Lapsia 20 v vs 40v

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Nykypäivänä lastenhankinnan vähimmäisvaatimus tuntuu olevan se, että perheellä on talotehtaan vastapystytetty omakotitalo esikaupunkialueella sekä kaksi autoa. Ei ihme, että lasten teko viivästyy, kun tuohon tarvittavaa varallisuutta ei ihan heti kokoon polkaista.

Aikaisin lapsia tekevät sitten ne, joilla ei ole tuon kaltaisia vaatimuksia, kuten esim. mamut joiden suurperheelle riittää kunnan vuokrakolmio betonilähiöstä.
Ei tarvita omakotitaloa. Mutta kyllä p#$# le pitää itse kyetä vähintään vuokra maksamaan asunnosta joka on sen lapsen koti. Ei ihan oikeasti ole niin että lisäännytään muiden varoilla. Sen verran pitää olla rakkautta sitä tulevaa lasta kohtaan että huolehtii myös elämän realiteeteista. J

Matut onneksi huolehtii lopullisesti siitä että yhteiskunnan rahoitus loppuu. Sitten erotellaan jyvät akanoista - eikä se toki tarkoita etteikö nuoriakin vanhempia olisi. Mutta harkintaa enemmän siitä miten se lapsi elätään eikä pelkästään heittäydytä yhteiskunnan verkkojen varaan.
 
vierailija
Ei minua hävetä jos äitini tai isäni haluaa tehdä jotain mukavaa. Käyvät baarissa, matkoilla ja milloin missäkin. Ei kasvattanut minua niin itsekkääksi
Mä haluan nähdä kuinka suu pannaan kun alkaa äitipuolia tupsahdella thaimaasta ja isipuolina vaihtuvat 'Reijot".

Se homma kun ampuu usein yli, kuin lehmät oliai kesälaitumelle päästetty. Mutta kiva, voittehan te äitin kanssa jakaa vähän sänkykammarikokemuksia. Bilettää yhdessä ja vaihdella vaatteita. Aikuista toimintaa...
 
vierailija
Ei tarvita omakotitaloa. Mutta kyllä p#$# le pitää itse kyetä vähintään vuokra maksamaan asunnosta joka on sen lapsen koti. Ei ihan oikeasti ole niin että lisäännytään muiden varoilla. Sen verran pitää olla rakkautta sitä tulevaa lasta kohtaan että huolehtii myös elämän realiteeteista. J

Matut onneksi huolehtii lopullisesti siitä että yhteiskunnan rahoitus loppuu. Sitten erotellaan jyvät akanoista - eikä se toki tarkoita etteikö nuoriakin vanhempia olisi. Mutta harkintaa enemmän siitä miten se lapsi elätään eikä pelkästään heittäydytä yhteiskunnan verkkojen varaan.
Eikös sen, että "ei lisäännytä muiden rahoilla" tulisi kaiken logiikan mukaan tarkoittaa myös mm. sitä, että lapsi laitetaan yksityiseen päiväkotiin eikä anota hoitomaksuihin veronmaksajien almuja, vaan maksetaan hoidosta itse se täysi kymppitonni per vuosi? Puhumattakaan lukemattomista muista tukijärjestelmistä. Lapsilisistäkin kannattaa loiselämävastaisen vanhemman kieltäytyä.
 
vierailija
Eikös sen, että "ei lisäännytä muiden rahoilla" tulisi kaiken logiikan mukaan tarkoittaa myös mm. sitä, että lapsi laitetaan yksityiseen päiväkotiin eikä anota hoitomaksuihin veronmaksajien almuja, vaan maksetaan hoidosta itse se täysi kymppitonni per vuosi? Puhumattakaan lukemattomista muista tukijärjestelmistä. Lapsilisistäkin kannattaa loiselämävastaisen vanhemman kieltäytyä.
Vaikka minun lapseni on päiväkodissa palvelusetelillä, niin silti maksan enemmän veroja kuin saan takaisin. Maksan palkastani tuloveroja per kuukausi 1500 euroa. Tähän päälle kaikista ostoistani maksamani arvonlisävero, polttoainevero, kiinteistövero, leimavero, alkoholivero,mitä näitä nyt onkaan, niin en taatusti lisäänny muiden rahoilla. Varsinkin kun lapsen päivähoitokuluista puolet kuuluu tietenkin lapsen isälle, joka myös maksaa saman verran tuloveroja tms. Palkkatöissä olimme molemmat olleet yli 15 vuotta ennen lapsen tekoa eli sen verran toki myös "veroja varastossa". (Ja turha vedota koulutusten kuluihin yhteiskunnalle, opiskeluaikoina teimme samaan aikaan töitä ja lisäksi kaikki omat 4 vanhempaamme tekivät palkkatöitä lapsuutemme, nuoruutemme jne.)
Kotona loisiva on kuitenkin kokonaan miinusta yhteiskunnalle.
 
