Lapsettomuudesta plussaan (kesä/syksy -09)! Paljon vauvoja syntynyt! <3

Kroko: :hug: Jaksuja.. Ei se enää kaukana ole :saint:
Alex:Kuinka on töissä mennyt? Toivottavasti vointi pysyy hyvänä!
Napsis: Hui! Jännitystä ollut ilmassa. :hug: Kunpa nyt pystyisit huolista huolimatta rentoutumaan ja vauva saisi rauhassa kasvaa masussa. Ja onneksi on kuitenkin jo hyvät mahkut selviytyä jos nyt syntyisi :heart:
Jannaliini: Mulla on siis supistellu kipeesti jo jostain 17.viikolta lähtien. Ja aika paljon oon joutunu oleen saikulla niiden takia. Kohdunsuu on jo lyhentynyt ja pehmentynyt ja kuulemma sormenkärjelle auki. Kamalaa hätää ei vielä ole, mutta kun viime raskaudessa supisteli kipeesti 24.viikolta lähtien ja 29. viikolla pistettiin kortisoonit keuhkoja kypsyttämään kun kohdunsuu oli kypsynyt ennenaikaisesti ja jouduin vuodelepoon (osan aikaa sairaalassa) Niin nyt yritetään välttää jo hyvissä ajoin ettei tilanne menis niin pahaks. Lääkärin ohje oli että pyrkii lepäilemään, välttää rasitusta ja yhdyntöjä. Viikon päästä on kontrolli äitipolilla. Niin ja ekassa raskaudessa kun kyllästyin sängyssä makaamiseen rv36+6 ja aloin touhuumaan kotona enemmän, niin poika syntyi seuraavana yönä. Oli siis ihan aiheellinen vuodelepo.

Täällä myös univaikeuksia.. Nukkumisasennot on aika rajoittuneita jo, joten paikat puutuu ja siihen heräilee eikä saa enää unta pitkään aikaan. Oikealla kyljellä on oikeestaan ainoo asento missä voi nukkua, vasemmalla jos yrittää niin alkaa semmonen potkiminen ettei ainakaan nukkjumisesta tule mitään :LOL: Lisäks esikoisella on nyt taas joku "levottomat yöt" vaihe, pari yötä tossa valvottiin jopa 3h putkeen kun nuori herra olis tahtonu leikkiä.. Viime yönä onneks kävi vain kerran pissalla ja muuten nukkui, nyt on taas mullakin suurinpiirtein ihmismäinen olo eikä hermot mee pienimmästäkin :saint:

:wave: Heippa taas mammat ja masukit!

minttu ja rimprenssa 25+2
 
Heippa,

Krokodiili toivottavasti sulla on synnytys jo lähellä!! Kurjaa jos et pysty nukkumaan ja olo on kovin tukala. Vauva kuitenkin jo täysiaikainen ja valmis, joten pidetään peukkuja ettei kovin pitkään enää mene. Onko teillä painoarvio minkä verran lapsella?

Minttu jouduitko sä oleen sairaalassa pitkäänkin viimeksi? Varmaan aika raskasta. Mulla kun meinas hajota pää jo 4 yön jälkeen. Mitä se oliskaan kun siellä joutuisi makaamaan viikkoja =(. Hrr... en osaa edes kuvitella. Toivottavasti nyt pääset helpommalla!!!

Jannaliini sillon torstaina ne nipistikin vähän ne supparit. mutta muuten pääasiassa vaan masu meni ihan kivikovaks ja olo oli "ahdistava". Myös ne kivuttomat supparit voi avata paikkoja. Yleistä se kai ei ole, mutta joillain nekin jo tekee tehtävänsä.

Rouva B oikein hyvää matkaa! Musta ei tohon enää olis, ei tosissaan.

(.) mä sain tänään äippäpakkauksen =). Pitää pistää pesukone pyörimään huomenna varmaankin. heh. Ja kaverilta sain toisen "äitiyspakkauksen" ihania pieniä vaatteita. Alan asetteleen niitä paikalleen kohta. On sitten ainakin valmista JOS jostain syystä vauveli syntyykin aiemmin. Mut onneks nyt on kaikki hyvin.

