Lapsettomuudesta kärsivät kuumeilijat

Jännää: joo siis julkisella ollaan hoidossa ja tiiän, että inssejä tehdään 3-4 ennen seuraavia hoitoja, mutta sitä jonoa siis mietin, että missäköhän vaiheessa laitetaan ivf-jonoon, vaikka inssit oiskin kesken? Pelkään siis sitä, että vasta kaikkien inssien jälkeen todetaan, että nyt laitetaan teidät sinne jonoon odottamaan puoleks vuodeks. Noh, eiköhän tääkin selviä seuraavan inssin yhteydessä.
 
Yrittäjä J, miten saat pään kestämään kasassa tuossa kaikessa jonottelussa? :S

Esikoinenhaaveissa, tsempit sinne! :)

Sisätautilääkäri haluaa vielä poissulkea Cushingin oireyhtymän, niin saan enskuussa jonku myrkkypillerin, minkä pitäis laskee verestä mitattavia kortisolitasoja. Ihan mielenkiintoselta vaikuttaa lääkkeestä tulevat oireet, mut ihan mielellään saa sulkee kaikki sairaudet pois :D
 

Lapsettomuudesta kärsivät kuumeilijat


Mukana kuumeilemassa

Caro87 ya 1/14, esikoinen toiveissa. PCO diagnoosi.

Enneliina ya 2/11, toinen toiveissa. Selittämätön lapsettomuus. Takana luomuplussa, joka kohdunulkoinen jonka seurauksena toinen johdin jouduttu poistamaan, sekä ivf ja tuotesiirto, joka kemiallinen. Takana useita kemiallisia.

-bella Kilpirauhasen vajaatoiminta. Syytä myös gynekologisten vaivojen epäilyyn, mutta tätä ei vielä tutkittu.

Sofi12 ya1/13. Toiveissa toinen yhteinen. Laparoskopia 06/14-> dg. endo + vaurioituneet munanjohtimet poistettu. 1.ivf:stä syntynyt tyttö. 2.ivf 1.PAS 02/15

Merope ya 8/13. Esikoinen toiveissa. Kilpirauhasen vajaatoiminta rasitteena. Minkäänlaisia tärppejä ei ole ollut.

esikoinenhaaveissa ya 07/2012. Esikoinen toiveissa. Miehellä on todettu oligoasthenozoospermia. Syyskuussa 2014 alkaneet ICSI-hoidot. 1. ICSI, 1. PAS 03/15.

Mandala Esikoinen toiveissa. Munajohtimet poistettu laparoskopiassa, 1. ivf elokuulla nega. 1.IVF 3. PAS tulossa 02/15.

~SeaWind~ Esikoinen toiveissa. Ya 4/14. PCO, ovulointiongelmat. Ohuehko kohdun limakalvo. Taustalla yksi KU-raskaus vasemmassa munajohtimessa touko-heinäkuussa 2014. Käytössä Metformiini, Foliverit, Terolutit, ja Clomifenit.

Vilijonkka_ 31 vuotta, ensimmäinen lapsi toiveissa. Yritys aloitettu 9/2012. Lapsettomuuden syynä PCO-tyyppiset munasarjat, ovuloimattomuus sekä miehen alentunut siittiömäärä. Tutkimuksissa/hoidoissa 09/2013 asti, ovulaatoninduktiot takana tuloksettomina.

Peppermint Esikoinen toiveissa. ya 9/2013, pcos (lääkityksenä Metforem), miehellä alentunut testosteronitaso ja vähäinen sperman määrä (lääkityksenä Letrozole)

Yztlas esikoinen toiveissa, ikä 21.

Intopiukka, ya 09/13. Mfo todettu.

Yrittäjä J Esimmäinen yhteinen, ya 01/13. Yritystä haittaa juuri todettu endo ja lisäksi kohdun myoomat. Laparoskopia keväällä 2015.

Jomppe75. Neljäs toiveissa ja hoitona clomifen, terolut ja metforem. PCO.

Pisamapeikko haave neljännestä, tukena terolut/clomit. Pcos ja kilpirauhasen vajaatoiminta.

EveliinaQ Ya 12/13. Takana heikko ovulointi ja kystat munajohtimissa. Hormonihoito ja 12/14 IVF nega.

Bambini toinen yhteinen toiveissa, ya2011? Clomit, takana kkm 1-2/2012. Lapsettomuustutkimuksiin- ja hoitoihin lähete vetämässä. Monirakkulamaisuutta havaittavissa munasarjoissa.

Jännää Esikoinen toiveissa, yritetty lasta jo 6v. Selittämätön lapsettomuus, 4 inssiä takana, 1. IVF hoito menossa.

