LAPSETTOMUUSPUOLEN ODOTTAJAT

Iltoja kaikille!

Minäkin ilmestyn taas kuvioihin pitkästä aikaa, onkin ollut jo tänne palstalle ikävä, täällähän on tapahtunut vaikka mitä ja tervetuloa kaikille uusille iloiseen rinkiimme!

Täällä on sitten alkanut melkoinen turvotus. Olen ollut lähes oireeton koko alkuraskauden ajan, eikä vieläkään mitään pahoinvointeja, tms.
Tiistaina oli toinen seuranta ultra, meidän ''takiainen'' oli kasvanut hienosti, pituutta jo lähes 3 cm! Musertavaa kuultavaa oli ainoastaan että verenpaineeni ovat nousussa, jo viimekerralla lääkäri sanoi että pitää tarkkailla kun mulla on suvussa tätä verenpainetta, ja varsinkin äidillä ilmeni raskaudenajan verenpaine eikä se siitä koskaan enää laskenut :(
Olen nyt siis siinä rajoilla 130/80 , pissatesti oli muuten puhdas paitsi hitusen valkuaista havattavissa. Pelottaa kehkeytyykö tästä nyt sitten jotain pahempaa, varsinkin kun tuosta raskausmyrkytyksestä paljon puhutaan. Nyt joudun sitten 24h pissatestiin ja katsellaan tulokset.
Painosta hieman napisivat mullekin, kun 2 viikossa oli tullut +1kg, mielestäni se on vaan turvotusta ja viimeaikoina on maistunut vähän liikaa suolainen, kun taas makea ei mene alas vieläkään.
Muuten olen syönyt mielestäni terveellisesti, paljon hedelmiä, salaatteja, rasvatonta lihaa, kalaa ja maitotuotteita. Mitä nyt joitakin suolakeksejä ja sipsejä olen silloin tällöin nappaillut hirveeseen suolaisen himooni!!

Minut määrättiin nyt sitten 2 vkon suolattomalle dieetille :eek: ja näköjään tarkkaillaan sitten 2 vkon välein tätä kehitystä. Illalla iski kamala stressi jos paineet vaan nousee ja mitä tuosta virtsastakin löytyy. Itku tuli ihan papusemme puolesta, mutta tähän mennessä on kasvanut hienosti ja kaikki näyttää hyvältä. Päivän suolaton ruokavalio kuitenkin tiputti heti 1/2 kg painoa, eli toivoa on!

2 viikon kuluttua olisi edessä sitten niskapoimu ultra. Sekin jännittää.
Ei tässä helpolla pääse kyllä...etappi kerrallaan eteenpäin..

Täytyypä kokeilla Lampukan nesteenpoisto kikkaa!! Miten paljon sitä ananasta täytyy syödä ?

 
Heippa !
Palailtiin eilen lomalta ja sain sitten oikein kunnon kesä flunssankin ja olo on mitä kamalin. Pää on kipeä, nuha ja vähän on kurkku kipeä. Eilen kuume hilas 37.5-39 väliä vähän jo säikäytti että pitääkö lähtä ensiapuun kun ei mulla yleensä ole noin kova kuume. Ja tämän kaiken päälle on alkanut koko päiväisesti oksettaan eli aivan kun olisi aivan kauheessa kankkusessa.... ei kiva! Mies joutuu tehdä tänään kalakeiton (inhoaa raa'an kalan laittoa) mutta pakko kun kaikki hajut yökättää. Onko raskaana olessa huonompi vastustuskyky? Kun netistä kattelin että yleensä flussa iskee syksyllä tai talvella, sain siis sellasen käsityksen että raskaana olevat sairastaa aika paljon. Ei ollut muuten kiva autossa matkustaa raskaana.
Nyt taas pää pehkuun :ashamed: tää oli nyt tätä omaa napaa näköjään koko kirjotus, valivali....... Voikaa hyvin!
HH+Känkkis 8+1
 
Täällähän on tapahtunut vaikka mitä ja uusiakin tullut mukaan rutkasti, hienoa ja onnittelut kaikille uusille tulijoille :flower:
Ihan kaikkia en kerinnyt ajatuksen kanssa lukemaan, mutta lukaisin läpi Annin synnytyskertomuksen ja täytyy vaan todeta, että ajallisesti on Annille nostettava hattua moisesta koitoksesta :wave:

Meidän tarina tässä sitten lyhykäisyydessään:
To 12.7. - olin golfkentällä rangella lyömässä palloja ja kiersin mieheni mukana yhden 9-reikäisen harjoituskentän. En pelannut vaan nautin auringosta ja liikkumisesta. Illalla käytiin saunassa ja harrastettiin hieman intiimiä kanssakäymistä. Yötä kohden alkoi aivan jumalaton selkäsärky, joka kuitenkin helpotti kaurahauteen ja hieronnan myötä. Laitoin kivun kokonaan golfin piikkiin.

