Lapsettomuushoidoista plussaan 2012-2013

Gabriela, meilläkin on useampi nimi vaihtoehto tytölle,jos tuliskin ylläri poika niin pulassa oltas nimen kanssa. Nytkin ei osata päättää mikä nimi yhdistelmä ois sopivin. Pitää kattoa miltä tytteli näytyää kun syntyy. Meillä on muutenkin ollut tapana laittaa toiseksi tai kolmanneksi nimeksi pappojen tai mummojen toisia nimiä tai sitten jopa mun tai mieheni isovanhempien.

Tammityttö,joko sulla on ollut se viimeisin kontrolliultra? Itse omaani jännitän. Vielä ois vähän päälle viikko siihenkin.

Uusia vauvauutisia odotellessa. Itsekkin tajusin juuri,että itelläkin ois vajaa 11 viikkoa siihen,kun viimestään vauvan saan syliin. Lasken tuohon siis sen kahden viikon yliajan mukaan,niiku esikoiselta meni yli. Positiivistähän ois jos syntyski tällä kertaa aikaisemmin ilman käynnistystä.

Sannuliinu ja tytteli rv31+1
 
^ vielä ei ole vauvauutisia, vaikka yöllä supistelikin 3 tuntia 10 minuutin välein. Näin kävi esikoisen kanssa ja seuraavana yönä tuli lähtö. Silloin poika syntyi 40+2, tyttö syntyi 40+0 ja silloin supistelut alkoi myös yöllä. Nyt on 39+4, joten todennäköistä voisi olla että viikonloppuna alkaisi tapahtua. Toisaalta olen vielä ihan tyytyväinen täällä kotona ja varaudun myös siihen, että tällä kertaa voi mennä reilusti yli.

nimeä ei olla mekään vielä päätetty. Aikaisemmin ne on olleet selviä jo siitä hetkestä kun ollaan tiedetty kumpi tulossa. Täll kertaa vielä vähän hakusessa.

Onko muita joilla tuntuu että synnytys lähellä?
 
Musta tuntuu et synnytys on kilometrien päässä..|O tai siis joo tasan viikko kun pääsen siihen mahdolliseen käynnistykseen, mutta jos ei ois sitä tiedossa en uskois et tää poika ihan vähään aikaa ois ulostautumassa. Supistelut on vähenneet ja harvenneet..ihmeen hiljainen elo, poikkin liikkuu normaalia vähempi johtuen varmaan jo ihan tilan puutteesta. Ei tietookaan synnytyksestä..ois kiva et lähtis tulee itekseen eikä tarviis käynnistellä, mutta mua helpottaa tieto, et viikon päästä sit tositoimiin jos ei tuu itekseen ennen sitä.

tyty ja poika rv39+0 poks..
 
Taas on tullut niin paljon uutta tarinaa, etten taida perässä pysyä!
Millianille pahoittelut, ihan hirveän epäreilua. Kovasti jaksamista ja toivottavasti uusi raskaus onnistuu oikein pian!:hug:

Tyty ihanaa, enää max viikko kärvistelyä!! Huippua, että vihdoin ottivat sut tosissaan ja sait sen käynnistysajan. Vaikka vielähän hän sieltä ehtii alkaa tulla ihan itsekseenkin, jospa toi rauhallinen elo masussa tietäisikin hyvää käynnistymisen kannalta.;) Ja Sebulle kans toivotaan, että viikonloppuna olet tositoimissa.

Mäkin odottelen kuumeisesti Pikkuperhon kuulumisia??! Entäs Jadekivi, mikä olotila??

Gabrielan lääkäri oli kyllä ilmaissut asian ihanasti, kimppakämppä.:heart: Täytyy pitää tuo mielessä yön pitkinä tunteina, kun tää veijari masussa majoittaa itseään mun kylkiluiden alle oikein urakalla ja tuntuu että kyljet räjähtää! :D