Poika potkiskelee ihan kivasti ja mullakin yöunet on katkonaisia. Osaltaan myös ton kipeen käden takia. Mut lähinnä herään siihen että pitää kylkeä kääntää kun lantio on niin puutunut. Mut onneks sit tulee jatkettua unia. Aamusta viimeistään. En vaan osaa sisäistää ajatusta etten enää mene töihin. Jotenkin IHAN hassua. Ja kun en koe olevani NIIN täysin työkyvytön. En tiiä mikä ihmeen työhullu musta on tullut ku tältä tuntuu. Mut ehkä se tästä kun näihin kotipäiviin muotoutuu joku selkee rytmi. Ja varsinkin sit sen kontrollin jälkeen ku elän toivossa että saan liikkua normisti. Ja varsinkin kun oon kuullut ne tulokset. Tietty mulle on moni lääkäri sanonut ettei sen olisi pitänyt levitä, mutta eihäns itä oikeesti usko enneko se on todettu. Ja siihen on vielä aikaa se 2.5vkoa. 2,5 pitää viikkoa.

Mitäs teillä on suunitelmissa viikonlopulle? Me mennään huomenna ulos syömään kun ystävänpäivä meni mulla sairaalassa. Odotan innolla :heart:

Napsis ja pikku-Prinssi 29+2
 
Heippa!

Täällä jo monet ovat äitiyslomalla tai sairaslomalla äippälomaan asti.
Ja Kroko jo synnytystäkin kovasti odottelee! Tuntuu vielä aika kaukaiselta, mutta onhan tämä aika mennyt nopeaan toisaalta. Toisaalta viisi viikkoa kotona olemista on jo alkanut vähän kyllästyttämään. Kun ei voi kauheasti liikkuakaan eikä laitella juttuja valmiiksi.

Lääkäri olisi kirjoittanut lisää sairaslomaa, mutta aattelin nyt mennä ensi viikolla kuitenkin koittamaan, että pystyykö töihin. Sittenhän sen näkee. Ja tarkoitus on tehdä mahd. paljon etänä kotoa mitä pystyy, jos yleensäkään pystyy edes kotona istumaan koneen ääressä. Hassua vaan että töissä on sitten jaettu uudelleen hommat, enkä tiedä onko mulla enää ainakaan samaa hommaa jos/kun menen takas töihin äippäloman jälkeen. Kai niitten on jotain pakko tarjota, mutta onhan tämä vähän kaihoisaa, että nytkin jo kun menen töihin, on hommat jo muuttuneet. Entiseen ei ole paluuta.
No pääasia on tämä lapsi, töistä viis!!

Äitiyspakkauksen hakemuksen laitoin vajaa viikko sitten. Toivottavasti tulis paketti pian!

Muuten täällä on tää viikko sairastettu flunssaa ja varmaan senkin takia on jotenkin mieli maassa ja väsymys. Mutta eipä paljon muuta uutta kuulu tähän raskauteen.

Hyvää olo kaikille ja toivotaan parannusta kaikenlaisiin kremppoihin ja huoliin! Kirjoitelkaahan ihmiset kuulumisia!

T.Ripe + Elvis 24+3 :heart:
 
Jahans tuossa Ripe 72 kehoitti kirjoittamaan, niinpä sitten kirjoitan vähän. En ole kovin ahkera kirjoittaja, varsinkaan kun opinnoissa alkaa olla jakso lopuillaan ja tentit alkaa tippua niskaan.
Täällä kivut jatkuvat ja taitavat jatkua koko loppuraskauden. Tänään napsahti 22+0. Kävely ärsyttää todella paljon kiinnikkeisiä alueita, mutta pärjätty vielä on. Koulumatka on lyhyt, mutta senkin olen alkanut liikkua bussilla kipuja välttääkseni. Välillä olen ollut sitten kotona pahimpina kipupäivinä. Neljän viikon päästä olisi käyty tarkentavassa rakenneultrassa. Olen pyöreä niinkuin papu niin ei sitten ollut näkyvyys ensimmäisellä kerralla hyvä. Kaikki mikä näkyi, oli kyllä kunnossa.
Aurinkoisia kevättalvipäiviä kaikille odottajille ja Krokodiilille pikaista synnytystä, ilmeisesti alkaa olla äidin mitta raskautta täynnä. :hug:
 