vierailija
Vaikka minun lapseni on päiväkodissa palvelusetelillä, niin silti maksan enemmän veroja kuin saan takaisin. Maksan palkastani tuloveroja per kuukausi 1500 euroa. Tähän päälle kaikista ostoistani maksamani arvonlisävero, polttoainevero, kiinteistövero, leimavero, alkoholivero,mitä näitä nyt onkaan, niin en taatusti lisäänny muiden rahoilla. Varsinkin kun lapsen päivähoitokuluista puolet kuuluu tietenkin lapsen isälle, joka myös maksaa saman verran tuloveroja tms. Palkkatöissä olimme molemmat olleet yli 15 vuotta ennen lapsen tekoa eli sen verran toki myös "veroja varastossa". (Ja turha vedota koulutusten kuluihin yhteiskunnalle, opiskeluaikoina teimme samaan aikaan töitä ja lisäksi kaikki omat 4 vanhempaamme tekivät palkkatöitä lapsuutemme, nuoruutemme jne.)
Kotona loisiva on kuitenkin kokonaan miinusta yhteiskunnalle.
Aamen!!

Muistutan myös näitä valtion elättämiä että te käytätte myös niitä verovaroin maksettuja juttuja siinä missä työssäkäyvät. Vink vink subjeltiivinen hoito ei ole ilmaista. Ei neuvolapalvelut. Ei terveydenhuolto. Ei peruskoulu.... lista on pitkä. Näitä käyttää kaikki. Sillä erolla että toiset myös tuo rahaa tuohon kassaan (käy töissä, maksaa veroja). Taas toiset lisääntyy vailla huolen häivää ja maksattaa veronmaksajilla vielä osittain asumisen, nostaa mahdollisesto toimeentulotukea ym ym. Verukeella koska lapsi tarvii.

Sitä siis kannattaa miettiä vauva kuumessa että kenen tulisi noin pääsääntöisesto elättää lapsi... ja onko siihen rahkeita. Se ei toki suoraan ole verrattavissa ikään. Mutta harvempi 20 vuotias kovin stabiilia taloutta on vielä ehtinyt rakentaa. Osa toki on, osalla "pappa betalar"... mutta yleensä tuossa vielä rakennetaan pohjaa sille perheelle. Pesää. Paitsi "käki"-ihmiset joilla ei huolta huomisesta vaan pelkkä oma "minun pitää saada nyt kaikki ja heti".
 
Pin
Vaikka minun lapseni on päiväkodissa palvelusetelillä, niin silti maksan enemmän veroja kuin saan takaisin. Maksan palkastani tuloveroja per kuukausi 1500 euroa. Tähän päälle kaikista ostoistani maksamani arvonlisävero, polttoainevero, kiinteistövero, leimavero, alkoholivero,mitä näitä nyt onkaan, niin en taatusti lisäänny muiden rahoilla. Varsinkin kun lapsen päivähoitokuluista puolet kuuluu tietenkin lapsen isälle, joka myös maksaa saman verran tuloveroja tms. Palkkatöissä olimme molemmat olleet yli 15 vuotta ennen lapsen tekoa eli sen verran toki myös "veroja varastossa". (Ja turha vedota koulutusten kuluihin yhteiskunnalle, opiskeluaikoina teimme samaan aikaan töitä ja lisäksi kaikki omat 4 vanhempaamme tekivät palkkatöitä lapsuutemme, nuoruutemme jne.)
Kotona loisiva on kuitenkin kokonaan miinusta yhteiskunnalle.
Siis ajatteletko olevasi kovakin nettomaksaja 1500e veroillasi? :ROFLMAO:
 
Pin
Jos vertaa ihmisiin, joiden nettomaksuosuus on miinusmerkkinen joka kuukausi, niin kyllä. Tiedän toki olevani keskituloinen, mutta keskituloisten veroilla tätä yhteiskuntaa pyöritetään. Johtuen ihan siitä, että keskituloisia on reippaasti enemmän kuin rikkaita.
Niin no riippuu miten sinä nyt lasket tämän nettomaksajuutesi... en kyllä mitenkään päin nopealla laskutoimituksella saa sinusta muiden maksajaa. Parhaiten tienaava 10% maksaa btw noin 70% ansiotuloverokertymistä.
Ajatteletko siis, että se pienituloinen ihminen ei saisi hankkia tähän maahan lapsia(ja meillä kun on syntyvyys jo laskenut ongelmaksi asti)? Että heidän lisääntymisensä ei ole ihan niin arvokasta kuin sinun, omasta mielestä nettomaksajan?
 
