Lapsettomuudesta plussaan (kesä/syksy -09)! Paljon vauvoja syntynyt! <3

äitiliini: Mene ihmeessä aiemmin näytille jos siltä tuntuu! Kun eikös ole niin, että jso sen avautumisen huomaa, niin kohdunsuuhun saa semmosen renkaan, mikä pitää sen kiinni paremmin. ;)

Alexandria: Kiva kuulla susta ja kiva että on syynätty huolella se, että vauveli voi hyvin! Kumma vaiva sulla tuo siun vatsakipu. Toivottavasti maanantaina selviäisi mikä mättää.

Hippu-Iita: tervetuloa! Laita itestäs tommonen etusivun rimpsu Taikapavulle, niin pääset listoille! Mullakin tulee tommosia oloja että vatsa on täysi, mutta ne ei oo mulla ainakaan supistuksia. supistus mulla jännittää alavatsan lihaksia kovaksi. Mut mulla on ollu max. kolme supistusta koko raskauden aikana, joten en oo näissä mikään asiantuntija. :D

Minä: Tänään käyty neuvolassa turvotuksen vuoksi ja oisin NYT JO päässyt saikulle! Istumatyö pitää multa kieltää. Mulla on niin iso vauva jo nyt, että se tukkii alakropan verenkierron istuma-asennossa.
Maanantaina soittaa terkkari mulle töihin että joko suostun saikkuilemaan. Tänään en vielä suostunut, koska ostin eilen tukisukat ja haluan kokeilla auttasko ne!
Torstaina on neuvolalääkäri joka tutkii miun turvotusta. 20 vuoteen eivät ole näin pahaa turvotusta nähneet mitä mulla on, eikä sen kuuluisi näin pahasti ja näin aikasin vielä edes pahemmin vaivata.
Eli saikulle täältä ollaan hyvää vauhtia pääsemässä ensi viikolla. Koitan sinnitellä sinne torstaille. :D Harmi, ei ois ollu mullakaan enää kovin montaa työpäivää jälellä!

Toivoopi pieni Bee, norsujalat ja iso poika Ee
 
Krokodiili
Minttu1. Joo, uskotaan, kyllä se 37+0 on se täysiaikaisuuden raja. Mä vaan muistin väärin ensin. Kolmisen viikkoa siis mulla vielä.

Rouva B. Johan on pahaa toi sun turvotuksesi. Ja suolasta ei kuitenkaan pitäisi johtua???

( . ) Joo-o... Kyllä on ollut nihkeitä työpäiviä tässä kolme peräjälkeen. Tänään jouduin lähtemään kesken päivää kotiin. Meinaa taju lähteä ihan vallan väkisin seisoma-asennossa etenkin. Jotenkin veri kiertää huonosti päähän saakka, vaikka verenpaine nyt ei tänään ollut niin matalalla kuin esim. ke. Ei oikein tiedetä, mistä tämä siis johtuu. Soitin terveydenhoitajalle tänään ja sovimme, että lepäilen nyt viikonlopun. Maanantaina sitten taas yritän töihin ja tarvittaessa otan yhteyttä neuvolaan uudestaan. Voi kuinka toivoisinkaan voivani olla töissä vielä alkuviikon.

Rinnoista "vähän" valuu esimaitoa... Viime yönä meni liivinsuojuksista läpi!! :eek:

terv. Krokodiili 34+1
 
Mä sain eilen lisää huonoja uutisia, mulla diagnosoitiin melanooma. Poistettiin luomi kädestä viikko sitten ja eilen soittivat että siinä oli löydös. Nyt tulee sitten lähete yliopistolliseen sairaalaan, kiireellisyysluokassa 1. Pitää poistaa lisää ihoa ja ottaa koepalat imusolmukkeista. Lääkärin mukaan se melanooma oli aika pieni, joten todennäköisempää pitäisi olla sen ettei se olisi levinnyt mihinkään. Mutta mikäänhän ei ole varmaa ennenkun kaikki on tutkittu.

