LASTEN HOITO???

  • Viestiketjun aloittaja maukunen
  • Ensimmäinen viesti
Ylpeä kotiäiti
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.08.2005 klo 10:43 Vieras kirjoitti:
Ja minä uskallan väittää et olen varmasti parempi äiti lapsilleni olemalla töissä!Kotona ollessani olen aidosti läsnä ja on kova halu viettää aikaa lasten kanssa...Väitänpä että koko ajan kotona olevat äidit eivät panosta lapsiinsa samalla tavalla!Kotona olemiseenkin kun jotenkin turtuu ja pyykkääminen yms ei tunnu kauhean mielekkäältä....
Mistäs Sinä työssäkäyvänä äitinä tiedät, miten paljon me kotiäidit panostamme lapsiimme =)? Varsinkin, kun olet itse töissä. Ja onko pyykkääminen mielekkäämpää kotityötä työssäkäyville äideille? Voi taivas, mitä asenteita Sinulla on kotiäitejä kohtaan!

Olen kotiäiti ja erittäin ylpeä valinnastani =)! Taatusti tulevat lapseni paremmin täällä kotona hoidettua, kuin täyteenahdetussa päiväkodissa tai elämäänsä kyllästyneellä perhepäivähoitajalla. Kaikki päivähoitopaikat eivät voi laadukkaalla hoidollaan kehuskella.

Mistä muuten tiedät, mitä lapsesi ajattelevat? Menisivätkö lapsesi mieluummin päivähoitoon, vai haluaisivatko he jäädä kotiin, jos lapsesi saisivat valita? Sanopas se.

Valitettavasti lasten mielipidettä ei kuunnella, vaan aikuiset päättävät työssäkäynnistä ja lasten viemisestä päivähoitoon, itsekkäästi omien etujensa mukaan :( .

Kasvatusalan arvostetuimmat asiantuntijat Suomessa ovat muuten sitä mieltä, että alle 3-vuotiaat lapset pitäisi hoitaakin kotona =) . Mitäs siihen sanot?
 
minusta on ainakin kiva olla kotona ja kyllä todellakin kerkeen panostaa lapsiini, koti pysyy siistinä, lapset saavat terveellistä kotiruokaa ja rakkautta ja syliä juuri silloin kun vain tarvitsevat. meillä tulee lapset ensin ja sitten mies ja viimesenä minä itse. rakastan kotitöitä ja lasten kuskaamista kerhoihin ja puistoihin. tottakai välillä uuvuttaa, mutta se kuuluu elämään. ja kun kuopus täyttää sitten joskus sen 3v niin sitten jatkan töitäni perhepäivähoitajan ja taas voin olla kotona lasten kaa
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.08.2005 klo 16:38 Ylpeä kotiäiti kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.08.2005 klo 10:43 Vieras kirjoitti:
Ja minä uskallan väittää et olen varmasti parempi äiti lapsilleni olemalla töissä!Kotona ollessani olen aidosti läsnä ja on kova halu viettää aikaa lasten kanssa...Väitänpä että koko ajan kotona olevat äidit eivät panosta lapsiinsa samalla tavalla!Kotona olemiseenkin kun jotenkin turtuu ja pyykkääminen yms ei tunnu kauhean mielekkäältä....
Mistäs Sinä työssäkäyvänä äitinä tiedät, miten paljon me kotiäidit panostamme lapsiimme =)? Varsinkin, kun olet itse töissä. Ja onko pyykkääminen mielekkäämpää kotityötä työssäkäyville äideille? Voi taivas, mitä asenteita Sinulla on kotiäitejä kohtaan!

Olen kotiäiti ja erittäin ylpeä valinnastani =)! Taatusti tulevat lapseni paremmin täällä kotona hoidettua, kuin täyteenahdetussa päiväkodissa tai elämäänsä kyllästyneellä perhepäivähoitajalla. Kaikki päivähoitopaikat eivät voi laadukkaalla hoidollaan kehuskella.

Mistä muuten tiedät, mitä lapsesi ajattelevat? Menisivätkö lapsesi mieluummin päivähoitoon, vai haluaisivatko he jäädä kotiin, jos lapsesi saisivat valita? Sanopas se.

Valitettavasti lasten mielipidettä ei kuunnella, vaan aikuiset päättävät työssäkäynnistä ja lasten viemisestä päivähoitoon, itsekkäästi omien etujensa mukaan :( .

