Lapsettomuushoidoista plussaan 2012-2013

Päivittelin tossa meidän listaa hiukan.

Ei ole näköjään saatu vielä lisää uusia syntyneitä.

Mitähän muuten Sekundamamalle kuuluu, jokohan on nyytti sylissä?

Itsellä oli tänään neuvola ja kaikki ok. Sf-mittakin oli nyt enää yläkäyrällä ja itseasiassa mitta oli täysin sama kuin kolme viikkoa sitten, joten vauvelin asento viimeksi oli niin pysty, että se todennäköisesti lisäsi mittaa. Joten ultraa ei aikaistettu, vaan menen sinne 3.6

Laitettiin tänään tiedot menemään myös sairaalaan. Jotenkin alkoi ahistamaan, kun neuvolatäti tai paremminkin tyttö (paljon nuorempi kuin minä:)), kysyi hätäkasteesta. Juu kaikkihan on mahdollista, mutta minä neurootikko joka jo panikoin kaikesta turhastakin, niin heti aloin miettimään kauhu kuvia silmissä. No täytyyhän heidän toki tietää miten suhtaudumme kyseiseen asiaan.

Niin ja veikkaus oli, että tyttelimme on joko poikittain taikka jollain tapaa istuvassa asennossa. No liikkeistä näin olen päätellytkin, mutta ultrassahan se sitten selviää.

Mää oon ollut viime aikoina älyttömän väsynyt, ja mikään ei kiinnosta. Voisin vain maata ja nukkua. No toisaalta olenkin tässä viimeset kuukaudet vaan heilunut ja laittanut kotia kuntoon ja järjestänyt suurinpiirtein meidän kaikki kaapit ja vaatehuoneet, joten ehkä nyt vois vähän aikaa levähtääkin.

Sannuliinu ja tytteli rv 29+6
 
Sannuliinu
:hug: . Mulla on tiiätkö ihan sama. Väsyttää ihan sikana tai oikeastaan sellanen haluton olo. Hemoglobiinit on hyvät joten siitä ei johdu. Olen ajatellu et osa tekijää on tää ruokailukin, väsymykseen tulee syötyä hiilareita ja imelää ja se taas lisää väsymystä ja tekee sellasen tahmean olon. Pitäs skarpata syömään kunnon ruokaa riittävän usein.

Hyvä että mitat oli taas ok. Mullakin om tässä raskaudessa ollu jotenki tuntosarvet liian koholla kaikista sanomisista.. Tuntuu et huolta ja murhetta on ollu alusta saakka niin tollaset "kommentit" jää heti mieleen pyörimään. Mullakin viime ultrassa painottivat että pitää ottaa nopeesti yhteyttä jos ilmenee jotain. Jäin miettimään, et jaa-mitäköhän se oikein olis? Mut ehkä se oli ihan normaali huomautus kuten kenelle tahansa ultrassa kävijälle.
 
Heissan taas.. neuvolassa käyty.. kaikki oli ok, paitsi hemoglobiini vähän alhaalla vaikka rautaa oon syönyt.. terkkari sanoi, että tarkastetaan se ihan labrassa vielä kuukausi ennen synnytystä, niin sitten keretään nostaa annostus vielä tuplaksi, jos on silloin vielä alhainen! Kyllä on ollutkin poikki, ei taho työpäivää jaksaa kokonaan! Vielä on kotona paljon laitettavaa ja ostettavaa vauvaa varten, mutta onhan tässä vielä pari kuukautta aikaa :)

Vauva on kääntynyt "oikein" päin, eli pää alaspäin ja kaikki oli hänellä hyvin :heart:

Kivunlievityksestä vielä että aika avoimin mielin siis itsekin sinne suuntaan, voihan se olla että oon jo alkumetreillä niin kipeä, että kiljun lääkitystä. Mutta ainakin aion yrittää ilman, niin pitkälle kuin kestän.. mulla on mielestäni kohtalaisen korkea kipukynnys, mutta taas kun ei voi tietää millaisesta tuskasta on kyse! Se jää nähtäväksi..