Kävin sitten eilen lekurissa pyytämässä saikkua. ens viikko olis tosi kiireinen töissä ja aattelin että en vaan nyt jaksa. En tiedä olisko parempi olla töissä ni olis muuta ajateltavaa, mut toisaalta en tiedä pysyiskö ajatukset kasassa ja töissä kuitenkaan. Lisäks ens viikolle on käynti äippäpolille tosta diabeteksestä ja sit sinne Helsinkiin tosta kädestä. Ja siihen tulee leikkausksin sit ihan pian. parin viikon sisään ilmeisesti sekin. Huono omatunto tietty kun saikkua hain, koska toimiihan mulla kädet ja järki jne. ja Anopin mielestähän tietty olis parempi olla töissä ni olis muuta tekemistä ja ajattelemista. Mut mä lähinnä pelkään sitä että alkaako tästä kaikesta nouseen vielä verenpaineet. En todellakaan näiden kahden diagnoosin perään enää kaipais raskausmyrkytystä!!!

No ja joo, ohje olla ens viikko kotona ja vetää henkeä oli neuvolalta, syöpäsäätiöltä ja mun parhaalta kaverilta joka on kätilö. Eli ehkä se tosiaan on niin että aika pitää pieni hengähdystauko on paikallaan.

Tuun myöhemmin lukeen teitin kuulumisia. Nyt lähdetään tekemään jotain kivaa Ikeaan ostamaan vauvalle hoitopöytää ni saan ens viikolla hipelöidä ja järjestellä pojan tavaroita paikalleen. Ajoissa olen I know, mut haittaneeko tuo?

Napsuneiti ja pikkuisen hiljaisena ollut Prinssi 25+4
 
Napsuneiti: No voi sua, onneksi huomattiin ajoissa, niin kaikki menee varmasti hyvin.
Voima haleja täältäkin :hug:

Minä: Nyt oon hieroskellu nännejä sittten urakalla ja ehkä alkaa auttamaan, ainakaan ei oo enää niin arat ku viikko sittten.
Pakko hehkuttaa ku ostin ke sellasen ison bumerangin muotoisen imetystyynyn ja nyt oon nukkunu sen kanssa 3 yötä ja yöunet parantunu aivan huomattavasti, enää en herää ku pari kertaa yössä ja silloin muutan tyynyn vaan toiselle puolen ja vaihdan kylkeä. Tukee ihanasti mahaa ja samalla saa koko jalka levätä sen päällä. Suosittelen!

Tuulia ja Jalmari 20+2? laskut vähän sekasin.
 
napsuneiti Kaikkea sitä pitääkin yhdelle ihmiselle tulla! Toivotaan parasta ja koitahan jaksaa pysyä positiivisella mielellä! Varmasti hyvä, että laittelet pojan tavaroita jo paikoillen, saat mukavaa ajateltavaa!! :hug:
Me lähdetään nyt käymään pitkästä aikaa mun vanhemmilla, hermot menee täällä kotona olemiseen jo. Ja joku kyseli, että onko sairasloma auttanut liitoskipuun. Niin kyllä nyt jo tuntuu paremmalta, kun ei tartte koko päivää istua. Mutta en osaa yhtään sanoa, onko sama tilanne taas kun menee takas töihin.Toivotaan että ei.
Mutta hyvät viikonloput, nyt pitää mennä! Tsau :wave:

T.Ripe + Elvis 20+5 :heart:
 
Krokodiili
napsuneiti. Toivon sinulle voimia ja jaksamista. :hug:

( . ) Nukkuminen on nykyisin ihan pelkkää 15-30 minuutin pätkää |O . Huoh, haluan normaalin elämäni takaisin... ;)

Liitoskivut ovat viime päivinä entuudestaan vähän pahentuneet. Hui. Pääsenköhän mä kohta mihinkään.

Keskiviikkona menemme synnytysvalmennukseen ja tutustumaan synnytysosastoon! 2,5 h:n vierailu siellä. Minä kun olen synnytyspelkoinen, niin saa nähdä minkälaisen paniikin saan kehitettyä jo tolla tutustumiskäynnillä siihen ympäristöön :/ .

terv. lepäilevä Krokodiili 34+2
 
kroko: Mäkin heräilen monta kertaa yöllä ja joskus vaikea enää uudelleen nukahtaa, mutta tää on hyvää totuttelua siihen kun vauva tulee...... sillon tuskin nukutaan enää koskaan kokonaista yötä :D
Ikäviä noi liitoskivut ja toivottavasti helpottais :/

T:äitiliini83 & 23+5 :heart:
 
napsuneiti jaksamista sinulle :hug: Mulle on kerran eräs viisas ihminen sanonut että "tässä maailmassa ei saa enempää p***aa niskaan kuin jaksaa kantaa" joten tulkitaan se niin että olet vahva ihminen ja selviät tästä kaikesta hymy kasvoilla!Joo helpommin sanottu kuin tehty,sillä en oikeasti tiedä miltä susta tuntuu.Mutta silti toivotan jaksamista sinne suuntaan,eiköhän kaikki käänny hyväksi piakkoin.
 

