Lapsettomuudesta plussaan (kesä/syksy -09)! Paljon vauvoja syntynyt! <3

Rouva B: Aika tempun teki veijari !
:D Aika alas sulla on hemppa pudonnut.....kantsii tosiaan alkaa suuhunkin laittaa sitä rautaa tai muuten oot tosi heikkona synnytyksen jälkeen. (paraskin puhuja kun en ole ees apteekkiin asti päässyt vielä =) )
Telkiks lääkäri sulel synnytystapa arvioita? mitattiinko sun lantio et kuin ison vauvan mahdut sieltä synnyttää jos kerrran oot pieni kokonen ja suuri vaavi tulossa jaiks!

omaa napaa: Täällä masussa melske jatkuu ja joskus vaikea nukkua kun se alkaa peuhata väärään aikaan. Eilen kun mies illal silitteli mun masua niin sanoin et älä nyt herätä sitä et muuten en voi nukkua! B)

Nyt tilaa raivattu että saan lasten sängyn meidän huoneeseen...vaihdoin tyttöjen kanssa huoneita jotta mahtuis paremmin. Sukupuolesta haluisin yhden arvio ultran vielä enne ku uskalla jotain ostaa vauvalle. Vaaleanpunaisia harsoja haluisin ikeasta hakea mutta en uskalla vieläkään luottaa 100 prosenttisesti että ois tyttö......
Ultraakohan neuvolalääkäri? Muistelisin että meidän terveysasemalle ois tullut ultralaitteet neuvola lääkärille mutta osaakohan se katsoa sukupuolta.....tosin toikin edessä vasta 4 viikon päästä.....mietin tässä että pitäiskö mennä ylimääräseen ultraan yksityiselle mutta sekin maksaa....se 4d ois kiva ( vai oliko se 3d)

Ainii ja synnytyskin alkanut pelottaa hirveesti...kumma juttu vaikka sen jo kahdesti tehnyt.....terkkari kysyi että haluanko synnytystapa arviointiin kun viimeks syöksysynnytys niin sanoin että onkohan siitä mitään hyötyä kun kyllä se sieltä kuitenkin tulee ulos joten kuten ..hitaasti tai nopeasti....se on vaan kohdattava...parempihan se ois kuitenkin nopeasti paitsi et ei ehi saada sitä kivunlievitystä välttämättä.... viime synnytys kesti vain 2.5 tuntia ja eka oli tosi pitkä , vissiin20 tuntia ainakin!

T: äitiliini ja pyöremyrsky 22+4 :heart:
 
Krokodiili
Jannaliini. Liikkeiden "ihanuudesta"... Täytyy kyllä sanoa, että en ole ihan varma onko tämä jatkuva potkiminen ja pään ulos tunkeminen kovin ihanaa. Lähinnä häiritsevää ja melkein kivuliasta. Mutta silloin raskauden puolenvälin tienoilla sitä nyt ehkä vielä pystyin minäkin kuvaamaan "ihanaksi".

Rouva B. Pt tarkoittaa käsittääkseni perätilaa. Itselläni alkaa olla se vaihe, että lapsen pitäisi jo kääntyä... Mutta on erittäin tehokkaasti viihtynyt koko ajan "istumassa" jotenkin poikittain, jalat ovat vasemmalle alas. Eli ei puhettakaan rt:sta :| . Saa nähdä, mennäänkö sektioon jo pelkästään perätilatarjonnan vuoksi... (kun määhän harkitsen pelkosektiotakin, mutten ole päättänyt.)

( . ) Mulla vatsa kutisee jonkin verran... Se on huolestuttavaa, koska saattaa olla oire raskaushepatoosista. Puhuin äidin (kätilö-sairaanhoitaja-terveydenhoitaja) kanssa, hän sanoi että pitää ehdottomasti puhua ma neuvolassa. Ehkä joudun maksakokeisiin.

Kahdeksan työaamua ennen äitiyslomaa!! Tavallaan surku jättää työt pitkäksi aikaa, mulla on moni asiakassuhde ja työtehtävä niin mielenkiintoisessa vaiheessa, että olisi kiva jatkaa. Mutta toisaalta kyllä odotan jo lomaa ja alkaisin olla aivan valmis pääsemään eroon tästä valtavasta vatsasta.

terv. Krokodiili 33+2
 
Sunnuntaipäivää naiset!

Hope Mua kans kiinnostaa minkälaisen vyön sait?

Täällä on tosiaan tämä viikko kärsitty liitoskivusta ja voin kertoa, että se on todellakin todellista. Eikä itselläni ole todellakaan matala kipukynnys. Siskollani esikoisesta alkoi samaan aikaan. No lohdullista oli se, että hän ei ainakaan muistanut, että se olisi jatkunut kovin pahana loppuun asti. Ei joutunut sen takia jäämään aikaisemmin töistä poiskaan. Mutta jonkinlaista tukea oli käyttänyt, joka auttoi. Puhui jostain housumallisesta tuesta. En oikein tiedä minkälaisia niitä on.
No mutta mulla on varuksi tiistaille neuvolalääkäri aika, perun sen jos huomenna pystyn olemaan normaalisti töissä, mutta jos tuntuu pahalta, niin meen lekuriin tarkastukseen ja hän varmaan sitten osaa jotain tukeakin suositella.