Hyviä vointeja ja jaksamisia kaikille!

Mulle voi laittaa seuraavat neuvolat 31.5 ja 14.6 ja ä-loma alkaa 14.6
 
Nimimerkki / Ikä / Monesko lapsi / Sairaala



9.5
Pikkuperho / 30 / 2. lapsi

26.5.
himmeli-80 / 32 / 1. lapsi / Naistenklinikka

27.5.
Sebu08 / 33 / 3. lapsi / Naistenklinikka tyttölupaus

29.5.
jadekivi / 25 / 1. lapsi / Jorvi?

31.5.
tyty86 / 26 / 2. lapsi / pkssk poikalupaus

1.6.
Baby20xx / 31 / 1. lapsi / VKS

3.6.
Amele / 27 / 1. lapsi

5.6
Lila13 / 28 / 1. lapsi / KYS

11.6
0emppu0 / 26 / 1. lapsi

16.6.
inkkunen / 33 / 1. lapsi / TAYS

17.6
Eemiliina/ 33 / 2. l apsi / KOKS poikalupaus

30.6
Lillis85/ 26 / 1. lapsi / KHKS

3.7.

Miles / 34 / 1.lapsi / ? Helsinki tai Jyväskylä? poikalupaus

4.7.
Lumi72 / 40 / 1. lapsi / ulkomailla

7.7.
Häivähdys / 30 / 3. lapsi / K-SKS

18.7.
Vienda / 29 / 1. lapsi poikalupaus

20.7.
nuppuska / 30 / 1. lapsi / Kättäri poikalupaus

25.7.
Sannuliinu / 37 / 2.lapsi / OYS tyttölupaus

6.8
tammityttö/2. Lapsi

7.8.
astrolabe

11.8.
pikku_karhu / 34 / 2.(3.)lapsi / Kättäri

25.8.
Mörkötys / 29 / 1. lapsi

26.8.
-Gabriela- / 40+ / 1. lapsi / Kättäri tyttölupaus

4.9.
meriann / 30 / 2. lapsi / Kättäri poikalupaus
Yoslene / 32 / 2. lapsi / NKL
Nuppu81 / 31 / 1. ja 2. lapsi / KYS


5.9
Annabell-77 / 35 / 2. lapsi/poikalupaus

1.10
Tiggeri/ 33 / 3.lapsi / K-HKS

9.10
Vihervaara

22.10
Tigridia/ 4.lapsi

27.10
Pikkumyy-09/ 33 / 2.lapsi

Millian/ 35 / 1.lapsi


:heart: SYNTYNEET :heart:
2.5.2013 sekundamamma / 36 / 2. lapsi / tyttö/ (rv 39+4)
6.5.2013 TanZZZku / 30 / 1. lapsi / tyttö/ 1695g/ (rv 31+5)
12.5.2013 Jeanna / tyttö/ 3700g, 51cm/ (rv 39+2)


Neuvolat & ultrat


Inkkunen - neuvolalääkäri 17.5.
miles - neuvola 24.5.
Vienda - neuvola 28.5.
Sannuliinu - neuvola 29.5
Nuppuska - neuvola 31.5
miles - neuvolalääkäri 30.5. (suomessa)
Sannuliinu - istukan sijainti kontrolliultra 3.6.
Vienda - neuvolalääkäri 11.6
Nuppuska - neuvola 14.6



Äitiysloma alkaa:
Sekundamamma - 28.3
Sebu08 - 19.4
Jadekivi - 22.4
TanZZZku - 22.4.
Tyty86 - 24.4
Lila13 - 29.4
Inkkunen -3.5
Eemiliina - 13.5.
Vienda - 12.6
Nuppuska - 14.6
Sannuliinu - 19.6