Mulla oli eilen synnytystavan arvio. Tän hetkinen painoarvio oli n.3100g ja lääkäri arveli että semmoinen yli 3,5 kiloinen, kuitenkin alle 4 kiloinen jeppe sieltä syntyisi aikanaan. Pitäisi mahtua tulemaan hyvin alateitse, kun edellinenkin mahtui otsatarjonnassa. ;) Kohdunsuun tilanekin tsekattiin: pehmeä, auki 1cm ja kaulakanavaa jäljellä vielä 2,5-3cm. Eli normaali tilanne uudelleensynnyttäjälle... Supistukset on muuttuneet kipeiksi, silloin kun niitä on. Yks ilta oli sen verran tukala olo jo tunnin verran, että luovutin ja pakkasin sairaalakassinkin. Alunperin olin ajatellut laittaa kamat kasaan kun on laskettu aika. No, en kyllä silti usko että vauva olis syntymässä vielä pitkään aikaan ja eipä vielä ole tarviskaan. Mutta 6 viikkoa enää maksimissaan täälläkin, aika hurjaa!!
Oma vointi on ihan ok tällä hetkellä, kun ei pahemmin harrasta kumartelua/köykkimistä. Se tekee selän pirun kipeäksi. Yöt menee jotenkuten kohtalaisesti, kovasti tosiaan vauva painaa kylkiä, se häiritsee unta eniten. Tuo Tammitytön mainitsema pinnistely tuntuu meilläkin olevan suuressa suosiossa.
Meillä on kans nimi mietittynä aika pitkälti valmiiksi, mutta jänskättää kuinka käy, kun lähipiiriin on syntynyt ja syntymässä hirmusti poikavauvoja. Että ennättääkö joku muu nimetä omansa jo "meidän nimellä". :confused:
 
Nimimerkki / Ikä / Monesko lapsi / Sairaala

26.5.
himmeli-80 / 32 / 1. lapsi / Naistenklinikka

27.5.
Sebu08 / 33 / 3. lapsi / Naistenklinikka tyttölupaus

29.5.
jadekivi / 25 / 1. lapsi / Jorvi?

31.5.
tyty86 / 26 / 2. lapsi / pkssk poikalupaus

1.6.
Baby20xx / 31 / 1. lapsi / VKS

3.6.
Amele / 27 / 1. lapsi

11.6
0emppu0 / 26 / 1. lapsi

16.6.
inkkunen / 33 / 1. lapsi / TAYS

17.6
Eemiliina/ 33 / 2. l apsi / KOKS poikalupaus

30.6
Lillis85/ 26 / 1. lapsi / KHKS

3.7.

Miles / 34 / 1.lapsi / ? Helsinki tai Jyväskylä? poikalupaus

4.7.
Lumi72 / 40 / 1. lapsi / ulkomailla

7.7.
Häivähdys / 30 / 3. lapsi / K-SKS

18.7.
Vienda / 29 / 1. lapsi poikalupaus

20.7.
nuppuska / 30 / 1. lapsi / Kättäri poikalupaus

25.7.
Sannuliinu / 37 / 2.lapsi / OYS tyttölupaus

6.8
tammityttö/2. Lapsi

7.8.
astrolabe

11.8.
pikku_karhu / 34 / 2.(3.)lapsi / Kättäri

25.8.
Mörkötys / 29 / 1. lapsi

26.8.
-Gabriela- / 40+ / 1. lapsi / Kättäri tyttölupaus

4.9.
meriann / 30 / 2. lapsi / Kättäri poikalupaus
Yoslene / 32 / 2. lapsi / NKL
Nuppu81 / 31 / 1. ja 2. lapsi / KYS


5.9
Annabell-77 / 35 / 2. lapsi/poikalupaus

1.10
Tiggeri/ 33 / 3.lapsi / K-HKS

9.10
Vihervaara

22.10
Tigridia/ 4.lapsi

27.10
Pikkumyy-09/ 33 / 2.lapsi



:heart: SYNTYNEET :heart:
2.5.2013 sekundamamma / 36 / 2. lapsi / tyttö/ (rv 39+4)
6.5.2013 TanZZZku / 30 / 1. lapsi / tyttö/ 1695g/ (rv 31+5)
12.5.2013 Jeanna / tyttö/ 3700g, 51cm/ (rv 39+2)
16.5.2013 Lila13 / 28 / 1. lapsi / poika/ 2530g
Pikkuperho / 30 / 2. lapsi / tyttö



Neuvolat & ultrat

Vienda - neuvola 28.5.
Sannuliinu - neuvola 29.5
Nuppuska - neuvola 31.5
miles - neuvolalääkäri 30.5. (suomessa)
Sannuliinu - istukan sijainti kontrolliultra 3.6.
Vienda - neuvolalääkäri 11.6
Nuppuska - neuvola 14.6



Äitiysloma alkaa: =)
Sekundamamma - 28.3
Sebu08 - 19.4
Jadekivi - 22.4
TanZZZku - 22.4.
Tyty86 - 24.4
Lila13 - 29.4
Inkkunen -3.5
Eemiliina - 13.5.
Vienda - 12.6
Nuppuska - 14.6
Sannuliinu - 19.6
Mörkötys - 22.7.