Krokodiili: Ei johdu suolasta, suolattuja tuotteita (sipsit, ranskikset, popkornit, valmistuotteet) en syö koko raskauden aikana, eli aika kohtuudella mennään VAIKKA samaan aikaan pitäis muistaa syödä suolaa etä verenpaine pysyis tarpeeksi korkealla. Mulla on ollu kyllä matala RR koko ikäni. sullakaan se ei nähtävästi päähän saakka kunnolla virtaa. Ei se oo ihmekään kun on mötikkä vatsassa joka sieppaa aika paljon siitä verestä. Ei muuta kunrauhallisia nousuja varovasti ja kiinni pidellen...
Mitä noihin öihin tulee, niin mullakin ne on katkonaisia, mut ei varmaan yhtä paljon kun sulla, koska ei ole niitä liitoskipuja. Mutta siihenkin on se apu tulossa, että pian päästään äippälomalle ja sit saa nukkua sillon kun väsyttää, ei tarttee stressata töihin heräämistä!
Minäkin toivon että pystyn olemaan alkuviikon vielä duunissa, oishan täällä vielä tehtävää ennen lähtöä. Ja pitäs kai seuraajalle jotakin perehdytyslistaakin kirjoittaa....

Napsuneiti: :hug: Voimia sinne ja onneksi poika on sulla nyt tuomassa voimia ja onnenhetkiä tämän kaiken keskellä. Ehkä näin oli tarkoituskin. Hän muistuttaa sua kuitenkin niistä elämän hienoista asioista ja siitäettä paljon ihanaa on tulossa!
Mulla on kuulema 85% todennäköisyys saada melanooma. Isovanhemmista kolmella neljästä on jo se, sekä basaliooma lisäksi, ja sillä neljännelläkin paha aurinkoihottuma. Ja ylläripylläri, minä perinyt just sieltä tän vaalean ja heti ja helposti palavan ihoni ja jo nyt näyttää jotkut luomet pahalta. en oo uskaltanu poistattaa niitä vaan oon ajattelematta koko asiaa. :/ Ja mitä noihin hankintoihin tulee, et miun mielestä oo mitenkään liian ajoissa! Ikinäei tiedä millanen olo on sillon ihan viimeisillään joten tuo on jo ihan hyvä aika laitella asioita valmiiksi.

Tuulia: Mie en ees tienny tota froteepyyhe-kikkaa, mut oon niitä hieroskellut jo alkuraskaudesta lähtien, koska tuntu että pitää tehdä niin. Ja niistä lähti semmosta valkosta aina suihkun ja saunan jälkeen. Eli nyt oon sit varmaan nänniasiatkin hoitanut kuntoon ihan tietämättäni,ei ne ainakaan yhtään arat ole olleet, kuten ei koko rinnatkaan.
Ja mitä tohon tyynyjuttuun tulee, niin mie kasasin ihan tavallisista tyynyistä itelleni semmosen systeemin sänkyyn joka tukee ihanasti kroppaa. Ja kyljenvaihto on tosiaan se, mihin herään sitten jokusen kertaa yössä. :D

Minä: Ihan viikonloppu kylpylässä! teki tos hyvää kun sai vuoronperään rehkiä salilla, istua saunassa ja pulikoida vedessä. turvotusta ei ollut YHTÄÄN! Eli liikunta on mulle se lääke, miten jaksan ja voin hyvin nyt raskauden aikana ja ei se onnistu tässä istumatyössä (mulla on siis vastaanotto hoitoalalla, ja en liiku täältä minnekään päivän aikana, paitsi ehkä keittiöön). Tänään neuvolasta soitetaan mulle puoleltapäivin ja kysytään tahdonko saikulle, jos en vielä tänään jää, niin to on lääkäri joka passittaa miut melko varmasti sit saikkuilemaan, eli liikkuilemaan kotia. :D