Suuren surun kohdanneet
Cisu
Wilbe
Ambrosia85
 
Viimeksi muokattu:
Ihanaa, kun Sannuliinu jaksat päivitellä listaa! :) Huomasin tuossa, että oma ikäkin on pyörähtänyt jo vuodella ylöspäin, mutta ei sitä sen takia tarvitse päivittää taas uudestaan, ei ole kovin olennaista (enää tässä iässä). Kuulin muuten, että olen nyt saman ikäinen kuin mummoni saadessaan ensimmäisen lapsensa. Jotenkin hassusti olen aina olettanut ja kuvitellut, että aikoinaan lapsia "tehtiin" vähän nuorempana. Mummolla on kuitenkin neljä lasta.

Kiva kuulla myös että sinun Sf oli takaisin käyrillä. Ikävää huolehtia tuollaisista. Oma Sf jostain syystä menee aika alakäyrällä, tai vähän sen yläpuolella. Jotenkin olen kuitenkin tähän vain tyytyväinen, koska painoani on kritisoitu ja nyt se on pysynyt hyvin kurissa. Lisäksi olen tosi pitkä, enkä tiedä, vaikuttaako se Sf-mittaan, jos vauvalla on tilaa kasvaa joka suuntaan enempi... Kruununa vielä se, että olen tosiaan itse ollut viisikiloinen syntyessäni ja äidille oli vain sanottu, ettei voi olla yli 4 kg. Joten suuren vauvan synnytys on kummitellut mielessäni koko raskauden ajan pahasti.

Vienda 31+0 (poks), viikot ne vaan vierii... :heart:
 
Uusi odottaja liittyy joukkoon. =) Taustalla 6 vuotta yritystä ja nyt ensimmäistä kertaa elämässäni olen raskaana. Ja raskaus tulikin viime hetkillä, tämä oli viimeinen hoito joka oltaisiin julkisella edes saatu. Takana vaikka kuinka monta inssiä (olen seonnut jo laskuissa) ja tämä oli siis 3. IVF-hoito (niiden lisäksi oli yksi PAS). Nyt viimeisen hoidon yhteydessä mulla todettiin myös endo, jota on kyllä epäilty jo vuosia, mutta nyt se tuli näkyviin ja realisoitui.

Mutta siis nyt vihdoin raskaana ja edessä ensi viikolla ensimmäinen ultra. Jännittää! Tuntuu jotenkin ihan mahdottomalta, että näin pitkän yrittämisen jälkeen yhtäkkiä kaikki voisi mennä hyvin. Raskausoireita on ollut tosi vähän, mutta toisaalta vertakaan ei ole tullut eikä mitään muutakaan merkkiä siitä, että kaikki ei olisi hyvin. Yritetään tässä siis positiivisin mielin odotella ensi viikkoon... Mulla on ikää 35 ja tämä olisi meidän ensimmäinen lapsemme.
 
  • Tykkää
Reactions: Jeanna ja sebu08
Vain omaa napaa nyt:

Saas nähdä, miten tässä vielä käy... Eilen terkka laittoi ihan vain varmuuden vuoksi lähetteen maksa- ja sappikokeisiin, kun valittelin, että vähän on ollut kutinaa ja jalkojen kuumotusta. No, aamulla käväisin labrassa ja nyt sain tekstiviestinä maksa-arvon tuloksen. Tämähän ei yksinään kerro kaikkea, sappiarvot tulevat vasta huomenna, mutta viitearvojen ollessa 10-45, oli oma tulokseni 352... :O Nyt on aika sekavat fiilikset, hepatoosiahan tuo vissiin tarkoittaa ja siinä on mm. kohtukuoleman vaara.

Pelästynyt Vienda 31+0
 
Voi kuinka ikäviä uutisia Vienda! Mutta toivotaan, että kyse ei ole mistään noin vakavasta, kai noissakin tuloksissa on virheen mahdollisuus? JA jos onkin hepatoosia, niin eikös siihenkin ole olemassa jotain lääkettä, mikä auttaa? Voimia ja toivottavasti huomenna tulee parempia uutisia ja saisit selvyyden, mistä on kysymys.
 