Suuren surun kohdanneet :'(
Cisu
Wilbe
Ambrosia
Millian
 
Viimeksi muokattu:
Tsenppiä SEBU, pian olet tositoimissa!

TYTY, mä muistan esikosta, että liikkeet väheni ihan radikaalisti vajaa viikko ennen h-hetkeä. Muistan sen siitä ku kävin ihan ultrassa varmistamassa, koska en tuntenu yks päivä mielestäni yhtään mitään. Siitä meni 3pv ja tyyppi syntyi :)

SANNULIINU. Joo, kävin utrassa! Unohdinkin mainita täällä. Eipä siellä tsekattu nyt enää muuta ku koko/panoarvio. Keskikäyrällä menee, eli ihan normaalisti kasvanu. Oli vähän outo lekuri, ei juuri sanonu juuta eikä jaata. Eikä saatu oikein mitään kuvaa, tyyppi möllötti naama selkäänpäin tiukasti kääntymättä. Ehdottivat kuitenki vielä yhtä ultraa ennen loppuviikkoja.

Joo, välillä tosiaan ihan ihmettelee et pian on loppusuora käsillä. Muutama hullu viikko. Ensin tuntu et se alku matelee ja takkuaa ja nyt ollaan kohta ohitettu koko raskaus. Vielä pitäs osata nauttia kun ei oo huutavaa /kitisevää pakkausta talossa, mut eipä tuota näemmä osaa :rolleyes:

Meillä ei o mitään nimiä mietitty. Tytölle olis ollu parikin, pojalle en keksi yhtään täysin mieluisaa. Tai sit jollain jo on se nimi.. Ihan kuten EEMILIINA sanoit, lähipiirissä on syntyny pirusti poikia ja vähänkään harkinnan arvoiset nimet on jo osin "menny" Pläh. ;)
 
mitä siinä synnytystavan arviossa käydään läpi/ tarkistetaan? ja millä viikoilla se tehdään?

nimestä
täällä kans lähipiiriin syntymässä ja syntynyt paljon poikia tänä vuonna, että pitää toivoo että meidän nimisuosikit ei mene. laskin että noin 14 sukulaista tai kaveria saa tänä vuonna vauvan, ihan huikee vauvavuosi!
meillä on edelleen lista nimistä jossa tällä hetkellä noin 4 nimeä, mutta mulla ja miehellä on molemmilla eri nimet suosikkeina. no, en nyt hirveesti sitä silleen mieti kun haluan ensin nähdä miltä poika näyttää. minä myös toivon että osattaisi päättää nimi suht nopeesti syntymän jälkeen ei meinata pitää sitä salaisuutena kastajaisiin asti.

ON lääkärissä käyty ja kaikki kunnossa. JEEE! sain luvan lentää ja liput varattuna ens ke.
pissanäyte oli puhdas, ei ollu enää sitä glugoosia ja veriarvot ok, hemppa 115 ja verenpaineet ok.
kohdunsuu pehmeä, kiinni, jäljellä noin 3cm.
eli kaikki tosi jees, nyt on vaan alkanu oleen jalkaterissä turvotusta, oon kyllä aika paljon seissy tai kävelly, pitää kait alkaa kohta rajottaan ja nostaa jalkoja enempi ylös.
pojan painoarvio tällä hetkellä noin 2,4kg. :heart:

miles + sitkeä sisu 34+2
 
Viimeksi muokattu:
miles mulla synnytysarvio oli esikosta rv 37+? ja tästä nyt rv 38+3. Siinä vissiin rv 35-38 välillä tehhään paikkakuntakohtasesti. Ne ultraa ja mittaa vauvan painon ja tutkii alakerran + esikosta mulla myös perseen puolelta:O josta hieman järkytyin..katto et joustaako häntäluu..todella ällöttävää. Sisätutkimus koski nyt ainakin ihan karmeesti..se kahtoo onko normi kokonen lantio ja onko paikat kypsyny. Ei mitään sen erikoisempaa. Niin ja kokoarvion saat vauvasta=)

onko muilla tullu raskausihottumaa :attn:?? Googlettamalla totesin et mulla ois mahdollisesti se ( maanantaina kysyn vielä neuvolan mielipidettä) mutta siis mulla jo pitkään kutissu käsivarret, no nyt se on levinny sääriin, mahaan ja pakaroihin..ihan karmee kutina johon sipikort voide vain hieman auttaa..jalkaa jo raapinut melkein verille..tosi ärsyttävä vaiva:kieh: kutisee hemmetisti..ilmeisesti ei vaarallinen mutta tosi ärsyttävä.

Mä kuolen tähän turvotukseen..jalat on ku tukit ja sormet ku nippu kyrpiä..voi taivas..+18kg tullu painoa lisää tässä raskauden aikana ja 1kg jo nyt viikossaa..niin possu olo..yötki menny levottomasti..tulee nukuttua aika huonosti alkuyö ja asiaa ei helpota yhtään se et pitää juossa kusella sen 100krt.
 
synnytystapa-arvio
Tääkin kai vaihtelee sit paikkakohtaisesti? Mä olin esikosta, eikö mitää ultraa käytetty. Lekuri kokeili mahan päältä et vauva on raivotarjonnassa ja suht normaalin kokoinen. Sitten mittas käsituntumalla lantionaukon luut et mahtusko nyt about normaalisti tulemaan. Thats it

TYTY, joo niinkauan ku ihottumaa on "kaikkialla" ja ihottuma ihan ihottumaa niin homma on ok, eli tosiaan raskausihottumaa. Raskausmyrkytyksesä kutisee eniten lähinnä vain kämmenet ja jalkapohjat. Tsemppiä ja voimia, todella kurjan kuulonen tilanne siellä :(
 
Tervehdys kaikille.

Melkein yliajalle mentiin tälläkin kertaa, mutta tämä pikkukakkonen tuli pari päivää ennen virallista yliaikaa.
Meille syntyi siis ihana tyttövauva tällä viikolla :heart:

Ollaan kotona opettelemassa arkea nelihenkisenä perheenä. Vauva on ihana, lähinnä vaan nukkuu, nukkuu ja nukkuu. Olinkin aivan unohtanut miten paljon noin pieni voi nukkua. Rinnat meinaavat räjähtää, kun pieni vetelee jatkuvasti tuntikausien unipätkiä. Yöllä se on tietysti vain plussaa :D

Tsemppiä listalla seuraavina oleville. Seurailen kuulumisia suurella mielenkiinnolla ja koitan aktivoitua kirjoittelemaankin, kun arki tästä tasaantuu.

PP ja tyttö :heart:
 
Pikkuperholle Onnittelut tytöstä:flower:

Täällä on ollut taas ikävää vatsan vääntelyä... Myös liikkeitä tuntunut tosi pienesti tänään.. Huuh toivottavasti kaverilla on vaan joku loikoilu laiskottelu päivä tai jotain. Sais tämä vääntely loppua, sen verta ikävän tuntuista.

M+M 27+0 :heart:
 
Onnea Pikkuperholle!! <3 ihania uutisia!!

Täällä on ollut käänteen tekevä päivä.. Tähän asti mua ei ole vielä ahdistanut nämä loppumetrit vaan olen ottanut päivän kerrallaan. Tänään olen sitten menettänyt hermoni TÄYSIN!! Mistä voi yhtäkkiä tulla niin totaalinen kypsyminen päivässä. Tekisin tällä hetkellä mitä vaan että pääsisin synnyttämään. Huomenna on laskettu aika ja edeltävät synnytykset ovat käynnistyneet ensi yönä. Mitenhän mä pidän pään kasassa jos yöllä ei ilmene mitään synnytykseen viittaavaa. Anteeksi tämä tilitys mutta yritän pitää edes jossain määrin kiukun sisälläni täällä kotona ettei perherauha olisi ihan mennyttä. Voimia teille muille ja anteeksi vielä kerran tämä avautuminen.