Pe 13.7. - aamulla aikainen herätys, kun oltiin lähdössä Karjaalle kavereita moikkaamaan. Reiden sisäpinnat hieman kastuivat ja tuli sellaista vaaleanpunaista vuotoa. En pitänyt mitenkään hälyyttävänä vaan laitoin sen edellisilllan intimiteetin piikkiin.
Päästiin Karjaalle Ruukin golf-kentälle ja mies lähti pelaamaan, kun itse suuntasin auton kohti Fiskarsia. Siellä kiertelin kaverini ja koirani kanssa, kun kahvilla istuessa lirahti. Jäin ensin kuulostelemaan, josko valkovuotoa olisi tullut vähän reippaammin, mutta kun sitten vähitellen lirisi lisää ja alkoi housut kastumaan, niin oli pakko lähteä vessaan hakemaan helpotusta housuihin :LOL:
Sovittiin kaverin kanssa, että ajetaan takaisin golf-kentälle mökin sijaan (jonne olisi pitänyt soutaa) ja katsotaan, missä vaiheessa miesten peli on. Samalla soitin naistenklinikalle kysyäkseni lisätietoja ja vahvistaakseni omat epäilykseni lapsiveden menosta.
Karjaalta ajettiin vielä kotiin Järvenpäähän hakemaan kassi ja tuomaan koira kotiin, sitten vasta laitokselle.
Laitoksella totesivat lapsiveden menneen, joten siirryin suoraan osastolle odottelemaan supistusten alkua. Tässä vaiheessa käyrällä näkyi ainoastaan meidän pienen herran sydämen lisälyöntisyys.

La 14.7. - yöllä särki jälleen selkää ja osasin yhdistää ne supistuksiksi. Masun puolella ei tuntemuksia. Soittelin aamusta miehelleni ja sanoin, ettei ole mikään kiire :) Lääkärikin kun tuli vasta puolilta päivin. Mieheni tuli paikalle noin puolen päivän aikaan ja laitoin hänet vielä ulos lounaalle. Itse olin juuri syönyt. Lääkäri tuli tutkimaan vasta lähempänä yhtä ja totesi kohdunsuun aunneen 3cm. Siitä sitten soitto miehelle, että saisi tulla, kun siirrytään synnytyssaliin.
Saliin siirryttiin klo 13.30, jonka jälkeen minut laitettiin oksitosiini-tippaan supistuksia nopeuttamaan. Supistukset alkoivatkin, mutta eivät koko synnytyksen aikana näkyneet käyrällä, kun kaikki tuli selän puolelle. Kolmen aikaan kivut olivat selässä jo niin sietämättömät, että sain epiduraalin. Puudutus helpotti seuraavat kaksi tuntia ja oli autuaallinen olo. Viideltä alkoi jälleen tuntumaan, mutta eri tavalla kuin aikaisemmin. Kohdunsuu oli puudutuksen aikana auennut jo täysin eli olin lähes valmis, mutta poika oli vielä liian ylhäällä ponnistamiseen.
Nousin jaloittelemaan viiden aikaan ja ponnistelin seisoma-asennossa aina, kun siltä tuntui. Hieman ennen kuutta olo oli jälleen todella tukala ja koko ajan teki mieli ponnistaa. Siinä kaiken tohinan keskellä minulta otettiin sektioveret, kun vauvan sydänäänet alkoivat yht'äkkiä laskea voimakkaasti ja epäsäännöllisyyttä oli rytmissä koko ajan.
Kuuden aikaan nousin takaisin vuoteelle ja sain luvan alkaa ponnistamaan, päälaki näkyi jo. Ponnistusvaiheen aikana mukaan synnytykseen tuli lääkäri ja pediatri oli hälytetty valmiiksi. Onneksemme mukaan tuli sama lääkäri, joka juuri edellisenä keskiviikkona oli meidät tarkistanut ja vauvan sydämen ultrannut.
Ponnistus kesti 10 min. (18.01-18.11), jonka jälkeen kaunis poikamme syntyi. Vauva meni lähes välittömästi aivan veltoksi ja kiidätettiin käytävän toiselle puolelle pediatrin hoitoon. Äiti jäi saliin hoitamaan jälkeiset ja tutkittavaksi.
Poika elpyi hienosti ensimmäisen minuutin aikana ja isi pääsi hoitamaan pientä lasten valvontaosastolle. Minun haavat todettiin sen verran syviksi, että siirryin synnäriltä suoraan leikkaussaliin. Syvät haavamat tulivat, kun poitsumme päätti tulla maailmaan nyrkit rinnalla. Välilihaan ei tullut kuin paikallinen repeämä, isompi haavauma lähelle peräaukkoa.
Onnekseni sain nähdä poikamme ennen leikkaussaliin siirtoa ja voi, että äidin nuppu näytti suloiselta vaalean kiharan tukkansa kanssa :heart: :heart:
Nooh, loppu hyvin kaikki hyvin. Minä vietin leikkaussalissa 2h ja poika ensimmäisen vuorokauden tehotarkkailussa ja sydänkäyrissä. Perheosastolle emme päässeet, mutta onneksemme naistenklinikka järjesti meille silti oman huoneen, jossa mieheni sai myös olla koko laitoksella olo aikamme.
Pojan saimme siis osastolle vasta sunnuntaina iltapäivästä, mutta onneksi saimme aamulla käydä häntä katsomassa ja syöttämässä.