Kiitos Millian kannustavista sanoista! Puhuin tuossa neuvolan terkan kanssa puhelimessa juuri ja tänään vielä olisi mentävä synnytysvastaanotolle tarkistukseen. Ei tässä raskaudessa kyllä helpolla pääse mutta toivotaan nyt, että vauvalla on kuitenkin kaikki hyvin ja itsekin olen lukenut, että lääkitystä näihin kuitenkin löytyy, joka ainakin osalla auttaa.

Jotenkin tässä on tullut jo niin monta "värää hälytystä" ja säikähdystä, että uskon tämänkin asian kääntyvän vielä hyväksi. Vauva onneksi liikkuu aktiivisesti koko ajan. Tänään on tosin iho kutissut ja kuumottanut oikein urakalla, kuinkahan iso osa siitä lienee psykologista... ;)

Jännäilevä Vienda 31+0
 
Vauvauutisia: meille syntyi 2.5.2013 ihana tyttövauva

En ole käynyt palstalla pitkään aikaan, joten kerron nyt uutiset ja luen teidän kuulumiset ajan kanssa.

Jouduin verenpaineiden ja lievän raskausmyrkytyksen takia osastolepoon ja lääkäri päätyi käynnistykseen aikaisemman vakavan raskausmyrkytyksen takia, vaikka oireet olivat nyt lievemmät. Itse olisin halunnut odottaa ainakin laskettuun aikaan jos vauva olisikin päättänyt itse tulla. Käynnistetty synnytys on kuitenkin niin lääketieteellinen ja synnytyksen kulkuun liiaksi puuttuva. Siihen kuitenkin päädyttiin ja käynnistystä kesti 4 päivää lääkkein, ballonkilla, kalvojen puhkaisulla ja lopuksi oksitiinitipalla ennen kun synnytys lähti käyntiin.

Synnytys meni hyvin ja meillä oli ihana kätilö, tosin oksitiinitipalla saadut supistukset olivat tajuttoman polttavia. Vauva joutui suoraan synnytyssalista infektioepäilynä vastasyntyneiden teholle 2 vuorokaudeksi, joten alku oli minulle henkisesti ja vauvalle myös fyysisesti todella raskas. Vierihoitoon vauva pääsi terveenä vasta 2 yön jälkeen.

En tiedä johtuuko hormoneista ja huonosta synnytyskokemuksesta, mutta mulle jäi ihan valtava vauvakuume. Haluaisin kokea vielä joskus normaalin synnytyksen ja normaalin vierihoidon, mutta riskisynnyttäjä olen varmaan aina ja riski käynnistämiselle on olemassa.

Tärkeintä on kuitenkin, että meillä on vihdoin kauan kaivattu vauva kotona <3
 
Sekundamamma onnittelut tytöstä :flower:

Vienda mulla on kaveri jolla todettiin hepatoosi. Sai lääkettä ja sitä seurattiin.
Synnytys käynnistettiin kun viikkoja tarpeeksi. Kaikki meni hyvin ja sai terveen vauvan.

Itse kävin tänään ylimääräisessä neuvolassa kun on ollut kamalaa pääkipua. Verenpaine oli hyvä mutta proteiinia oli jonkin verran virtsassa. Huomenna labraan tarkempaan näytteeseen.
 
Tervetuloa Millian. Milloin sun laskettuaika on ja haluatko paljastaa synnytyssairaalan?
Päivitän sut listalle varmaan huomenissa.

Voihan Vienda, mitäs tuumasivat synnärillä?

Onnea Sekundamama tytöstä.

