! Mulla olis ens vkolla folliultra mutta täälläpä ei oo gynejä paikalla yhtään!
Nyt jos en saa aikaa edes naapurikaupungin äitiyspolille niin sitten mietittävä yksityistä.. irtoiskohan sieltä letrot ja pregnyl helpommin...

Voi järkky mitä käytöstä tyksissä!! Ehdottomasti valitus tuollasesta.. ei oo taas asiakaspalvelijoita ollu paikalla.
 
  • Tykkää
Reactions: Jännää
On tullut pitkään seurattua tätä ketjua ja ajattelin ite myös kommentoida, eniten laitto silmää toi tyksin toiminta, lääkäreistä sen verran et muutamalta saa ihan hyvää palvelua, mut toisilta eì saa.. viime ultran teki yks naislääkäri, josta en pahemmin pidä niin se tekee sen niin et muhun sattuu joka kerta. Ja muutamat tekee sen niin et on ihan ok:n oloinen.. itellä toivon mukaan jatkuu noi hoidot jo ivf hoidon muodossa..
 
Hirveetä kohtelua. Mä oon ihan kauheen vihanen nyt tosta. Miten helvetissä niillä ei riitä ymmärrystä näihin tilanteisiin. Miksi tekevät työtä johon selvästi eivät sovellu?? Mitä tolla asenteella voittaa. Noista pitäisi vaan jaksaa tehdä kaikkien valituksia. Mä oon kuullu et samanlaista olisi täällä helsingissä mutta onneksi ei ollut. Kai se on vähän kuka sattuu hoitamaan. Mulla oli kyllä maailman paras kätilö puhelimessa yksi päivä. Se kuunteli ja kyseli koko ajan kuinka mä jaksan kun vuotaa ja muuta. Olin ihan ihmeissäni enkä osannu ees vastata. Sain taas Jorvista, neuvolasta ja omalta terkkarilta ihan paskaa niskaan. No joo neuvola oli ihan mukava mutta terkkari suurin piirtein nauro mulle kun halusin hcg mittaukseen. Sanoi et jos mulla on ongelmia mä voin tulla käymään lääkärillä. Ja ööö lääkäri totee et joo sä vuodat. Vautsi sitä diagnoosia mä en olisi itse osannut. Mutta koittakaa kestää naiset! Toivotaan että jatkossa olisi parempi onni lääkäreiden suhteen. Tai mikä vielä parempaa , ei tartteisi enää käydä :)

En näköjään pääse pois täältä. Mun alkuraskaus (jos tää nyt mitään ees on) on ollu aika hankala. Nyt alkaa helpottaa. Tänään 7+0 ja maanantaina ultra. Ei siellä mitään oo tai sit on tuubassa. Mua pelottaa ihan hirveesti ja nään painajaisia siitä. Lähtöruutuun palaaminen ei vaan innosta!

Kovasti jaksamista kaikille. Onneksi tulee kevät ja aurinko niin voi vähän ulkoillakin ihanissa ilmoissa. Pitäkää lippu korkeella!
 
  • Tykkää
Reactions: Jännää
Lilja Sanoppa muuta. Palveluala jossa pitäisi osata olla ees suht fiksusti käyttäytyvä. Täytyy kyl sanoa et Tyksissä on ollu aivan suber ihanat hoitajat. Ja on kiinni kans, et kuka sattuu lääkäreistä, on ne kivat ja on ne ****

Mä taisin innostua oikein vuodatukseen, mut otti päähän :headwall: etenkin miten ne kohteli peppermint in hoitoja, etenkin miehen.

En kyllä ymmärrä tänä aikana, kun työt kiven alla, et on varaa käyttäytyä tökerösti. Vahinkoja tietysti voi sattua. Se miten huononkin uutisen kertoo ;voi kertoa monella tapaa, kovasti ja tylysti tai lempeästi loukkaamatta. Niinku pallon voit heitää sen lujaa päin pläsiä tai kauniisti, jotta toinen saa kiinni. Hoidot on rankkoja monella tapaa esim. henkisesti ja on hermoja raastavaa. Siihen vielä joku töksäytteliä lääkäri päälle nii räjähtää. muoks. luulisi niidenkin sen ymmärtävän, että hoidettavat käy läpi paljon. vai onko se meidän kulttuuria ettei lääkäriammatissa saa olla inhimmillinen. Pitää olla kova ja arvovaltainen ja etäinen.
Eipä ollu kovin laadukasta tuo terkkarin ja lääkärin diagnosointi, erikoista nauraa. Se ei munsta sovi hoitoon jos pyytää asiallisesti jotain, et nauraa, ihan hullua.

Kovasti tarrautumista sinulle, että kyytiläinen pysyy kyydissä! Nautitaan kevään tulosta ;)
 
Viimeksi muokattu:
pisamapeikko Voih, minne kaikki gynet on menneet? Ompa erikoinen tilanne, toivottavasti saat. Kannattaa lähettää lasku äitiys polille, jos eivät pysty hoitoa tarjoamaan.. jos julkisella olet, muoks. ja joudut yksityiselle menemään.
 
Viimeksi muokattu:
Oon kanssa ollut ihan alusta asti tyksissä hoidoissa, ekan kerran 10v. sitten :) siellä on tällä hetkellä yks lääkäri kenestä tykkään ja kenen kanssa tulen hyvin juttuun. Eräs nuorempi nainen on melko töykeä, tekee kyllä työnsä mut eipä juuri hymyile edes.
 
  • Tykkää
Reactions: Jännää

Yhteistyössä