vierailija
Niin no riippuu miten sinä nyt lasket tämän nettomaksajuutesi... en kyllä mitenkään päin nopealla laskutoimituksella saa sinusta muiden maksajaa. Parhaiten tienaava 10% maksaa btw noin 70% ansiotuloverokertymistä.
Ajatteletko siis, että se pienituloinen ihminen ei saisi hankkia tähän maahan lapsia(ja meillä kun on syntyvyys jo laskenut ongelmaksi asti)? Että heidän lisääntymisensä ei ole ihan niin arvokasta kuin sinun, omasta mielestä nettomaksajan?
Tärkeintä on se, että käy töissä. Vaikka olisikin pienituloinen, niin silti pitäisi käydä töissä. Vaikka maksaisi kuussa vain kymmenesosan siitä mitä minä, niin silti se auttaa yhteiskunnan pyörittämistä. Ongelmaksi koen ihmiset, jotka eivät edes yritä hankkia töitä, vaan jäävät tarkoituksellisesti kotiin. Jos työikäinen ja työkykyinen ihminen ei käy töissä, niin se on ongelma yhteiskunnalle.
Olen nettomaksaja siinä mielessä, että maksan huomattavasti enemmän veroja yhteiskunnalle kuin mitä sieltä saan rahaa takaisin. Aikaisemmassa kirjoituksessa, johon tuon kommenttini kirjoitin, nimenomaan vedottiin siihen, että työssäkäyvät eivät saisi käyttää yhteiskunnan palveluita (eli pitäisi maksaa kokonaan hoitomaksut ja kieltäytyä lapsilisistä), Mielelläni jättäisinkin maksamatta vastaavalla määrällä veroja ja maksaisin nuo jutut itse.
 
vierailija
Niin no riippuu miten sinä nyt lasket tämän nettomaksajuutesi... en kyllä mitenkään päin nopealla laskutoimituksella saa sinusta muiden maksajaa. Parhaiten tienaava 10% maksaa btw noin 70% ansiotuloverokertymistä.
Ajatteletko siis, että se pienituloinen ihminen ei saisi hankkia tähän maahan lapsia(ja meillä kun on syntyvyys jo laskenut ongelmaksi asti)? Että heidän lisääntymisensä ei ole ihan niin arvokasta kuin sinun, omasta mielestä nettomaksajan?
Nopealla laskutoimituksella: jos veroja maksaa arviolta kuukaudessa 1500 euroa palkkatuloista ja 2000 euroa muina veroina ja käyttää yhteiskunnan palveluita tuon 1200 euroa kuukaudessa päivähoitomaksun verran sekä ehkä 200 euroa kuukaudessa muiden palvelujen omaan osuuteen, niin kyllä silloin on nettomaksaja.
 
vierailija
Niin no riippuu miten sinä nyt lasket tämän nettomaksajuutesi... en kyllä mitenkään päin nopealla laskutoimituksella saa sinusta muiden maksajaa. Parhaiten tienaava 10% maksaa btw noin 70% ansiotuloverokertymistä.
Ajatteletko siis, että se pienituloinen ihminen ei saisi hankkia tähän maahan lapsia(ja meillä kun on syntyvyys jo laskenut ongelmaksi asti)? Että heidän lisääntymisensä ei ole ihan niin arvokasta kuin sinun, omasta mielestä nettomaksajan?
Veroja ja maksuja kertyy verottajan mukaan eniten tuloluokkaan 35 000 – 54 999 kuuluvilta henkilöasiakkailta.

Tämä tuloluokka maksoi viime vuonna 29 prosenttia kaikista tuloveroista eli noin 8,8 miljardia euroa. Tuloluokkaan kuuluu 19,2 prosenttia henkilöasiakkaista eli 887 000 ihmistä.

Alle 34 999 euroa ansaitsevien tuloluokkien osuus veropotista oli vuonna 2015 hieman pienempi kuin 2014. Vuonna 2015 he maksoivat 29,1 prosenttia henkilöasiakkaiden tuloveroista.

Verottaja huomauttaa, että sen sijaan yli 75 000 euroa ansaitsevien osuus veroista nousi. He edustavat vain 4,1 prosenttia henkilöasiakkaista ja maksavat liki 27 prosenttia veroista.