Tulipahan tarinaa, mutta näin siis meillä. Nyt onnellisesti kotona ja pojan paino noussut jo 2800g. Tiistaina uusi painokontrolli ja 31.7. mennään vielä sydänkontrolliin, jotta nähdään sydämen voivan hyvin. Kyseessä on eteisperäinen lisälyöntisyys, jonka pitäisi hävitä itsekseen. Lääkitystä tms. ei onneksi tarvita.

Minun puolestani oikein paljon onnea kaikille odottajille ja tsemppiä tulevaan koitokseen! Lupaan käydä teitä täällä vielä moikkaamassa ja tarkistamassa syntyneiden tilanteen.

Sannis ja poika (1vko) kiittävät tässä vaiheessa ja poistuvat hetkeksi eetteristä :heart:
 
Sannis rohkeesti olit lähteny reissuun vielä vaikka vuotoakin oli =) mikä kiire valmiissä maailmassa :LOL: luulisin että ite en ois uskaltanut.
On: soitin ivf-hoitajalle kysyäkseni lugejen loppumisesta ja sanoi että viikolle 12 norm annos ja sitten viikko pienennellään/lopetetaan annosta. Voi hittolainen kun kuvittelin jo pääseväni niistä eroon 9 viikolla mutta ei auta kun kestää.....
Flunssa vähän helpottaa. Oon löytänyt herkun eli sellaset pågenin sitruuna muffinssit jossa sellanen creme sisällä vaikkei makea muuten maistukkaan. nam ja hyvällä omalla tunnolla syön kun paino on tippunut raskauden aikana vaikka kyllä sekin päivä koittaa joilloin se paino nousee.
Mulle voi laittaa LA 2.3
HH+ Känkkis 8+2
 
Johan oli Sannis-75 sulla ollu ohjelmaa =) Hyvä että voitte molemmat hyvin..

Tätä on pitänyt kysyä moneen otteeseen eli kysyn nyt kun muistan: Aiotteko kertoa lapselle sitte jossai vaiheessa miten on alkunsa saanut? Mä olen tota miettinyt ja varmaan jossain vaiheessa kerron kyllä..

Porissa oltiin vkonloppuna kaverin kanssa Jazzeilla, niin yhden mun toisen kaverin kaveri kysy multa, että olenko juonu mitään raskausaikana, johon totesin että en. Sitte se kysy, että tekeekö edes mieli, ku kaikki muut joi, ja siihen vastasin että ei. Sitte tää tyttö totes mulle vittumaisella äänensävyllä, et: "Olet säki kunnollinen äiti". Olin siinä vaan sitte että just, en sanonu mitään.. Miks pitäsi juoda tai tehdä mieli. Mä olen 7v. tätä lasta odottanut ja monta sataa euroa maksanut eikä tosiaan tuota ongelmia olla ilman viinaa. Mitä ihmeellistä siinä sitte on, jos on raskaana eikä halua juoda!?!?!?!?! Olen mä ennenkin ollu joskus jossai vaiheessa jonku vuoden verran juomatta yhtään mitään, ei vaan tehny mieli. Silti kävin baarissa jne, mut miks aina pitäis juoda, sitä en tajua. Ehkä tämä ihminen ei osaa sitte olla ja pitää hauskaa ilman viinaa..