Tänään ollut kyllä taas niin paljon vatsan kiristelyjä ja vauvelilla ollut rauhallisempi päivä. Pitänyt tehdä pariin kertaan liikelaskentaa,ettei olis paniikki kovin päälle iskenyt.

Sannuliinu ja tytteli rv30+0 POKS:)
 
Minkä verran teillä muilla rinnat vuotaa maitoa? Iltasin lämpimän suihkun jälkeen varsinki huomaa kut rinnoista tihkuu maitomaista nestettä niin et ihan yöpaita kastuu ja masu menee märäksi..kiusallista jotenkin..onko muilla samaa ongelmaa..? esikosta tätä ei ollut..
 
^ Mulla on vuotanut maitoa jo kuukausitolkulla, ja pahenee vaan. Ei toivoakaan, että voisi kulkea ilman liivinsuojia, kun heti on paita märkänä. Ja kun tykkään nukkua alasti, niin lakanakin on kyllä sen näköinen, että maitoa valuu öisinkin ihan valtoimenaan :whistle:

Pahimmat vuodot tulee kuitenkin aamuisin, hetken päästä siitä kun olen noussut sängystä. Silloin maitoa tulee tosi runsaasti ja tosissaan valuu mahaa pitkin jos ei heti laita liivejä päälle.

---

Onnea kaikille jakautuneille! :heart: Omaa vuoroa odotellessa...
 
Nimimerkki / Ikä / Monesko lapsi / Sairaala



9.5
Pikkuperho / 30 / 2. lapsi

26.5.
himmeli-80 / 32 / 1. lapsi / Naistenklinikka

27.5.
Sebu08 / 33 / 3. lapsi / Naistenklinikka tyttölupaus

29.5.
jadekivi / 25 / 1. lapsi / Jorvi?

31.5.
tyty86 / 26 / 2. lapsi / pkssk poikalupaus

1.6.
Baby20xx / 31 / 1. lapsi / VKS

3.6.
Amele / 27 / 1. lapsi

11.6
0emppu0 / 26 / 1. lapsi

16.6.
inkkunen / 33 / 1. lapsi / TAYS

17.6
Eemiliina/ 33 / 2. l apsi / KOKS poikalupaus

30.6
Lillis85/ 26 / 1. lapsi / KHKS

3.7.

Miles / 34 / 1.lapsi / ? Helsinki tai Jyväskylä? poikalupaus

4.7.
Lumi72 / 40 / 1. lapsi / ulkomailla

7.7.
Häivähdys / 30 / 3. lapsi / K-SKS

18.7.
Vienda / 29 / 1. lapsi poikalupaus

20.7.
nuppuska / 30 / 1. lapsi / Kättäri poikalupaus

25.7.
Sannuliinu / 37 / 2.lapsi / OYS tyttölupaus

6.8
tammityttö/2. Lapsi

7.8.
astrolabe

11.8.
pikku_karhu / 34 / 2.(3.)lapsi / Kättäri

25.8.
Mörkötys / 29 / 1. lapsi

26.8.
-Gabriela- / 40+ / 1. lapsi / Kättäri tyttölupaus

4.9.
meriann / 30 / 2. lapsi / Kättäri poikalupaus
Yoslene / 32 / 2. lapsi / NKL
Nuppu81 / 31 / 1. ja 2. lapsi / KYS


5.9
Annabell-77 / 35 / 2. lapsi/poikalupaus

1.10
Tiggeri/ 33 / 3.lapsi / K-HKS

9.10
Vihervaara

22.10
Tigridia/ 4.lapsi

27.10
Pikkumyy-09/ 33 / 2.lapsi

Millian/ 35 / 1.lapsi


:heart: SYNTYNEET :heart:
2.5.2013 sekundamamma / 36 / 2. lapsi / tyttö/ (rv 39+4)
6.5.2013 TanZZZku / 30 / 1. lapsi / tyttö/ 1695g/ (rv 31+5)
12.5.2013 Jeanna / tyttö/ 3700g, 51cm/ (rv 39+2)
16.5.2013 Lila13 / 28 / 1. lapsi / poika/ 2530g