Sebu 39+6
 
tyty jospa nyt ens pe viimeistään "jakautuisit" niin pääsisit noista vaivoista.. kuulostaa tosiaan tuskaiselle sun olo.

pikkuperho onnea kovasti tytön johdosta! :heart: mikä päivä syntyi ja paino ja pituus? niin merkkaan tohon listaan.

mörkötys siis onko sulla ilmavaivoja vai tarkoitatko mahan vääntelyllä sitä kun pikkunen potkii?

sebu tsemppiä! ja älä suotta anteeksi pyytele, kyllä täällä saa avautua =)
toivottavasti olet kohta tosi toimissa!

miles + sitkeä sisu 34+4
 
sebu mä voin samaistua suhun todella :hug: mä olen tossa epätoivossa vellonu jo monta viikkoa ja päivää..joinakin päivinä en ajattele koko synnytysta jne. mut sit ahdistaa kaikki vaivat niin et itku meinaa tulla..tää loppuaika on todella raskasta..voimia sulle:hug:

Pikkuperho onnea :heart:

tyty ja poika rv39+3
 
tyty mä olenkin miettinyt että miten olet jaksanut kun mulla yksi päivä otti henkisesti niin koville. Täälläkin on niin kipeät lonkat että tarvitsisin nosturin kääntämään mut yöllä ja rollaattorin päästäkseni sängystä ylös. Yöllä heräsin taas siihen että oksennus meinasi tulla suuhun ja sen jälkeen valvoin taas 3 tuntia. Silti pitäisi jaksaa kahden pienen kanssa kotona. Heräsin tosiaan laskettuun päivään ilman tietoakaan lähestyvästä synnytyksestä. Tässä vaiheessa olen jo ollut sairaalassa ja synnytys käynnissä. Ehkä tää raja meni tässä kun kuvitteli tämänkin tulevan viimeistään laskettuna aikana.

Voimia sulle tyty :hug: ja kiitos lohduttavista sanoistasi! Toivottavasti sun ei tarvitse odottaa sinne käynnistykseen asti!

Sebu 40+0
 
Miles Tarkoitan sellaisia menkkamaisia väänteitä. Samanlaisia kuin kuukautisten alkaessa... Lieviä supisteluja ehkä...

Aika hiljaiseloa on pikku kaveri viettänyt, olen ollut jo hieman huolissani mutta kyllä sieltä pienen pieniä tömpsyjä on tuntunut. Liekö olisi kääntynyt eri asentoon ja siksi liikkeet tuntuisi heikommilta...?
 
sebu joo tää tässä loppuajassa onki hankalaa kun ei voi vaan levätä vaan kun on lapsi/lapsia jo ennestään niin niiden kanssa pitää jaksaa päivä touhuta..yöllä pitäs levätä mutta kun koskee tai ei saa unta tai muuta ärsyttävyyttä..mä olen koittanu jo kaikki kotikonstit et raskaus käynnistys mutta en jaksa sitäkään enää..kun ei tuu ni ei tuu..mä odotan perjantaita, pää levii kyllä jos eivät jostain syystä käynnistäkkään kun olen laskenut sen varaan..tytöllekki mummi pyydetty v.lopuksi hoitamaan että voidaan hyvillä mielin olla ukon kaa synnärillä. Meidän kun ei oo mikään helppo saada lapsenvahtiakaan kun sukulaiset kaikki jossain hevon persiissä saakka.
 
Pikkuperholle ONNEA tytöstä!! :heart:

Tsemppiä Tyty ja Sebu, varmastikaan ei enää kauan tarvi kärvistellä! (toivon kovasti teidän puolestanne!)

Mörkötys: Onkohan sulla samaa kun mulla? Mulla tulee aika ajoin, sillon jos kävelen vähänkin enemmän tai puuhastelen, tai stressaan.., sellanen tosi tukala, välillä kivuliaskin olo alavatsalle. On kuin painonnostokilpailuissa kun näkee kilpailijoilla sellasen leveän vyön tiukalle laitettuna, niin on kuin sellanen vyö olis laitettu mun alavatsalle aivan liian tiukalle enkä saa sitä pois? Olen pari viikkoa kärsinyt sellaisesta, mutta mulle lääkäri vakuutti, että se on aivan normaalia ja kuuluu asiaan; kohtu kasvaa, vatsa kasvaa, ja vauva kasvaa. Epämiellyttävä tunne kylläkin! Mutta lepo ja rentoutuminen auttavat. Tsemppiä!