Napsuneiti: En onneks joutunu oleen kun vajaan viikon, ite halusin kotiin ja lääkäri sitten suostui päästään. Tosin jouduin aika usein käymään synnärillä hakemassa piikkiä supistusten lopettamiseks. Tays:n ylilääkäri oli sitä mieltä, ettei supistustenestolääkitystä määrätä kotiin, tässä on kuulemma lääkärikohtaisia eroja. Se sairaalassa olo ei todella ollut mitään kivaa. Aluks varsinkin mulla oli liikkumislupa ainoastaan vessaan ja huonekaverina oli raskausmyrkytyspotilas, jonka takia huone piti olla mahd. pimeänä ja hiljaisena eikä telkkaa saanut katsoa. Ja seuraavallakin huonekaverilla oli raskausmyrkytys, mutta silloin sain onneks jo mennä osaston yhteisiin tiloihin :whistle: Nyt todella toivon välttyväni sairaalalta, en tiedä miten kestäisin ikävää pojasta :'( ja miehelläkin olis varmasti rankkaa, sen verran äidin perään tuo pikkumies on.
 
Krokodiili
napsuneiti. Painoarviosta kysyit... Oli reilu pari viikkoa sitten 2,82 kg -> lasketun ajan tienoilla pitäisi olla 3,6 kg. Paljon isompaa pelättiin (koska mullahan tää maha on aivan törkeetä kokoa ja sf-mitta ollut yläkäyrillä ja kätilöiden käsiin lapsi on tuntunut isolta), joten lukemat olivat huojentavia. Jos nyt sitten pitävät mitään paikkaansa...

papulia. Kyllä todellakin mitta alkaa olla erittäin täynnä tätä odotusaikaa. En jää kaipailemaan raskaanaoloaikaa.

Ripe 72. Kyllä uskon, että saat ä-pakkauksen aika pian. Nopeasti tuli itsellenikin ja monelle muulle. Pääset sitten hypistelemään vaatteita ja muita tavaroita B)

( . ) Niin paljon kuin odotankin synnärille "pääsyä"/joutumista, nyt tavallaan hetkellisesti toivon että ei ihan vielä tänään tulisi lähtö. On nimittäin NIIN karmea nuha kolmatta päivää, että tästä ei räkätauti pahene. Olisi kauheaa synnyttää tässä kunnossa. Nenä vuotaa lakkaamatta, silmät vuotavat, aivastelen sarjoissa... Äh, menisi jo ohi :snotty: :/

Jos en ole v-lopun aikana jakautunut, niin pitäisi lähteä yksin käymään Tampereella maanantaina (n. 45km tästä meiltä, n. 55 km synnytyssairaalastani). Epäröin vähän... On jo sellainen vaihe, että vedet voivat kuitenkin mennä ihan koska vain -> siinä on sitten vähän ongelma, jos olen yksin ja omalla autolla liikenteessä noinkin pitkällä. Kätilöäitini on jo varoitellut, että yksin liikkumista pitää ehdottomasti välttää. Mutta menoni Treelle olisi tärkeä, joten täytyy miettiä...

terv. Krokodiili 38+1
 
Hei taas! :wave:

No niin ja seuraava vaiva, pitihän se arvata että flunssan jälkimainingeissa iski sitten huuliherpes huuleen!
Onko muilla ollut nytten? Oletteko käyttäneet voiteita vai vaan laastaria?
Mä olen vähän epäuskoinen laastarien suhteen, kumpaakin löytyy kotoa kyllä. Mutta välillä mulla on ollut niin ärhäköitä että epäilen, että pelkällä laastarilla paranis. Ja mä en ikinä huomaa sitä alku kutinavaihetta, vaan nytkin yhtäkkiä huomasin vaan jo punaisen kohouman huulessa.

Ilmeisesti voidetta uskaltaa käyttää, mutta kertokaa te jos teillä on parempaa tietämystä?!!