2vkoa vielä ja sitte alkais loma, on sitä odotettukin..

Jospa menis laittaa huomisen eväät valmiiks...

:wave:

Sanna ja Nipsu 22+5
 
sannis Kiitos kertomuksesi jakamisesta :) Onneksi teillä molemmilla on kaikki hyvin. Itsekin yritän touhuta mahdollisimman paljon jos vaikka lähtisi tämä meidänkin kaveri syntymään, sulla se selkeesti auttoi asiaa tai sit vaan sattumaa...

Eli odottava tunnelma täällä edelleen. Oon touhunnu minkä kerkeen kaikki päivät mut ei tunnu olevan mitään vaikutusta. On siivottu, sekstattu, pesty mattoja, lenkkeilty, jumpattu.... Onhan tässä laskettuumaikaan vielä viikko mutta silti sais tulla jo. Kotikin rupee näyttämään pikkuhiljaa kodilta taas ja kaikki on oikeestaan jo valmiina vauvaa varten.

vähän on tänään ollu selkä ja nivuset kipeet, mutta johtunee eilisestä lenkistä. Voihan sitä silti toivoa että ens yönä tapahtuis. Huomenna on neuvola, siellä tuskin mitään sen kummempaa. Toivottavasti ei kauheesti oo paino noussut kun tuntuu että vähän on turvotustakin tullut.

Miauku 38+6
 
Sannis: Täytyy sanoa, että annoit positiivisen kuvan kaikesta, vaikka itsestä tuntuu, että olisin voinut ehkä olla paniikissa tms. =) Onnittelut vielä kerran!

Sanna-78: Kyllä minä aion kertoa lapselle, miten on alkunsa saanut. Muutenkaan en tätä aihetta kaihda :)

..omasta navasta sitten huomisen neuvolan jälkeen enemmän. Meikäläinen on yrittänyt olla koneelta vähän pois ja tehdä kotihommia. Silläkin uhalla siivonnut ja puunannut taas, että varmasti on entistä kipeämpi..

pietu- 38+3 :wave:
 
Mitäs olette käyttäneet kovaan vatsaan? Mä oon joutunu popsimaan jo viikon joka päivä luumuja, ja yritän valita kaikesta runsaskuituisen vahtoehdon. Luumut kyllä auttaa, mutta meikäläisen kun täytyy tuon verensokerin vuoksi laskea hiilihydraatteja, niin ne luumut on tietysti leivästä ym. pois :(

Onko joku apteekin kuituvalmiste "luvallinen" raskauden aikana?

ON: Pitkästä aikaa nukuin yön heräämättä, ja olo on kuvotusta lukuun ottamatta ihan hyvä. Olen lukenut kohta puolet viimeisestä Harry Potterista -hyvää pakoa tästä uusperheen arjesta :kieh:
 
Heips! Onpas täällä taas tapahtunut...ONNEA jo synnyttäneille ja tervetuloa uusille!
Meneillään tänään 10+0 ja eilen yrittivät neuvolassa kuunnella sydänääniä mut ei vielä kuulunut, sai kuulema monitoriin lukemat 140 mutta ei löytänyt paikkaa mistä kuuluisi :( No ehkä seuraavan kerran sit! Eilen ja tänään ollut outoa ns.venytyskipua oikealla puolella mistähän johtuu, olo on muuten kohtalainen, pientä kuvotusta pitkinpäivää ja hirvittävä ummetus vaivana ja yöllä pitää juosta pissillä vähintään neljästi, että tämmöisiä raskauden iloja :LOL:
Minulla oli myös ekassa raskaudessa himona noi sitruunamuffinit, niinkuin Hormoonihirviöllä lisäks söin vielä jaffakeksejä ja hedelmäsaalattia, nyt ei ole tullut vielä mitään erityistä himottavaa,kun jotain alkaa tekeen mieli niin kohta se jo yököttää! Miten muilla toi mahan kasvu, kun mulla alkaa näkyä jo, ja naapuritkin kyselivät et onks tulossa vauva kun on maha kasvanu!? Vointeja kaikille! :flower:
 