Liikkeiden suhteen tuntuu että loppuviikko oli rauhallisempaa. En ihan selkeitä potkuja ole nyt tuntenut. Joten piti pari iltaa sitten kuunnella dopplerilla. Kyllä siellä sydän kuulosti jumputtavan kuitenkin. Onko jollain muulla sellasita joka näyttää sykkeen? Toi mun on sellainen malli, siinä ei ole kuulokkeita ollenkaan, mutta ne luvut näyttää mitä sattuu. Mutta jostain netistä luin erään kokemuksen, että näin "aikaisin" se kone ei vielä osaa laskea sykettä oikein, että vasta myöhemmillä viikoilla toimii oikein. Tiiä häntä. No en ole niistä luvuista välittänyt, pääasia että se jumputus kuuluu, kyllähän sen erottaa mikä on omaa sykettä ja mikä vauvan.

Ai niin ja viime yönä heräsin klo 4.30 ja ihmettelin miks en saa unta. Kävin vessassa ja sen jälkeen kun makoilin, niin mahaa vähän kipristi ja kohtu tuntui ihan kovalta. Eli ilmeisesti supistuksia on sitten jonkin verran myös. Onneksi noin tunnin valvottuani sain taasen nukuttua ja nukuinkin pitkään. :)

Juu huomenna poksuu 20 viikko ja puoliväli ja tiistaina rakenneultaran, kivaa!!! :)
Toivottavasti siellä olis kaikki hyvin, en osaa murehtia. Onneksi en ole mistään lukenut mitä kaikkea siellä voisi olla pielessä, enkä haluakaan tietää.

Tsemppiä kaikille kipuisille ja ihanaa odotusta kaikille!!

T.Ripe + Elvis 19+6 :heart:
 
heissan!

Kyllä ne liitoskivut on täälläkin ihan todellisia ja hankaloittaa liikkumista kyllä aika paljon. Se on niin ihmisestä kiinni koska ne alkaa. En mäkään tunnusta mikään ylettömän kipuherkkä olevani ja silti on ollut tosi tuskaisia päiviä. Eli en ihan allekirjoita tuota Rouva B:n lääkärin sanomaa... Mulla on meinaan muutamalla kaverillakin alkaneet ne kivut suunnilleen samoilla viikoilla kun mullakin, vaikka esikoista ovatkin odottaneet. Ja kaikilla ei ole tullut mitään koko raskauden aikana. Yksilöllistä.

Kätilökaverin mukaan kuulemma tuoremehu, kahvi ja tee jotenkin pehmentää noita luita ja saattaa pahentaa niitä kipuja. kun taas kaurapuuron vaikutus olisi päinvastainen. Tiedä häntä sitten voiko pitää paikkansa. Hältä sain myös neuvon syödä magnesiumia, sen pitäisi suonenvetojen lisäksi auttaa hieman edes tuohon vaivaan. Ja mulla on kyllä tehonnut myös akupunktio! Suosittelen Ripe et koklaat jos kovin kipuiselta tuntuu!

Ja oikein paljon sulle tsemppiä sinne rakenneultraan! Tulehan sitten kertomaan kuulumisia!

Mulla on vähän tullut väsymys takaisin. Päivän kun touhuaa niin illalla on aivan veto veks. Ja vauvan liikkeet on kyllä voimistuneet, monottelee jo isiä korvaan mennen tullen. Varsinkin aamuisin ;)

Napsuneiti ja pikku-prinssi 24+5
 
Tulin omia kuulumisia nyt vain laittamaan.Luen ensi kerralla mitä teille kuuluu kun istua ei saa vielä pitkiä aikoja kerrallaan...Eli

12.1 illalla alkoi voimakkaat supistukset ja verenvuoto.Paniikki ja lähdettiin naistenklinikan päivystykseen.Siellä sisätutkimus ja ultra.Ultran aikana tuli supistuksia ja sillon lääkäri näki että kohdunkanava(nimestä en ole varma) lyhenty reilusti ja sitä ei jäänyt jäljelle paljon mitään.Ja kun ei supistanut sitä oli 2cm eli siltikin lyhentynyt.Kohdunsuu oli luojan kiitos kiinni.Lääkäri sano että joudun osastolle vuodelepoon ja nyt kaikki on kiinni siitä että pitääkö mun kohdunsuu vai ei.Ihan kauheita vuorokausia edessä...Kipuja tuli ja meni ja mä en saanut kuin maata vuoteessa ja käydä vessassa muuten ei saanut liikkua.No sitten 4 päivän makaamisen jälkeen tehtiin uusi ultra ja siellä kaikki kunnossa :heart: Sain luvan liikkua mutta kotiin en päässyt kun tulehdusarvot oli koholla koko ajan suonensisäisestä antibiootista huolimatta.Tänään sitten sain luvan kotiutua ja ottaa rauhallisesti. Sairaslomaa on tän kuun loppuun ja katotaan sitten uudestaan.