Ai niin äitiyspakkausasia oli päätetty ja pitäis tulla parin viikon sisällä. :)
Ja tänään kävin läpi tuollaisen säkillisen lastenvaatteita mitä olin saanut siskoltani ja kyllähän siellä oli niitä ihan pieniäkin, ihania bodeja yms. Ja olivat vielä kaikki niin hyvän värisiä, että voi pitää pojalla! Alan niitä pikkuhiljaa jo peseskelemään ja laittamaan valmiiksi lipastoon.

Mukavaa viikonloppua ja hiihtolomaa lomalaisille!!

T.Ripe + Elvis :heart:
 
Hei naiset ja mahat! :wave:

Piti ihan vaa nopeasti tulla kurkkailemaan tänne teidän kuulumisia. Näyttää kaikilla muilla olevan jotakin pientä vaivaa mitä raskauksiin kuuluukin. Mulla tosiaan ei vieläkään mitään. Käyn joka toinen päivä sen parin tunnin lenkin nilkkapainoilla ja joka toinen päivä jokusen tunnin uimahallissa vesijuoksemassa. Ainoa outo oire on niveljäykkyys joka tulee yöllä ja aamulla varsinkin sormien niveliä on vaikea saada suoraksi. Googletin asian ja on muillakin vaivannut raskaana moinen, mistä lie johtuu. Mutta menee tosiaan herättyä ohi ja päivän mittaan nivelet notkistuvat kyllä...

Matkalle tosiaan ollaan lähdössä ja eihän mulla ole mitään merkkiä edes paikkojen löystymisestä vielä. Lentolupakin ollaan saatu jo lääkärillä ja huomenna käydään vielä yksityisellä varmistamassa että kaikki varmasti ok ja piiiiiitkä lento turvallinen raksauden kannalta.

Mulla taitaa olla tässä jonkin verran puuhaa ennen tiistaita, joten en varmaan ehdi täällä käymään. Pitää saada monta asiaa hoidetuksi ennen reissua. Pariin viikkoon siis en ainakaan täällä nyt sitten käy.

Mutta. Toivottavasti saan vauvauutisia kun tulen seuraavan kerran! Ja olkoon se kroko joka niitä ensiki tuo! :heart:
Kamalasti toivotan tsemppiä ja jaksamista synnytykseen ja teille muille supistusten ja muitten kipujen kanssa kamppailuun.
Tämä mamma menee vielä kun kerta jaksaa :D Ihana päästä lämpimään, tosin me mennään päiväntasaajalle, eli liiankin lämpimän... Onneks on matkavakuutukset kunnossa jos jotakin sattuisi. Terkkari ja lääkäri ihan suosittelivat mulle reissaamista kun oon niin kamalan reipas kuulema, ja kaikki merkit viittaa siihen ettei tämä ainakaan ajoissa ole syntymässä. menee aika nopeammin, saan aurinkoa ja uusia maisemia missä pööpöillä. :)

Hasta la vista, mammat! :wave:

Toivoopi Bee ja Ee, huomenna vissiin rv 33
 
rouva B oikein ihanaa ja rentouttavaa matkaa! :D

krokolle jaksamista loppuvaiheeseen :hug:

Oma napa: töissä tuli oltua tämä viikko ja ihan ok meni,päivät oli aika rauhallisia,sekin varmasti vaikutti.Ens viikolla on 2x12,5h työpäivä peräkkäin joten saas nähdä kuinka jaksan...torstaina olis sitten taas se painoarvio ultra että onko tuo meitin pikkuinen kasvanut niinkuin pitää.

Äitiyspakkauksesta...kuinka nopeasti te olette sen saaneet?Hakemus laitettiin 3 vkoa sitten.Meneekö siihen montakin kuukautta?

Alex + tahvo 25+5
 
Kiitos Minttu! :flower:

Pakko oli nyt vielä tulla kertomaan, että tänään kävin vielä Mehiläisessä yksityisellä kurkkimassa vauvaa ja saamassa (toisen) lentoluvan. Ja oli kyllä kovakouranen mies gynenä! Eikä osannu kohdunkaulan tilannettakaan kattoo ilman semmosta vekotinta (se levitin metallinen mikä tungetaan alapäähän). Mukava mies oli, mutta meidän oma lääkärisetä on kyllä niin paljon parempi. Kumma juttu, että naistentautien lekurit mille onn osunu on tosiaan miehiä kaikki.