Toivoopi Bee ja Ee, me ollankin nyt jo kahdeksannella kuulla :heart:
 
Tänään taas lääkärissä,ei ole crp tullut alas vieläkään antibiootesta huolimatta...Lääkärit haluaa huomenna tehdä lapsivesipunktion :eek: selvittävät sillä onko lapsivedessä bakteereita.Itse toimenpide on riskialtis ja jos niitä bakteereita löytyy niin sitten ei kuulemma ole mitään tehtävissä.Mua pelottaa ihan älyttömästi huominen ja ne tulokset. :'(

Alex ja tahvo 22+0
 
Voi Alex! :hug: Mitenkäs täällä nyt alkaa sadella ikävämpiä uutisia yhtäkkiä!
Sen verran voin sanoa, että mulle on tehty punktio myös, ja kuulema sitä riskiä ei juurikaan nykyään ole. Se on häviävän pieni. Että sitä on sinänsä turha pelätä, ei edes satu paljon. Neulanpiston verran, mutta älä katso sitä neulaa! Koska se on pitkä, ja saattaa siksi pelästyttää!
Toivotaan, että tulokset ovat kuitenkin puhtaat. Ja tehdäänkö siihen samalla koko helahoitotutkimuksia? Eli sillonhan ne selvittäis perus kromosomivirheet samalla pois ja varmistais sen sukupuolen.

Hirmusesti voimia teille!

Minä pääsin norsunjalkoineni saikulle niin, että to-aamuna tulen töihin koska to on neuvolalääkäri, eli siitäsitten vissiin jatketaan sitä saikkua. Pääsee aamulla lenkille ja päivisin vesijuoksemaan, se on kyllä kivaa vaikkei saikku muuten oo mikään kiva juttu! :)
 
Krokodiili
Rouva B. Mä olen onneksi jo sijaiselleni saanut työt siirrettyä lähes kaikki, joten sikäli hyvä tilanne. Toivottavasti saat sairaslomaa, että ehdit liikkua ja saat turvotukset laskemaan - se on varmastikin fiksuin ratkaisu.

Alexandria. Sulla on pelottava tilanne, mutta onneksi jo huomenna selviää enemmän ...ettei tartte pidempään kitua epätietoisuudessa. Toivotaan, että kaikki on OK!! :hug: Tule sitten kertomaan meille, mitä huomenna ovat sanoneet.

( . ) Mulla on ollut parempi olo, verenpaine varmaankin noussut normaalilukemiin (- en ole nyt mitannut). Jaksoin hyvin olla töissä. Vielä 2 aamua!! Aamukampa alkaa olla harva :whistle:

terv. Kroko 34+4
 
Napsis: :hug: kyllä sinuakin nyt koetellaan! Onneksi on pikku-Prinssi masussa elämääsi ilostuttamassa!
Alex: :hug: Toivon sydämestäni että kaikki menee parhain päin ja pikkuisella olis kaikki hyvin!
Krokolla ja Rouva B:llä on kadehdittavan vähän aamuja ennen äippälomaa, voikun aika menis nopeesti että pääsis itekin tohon vaiheeseen..
(.) Täällä ei myöskään paljon öisin nukuta.. Mutta eipä nukuta sittenkään kun vauva on syntynyt, joten hyvää totuttelua.. Lisäks esikko on alkanut opettelemaan yökuivaks ja herää pari kertaa yössä pissalle, sillon ottaa päähän kun herää just mun unen aikaan, mutta onhan se aika kiva jos tuolta jäis vaipat yölläkin pois ennenkun vauva syntyy.
Muuten kaikki ok, nyt iltapuuroo tekemään! :wave:

-minttu ja rimprenssa :heart: 21+6
 
Heippa kaikki! En olekkaan melkein kuukauteen käynyt täällä. Töissä oli niin kiirettä tuossa vuoden vaihteessa, että ei jaksanut mitään ylimääräistä. Nyt olen ollut lomalla ja loma jatkuu vielä 2 viikkoa, jonka jälkeen olisi jäljellä 4 viikkoa töitä. Jos töissä jatkuu sama tahti, niin luultavasti täälläkin on edessä saikulle jäänti, oli nimittäin ennen lomaa todella huono olo kaikin puolin ja turvotuksiakin oli reilusti.