Neuvolat & ultrat


Inkkunen - neuvolalääkäri 17.5.
miles - neuvola 24.5.
Vienda - neuvola 28.5.
Sannuliinu - neuvola 29.5
Nuppuska - neuvola 31.5
miles - neuvolalääkäri 30.5. (suomessa)
Sannuliinu - istukan sijainti kontrolliultra 3.6.
Vienda - neuvolalääkäri 11.6
Nuppuska - neuvola 14.6



Äitiysloma alkaa:
Sekundamamma - 28.3
Sebu08 - 19.4
Jadekivi - 22.4
TanZZZku - 22.4.
Tyty86 - 24.4
Lila13 - 29.4
Inkkunen -3.5
Eemiliina - 13.5.
Vienda - 12.6
Nuppuska - 14.6
Sannuliinu - 19.6


Suuren surun kohdanneet
Cisu
Wilbe
Ambrosia85
 
Onnea hirmuisesti Lilalle pojasta. Näin olemme saaneet sitten tähän ketjuun ensimmäisen syntyneen pojanki:)

Tulehan kertomaan tarkemmin, kunhan ehdit ja jaksat.

Maidon tihkumisesta, ei tihku ei laisinkaan ja itseasiassa esikoiseltakin maidon kunnollinen eritys alkoi vasta n. neljän päivän päästä synnytyksestä. Aluksi piti antaa sairaalassa pullosta äidinmaitoa ja kotonakin lisäksi korviketta. Poika olisi syönyt vaikka kuinka, mutta kun ei tullut niin ei tullut. Sen kyllä sitten huomasi kun maitoa nousi kunnolla. Heräsin yöllä siihen että en ollut saada henkeä, ja tisseistä alkoi suorastaan ruutaamaan maitoa:)

Sannuliinu ja tänään vilkkaampi potkiskeli tytteli rv 30+1
 
Sekundamammalle hurjasti onnea! :heart: :flower:

Meriann: Kiva kuulla, että kaverillasi meni kaikki hyvin. :) Olen kyllä hyvin luottavainen tähän itsekin. Toivottavasti sinulla ei olisi raskausmyrkytystä!

Sannuliinu: Sain tosiaan tuon hepatoosin diagnoosiksi ihan jo maksa-arvon perusteella sekä siihen lääkityksen. Kontrolli on 4 viikon päästä. Mielestäni sinne on tosi pitkä aika mutta sanoivat kuitenkin, että saa tulla käymään, jos olo huononee tai vauva ei liiku tarpeeksi. Hepatoosilapset yleensä kaiketi syntyvät nopeasti ja ennen laskettua aikaa, jos eivät, niin yleensä käynnistellään vähän ajoissa.

Nyt vaan odottelen, että lääke vaikuttaa ja jalkapohjien kuumotus sekä muu kutina helpottaisi. Huojentunut olo, kun ei tarvinnut ainakaan osastolle jäädä. Toki mielelläni olisin kontrolloinut noita arvoja vähän aiemminkin mutta ehkäpä siihen saa lähetteen neuvolasta, jos kokee tarpeelliseksi...

Vienda 31+1
 
Jeannalle ja Sekundamammalle suuurensuuret onnittelut tytöntylleröistä ja Lilalle pienestä pojasta, ihanaa kun vauvoja alkaa putkahdella oikein urakalla meidänkin ketjuun!!:heart:

Viendalle tsempit hepatoosin ja kutinoiden keskelle, toivottavasti lääkitys alkaa pian purra ja hyvä kun olette nyt tarkemmassa syynissä.