Sitä käytiin ostaa viime tipan jutut, että kaikki on valmiina jos jotain sattuis TAI jos en enää sitten ole näin voimissani kun palaamme.
Eli pakko oli saada nää kaks design-ihmettä vauvalle kun ollaan kaikki muu hankittu niin kuuliaisena käytettynä.
Eli tää: http://www.leviergroup.fi/index.php?option=com_content&task=view&id=16&Itemid=19
ja tää: http://www.leviergroup.fi/index.php?option=com_content&task=view&id=24&Itemid=28
Ylempi on välttämätön tilan säästämiseks kylppärissä ja alempi tarpeen jo nyt, koska tarvitaan sankoa kestovaippojenkin takia. :D

No nyt, voikaas hyvin naiset ja ihanaa rauhallista viikonloppua!

Toivoopi Bee ja Ee rv 33
 
Krokodiili
Alexandria. En usko, että sulla menee enää kauankaan että saat ä-pakkauksen - jos veikata pitäisi, niin arvelisin että päätös tulee tulevalla viikolla ja paketti pian päätöksen jälkeen. Kyllä todellakin tuli mullekin nopeasti, vaikken muistakaan tarkalleen kauanko siinä kesti.

Rouva B. Hyvää matkaa!! Menkää hyvällä onnella. Enpä ollut koskaan kuullutkaan moisista vekottimista, mitä olit linkkeihin laittanut.

( . ) Viimeksi pohtimastani asiasta... : Peruutin sen menoni ma Treelle. Ei enää uskalla lähteä yksin ajelemaan edes sinne saakka. Tämä on nyt ihan pelkkää "lähdön odotusta".

Flunssa jatkuu pahana. Silmätulehdukset mol. silmissä aiheuttavat sen, että näytän siltä kuin itkisin koko ajan :'( ...jatkuvasti silmistä valuu vesi. TODELLAKIN toivon, että vähän ehtii parantua ennen kuin lähtö synnärille tulee!!

Kehto roudattiin tänään sänkyni viereen. Kaikki alkaa olla valmista...

terv. Krokodiili 38+2
 
Krokodiili
Viime yö oli kyllä aika liskojen yö... En paljon nukkunut. Selkää särki niin sairaasti, etten pystynyt olemaan mitenkäänpäin. Olin suihkussakin klo 03:05. Aamulla tuli alakerrastosta vähän verta ja soitin synnärille. Kätilö sanoi, että tilanne on "lupaava". Selkäsärky on supistusta, vaikken sitä sellaiseksi mielläkään. Käskivät ottaa 1 mg Panadolia ja yrittää nukkua nyt päivällä. En ole pystynyt nukkumaan, koska selkään sattuu eikä särkylääke auta. Pystyasennossa menee vähän paremmin. Voi olla, että myöhemmin tänään käyn synnärillä näytillä... Kuulee sitten vähän, että mikä on kohdunsuun tilanne ja silleen.

Krokodiili 38+3
 
Kroko: Pääsetköhän pian tositoimiin :p Toivottavasti oot jo parantunu edes vähän jos synnytys alkaa! Mulla ekassa synnytyksessä KAIKKI supistukset tuntu vaan selässä, ei mitään mahan puolella, ei edes käyrille piirtyny läheskään kaikki supistukset synnärillä kun anturi oli mahan päällä..
Tsemppiä kovasti, jos nyt pääset vauvan hakuun!
 
Nyt jänskättää jo Krokon puolesta :p Alex: Me saatiin äitiyspakkaukset vajaa kolme viikkoa hakemuksen jättämisestä. Eiköhän teillekin tule ensiviikolla.

Vilhelmiina72: Meikäläisenkin työt on tehty nyt yli vuodeksi. Kaaduin suoraan mahalleni viime viikolla ja se päivä meni sairaalassa tutkimuksissa. Onneksi kaikki oli hyvin. Mutta rytmihäiriöiden ja kaksoisraskauden takia työt on nyt tehty.

