Lokakuiset 2018 <3

Moi ja tervetuloa uudet!
Sekä tsemppiä niille jotka epävarmuuden kanssa kamppailee ❤

@ahmis oon niin saman ongelman kanssa kamppailu, ihan minimiin pystyn töissä :unsure: Välillä on ihan hemmetin oksettava olo ja väsyttää iltapäivisin ihan älyttömästi, mut siinä sitä yrtitää vaan dead lineen pusertaa hommia kasaan..:cry: :ROFLMAO:
mulla myös tuo turvotus välillä aikamoinen et varmaan jo kohta joku huomaa... Mietin myös nt-ultran jälkeen kerron heti, vaikuttaa projekteihin kuitenkin.

Tsemppiä kaikille huonosta olosta kärsiville❤ luotetaan et se menis ohi. Yritys on kova kuitenkin syödä kaikkea terveellistä vaikka on kyllä välillä vaikeaa kun moni asia ei maistu ja oksettaa..


Eppu ja siis 8+4 (nyt jo viikoissa sekaisin) :D
 
Viimeksi muokattu:
Täällä myös äärettömästä väsymyksestä kärsin. Työpäivien jälkeen ei jaksa enää kotona iltaisin mitään tehdä, heti vaan ruokaa naamaan ja samantie pitkälleen. Kotihommia rästissä jo kahdelta viikolta ja alkaa näyttää aika pommilta nurkat jo kun on pölyä ja koirankarvaa.. Viikonloppuna 13,5h unet parhaimmillaa ja viime yönä 11h.. :eek:

Alkupahoinvointi on selätetty mutta tää väsymys tulikin nyt sit tilalle.. Innolla odotellaan täälläkin sitä toista kolmannesta että helpottaako..

Tänään 8+6
 
Täällä viikkoja 7+4 ja ihmeempää pahanolontunnetta ei oo ollu.Sitä ihmettelen.Miten muilla?Onko muita joilla ei vielä huonoja oloja ole ollu?Kerkeää toki tulla mutta huolettaa kun puuttuu.
Mulla ei oo. 6+2 tänään.
Jotain satunnaista ellotusta on ja tietyt asiat ällöttää jos näkee/haistaa mut siinä se.
En mä oo edellisistäkään siis ikinä oksentanu, mutta pahoinvointi on ollu hyvin selvää ja tullessaan pakottanut vaakatasoon kunnes olo tasoittuu.

Nyt ei vielä tosiaan mitään tämmöstä massiivista. Kaikkea muuta pientä on kyllä.

Eräs tuttu kun alkoi odottaa kolmattaan, pelkäsi jo valmiiksi kun edellisistä kahdesta pahoinvointi ja oksentelu kesti läpi raskauden. Kolmannen kanssa olikin vain hieman etovaa oloa ja taisi oksentaa alussa muutaman kerran kunnes kaikki etomiset katosi. Oli tosi huolissaan kun ei ollut tuttu kaava lainkaan. Niinpä vaan kuitenkin ihan kaikki hyvin.

Pitäis koittaa muistaa ettei vertaisi itseään muihin taikka edes omiin edellisiin raskauksiin, kun ei se aina mene samalla kaavalla.:)
 
  • Tykkää
Reactions: Eppu88
Täällä viikkoja 7+4 ja ihmeempää pahanolontunnetta ei oo ollu.Sitä ihmettelen.Miten muilla?Onko muita joilla ei vielä huonoja oloja ole ollu?Kerkeää toki tulla mutta huolettaa kun puuttuu.
Ei mullakaan! Tänään 7+1. Sellaista tooosi pientä kuvotusta jos ruokailuvälit venähtää pitkiksi ja jotkut (tai välillä kaikki :X3: ) ruoat ällöttää, mutta ei oo tarvinnu mennä edes lepäilemään. Tätä ollut nyt vajaan viikon ehkä.

Mä voin aika usein ja voimakkaasti pahoin silloin kun söin pillereitä ja oletinkin että sitten kun oon raskaana niin varmaan tulee sama ongelma. Mutta toistaiseksi ei!
 
Heips! Täällä jännittynyt ensiodottaja, joka jo pitkään lueskellut täällä näitä teän juttuja... Nyt ollu tosin pidempi väli työputkien, pahan olon ja väsymyksen takia :/ Mutta ekassa Lokakuiset2018 -keskustelussa lueskelin paljon! Aattelin jos sais luettua "kiinni" tein kaikkien kuulumiset, ois kiva tulla tänne tein ryhmään intoilemaan! Haluaisin myös fb-ryhmään, mutten millään löydä kenen kautta sinne pääsikään???