Mä olen käyttänyt kovasti mun kotidoppleria sellaisina päivinä kun vauvan liikkeet on hiljaisemmat.. Ja suosittelen kyllä sitä laitetta kaikille! On se NIIN huojentavaa kun kuulee sydämensykkeet aina kun haluaa!!

Miles: kiva kuulla, että sait lentoluvan ja pääset suunnitelmien mukaisesti Suomeen synnyttämään :)

Eemiliina: Pidän peukkuja, että ehditte saada varattua sen mieleisen nimen! Mutta kun kerran jo tiedätte, minkä nimen haluatte antaa, niin miksette sanoisi sitä jo nyt ääneen? Ettei tarvis jännittää, ehtiikö joku kaveri "viedä" sen nimen? Niin täälläpäin maailmaa tehdään, jo masuvauvasta puhutaan oikealla nimellä heti kun nimi on päätety. Itse tekisin niin ILMAN MUUTA, jos vaan olis se nimi mulle itselle jo selvillä! :)

Mulle ON kyllä selvinnyt minkä haluaisin antaa pojalle, jos mulle joskus sellanen suodaan! :D Hänestä tulee Tommy Daniel :heart: Daniel on mun ikiaikojen lemppari pojan nimi. Tommy-nimestä olen aina tykännyt, se on ollut myös listoilla 10vuotta ainakin, mutta eräät tapahtumat tänä keväänä saivat mut vakuuttuneeksi, että pojastani tulee Tommy, jos mulle poika vielä suodaan. Mulla oli yks hirmuisen kiltti ruotsalainen työkaveri Tommy, joka valitettavasti sairastui erittäin vakavasti tänä keväänä, ja nukkui pois pari viikkoa sitten :( Jotenkin se nimi avautui mulle uudella tavalla, ja kun kerran olen tuntenut ehkä maailman kilteimmän Tommyn, niin haluan jatkaa sitä nimeä..

Outoa vaan, että kun tää unelmien tyttö on masussa nyt, se jota olen vuosivuosikausia toivonut, niin hänelle en sitten osaakaan päättää nimeä..:confused: :D

Muuten, aiheesta viidenteen, miten teillä muilla on paino/vyötärön ympärys kasvanut? Mulla on paino noussut tähän menneessä noussut 4,1kg ja vyötärö on nyt aika hulppeat 99cm! :D

Hyvää tätä viikkoa kaikille!

t. Gabriela ja tähtityttö rv 27+0 POKS
 
Viimeksi muokattu:
paino/ vyötärönympärys

mulla on paino noussut n. 14kg yhteensä ja toivon ettei tässä loppuvaiheessa enää kauheesti nousisi. olis kiva kun kokonaispaino jäis jonnekin 17-18kg tienoille, mut katsotaan. mä kyllä punnitsen itseeni aika ahkeraan, varmaan vähän liikaakin mietin tota painoa, mutta en halua samaa kuin mun siskolla oli (painoa tuli 25kg ja oli tosi vaikee saada raskauden jälkeen pois) jos siihen voi vaan itse jotenkin yrittää vaikuttaa.
vyötärö on ollu jo jonkun aikaa 113cm että kokoa on. mulla masu muutenkin kokonaan edessä, hauska kun ei näy takaapäin yhtään että olisin edes raskaana =)

nyt rupee ahdistaan se suomeen lähtö sen takia kun mulla olis vielä omasta mielestä hirveesti järkättävää täällä ja tekemättömiä asioita. no, olen niin pedantti että kaiken pitäisi olla tiptop mutta pakko antaa itelle anteeks kun ei vaan kaikkee ehdi.

tsempit kaikille alkavaan viikkoon!

miles + sitkeä sisu 34+5
 
pikkuperholleonnea!!!