=)

Tyttö tuli rv 39+5 klo 5.53. Pituus 49 cm ja paino 3240g. Synnytys oli nopea, helppo ja kivuton. Vuorokauden oli jo supistellut ja 18.7. klo 23 alkoivat muuttua sietämättömän kipeiksi. Klo. 2.30 olimme sairaalassa. Lyhyen käyrien katselun jälkeen suoraan synntyssaliin. Sain epiduraalin joka veti jalat heikoiksi. klo. 5.20 paikat olivat täysin auki ja sain häpyhermopuudutuksen, joka jälkeenpäin ajatellen oli aika ehdoton. Ensimmäisestä synnytyksestä (ponnistuksesta jäivät silloin ikävät muistot, se kauhea paine alapäässä). Nyt en tuntenut kipua, vain vähän paineen tuntuakun tuli ponnistamisen tarve. Ponnistusvaihe kesti vain 8 min ja täydellinen pakkaus oli maailmassa. Tyttö sai 10 pistettä ja alkoi imemään heti synnyttyään rintaa.

Sairaalassa olimme 2 vrk ja nyt muutaman päivä kotona. Tyttö on tumma, siro ja kaunis- hurmannut meidät täysin :heart: Isosisko on myös innoissaan. Ruokahalu on vauvalla loputon...

T:HassuKarhu ja vaavi 6 vrk, joka sai clomeilla alkunsa reilu 9 kk sitten =)
 
Onnea Hassukarhu tytöstä! Kuulosti suht helpolta synnytykseltä mutta taitaa kuitenkin olla ihan jotain muuta tuo ponnistusvaihe.
ON tänään oli siis eka neuvola ja verenpaineet huimissa luvuissa 144/100 käski kotona mittailla ja katotaan joudunko taas ottaan lääkkeen (viime kesänä lopetettiin). 135 oli veret ja pissa puhdas.
HH+Känkkis 8+3
 
Onnea Hassukarhu ja hurjaa Sannis!
Lampukka, jostain luin että joku on syönyt niitä luumusoseita (lastenruokia). Harry Potter polttelee täälläkin... alussa vasta olen, mutta huomenna pääsen syventymään kirjaan koko päiväksi.

Oma olo on samanlainen edelleen.. rinnat arat ja pari päivää on ollut vähän heikotusta. Käytiin tänään Asuntomessuilla ja jo parin talon jälkeen alkoi tuntua siltä että kiitos riittää... jaksoin sitten syönnin jälkeen taas paremmin kierrellä, mutta kaikkiin taloihin ei millään jaksettu mennä.

Ensi viikon perjantaina on ultra, jännittää nyt jo kovasti, että onko siellä joku ja onko hän oikeassa paikassa. Nyt tiedän sitten viikotkin, eli terkkuja kaikille, toivottaa

Riinu + Toivottavasti Joku 5+3
 
Ja tervetuloa mari-78 joukkoon!!!

Täällä odotellaan kuumeisesti räjähdyspäivää... 38+4 menossa ja kovin on olo tukala. Turvottaa ja oon hiton kipeä. Neuvolassakin sanoivat, jotta joutaisi jo syntyä =) Täytyy vain nyt yrittää sinnitellä päivä kerrallaan ja miettimättä liikaa laskettua aikaa.

 
Onnea Hassukarhu pikkuisesta. Toivottavasti meilläkin synnytys menee ongelmitta. Vähän on kade olo kun kaikki muut vaan synnyttää :ashamed:

Lampukka Ruokakaupasta saa ainakin sellaisia sydänystävän kuituleseitä(sellaista karkean jauhon oloista), ne on mielestäni ihan sallittuja käyttää tai siis itse olen ainakin käyttänyt. Lisään aamupuuroon tai jogurttiin parilusikallista ja hyvin on vatsa toiminut. Luumujakin oon syönyt mutta niistä ei mulla oo mitään vaikutusta. Yks varmakeino päästä eroon ummetuksesta meille laktoosiallergiaisille on tietty maito :kieh: Ei kyllä ole juurikaan edes ollut mitään ummetusongelmia, mutta nuo tuli mieleen.

