Lapsia 20 v vs 40v

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Itse tunnen/tiedän äitejä, jotka tehneet lapsia juuri 20 ikävuoden tienoilla. Osa pärjäilee hyvin, mutta osa ei varmastikkaan ollut edes kypsiä äideiksi. Penikat nakellaan isovanhemmille hoitoon että päästään itse viettämään viikonloppuja baarissa. :D Sitten on myös näitä, jotka ovat jo eronneet.
 
Pin
Itse tunnen/tiedän äitejä, jotka tehneet lapsia juuri 20 ikävuoden tienoilla. Osa pärjäilee hyvin, mutta osa ei varmastikkaan ollut edes kypsiä äideiksi. Penikat nakellaan isovanhemmille hoitoon että päästään itse viettämään viikonloppuja baarissa. :D Sitten on myös näitä, jotka ovat jo eronneet.
Joo tähän mä syyllistyn, ai kauhea. Aion jatkossakin antaa innokkaan äitini ottaa meidän nelikon. Nyt äitini päätti, että ottaa tän kuun jokaisena viikonloppuna yhden illan kaikki lapset ja saadaan tehdä mitä huvittaa mieheni kanssa. Vai lasketaanko sitä enää paheelliseksi, kun ei olla enää niin nuoria? Eikö se ole aina halveksuttavampaa jos nuori haluaa käydä baarissa/shoppailemassa/illallisella/elokuvissa tms? Nuoren äidin täytyy olla aina "vähän parempi" että kelpaa teille paremille ihmisille.
 
vierailija
Eivät yleensä ole kotivuosinaan, pitäisikö olla? Jos nyt ei lasketa äitiystuista maksettavia veroja. Lasketaanko muuten kunnallisella työskentelevien veroeurot teidän mielestä? Eikö uusien veronmaksajien synnyttäminen ja kasvattaminen ole sinusta yhteiskunnan kannalta arvokasta? Vai mitä vihjaat kotiäideistä? En tiedä lasketaanko minut kotiäidiksi? Tuskin...
Mitähän veroja nämä "uudet veronmaksajat" tulevat tulevaisuudessa maksamaan, kun palkkatöitä, joista maksaa veroja, ei riitä nytkään kaikille ja tulevaisuudessa tilanne tulee vain pahenemaan. Ennaltahan ei myöskään voi tietää synnyttämiensä "uusien veronmaksajien"kykyä tulevaisuudessa maksaa veroja, jos vaikka sairastumisen vuoksi ei olekaan työkykyinen.

Eipä sillä, yksikään ihminen ei todellisuudessa lisäänny siksi, että motiivina olisi tuottaa "uusia veronmaksajia" yhteiskunnalle, et muuten sinäkään, vaikka sillä koetatkin suuresti ylpeillä.
 
vierailija
Joo tähän mä syyllistyn, ai kauhea. Aion jatkossakin antaa innokkaan äitini ottaa meidän nelikon. Nyt äitini päätti, että ottaa tän kuun jokaisena viikonloppuna yhden illan kaikki lapset ja saadaan tehdä mitä huvittaa mieheni kanssa. Vai lasketaanko sitä enää paheelliseksi, kun ei olla enää niin nuoria? Eikö se ole aina halveksuttavampaa jos nuori haluaa käydä baarissa/shoppailemassa/illallisella/elokuvissa tms? Nuoren äidin täytyy olla aina "vähän parempi" että kelpaa teille paremille ihmisille.
Syyttikö joku juuri sinua? Ihme ammattiloukkaantuja. Nuorissa äideissä on sekä hyviä että huonoja äitejä (aivan kuten vanhemmissakin äideissä). Nuorten äitien huonous pistää siinä mielessä silmään, että se vanhempana olemisen vaikeus heillä saattaa johtua nuoruuden kypsymättömyydestä. Muutama vuosi lisää ja vastuunotto lapsista ehkä olisi sujunut paremmin.
 
vierailija
Mitähän veroja nämä "uudet veronmaksajat" tulevat tulevaisuudessa maksamaan, kun palkkatöitä, joista maksaa veroja, ei riitä nytkään kaikille ja tulevaisuudessa tilanne tulee vain pahenemaan. Ennaltahan ei myöskään voi tietää synnyttämiensä "uusien veronmaksajien"kykyä tulevaisuudessa maksaa veroja, jos vaikka sairastumisen vuoksi ei olekaan työkykyinen.

