"Lievästi kuumeilevat" eli hieman yleisempää keskustelua vauvakuumeesta.

KeepGoing: WAU, ONNEA!! Just luin tuossa taannoisia viestejä ketjussa ja varsin negatiiviselta vaikutti yhden sun toisen kohdalla, mutta tämähän oli hieno uutinen. Melkoisella tahdonvoimalla odottelit ennen testausta!

mama? Toivottavasti pääsette pian juttelemaan asioista ja että hommat alkaa luistaa.

Itellä eka kierto menossa pillereiden lopetuksen jälkeen ja oviksesta ei tietoa. Normisti se kait ois ens ma (todella kauan sitten seuraamani kiertoni tulkinnan mukaan), mutta nyt en kyllä tiedä. Ällösti kuvattuna limakautta on kestänyt jo jonkin aikaa... Pari kertaa ollaan jo oltu ilman ehkäisyä, mutta tuskimpa on vielä tärpätäkseen. Ihme juilintaa alavatsalla ja epäilen vähän että menkat vois alkaa ennen aikojaan.
 
Oi joi.. Ihan hirveesti onnea KeepGoing :heart: Ihanaa että sait vihdoinkin plussan tikkuun, aivan mahtavaa! :hug: Oon niin iloinen sun puolesta! :heart:

Hitto mä haluan kanssa olla yksi plussaaja!! Toivon sitä toki muillekkin yrittäville :)

Mulla on sinne neuvolaan aika neljän viikon päästä , ei onneksi sen pitempään tarvi odottaa. Juteltiin miehen kanssa asiasta, ja hän tulee mukaan. Mä niin toivon, että jotain selviäisi mahdollisimman nopeasti, ettei tule pettymystä tuollakin sitten.
 
Hei ihanaa ja kaikkea onnea odotukseen KeepGoing! :heart:
Mä oon kyllä lukenut näitä viestejänne mutta jättäytynyt taka-alalle. Kuitenkin niin innostuin näistä että oli pakko tulla kommentoimaan. Myös Maman "tilanteen" etenemisestä olen lukenut. Hyvä että olet päättänyt mennä sinne neuvolaan. Se on askel eteenpäin, selviää sitten mitä tahansa ja milloin tahansa. Itse olen niin kärsimätön ihminen että on vaikeaa edes kuvitella miten piinaavaa jatkuva odottelu voi olla. Siksi toivon että käynti veisi asioita eteenpäin, ja jos se sinun stressaaminenkin helpottuisi!

"Keskustelimme" miehen kanssa ja asia on erittäin selvä ettei lapsen teosta edes keskustella vähään aikaan. Jatkuva keskusteluhalukkuuteni kuulemma tappaa vähäisetkin mahdollisuudet saada sitä toista lasta. Joten en ruoki itseäni ajatuksella asiasta ja olen yrittänyt pysyä siksi palstallakin taka-alalla. Minun kuumeilu tosiaan on otsikon mukaan sitä "lievää". Tai ainakin pakko olla. Ainakin hetken aikaa. Ajattelin olla hiljaa nyt muutaman kuukauden ja ottaa varovasti asian taas puheeksi. Surullinen olo tästä mutta ihan ilosta hymähtelin teille muille innokkaille! Kertokaas kuulumisia! Niin ja hyvää isänpäivää kaikille! :)
 
Viimeksi muokattu:
Hehee, toi otsikko on kyllä ehkä mun kohdalla ollu "hieman" harhaanjohtava :D

Nyt on vähän syyllinen olo, kun oon täällä marissut ja kuitenkin tärppäsi suht nopeesti. Jos joku kuitenkin osaisi mun kanssa pähkäillä tota laskettua aikaa ja tän hetkisiä viikkoja, niin ois tosi kiva. Mulla siis ehti imetyksen jälkeen olla kolmet menkat: 7.7. ja 8.8. ja viimeisimmät 20.9. Toi 8.8.-20.9. oli siis tollanen superpitkä, senkö mukaan pitäis mennä? Eri sivuilla erilaisia laskureita, ja ne antaa lasketun ajan about 3.-5.7. Oisko se sit noin? Ja joo, neljäs ois tulossa ja näin pihalla sitä taas on :xmas:

Kiitos ja anteeksi ja tsemppiä ja hyvää isänpäivää :heart:
 
(.) Kp28/27-29 menossa, ovulaatiosta 11 päivää. Eilen testattu tyylipuhdas nega. Oloja olisi edelleen. Perjantaina seuraava testaus ellei täti tule kylään ennen sitä. Menkkojen mukaan nyt olisi rv3+6 ja oviksen mukaan rv3+3, että jotta.. Mulla nousee muutenkin hCg turhan hitaasti, jos on noustakseen..