Alexandrialle paljon voimia! Toivotaan, että kaikki olisi masussa hyvin. :hug:
Myös napsuneidille jaksamista. Täällä pidetään peukkuja, että sullakin olisi kaikki hyvin ja selviäisit pienillä toimenpiteillä. Älä tunne huonoa omaatuntoa saikusta! :hug:

RouvaB: Turvotus on kyllä inhaa. Mullakin tosiaan töissä ollessa niitä turvotuksia tuli (niin että kasvotkin oli turvonneet) ja oli niin kiire töissä, ettei jaksanut enää vapaa-ajalla liikkua. Nyt lomalla on tullut liikuttua enempi ja muutenkin jaksaminen taas toista luokkaa. Saa nähdä miten käy kun meen takas töihin.

Aika menee aikamoista tahtia. Suunnilleen 12 viikkoa enää jäljellä! Ihanaa. :heart:

Kaikki uudet! Tervetuloa. :heart: Laittakaa semmoinen valmis rimpsu, jollainen kaikilla on etusivulla, niin lisään teidät listaan.

Toivoopi: Taikis ja pikkukamu 27+6
 
Kroko: Sullahan on hyvin asiat jos sullaon jo sijainenkin perehdytettynä! Kun miun ei oo vielä ees valittu! :headwall: Aina jättävät viime tippaan kaiken. Torstaina piipahdan töissä ennen lääkäriä, joten teen loput ohjeistukset valmiiksi ja pakkailen työpaikalta jo omat kamat pois. Varmaan aika bittersweet tunne se ja meillä molemmilla edessä. ;)

Taikis: Kiva kuulla susta! Sulla on siis sama vaiva! Mie tosiaan pääsin/jouduin turvotuksen kanssa saikulle koska istuminen on aikamoista myrkkyä. Siinähän ne nesteet saa rauhassa kertyä jos ei pääse liikkeelle.

minttu: Heräily on inhaa, mutta kuinka hienoa jos teidän esikko oppii yökuivaksi ennen vauvan syntymää! Niin sitten ei tarttee enää vanhemman takia heräillä öisin! tsemppiä muksulle ja vanhemmille harjoitteluun!

Minä: Täällä nautiskelen sairaslomasta. Jo ennen aamiaista kävin parin kilsan lenkin ja park gymillä (semmonen ulkokuntosali). Pakkasta oli -18.5 ja ripsetkin jäätyi, mutta kuuma tuli silti. Nyt sulattelen aamiaista ennen kun lähden uimahalliin vesijuoksemaan. Outoa olla sairaslomalla ja puuhailla tämmösiä. :/ Mutta eipä ole yhtään turvotusta! Torstaina menen tosiaan töihin normaalisti ja sieltä lääkäriin, jotta lääkäri saa todeta tuon työstä johtuvan turvotuksen. Varmaankin jatkaa saikkua että pääsen menemään...
 
Lapsivesipunktio takanapäin ja kipeää teki.En katsonut neulaa niinkuin rouvaB ehdoitti :) Nyt ainakin tuntuu että Tahvo potkii joten ei se kait ottanut nokkiinsa siitä toimenpiteestä.Siinä ne hyvät uutiset sitten...se lapsivesi oli kuulemma tummanketaista...eli huolestuttava merkki :'( Huomenna tulee alustavat tulokset ja ens viikolla lopulliset. Kysyin että mitä sitten jos siellä on bakteereita niin kuulemma miettivät isolla raadilla mitä tehdään kun vauva on vielä niin pieni mutta ei se riemusta hyppiny se lääkäri.Kyyneleitä on vuodatettu täällä ihan hulluna,mielessä pyörii hautajaisten järjestäminen vaikka samalla pikkunen potkii masussa.Tuntuu hölmöltä :'(

taikapapu kiva kuulla susta!
 
Alexsandria voi kamala mikä tilanne sulla on!!!!!!!!!!!!!!! aivan hirveetä! Onko se sitten niin että jos tulehdus on paha niin vauvalla ei ole mitään mahdollisuuksia? Eikö sitä millään saada kuriin sitä tulehdusta? Mistä ihmeestä sellainen voi noin pahana tulla? kuulostaa hirveän pahalta kyllä, ja oon NIIN Pahoillani sun puolesta! Pitää toivoa nyt kuitenkin viel jotain ihmettä!!

