lastesi nimet&anna samalla kommentti edellisen nimistä

  • Viestiketjun aloittaja mama-83 vaasasta
  • Ensimmäinen viesti
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.02.2007 klo 18:47 Saija kirjoitti:
Meillä on:
Akseli Benjamin 4v 2kk
Jacob Oskari 4v 2kk (Akseli ja Oskari on siis kaksosia)
Rita Anna Sofia 2v 1kk
Elmeri Alexander 5kk
Hienosti sointuu nuo nimet yhteen keskenään. Mukavia nimiä, voisin kuvitella antavani omallekin lapselle.

Meillä tuo miekkonen on Julius Petja Christian.
 
Leppu
Petja on ihana!!! =) :heart: Omalle pojalle voisin antaa. Kiva nimi teidän pojalla muutenkin. =)

Liina Olivia syyskuussa 7v
Lauri Ilja Matias syyskuussa 4v
Luukas Petro Mikael elokuussa 3v
Leo Tiitus Elmeri 1v 1kk

Meillä oli miehen kanssa todella vaikeuksia nimien kanssa.
Molemmat haluttiin nimiin tavallisen ja perinteisen nimen sekä vähän erikoisemman. Minä valitsin perinteiset nimet ja mies erikoisemmat/harvinaisemmat. Niistä yhdessä valittiin (tappelun kanssa) lapselle ensimmäinen ja toinen nimi. Kolmas nimi valittiin sen perusteella mikä kävi muihin nimiin ja josta molemmat tykättiin.
 
meillä isi tykkäää ifk:stä joten pojasta tuli Jere Sakari ja siihen ei äidillä ollut sanavaltaa
äiti sensijaan tykkää jokereista joten ihan kiva vääntö saatiin aikaseksi mutta Jere Sakari kuulosti ihan hyvältä ja kun tarina oli niin liikuttava että mieheni oli jo 5 v sitten päättänyt että hänen ensimmäisestä pojasta tulee jere joten ei siinä sitten mitään..
Äiti nimee sitten seuraavan..

Monia kivoja nimiä teillä kaikilla. täytyy laittaa korvan taakse se luka oli kiva!
 
Lyhyt niminen
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.10.2006 klo 20:19 marihoi79 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.09.2006 klo 14:26 Lyhyt niminen kirjoitti:
Hienoja nimiä. Meillä on tytöt Tea Kristiina Emilia, Tiia Theresa Emilia ja Nea Juliaana Emilia. Poika on Niko Jani Juhani. :) :) :) :)
Kivat ja hyvin yhteensopivat nimet.
Taidanpa tietää kuka olet. :)
Olisin pistäny yv jos olis ollu mahis.
Arvasit ihan oikein kuka olen. :)
 
Aapelin äiti
Aliisa on ollut meilläkin ehdokkaana. Minä tykkään Aurorasta, mies ei. Malla kiva "lisä", lempinimenä olen kuullut mutten "oikeana" nimenä. =) Kiva nimi kokonaisuudessaan.

Meidän lapset on:
Ilona Emma Maria joulukuussa 1999 (menee syksyllä kouluun)
Karoliina Siiri Sofia lokakuussa 2001 (syksyllä eskariin)
Aapeli Onni Oskari elokuussa 2006

Miehelle tuntui olevan lottovoitto kun Aapeli syntyi, kuan häntä odotettiinkin. =) Kolme on hyvä lapsiluku meidän perheeseen, ainakin miehen mielestä. ;)
 
Kivoja nimiä. Edellisen kirjoittajan nimet oli kiva, hyvä kokonaisuus. Itse en Vaanessasta tykää. Elisa on kiva, siskoni toinen nimi myös. =)

Meillä on Frida Elviira 4v ja Alvar Vihtori 2v sekä pieni poika, jolla ei ole vielä nimeä. Kutsutaan "Niiloksi". =) :heart: :heart: :heart:

Elviira nimi tulee minun isomummoni mukaan ja Vihtori on ukkini nimi.
Alvar tulee miehen suvusta ja on siinä suvussa kiertonimenä viiden sukupolven verran. =)
 
Tunnistaako kukaan
Etunimet tosi kivoja. Fridasta tulee mieleen Vaahteranmäen Eemeli jostain syystä, siis jotenkin nimen "luonteestaan". Alvar on tosi ihana. Erillainen ja siitä tulee mieleen menneet vuosi sadat. =)

Meillä on kolme poikaa; =)
Rasmus Valentin 9.3.2001
Elmeri Konstantin 12.4.2003
Matias Aleksanteri 15.5.2005
 
Oskari on ihana. Se oli esikoisen vauva nimi, mutta mies ei halunnut kutsuma nimeksi. Johanneskin on kiva, =) :heart:
Tykkäsin. Hyvä yhdistelmä.

Meillä on 4v 10kk ikäinen Väinö Aatos Ilmari, 3v 1kk Elsa Siiri Sofia ja 4kk ikäinen Vilho Timo Artturi

Aatos on miehen isoisä ja Ilmari miehen toinen nimi.
Elsa on minun mummoni. Tykästyin Sofia nimeen jo esikoisen aikana ja nyt sai sen sitten "käyttöön".
Timo isäni etunimi ja Artturi vaan tuntui hyvältä nimeltä.
 
Ventiko
Ihanat vanhat nimet oli. Varsinkin etunimistä tykkäsin, Väinö, Elsa ja Vilho. :heart:

Meillä nuo nuoremmat pojat ovat adoptoitu tuolta kaukaisesta maasta, silloin kun pojat olivat pieniä. :heart:

Liina Pihla Sofia, 14.5.1999 :heart:
Jaakko Minh Topias, 28.4.2002 :heart:
Eelis Tuan Matias, 30.3.2005 :heart:

Miehen entisestä liitosta on Sami Ville Valtteri -94 ja Saku Markus Mikael -95

Jaakon ja Eeliksen keskimmäiset nimet olivat "valmiina", emmekä niitä halunneet vaihtaa. Pojat olivat molemmat noin vuoden ikäisiä kun tulivat kotiin. :heart:

(En tällä puolelle kuuluu, ikää reippasti yli 30v. )
 
Mun mielestä tavalliset nimet on aivan ihania enkä edes yritä keksiä hienoja uusia nimiä lapsilleni. Varsinkin tykkään Iina nimestä.
Itsellä Emmi Ada Sofia ja nyt on toinen lapsi tulon päällä, joten nimiä pitäisi keksiä. Tosin nyt pitää sopia sekä englantilaiseen ja suomalaiseen suuhun tulevan lapsen isän suvun vuoksi...
 
SannaElina
Ada Ihana nimi, jos saisin tytön, tulisi nimeksi ehkä Ada Nadia tai Nadia Alexandra =)

Lasten nimet Venla Noora Emilia ja Jimi Mikael

Jimi oksennustaudissa, kaksi vuotiaalle vaikea paikka, kun ei vielä oikein ymmärrä miksi kokoaika koskee vatsaan ja kaikki tulee "sylkenä" :(
 

Yhteistyössä