Hope ja sintit 25+5
 
Krokodiili
Olen kotona taas. Kävin kyllä näytillä ja käyrillä synnärillä. Pitää kuulemma mennä jo yöllä uudestaan, jos en nytkään saa nukuttua. Antavat sitten kipulääkettä ja pakottavat nukkumaan siellä. Nyt olisi nimittäin todella tärkeää saada nukuttua. Katsoo sitten... Näin pystyasennossa päiväsaikaan on ihan hyvä, mutta makuuasennossa alkaa selkää polttaa aivan hermeettisesti. Helpolla en kyllä lähde vielä ensi yönä sairaalaan, sillä aamulla tulee jääkiekkoa ja aion katsoa sitä :D ...

Käyrät olivat ok ja supistuksiakin piirtyi käyrälle. (En voi sanoa niitä mitenkään kipeiksi, korkeintaan selkään vähän sattuu.) Kohdunsuu edelleen KIINNI, voi helv... :eek: Pieni vuoto jatkuu, mutta on kuulemma ihan ok.

minttu1. Kiva kuulla kokemuksestasi selkäkipujen/-supistusten suhteen! Ikävä kyllä en ole merkittävästi parantunut flunssastani :( ... Mutta josko tässä nyt vielä h-hetkeen olisi sen verran aikaakin, että ehtii vielä olo kohentua. (...no siis TOIVOTTAVASTI lähtö on kuitenkin IHAN PIAN....)

terv. Kroko 38+3
 
Jännitellään tosiaan Krokon tapahtumia! Kävitköhän synnärillä tarkastuksessa. Jäämme odottelemaan uutisia! Toivottavasti flunssa hellittää ennen tositoimia!

Rouva B:lle oikein hyvää matkaa!

Ketäs kaikkia nyt sitten onkaan jo kotona odottelemasaa? Monia jo.

(.) Mua vähän jännittää huominen töihin paluu, saas nähdä miten siellä suhtaudutaan ja miten pystyn olemaan. Yritän kyllä loppuviikon sitten tehdä kotoakäsin.

Tänään on ollut hurja myllerrys mahassa vähän väliä. Ja meinasi olla mahakin kipeä, epäilin jo että vatsatauti olis ehkä tulossa, mutta onneksi oli vain ohimenenevää ruokamahan myllerrystä. Mutta oli kyllä melkoista kun ruoansulatus mylläs ja Elvis mylläs samaan aikaan! :)

Mutta jees, hyvää viikonalkua kaikille!!

T.Ripe + Elvis :heart: (24+6)


ps. onkos kukaan ollut tutustumassa Naistenklinikkaan? Kuulemma 30 viikon tietämillä voisi varata sitä tutustumiskäyntiä. Olisi kyllä kiva päästä pian katsomaan että minne sitä ollaan menossa. Mietityttää, että kuinkahan paljon ne siellä kertoo synnytykseen liittyvistä asioista... Kun meillä ei perhevalmennuksessa ole edes käsittääkseni sellaista varsinaista "synnytysvalmennusta". Kaikenlaista muuta kyllä.
 
Ai Kroko olikin juuri kirjoittanut! Voi kun jännää! Toivottavasti saat nukuttua!
Lätkää joo! Vähän nyt harmittaa, että ei se sairasloma jatku, vois kattoo aamun lätkää!! :kieh:
Pitänee kuunnella sitten vaan radiosta!