Eli tällänen kauhu kokemus täällä suunnalla.On sitä itketty ja pelätty pahinta,mietin jopa hautajaisia pienelle,niin toivoton olo oli.Nyt alkaa mieli olemaan parempi kun asiat alkaa olemaan paremmalla mallilla :) Nyt toivotaan vaan että seuraavat viikot menee edelleen hyvin,vauva on kuitenkin liian pieni vielä.Niinku lääkärikin sen suoraan sano että jos vauva syntyy niin sille ei voi mitään tehdä kun on vielä liian pieni.Kauhea ajatus!

Mutta palaan taas uudestaan lukemaan teitin kuulumisia kun seuraavaksi tulen nettiin :)

Alex ja tahvo 20+6
 
Alexandria Hui kauhia mikä kokemus sinulla!! Onneksi tilanne rauhoittua! Toivotaan että pysyy rauhallisena loppuun asti ja että oli vain ohimenevää! Nyt lepäilyä ja rauhallisesti oloa vaan!! :hug:

napsuneiti Niinpä. Kyllähän nämä kaikki raskausoireet tai oireettomuus on niin yksilöllistä. Eipä taida olla yksikään raskaus samanlainen! Täytyy kokeilla noita vitamiinilisiä, jos ei tunnu helpottavat. Tuota raskausmonivitamiinia otan joka päivä, siinä taitaa jonkin verran olla magnesiumiakin. Mutta tätyy tarkistaa paljonko sitä saa syödä jos tarttisi vielä lisää
Kävin tänään ihan pienellä kävelyllä, joten kattoo nyt helpottako vai pahentaako se asiaa kuinka paljon. Ikävältä se kyllä tuntuu, eikä pitkiä lenkkejä voi kuvitellakaan. Mutta pakko oli vähän happea käydä haukkaamassa.

Täällä ruoanteko menossa, joten heippa ja hyvää jatkoa kaikille!!

T.Ripe + Elvis
 
Alex:Hui! Nyt vaan otat rauhallisesti ja lepäät! :hug: Varmasti säikäyttää tuollainen, varsinkin kun vauva on vielä liian pieni!

Mä nukun samassa asennossa kuin Ripe :) Ja mitenköhän saan nukuttua sitten kun ei enää pysty tuossa asennossa, mä en nimittäin osaa nukkua muutakuin mahallaan. Yhtään en muista miten viime raskaudessa meni..

Rouva B: Tuo PT todella tarkoittaa perätilaa niinkuin kroko kirjoitti. Eli vauva on pylly alaspäin. Mulla oli viime ultrassa sama juttu. Toivottavasti vauva ymmärtää itse kääntyä.. Esikko oli aina ultratessa ja muutenkin RT:ssa eli raivotarjonnassa. Yks mun sukulainen just jouluaattona synnytti perätilassa olevan tytön alakautta. Vauva oli kyllä suht pienikokoinen.

(.) Heräsin yöllä 3 jälkeen enkä saanu enää unta. Sit 4 jälkeen alko kipeet supistukset, jotka tuli pahimmillaan 3min. välein :eek: Olin jo päättäny soittaa taysin päivystykseen että pitäiskö lähtee näytille kun ne alko pikkuhiljaa laantuun, 1,5 tuntia kesti se pahin vaihe. Aloin sitten nukkuun ja heräsin klo10, ja oli hyvä olo. Eipähän sit tarvinnu mennä tänään töihin.. Iltapäivällä mulla on se rakenneultra, jännittää! Toivottavasti noi supparit nyt pysyykin pois ainakin tän päivän. Mietin jo, et jos oisin joutunu taysiin lähtee niin ois varmaan tarvinnu perua ultra-aika kun taysissa aina tuppaa meneen aikaa, saati jos ois joutunu sisään jäämään. Neuvolaan soitan kunhan siellä soittoaika alkaa, että pääsenkö sitäkautta lääkäriin vai soitanko päivystykseen.
Tuun sit myöhemmin kertoon ultrakuulumisia!

minttu ja pumpelo :heart: 20+6
 
Krokodiili
Huh, Alexandria!!!! Mutta onneksi nyt kaikki on ok säikähdyksen jälkeen. :flower:

Odotamme mintun ultrakuulumisia :)

( . ) Olin neuvolassa. Nyt ei ollut virtsassa sokeria, kuten viimeksi. Verestä ei edes mitattu sokeriarvoa, kun ei katsottu aiheelliseksi. Kyllä kaiken pitäisi siltä osin olla täysin ok. Vauva on poikittain, kuten on ollut tähänkin asti. Parin viikon päästä mahdollisesti koetetaan kääntää?! Katsoo nyt, mitä lääkäri sitten sanoo kun menen äitipolille synnytyksen suunnitteluun kuun alussa. (...jos vaikka tehdään sektiopäätös, niin kääntöyrityksille ei ole mitään käyttöä sitten.)