Eipä sillä, yksikään ihminen ei todellisuudessa lisäänny siksi, että motiivina olisi tuottaa "uusia veronmaksajia" yhteiskunnalle, et muuten sinäkään, vaikka sillä koetatkin suuresti ylpeillä.
Tulevaisuudessa verotus keskittyy yritysveroihin, koska yritysten voitot kasvavat huomattavasti sen johdosta, että työvoima muuttuu ilmaiseksi palkkatyön loppuessa. Ilmaistyöntekijöiden eli loiseläjien tukirahat (kaikille samat 9 euroa päivässä eli tasatulomalli) maksetaan sitten niistä yritysveron tuotoista.
 
Pin
Syyttikö joku juuri sinua? Ihme ammattiloukkaantuja. Nuorissa äideissä on sekä hyviä että huonoja äitejä (aivan kuten vanhemmissakin äideissä). Nuorten äitien huonous pistää siinä mielessä silmään, että se vanhempana olemisen vaikeus heillä saattaa johtua nuoruuden kypsymättömyydestä. Muutama vuosi lisää ja vastuunotto lapsista ehkä olisi sujunut paremmin.
Ei, mutta otin esimerkiksi itseni kun sovin tuohon. :D En loukkaantunut.
 
Pin
Mitähän veroja nämä "uudet veronmaksajat" tulevat tulevaisuudessa maksamaan, kun palkkatöitä, joista maksaa veroja, ei riitä nytkään kaikille ja tulevaisuudessa tilanne tulee vain pahenemaan. Ennaltahan ei myöskään voi tietää synnyttämiensä "uusien veronmaksajien"kykyä tulevaisuudessa maksaa veroja, jos vaikka sairastumisen vuoksi ei olekaan työkykyinen.

Eipä sillä, yksikään ihminen ei todellisuudessa lisäänny siksi, että motiivina olisi tuottaa "uusia veronmaksajia" yhteiskunnalle, et muuten sinäkään, vaikka sillä koetatkin suuresti ylpeillä.
Tilannehan aaltoilee, sitä on vaikea ennustaa minkälainen tilanne on vaikka 15 vuoden päästä. En ole väittänyt, että tein lapsia vain siksi, että he maksaisivat veroja. :D
 
vierailija
Mä en ole ihan vanha äiti mutta en toki nuorikaan, vaan siltä väliltä kun sain esikoiseni 25 vuotiaana, vuosien yrittämisen jälkeen. Olisin siis halunnut lapsia jo nuorena, mutta kävi näin, ja tyytyväinen olen tähän. Esikoisen jälkeen sain vielä kolme pian peräkkäin, ja nyt lapsiluku täysi, vaikka todella nautin tästä ajasta, enkä vielä kaipaa sitä "kun lapset on isoja", elän täysillä tätä hetkeä. Mun mielestä äidit on äitejä, iästä riipumatta. Enemmän on yhteistä kuin eroja, oli sitten 20 tai 40. :)
 
Vierailija111
Mä haluan nähdä kuinka suu pannaan kun alkaa äitipuolia tupsahdella thaimaasta ja isipuolina vaihtuvat 'Reijot".

Se homma kun ampuu usein yli, kuin lehmät oliai kesälaitumelle päästetty. Mutta kiva, voittehan te äitin kanssa jakaa vähän sänkykammarikokemuksia. Bilettää yhdessä ja vaihdella vaatteita. Aikuista toimintaa...
Sun oma käytös ei kyllä ole mitenkään aikuismaista kun teet noin typeriä ja lapsellisia oletuksia.
 

Yhteistyössä