(.) Kiitos kaikille tsempeistä! Huomenna saan soittaa Töölöseen ja kysellä mikä on tilanne mun lähetteen kanssa. Ja miten mahdetaan mun tapauksessa toimia. Äippäpolilla kävin tänään ja nyt on tarpeen sitten noudattaa sokeritonta ruokavaliota, selkeesti yks korvapuustikin nostaa arvot liian korkeelle =(. Muuten kaikki vauvan osalta ihan hyvin. Prinssi painaa jo 850g ja näytti olevan kaikki hyvin. Oli osaston ylilääkäri joka ultras. Häneltä kyselin myös tuosta melanoomasta jne, niin oli sitä mieltä että se uusintaleikkaus ja imusolmukehomma hoidettaisiin nukutuksessa. Se on kuulemma muutenkin vauvalle parempi kun pelkkä puudutus. Enpä osannut ajatella asiaa noin.

tuntuu pahalta kirjoittaa noita hyviä vauva-uutisia Alexsandrian uutisten alle. Iso iso iso hali sulle :hug: !!!

Napsuneiti ja pikku-prinssi 27+0 *poks poks*
 
napsuneiti ei sun pidä olla pahoillasi,tottakai saat olla onnellinen vauvastasi ja kuuluukin olla! :)

aitiliini en ole saanut vastausta mikä tulehdus on kun ei nuo tohtorit tiedä itsekään,sen takia tuo lapsivesipunktio tehtiin kun eivät enää muuta tulehduspesäkettä keksineet.Vatsakivuilla tää koko painajainen alko rv 15 tais olla ekat vatsakivut ja siitä ne pikkuhiljaa paheni,kunnes 2 viikkoa sitten tuli supistukset ja verinen vuoto.Sairaalassa yllätyslöydöksenä oli crp koholla jota nyt sitten edelleen tutkitaan. Mä en saanu kunnon vastausta siihen lääkäreiltä että voiko sitä tulehdusta hoitaa mutta ymmärsin rivien välistä että jos se on lapsivedessä niin sitten sitä ei kait voi hoitaa?En tiedä.

Tänään siis kauhulla odotetaan lääkärin soittoa tänne suuntaan.Toivottavasti se ei unohda!

Alex ja tahvo 22+2
 
Krokodiili
Alexandria. Voimia epätietoisuuteen! Odotamme kanssasi jännityksellä tarkempia lääkäreiden kommentteja.

( . ) Kummallinen VAPAUDENTUNNE... B) Oli viimeinen työpäivä ennen äitiyslomaa, kävin viimeiseksi palauttamassa avaimet. Nyt tulin juuri kotiin ja todella omituinen olo, kun tietää ettei mene töihin piiiitkään aikaan. Ikävä kyllä vielä huomenaamulla pitää kyllä herätä aikaisin, kun menen labraan. Mutta muutoin tässä voisikin miettiä, että mitäs kaikkea kivaa sitä keksisi kun on lomalla :kieh: .

Vauvalla on melkein jatkuva hikka, niin nytkin :/

terv. Krokodiili 34+6
 
Heippa naiset ja neuvolaterkut!

Alexandrialle ja Napsuneidille kovasti tsemppiä ja toivotaan parasta!! :hug:
Krokodiilille Onnea äippäloman alkamisesta!
Rouva B:lle myös toipumista turvotuksesta ja hyviä viimeisiä työpäiviä, jos asiat niikseen menee.
Mintulla taisi olla niiden supistusten kanssa kans sairaslomaa! Toivotaan että lakkaavat ja ovat tekemättä liikaa muutoksia!
Ja Uusille myös tervetuloa ja ihanaa odotusta!