Paino oli laskenut puolisen kiloa. Ei todellakaan huono juttu, kun olen ihan riittävän iso muutenkin... Sappi- ja maksakokeisiin sain lähetteen, kun maha kutisee. Mietin kuitenkin vielä, että menenkö vai enkö mene. Rh-verikokeet 36. viikolla joka tapauksessa ovat edessä.

terv. Krokodiili 33+4
 
Huh, Alex! Onneksi asiat kääntyi parempaan suuntaan. Nyt vaan iisisti sitten. Täällä on kysetlyt sitä tukivyöstä. Mulla on Anita-mallinen tukivyö, ja siinä on sellainen mahakangas. Ja kyllä, itseasiassa yölliset kivut on helpottuneet. Napsuneiti: Kiitos tiedosta, että tee voi lisätä liitoskipuiluja. Mulla on tapana juoda iltaisin teetä, täytyy kokeilla senkin vähentämistä.
 
Ultrassa kaikki niinkuin pitääkin ja tyttöä meille lupailtiin :heart: :heart: Äidin salainen haave prinsessasta siis toteutuu ja poika saa kaipaamansa pikkusiskon :D Tosin pojalle puhutaan edelleen vauvasta, koska sukulaisille ei kerrota vauvan sukupuolta. Vauvan koko vastasi viikkoa 20+1, mikä oli kätilön mukaan ok. Jo np-ultrassa oli muutaman päivän pienempi kuin viikot silloin oli ja lääkäri totes kun kuuli että poika oli syntyessään 2600g/46cm että mä en varmaan kovin isoja lapsia sitten teekään.
Olo on onnellinen ja onneks supparitkin on pysyny loppupäivän pois. Keskiviikolle sain neuvolalääkärille ajan, huomisen oon pois töistä terkan todistuksella.

minttu ja pumpelo :heart: 20+6
 
Alexandria: onpa sulla ollut huolenaihetta viime päivinä! Onneksi kaikki nyt hyvin, nyt vaan lepäilet!! Voimia sinne!!! :heart:

ON: tänään taas käyty äippäpolilla, pojilla kaikki kunnossa, olivat melko tasakokoisia, (n 630 g molemmat) ja B:kin oli kääntynyt siten, että ovat nyt molemmat raivotarjonnassa.
Hyvä jos siinä pysyisivät, vaikka salaa olenkin haaveillut, että pääsisin sektioon, kun jotenkin tuo alatiesynnytys pelottaa enemmän..

Vilhelmiina ja pojat 23+6
 
Kiitokset kaikille tuesta! :)

Minttu1 onnittelut tyttölupauksesta :heart:

perhosia joko olet saanut vastauksia?

Oma napa: vatsakivut jatkuu.Eivät ole sellaisia kun pahimmillaan olivat mutta pystyssä voi olla max.30min ja sitten alkaa kivut jotka menee levossa ohi.Pelottaa että mitä siellä tapahtuu :( toivottavasti nyt vaan pysyis vielä yksiössään.Tää on ihan kauheaa stressiä ollut jo viikon ja en usko vauvan hyötyvän siitä paljon :| Mutta ei voi muuta kuin odottaa että kuinka käy. Tänään meen labraan jossa katotaan pissa- ja crp kontrolli jotta nähdään tehoaako nuo antibiootit joita syön.Täytyy ajoittaa meno sinne tarkasti kun tuo pystyssä oleminen on oikeasti max.30min...

Alex 21+1
 
Terkut lääkäristä ja ultrasta!!

Ensin omat navat:
Lääkärissä käyty ja liitoskipujen takia sairaslomaa kirjoitti kuun loppuun. Tsekkasi kohdun suun ja siellä kaikki ok. Diagnoosiin kirjoitti supistukset (onkohan niin, että liitoskivuille ei ole omaa koodia)

Ja sitten käytiin Naistenklinikalla rakenneultrassa! Ja siellä se meidän ukko viuhtoi! :heart:
Niinpä, piti pysyä salaisuutena, mutta kätilö kysyi että halutaanko tietää ja sanottiin että poikaa ollaan itse veikattu ja hän kysyi vielä että no haluatteko kuulla hänen veikkauksensa. Ja me sitten kuitenkin haluttiin. Itse olin näkevinäni killuttimet jo siinä aikaisemmin. Ja mies sitten päätti että sano vaan ja kovasti kätilö poikaa "veikkasi". Hänen mielestään siis näkyin selvästi pojan vehkeet.
Vielä ei päätetty että kerrotaanko muille vai ei. Luulen, että mies kuitenkin sen jossain vaiheessa lipsauttaa.. No samapa tuo. Voi olla että en itsekään osaa olla kertomatta, vahingossa.