Kasvatusalan arvostetuimmat asiantuntijat Suomessa ovat muuten sitä mieltä, että alle 3-vuotiaat lapset pitäisi hoitaakin kotona =) . Mitäs siihen sanot?
Naurettavan yksipuolinen tuo sinunkin näkemys... :LOL: AIVAN KUIN LAPSELLA OLISI ASIAT HYVIN VAIN JOS ÄITI HOITAA KOTONA!!!??
Mistä pääyttelit ettei minulla ole kokemusta kotiäitiydestä?Olen kyllä kokeillut sitäkin.
Lapseni ei myöskään ole perhepäivähoidossa, joten teit hätiköityjä arvioita!Olemme mieheni kanssa sovitelleet työvuorojamme parhaan kykymme mukaan ja osa-aikaisesti meillä on lastenhoitaja kotona...JOTEN TUSKINPA LAPSEMME TÄSTÄ TRAUMOJA SAA!!!! :kieh:
Ole sinä ylpeä kotiäitiydestäsi, MUTTA älä koe olevasi parempi äiti vain sen takia!Kyllä kuule työssäkäyvätkin äidit lasten parasta haluaa ja muistappa sekin että toisilla ei ole mahdollisuutta kotiäitiyteen rahallisestikkaan...Olisiko mielestäsi järkevää myydä perheen koti vain sen vuoksi että voisi hoitaa lasta kotona?Minusta ei...
 
näin se onnistuu
Tuttavallani oli määräaikainen työ. Raskastahan se oli, vuorotyötäkin vielä. Palkka pieni. Siitä piti maksaa koko vuokra, asumistukeen ei ollut oikeutettu. Eihän sillä lasta elätetä, sossu onneksi auttoi.

Tuttava hankki itselleen "lopputilin" eli semmosen tilanteen, ettei työsyhdetta enää uusttu/jatkettu. Eikä häntä siihen lafkaan taatusti toiste töihin pyydetä, eikä esimiehiltä kehuja juurikaan tule saamaan! kyllä hän niin fiksusti osasi itsensä markkinoida ulos työpaikastaan ja työelämästä.

Hän on tyytyväinen nyt tilanteeseen. Lapsi aloitti just ekaluokan ja hän pystyy olemaan kotona laittamassa lapsen kouluun ja ottamaan vastaan, alkupäivinä varmaan saattoikin kouluun. Ei myöskään tarvitse miettiä ilta- ja viikonloppuhoitoa lapselle, kun on kotona.

Tuttava on siis tyttömänä. Eikä aiokaan ihan heti töihin etsiytyä! Miksi ihmeessä pitäisikään!?!?! Hän nauttii ansiosidonnaisesta 500 pv. Hän saa myös asumistuen.

Työssäkäyntiin verrattuna hän häviää joka kuukausi 80 e, mutta ei hätää: hän hakee toimeentulotukea. Myös seurakunnalta diakoniatyöltä hän hakee avustusseteleitä, jos sossu ei tarpeeksi auta.

Hän on kehittynyt varsin taitavaksi kerjääjäksi, lapsi myös. Kun sukulainen tulee kylään, hän ostattaa ja maksattaa aivan huomaamatta tällä kaikenlaista. Lapsi toimittaa myös äidin puolesta kerjuureissujaan: anna rahaa että äiti voi ostaa ruokaa, koska äidillä ei ole rahaa eikä ole mitään ruokaa jääkaapissa.

Toinen keino pärjätä on hankkia riittävän hyvätuloinen mies. On varaa jäädä kotiin, kun mies maksaa kaiken. Siivooja tulee kerran viikossa kotiin, ettei rouvan tarvitse pikku kätösiään pilata luutuusvesissä ja pysyy sievänä joka pv.

Elättejä molemmat lajikkeet.
 
Nelthilta
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.08.2005 klo 15:58 maukunen kirjoitti:
Kuule "tintti" Verotuksella tarkoitan sitä että 631e, työmarkkinatuesta menee veroja 22prossaa.