mahankovottelu kyllä. Oikeastaan kahdenlaista. Just sellasta ku yks kaks olis vyö tiukalla alamahalla ja sit sellasta että tyyppi on alkanu punkea peppua yläkohtuun tai muuten venyttää paikkoja. Tää tekee yks kaks sellasta kokonaisvaltaista kiristystä et tuntuu et hengitys salpautuu :)

kilot ja maha mulla on noussu aika vähänlaisesti (hoikkanen alunperinkin) vaikka syön surutta kaikkea. N.6kg on tullu ja mahan ympärys tällähetkellä iltaruoan päälle mitattuna 86cm. Mut onhan tuo kasvanu reilut 20cm normaalivyötäröön nähden :D

sebulle ja tytylle paljon voimia! Ne viimeiset metrit on epätoivoisia vaikka miten nauttisi raskaudesta. kai se luonto on hoitanu homman niin että se 40 viikkoa alkaa olla aika maksimi elellä mahan kanssa.

Eipä tässä tosiaan maata kun yksi muksu on kotona..ja toki muutkin työt vaatii tekijää. Nyt on alkanu viimepäivinä tuntua selvästi ennemmä et on pystyssä aina koko päivän, maha ja jalat väsyy/kipeytyy herkemmin. Laitettu puutarhaa, puistoiltu, oltu pihalla urakalla plus perus kotityöt ja kauppareissut päälle..ja kelikin on tällähetkellä aikas kuuma :)
 
kellä täällä todettiin se raskaushepatoosi?? anteeksi en muista:ashamed: Onko sulla ihottumaa ilmenny?

omaa napaa:
Kävin neuvolassa jotin puheeksi ympäri kehoa olevan kutinan. Neukkutäti oli sitä mieltä että se voiskin olla hepatoosia..ja mullahan on tää alkanut jo rv30 paikkeilla..:O tosi kiva jos mulla on joku hepatoosi joka on ollu hoitamatta jo kuukausia..harmittaa nyt sikanaa. Huomenna verikokeisiin aamulla..en osannu epäillä hepatoosia koska ihottuma ympäri kehoa ja alkoi käsivarsista, mutta kuulemma klassiset oireet kämmenissä ja jalkapohjissa mutta myöskin voi olla ympäri kehoa. Ja tää kutina vaan lisääntyy sekä ihottuma. Toivon et kyseessä raskausihottuma eikä hepatoosi..mutta joo, nhyt vituttaa.

Verenpaineet noussu, mut pissa puhas..kohdunsuukaan ei kuulemma mikään paras mahdollinen käynnistykselle |O pehmyt on ja sormella auki mut viellä takana..et saa nähä käynnisteleekö perjantaina..tai varmaan käynnistäävät jos on hepatoosi, mutta jotenki veikkaan et mä oon käynnistyksessä vasta rv 42..voi helvetti..
 
Tyty: Mulla ainakin todettiin tuo hepatoosi. Ihottumaa ei ole näkynyt yhtään ja minusta tyypillisin oire onkin nimenomaan terveen näköisen ihon kutina. En usko, että hoitamaton voi kovasti olla tehnyt vahinkoa, koska suurin riskihän hepatoosissa on sappihappojen aiheuttama sydänpysähdys sikiölle ja jos pikkuisesi nyt kuitenkin vielä liikkuu, niin ei pitäisi olla suurta hätää. Kuitenkin saat varmasti käynnistyksen. Ja uskon/toivon, että saat sen muutenkin! Tsemppiä ja tulehan kertomaan verikokeen tuloksista! :)

Täällä valvotaan levottomien jalkojen ja kutinan vuoksi. Ei tuosta nukkumisesta tunnu tulevan yhtään mitään enää. Joten ei muuta kuin odotellaan viikkojen kulumista. : / Kahdeksalta neuvolaan.

Vienda 32+5
 
vienda joo mä luinki tosta hepatoosista, ja onneksi oon käyny 2vk välein kipujen tiimoilta polilla ja ovat ultranneet ja vauva kova liikkumaan. Nyt mull on koko iho ihan näppyjä täynnä kun oon niin paljon joutunut raapii ihosa..mut nyt kutisee "puhdas" ihokin..eli semmoset kohdat jossa ei vielä näppyjä..
Viime yönä sit supisteli pari tuntia ja nyt maha hellänä..ei kuitenkaan päässy noilla suppareilla lähtemään synnyttää..huoh..
 