(.) Täällä ollaan tää viikko vielä sairaslomalla liitoskivun takia ja ensi tiistaille on varattu varuksi taasen lääkäriaika, jonka perun jos maanantaina näyttää että pystyn töihin. Tosiaan neuvolassa käyty tänään ja ihan hyvältä näytti asiat :) Huomenna soitan fysiolle ja yritän saada niiden kautta kunnan välinelainaamosta jonkinlaisen tuen, jos se auttaisi näihin kipuihin. Eivät siis ole hellittäneet vielä kokonaan. Magnesiumia taidan ottaa lisää jos se auttaisi. Mutta akupunktioon en vielä taida uskaltaa turvautua.
Hemoglobiini on vähän matalla (119) joten alan ottamaan Obsidania. Sitä onkin kotona kun olen käyttänyt ennen ja on mielestäni sopinut mulle ihan hyvin.
SF-mitta oli 17 ja keskikäyrällä :) Kiva, pelkäsin, että on ihan hurja kun maha on niin hurjan kokoinen jo! Sydänäänet kuului hyvin ja tasaisesti ja omat paineet oli ok. Sokerirasitustulokset oli hyvät! Painoa oli tullut edelliskerrasta 2,5 kg, mutta alotuksesta on nyt paino noussut vasta 1,5 kg. Joten olen siihenkin erittäin tyytyväinen! Sen kunniaksi juuri vetäisin laskiaispullan kahvin kera. :)

Ja nytkin tuntuu masussa jonkinlaista potkintaa/möyrintää! Vielä en ole onnistunut käteen tuntemaan, kun aina tunnustellessani ei juuri sillä hetkellä tunnukaan. Mutta muuten tuntuu aika ajoin vilskettä masussa. Se on aika jännän tuntuista mutta kivaa!

Mukavaa iltaa kaikille ja toivotaan toivotaan kovasti hyviä uutisia kuitenkin kaikille huolien kanssa painiskeleville!!! :heart:

T.Ripe ja Elvis 21+2 :heart:
 
Alexsandria tulin kurkkimaan kuulumisia, ja NIIN toivon että saadaan lukea hyviä sellaisia. Jännittää kyllä sun puolesta! Olet mielessä :hug: !

Krokolle onnea mammaloman alusta, mahtaa tosiaan olla hassu tunne.

Ripe ei sitä akupunktiota kande pelätä. Alkuun tekeekin kipeetä vähäsen, mut se on vaan sellanen nipistys korvassa. Ja helpottaa se niiden neulojen pistäminenkin kun ne liitoskivut hellittää. Sattuu ilm. sitä enemmän mitä kipeempi se hoidettava paikka on.

Mulle soitettiin tänään sieltä Töölöstä ja tiistaina olisi aika. Pelottaa ihan vietävästi. Mutta se hoitaja koitti kovin rauhoitella että mulla tai vauvalla ei ole mitään hätää. Se itse syöpäkasvain on leikattu pois ja nyt varmennetaan ettei se ole levinnyt. Edessä on toki 5v seuranta ja kimurantin tästä jatkohoidosta tekee se kun tosiaan olen raskaana. Pitää ottaa huomioon vähän enemmän asioita kun normaalisti, eli Anton masussa.. Koitin kysellä hoitajalta että tehdäänkö toimenpide (siis uusintaleikkaus ja imusolmuketutkimus) nukutuksessa vai puudutuksessa, mutta ei hoitaja kertonut mitään. sanoi että lääkärit ovat eilen tapauksestani keskustelleet ja kuulen sitten tiistaina mitä on päätetty. Ja saan esittää kysymyksiä. Itse leikkaus on sitten kai 3vkon sisällä.

Perjantaina loppuu sairasloma, joten menen töihin maanantaina. tiistaina olen pois kun se lääkäri on ihan keskellä päivää. Ja sitten en taas jatkosta tiedä. en kai minkään instanssin mukaan ole työkyvytön ennen sitä leikkausaikaa, joten varmaan sitten töissä pitää käydä. Mutta toimenpiteestä kai tulee taas joku saikku, kestosta en tiedä. kovin rikkonaiseksi menee siis tämä töissäkäynti ennen mammalomaa. Sinne kun on vielä 2kk aikaa. En tiedä mikä mulle olisi paras, olla töissä vaiko kotona. Verenpaineita mittailin kotosalla ni alapaine on noussut 80 tuntumaan, se vielä lienee ihan normaali. Pelkään vaan mitä tapahtuu kun töihin menen, siellä kun on stressaava aika vuodesta menossa. huoh.

Jotenkin kun saisi tämän "ahistavan olon" ja pelon pois. Mutta en usko että saan ennekun kaikki on ton melanooman suhteen selvää. Tämä odottaminen on ihan perseestä. Varsinkin mun murehtijaluonteelle.