Muutenkin siellä kaikki ok mitä näkyi!!! Se on hyvä se. Ihanaa oli nähdä taas masukkia ja samalla vähän haikeaa, jos ei enää nähdä. Ellei tule tarvetta myöhemmin ultraan. Yksityiselle ei olla ajateltu mennä.
Ainoa mistä sanoi, on että poitsu siis painoi muistaakseni 360 g ja kätilön mukaan keskivartalo oli pyöreä ja siis kookas. Sanoin vaan että eipä ihme kun katsoo vanhempiaan :LOL:
Mutta varoitteli siis vähän siitä että voipi kasvaa isoksi ja että jos keskivartalo on suuri niin voi hidastaan muiden elimien kehitystä (niinkuin keuhkot). En sitten tiedä kuinka huolissaaan tuosta pitäisi olla. Sokerit oli ihan ok, mitä nopeasti sain arvon tänään lekurilta. Pitää asiasta jutella ensi viikolla neuvolassa tarkemmin.
Niin ja päämitan mukaan vastasi täysin viikkoja.

Mutta eipä tässä kai muuta, ihana olo!!! Nyt otan pari viikkoa iisisti kotona ja nautiskelen harvinaisesta vapaasta. Toivotaan että pahimmat kivut tällä lakkaa.

Alexille edelleen kovasti parantumista ja toivotaan parasta!!! Teilläkin oli siis Naistenklinikka paikkana! Saas nähdä josko siellä törmäillään! :)

Ja Onnea kaikille hyviä ultrakuulumisia saaneille!!! :flower:

T.Ripe + Elvis 20+1 :heart:
 
Hei vaan pitkästä aikaa!
Mä oon tosiaan alottanut kuun alusta 100% työn ja on mennyt totutellessa että töitä melkein joka päivä, ja töitten jälkeen aivan poikki. Lisäksi v-loput oltu mökillä ja paljo on tullut hiihdettyä ja painokin on joulun kovan nousun jälkeen pysynyt onneksi samassa.
Mulla tää raskaus on ainakin tähän asti ollut helppo, alku pahoinvoinnin jälkeen, eikä vielä ainakaan tunnu mitään liitoskipuja. Potkut tuntuu jo eika selvästi, erityisesti myöhään iltaisin ja öisin.
Onko teillä nännit arat?
Mulla ne on tosi kuivat ja arat, on oikeastaan arat olleet aina ja nyt yritän voidella kosteusvoiteella ja aivan kosketusarat. Alkanu pelottaan että mitenköhän imetys tulee onnistuun. Onko jotain konsteja millä niitä sais "treenattua" imetystä varten?
Puoliväli paukahtaa huomenna =)

T Tuulia + Jalmari 19+6
 
Krokodiili
Tuulia-76. Nännejä voi karaista hieromalla niitä karkealla pyyhkellä suihkun jälkeen. Näin olen kuullut. Se totuttaa nännejä kulutukseen.

( . ) Mulla oli eilen huono päivä. Olin työpäivän välillä vanhemmillanikin pari tuntia lepäilemässä. Verenpaineet 100/61... Illalla oli perhevalmennus, minkä jälkeen mainitsin terveydenhoitajalle olostani. Sain ohjeen syödä salmiakkia ja ottaa yhteyttä neuvolaan tänään, jollei olo kohene (- neuvolalääkäri olisi tänään paikalla). Olen nyt tässä sitten pistellyt salmiakkia ja aion kyllä mennä töihin... mutta en nyt oikein vielä tiedä, onko tänään paljon parempi olo kuin eilen. Mulla on kuitenkin sen sorttinen työpäivä, etten haluaisi mitenkään olla nyt pois.

Luulen, että lapsi on nyt kääntynyt johonkin suuntaan! Oletan/toivon, että oikeampaan suuntaan, sillä potkut tuntuvat nyt johonkin ylöspäin.

terv. Krokodiili 34+0 *poks*
 
Huomenta!

Vähänkö sä Kroko oot jo pitkällä! Enää kolme viikkoa ni vauveli on täysaikainen. Aattele!!!!!!!!!!!!! Jos mä olisin sä ja olo tosiaan ei parempi kun eilen, ni soittelisin neuvolaan ja voihan siellä käväistä jossain välissä, jos mahd. ni vaikka sit ihan iltapäivästä?

Alexsandria mikä sulla on olo?

Ripe Onko saikku auttanut liitoksiin? Mulla on auttanut ilmeisesti se akupunktio. Kipeet ne on toki vieläkin, mut ei NIIN kipeet kun mitä ne oli. Ja hyvä niin.

