Letrozol & ovulaatio

Hei! Ajattelin kirjoittaa nyt, kun vaikuttaa ajankohtaiselta aiheelta. Ei ole lapsia enkä ole ollut raskaana. Minulla on pco ja olen syönyt noin vuoden teroja ja letroja kaksi kiertoa keväällä, ilman tulosta. Nyt olen käynyt jälleen gynellä ja sain letrojen ja terojen lisäksi metformenia ja ”määräyksen” pudottaa samalla hieman painoa. Aloitan ensi kierrossa letrot ja metut ja sitten osaan kertoa kokemuksia niistä. Lääkäri ainakin varoitteli että metut voivat aiheuttaa vatsavaivoja.
 
Nyt olen syönyt metuja kuusi viikkoa. Viime kierossa söin myös letrozolia kp 3-7. Kuukautiset alkoivat itsestään, ilman terolutia kp 27. Painoa on tippunut myös kiitettävästi aikaan nähden. Minulla ei ole metuista mitään huonoa sanottavaa! Ruokahalu on tosin lähes kadoksissa ja välillä on hieman huono olo mutta esim napostelu on jäänyt ihan kokonaan. Tässä kierrossa menen ultraan jotta selviää tapahtuuko ovulaatio oikeasti.

Millaisia kokemuksia muilla on?
 
Vieläkö tämä ketju on aktiivinen? Täällä uusi letrojen käyttäjä kaipais kokemuksia ! Esikoinen reilu 2v. Km 2/18, se sotki kierron ja toi mukanaan aknen, jes! Tällön kysyin lääkäriltä, joudutaanko taas odottamaan vuosi ennenkun päästään hoitoihin. Esikoisen jälkeen ei siis ehkäisyä käytössä. Saatiin epämääräinen vastaus "riippuu tilanteesta" ja todellakin ajateltiin pääsevämme julkiselle hoitoihin vasta alkuvuodesta 2019. Kesäkuussa otettiin asia neuvolassa puheeksi, elokuussa oli ensimmäinen kartoituskäynti omassa tk:ssa ja sieltä saatiin lähete suoraan lapsettomuuspuolelle. Eilen oli ensimmäinen käynti ja lähdettiin kotiin Letrojen kanssa. Nyt kp24/25-36. Kovasti odotellaan uuteen kiertoon pääsemistä.

Kokemuksia siis kaivataan uhista ja mahdollisuuksista, mutta myös esim siitä, voiko letrojen aikaan käyttää esim macaa ja venhänalkio öljyä?
 
Hei! kauan näitä keskusteluketjuja luettuani ilmoittaudun letrojen käyttäjäksi. Olemme kumppanini kanssa 30-kymppisiä ja olemme yrittäneet lasta kohta kaksi vuotta. Mitään vikaa kummassakaan ei ole todettu. Minulla on aina ollu säännöllinen kierto ja munatorvet ovat auki (tutkimus tehtiin pari kk sitten). Mies on myös tutkittu ja hänellä on kaikki OK. Lääkäri epäilee, että minulla ei kuitenkaan munasolu irtoaisi, joten sain letrozol-reseptin. Sain lisäksi kilpirauhaslääkkeitä, kun selvisi että minulla on kilpirauhasarvot myös koholla (mutta kuitenkin viitearvojen sisällä). Minulla on nyt ensimmäinen letrozol-kierto menossa. Söin 1 tabletti/pvä kiertopäivinä 3-7. Aluksi ei ollut mitään oireita, mutta kuurin viimeisinä päivinä alkoi ilmestyä näppylöitä kasvoihin ja mielialat heitellä. Myöskin oikeaa puolta alavatsasta alkoi jomottamaan. Mutta aika helpolla loppujen lopuksi selvisin, odotin jännittyneenä sivuvaikutuksia sen jälkeen kun luin tuoteselosteen läpi. Odotin kaiken maailman kuumia aaltoja ja pahoinvointia.

Seurantaultrassa kävin maanantaina ja sieltä löytyi yksi 20 mm kokoinen follikkeli oikealta puolelta (jos käytän termiä oikein). Näin arvelinkin, kun oli oikealla puolella tuntemuksia. Sain ohjeeksi hakea ovitrellen ja pistää se vatsaan tiistai-iltana tilannetta vauhdittamaan. Nyt oli ovulaatiotestissä selkeä plussa (kp 14) ja toivotaan, että onnistuisi. Pientä jomotusta/vihlontaa on tuntunut alavatsassa ja sellaista jännää poltetta (vaikea kuvailla tunnetta) eli jotain ovulaatiota on kyllä tapahtumassa. Nyt täytyy vaan hyödyntää mahdollisimman paljon tilannetta ja odottaa pari viikkoa, jolloin selviää onnistuiko.

Olemme julkisella puolella hoidossa ja täytyy kyllä kehua meidän poliklinikkaa. Pääsimme nopeasti lääkärille ja kun aloitettiin heti nämä toimenpiteet, niin mieli huojeni paljon. Aloinpas jaarittelemaan paljon, mutta parempi fiilis tuli kun pääsi purkamaan tilannetta tähän ketjuun. :)
 
Heippa Anzeliina!
Kirjoituksestasi on jo vähän aikaa, mutta toivottavasti olet vielä langoilla. Kävikö teillä tuuri ja saitteko pikkuisen matkaan?

Itse nappasin tänään ensimmäisen letrozolini ja jännityksellä odotan toimiiko se.
Me ollaan yritetty perheenlisäystä nyt reilu vuosi. Todettu rakkulaiset munasarjat ja ensi viikolla on ensikäynti terveyskeskukseen että saadaan lapsettomuushoidot ja tarkemmat tutkimukset käyntiin.
Malttamattomana kävin yksityisellä gynellä pyytämään letroja sillä kuukautiskiertoa ei tapahdu minulla luonnostaan ollenkaan.
Sain valtavat haukut lihavuudestani (eikä gyne ottanut kuuleviin korviinsa kun yritin kertoa että laihdutan ja 10 kiloa on jo lähtenyt) ja nyrpeästi lopulta antoi reseptin mutta ilman minkäänlaista seurantaa. Yritän ovulaatiotestien kanssa selvitellä auttavatko ne.

Löytyykö muita letrozolin käyttäjiä ja plussien jännittäjiä? Olisi mahtavaa saada juttuseuraa ja herättää tämä ketju henkiin!
 
@Anzeliina kuulumiset kiinnostaa myös kovin. :)
@Anustiini ihan kohtuutonta käytöstä ammattihenkilöltä!! Kaikkea sitä..

Olisipa kiva saada tämä ketju henkiin ja jakaa vähän kokemuksia samassa tilanteessa olevien kanssa. Täällä ensimmäinen Letrokierto, jännittyneenä odotetaan toista kontrolliultraa, kun ensimmäinen ei hyvinkään paljon auttanut.
 
Mahtavaa, että täällä on eloa!
Kauanko te olette yrittäneet saada vauvaa henttis? Tuliko sulle letroista mitään sivuvaikutuksia?

Mulla siis letropäivä 2 ja kp 4. Jatkuva ja tosi kova jano on ainoa selkeä oire mitä letroista on tullut, ehkä myös vähän väsyttää tavallista enemmän.

Millon sulla henttis on se kontrolliultra? :)
 
Hei Henttis ja Anustiini! Meille ei valitettavasti 1. Letrozol kuuri tuottanut tulosta vaan viime perjantaina alkoi jälleen 1. kiertopäivä. Pettymys oli suuri, etenkin kuin ovulaation jälkeen minulla oli vihlaisuja ja muita tuntemuksia alavatsassa, minkä toivoin olevan merkki siitä että jotain olisi tapahtumassa. Raskaustesti näytti kuitenkin negatiivista ja melkein saman tien alkoikin vuoto. Mutta jos jotain positiivista hakee tästä, niin ainakin nyt viime kierrossa oli selkeä ovulaatio. Nyt jälleen Letrozol-kuuri käynnissä, nyt on 5. kiertopäivä/3. Letro-päivä. Kontrolliultra olisi ensi maanantaina, mikä on minulla kiertopäivä 11.

Kiva päästä jakamaan kokemuksia muiden kanssa, ja ollaan suurin piirtein samoilla päivillä menossa Letrozol-kuurin suhteen :)

Anustiini, olen kyllä myös ihmeissäni myös gynen käytöksestä! Toivon, että ensi viikon lääkärikäyntisi terveyskeskuksessa olisi paljon parempi :)
 
Meillä esikoinen 6/16. Sen jälkeen ei ehkäisyä käytössä, keskenmeno 2/18. Oikeastaan 1,5vuotta mahdollista ollut raskautua, synnytyksen jälkeen kierto palasi imetyksen vuoksi vasta 5/17.

Tämä on siis ensimmäinen letrokierto, en oikeastaan muita oireita havainnut (vaikka valmistauduin ihan kaikkeen), kun pääkipu ja varsinkin öisin kuumat aallot. Viime yönä heräsin myös semmoiseen hikilammikkoon, joka oli aivan samanlainen kun synnytyksen jälkeiset viikot (siinä on ihan oma pistävä haju.. :ROFLMAO:), liekkö ketroista johtuvaa.

Eilen oli ensimmäinen kontrolli, siellä kasvoi 13mm follikkeli (kp13). Kovin oli pieni vielä niin torstaina uusi ultra sitten kp 16. Ensimmäistä kertaa tämä maanantain gyne sanoi sen ääneen "Sinä et välttämättä ovuloi", tuntui ihan mielettömän helpottavalle, että joku uskoo tähän haasteeseen ja ongelmaan, kun aika paljon ollaan saatu vain olkien kohautteluja asian suhteen.. Ollaan siis julkisella hoidoissa, päästiin näin aikaisin (joskushan km:n jälkeen pitää taas odottaa vuosi...) hoitoihin, kun km sotki ennen niin kellon tarkan kierron. Meillä kävi mielettömän hyvä tuuri, että kohdalle sattui lääkärit jotka otti meidät tosissaan. <3

Aivan ihana tosiaan keskustella muiden samassa tilanteessa olevien kanssa, täällä on aika vähän hoitojen alkutaipaleessa olevien keskusteluja, joita itse kaipaa. :(
 
Henttis, kiva että teille osui hyvät lääkärit vastaan ja toivon, että saisitte kaivatun pikkukakkosen:) itseäkin helpotti suuresti se, kun lääkäri kävi perusteellisesti meidän taustan läpi ja halusi heti saada hommat rullaamaan :) vaikka olen käynyt julkisella, minulla on silti ollut aina sama lääkäri mikä on ollut mukavaa.
 
Heippa!
Lueskelin tämän ketjun läpi viime viikolla, kun etsin tukea omaan tilanteeseen. Silloin en vielä kirjoitellut, mutta nyt ajattelin kun ketju on virkistynyt uudelleen! :D

Minulla nyt toinen letro-kierto menossa. Kolmas lapsi toiveissa ja ensimmäistä kertaa ongelmia. Ylipainoa on ja minullakin tyroksiinit liian korkeiden kilpirauhasarvojen takia, ollut vajaa 2kk. Tätä kolmatta on yritetty 2/17 alkaen, keskenmeno oli 11/17. Ekan letrokierron ultrassa näkyi 2 noin 17mm munasolua. Silti ei tullut yhdyntäkieltoa. Ovulaatio oli kipein ikinä, helppo oli tietää millon se oli :ROFLMAO:. Mutta tulosta ei tullut. Luteaalivaihe piteni 12->14. Menkat olleet keskenmenon jälkeen niukkoja, oikeastaan vain kahtena päivänä vuotoa.(n)
Ollaan hoidossa julkisella puolella ja gyne on ihana, todella kannustava ja empaattinen! @Anustiini , kamalaa että sinun ylipainoa on noin tuomitty ja tylytetty, miten se ketään auttaa? Mulle gyne toivotti tsemppiä laihdutusyritykseen. Oonkin kovasti tsempannu, vaan ei se missään näy. :( Kiva saada vertaistukea! Nyt menossa kp 5/28-32.
 
Hei, ja tervetuloa vuuti!
Mäkin oon kahlannut netistä läpi kaikki tähän aiheeseen liittyvät keskustelut ja harmitellut kun mistään en ole löytänyt tuoreita keskusteluja. Ihanaa, että saatiin nyt porukalla heräteltyä sellainen :)

Anzeliina, tosi harmillista, ettei teillä vielä tärpännyt. Mutta tosiaan tärkeintä on saada kierto ja ovulaatio pelaamaan, ja kenties jo tässä kierrossa käy parempi tuuri! Mulla on nyt kp5, joten ihan peräkanaa mennään. Voidaan vertailla tuntemuksia ;)

Henttis, täällä on sormet ristissä, että kontrolliultrassa näkyisi hyvin kasvanut follikkeli! Ihanaa, että teille on sattunut nyt ymmärtäväinen lääkäri.

Vuuti, ihanaa, että sinulla on käynyt parempi tuuri lääkärin kanssa. Kyllä tsemppaava ja kannustava gyne ajaa paljon parempiin tuloksiin kuin tylyttävä ja ilkeä. Sulla on kanssa kierto suunnilleen samassa kohtaa kun mulla ja Anzeliinalla :) päästään yhdessä jännäämään!

Itse kyllä kovasti ihmettelin tätä gyneä jolla kävin, sillä kun omaa rahaa lyö pöytään niin luulisi palvelunkin olevan vähän parempaa. Odotin kommenttia painostani sillä tiedän kyllä riskeistä, ja olin valmis juttelemaan asiasta ja kertomaan tilanteestani. Sitä en odottanut, että yksityinen gyne voisi olla niin inhottava.
Jos siitä jotain positiivista haetaan, niin kun olin saanut kasattua itseni itkemisen jälkeen olen saanut laihdutukseen aivan uutta puhtia näyttämisenhalusta. Aiemmin paino putosi suunnilleen puoli kiloa viikossa-tahdilla, nyt kahdessa viikossa on lähtenyt yli 3 kiloa.

Kovasti jännittää tuleeko ovulaatiota, ja toisaalta se kypsyykö follikkeleita älytön määrä. Ultraamatta aion kuitenkin mennä, sillä tuon kauhukokemuksen jälkeen en halua enää tuhlata rahojani yksityiselle :p
 
@Anzeliina Oltiin eilen täällä kirjottamassa niin samaan aikaan, että sinun viestiäsi ei näkynyt ollenkaan ja ihmettelin aamulla että mikäs tämä on.. :D Harmi kun teillä ei tosiaan tärpännyt tuosta kierrosta :( Olittekos te hoidossa yksityisellä vai julkisella?

Tervetuloa @vuuti !! :) Tosiaan ihana saada tätä ketjua eloon ja vertaistukea. Sinänsä kiva, kun ollaan kaikki näin alkuvaiheessa hoitoja, jotenkin kaikki on uutta ja jännittävää, jospa ei kukaan jouduttaisi täällä kauan olemaan, vaan päästäisi vielä 2019 odottajien mukaan.

@Anustiini Entäs jos laittaisit palautetta? Todellakin yksityisen (totta kai jokaisen, mutta erityisesti heidän) pitäisi osata käyttäytyä ja kohdata asiakkaat ihmisenä! :unsure: Tsemppiä laihdutusurakkaan, you go girl! (y)(y) Eihän sitä tiedä vaikka tulis useampi kerralla, näissä kai lie riski sillekkin.. :D
 
Henttis, olemme julkisella puolella hoidoissa. Ihan taloudellisista syistä päätettiin mennä julkiselle. Mutta emme onneksi joutuneet jonottamaan vaan pääsimme melkein heti puolille. Ensin minun piti käydä verikokeessa (ja mies sperma-analyysissä), pari viikkoa tämän jälkeen istuimmekin jo lääkärin vastaanotolla. Olin itse henkisesti varautunut siihen, että joutuisimme ainakin muutaman kuukauden odottamaan aikaa. Pidän peukkuja henttis, ja toivon että huomisessa ultrassa näkyisi huomattava parannus :):)

Tervetuloa joukkoon vuuti! On kiva, kun täällä on paljon keskustelua ja mukava päästä jakamaan kokemuksia samassa tilanteessa olevien kanssa :)

Tsemppiä Anustiini!(y)(y) Hyvä ettet antanut lääkärin lannistaa itseäsi!:)

Onko teillä vahvistunut oireet Letrozol-kuurin edetessä? Itsellä ei ensimmäisinä päivinä ollut mitään oireita mutta tänään (4. Letro-päivä) on oikeaa puolta alavatsasta jomottanut aika lailla eli siellä puolella on toivon mukaan lähtenyt follikkeli kasvamaan. Odotan maanantaista ultraa mielenkiinnolla :love:
 
Hyvä @Anustiini , upeaa tahtia olet saanut painoa pois! Mitä olet tehnyt? Minä olen yrittänyt nyt vähentää herkkujen syöntiä ja lisätä liikuntaa. Kasviksia olen myös lisännyt entisestään ruokavalioon ja hedelmiä olen syönyt enemmän. Toivotaan, et pitkässäjuoksussa rupeais sitten näkymään.

Millainen annostus teillä letroissa? Minulla 2 tablettia päivät 3-7. Olisin voinut nyt vähentää vain yhteen tablettiin, kun kypsyi ne kaksi follikkelia, mutta se olisi vaatinut taas uuden vasteultran. Päätin sitten jatkaa kahdella, kun olis pitänyt ottaa palkatonta vapaata ja maksaa polimaksu ym. Mitään oireita en ole huomannut nyt alkukierrosta tai en ainakaan osaa letroihin yhdistää.
 
Anzeliina, mulla on ollut vaihtelevia oireita, ensin oli aivan valtava jano, sitten poskien kuumottelua ja taisi eilen iskeä kuuma aaltokin. Munasarjatuntemuksia ei kyllä vielä ole ollut! Mulla tänään kp4.

Vuuti, olen keikauttanut ruokavalion uusiksi. Vehnää välttelen viimeiseen asti ja olen jättänyt leivän pois. Punaista lihaa en syö ollenkaan. Ruokavalio koostuu pääasiassa kanasta, vihanneksista, täysjyväriisistä ja pavuista ja linsseistä ja aamiaisen olen korvannut proteiinijuomalla :D Lisäksi juoksen 3x viikossa ja kahtena päivänä teen pidemmän kävelylenkin. Viikonloppuisin sortuu välillä herkuttelemaan, mutta pari viikonloppua olen nyt saanut vedettyä nollalinjalla, jonka ansiota hyvät tuloksetkin ovat!

Mulla annostus 1 tbl kp 3-7.

Henttis, voi hemmetti! Mutta onneksi asia selvisi ja nyt peukut pystyyn, että isommalla annostuksella onnistuu! Saatiinko teidän esikoinen alkuun ihan luomusti?

Miltä teistä muuten tuntuu kuulla vauvauutisia muilta? Miehen sisko saa ensi kuussa vauvan ja se uutinen on tuntunut alusta asti tosi pahalta. Se on miehen vanhempien ensimmäinen lapsenlapsi ja harmittaa, että meidän lapsi ei nyt pääse olemaan ensimmäinen. Tuntuu kovin lapselliselta harmistua tällaisesta asiasta.
 
@henttis , onpa kurjaa ettei letroista ollut mitään hyötyä. On pitkä aika odottaa aina seuraavaan kiertoon. :poop:

Minä näen joka puolella raskaana olevia tai vaunujen kanssa liikkuvia ja se ahdistaa välillä. Tutuissa ei (onneksi) nyt ole raskaana olevia, mutta tiedän kyllä työn kautta monia vauvan juuri saaneita. Toisaalta olen yrittänyt ajatella, ettei se ole minulta pois jos joku muu saa sen onnen, se ei vähennä minun mahdollisuuksia raskautua. Mutta onhan se vähän rankkaa, kun on niin pitkään odottanut ja toivonut plussaa.
@Anustiini, varmasti teidän lapsi on sitten ihan yhtä tärkeä isovanhemmilleen, vaikkei olekaan se ensimmäinen. Toivottavasti ainakin. En osaa ajatella asiaatuolta kannalta, kun sekä minä että mies ollaan perheemme kuopuksia ja isot ikäerot sisaruksiin, niin kummankaan puolelle ei ollut eka lapsenlapsi.
 
Vau Anustiini, ihailen kyllä itsekuriasi ja motivaatiotasi (y)itse olen myös yrittänyt muuttaa ruokavaliota terveellisempään suuntaan, mutta sorrun edelleen usein roskaruokiin ja herkutteluihin. Tämä marraskuinen pimeys ei myöskään auta herkuttelun välttämistä. Olen myös yrittänyt liikkua enemmän, jotta saisi muuta mietittävää ja stressiä lievennettyä.

Voi harmi henttis, ettei tämä kierto tuonut toivottua tulosta :( toivotaan, että annostuksen nostaminen auttaisi ja ensi kierrossa tilanne olisi parempi.

Itsellä on annostus ollut 1 tbl kiertopäivinä 3-7. Tänään otinkin viimeisen Letrozolin ja jäädään odottamaan nyt tulosta.

Muiden läheisten ja työkaverien vauvauutiset ovat viime aikoina vaikuttaneet minuun suuresti. Raskausuutisia on viime aikoina tullut paljonkin joka suunnasta. Olen iloinen raskaana olevien kaverien/työkaverien puolesta, mutta en voi sille mitään, että masennun hieman tästä tiedosta. Tällä hetkellä tuntuu vaikeammalta nämä raskausuutiset, mikä johtuu todennäköisesti siitä, että tässä kuussa tuli kaksi vuotta yrittämistä täyteen ilman tulosta.
 
@Anustiini meidän esikoinen sai alkunsa ihan luomusti 9kk yrittämisen jälkeen. Alkuvuodesta tullut km ilmeisesti sotki jotain.
Ja samaa mieltä, teidän lapsi on varmasti yhtä ihana ja ihmeellinen kuin serkkunsa!! <3 Ymmärrän tuon tunteen, meillä oli esikoisen kanssa hieman sama tilanne.

Eilen meni itkeä tihrustaessa koko aamupäivä, no nyt kohti valoisampaa päivää. Ensi kierrossa sitten annostus on kaksi tablettia kp 5-9. Meidän lääkäriä ei vaan voi tarpeeksi ylistää, oli ihan ihmeissään, kun follit ei ollut kasvanut, määräsi samantien verikokeet ja laittoi konsultaatio ajan tälle päivälle, ottanut meidät jo kaksi kertaa ylimääräisenä listalleen. On aika täräkkä täti, vaan selvästi tietää mitä tekee.

Tosiaan te, jotka painitte vielä painon kanssa samalla, tsemppiä ja ihan mielettömästi jaksamista !! <3 Se palkitsee varmasti vielä.

Tämä marraskuun pimeys varmasti vaikuttaa näihin mielialoihin. Jokainen raskausuutinen pelottaa, vaan aina vaan koittaa ajatella tosiaan, ettei ole meiltä pois. Ainakin itseä auttaa kaiken sen hyvän ajattelu, ihana mies, täydellinen lapsi, koti ja ihan ok työpaikka. Koittaa löytää kaikki se hyvä ja ihana arjesta, ja lopulta kun saa sen pienen toivottavasti, on se onni ihan mieletöntä. <3

Eniten koko projektin aikana on turhauttanut monen vuoden lapsettomuudesta kärsineen kaverin sanat "miksi te oikein menette hoitoihin??" ymmärrän, että varmaan ajattelee, että kun yksi tärpännyt ja toinen mennyt kesken niin sitä noin vaan raskautuu, Vaan silti jotenkin häneltä jos jolta olisin vähän toivonut sympatiaa. Ilmeisesti liikaa pyydetty. Hällä itsellä kuitenkin pari lasta..

Olipas melkoinen aivomyräkkö tämä kirjoitus. (n)(n)
 
Kiitos kaikille tsemppauksesta ja lohduttavista sanoista! On kyllä aivan ihanaa päästä juttelemaan samassa tilanteessa oleville. Mulla on maailman ihanin mies joka tietysti itsekin tästä kärsii, mutta ei hän voi ymmärtää samalla tavalla kuin samassa tilanteessa olevat naiset :love:

Henttis, onpa käsittämätön möläytys kaveriltasi. Keskenmenostannekin on jo tosi pitkä aika ja kokonaisuudessaan olette joutuneet jo tosi pitkään odottamaan uutta perheenjäsentä. Keneltä se on pois, että saatte apua? Uskomatonta.

Teettekö te muuten ovulaatiotestejä, vai menettekö seurantaultrien mukaan? Itse aloin jo tänään kp7 tekemään varmuuden vuoksi ja ainakin tässä ekassa kierrossa aion tehdä joka päivä johonkin kp25 asti. En halua vahingossakaan missata ovulaatiota jotta tietää toimivatko letrot! Viimeksi mulla oli luomuovulaatio maaliskuussa kp23, jolloin sattumalta oli muutenkin gyneaika ja hän sen bongasi. Siksi en osaa ollenkaan arvioida milloin ovis tulee, saattaa tulla myöhäänkin :) Jos kp25 ei vielä ole tapahtunut mitään niin varmaan katkaisen kierron teroluteilla ja otan sitten uuden yrityksen. Mutta ei voi kuin toivoa että ovulaatio onnistuu!
 
Anustiini, itse olen nyt Letro-kuurin aikana aloittanut ovistestien teon vasta seurantaultrapäivänä, täytyy myöntää että en ole kovin tunnollisesti niitä tehnyt muutenkaan :whistle: eilen oli seurantaultra, vasemmassa munasarjassa näkyi 17 mm johtofollikkeli eli tässäkin kuussa letrot ovat onneksi toimineet. Lekuri määräsi minulle Ovitrelle-piikin, jonka pistin tänään ja sitten vain kunnon yritys päälle. Tein ovulaatiotestin ennen piikin pistämistä ja näytti vielä negatiivista, mutta lääkärin ohjeistuksen mukaan pistin Ovitrellen, sen pitäisi auttaa munasolun irtoamisessa.

Keskustelin lääkärin kanssa hoitotilanteestamme ja toivon mukaan, jos ei tässäkään kierrossa tärppää, saadaan vielä yksi letro-kierto tehtyä ennen joulutaukoa. Jos kolmannen kierron jälkeen ei tule tulosta, lääkäri oli vahvasti sitä mieltä, että siirrytään eteenpäin hoidoissa. Vaikka tiedän, ettei pelkästään letrozol-kuureja voida ikuisuuksiin tehdä, silti jotenkin häkellyin tästä hoitojen nopeasta etenemisestä.

Lääkärikäynnin jälkeen on monenmoisia tunteita pyörinyt päässä. Olen ollut todella turhautunut, koska raskaaksitulo ei ole tähän päivään mennessä onnistunut eikä onnistu. Sitten moitin itseäni tästä huonosta asenteestani, koska huomaan asennoituvani juuri siihen, ettei yritys tässäkään kierrossa onnistu. Alitajuntaisesti ajattelen varmaan, että pitämällä odotukset hyvin matalana, pudotus ei ole sitten niin kova kun/jos alkaa uusi kierto. Voi tätä tunteiden vuoristorataa:D pahoittelen pientä purkautumista, meni jälleen terapian puolelle.

Miten teillä muilla on sujunut? Oletko Anustiini bongannut ovulaatiota?:)
 
@Anzeliina , meillekin sanottiin että se n. kolme letrokiertoa katsotaan ja sitten jo inseminaatio.

Täällä alkaa olla ovulaatio käsillä. En ole tikuttanut, en ottanut testejä ollenkaan mukaan kun ollaan reissussa, mutta paikat alkaa olla niin kosteat.. Ehkä huomenna tai perjantaina ovis. Ollaan koko perheellä yhdessä ja samassa hotellihuoneessa, että vähän heikentää mahdollisuuksia toimia, mutta onneksi lapset nukahtaa aikaisin kun on tarpeeksi toimittu päivän aikana. :ROFLMAO:
 

Yhteistyössä