lastesi nimet&anna samalla kommentti edellisen nimistä

  • Viestiketjun aloittaja mama-83 vaasasta
  • Ensimmäinen viesti
Kivat nimet. Eemeli on tosi ihana! =)

Meidän mukulat Leeni Aini Serafiina 0501, Teo Iisak Emmanuel 0903, Pessi Nooa Aaretti 1006 :heart: :heart: :heart:

Aini tulee miehen suvun puolelta. Serafiina- nimi esiintyy minun äitini suvussa.
Iisak Emmanuel on minun isoisoisäni.
Aaretti on miehen suvusta.

halusimme lapsillemme nimet jotka ovat esiintyneet suvussa.

Ja terveisiä tutuille. Tunnistinkin täältä muutaman, mm Roopen Äiti. =)
 
Nelja
Edellisellä oli tosi kiva nimi! =) =) =)

Kaisa Hannele (joulukuu 1994)
Niko Antti Severi (huhtikuu 1996)
Noora Anni Elina (maaliskuu 1997)
Joonas Ville Tapani (heinäkuu 1998)
Vili Eetu Sakari (marraskuu 2000)
Pinja Roosa Julia (marraskuu 2003)
Tomi Leevi Oskari (toukokuu 2005)
Aleksi Juho Elmeri (elokuu 2006)


:heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:
Jos meille vielä siunaantuu lapsia, niin haluaisin pojalle nimeksi Veeti Leo Elias ja tytölle Aino Tuuli Aliisa.
 
Kolmen pienen äiti
Nätit nimet toisilla, varsinkin etunimet ovat kauniita. Molemmat sellaisia nimi, joista itsekkin tykkään. Esikoisesta piti tulla Veeti, mutta lapsi osottautui tytöksi.

Eli meidän kultahippuset; Venla Aada Karoliina 5v, Eelis Arttu Oskari 3v ja Iiris Aino Matilda 9kk

Karoliina on miehen isoäidin nimi, nyt jo edesmenneen. Miehen parhaimmat lapsuuden muistot liittyvät Karoliina- mummoon. Aada oli sellainen nimi, että halusin nuoresta saakka että se olisi tyttäreni nimi, mutta mies ei oikein innostunut. =)
Ensin pojasta piti tulla Elias, mutta poika näytti enemmän Eelikseltä. Arttu on miehen isän ja miehen toinen nimi, Oskari minun isoisäni nimi.
Ensimmäisenä kiinnitin huomiota lapsen silmiin, siitä Iiris. Tytöllä oli tummat harmaat silmät, muuten vaaleassa ja "hiljaisessa" olemuksessa. Silmät ikäänkuin eivät sopineet tytölle. ;) Aino on minun isoäitini ja Matilda miehen toisen ja minun toisen isoäitini nimi.
 
Ei ptänyt vastata, muttatuon edellisen nimet "kolahti". Jos meidän kakkonen olisi ollut poika, siitä olisi tullut Kevin. Kolmannelle ollaan haaveiltu nimeä Maximilian, Maximin tai vaan Max. Eli ihanat nimet! Meillä Noomi Cecilia ja Natalia Rebecca. Oletko saanut palautetta nimestä Maximilian? Minkälaista? Kusutaanko poikaa Maxisksi?
 
Hannukka
Ei mun makuun edelliset nimet, mutta ihan kivat kuitenkin. =)

Aapeli Anton Jeremias
Artturi Erik Viljami
Alina Rosa Ilona

Anton ja Erik tulee miehen suvun puolelta. Rosa on minun suvustani.
 
Karolina
Annille vastaus: Positiivista palautetta yleensä on tullut molemmista nimeistä. Kevinin toinen nimi on Maximilian mutta ajateltiin se ensin myös etunimeksi. Lempinimeksi olisi varmaan Maxi tai Milian.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.12.2006 klo 19:18 Hannukka kirjoitti:
Ei mun makuun edelliset nimet, mutta ihan kivat kuitenkin. =)

Aapeli Anton Jeremias
Artturi Erik Viljami
Alina Rosa Ilona

Anton ja Erik tulee miehen suvun puolelta. Rosa on minun suvustani.
Oi kun nätit!!! :heart:
Aapeli Anton Jeremias= Aapelista en niin tykkää mutta muut tosi kaunita.
Artturi Eriks Viljami = Artturi ja Viljami suosikkejani always, mutta mies ei tykkää.
Alina Rosa Ilona= Tytöstä oisin halunnut Alinan, mutta mies ei suostunut.Tuli sitten Rosa, joka näyttää olevan teillä toisena nimenä. Ilona on aivan ihana!

Meillä muksut: Johanna Emilia, Jasmin Katariina, Juuso Eemil ja Rosa Josefiina =)
 
Benin äiti
Kivat ja tavalliset nimet lapsillasi!

Meidän poika on Max Benjamin, ikää 2v ja 4kk.