Tuulia ton saman mäkin olen kuullut että karkealla pyyhkeellä niitä nännejä hieroskelis ni saattais niitä vähän karaista. Kokemusta ei tietty ole. Mä oon kyllä kade että oot päässyt hiihteleen... sniifs. Mä tykkään lajista ja latu lähtee heti kotiovelta, mut on ollut flunssaa ja noi liitokset niin kipeenä että en o päässyt hiihtään. Nyt taas sit on tikit kädessä vielä viikon, ehkä sitten kuun vikana viikonloppuna pääsisinkin.. toivon ainakin!

(.) Mulla on kotivaa'an mukaan paino tippunut 500g viikossa. jesh!!!!!!!!!!!!!! Kokonaisnousu on nyt yhteensä tasan 7kg tähän mennessä. Eilen olin sokerirasituksessa ja tulokset saan huomenna. Pojun potkut vahvistuu päivä päivältä ja massu kasvaa. otin eilen ympärysmitan, illalla tosta navan kohtaa, ja mittanauha näytti 118cm. Ou jee.. Melko pallo. Väsymys on jotenkin tullut takaisin, töissä on ollut kiirettä ja iltaisin olen kyllä ihan kun tapettu mato. Mitään ei jaksaisi tehdä, ei yhtään mitään. Eilen menin ajoissa nukkumaan ja tuntuu että taas väsyttää. Toivottavasti ei o hemppa laskenut vaan johtuu vaan tästä kaikesta muusta. Mä en mitenkään haluais popsia sitä obsidania. Massun kanssa vähän muutenkin ollut ongelmia ja ystäväni pukamat on taas nekin ilmaantuneet. Voihan pärsse =( Mitäköhän tapahtuu synnytyksessä, varmaan putkataa joko mega-pukama ja sen vuoksi ei pysty istuun viikkoon :LOL: .

No joo, kaikenkaikkiaan kuitenkin ihan hyvällä mielellä olen. Ihana kun viikkojakin alkaa olla jo melko mukavasti. Odotan innolla niitä kolmosella alkavia =)

Napsuneiti ja pikku-prinssi 25+2
 
Krokodiili
napsuneiti. Joo pitkällä tää jo on. Hmmm, itse asiassa mulla taitaa olla enää 2 viikkoa täysiaikaisuuteen? Eikse 36 viikkoa ole se täysiaikaisuuden raja.

Mulla on työnohjausta koko päivä, en oikein saa siihen sovitettua neuvolakäyntiä... Mutta jos tulee kovin huono olo, niin kai sitten on pakko. Ongelmana onkin sitten vain enää se, että joudun sairaslomalle jos tapaan lääkärin :( . En haluaisi, kun tämän päivän jälkeen on enää 4 työaamua ennen äitiyslomaa. Olisin halunnut tämän työrupeaman jotenkin "kunnialla" loppuun ja loput työt rauhassa tehdyksi.

3.2. on sitten aika äitiyspolille synnytyksen suunnitteluun. Vähän jännää.

terv. Kroko 34+0
 
Ai niin, sulla on mammalomakin NOIN Lähellä jo =). ihanaa!!!!!!!!!!!!

Mulla on käsitys että se täysiaikaisuus on 37 eteenpäin, mut voin helposti muistaa väärinkin =). Pitkällä oot kyllä joka tapauksessa. Laskettuun aikaankin enää 1,5kk. Wohoo!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Mun pitäis jossain vaiheessa päästä varmaan sinne pelkopolille jutteleen.. ei vaan mitään käsitystä koska sellaset käynnit yleensä on. Siis kuinka "aikasin".
 
Mua kans kiinnostaa Alexin vointi :wave: Toivottavasti parempi!

Kroko ja Napsis: Mulle sanottiin kun esikoista odotin että lapsi on täysiaikainen 37+0 viikolla. Annoin sitten pojalle rajaksi sen, ettei ennen sitä saa syntyä. Niinpä tuo kuuliainen lapsi sitten syntyi 37+0 viikolla klo 01.15. Että otti sitten varman päälle ja syntyi reilu tunti vuorokauden vaihtumisesn jälkeen :LOL:
Olispa tämäkin lapsi yhtä kuuliainen, 37+0 olis mun synttäripäivä, täytän sillon 30v.. :xmas:
(.) Kävin eilen neuvolalääkärissä noiden supistusten takia. Saikkua on nyt tällä erää tän kuun loppuun. Rauhallisesti pitää ottaa ja levätä mahdollisimman paljon. Lääkärin mukaan ei mitään kauheen akuuttia hätää ole, mutta kohdun kaula on lyhentynyt 2-3cm ja on pehmeä (viimeksi kuukausi sitten tarkistettu äitipolilla, oli 5cm ja napakka) kohdunsuu oli onneksi suljettu. Jos levosta huolimatta tulee kipeitä tai säännöllisiä supistuksia niin herkästi pitää lähteä sairaalaan näytille. Jos supparit pysyy pois niin voin mennä töihin koittamaan, mut jos siellä alkaa niin heti lääkäriin. Että niinköhän tässä sitten käy etten enää töissä paljon käy.. Johan mä siellä lokakuusta asti ehdinkin oleen hoitovapaan jälkeen :whistle:
Miehelle sanoin että laitetaas sitten kalenteriin ylös että seuraavan kerran meillä on seksiä 10.5. illalla (sillon 36+6) :D Siihen asti täytyy pitää hiljaiseloa..