Spukka Esikoinen toiveissa. YA 04/14. Ei ovuloi, epäsäännölliset kierrot, oik. munasarja pco-tyyppinen. Epäilty myös endometrioosia. Vulvodyniataipumusta. Hyperprolaktinemian aiheuttava mikroadenooma löydetty 02/15. Terolutit ei toimi. Parlodel käytössä.

Kadonneet/ taustalla
- vanilla lady
- Nenni88
-ninkku (plussannut ivf-hoidosta??)
- jemil
-Memmo
- Rouva Hattara




Plussanneet 2014 :heart: :heart:
Tammikuu
*Stiina la?

Helmikuu
Penni79 yk16 ja 1.clomikuuri

Maaliskuu
moon stars la 27.11 (6.clomikuuri)
kosmo la 6.12 (yritystä takana 2v, 2.clomi+metformini+terolut) KM rv9+

Toukokuu
Heilanga ya 9/11. Plussa 2.OI-hoidosta.

Lokakuu
Ricardina ya 11/2013. Plussa 1.ivf 2.PAS

Marraskuu
StellaI ya6/12. Plussa 1.ivf
bumpy ya 1/13. Plussa OI-kierrrosta.
Katjusca ya1/13. Luomuplussa.

Joulukuu
diadora ya 02/13. Plussa inssistä
Miukula ya 3/14. Plussa 4.OI-kierto

Plussanneet 2015:heart::heart:
Tammikuu
flowergirl ya 10/2013. Plussa OI.kierto
Lilja87, ya 12/13. Plussa OI-kierto

Helmikuu
kosmo Plussa OI-kierto
_Lilja_ ya 6/2013.

Ilmoitathan listaan toivomasi muutokset punaisella!

Halutessasi voit päivittää listan itse..:)
Ohjeita listan päivitykseen:
1) Hae viestiketjun viimeisin viesti, jossa päivitetty lista.
2) Klikkaa ko. viestin (listan) alapuolelta "LAINAA"
3) Listan alapuolelle avautuu uusi muokattava lista. Poista lainausta osoittavat hakasulut edellisen päivittäjän nimi nimimerkkilistan alusta ja lopusta (QUOTE). Siis kaikki se joka on ekojen ja viimeisten hakasten sisällä!
4) Voit esikatsella muokkaamaasi listaa, kun klikkaat painiketta "muokkaa ja esikatsele".
5) Sitten lopuksi painat, "Lähetä". Näin voit halutessasi päivittää joko koko listaa tai omalle kohdallesi omia tietojasi aina halutessasi.
 
Spukka aikamoista, no mutta hyvä että tutkitaan perinpohjaisesti! Tsemiä :)

Onhan tämä odottelu masentavaa ja ahdistavaa. Mulla on niin hirveät PMS:t ja menkat, etten meinaa kestää niitä... Mut joo ehkä mä uskottelen itselleni, että jonot lyhenee, tai mun kohdalla tehdään poikkeus. Nyt tällä hetkellä tuntuu niin kaukaiselta ajatukselta, että mahdollinen hoito aloitettaisiin marraskuussa! Mä en suostu uskomaan sitä :) Loppujen lopuksi olen odottanut jo niin kauan yhteistä lasta, ettei tää vuosi tunnu pitkältä. Mä kuitenkin itkin/kiukuttelin/katkeroiduin monta vuotta, kun mies ei halunnut lasta. Sit yhtäkkiä kun olin jo luovuttanut, niin mies muutti mielen ja halusi lapsen. Sitä ollaanki tehty reilut pari vuotta.
 
Intopiukka Kyllä luulen ja että pitävät kii niistä 3-4 inssistä ennen kuin tehdään IVF hoito, Olishan se helpompaa ja vähempi lääkerumbaa jos onnistuu niillä. Mulla ei kyllä kestänyt julkisella kovin kauaa, kun jo aloittivat nuo IVF hoidot Lokakuussa oli viiminen inssi, Tammikuussa oli suunnittelu, pakolliset verikokeet alta pois ja lääkkeen aloitus ja Helmikuussa oli sit jo punktio, tuoresiirto jne..Nyt kun tästä tuoresiirrosta ei tärpännyt, maalliskuu on välissä saa kroppa palautua punktiosta ja huhtikuussa pyhien jälkee on suunnittelu PAS hoitoo, meneekö se siirto sitten toukokuun puolelle, saa nähdä..Mut ei nyt ihan kauhee jonotus kuitenkaan..
Kait ja vähän omasta kierrosta kii ja kun saa nuo lääkkeet IVF hoitoo, pitää tulla vuoto välissä , sit rupeevat ultraa ja valmistautuu punktioon..
 
Viimeksi muokattu:
Moi kaikille!