Se on suhteessa palkkaan verrattuna suurempi prossa .
Joten Halloo :LOL:
Joo kai, mutta absoluuttisesti aika naurettavan pieni raha. Ja sitä paitsi et sinä tuota rahaa ole alkujaankaan tienannut, vaan tukena saanut.

 
pienten äiti
en tuista tiijä kun en niitä ole hakenu mut halusin vaan kertoa oman mielipiteen. kunnioitan suuresti kotiäitejä sillä he tekevät arvokasta työtä: kasvattavat lapsiaan. arvostan suuresti myös lastenhoitajia (kotona/tarhassa) koska hekin kasvattavat lapsia, antavat virikkeitä, ruokkivat jne.
toiset löytävät elämänsisällön lasten- ja kodinhoidosta, toiset löytävät elämänsisällön työstä siivoojina, opettajina, lääkäreinä tai kaupankassalla asiakaspalvelussa. toiset tekee työtä lyhentääkseen lainaa, toisille on tärkeää että näkevät päivittäin aikuisia.
rakastavatko he lapsia vähemmän, sitä en tiedä, mutta lasten kannalta on tärkeää että äiti/isä saavat mielestä elämänsisältöä, ehkä jo se että tietää saavansa kuun lopussa tilipussin, on joillekin tärkeää, senkin voi kääntää niin että onko se sitten tärkeämpää kun yhteinen aika lasten kanssa. ja ihan oikein kysytty. minusta pitääkin välillä kyseenalaistaa elämänarvonsa, se on ihan tervettä.
itse olen pähkäillyt muutaman kuukauden siitä mikä on oikein lapsilleni mutta rehellisesti sanottuna itsekkäät syyt estävät lopettamasta töitä ja sitten tietty kun ei saa palkaa, mitää miettiä tarkaa miten penninsä käyttää. onko se sen väärtti että näkee lapsensa kasvavan muulloinkin kun illalla väsyneenä - kyllä varmasti.
sitten on vielä huoli siitä että pystyy tarjoamaan kyllin virikkeitä lapselle joka koko ajan haluaa oppia uutta ja tehdä mielenkiintosia asioita sekä toisten lasten seuraa. on meillä kerho kerran viikossa ja leikkikentälläkin on lapsia, mutta ei niistä synny samanlaisia ystävyyssuhteita kun tarhassa.
joka tapauksessa kaikki palautteet kotiäideiltä ovat olleet sillä lailla positiivisia, että he ovat saaneet siitä paljon eivätkä ole valintaansa katuneet.
:wave:
 
Miten täällä aina on itsekästä olla töissä? Minusta työssäkäynti on tapa elättää itsensä. Toki muutakin työstä saa, riippuu alasta ja ihmisestä. Mutta ennenkaikkea työtä tehdää, jotta voidaan kustantaa eläminen jan lapset.

 
Kuule joskus se on vain pakko.Kun 500? on tulot ja sillä pitäisi kahden vaipat ja toisen nannin ja laskut ja kaikki maksaa niin aika tiukaksi menee.Miehellä on veljensä kanssa maatila(maito)ja tässä monta kuukautta menneet heidän rahansa siihen ja näin ollen 4henkeä ja kaikki tulee mun niskoille ja tuo 500?sisältää jo lapsilisätkin.Eli ei siinä kyllä paljoa hurrata.Kun tarjousten perässäkään ei pysty juokseen kun 40km on kaupunkiin.Ei siellä ihan joka päivä viitsi käydä tarjousten perässä juoksemassa.Bensakin jo maksaa enempi.
 
Nelthilta
Etkös sinä Maukunen juuri tuolla työmarkkinatukea kehunut saavasi, jos siitä kerran veroakin maksat? Ole kumminkin minun puolestani kotona, jos siitä tyydytystä saat.

Ei se kumminkaan ole ihan sattumaa, että vain alle vuoden vanhan kotihoidosta maksetaan äidille ansiosidonnaista tukea. Vuoden vanhalle ei hoidossaolosta ole mitään haittaa, jos ei kyllä mitään vastaavaa hyötyäkään. Yhteiskunnan kokonaisetu kumminkin on mahdollisimman korkea työllisyysaste ja on tämä yhteiskunta sen verran rahaa minunkin kouluttamiseen pistänyt, että typerää olisi heittää tuo koulutus hukkaan. Varsinkin kun tietää, että pää hajoaisi kotiäitinä...
 
maukunen
Tottakait olen Työkkärissä työnhakijana, tarkoitan tässä nyt sitä että olin 11vuotta kotiäitinä.
Nyt olen ollut kolme vuotta työttömänä työnhakijana, taäytyyhän sitä jossain olla, ei sossu rupee ketään elättää jos sanot vaan et haluut olla kotona.
Pointtihan tässä minun aloittamassa keskustelussa on ollut se, että hoida ja hoitakaa itse lapsenne ainakin sinne kolmevuotiaaksi, ei kellään ole niin kiire töihin...

