Lasten synttärilahjoista kaverisynttäreillä

  • Viestiketjun aloittaja Ei voi olla totta
  • Ensimmäinen viesti
"Mimu"
Meilläkin yritetään pysyä noin 10€ lahjoissa kaverisynttäreillä, ostan tarjouksesta varastoon aina kun osuu kohdalle.
Kun esikoinen oli pieni, tais olla 2-3 v, kutsuin tuttuja äitejä lapsineen.
Yksi harvinaisen pihi äiti toi saippuakuplapullon, sen pienen. Oli vaikea pitää naama peruslukemilla ja hävetti jo sen äidin puolesta. Rahasta ei ollut kiinni vaan pihi mikä pihi.
Sama tyyppi yritti myydä mulle aikoinaan käytetyn tuttipullon kalliimmalla kuin kaupasta saa, kun olin ensin kuskannut häntä ilmaiseksi... Mä en kestä pihejä ihmisiä.
 
pokilop
Meillä on yksi lapsi ja hän käy 2- 3 kaverisynttäreillä vuodessa. Ostan noin 20 euron lahjan, jos summa on pienempi niin eihän sillä saa kun sellaista sälää jota jokaisellla on nurkat täynnä. Synttärit käyvät kyllä kalliiksi jos on useampi lapsi ja jokainen käy useila kutsuilla.
 
"aapee"
Lapsi itse tykkkäsi kynsilakasta, varsinkin kun lahjan antajat (siskot, siis tämä kynsilakka tuli yhdeltä perheeltä) markkinoivat sitä kovaan ääneen että "vau, katso miten hieno, nyt voit lakata kynnet". Tämä on mielipidepalsta ja tulin kertomaan mielipiteeni, jota lapseni ei tiedä, eikä lahjan antajat tai heidän vanhempansa.

Mimu ymmärsi pointtini. Pihit ihmiset ovat jotenkin noloja, ja tulee hieman hyväksikäytetty olo, varsinkin kun on itse tehnyt paljon kyseisen perheen eteen. No mutta elämä jatkuu :)
 
.vieras
Jep jep, onneks meillä päin riittää synttäreille kuin synttäreille viedä lahja ku lahja. Kaikki ei edes tuo lahjaa.
Meillä ihan hitit ollu ne muutaman euron legon yllätys pussit ja erilaiset keräilykortit. Mua ahdistaa ajatus, että lasten synttäreille tuodaan hirveen kallita lahjoja. Pääasia kuitenkin on se hauskan pitäminen kavereiden kanssa.
 
o ou
Minäpä laitoin erään lapsen äidille viestiä, että saako tyttäreni tulla juhliin vaikkei ole lahjaa ollenkaan....Sai mennä, koska perheemme tilanne oli heillä tiedossa.Välillä on kaikki varat vähissä, niin henkiset kuin fyysiset sekä taloudelliset. Onneksi ympärillämme on oikeita ihmisiä eikä materialisteja....
 
"aapee"
Pokilop, olen täysin samaa mieltä ettei ole järkeä ostaa krääsää jota kaapit on pullollaan ja jota saa puoli-ilmaiseksi. No mutta tyylinsä kullakin.

Meidänkin juhliin tuli yksi lapsi ilman lahjaa, ja minulta kysyttiin etukäteen saako tulla, ja toki sai. Nyt oli vain kyse siitä mikä on sopiva lahja ja mikä on kettuilua.
 
"Hömelö"
Okei, sen verran pitää ymmärtää ap:ta että JOS ne hänen mielestä huonot lahjat oli kavereiden vanhempien ostamia, JOS he saa aina hyvät lahjat ap:lta tai muunlaista apua tms. ja JOS heillä on takuuvarmasti hyvä rahatilanne, niin ehkä se sitte on vähä kummallista. Mutta jos synttärisankari on tyytyväinen, niin eiks se oo pääasia? Sitäpaitsi sillä lahjan antajan perheen rahatilanteella ei ole mitään tekemistä sen kanssa, minkä arvosia lahjoja ap antaa. Tämä siis jos lahjan antajan kotona rahat on tosi tiukassa. Jos sen lahjan on valinnu lapsen kaveri eikä sen kaverin vanhempi, niin se lapsi itehän on saattanu ajatella, että just tämmösen mä haluaisin itelleni ja siks halunnu tuoda sen lahjaksi, vaikkei se nyt mikään merkkituote olekaan.
 
