lastesi nimet&anna samalla kommentti edellisen nimistä

  • Viestiketjun aloittaja mama-83 vaasasta
  • Ensimmäinen viesti
Uusi täällä
Ihan kiva nimi. Amandasta tykkään, mutta en etunimestä (Janette?). =)

Minun poikani entisestä liitosta on Jami Rasmus Juhani (Juhani on isänä toinen nimi). 8/2000

Miehellä on entisestä liitosta kaksi lasta; Salla Maria (9/1999) ja Sini Johanna (6/2001)

Ja yhteisen lapset ovat Karoliina Aino Ilona (5/2004) ja Viljami Tommi Eemil (5/2006). Kolmannen laskettuaika on elokuussa ja nimeksi lapsi saa Aliina Kaisa Sofia/Emilia tai Eemeli Toivo Sakari

(Aino on mummoni nimi, Tommi on mieheni nimi, Kaisa on miehen äiti ja Toivo minun ukkini nimi sekä Sakari on mieheni toinen nimi)

Vilsekkä meidän perheessä riittää aamusta iltaan, varsinkin silloin kun kaikki lapset ovat meillä.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.08.2005 klo 12:07 hoitsuäiti kirjoitti:
Kivoja nimiä...Kaikista en toki tykkää,mutta jokaisella meistä on eri maku. Ja itselläkin vaihtunut lasten välillä. Ne mitä ajattelin esikoiselle en enää kelpuuttanut kakkoselle...Meillä siis Joonas Urho Juhani (tulee sukujen isoisoisiltä noi toiset nimet) ja Janina Saara Karoliina. Aika pitkiä nää meijän lasten nimet
Aivan ihania =)
Meillä
Aada Jasmin Johanna
Emmi Aino Vilhelmiina
Siiri Ellen Aurora
( toiset nimet tulee suvusta)
 
Hugo Johannes on ihana nimi! Yhdistelty vanhaa ja perinteistä sekä vähän erillaisempaa nimeä. ihana! =)
Jollakin oli lapset Pessi ja Peppi. Mekin mietittiin tuota Peppi nimeä, mutta mies ei sitten tykännyt.

Okko Kalle Valtteri -96
Jimi Eero Akseli -98
Pessi Sampo Eemeli -04
Miko Tuomas Aapeli -05
Sandra Aino Katariina -07
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.04.2007 klo 23:31 Ririnna kirjoitti:
Mukavat nimet ja yhteensopivat =)

Meilläpä on Jannika Nella Sofia (5v), Joonatan Antti Eemil 4v , Julia Aada Cecilia 1v9kk ja Joel Miko Christian 6kk
Ihania nuokin nimet :)

Itse päätin aikoinani, että jos tulee tyttö niin olisi ollut Julia, mutta nyt ollaan nykyisen miehen kanssa päätetty että JOS tämä vatsavauva on tyttö niin tulee Mimmi Maria Orvokki ja jos tulee poika niin olisi ehkä toiselta nimeltään Nikanor, etunimestä ei olla päätetty vielä =)

Minun esikoiseni:
Joonas Christian 10/99

Ja mieheni ja minun yhteinen:
Santtu Antero 02/06

Antero kulkee miehen suvussa (mieheni, hänen isoisänsä jne. toisena nimenä).
Tulevien nimien tausta: Maria kulkee miehen puolella (mieheni äidin, isoäidin ja isoisoäidin toisena nimenä) ja Orvokki kulkee minun suvussani (minulla, äidilläni, isoäidilläni, isoisoäidilläni toisena tai kolmantena nimenä). Ja Nikanor on mieheni isoisoisän toinen nimi :)

Siinäpä selvitystä :)

T: Sapsu
 
Monikko äiti
Sormi toimii ajatusta nopeammin ;) Ja piti vielä mieheltä varmistaa, että eihänn hänellä ole mitään vastaan jos kerron poikien etukäteen. :)

Eli meidän kaksospojat saavat toukokuussa nimekseen:
Aleksis Otto Valdemar
Eelis Onni Juhana


Otto on minun isäni ja Juhana tulee miehen suvusta- on miehen isän ja isänisän toinen nimi.

Lisäksi miehellä on enkeli- tyttö Aada. Tyttö kuoli muutaman päivän ikäisenä. Täyttäisi tänä vuonna 6 vuotta.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.04.2007 klo 23:15 ope kirjoitti:
Matildasta tykkään
Juliaana tuntuu musta että vanhemmat on haluneet erikoisen nimen.
Matilda on mielestäni kaunis nimi -oppilaskin ollut tämän niminen

Arttu ja Laura
Kuules, Juliaana on ihan suomalaisessa kalenterissa. Nimipäivä on 14.4. Eli ei se nyt niin erikoinen ole, koska kalenteristakin löytyy.... Luulis open tietävän ;) Lisäksi ollaan ortodokseja ja nimi tulee taivaallisesta esirukoilijasta Julianasta. Että semmosta. :)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.04.2007 klo 23:15 ope kirjoitti:
Matildasta tykkään
Juliaana tuntuu musta että vanhemmat on haluneet erikoisen nimen.
Matilda on mielestäni kaunis nimi -oppilaskin ollut tämän niminen

Arttu ja Laura
Kauniit suomalaiset nimet :)


Meillä tämännimiset lapsukaiset:
Pinja Johanna 5v
Aatu Onni Ilmari 7kk

Eivät sovi yhteen, mut Pinja oli syntymästä asti Pinja ja Aatu oli ainoa mikä mulla ja miehellä oli molemmilla "nimilistassa" :hug:
 
Uusi vauva (esikoistyttö 2v) on vasta ajatuksissa mutta nimiasiat jo mietityttää. Pojasta tulisi todennäköisesti Aaron mutta tytölle ei oikein ole mielessä kivaa ja "puoli-kansainvälistä"nimeä. Siis sellaista joka ei olisi liian ulkomaalaisen kuuloinen mutta kuitenkin onnistuisi englanninkieliseltä isältä.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.04.2007 klo 23:37 jaana kirjoitti:
Siis niii-iiin ihania nimiä ootte keksiny!!! Tulee ihan tavisolo.. meillä kun on pojat

Pertti Kalervo -02 ja
Pentti Juhanpoika -04.
Pera ja Pena :heart:

Perinteisen miehekkäät ovat pojilla nimet =) Ja ovat varmaan omassa ikäluokassaan jo melko harvinaisetkin, kun taas 5-kymppisiä kaimoja varmasti piisaa :)


Meillä on tyttö Vilma Amanda ja poika Valle Alvar


<br><br>
 

Yhteistyössä