Eli 70 prosenttia tulee henkilöiltä, jotka tienaavat alle 54999 euroa kuukaudessa. Ei toisinpäin.
 
vierailija
Kaikista parasta on, kun ei hanki lapsia lainkaan. Tässäkin ketjussa pistää silmään, miten kaikki vanhemmat vain odottavat sitä kuuluisaa omaa aikaa, joka koittaa, kun lapsoset lentävät pesästä.
 
faktaa
Veroja ja maksuja kertyy verottajan mukaan eniten tuloluokkaan 35 000 – 54 999 kuuluvilta henkilöasiakkailta.

Tämä tuloluokka maksoi viime vuonna 29 prosenttia kaikista tuloveroista eli noin 8,8 miljardia euroa. Tuloluokkaan kuuluu 19,2 prosenttia henkilöasiakkaista eli 887 000 ihmistä.

Alle 34 999 euroa ansaitsevien tuloluokkien osuus veropotista oli vuonna 2015 hieman pienempi kuin 2014. Vuonna 2015 he maksoivat 29,1 prosenttia henkilöasiakkaiden tuloveroista.

Verottaja huomauttaa, että sen sijaan yli 75 000 euroa ansaitsevien osuus veroista nousi. He edustavat vain 4,1 prosenttia henkilöasiakkaista ja maksavat liki 27 prosenttia veroista.

Eli 70 prosenttia tulee henkilöiltä, jotka tienaavat alle 54999 euroa kuukaudessa. Ei toisinpäin.
On laskettu, että noin 69-72% tulee oikeasti luodusta rahasta hyvätuloisten takuista, yritysten ja palkkojen verotuksen muodossa. Kyllä se niin päin menee, riippuu miten ajattelette asiaa ja mistä päin katsoo. Monen keskituloisen palkkakin maksetaan suoraan valtion kassasta, eli hyvätuloiset rahoittaa. :)
 
Pin
Nopealla laskutoimituksella: jos veroja maksaa arviolta kuukaudessa 1500 euroa palkkatuloista ja 2000 euroa muina veroina ja käyttää yhteiskunnan palveluita tuon 1200 euroa kuukaudessa päivähoitomaksun verran sekä ehkä 200 euroa kuukaudessa muiden palvelujen omaan osuuteen, niin kyllä silloin on nettomaksaja.
Nyt tuli kieltämättä HYVIN nopea laskutoimitus... :D Näihin on tietenkin vaikka minkälaisia laskureita kuka maksaa ja mitä maksaa, kuka sitten on oikea nettomaksaja jne, mutta kyllä sitä nyt suuntaa-antavasti saa laskettua. Varmaan pitäisi nyt yhdessä selvittää, mikä on kenenkin mielestä rahaa valtion kassaan ja mikä pelkkää kierrätystä, minkälaiset veroeurot on oikeasti "uutta rahaa", mistä asti lasketaan jne, että voidaan edes puhua samasta aiheesta. Ota kuitenkin huomioon muutkin kulut kuin päivähoitomaksu juuri tässä kuussa ja pari satkua asfaltista.

Oli miten oli, ei mua nyt ihan oikeasti kiinnosta oletko juuri sinä maksaja vai saaja, olen joka tapauksessa kannustamassa lisääntymään jos sille tielle lähtee ja henkisesti etenkin valmis siihen, oli sitten pienituloinen tai hyvätuloinen juuri sillä hetkellä. Ällöttävä koko keskustelu jotenkin, sieltä korkealta pilvistä kuvitellaan, että omistetaan koko lisääntymisoikeus ja ollaan niin parempaa porukkaa. :D
 
vierailija
Oikeasti ainoat kannattavat ihmiset Suomessa ovat pieni joukko hyväpalkkaisia yksityisen sektorin työntekijöitä, joiden tuottavuus on huippuluokkaa. Kaikki muut, kuten julkisen sektorin työntekijät, pienipalkkaiset yksityisen sektorin työntekijät, työttömät, eläkeläiset ym. ovat nettosaajia eli loiseläjiä, jotka elelevät ensin mainittujen kustannuksella.
 
vierailija
Nyt tuli kieltämättä HYVIN nopea laskutoimitus... :D Näihin on tietenkin vaikka minkälaisia laskureita kuka maksaa ja mitä maksaa, kuka sitten on oikea nettomaksaja jne, mutta kyllä sitä nyt suuntaa-antavasti saa laskettua. Varmaan pitäisi nyt yhdessä selvittää, mikä on kenenkin mielestä rahaa valtion kassaan ja mikä pelkkää kierrätystä, minkälaiset veroeurot on oikeasti "uutta rahaa", mistä asti lasketaan jne, että voidaan edes puhua samasta aiheesta. Ota kuitenkin huomioon muutkin kulut kuin päivähoitomaksu juuri tässä kuussa ja pari satkua asfaltista.