KeepGoing Turhaan syyllistelet. Nauti raskaudestasi, oot sen ansainnu :kiss: Eikös tuossa kohtaa kompromissi olisi paikallaan ja laskettuaika 4.7, kunnes toisin todetaan ;)
 
  • Tykkää
Reactions: KeepGoing
Heippa ! Täällä 21- vuotias nuori nainen joka haaveilee vauvasta. Mutta pari vuotta täytyy vielä haaveilla ennenku voidaan aloittaa lapsen yrittäminen.. Mies opiskelee ja valmistuu kesällä 2016.. Siihen asti olis vielä odotettava. Kyllä välillä tiukille menee, että kestääkö vai ei, mutta eipä siinä muu auta kun en viitti miestäkään vaihtaa :D mutta onneks pitkä odotus palkitaan, ainakin toivottavasti. Mulla on myös pienet paineet niskassa kun suvun naiset hiillostaa ja kyselee että jokos sitä ollaan pieniin päin :D meillä on suurin osa saanut esikoisen alle 25 vuotiaana. Onneks tässä on nyt vielä muutama vuos aikaa :)
 
Mikä ihme mun alavatsaa vaivaa? Jatkuvaa vihlomista. Samanlaista kun joskus oviksen aikaan, mutta tätä on nyt jatkunut jo varmaan... Oisko 1,5vk. Aluksi luulin sen olevan ovisvihlontaa, sitten epäilin et menkat alkaiskin toosi aikaisin mutta ei. Voiko pillereiden lopetus saada jotain tällasta aikaan? Onko kenelläkään muulla ollu vastaavaa?
 
Taidan liittyä nyt taustajoukoista mukaan tähän ketjuun.
Olen 29-vuotias ja mies 34. Edelliset lapset ovat -04 ja -07 ja nyt olisi toiveissa "iltatähti".
Itse haluaisin tähdätä uutta tulokasta alkuvuodelle -16, mutta mies viimeksi eilen käski heittämään pillerit pois :D
Molemmat lapset meillä ovat tulleet suht nopeasti/helposti yrittämisen alettua, mutta kakkosen jälkeen kun yritimme kolmatta, meni 3 vuotta ennen raskautumista ja se raskaus päättyi keskenmenoon rv 10+1.
Nyt olen reilun vuoden syönyt pillereitä ja ajattelin niitä vielä kevääseen saakka popsia.
 
Hei pitkästä aikaa =) . Tervetuloa mukaan Lasihelmi :)

KeepGoing Onnea ja kaikkea hyvää sinulle :heart:

Nyt olisi kysyttävää! Eli ovulaationi oli 8.11 ja sen jälkeen valkovuoto on pysynyt. Ei ole siis tullut sitä "kuivaa kautta" , mikä on yleensä tullut. Kuukautisteni pitäisi alkaa vasta joskus 20.11.
KeepGoing Saanko kysyä, että minkälaisia oireita sinulla oli ennen plussaamista. Tiesitkö heti ovulaation jälkeen, että nyt on tärpännyt? =)
 
Viimeksi muokattu:
Tanja12 Mulla ainakin kakkosesta ja kolmosesta tuo on merkannut plussaa että "kosteus" on jatkunut :) Ekasta en muista, en tainnut kiinnittää ollenkaan huomiota siihen kun en odottanut pillereiden jälkeen olevani raskaana heti.

KeepGoing Paljon onnea!

mama? Ihan hyvä varmasti mennä käymään lääkärillä, sellaisella joka näistä asioista tietää. Voihan olla että kysymys on vaikka jostain ihan pikkujutusta mihin kroppa tarvii vähän apua/herättelyä. Mutta pelkkä stressaaminenkin voi viivästyttää plussaa... Helpompi sanoa niin kuin olla stressaamatta, niinhän se on. Mutta uskotaan että se plussa sieltä on vielä teillekin tulossa :)

Mulla on kp12 eikä aavistustakaan onko ovis jo ollut, luultavasti joo kun aiemmin on aika alussa ollut, ainakin sen perusteella kun laskettua aikaa on siirretty viikkoa aikasemmaksi eli silloin ovis ois ollut jo kp8-9 noissa kierroissa missä oon esikoisesta ja kolmosesta raskautunut. Mutta parit "talletukset" on kuitenkin tehty.
 
Tanja12, eipä näkyny "kuivaa kautta" täälläkään. Mullahan ei ovulaatiosta ollu harmainta aavistustakaan, mutta oireita alko ilmestyä erinäisiä. Kaikkein hurjin oli kasvoihin ilmestyvä finnisöheröihottuma, joka oli toki hirveen näkönen mutta myös aivan sairaan kipee. Sit alkoki olee raskausoireita, joita tosin aattelin että sopis menkkaoireiks ihan yhtä hyvin...

Tänään ehkä 6+5 tai sitten jotain ihan muuta:D Tsempit kaikille taas!
 