Millian tervetuloa! Teillä onkin pitkä taival takana, ihanaa kun vihdoin tärppäsi!!:)

Maitoa ei mullakaan kyllä vielä tihku, eikä tihkunut esikoisestakaan. Kyllä se sitten melko nopeasti synnytyksen jälkeen nousi, taisi olla kolmantena päivänä. Sitten kyllä olikin sellaiset meijerit että huh, ihmettelin että kenenkäs tissit nää on. Ei ainakaan mun!! :D
Omaan laskettuun aikaan olis sitten tasan kuukausi. Eikä vielä ole iskenyt sellainen olo että kohtahan tässä synnytetään. Päin vastoin. Tuntuu että mulla on ihan kaikki keskeneräistä ja lähinnä sellainen olo, että älä nyt vaan vielä synny kun äitiä väsyttää eikä yhtään jaksais pusata vauvaa maailmaan. Vauva on tuntunut kyllä pari päivää painavan tuolla alakerrassa ihan toiseen malliin kuin aiemmin ja omaan silmään maha näyttä humpsahtaneen tuonne alas, mutta tiedä häntä. Ensi viikolla on synnytystavan arvio sairaalassa, joten sittenhän sen viimeistään tietää alkaako kammeta lähtökuoppiinsa poitsu. Joskin oli esikoinenkin laskeutunut ja kiinnittynyt rv 36, niin vaan syntyi vasta viikolla 41 ja risat...
Pieni pelko taas on takaraivossa, niinkuin ekaakin odottaessa, että entä jos tässä vielä käy onnettomasti, vauva kuolee kohtuun tai jotain... Kaipa tämä lapsettomuustausta jättää niin syvät jäljet, tai ainakin minuun on jättänyt, etten vain osaa varauksetta odottaa kaiken sujuvan loppuun saakka hyvin. Plaah, miksi pitää aina synkistellä? :headwall:Sitten taas ihmettelen sairaalasta kotiin lähtiessä että OIKEASTIKO tää vauva tuli meille!?;)

Viikonlopun aikana meinasin hankkia viimeiset jutskat vauvalle valmiiksi, vaipat, tutit sun muut pienet tilpehöörit ja järjestää loput kamat. Sairaalakassiakaan en ole vielä pakannut. Ei mitään ajatusta mitä sinne ottais mukaan, muuta kuin omat shampoot ja tökötit?! Viimeksi ainakin tuntui etten ainakaan synnytyssalissa tarvinnut sieltä yhtään mitään...

Lämpöistä viikonloppua kaikille ja toivotaan että saadaan pian lisää syntyneitä vauveleita kenellä ajoitus on käsillä!!:)
Eemiliina rv 35+4
 
Kiitos kaikille ihanille onnitteluista ja multakin onnittelut sekundamamalle ja lilalle :heart: :heart:

Ollaan kotiuduttu jo ja ihmetellään arkea pikkukakkosen kanssa.

Synnytyksestä jäi tosiaan se kaivelemaan, että mun epäilyjä virheellisestä tarjonnasta ei otettu tosissaan, mutta toisaalta oli ihanaa miten kivutonta avautuminen oli siihen 9 senttiin asti. Esikoisesta olin aivan krampissa kivusta alusta loppuun (reilut 1,5 vuorokautta) ja nyt pärjäsin ihan mainiosti ilman mitään tosi pitkään. Eipä ole tosiaan synnytykset samanlaisia!

Osastolta jäikin sitten jo paha mieli kotiinviemisiksi :( Siellä tehtiin yksi mittaus, jonka vuoksi vauva piti laittaa seurantaan joka hoitui virtsa- ja verinäytteillä. Vauvan haaroihin teipattiin pussi johon pissa kertyi, mutta tyttövauvalla se voi olla hiukan hankalaa. Pussit irtoili tai näytteeseen meni kakkaa ja pissaa ei tullut tarpeeksi jne. Vauvaa pidettiin hoitajien huoneessa aika paljon ja sille annettiin lisämaitoa, jonka jälkeen se ei edes halunnut imeä. Itkin sitä että imetys takkuili ja en saanut pitää vauvaa vieressä, mutta lohduttauduin sillä, että se on vauvan parhaaksi. Kunnes mulle selvisi, että alunperin oli mitattu väärin, eli tämä kaikki oli IHAN TURHAA!!