[QUOTE="aapee";29474192]Pokilop, olen täysin samaa mieltä ettei ole järkeä ostaa krääsää jota kaapit on pullollaan ja jota saa puoli-ilmaiseksi. No mutta tyylinsä kullakin.

Meidänkin juhliin tuli yksi lapsi ilman lahjaa, ja minulta kysyttiin etukäteen saako tulla, ja toki sai. Nyt oli vain kyse siitä mikä on sopiva lahja ja mikä on kettuilua.[/QUOTE]

Siis saateko te jotkut väänettyä lastenkin lahjoista kettuilua? Onko täällä maailmassa mitään mistä sitä ei väkisin saisi väännettyä?
 
No provohan tää on. Meillä lapset saa sellaisia kympin lahjoja tai muutaman euron. Joku on joskus tullut ilman lahjaa, muistanut synttärit varmaan liian myöhään. Barbit ja Lego Friendsit ovat todella hyviä lahjoja kavereilta.
 
ei pahalla
Minäpä laitoin erään lapsen äidille viestiä, että saako tyttäreni tulla juhliin vaikkei ole lahjaa ollenkaan....Sai mennä, koska perheemme tilanne oli heillä tiedossa.Välillä on kaikki varat vähissä, niin henkiset kuin fyysiset sekä taloudelliset. Onneksi ympärillämme on oikeita ihmisiä eikä materialisteja....
Tuskinpa kehtasi sanoa, että ei saa tulla. En minäkään sanoisi, vaikka varmasti asiaa hieman kummastelisin.Mikäli tietäisin, että jollakin perheellä tiukkaa niin kyllä olettaisin, että edes euron karkkipussin pystyisi tuomaan. Näin ei kukaan lapsista kiinnittäisi asiaan huomiota ja lapsen itse ei tarvitsisi asiaa hävetä.
 
"nuuh"
Kenelle on siis kettuiltu? Et sä saa sitä kynslakkapulloa auki vai mikä nyt ketuttaa? Lapsi tykkäsi lahjasta, kivat kemut olleet ja yksi on tullut ilman lahjaakin niin nytkö kynsilakasta tehdään issue? Taitaa sulla olla tätä kynsilakkaperhettä kohtaan jotain hampaan kolossa.....
 
ok
[QUOTE="aapee";29474192] Nyt oli vain kyse siitä mikä on sopiva lahja ja mikä on kettuilua.[/QUOTE]

Meinaat että se kynsilakka oli vittuilua? Täh?

Ehkä parempi ettet kutsu enää moisia vittuilijoita. Sun juhlat ne taisi ollakin, eikä lapsen. Etkä sä mitään kynsilakkoja halunnut.
 
ihmettelenpä
Eikö tämän palstan mammoilla TODELLAKAAN ole sisälukutaitoa? Ap ei haukkunut muita lahjoja eikä varsinaisesti myöskään sitä feikkibarbia - hän vaan ihmetteli kun sen pilipalin hinnalla olisi saanut ns kestävämmänkin lahjan.

Tiedän itse tunteen: lapseni 6-v synttäreille tuli tuttavaperheen lapsi, joka toi todellakin pilipalikonekiväärin, josta näki jo kaukaa ettei se kestä. Ja tuo lahjan antaja itse kokeili asetta ekaksi ja sen jälkeen se ei sitten enää toiminutkaan - jep, tulipa lapselleni hyvä mieli sitten heti minuutin jälkeen rikkoutuneesta lahjasta. Silläkin hinnalla olisi voinut vaikka tuoda tikkarin ja karkkiaskin tai muuta, eikä roskaa.
 