T.R
 
krokolla onkin ollut tapahtumarikkaita päiviä! Hienoa,joskos se tästä nyt etenisi! :D

Ripe jaksamista töihin paluun kanssa!Toivotaan että kaikki menee hyvin!

hope kamala sentään mitä sulle on käynyt!Onneksi kuitenkaan ei vauvoille mitään sattunut?Nyt sitten vain onnea alkaneesta äippälomasta vaikka se nyt sairaslomalla alkoikin,mutta silti :D

Oma napa: jäin taas töistä pois flunssaa pukkaa ja eilen oli todella huono-olo,päätä särki ja huimas.Kävin päivystyksessä jossa todettiin aika kaameat verenpaineet...160/103... eli sairaslomalla sen takia ja huomenna neuvolaan pissanäytteelle jossa katsotaan ettei vain ole proteiinia pissassa... :eek: Torstaihin asti sairaslomaa ja sillon on naistenklinikan ultrakin.Täytyy sieltä sitten kysellä jos paineet ei tasaannu että saanko mennä töihin takaisin.Eli taas jälleen kerran jotakin uutta pielessä meikäläisessä... :(

Alex + tahvo 26+0 poks!
 
Krokodiili
Alexandria. Voi että, taas sä joudut sairastamaan!! Osaakin olla vastoinkäymisiä.

Ripe72. Naistenklinikasta en tiedä mitään, mutta kommenttina vain sanon että aikaisinpa sinne voi varata tutustumiskäyntiajan! Täällä meilläpäin sairaalassa täytyy ehdottomasti olla 34 vkoa täynnä, ennen kuin voi edes soittaa kysyäkseen sitä synnytysvalmennusaikaa. (...ja sittenkin ne on niin täynnä ne illat, että mullekin ehdottivat tyyliin viikolle 38 tai 39 sitä valmennusta... en suostunut ja sain puhuttua meidät ylipaikalle jo aiemmin.)
Etpä jäänyt paljosta paitsi, vaikka jouduit lähtemään töihin jääkiekon seuraamisen sijaan... Se oli todella masentava peli.

( . ) Viime yö oli edellistä parempi, ei sellaista selkäkipua. (Muihin kipuihin yritin ottaa Panadolia aamuyöllä, ei se kyllä mitään auta. Buranaan en vielä siirtynyt, vaikka kätilö kyllä eilen ehdotti sitäkin.) Muuten kyllä nyt on se tilanne, että en pysty enää juuri sängystä nousemaan - sattuu niin sairaasti joka paikkaan. Pukeminen on jo ihan silkkaa mahdottomuutta, oleilen yöpaidassa :headwall: . Ihan parissa kolmessa päivässä mennyt tämä elämä tämmöiseksi. Huomenna pitäisi hinata itsensä jollakin konstilla neuvolaan?! Mitenköhän saan edes vaatteet päälle ja kengät jalkaan?! Soitan vissiin äidin apuun tai jotain? (Mies on töissä.)

Kunnolliset ja säännölliset supistukset tässä nyt enää puuttuvat, sellaisia olis tilauksessa. Ei edes aika kulu, kun ei pysty yhtään mitään enää tekemään.

terv. Kroko 38+4
 
Hei taas!

Mites Krokon yö ja päivä mennyt?

Alex miten meni neuvolassa? Helpottaako? Muistatko sinä miten siitä on sanottu, että milloin sitä tutustumiskäyntiä voi varata Naistenklinikalle? Mulle jäi hatara mielikuva rakenneultrassa käydessä, että olisi puhunut, että 30 viikolla voi kysellä aikoja... Mutta siinä tuli niin paljon muuta asiaa, joista en enää paljoakaan muista, että tämäkin saattoi jäädä mieleen ihan väärin. Harmi kun ne sieltä anna mukaan tietoja paljoakaan.

Itse kävin eilen toimistolla ja loppuviikon etänä kotoa. Meneehän se näin jotenkin. Mutta kyllä sen illalla huomaa, että on päivän istunut. Mutta ihanaa, että ei tartte ajella toimistolle.

BodyShopin raskausarpistickki otettu käyttöön kun vatsanahka punoitti eilenillalla. Oliskon niitä arpia nyt sitten tulossa.
Elvis potkiskelee kovin. Aamulla olin jostain syystä hereillä viiden ja kuuden välillä ja Elvis piti mulle seuraa :)

Jeesh, mutta josko lopettelisi nämä työhommat ja siirtyisi kotikoneen ääreen :)

Tsemppiä kaikille ja kertokaa kuulumisia!!

T.Ripe + Elvis 25+1 :heart:

ps. ai niin huomenna perhevalmmuksen toinen kerta, joku psykologi siellä juttelemassa perhe-elämästä yms. saas nähdä kestetäänkö kuunnella jutut loppuun asti. Voihan se olla että iskee niin kova kipu liitokseen, että on pakko lähteä kesken pois! Hätäpoistumissuunnitelmat tehty :LOL:
 
Krokodiili
Täällä ollaan... valitettavan kokonaisena. Kyllä mä yöllä nukuinkin pätkiä. En meinaa millään päästä sängystä ylös (LIITOSKIVUT!!! lapsen pää AIVAN alhaalla pahentaa tilannetta entisestään!!) ja kun vessassa on käytävä 45-60 min välein yöllä, niin tarttisin lähinnä kestokatetrin tässä... :kieh:

Olin neuvolassa tänään ja aloin melkein itkeä jo kättelyssä, koska olen todellakin aivan finaalissa - sattuu ja väsyttää ja pelottaa... Tässä alkaa nyt todellakin pääkin hajoilla.

Terveydenhoitaja kysyi, kirjoittaako hän lähetteen äitipolille (jossa voisin sitten vaatia käynnistystä). No ei vielä kirjoitettu kuitenkaan. Menen neuvolalääkärille torstaiaamuna, hän tekee mahdollisimman kovakouraisen sisätutkimuksen josko sillä saataisiin homma alkuun. Ei kuulemma kuitenkaan välttämättä toimi ensisynnyttäjällä, uudelleensynnyttäjällä olisi paremmat mahkut. Mutta kokeillaan nyt... Torstaihin on kuitenkin siedettävä aika verrattuna seuraavaan sovittuun äitipoliaikaani (ensviikon ke!! pienen ikuisuuden päästä!!!). Viimeistään silloin sitten kuitenkin menen sinne polille kassin kanssa ja th käski sanoa, että "en lähde pois ennen kuin lapsi on syntynyt". Mut siihen on niin KAUAN vielä :'( ...

Sf-mitta 35... On tässä kuulassa aika lailla kanniskeltavaa. Painoa tullut 900 g viikossa :eek: .

Mites teillä muilla menee?!

terv. Kroko 38+5
 
voi kroko. Kuulostaa aika rankalta kyllä! Miten ihmeessä sä oikeesti ees jaksat jos yötkin menee noin tiuhalla veskissäkäynnillä? Toivottavasti pieni lähtee pian syntymään!!!!

Ripe tollanen etätyömahdollisuus olis kyllä ihana. Mua harmittaa kun mulla ei oo. Menis päivät nopeemmin ja mukavammin ku sais tehdä töitä.

Rouva Blle oikein hyvää matkaa! Vai taidat olla jo päiväntasaajan auringon alla B)

(.) kättä parantelen kotosalla ja koitan tottua ajatukseen että olen kotona aika pitkään.. jotenkin hieman hankalaa vielä, mut kai tähän kotirouvana oloon tottuu. Vielä kun ajksais ja sais ja pääsis vähän enenmmän liikkumaan ni vois helpottaa.

neuvolassa kävin tänään. Kaikki ok. Painoa ei tullut lisää ja aiemmin neuvolat olleet aamulla ja nyt illalla täydellä masulla. joten hyvä! Mut sf-mitta oli 30 eiks se oo aika paljon näille viikoille?

Napsis ja prinssi 30+0 *poks poks*
 
Krokodiili
napsuneiti. Jaksamisen suhteen onkin tosi heikkoa, koska en ole noin yhdeksään viikkoon nukkunut about yhtään yli 30 minuutin pätkää. (=ei ehdi tulla lainkaan syvän unen vaihetta) Mutta nukun sentään monta pikkupätkää yössä -> kyllä useimpina öinä kumminkin tulee 2½-5½ h unta yhteensä. Kuitenkin tämän unenpuutteen vuoksi ne mieluusti ottaisivat mut osastolle nukkumaankin.

Kyllä joo, sf-mittasi oli korkea. Oliko sama mittaaja kuin yleensä? (Nehän sanoo, että se vähän vääristää tuloksia jos mittaaja vaihtuu.)

terv. Krokodiili 38+5
 

Yhteistyössä