Kukaan ei edes pahoitellut asiaa, naureskelivat vaan. Ja mun murua oli pidetty erossa ja sen pylly on vieläkin kirkuvan punainen niistä teipeistä. Imetys onneksi on lähtenyt sujumaan alun vaikeuksista huolimatta.

Mulle oli myös lievä kulttuurishokki sairaalaelämä muutenkin :D Tämä oli mun eka kerta suomalaisessa sairaalassa ja olin jotenkin häkeltynyt yksityisyyden puutteesta. Hoitsut, kätilöt ja lekurit puhui potilaan kanssa sen asioista ihan missä vaan. Päivähuoneessa, vierailuaikaan saattoi kätilö tulla puhumaan jonkun kanssa sen repeämistä tai peräpukamista ja siinä sitten toinen potilas vieraineen istuskeli viereisessä pöydässä. Tai huoneessa (3hlö) olisivat halunneet tutkia tikkejä alapäässä vaikka siellä oli muitakin + vieraita eikä kunnon verhoja sänkyjen ympärillä :eek: Ilmeisesti tää on ihan normaalia täällä, kun tuntui että minä olin ainoa hajuherne jota moiset kiusasi :D

Tsemppiä loppuodotukseen teille, minä lähden taas ruokkimaan pienokaistani.

Jeanna ja typsy
 
Viimeksi muokattu:
Onnittelut Sekundamamma,Jeanna ja Lila tuoreista nyyteistä!:flower:Ihanaa että nyt alkaa vauvoja satelemaan tähän ketjuun:)Kukahan sitten suraavaksi...

Tervetuloa Millian minunkin puolestani joukkoon ja paljon onnea plussasta!

Vienda hyvä että hepatoosiin on kuitenkin lääkitykset olemassa, toivotaan että kutinat helpottuu pian:)

Maitovuodosta mullakaan ei ole vielä tihkunut mitään, vaikka tissit on kyllä tuoksahtaneet maidolle jo pitkän aikaa.Toivottavsti maito kuitenkin sitten nousee pian synnytyksen jälkeen...

Täälläkin alkaa olla nyt kaikki kasassa.Ainoastaan rintakumeja ja pumppua en ole hankkinut, eikös ne ehdi sitten siinä vaiheessa jos näyttää että on tarvis..?Eka äippälomaviikko on mennyt hujauksessa,vaatteet, petivaatteet ym on silitetty ja pesty ja odottavat kaapissa pinoissa pientä käyttäjäänsä:)Pinnis koottu mutta petaamatta vielä.

Eilen oli viimeinen neuvolalääkäri, kaikki ok, vauva raivotarjonnassa ja laskeutunut jo syvälle lantioon(sf mitta laskenut viimekerrasta,nyt 28) mutta kohdunsuu tiukasti kiinni ja kaulaa 3 cm...eli ei ainakaan varmaan ihan lähiviikkoina ole tämä tulossa:)Mitään kipeämpiä supistuksiakaan ei vielä ole ollut.Muuten olo kyllä alkaa ahistaa vaikka kaikki ihmettelevät mahan pienuutta.Eilen lääkärin tutkimuksen jäljiltä lantion seutua jomotti aika lailla ja vielä yölläkin mut nyt jo parempi.

Hurjaa kyllä aatella että enää kuukausi laskettuun aikaan.Tässä herkistelin yks päivä sitä että kohta ei sitten enää ollakaan kahestaan miehen kanssa,iski jonkunlainen haikeus mut kai se kuuluu asiaan.On tää vauva kyllä maailman ihmeellisin asia ja en malttaisi millään odottaa että saisin jo tavata hänet:)

Inkkunen 35+6
 

Yhteistyössä