Neuvolassa kaikki hyvin (seinät pystyssä ja sellain :LOL: ).... Vauva laskeutunut vähän alemmas kun viimeksi muttei vieläkään kunnolla ja nyt rupesi pelottamaan että jos vauvan pää onkin kiinnittymässä jotenkin väärin kun ei meinaa kunnolla laskeutua. Tuo kokokin rupeaa pikkuhiljaa hirvittämään, olihan tuo jo kolmeviikkoa sitten kolmekiloinen.... että minkäköhän kokoinen sitten on jos pari viikkoa menee pitkäksi????? Ei mulla kyllä vatsan koon (sf33) perusteella mikään isovauva ois tulossa, mutta eihän se vauvan kokoa kerro. Onneksi voin kuitenkin hyvin että ei senpuoleen ole varaa valittaa, mut minkäs teet kun hinku saada oma pikkuinen jo maailmaan on niiiiiiiin kova!

Miauku rv39+1 jatketaan piinailua!
 
Huomenta!
Kovin on hiljaiseksi mennyt tämä pino, onko kaikki lomailemassa?
Neuvola käynnillä tajusin ekaa kertaa että oikeesti minäkin voisin saada pikkukäärön kun siellä sattui olemaan just lähdössä äiti ihan pienen vauvansa kanssa... Tuli vähän ihmeellinen olo, vaikka en mää usko asiaa ennen kun näen sylissä oman nyytin. Kiertelen kaukaa vauvan vaatteet kaupassakin, enkä usko että niitä paljon uskallan hommatakkaan etukäteen.... Tämä oli nyt tämmöstä pohdintaa.
:wave: HH+Känkkis 8+5
 
Uskaltaudun nyt hiljaksiin sitten tännekin huhuilemaan minäkin! :wave:

Onnittelut kaikille oman käärönsä syliin saaneille. Tänään oli sitten ultra ja siellä se pieni matkalainen kyydissä oli ja sydän sykki oikein reippaasti. Koko vastai viikkoja 7+2. Lasketuksi ajaksi kirjattiin 14.3.2008. Huisaa! :heart:
Meillähän takana vuosien yritys, lisäksi sitten 3 inssiä ja nyt tämä kyytiläinen saatiin matkaan ekasta IVF:n tuoresiirrosta.

Pahoinvointi on ihan ympärivuorokautista ja välillä vetää tosi voimattomaksi. Mutta pitää vaan ajatella positiivisesta ja odottaa aikaa kun se hieman helpottaa. Keskenmenon pelko on suuri vieläkin tottakai, mutta mennään eteenpäin hetki kerrallaan. Katsotaan sitten mitä tulevaisuus tuo tullessaan. :)
 
Hei pitkästä aikaa!
Mulla oli ensimmäinen neuvola tällä viikolla ja terkka löysi kuin löysikin sydänäänet. =)
Nolottaa vain, kun paino on lähtenyt jo huimaan kasvuun. :ashamed:
Väsyttää jatkuvasti ja pahoinvointikin on vahvana. Luulin ettei pahoinvointia olekaan, mutta sitten se iski päälle, kun en muistanut syödä kunnon aamiaista.

Haalistunut 10+1
 
Onnea Nampula sykkeestä!
Haalistunut mulla on pahin olo 10 aikaan aamulla vaikka aamupalan syönkin 8 aikaan eipä auta kun syödä jogurtti tai jotain sitten 10 aikaankin. Olen syöny paljon ruisleipää+levite+kinkku leipiä, maistuu niin illalla kuin aamullakin ja jogurttia kuluu pari purkkia päivässä.
Kävin apteekissa ja noi multivitan pillerithän on paljon halvempia kun lady vitan, huolestuttaa tuo foolihapon saanti kun salaatti ei maistu yhtään. Mulla on tosiaan 2 ja puoli kiloa painoa pudonnut vaikka syön paljon.
HH ja Känkkis 8+5
 
POIKA TULI !!!!!!