Toista lasta odotellaan syntyvän tammikuun 6päivä. Ja siellä on mitä ilmeisemmin poika. Nimeksi ollaan mietitty Daniel Oskar. Tytölle ei ole vielä nimeä valmiina, mutta ollaan mietitty nimeä Rosa Aleksandra tai Ada Katarina
 
just ihania nimiä =) :flower:

Sarah Alexandra, Jason Sean Oliver, Jamie Olivia, Emily Mia Ashley ja Justin Michael :heart:

Etunimet siis kutsumaniminä kotona. Jason=Oliver kodin ulkopuolella ja Jamie=Olivia. YLEENSÄ kuitenkin puhutellaan etunimellä..<br><br>
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.12.2006 klo 17:39 Mollamaija kirjoitti:
just ihania nimiä =) :flower:

Sarah Alexandra, Jason Sean Oliver, Jamie Olivia, Emily Mia Ashley ja Justin Michael :heart:

Etunimet siis kutsumaniminä kotona. Jason=Oliver kodin ulkopuolella ja Jamie=Olivia. YLEENSÄ kuitenkin puhutellaan etunimellä..
Siis onko Jamie Olivia tyttö vai poika?
Kivat nimet ja kivasti sopvat yhteen. =) =) =) =)

Meillä on kaksi tyttöä, 3 vuotias Pinja Iida Olivia :heart: ja 3kk Alisa Ella Sofia :heart:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.12.2006 klo 19:49 Vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.12.2006 klo 17:39 Mollamaija kirjoitti:
just ihania nimiä =) :flower:

Sarah Alexandra, Jason Sean Oliver, Jamie Olivia, Emily Mia Ashley ja Justin Michael :heart:

Etunimet siis kutsumaniminä kotona. Jason=Oliver kodin ulkopuolella ja Jamie=Olivia. YLEENSÄ kuitenkin puhutellaan etunimellä..
Siis onko Jamie Olivia tyttö vai poika?
Kivat nimet ja kivasti sopvat yhteen. =) =) =) =)
Kiitos, ja Jamie eli Olivia on tyttö.
Monesti täysin suomalaiset luulleet nimen perusteella pojaksi.
 
Pinja ja Alisa molemmat kivoja ja Pinja on ollut myös mun suosikki joskus.

MollaMaijalla on myös kivat nimet, mutta ehkä liian erillaisia mun makuun. =)

Hyvien nimien valinta on todella vaikeaa ja usesti mietin teinkkö virheen kun valitsimme pojille nimiä. En tiedä.
Me halusimme jonkun yhteisen tekijän nimille: kaikki alkaa V-kirjaimella. Lisäksi halusimme että kaikkien etunimet ovat eri aikakausilta.

Eli poikamme ovat Ville Ilmari 6v, Veeti Oskari 4v ja Väinö Markus 2kk (Väinön kastajaisia vietetään parin viikon päästä)

Eli eri aikakausia tarkoitan sillä, että Ville oli suosittu mm 80-luvulla, Veeti on nykyaikainen nykyisin ja Väinö- nimeä annettiin paljon 1900-alussa ym.
Toiset nimet valitsimme sillä perusteella mikä silloinkin oli lemppari nimi eli erityisesti mitään taustoja ei ole.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.12.2006 klo 13:32 Marika kirjoitti:
Me halusimme jonkun yhteisen tekijän nimille: kaikki alkaa V-kirjaimella. Lisäksi halusimme että kaikkien etunimet ovat eri aikakausilta.

Eli poikamme ovat Ville Ilmari 6v, Veeti Oskari 4v ja Väinö Markus 2kk (Väinön kastajaisia vietetään parin viikon päästä)
Hyvä nimisarja! Yhteinen tekijä, mutta nimet eivät silti ole liian samanlaisia =) Veeti on noista kolmesta etunimesta miun suosikkini.

Myös meillä tyttöjen kohdalla haluttiin yhteinen alku (ja sama alku kuin äidillä). Pojan nimi alkaa sitten samoin kuin isällä. En oikein tiedä mistä tämä ajatus tuli, mutta hyviltä nimet ovat tuntuneet, ja myös lasten "näköisiltä". Noista muista nimistä ainoastaan Mikael on sama kuin miehen kolmas nimi, muilla ei ole muita taustoja kuin että kuulostivat mieleisiltä... Tytöillä on yhtä monta nimeä kuin äidillä, pojalla yhtä monta kuin isällä. Kyllä huomaa että äiti työskentelee matikan parissa :LOL:

Eli nimet ovat:
Pinja Emilia (2v9kk)
Pilvi Johanna (2v9kk, siis kaksostytöt)
Topi Ukko Mikael (3kk)

 
laurelia
Ihania nimiä nuo tyttötrion nimet... Louna varsinkin ihana ja erikoinen. Meidän tyttö 6vk myös sai myös nimekseen Leeni ja toinen nimi on Katariina. Enpä aiemmin ole tuohon Leeni-nimeen törmännyt. Googletin äsken ja löytyihän näitä... :) Muutenkin tosi kivoja nimiä täällä.
 
laurelia
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.10.2006 klo 13:52 Haisuli-80 kirjoitti:
Kaunis tytön nimi! =)

Meidän tyttötrio;
Louna Pinja Vilhelmiina (Helmikuussa 2001) :heart:
Leeni Iita Jemina (Syyskuussa 2004) :heart:
Hilla Rosa Sofia (Kesäkuussa 2006) :heart:

Esikoisen masu/vauvanimi oli Pinja. Haluttiin se tytön nimeen mukaan, muttei etunimeksi. =)

Iita oli maha/vauvanimi. Iita Jemina mietittiin nimeksi, mutta sitten löydettiin tuo Leeni nimi. =)

Hilla vaan tuntui niin sopivalta nimeltä ettei sitä edes kauan mietitty. Rosa oli vauvanimi. =)
Niin siis tätä piti äsken lainata...
 
On kyllä kauniita nimiä ollut, Leeni ja Hilla varsinkin :heart: .
Itse olemme antaneet lapsillemme nimet sillai ettei joka päivä tule vastaan ja suvun nimet ovat olleet tärkeitä. Meillä siis Aliisa Hanna Olivia 2v. 1kk. (Liisa ja Hanna mummuilta) ja Venni Kauno Johannes 7kk. (Kauno ja Johannes paapoilta). Olemme olleet nimiin tyytyväisiä ja lapset ovat aivan nimiensä mukaisia!! :heart:
 

Yhteistyössä