KeepGoing Ääk :D . Tää kyllä olis mahtavaa, jos nyt olisin tulossa raskaaks. Periaatteessa jos hedelmöitys on tapahtunu, niin kiinnittymisen pitäis olla näinä päivinä ;) . Mulla on nyt otsa täynnä tosi kipeitä finnejä (parin päivän sisällä ilmestyny), tuskin sentää liittyy mihinkään...
 
  • Tykkää
Reactions: KeepGoing
Ei mitään tuntemuksia suuntaan tai toiseen :) Eipä mulla muutenkaan menkat ilmoittele etukäteen vaan yhtäkkiä alkaa, tosin nyt vasta kp19/27-31 että ei ne ainakaan vielä pitäis edes alkaa. Tylsä vaihe menossa... Raskausoireitakaan mulla ei ainakaan ikinä ole ollut ennen rv6 niin ei voi niitäkään etsiä :D Saa nähdä teenkö testiä vai odotanko vaan että alkaako menkat...
 
Ääää.. Mulla hajoo pää. Samat viimevuotiset fiilikset alkaa pyöriä päässä. Mielessäni mietin, kuinka ihanaa olisi jouluna päästä mammoille ja mummoille kertomaan pienestä ihmeestä... Se olisi kyllä todellinen ihme jos nyt olisinkin raskaana. Tuskin uskoisin todeksi.

Ei olla enään edes yritetty, seksiä ollut tässä kuussa todella todella vähän. Pari hassua kertaa. Sitten tänään tullutkin heiluteltua peittoa kolmasti. :D

Tuntuu jotenkin siltä, että olisi asennoitunut siihen, ettei raskauduta ennen lääkärin antamaa tuomiota. Oli se mitä tahansa pakko tässä on kai eteenpäin kuljettava. Reilu kaksi viikkoa täytyisi vielä odottaa, jospa sitten saisimme tietää jotain.

Toivotaan parasta, pelätään pahinta... Ihanaa näin joulun alla miettiä näinkin positiivisia asioita. :\
 
Pitkästä aikaa lyhyesti omaa napaa... Toinen luomukierto menossa ja ovulaatio ollut luultavasti su tai ma ja nyt jotain tuhrua tullut. Ei taida oma hormoonitoiminta olla ihan ajantasalla vielä! No, eipä tässä kiirettä olekaan, jos ensi vuoden loppu kesästä pitäisi piinailla.

Työ kuvioissa ollu melkosta haipakkaa ja energiat on vähissä. Asiaa ei auta että henkilökuntaa pakkolomilla ja pitäisi jaksaa niidenkin asiat hoitaa. Mä en siedä tätä paskaloska keliä ja mustia päiviä... Vaikka kuinka nukkuu ja popsii kaiken näköisiä vitskuja! 4 viikon päästä alkaa päivä pitenemään, jee :)

Jostain vanhasta ketjusta luin, että vasemman käden pikkurillin alla käden syrjällä on viivoja, jotka edustaa lasten määrää. Jos oikein ymmärsin niin pikkurillin alataitteen ja elämänviivan taitteen väliin jäävät viivat kertovat sen. Vahvat viivat ovat poikia ja heikot viivat tyttöjä. Mulla on kolme viivaa, yksi vahva ja pitkä ja kaksi lyhyempää ja heikompaa. Tyttö ja poika on jo. Kolmatta siis "odotellaan", jännä nähdä kumpi tulee!
 
Tervehdys! Ajattelin ilmoittautua mukaan tänne maltillisemmalle puolelle. Olen siis kolmekymppinen ja meillä ihana 4-vuotias poika. Toista ollaan miehen kanssa kuumeiltu kyllä jo hyvän aikaa (esikoisen vauva-ajasta lähtien..), mutta töiden ja opintojen kannalta tilanne ei ole ollut otollinen, joten ollaan vaan sinnikkäästi odotettu. Nyt olen valmistunut ja totesimme, että odottelu saa riittää.

Koin kuuluvani enemmän tänne kuin tuonne kiivaamman yrityksen puolelle, kun en omasta hyvin epäsäännöllisestä kierrosta pysty tarkkoja kiertopäiviä ynnä muita edes laskemaankaan. Meillä on nyt ensimmäinen varsinainen yrityskierto menossa ja uskon ovulaation olleet eilen tai toissapäivänä. Itse jännäilen hieman sitä, mikä tilanne, kun edellisessä kierrossa oli runsaampaa välivuotoa, mikä ei ole minulle tyypillistä. Voi olla, että on ollut pidempi tauko ovuloinnissa, mikä voisi aiheuttaa ovulaation tienoilla ylimääräisen vuodon, joten saapas nähdä nyt mitä käy. Tällä kertaa olen ainakin tunnistanut suht selvän ovulaation mielestäni.