Huoh. Meen taas puuhailemaan jotain että tää ahdistus tästä vähän laantuis. Uloskaan ei oikein viitsi mennä kun siellä on reilu 20 pakkasta ja tuulee.. naamahan siellä jäätyy vaikka muuten tarkeniskin.

Napsis ja prinssi 26+1
 
Alex: Voi ei! :hug: Minä komppaan muita mammoja ja toivon, että tutkivat näytteen ja löytävät siihen jonkin rohdon tai konstin millä tulehdus saataisiin sieltä suunansta pois (jos se siellä todetaan). Tai jos vaihtoehtoisesti tulehdus ei olisikaan niin paha siellä, ja vauvakin kun on vilkas, niin jos tilannetta olisi mahdollista seurata vielä sen verran aikaa että vauva ehtisi vielä vähän kehittyä. Voimia koko perheelle kamalasti!

Napsis: Ai sie pörräät täällä helsingissä päin paljon! Mie oon jotenkin kuvitellut että asut ihan jossain metsän keskellä. Mutta Töölön Mehiläisessä varmasti saat asiantuntevaa hoitoa kyllä. Itsellänikin hyviä kokemuksia sieltä. tsemppiä sokerittomalle ruokavaliolle. Mie oon myös pitänyt sokerin poissa tai ihan minimissä nyt raskausaikanan, ja siihen auttaa hedelmät. Joku tuore ananas vaikkapa on paljon parempaa kun karkki. Tai vesimeloni. =)

Krokolle onnittelut mammaloman alkamisesta! :flower: Ensimmäinen meistä jo noin pitkällä, wau! Minäkin pakkailen tänään tavarani jo valmiiksi, mies hakee miut kampsuineni pois klo 14. Mutta ne jätä vielä avaimia tai muita, kun pakko miun on vielä täällä piipahtaa.
varmaan tosiaan menee hetki että saat sinne lomailuun jonkun mieluisan rutiinin kehiteltyä. =)

Ripelle tsemppiä liitoskipuihin! Toivottavasti saat semmosen SI-vyön lainaan. Mie testasin eilen huutiksesta tilaamaani anita babybeltiä, ja kyllä se vähän kohotti ja pienensi vatsaa. En kuitenkaan oikein koe tarvitsevani sitä silloin, kun tulee harrastettua näin paljon liikuntaa. Kaikki ylimääräinen neste ja muu kun pysyy poissa eikä mulla sillon oo kun kova, kiinteä pallo tuossa masun kohdalla. :D

Minä: Vietin siis eilisen ja toissapäivän saikulla. Tänään oon tovin töissä ja meen lääkäriin kahden jälkeen katsomaan mitä setä tuumaa. Eli jatketaanko saikkua vai ei.
Mutta tekee se vaan niin hyvää olla pois töistä! Tosiaan, aamulla ennen aamiaista tein parin kilsan lenkin (himmeessä pakkasessa!) ja kävin ulkokuntosalilla, sitten jaksoikin syödä tukevan aamiaisen. Sitä sitten sulattelemaan vielä uimahallille vesihieronnan ja -juoksun merkeissä.
Ja tätä jatkan joka päivä jos saikkua saan. Turvotusta ei ollut yhtään ja paino siksi putosikin. Valtavan hyvä olla, paitsi että lihakset ovat kipeänä moisen rääkin vuoksi.
Sain sit ohjeeksi, etten tänään laita töihin tukisukkia ja eilen piti vielä syödä sipsejä, että näkyy lisääkö suola turvotusta (verrattuna viimekertaiseen kun kävin näytillä).
En kyllä voi millään uskoa, että suolasta olisi kyse, koska en käytä mitään tommosia raskaana en sokeria enkä juuri suolaakaan. Kun teeni tse jopa margariinini ja leipäni ettei niissä olisi lisäaineita ja suolaa. Oon siis ihan äärettömän tarkka ruuastani, puoli kiloa päivässä kasviksia, tarvittavat vitamiinit ja proteiinit ja ihan minimiin kaikki ylimääräinen kaupasta ostettu "valmis" ja ei-itsetehty.
Pahaa tekee vieläkin ne eiliset sipsit, mutta ajattelin sitten että tutkitaan nyt tämä suola-asia ihan kunnolla ja vetäsin melkein kokonaisen Kartanon perunalastupussin sisuksiini. :D

Toivoopi Bee ja Ee 28+5
 

Yhteistyössä