Oli miten oli, ei mua nyt ihan oikeasti kiinnosta oletko juuri sinä maksaja vai saaja, olen joka tapauksessa kannustamassa lisääntymään jos sille tielle lähtee ja henkisesti etenkin valmis siihen, oli sitten pienituloinen tai hyvätuloinen juuri sillä hetkellä. Ällöttävä koko keskustelu jotenkin, sieltä korkealta pilvistä kuvitellaan, että omistetaan koko lisääntymisoikeus ja ollaan niin parempaa porukkaa. :D
Miksi? Minä en kannustaisi joka tapauksessa lisääntymään, vaan puntaroisin aika monia eri asioita, muitakin kuin taloudellisia mahdollisuuksia. Jos nyt kannustaisin edes yhtään ketään lisääntymään, nimittäin aika ikävä tulevaisuus on viattomilla ihmistaimilla edessä, kun katsoo Suomen ja koko maapallon kokonaistilannetta.
 
Pin
Kotiäidit ovat tunnetusti kovia veronmaksajia, lisäksi vähän joka alan asiantuntijoita.
Eivät yleensä ole kotivuosinaan, pitäisikö olla? Jos nyt ei lasketa äitiystuista maksettavia veroja. Lasketaanko muuten kunnallisella työskentelevien veroeurot teidän mielestä? Eikö uusien veronmaksajien synnyttäminen ja kasvattaminen ole sinusta yhteiskunnan kannalta arvokasta? Vai mitä vihjaat kotiäideistä? En tiedä lasketaanko minut kotiäidiksi? Tuskin...
 
Pin
Miksi? Minä en kannustaisi joka tapauksessa lisääntymään, vaan puntaroisin aika monia eri asioita, muitakin kuin taloudellisia mahdollisuuksia. Jos nyt kannustaisin edes yhtään ketään lisääntymään, nimittäin aika ikävä tulevaisuus on viattomilla ihmistaimilla edessä, kun katsoo Suomen ja koko maapallon kokonaistilannetta.
Puhuin tuosta nettomaksaja vs nettosaaja.
 
vierailija
Oli miten oli, ei mua nyt ihan oikeasti kiinnosta oletko juuri sinä maksaja vai saaja, olen joka tapauksessa kannustamassa lisääntymään jos sille tielle lähtee ja henkisesti etenkin valmis siihen, oli sitten pienituloinen tai hyvätuloinen juuri sillä hetkellä. Ällöttävä koko keskustelu jotenkin, sieltä korkealta pilvistä kuvitellaan, että omistetaan koko lisääntymisoikeus ja ollaan niin parempaa porukkaa. :D
Eipä tässä kielletä ketään lisääntymästä. Halutaan vaan, että lisäännytään omilla rahoilla, ei yhteiskunnan tukiaisilla. Pienituloinenkin voi käydä töissä.
 
vierailija
Oli miten oli, ei mua nyt ihan oikeasti kiinnosta oletko juuri sinä maksaja vai saaja, olen joka tapauksessa kannustamassa lisääntymään jos sille tielle lähtee ja henkisesti etenkin valmis siihen, oli sitten pienituloinen tai hyvätuloinen juuri sillä hetkellä. Ällöttävä koko keskustelu jotenkin, sieltä korkealta pilvistä kuvitellaan, että omistetaan koko lisääntymisoikeus ja ollaan niin parempaa porukkaa. :D
Oikeastaan tähän muiden rahoilla elämisen ongelmaan ei ole kuin kaksi ratkaisua eli
a) kielletään pienituloisilta lisääntyminen
tai
b) poistetaan tuet ja samalla säännökset siitä, että liian köyhissä oloissa elävät lapset tulee ottaa huostaan.

Nimittäin jos köyhät joutuisivat jatkossa ottamaan mukaansa sillan alle asumaan myös lapsensa, niin siitä tulisi pirunmoiset huostaanottokulut, kun kaikki lapset pitäisi poliisin voimin hakea sieltä sillan alta ja laittaa lastenkoteihin. Toisin sanoen jos lisääntymistä ei köyhiltä kielletä (pakkosterilointi?) niin on vaan taloudellisten realiteettien vuoksi vaan hyväksyttävä se, että myös lapset asuvat sillan alla.
 

Yhteistyössä