Yritystä varjostaa hieman oma uupumus ja pitkäaikaisen stressin jälkitila, mikä on saanut pintaan ikäviä tunteita ja oloja. Toivon, että tästä saisi nyt sitä positiivista fiilistä elämään ja osaisin antaa aikaa toipumiselle riittävästi.

Hauska lukea, että toiset suorastaan odottavat, että pääsisi jouluna kertomaan raskautumisesta läheisille - itse mietiskelen, että miten onnistun salaamaan perheeltä, jos sattuisin vielä tästä kierrosta raskautumaan :) En ole itse valmis jakamaan perheen kanssa, kun hössöttäisivät niin kovasti aiheesta. Parille ystävälle voisin kyllä kertoa, jos kaksi viivaa testiin pärähtäisi.
 
Tervetuloa joukkoon Siilinlapsi!

mama? toivotaan että saatte perhesuunnittelusta jotain apuja tilanteeseenne. Todella toivon että siellä teillä plussattaisiin!!

Omaa: nyt ahdistaa ja PALJON. En oikein tiedä mitä ajatella... Töissä tuli vähän yhtä sun toista käännettä ja esimies on laskemassa kivasti vastuuta mulle (ite en ole asiasta kovin iloinen). Juuri nyt kun aloimme yrittää kolmatta. Josko nyt sattuisin tästä kierrosta plussaamaan niin... En tiedä mitä sanoisin hänelle! Tilanne on muutenkin todella tiukka meidän henkilömäärällä joka yhä edelleen vähenee ja jos minäkin jään pois niin huh huh. No josko plussa pamahtaa niin sit vaan eletään sen mukaan. Ajoitus vaan on äärimmäisen huono!
 
mama? Toivottavasti saisitte apuja sieltä ja pikkuhiljaa plussaakin testiin! :)

Wanhan Willan nuori emäntä onpa harmillinen tilanne mutta toisaalta kyllä ne asiat siitä varmasti järjestyis.

Mä plussasin 25.11. ja pääsin tuonne elokuisiin kokeilemaan josko meille olis vauva tulossa :)
 
Hei kaikille!

Keepgoin ja Saraheinä Isot onnittelut plussasta
WWNE Onpas ikävää tollainen työtilanne, se kun vaikuttaa niin kokonaisvaltaisesti muuhunkin elämään. Toisaalta, jos se plussa pärähtää, niin sitten on hyvä syy olla "itsekäs" ja jakaa vastuuta muillepäin.

Mä tulin tänne ketjuun kanssa nyt uutena mukaan. Meillä siis -08 ja -11 syntyneet pojat ja kolmatta kuumeillaan. Tai siis minä kuumeilen ja mies miettii vielä, että tuleeko meille kolmas. Itse täytyy nyt vaan malttaa mieli ja koittaa toisen antaa ihan rauhassa työstää asiaa. On se vaikeeta, kun joka päivä asia mielessä pyörii. Mulla on vielä kierukka, mutta nyt ollut kovia vatsakipuja ja ensi viikolla olen menossa lääkäriin tsekkaamaan onko kaikki ok.
 
Nyt ollaan neuvolassa käyty juttelemassa. Tässä kuussa aikaa labraan ja ensikuussa lisää. Ja sitten juttelemaan tuloksista ja miten edetään eteenpäin. Nyt ostin foolihappotabletitkin, kun niin neuvolatäti kehotti. Näitähän mun olisi pitänyt syödä koko ajan, kun kehotetaan aloittamaan kolme kuukautta ennen raskautumista. Yritys kun alkoi unohdin ostaa, ja parin kuukauden yrittämisen jälkee tuumasin, että rahaahan mä säästän kun turhaan olisin ostanut. Ja kun tässä yli vuosi ollaan jo menty, niin monta kymppiähän tässä on säästynyt.... Jospa tää vihdoin tästä. Neuvola tätsy kertoi, kuin monelle on käynyt niin, että kun asia annetaan heidän hoitoon. Ollaankin kuukauden kuluttua soiteltu plussapuheluita. Niin haluisi uskoa että omalla kohdallakin voisi olla sellainen tuuri. Mutta mä tiedän, ettei mun kohdalla tää tuu toteutumaan helpomman kautta. Turha kuvitella, että ensijouluna meitä olisi kolme, ihan turhaa..
 
Heheei, minä kirjoittelinkin jo kauan sitten kuumeilustani ja edelleen täällä kuumeillaan. :heart: Viime aikoina on ollut mietteitä että josko kertoisin miehelle asiasta. Pillerireseptikin päättyy ihan näillä päivillä, niin josko sitä jättäisikin kokonaan pois ja mentäisiin asenteella '' tulee jos on tullakseen '' eihän sitä koskaan tiedä kuinka pitkä tai lyhyt aika siihen menee. :)
 

Yhteistyössä