Paljon onnea Pikkuperholle tytön syntymän johdosta!!:flower::heart:
Toivottavasti neiti jatkaa yhtä tyytyväisenä tapauksena kuin tähänkin saakka. :)

Täällä poksui eilen 37 viikkoa, eli täysiaikainen heppu kyydissä!! En tiedä senkö kunniaksi sitten alkoikin sunnuntai-iltana supistella ihan kunnolla ja kipeästi. Olin kerinnyt justiin Panadolin ottaa selkäsärkyyn ennen kuin supparit alkoi, niin se varmaan vei niistä pahimman terän. Mutta säännölliseksi muuttuivat ja 5-8minuutin välein niitä tuli noin 1½ tuntia. Rupesin jo miettimään että hitto, pitääks tässä alkaa lähteä sairaalaa kohti, mutta toisaalta ne ei vielä ihan NIIN kipeitä kyllä olleet. Ja sit mä onneksi nukahdinkin... Aamulla oli vaan koko alakerta ihan aran tuntuinen, mutta eieilen supistellut yhtään. Eli joku harjoituskierros kyseessä vissiin. Sunnuntai oli kyllä aika touhukas päivä kaikkinensa ja tuli vielä isännän kanssa hommailtua sitä yhtä S:ää ;). Olisko olleet supparit sitten niiden tulosta?
Joka tapauksessa olin melkein helpottunut että ei vielä "tarvinnut" lähteä synnyttämään, kun mulla on edelleen sellainen olo, että mä en oo VALMIS! Jotain pikkujuttuja puuttuu vauvalta (no tosi pieniä, kuten pumpulipuikot ja vanulaput :D) ja mä oon edelleen jotenki väsy. Se tosin voi johtua laskeneesta hemoglobiinistakin: neuvolassa eilen 113. Rautalisää siis kehiin taas. No, muutama viikko eteenpäin, niin olen varmaan TOTAALISEN kypsää kauraa lähtemään synnärille ja saamaan tän pönkijän maailmaan täältä vatsasta!!:LOL:

Gabriela ihan totta, että voisihan sen nimen jo etukäteen kertoa. Mä kuitenkin taidan olla niin tätä suomalaista perinteistä koulukuntaa, että sitä vauvan nimeä pitää saada pihdata ja pitää sukulaisia jännityksessä sinne ristiäisiin saakka. :D Ja toisaalta haluan ekaksi nähdä vauvan että onko hän nyt ihan varmasti just sen nimen "näköinen". Ettei sitä nyt ihan satavarmaksi lukkoon lyöty vielä ole. Mutta täytyy toivoa parasta...

Painoa on tullut tähän mennessä 12kg, vyötärönypärystä en ole edes mitannut. Iso se on joka tapauksessa!! Ny tuntuu että alkaa pikkuhiljaa tulla turvotustakin, joka on tähän asti ollut poissa, pelkkää massaa vaan... :D

Tytylle ja Sebulle tsempit viime metreille. Kyllähän se suoranaisesti v-tuttaa, kun olis jo valmis jakautumaan, eikä mitään tapahdu, eikä sille voi tehdä itse MITÄÄN!! Ja bonuksena siihen laulavat puhelinlangat, että "Eikö se vieläkään oo syntyny, eiks nyt mitään tunnu?" Oisko niinkun sarjassamme maailman viisaimpia kysymyksiä.:mad:
Toivottavasti Tytyllä on sappiarvot kunnossa, toi kutina kuulostaa ihan helvetilliseltä. Viendalle ja muillekin loppuraskauden vaivojen kanssa kärvisteleville voimia!! Mulla on nää peruskrempat edelleen: selkä kipeytyy, lonkkia ja kylkiä painaa nukkuessa eli katkonaisilla yöunilla vedellään (päikkäreistäkään ei tuu enää mitään ku tää vauva on aina jomman kumman kylkikaaren alla myös päiväsaikaan). Uutena hullut vatsanväänteet ja löysä vatsa aamuisin, tähän astihan on ollut päinvastoin eli ummetusta. Suonenvetoa on alkanut myös olla kivasti öisin. Että ei mikään hehkee olotila täälläkään, kiitos taas sisaret että sain valittaa! :)
 

Yhteistyössä