"carelia"
Täällä ei onneksi ainakaan vielä kisata ja arvostella synttärilahjoja. Kaverilahjat ovat noin 5 euron hintaluokassa. Vihkoja, kyniä, littlest petshopeja, karkkia yms. Tärkeintä on ne juhlat ja yhdessä olo. Mun mielestä barbit on jo vähän turhan kalliita kaverilahjoja. Kynsilakkaa en lahjaksi veisi ihan siitä syystä, etten tykkää lasten semmoista käyttävän(ne kemikaalit...). Mut minä en saaduista lahjoista motkota, eikä lapsetkaan.
 
"aapee"
"Ihmettelenpä" tajusi pointtini hyvin. Oikeasti, kyllä te muutkin äidit olisitte ihmetelleet jos useampi lapsi tuo yhteislahjaksi euron arvoisen jutun. Lapseni sai paljon hienoja lahjoja ja meillä oli hauskat juhlat, mutta silti minulla on oikeus hämmästellä ihmisten pihiyttä.

Joka tapauksessa, hienoa että olette niin jaloja ettette koskaan arvostele saamianne lahjoja, tai lastenne saamia lahjoja.
 
"ihmettelevä"
[QUOTE="aapee";29474192]Pokilop, olen täysin samaa mieltä ettei ole järkeä ostaa krääsää jota kaapit on pullollaan ja jota saa puoli-ilmaiseksi. No mutta tyylinsä kullakin.

Meidänkin juhliin tuli yksi lapsi ilman lahjaa, ja minulta kysyttiin etukäteen saako tulla, ja toki sai. Nyt oli vain kyse siitä mikä on sopiva lahja ja mikä on kettuilua.[/QUOTE]

Tyttäreni vei kaverilleen lahjaksi kynsilakan, koska se oli hänen mielestään HIENO ja koska ajatteli, että myös KAVERI siitä tykkäisi. Kettuilusta ei todellakaan ollut kyse! Toivottavasti kyseisen kaverin äiti ei kokenut asiaa, kuten sinä koit!
 
"äitix6"
On kyllä todella kummallista arvostella lahjoja noin. En ymmärrä enkä hyväksy. Ihmisillä on eri käsitys ns hyvästä lahjasta, esim mun mielestä ne sun mainitsemat ei-toivotut lahjat on oikein hyviä ja myös lapseni osaa arvostaa kaikkia saamiaan lahjoja ja osaa olla kiitollinen että hänelle on jotain haluttu antaa. Toivottavasti et opeta lastasi samanlaiseksi arvostelijaksi kuin itse olet :)
 
"henni"
Näin vuosien päästä ainut kaverisynttärilahja mikä on jäänyt mieleeni, on parhaalta kaverilta saatu kankainen valokuvakehys jossa oli kuva minusta. Vaihdoin myöhemmin tilalle yhteiskuvan meistä.
Paras rakkain lahja ikinä! Muistan vieläkin siitä ilon ja riemun kun näin sen lahjan ja lähdin suoraa juosten esittelee sitä vanhemmille.
Kehys oli varmaa joku hobbyhallin tilauslahja tai vastaava, mutta ei se lapsi sitä lahjan rahallista arvoa tiedä, eikä ole kiinnostunutkaan!

Sinänsä minua todella hävettää ap:n puolesta, kun on niitäkin lapsia jotka odottavat synttäreilleen edes sitä yhtä vierasta! Ettäs kehtaat
 
ok
[QUOTE="aapee";29474823]"Ihmettelenpä" tajusi pointtini hyvin. Oikeasti, kyllä te muutkin äidit olisitte ihmetelleet jos useampi lapsi tuo yhteislahjaksi euron arvoisen jutun. Lapseni sai paljon hienoja lahjoja ja meillä oli hauskat juhlat, mutta silti minulla on oikeus hämmästellä ihmisten pihiyttä.

Joka tapauksessa, hienoa että olette niin jaloja ettette koskaan arvostele saamianne lahjoja, tai lastenne saamia lahjoja.[/QUOTE]

Ostin just kynsilakan itselleni vajaalla kympillä. Sä vaan pahantahtoisena oletat, että se lahjalakka maksoi euron. Ja jos maksoikin, mitä siitä? Ehkä oli hyvä löytö alekorista. Eikö lahjoja saakaan ostaa alesta, kuten kehuit itse tekeväsi?

Älä kehtaa valittaa.
 

Yhteistyössä