Hengähdystauko on tehnyt hyvää, täällä taas piipahtamassa. En lupaa että jään tai olen aktiivi, haluan hieman irrottautua tästä "vauvapuuhasta", kun tämä on viimeisen vuoden aikana ollut aika kova stressitekijäkin elämässä - vaikka ihanan asian ei sitä pitäisi olla. Mutta, halusin tulla kertomaan kuulumisia.

Mulla on nyt ollut taas 2-3 luomukiertoa, en edes muista. Nyt taitaa olla kolmas. Viimeisinkään clomikierto ei tuottanut tulosta ja luomukierroilla kai kroppa on tyhjennellyt itseään clomeista, kun on ollut hassuja oireiluja, mm. piinaavaa tissikipua ja paljon muuta. Tämä kierto on alkanut suht normaalisti, ovis on ihan ovella. Mutta. Saa ollakin. Jos sattuu petipuuhat oikeaan kohtaan, hyvä niin - jos ei, sitten ei. Kun clomeista ei apuja saatu, niin päätettiin nyt viedä tätä lapsettomuusasiaa pidemmälle ja tänään piipahdettiinkin sitten julkisella puolella tutkimuksissa ja saatiin hyviä uutisia; mun munikset toimii normaalisti, siellä nytkin johtofollikkeli kasvamassa 17 mm ja n. 15 uutta kasvamassa oikealla, kymmenkunta vasemmalla.. aloitetaan jo seuraavasta kierrosta inssit (jos hyvin käy) letro-avusteisesti ja käsittääkseni sitten irroitellaan myös pregnylillä. Katsotaan saadaanko vastetta, toivottavasti. Vaikka nyt jo hieman jopa ajatus pelottaa, koska olen tehnyt omaa ajatustyötäni tässä luomukiertojen aikana ja ajatellut elämää tällä nykyisellä perheen kokoonpanolla, ihan vain oman mielenterveyteni takiakin..

Että näin meillä. Ihanaa, tänne on tullut plussiakin, hurjasti onnea jokaiselle ja tsemppiä teille, jotka odottelette edelleen vauvauutisia :heart:
 
Juu, levähdys tauko. Vaikkei millää malttaisi :p
muoks. Oon yrittänyt purkaa energiaa pesemallä auton, tänään imuroin sen sisältä. Nyt kiva ajella ku aurinko paistaa. Onneksi on esikoinenhaaveessa jolla piinailu ajat..onkohan mitään raskaus oireita ollut? Mitähän pisamapeikolle kuuluu..?
 
Viimeksi muokattu:
Täällä kp 15, eilen o-testi alkanu ekaa kertaa edes yrittää tummenemista!! Mutta... Tällä viikolla ois prolaktiinikontrolli torstaina ja että kontrolli on totuudenmukanen, ei saa heilutella peittoja kahteen vuorokauteen ennen sitä. Ajotus kokeella huono :((
 
Mun ovis testit on jo kolmepäivää perään näyttäneet korkeaa piikkiä, ja oon vähän ymmälläni. Yleensä näyttöön pamahtaa selvä nega tai sitten ovis plussa. Eilen oli menkkamaista jomotteluu ja tänään sain vertakin pikkuisen paperiin..onkohan nyt sitten se ovis plussa vai tekeekö menkat tuloaan. Omituista, tosin ton testin pitäis näyttää neljä hedelmällisintä päivää, mutta mulla ei oo kyl koskaa näyttäny. Jos tää punktio rassaus sitten sai kaikki toimiin kunnolla, tai lääkitys tai sitten kaikki on sekaisin? :headwall:
esikoinenhaaveessa ootko jo testaillu? tai onko oireita?
 
Viimeksi muokattu:
Toivottavasti siirto onnistuu, muistaakseni mullakin on katsottu tuo prolaktiini, ekalla kerralla arvot ihan pilvissä ja sain gyneltä lähetteen sairaalaan. En tiedä oliko väärä päivä silloin tms. toisella kerralla arvot normaalit, silloin sairaalassa lapsettomuushoidoissa. Siihen jäi sen kontrolli.
Lisäys jos nyt oikein muistan, päivällä ja ajalla oli merkitys, että testi näyttää oikein
 
Viimeksi muokattu:
Kaiheet säännöt on kyllä: klo 10-14 tai aikaisintaan tunti heräämisen jälkeen, kahteen vuorokauteen ennen koetta ei saa juoda kahvia eikä teetä, ei saa stressata, ei yhdyntää, ei rintojen eikä sukuelinten koskettelua eikä tamppoonia... Ei tän enempää kuitenkaan :)
 
mä en nyt muista, oliko myös merkitys, että pitikö olla kuukautiset tai heti niiden jälkeen..jotain sellaista siihen muistaakseni liittyi .

Kiva toi kohta:eek:lla stressaamatta.. ei nii helppoo.

Toivottavasti saat ajankohtaa siirtymään, että vois kokeilla petipuuhia !
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä