Lapsettomuudesta plussaan (kesä/syksy -09)! Paljon vauvoja syntynyt! <3

Krokodiili
Voi Vadelmaunelma... :'( Kyllä on surullista. Ei löydy sanoja, millä lohduttaa. :hug:

( . ) Yöllä verenvuoto lisääntyi selvästi (sitä on ollut vähän nyt jo jonkin aikaa), soitin synnärillekin kysyäkseni neuvoa vaikka arvasinkin, että kohdunsuulta vain vuotelee nyt jostakin syystä aiempaa enemmän. Samaan tulokseen päätyi kätilö puhelimessa, käski ottaa Panadolia ja yrittää nukkua. Nukkumisesta ei kyllä tullut enää sitten mitään, koska Panadol ei auta kipuun yhtään ja mulla oli sellaista menkkakivuntyylistä jomotusta koko ajan. Ikävä kyllä kipu on nyt tässä aamupäivän aikana laantunut, ei siis edelleenkään taida olla toivoa homman etenemisestä...

terv. Krokodiili 39+5
 
Kroko voi että sulla on kuitenkin jo lähellä että saat oman kullan syliin =)

Täällä ei mitään kummallista, jomottelee ja kiristelee. Onneks huomenna on sit se äippäpolin aika ni tiedän mikä on tilanne tuolla alakerrassa. Piti kaverilla lähtee käväseen, mut en tiiä uskaltaako sitä lähtee autoon istuun ku ajettavaa olis n. 35min per suunta. Tekis vaan mieli johonkin täältä kotoota päästä hetkeksi.

Napsis *31+0 poks poks*
 
Onkohan Krokolla kuitenkin kohta jo tositoimet edessä... Olikos se niin että tuosta tulpan irtoomisesta voi mennä vielä päiviä? Jaksamista sinne!

(.) Tääl on käyty neuvolalääkärillä ja neuvolassa ja hain postista äitiyspakkauksen!! :) Sitä aukomaan heti kun tästä pääsen!
Lääkäri meinas nivuskivusta, joka on nyt hellittänyt, että olisi vaan tuo reisilihaksen pää ollut puristuksissa nivusessa tai jokin hermo siellä. Eipä sille mitään voi. Tutkiskeli kokeilemalla, eikä mitään tyrään viittaavaa löytänyt. Eikä katsonut tarpeelliseksi jatkotutkimuksia. Ehkä se sitten vaan on sen verran puristuksissa tuon mahan takia. Pitää yrittää liikkua ja venytellä että ei iskisi uudestaan.

Sitten neuvolasta sain ohjeen syödä enemmän! Aikas hyvä, kun koko elämäni olen ollut ylipainoinen, niin enpä olisi uskonut, että tällaisenkin käskyn vielä saan!
Olen mielestäni syönyt ihan normaalisti ja sitä mitä on haluttanut. Painoa on siis alotuksesta tullut vasta 1,5 kg ja viime neuvolasta 4 viikkoa sitten ei yhtään!
Pitänee alkaa syömään useammin jotain välipalaa ja yrittää syödä sen 2 kertaa päivässä kunnon ruoka! Mies on vaan sellanen leivänsyöjä, se eläis pelkästään sillä ja itse olen taas huono leivän syöjä. No nyt pitää ryhdistäytyä ja alkaa tekemään ruokaa 2 krt päivään!

Muuten: pissa puhdas, sf oli 24,5 cm (keskikäyrällä ) mutta alapaineet oli vähän koholla (90 ja toinen mittaus 93) joten sain mittarin kotiin. Pari päivää pitää mittailla ja laittaa arvot ylös. Perjantaina neuvolaan tarkistukseen. En ole tästä niin huolissani, kun ei muuta oiretta oikeestaan ole ollut. Mutta mittaillaan kotona rauhassa, josko ne siitä tasaantuis!

Että sellaisia kuulumisia. Kiitos kun sain teille jakaa nämä uutiset!
Hyvää oloa kaikille! Nyt pakkauksen kimppuun!!

T.Ripe + Elvis 26+1 :heart:

ps. ai niin vielä sen verran, että Naistenklinikalle menijät :attn: Sain nyt veuvolasta tiedon että Naistenklinikalla on myös oma perheosastonsa (61) ja siihen liittyen valmennus.
Minä en ainakaan tästä tiennyt. Pitää soittaa sinne heti huomenna ja kysyä lisätietoja!
 
Krokodiili
Ripe72 ja Alexandria. Kyllä se niin on, että limatulpan irrottua voi vielä mennä päiväkausia... Mutta voi olla, että etenee nopeastikin. Ja kyllä, nää menkkakivut voivat nekin hyvinkin enteillä jotakin. Huomenaamulla mulla on taas äitipolille sovittu aika, joten sitten vähän kuulee missä mennään :whistle: . Jos nyt ei sitä ennen jo tulisi lähtö?!

terv. Krokodiili 39+5
 
Vadelmaunelma: Voi ei. :( Paljon voimia sinne teille molemmille. :hug:

Täällä jännätään krokon puolesta. Jokohan on tosi toimissa.. :)

Täällä on aika seesteistä. Närästyskin on jotenkin helpottanut. Harvoina päivinä enää vaivaa. Viikon päästä ois taas neuvola, saas nähdä onko se sf mitta nyt kasvanut. Jos ei vieläkään ole kasvanut, niin toivottavasti laittaa lähetteen äitipolille. Ei se nyt tässä vaiheessa pitäs lakata kasvamasta. Kauhea laiskuus vaivaa. Supistusten takia kun on pitänyt rauhallisemmin ottaa, niin nyt ei jaksaisi tehdä enää mitään. Ääh.

Taikis ja pikkutypy 33+0!
 
Vadelmaunelmalle voimia kovasti :hug:

Kuinkakohan Krokodiili voi?

Täällä käytiin yksi vuorokausi sairaalassa seurannassa. Tulehdusarvot koholla ja kivut jotain mielenkiintoista, para-tabseilla ei tehoa. Onneksi ei supistuksia vaan rakkaan endon aiheuttamaa kipua. En tahdo uudelleen tuonne, joukossa oli niitäkin, jotka olivat synnyttäneet ja touhusivat pienten kanssa, ei järin mieltä ylentänyt, kun itse pelkäsi, että meinaako tämä tulla liiiiiiiian aikaisin tänne maailmaan. Neuskitäti vois olla pelottelematta jos äiti ei ole itse peloissaan, turhaa stressiä sai tuosta keikasta. Jos lähtisin joka ikisen kerran tarkastukseen ku olen tuskaisen kipeä niin oisin saanut olla monen monta kertaa osastolla näiden viime viikkojen aikana. Tahtoisin vaihtaa tuon neuvolan tädin toiseen, ei oikein natsaa. Onko joukossa niitä, jotka ovat vaihtaneet neuvolan tätiä?
Kauniita talvipäiviä kaikille :wave:

24+0
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ripe72:
Heippa!
Naistenklinikalle menijät :attn: Sain nyt neuvolasta tiedon että Naistenklinikalla on myös oma perheosastonsa (61) ja siihen liittyen valmennus.
Minä en ainakaan tästä tiennyt. Pitää soittaa sinne heti huomenna ja kysyä lisätietoja!
Soitin tänään Naistenklinikalle ja olin sitten saanut väärää tietoa Neuvolasta!
Eli Naistenklinikalla on Perheosasto no 61, mutta heillä ei ole omaa valmennusta. Tuonne osastolle pääsee jos on tilaa ja jos raskaus ja synnytys on mennyt normaalisti!

T.Ripe + Elvis 26+3 :heart:
 
Kurkkimassa josko krokosta olis kuulunu jotain.. Onkohan päässyt synnyttämään kun ei ole käynyt täällä =)
(.) sairaslomalla tämä päivä, johan tässä 3 päivää olinkin töissä ja niistäkin viimesen ihan hilkulla että lähdenkö tayssiin näytille kun supisteli :whistle: Loppuviikko vapaata ja ens viikko lomaa. Ja ens viikolla äitipolille aika, saas nähdä onko tapahtunu kohdunsuulla jotain. Ihan kiitettävästi on kyllä ollut eilen ja tänään supisteluja, menkkakipuja ja painontunnetta alapäässä, liian pitkään jos on pystyssä niin tuntuu että kohta vauvan pää on reisien välissä.. :/

-minttu ja rimprenssa 27+2
 
vaselmaunelma kylläpä teitä nyt koetellaan...Olen pahoillani :hug:

ripe tiesin tuosta perhehuoneesta mutta kun meille se ei varmaankaan ole mahdollista kun olen diabeetikko niin lapsi on aluksi tarkkailussa.Perhehuone oliskin ollut aivan ihan juttu!Toivottavasti te saatte!

Mitenhän krokolla menee? Jännää! =)
 
tulin kans kurkkaileen Krokon uutisia ja taitaapi olla kyllä rouva laitoksella ku ei o niin pitään aikaan näkynyt. ihanaa!!!

Minttu toivottavasti sulla lepo auttaa! Koska sulla on tarkistettu kohdunsuun tilannetta viimeks?

Papulia aika hurjalta kuulostaa noi sun kivut. Neuvolan tädin vaihdosta mulla ei kyllä o kokemusta.

Mulla on jotenkin kurja ilta menossa. Selkää särkee, liitokset on kipeet, jotenkin hankala hengittääkkin, vähän kaikki niinkun itkettäiskin, masu on pinkee ku jalkapallo ku tää jätkä on tässä ihan pinnassa, oikeella puolella. Väsyttää kun en osaa öisin nukkua kun puutuu lonkat, sattuu liitoksiin ja kyljen kääntäminen sattuu sekä masuun että liitoksiin. Lisäks nälättää ja on mukamas jotenkin paha olo. Ja kaupan päälle vielä huono omatunto siitä kun valittaa kun tätä on kuitenkin NIIN kauan toivottu.

Kiitos. Ei mulla muuta.

Napsis ja rinssi 31+3 , joka on vähän väsy.. zzz .... zzz... zzz
 
Napusuneiti: Noi sun valitukset on just niinku mun suusta! Lisäisin vielä listaan selkäsäryt ja alavatsan kipukohtaukset...... Koita jaksaa.....kaipa tää joskus ohi on =)

Kaipa se kroko on jo synnärillä ja täälläkin odotellaan kuulumisia B)

T:äitiliini83 & pyöremyrsky 29+5 :heart:
 
Aitiliini, jep. Listasta unohtui eilen vielä Pukamat.. mulla kun ei oikein toi masu toimi ni ummetuksen seurauksena tulee pukamat. Pelkään että sit synnytyksessä saan jotkut ihan MEGApukamat ku nytkin on pyrstö jo niin kipee ettei tosikaan. huoh.

Mut muuten on onneksi tänään paljon parempi päivä kun eilen. Mä kävin kaverin kanssa naapurinkaupungissa shoppaamassa sille mammavaatteita ja tarttuihan sitä itellekkin jotain mukaan, samoin vauvalle. Ja olin jopa niin hurja että käytiin Hesessä syömässä ja mäkin söin hampparin. Toivottavasti ei sokerit pompsahtaneet IHAN taivaisiin, mittaria ei tietty ollut mukana.

Kotona otin pienet tirsat ja nyt on iltaruoka uunissa. Ihanan aurinkoinen päivä ollut, vesi tippuu räystäistä. Olispa huomennakin. Sain pestyä tänään vauvan harsot koneessa ja ne tuolla auringossa on jo varmaan kuivaneetkin. Seuraavaks sit pesen jotain pientä vaatetta ja alan asetella niitä tohon lipastoon pikku hiljaa.

Oli hauska fiilis työnnellä kummipoikaa vaunuissa siellä reissulla ja ajatella että kohta mä saan työnnellä ihan omia vaunuja ;D. Kunhan vain kaikki menee hyvin loppuun saakka.

Napsis ja rinssi 31+4
 
Heippa naiset!
Laitanpa tänne viestiä, vaikka ei mitään niin ihmeellistä asiaa olekaan. Meidän pino oli taas tippunut niin kauas.

Kroko taitaa tosiaan olla tositoimissa kun ei ole tiistain jälkeen kuulunut! Toivottavasti siellä on kaikki hyvin ja pääsevät pian kotiin!

(.) Täällä omat olot suurinpiirtein samat. Löysin torstai-iltana vaan tuosta kylkiluun päältä jonkun ihmeellisen muljahtelevan patin. Vähän huolestutti, kävin siten näyttämässä perjantaina lääkärille, joka oli ykskantaan sitä mieltä vaan kokeilemalla, että rasvapatti ja ei tartte tehdä mitään. Toivottavasti näin on oikeasti!

Onko kukaan tai ollaanko kellekään järjestämässä vauvakutsuja, niin kuin siis baby showeria?
Mulla on sellaset ensi lauantaina! :) Tai olen vaan kutsunut sukuni naisia ja joitain ystäviä käymään nyyttärimeiningillä! Vähän meinaa huolettaa kun pitäisi saada siivottua, vaikka olen ajatellut että nämä on mulle iisit juhlat, itse yritän tehdä mahd.vähän!
Onko vinkkejä tuollaisiin juhliin ohjelmaksi tms?

Aurinkoista viikonlopun jatkoa!!

T.Ripe + Elvis :heart: 26+6 (huomenna poksuu seuraava viikko taasen) :)
 
napsuneiti: Täällä on ajoittain samoja vaivoja, ei kuitenkaan koko aikaa vaivaa, eikä mitään jatkuvia kipuja ole. Lonkat on kyllä ruvennut puutumaan öisin herkästi ja tosiaan se kyljen kääntäminen sattuu liitoksiin, mutta onneksi ei kipu kestä kauaa. Tsemppiä vaivoihin!

Tuntuu kyllä, että oon päässyt jotenkin kauheen helpolla. Vaikka noita vaivoja on, niin ne ei vielä kauheesti häiritse. Öisin herään muutamia kertoja, mutta pissalla tarttee käydä yleensä vaan kerran joskus aamuyöllä. Sen jälkeen en kyllä enää yleensä saa unta, mutta olo on silti aika virkeä.

Neuvolassa on taas käyty ja kaikki oli hyvin. Vähän olin tuossa aiemmin huolissani, kun ei sf mitta ollut kasvanut viimeksi, mutta nyt oli taas kasvanut. Sf mitta on nyt 30cm, keskikäyrällä mennään. Verenpaineet on pysyneet matalina, eikä pissassakaan ole missään vaiheessa ollut mitään sanomista. Painoa ei ehkä ihan näin paljoa olisi tarvinnut tulla, mutta ei nyt mitään aivan järkyttävää sekään, nyt on tullut lähtöpainosta n. 11kg.

Taikis ja pikkupapu 33+6. Jee, huomenna taas poksuu!

ps. Krokon uutisia odotellaan innolla!
 
krokon kuulumisia odotellaan täälläkin!

Taikapapu, mullakin oli neuvolakäynti tänään, ja nyt on neuvolan mukaan 31+6 ja sf oli 32 =). Hiphei. Painoa on tullut nyt 7kg alusta lähtien ku nyt oli tullut 350g/vko. Ei ollut täti yhtään huolissaan, onneks. Mua itteeni kyl vähän ahistaa.

Jannaliini totta, mieluusti mäkin nämä kivut ja säryt kestän kun sen lapsettomuuden. Todellakin!

Babyshowerit mä oon kerran ollut yksissä, siitä on kyllä aikaa jo aikas kauan. Tiedän että mulle ollaan järkkäilemässä kutsuja mut en yhtään tiiä koska ne on tai mitä ohjelmaa. Eli ne on mulle sit ihan ylläri =)

(.) sain tänään siivottua, imuroitua siis. Laitoin ruokaa joka riittää taas muutamaks päiväks ja vauvan pienimmät vaatteet on lipastossa. Lisäks ulkoilin 1km verran mikä tuntuu tässä vaiheessa jo ihan extremeltä. Yöksi varmaan pitää ottaa panadol et saa edes vähän nukuttua.

mä heräilen keskimäärin 3krt yössä ja nukun tosi kevyesti. Päivisin koitan välttää päiväunia ku pelkään et sit yöt on vielä kamalampia. Neukkulassakin tänään tosiaan kävin, kaikki muuten ok, mut hemppa oli vaan 117, ei kuitenkaan onneks tartte lisärautaa vielä alottaa kun mulla toi masu on ongelmainen muutenkin.

Huomenna tulee mun porukat käymään ja äippä tuo mukaan retroja vauvanvaatteita, eli MUN vanhoja =)). Ihqua! Mieli on muutenkin hyvä ja aurinkoinen kun tosiaan ne mun imusolmukkeet oli puhtaat. Jatkossa sit tiuhaan kontrollit ja seurannat, mut nyt saan keskittyä tän PALLON kasvattamiseen ihan täysillä. Vielä 2vkoa ja sit alkaa virallisesti jo mammalomakin =)

Napsis ja rinssi *32+0 poks poks*
 
Napsis, pakko huikata täältä taustalta että ihan mahtava juttu että imusolmukkeet oli puhtaat! :flower: Sulla on varmasti ollut tosi rankkaa, voin vaan kuvitella..

Nyt nautit kasvavasta vaan masusta, ei oo enää paljoo jäljellä!! =)

fifiris 15+3
 
Fifiris KIITOS :hug: . Kyllä helpotti, pakko myöntää. Syyskuussa sit ultraavat tuon kainalon jota ei saatu poistettua. Mutta sitä on turha alkaa ressaileen. Ja se että jatkossa seuraavat ihopolilla on vaan hyvä juttu. Ottavat kai jotkut valokuvat joihin sitten aina vertaavat uusia kuvia. Hyvä hyvä. En mä ite näitä kaikkia pystyiskään seuraileen.

Mut on kyl aika IHQUA oikeesti ku saan vaan keskittyä tän masun kasvattamiseen. aika sais kulua vaan pikkusen nopeempaa :LOL:
 
napsuneiti: Ihania uutisia!! Nyt voit nauttia kaikessa rauhassa. :) Älä oo yhtään huolissas tuosta painosta, tuo 7kg on ihan normaali määrä, oikeastaan normaalia alhasempi. Mulle on tullut nyt yhteensä 11kg :D Kunhan ei enää lisää tulis, niin olis ok, mutta tulee kai sitä.
 
no näin on B) . Vielä kun sais noi sokerit pysymään kurissa. 1h aamupalan jälkeen oli arvo tänään 9,7 =(. Ja mulla kun on se synnytyspelko ni alkaa vähän huolestuttaan että kuinka isoksi tää jätkä kasvaa ja miten se synnytys sitten mahtaa sujua. Mut ei mietitä sitä vielä ;). Nyt nautitaan alkavasta keväästä ja sulavasta lumesta.

Ja odotellaan Krokon kuulumisia =)

Napsis ja rinssi 32+2
 
krokoa täällä minäkin tulin tiirailemaan :)

napsuneiti ihanaa että imusolmukkeet oli puhtaat! :D Tosi hieno homma!

Oma napa: äitiyspakkaus saatiin maanantaina ja tää viikko menee lomaillessa.Huomenna mennään ostamaan vauvalle kaikki tarvittava (vaunut,turvakaukalo jne.) Supistuksia on ollu enemmän ja vähemmän.Välilläkivuttomia mutta joskus ihan kunnolla kivuliaitakin.Toivon mukaan pysyvät poissa.Ei niitä paljoa ole ollu,sillon tällön muutama.Muuten vointi on ihan ok.Hengästyttää herkästi.

Alex + tahvo 28+3
 

Yhteistyössä