Mutta täällähän tuntuukin olevan paljon Äitejä joiden pää ei kestä olla kotona.
Olisi varmaankin ainakin sen ekan lapsen jälkeen kannattanut olla hankkimatta lisää.
Sitä paitsi niinkuin jo aikaisemmin sanoin ei teistä kukaan ole minua elättänyt, itse olen myöskin työmarkkina-tukeni ansainnut olemalla 14vuotiaasta työssä aina tuonne,kolmekyppiseen asti.

Sitä paitsi olen tämän kolmen viimeisen vuoden aikana saanut ainoastaan kaksi kolmen kuukauden työpestiä, sekä käynyt muutamia kursseja. Mutta kun koti-äitinä oloa ei arvosteta, niin ei myökään töitä saa, sen jälkeen

:attn: :attn: :attn:
 
Kotiäidin rooli kunniaan, onhan lapset meidän tulevaisuutemme. Mutta ei työssäkäynti silti mikään paha asia ole. Minusta työssäkäynti on tapa turvata tulevaisuutta, budjetti ei kestä mitään notkahduksia, jos vain tuilla elää. Jos kauan työelämästä pois nykyaikana, niin ei sinne takaisin pääse. Kuten itsekin huomasit, niin hankalaa on usean vuoden kotona olon jälkeen päästä töihin. ALastasi en tiedä, mutta moni ala kehittyy ja vaikka kotityö on arvokasta, niin eivät halua palkata sellaista, joka jäänyt jälkeen.

Työssäkäyvät äidit tekevät kahdenkertaisen urakan. Ja kantavat vielä huonoa omaatuntoa. Kylä lapsen kehitystä voi työssäkäyväkin seurata.

Penniä saa venyttää vaikka työssä käykin. Ei siis edes penninvenytyksen jalosta taidosta kyse.

 
maukunen
MITEN TYÖSSÄ KÄYVÄT ÄIDIT, TEKEVÄT VIELÄ ENEMMÄN KUIN KOTI-ÄIDIT???

VIET LAPSESI HOITOON JA SEN JÄLKEEN MENET TÖIHIN. TÖITÄHÄN KOTI-ÄITIKIN TEKEE VIELÄPÄ SENKIN JÄLKEEN KUN MUUT NUKKUVAT.

SIKSI TOISEKSEEN, JOS OLET SAIRAS NIIN VOIT VIEDÄ LAPSESI HOITOON, KOTI-ÄITI EI VOI.

KERROMPA PIENEN TARINAN JOKA ON TOSI.
VANHEMMAT TYÖSSÄ MOLEMMAT HYVÄPALKKAISI LAPSIA VAIN KAKSI HEKIN VIETY HETI TARHAAN JO VUODEN IKÄISENÄ.

ON KUULEMMA KIVAA TULLA TÖISTÄ KOTIIN, KUN KOTI ON PUHDAS EIHÄN SIELLÄ OLE KUKAAN OLLUTKAAN AAMUN JÄLKEEN.JA SITTEN PIKA-RUOKA LAPSILLE JA LAPSET ULOS PARI TÖLKKIÄ OLUTTA JA SAUNAAN, ETTÄ VOI RENTOUTUA RASKAAN PÄIVÄN JÄLKEEN, YMS... :attn:
 
Nelthilta
Maukunen. Vuodatuksestasi päätellen et kyllä tosiaan ole pitkään aikaan ollut töissä. Meinaan, jos tosiaan pidät työssäkäyvän äidin elämää noin helppona... En minä vain oikein ymmärrä, miten voit pitää työelämästä putoamista (pitkien perhevapaiden takia) jotenkin hyvänä ja suositeltavana vaihtoehtona.

Joo, ja mulla ei ole vielä tämä esikoinen syntynyt, mutta tunnen sentään itseni jo sen verran hyvin, että tiedän ettei kotiäitiys ole minun osani. Monestakaan syystä. Eikä esikoinen jää ainoaksi (ainakaan tarkoituksella), koska tykkään että lapsi tarvitsee sisaruksia.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.08.2005 klo 19:49 maukunen kirjoitti:
MITEN TYÖSSÄ KÄYVÄT ÄIDIT, TEKEVÄT VIELÄ ENEMMÄN KUIN KOTI-ÄIDIT???

VIET LAPSESI HOITOON JA SEN JÄLKEEN MENET TÖIHIN. TÖITÄHÄN KOTI-ÄITIKIN TEKEE VIELÄPÄ SENKIN JÄLKEEN KUN MUUT NUKKUVAT.