-minttu ja pumpelo :heart: rv21+2
 
Hei Naiset! Pian on taas viikonloppu! :D

Onnea kaikille ultrissa kävijöille, nyt alkaakin tuo tyttö- ja poikalupausten balanssi tasaantua hiljalleen kun äipät oon päässyt rakenneultriin. Onnittelut kaikille terveistä lapsista, toistaiseksi kukkan ei oo tuonut rakenneultrasta ikäviä uutisia! HYVÄ ME! :flower:

Kroko: Kyllä sua taas koitellaan. Toivottavasti jaksat töissä vielä jokusen päivän, ei oo tosiaan paljoa! Mullakin alle 4 viikkoa töitä enää, 19.2 jään pois jos en saikkuile ennen sitä. Mullaoli muuten tänään RR95/51, mutta olo on mainio, eikä tuo ole minun mielestä edes matala. Ei huippaile, ei väsytä... Mutta mie oon jotenkin tosi pirteä tän raskauden vuoksi. Lisääntynyt ja ohentunut verimäärähän on sama ahommaa kuin doping! Oikeasti! :D

Minttu: Hassu tuo teidän kalenteri juttu! :D Ja elähän sinä niistä töistä huoli, vielä niitä ehtii elämässä tekemään. Hyvällä mielin vaan saikulle, onhan ihmiste joittenkin pikkuflunssienkin takia saikulla ja nyt on sentään kyseessä kaksi ihmistä.

Napsis: Ootko kokeillut pukamarasvoja? Entä onko sulla millanen hemoglobiini nyt ollut? Tai verenpaine? Mikä selittäis vähän tuota sun kurjaa vetämättömyyttä.

Minä: No nyt tuli sitten ongelmia tähänkin raskauteen.
Mikä harmittaa kun mulla on vieläkin ihan tosi pirtee ja jaksava olo ja en muuta teekään kun menen ja liikun ja syön tasapainoisesti ja pidän huolta itsestäni.
Mutta mulla on vaarallinen raskausturvotus. Siis kaksi kiloa päivässä tuli painoa turvotuksena vatsaan ja jalkoihin. Ja tämä ei lähde pois kun vesijuoksulla ja (vähän huonommin) lepäämällä jalat koholla. Ja ongelma on se, että teen 7-16 päiviä 100% istumatyössä josta en liiku mihinkään. Siksi sitten kävi niin että mulla alavartalo meni ja turposi tälleen. Vaika jaloittelin toki välillä. Nilkat häipyi ihan kokonaan ja jalkateristä tuli aika hassun näköset pallot. :D
Niin, Niin saan sitten istumatyöstä saikkua jos ei muu auta, pitää kuulema vaan neuvolaan soittaa niin saan heti.
Minun on nääs PÄÄSTÄVÄ urheilemaan, uimahalliin ja lepäämään AINA kun siltä tuntuu. Tämmönen turvotus kun ei missään muodossa ole normaalia tai hyväksi. Ja kieltämättä tuntuu kyllä että alavartalo räjähtäisi loppupäivästä. :/
Viikonlopuksi lähetään kylpylään jossa kylpylän ja kuntosalin vapaa käyttö kuuluu hintaan, plus buffet-aamiainen. :heart: Ihanaa kun saa liikkua omaa tahtia mielin määrin ja syödä aamulla valmiista pöydästä. Vois ottaa tavaksi joka viikonloppu moisen jos ois vaan rikas. :heart:

Toivoopi Susanna ja Ee, rv 28
 
Omaa napaa vain tällä kertaa:

Sain raskausdiabetes-diagnoosin. Hiphei. Kaks arvoa oli koholla kolmesta, eli tänään lähti neuvolan lähete äippäpolille. Ennen siellä käyntiä pitää sitten 2 päivää mittailla kotona sokereita, miljoona kertaa päivässä. Voi pylly!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Mut jos jotain positiivista ettii ni pääsen ainakin sinne äippäpolille kurkkaamaan poikaa. Ja muutenkin ihan kiva että lekuri tarkistaa ton kohdunsuun ja kaulan tilanteen. Kuitenkin tää istuminen tuntuu aiheuttavan särkyä tuolla jossain, ihan kun menkkakipuja. Ja harkkarisuppareitakin on joskus, nyt eilen ja tänään aika useestikin. Ni hyvähän se on kattoa ettei mitään ole saaneet aikaseksi. Neuvolalääkärin tarkastus kun tuntu mulla olevan jotenkin yhtä tyhjän kanssa, en luottanut siihen yhtään.

Napsis ja pikku-prinssi (vai kuinkahan pieni mahtaa olla?)
 