Meille syntyi 20.7 klo 7.42 poika. Painoa 3410g ja pituus 50,5 cm. Lapsivedet meni kotona torstai aamuna ja siitä sitten sairaalaan lähdettiin heti. Sairaalassa oltiin klo 7.00 ja mentiin käyrille. Olin sormelle auki ja kohdun kaula melkein hävinnyt. Tähän mennessä en ollut vielä tuntenut ainuttakaan supistusta koko aikana.Siinä sitten aamupäivän aikana alkoi supistella ja ne voimistui pikkuhiljaa.Illalla jossain vaiheessa sain epiduraalin joka helpotti oloa ihanasti. Sain jopa vähän huilattua/ torkuttua.Yön aikana vauvan sydän äänet heittelehtivät ja minä pyörin sängyllä kätilön ohjeiden mukaan kuin väkkärä Lääkäri kävi luonani vähän väliä takkailemassa tilannetta. Oli onneksi tosi rauhallinen yö synnärillä.Vauvan päästä yritettiiin ottaa verikoetta mutta sitä ei saatu tarpeeksi aina yhteen pilliin jotta olisi voitu tutkia .Klo 2.00 olin auennut 9cm. Edessä oli vielä joku "makkara" reunoilla. Se ei sitten lähtenyt aukeamaan ja klo 7.00 tuli toinen lääkäri ja tutki paikat ja ilmoitti ettei se taida auetakkaan enempää. Synnytys oli jo kestänyt niin kauan ja lapsen sydän äänet edelleen heitteli niin hän teki hätäsektio päätöksen.Ja se oli todella hätäsektio.Meni vajaa puoli tuntia ja poika oli jo maailmassa.Poika oli vielä kaikkien lisäksi kääntynyt avo tarjontaan eli kasvot oli tulossa ensin . Sekin hieman jarrutti tilannetta, kuulemma. On se vaan niin ihmeellistä. Ja onnea myös muille jo nyyttinsä saaneille.
Sirkku ja vesseli 6pv
(kotiuduttiin muuten vasta eilen)
 
Nampulalle halit -- vihdoin ja viimein täällä pinossa :) ..venytät vain 4 pvää yli niin syntyy samana päivänä kuin pietu- ;)

Ja isot onnittelut sirkulle pojasta :heart: Sai poika sitten ikimuistettavan syntymäpäivän 20.07.2007 :D

ON: Täällä nukutaan levottomasti ja eletään yhä päivä kerrallaan.. Lähtöä odotellessa :whistle:

pietu- 38+6 :wave:
 
Nyt taitaa olla lähtö lähellä... toivottavasti ainakin! Kohta kolme tuntia on supistellut säännöllisesti viiden minsan välein. Tai en nyt oo varma onko nää supistuksia kun vaan selässä tuntuu, eikä vatsa kovetu samalla tavalla kun harjoitus suppareissa mutta kipeetä kyllä tekee :/ En tiiä mitä hemmettiä tää on jos ei supistelua!

Onnittelut Sirkulle!! Hyvä synttäripäivä tosiaan tuo 20.07.2007. Pari päivää sitten äidin kanssa harmiteltiin että meni meiltä tuo ohi, mutta samalla ajateltiin et kelpais se 27.07.07:kin. Saas nähdä saadaanko tuo.

Tulinpahan tännekin raportoimaan, kun ei tässä nukuttuakaan saa... Järki kyllä sanoo että pitäis yrittää levätä, mutta kuka hemmetti sitä malttais nukkua kun vuosien odotuksen jälkeen on jo näin lähellä! Mistä tulikin mieleen että jos vielä pari tuntia jatkuu tää niin sitten herätän tuon isännänkin. Antaa toisen vielä nukkua. Sairaalakassia vois kyllä vähän täydentää....

Hyviä öitä kaikille!
Miauku ja mussukka rv39+3

 
Onnea Hassukarhu, sirkku ja Sannis uudesta perheenjäsenestä :flower: :flower: :flower:

pietu- Yritähän jo poksahtaa. Tää on niin jännää!! Ihan vasta äskenhän me oltiin miittailemassa siellä Joensuussa ja nyt ollaan kaikki raskaana :heart: Miekin hännänhuippuna hurjilla viikoillani :D

Miauku Mie pidän siulle peukkuja, että yön aikana tulis lähtö :wave:

vaklaaja-mimo ja tausta-Takku rv.12+3
 
mimoniandra: Tiedätkö.. Minä ihan samaa tässä yks päivä mietin, että tais plussatuulet iskeä kunnolla koko kööriin, kun nyt ollaan kaikki neljä raskaana. Ja miten nopeasti on aika menny, kun alkaa täällä olla se h-hetki käsillä :) Toivotaan, että ei menisi yliaikaiseksi =)

 

Yhteistyössä