SIKSI TOISEKSEEN, JOS OLET SAIRAS NIIN VOIT VIEDÄ LAPSESI HOITOON, KOTI-ÄITI EI VOI.

KERROMPA PIENEN TARINAN JOKA ON TOSI.
VANHEMMAT TYÖSSÄ MOLEMMAT HYVÄPALKKAISI LAPSIA VAIN KAKSI HEKIN VIETY HETI TARHAAN JO VUODEN IKÄISENÄ.

ON KUULEMMA KIVAA TULLA TÖISTÄ KOTIIN, KUN KOTI ON PUHDAS EIHÄN SIELLÄ OLE KUKAAN OLLUTKAAN AAMUN JÄLKEEN.JA SITTEN PIKA-RUOKA LAPSILLE JA LAPSET ULOS PARI TÖLKKIÄ OLUTTA JA SAUNAAN, ETTÄ VOI RENTOUTUA RASKAAN PÄIVÄN JÄLKEEN, YMS... :attn:
No meillä ainakin töihin lähdön aamuisin tekee raskaaksi se ettei lapsemme nuku öitä hyvin ja aamulla väsyneenä töihin...Kotona ollessa kuitenkin voi lepäillä tarpeen tullen.Töissä on jaksettava vaikka öisin ei nukutakkaan...
Kotityöt odottaa myös kotiuduttua tekijäänsä, joten se kaikki mitä kotona ollessa tein päivän on tehtävä illan aikana!Lisäksi koen huonoa omaatuntoa siitä etten kerkie viettään tarpeeksi aikaani lapsen kanssa...mutta kirotun rahan takia on vain kestettävä!Periaatteeseeni ei kuulu elää pelkkien tukien varassa!!
:kieh:
 
maukunen
NETHILDA/ ON SULLA OMITUINEN ASENNE. HALUAT LAPSEN KENTIES VIELÄ LISÄÄ ....

MUTTA ET OLE MIKÄÄN KOTI-ÄITI TYYPPI.
KYSYMYS KUULUUKIN MIKSI HALUAT LAPSIA, JOTKA OVAT NIIN IHANIA VAIN PIENEN HETKEN????

ITSEEKKÄÄSTI AJATELTU JOS AIOT JO MUUTAMAN KENTIES VUODEN VANHANA VIEDÄ LAPSESI HOITOON....
EN JYMMÄRRÄ TÄTÄ. KYSYMYS KUULUUKIN MIKSI HANKIT JA VELÄPÄ SAATKIN LAPSIA, SEN TAKII KUN NE NIINKUIN KUULUU OLLA???? :LOL: :attn: :wave: :wave: :wave:
 
Olen myös samaa mieltä, tukien varassa ei kuulu elää jos voi itsensä muuten elättää. Äitiysloma ja vanhempainlomka tietysti asia erikseen. Hoitovapaalla on eri asia olla jos varaa on ja vakityö odottamassa (ts. työtä on varmuudella myös tulevaisuudessa, eli tämä takaa lapsille ja sinulle itsellesi varmuutta tulevaisuudessa).

Kyllä työssäkäyvä vanhempi tekee samat asiat kuin kotona olevakin. Kyllä pyykkiä tulee myös hoidossa lapsilta ja kyllä tiskiä yms. kun ollaan kotona.

Kyllä minun tuttavapiirissäni työssäkäyvien vapaa-aika kuluu lasten kanssa, ei saunassa yksin rentoutuen. Ja viikonloput ovat perheen omaa aikaa.

Työllä kustannetaan lapsien ja oma elämä. Se ei ole ylellisyyden tavoittelua, siitä pitää palkkataso ja verotus ja progressiviset maksut huolen. Toki palkka on suurempi kuin työmarkkinatuki ja palkalla tekee enemmän, jos se nyt sinusta ahneutta ja oman edun tavoittelua on. Mutta minusta on parempi, että lapsilla on todennäköisemmin turvatumpi elämä myös tulevaisuudessa, jos vanhemmalla on työpaikka. Eikä mitään merkkivaatteita tai ulkomaanmatkoja varten vaan normaalia elämää varten. Kyllä kynnelle kykenevän pitää koettaa elättää ITSE itsensä ja lapsensa.

Lapsia hankitaan muista syistä kuin että se vain kuuluu tiettyyyn vaiheeseen...Tai pikemminkin lapsia saadaan.