Voi eeeei Napsis! Sehän se jo selittääkin tuota sun oloasikin! :hug:
Sullakin tosiaan "vaarana" isompi vauva sitten...
Mie en syö sokeria edes joka päivä ja pojan kokoennustus oli jo 3800. On tässä pienellä kantamista.

Toivottavasti kuitenkin olisi kyseessä niiiiiin mahdollisimman lievä raskausdiabetes kun vaan voi olla! Tsemppiä mittailuihin!

toivoopi turvonnut norsunjalkainen Bee
 
Verenpaineesta: Ai teillä joillain on kans alhainen verenpaine. Mulla oli viime neuvolassa 94/64 ja hemppakin 116 ja olen kyllä todella väsynyt. En jaksa yhtään mitään. Mitä muita ohjeita saitte verenpaineen nostoon kun tuo salmiakki. Itse en saanut yhtään mitään......

Napsis: Joko sulel tehtiin jo sokerirasituskoe? Mulla on edessä vasta reilu kahden viikon päästä. pahoin pelkään että mullakin ois sokerit koholla vaikka ei aimmissa raskauksissa ookaan ollut , nyt vaan semmonene tunne...heikon olon takia ellei se vaan sit ole siitä verenpaineesta!
Mulle neuvola täti sanoin että älä vaan enen sokerirasitusta, edellisenä päivänä juo tai syö mitään makeaa ettei arvot turhaan pomppaa.
Toivotaan että sulla ois tosi lievänä toi ettei siitä koituis mitään haittaa B)

Mulla on hirveästi supistuksia ja olenkin miettinyt että josko aiheuttanut jotain kohdunsuulle.... seuraava lääkäri aikakin vasta 18.2! En tiedä uskallanko ihan sinne asti odotella. jos saisin tästä aikaa ni kai se varmaan pitäs raahautua lääkäriin tarkistaa tilanne......

T: äitiliini83 ja rauhoittunut pyörremyrsky 23+3 :heart:
 
Raskausdiabeteksesta murehtiville mulla ei siis raskausdiabetestä ole vaan olen sairastanut ihan 3v asti niin ei mulla nyt toistaiseksi ole povailtu isoa vauvaa.Toki vielä on pienet viikotkin...eli kaveri ehtii kasvamaan vielä hyvin 5000 grammaiseksi... :LOL: Mutta olen siis ymmärtänyt että raskausdiabeteksessa pääsee suht pitkälle pelkällä ruokavaliolla? Toivottavasti napsuneidin vointi kohenee kun saadaan arvot kuntoon! :)

kroko ihanaa kun meistä on jo joku noinkin pitkällä!Vastahan me aloteltiin kaikki!Niin ne mammalomat alkaa itse kullakin.Hyvää mammalomaa sulle siis! :D Ja toivotaan että verenpaineet korjaantuu piakkoin.

Oma napa: tänään käyty jälleen kerran sairaalassa :( Soittivat ja halusivat mut kontrolliin kun tulehdusarvot sen kun nousee vaan antibiooteista huolimatta... :( No ultrassa ei ollut mitään hälyttävää jotakin "hötöä" kohdunsuulla mitä ei aiemmin ollut mutta ei selitä kuulemma mun vatsakipuja...Sain toisen antibiootin nykyisen rinnalle(joten luulis kaikki oravaa pienemmät pöpöt kuolevan) ja maanantaina menen uudestaan verikokeisiin ja lääkärin vastaanotolle.Mikähän mulla on?Vatsa on edelleen kipeä on ehkä hiukan parempi kuin pari päivää sitten mutta ei se normaali siltikään ole. Vauvalla oli onneks kaikki hyvin,pelottaa vaan että koska tää infektio alkaa tekemään vauvaan muutoksia? :eek:

Alex+ tahvo 21+3
 
Hei!!

Mahtuisiko tänne vielä yksi odottaja lisää? Esikoinen tulossa, luomu on, vaikka takana on inssejä ja keskenmenoja. Yritystä yhteensä vajaat 3 vuotta. Nyt mennään viikoilla 17+5 ja pikkuhiljaa alan uskomaan että ehkä meille vihdoin tulee oma pikkuinen. Liikkeitä olen tuntenut nyt parin viikon ajan, ensin en ollut varma onko ne liikkeitä, mutta kyllä ne taitaa olla kun päivä päivältä vain voimistuvat ja niitä tuntuu useammin <3

Sellainen huoli on nyt viime päivinä noussut, kun masu tulee välillä kipeäksi ja jotenkin "täyden" tuntuiseksi. Onkohan ne supistuksia? Miltä supistukset oikein tuntuu?? Pitäisiköhän mun olla huolissani? Tuntuu että monet on käyneet tarkistuttamassa lääkärissä että kaikki on hyvin. Mutta kun mä en ole edes varma onko nuo supistuksia vai mitä. Muutaman kerran päivässä tulee eikä se kipu nyt mikään kamala ole muttei kivaltakaan tunnu...
 

Yhteistyössä