Mutta hyvä olisi jos olisi enemmän vaihtoehtoja esim. osa-aikaiseen työhön lasten ollessa pieniä. Kaikilla aloilla tämä ei ole mahdollista, järjestelyistä johtuen (siis työjärjestelyistä). Laki on olemassa, mutta ei se esim. pätkätyöntekijöille anna mahdollisuuksia ellei pitkään ole sitten ollut ao. putiikissa.
 
Ja Maukunen, lisäys vielä. Jos todella on vaihtoehto, että voi taloudellisesti ja työnpuolesta valita, että palaako työhön tai pitääkö vapaata tms etätyötä kotoa käsin, on onnellisessa asemassa. En uskoisi että kukaan riemumielin vie lasta äitiysloman jälkeen. Mielestäni olisi ihan hyvä, jos meillä Suomessa äitiysloma ja vanhempainloma olisi pidempi kuten myös Ruotsissa. Siellä myös osa.aikaista työtä enemmän pienten lasten vanhemmilla.

Miten muuten yksinhuoltajat tekisivät, kun ei ole elättäjää?Vai onko niin että heillä ei ole oikeutta lapsiinsa, kun yksinhuoltajia ovat ja miestä eivät kyenneet pitämään? Ajattele, heillä ei varaa valita (ellei jää yhteiskunnan elätiksi).Huom. eriasia jos todella ei ole työtä tms.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.08.2005 klo 09:24 maukunen kirjoitti:
Tottakait olen Työkkärissä työnhakijana, tarkoitan tässä nyt sitä että olin 11vuotta kotiäitinä.
Nyt olen ollut kolme vuotta työttömänä työnhakijana

ottaaks sua yhteiskunnanloinen päähän ku täällä paasaat..mene töihin ja lopeta se itkeminen!!!!!!! :LOL: :LOL: :LOL: :LOL:
 
Koivu
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.08.2005 klo 09:24 maukunen kirjoitti:
Tottakait olen Työkkärissä työnhakijana, tarkoitan tässä nyt sitä että olin 11vuotta kotiäitinä.
Nyt olen ollut kolme vuotta työttömänä työnhakijana, taäytyyhän sitä jossain olla, ei sossu rupee ketään elättää jos sanot vaan et haluut olla kotona.
Pointtihan tässä minun aloittamassa keskustelussa on ollut se, että hoida ja hoitakaa itse lapsenne ainakin sinne kolmevuotiaaksi, ei kellään ole niin kiire töihin...

Mutta täällähän tuntuukin olevan paljon Äitejä joiden pää ei kestä olla kotona.
Olisi varmaankin ainakin sen ekan lapsen jälkeen kannattanut olla hankkimatta lisää.
Sitä paitsi niinkuin jo aikaisemmin sanoin ei teistä kukaan ole minua elättänyt, itse olen myöskin työmarkkina-tukeni ansainnut olemalla 14vuotiaasta työssä aina tuonne,kolmekyppiseen asti.

Sitä paitsi olen tämän kolmen viimeisen vuoden aikana saanut ainoastaan kaksi kolmen kuukauden työpestiä, sekä käynyt muutamia kursseja. Mutta kun koti-äitinä oloa ei arvosteta, niin ei myökään töitä saa, sen jälkeen

:attn: :attn: :attn:
Mitähän sun lapset on oppineet? Miten eletään toisten rahoilla tekemättä itse mitään?

Aika törkeetä haukkua toisia, jotka on maksaneet sun oleskelun, siitä että käyvät töissä ja siis maksavat sun päivärahas.
 
maukunen

VOI TEITÄ MUUTAMIA POLOISIA
TE ETTE EDELLEENKÄÄN ELÄTÄ MUA TAI MUN LAPSIA....

KYLLÄPÄS TEIDÄN URA, NIIN SANOTTUJEN ÄITIEN NILKKAAN ON NYT PAHASTI KOLHAISTU...

ONNEKSI TÄÄLLÄ ON SENTÄS MUUTAMA JÄRKEVÄ IHMINEN, MUTTA NEHÄN OVATKIN "KOTI-ÄITEJÄ"

LUULETTEKOS TOSISSANNE, ETTÄ MAKOILEMME TÄÄLLÄ PÄIVÄT PITKÄT YMS..

JA NIINKUIN SANOI AIKAISEMMIN, TYÖSSÄ KÄYVÄ ÄIPPÄ SAA SAIRASTAA JA VIEDÄ LAPSENSAKIN HOITOON. TIEDÄN PALJONKIN TAPAUKSIA.... :kieh: :kieh: :kieh:
 

Yhteistyössä