Jaksamisia niille, joille käynyt huonosti ja hurjasti iloa ja jaksamista teille, joilla jännitykset jatkuu :)

Minoon 25-vuotias, samoin ku helluki :) Eka lapsi tosiaan kyseessä ja ollaan tosi innoissaan ja peloissaan ja jännittyneinä jajaja..! Mulla kroonisen sairauden takia äitiyspolilla kans seurannat, neuvolassa käytiin ja myös äpkl ollaan käyty. Oli tosi hurjaa nähä (alakautta tehdyssä) ultrassa rv 6+5 (tosin vastas 6+0) 3,5mm kokonen alkio/sikiö/Vauva jonka sydän tako kuulemma oikein komeasti! Saatiin kans kuunnella ja hurjaahan soli !!! <3

Ane773/ 25 / ensimmäinen / OYS / rv 7+5
 
Mua vaivaa kans ihan kamala väsymys. Illalla nukahdan samaan aikaan kun lapset ja päivät yritän vaan selvitä hengissä :D

Pahoinvointi on jäänyt vaan siihen etomisen tasolle ja sitä tuskin edes huomaa. Sen takia olen pelännyt onko mahassa kaikki hyvin kun ei oloja ole. Mutta tänään oli ensimmäinen neuvola missä päästiin ultralla kurkkimaan ja siellähän se oli ja sydän sykki hienosti, voi mikä helpotus :love:

kerttuliina 9+2
 
Eihän sitä pitäis verrata muihin ja kaikki raskaudet on erilaisia.Olen kyllä todennut neljä kertaa.Sitä vaan jännittää siihen asti kunnes on eka neuvola ja näkee onko siellä eloa.Maanantaina eka neuvola.Väsymys painaa täälläkin ja lasten kans yhtäaikaa nukkumaan kun on ihan poikki.Nuorimmaiset ovat kohta 2ja puolivuotiaat kaksoset.Vanhimmat 10v ja 5v.
 
Heipsan!

Fb-ryhmään pääsee mukaan, kun laittaa viestillä oman nimen Nannaa_ -nimimerkille. Pitäisikö tämä tieto lisätä myös etusivulle, niin ei tarvitsisi metsästää täältä keskustelujen seasta? Liityin itse vajaa vko sitten, mukaan vaan! (y)
 
Hellou!
Kiitos tuhannesti @Mini-Myy ! Ei ois kyl huono idea lisätä tonne etusivulle tota :) Ite yritin ettii tota nimimerkkiä kauan, mut ei vaan mistään muka tullu vastaan! :D

Täällä ollaanki nyt sitten vähän flunssassa ja tulipa se huonovointisuuski takasin tänä aamuna :confused::rolleyes::sick: Tänään pitäis myös äitiyspolilta hoitajan soittaa klo 14-> . En tiiä kyl ottaako se kantaa verikokeisiin vai hoitoon vaivaivai... Jännittää :D
Tiiättekö muuten, ultraakhan ne äitipolilla tyyliin joka kerta tai jos pyytää..? Viimeksi ultrasivat (tosin eka käynti, ni oisko siksi..?) ja mietin, ku ens viikolla sit taas aika, et kohtaanko pyytää :D
 
TT1
Ensimmäinen neuvola taputeltu.Ja oli mukava käynti.Tuli aika NT-ultraan ja pari uutta aikaa neuvolaan sekä lääkärille ja gynelle.Verikokeet ja sokerirasitus.siinäpä parille kuukaudelle toimintaa.Parasta oli et RV 10 jälkeen voi käydä sydänääniä kuuntelee,jos yhtään arveluttaa.Ja minuahan tietysti arveluttaa :)
Aurinkoista odotusta kaikille )
 
  • Tykkää
Reactions: Ane773 ja Wiiwiii
@Eetuha en oo kokenein viivojen tulkitsija, mut eikö tuossa ihan kunnon "elokuva"viivat ole? :love: Tekis Iteki mieli vielä testailla, mut sitä paniikin määrää (ja ihan turhaan varmaanki) jos ois pikkusenki hailura viiva :D Toivottavasti saat pian vähentää lääkitystä, helepottais tulehukset yms :(
 
Heippa!
Jos vielä pääsee mukaan niin täällä yksi innokas!
Plussasin vasta muutama päivä sitten ja varailin tänään sitten neuvolaan aikaa! Neuvolan mukaan la olisi 19.10 ja näin ollen viikot 7+5.
Mulla on esikoinen 3/17 (ens viikolla 1v) ja nyt sitten olisi tulossa tämä toinen

Olen siis 26v ja mies 31v. La voi vielä muuttua kun edellisen synnytyksen jälkeen ei ole ehtinyt olla kuin kahdet menkat ja nekin tooosi epäsäännöllisesti. onneksi neuvolaan pääsee jo ensi viikolla (14.3.) niin saa ehkä selvyyttä asiaan pikkuhiljaa!

Jonsulainen / 26v / toinen lapsi/ L-PKS / La 19.10 (Nla 14.3.)
 
  • Tykkää
Reactions: amaia ja ahmis
Tervetuloa uudet:)

Huomenna VU ja mua jännittää:love: meillä täällä kaikki lapset ja mies nuhassa kuumeen kera että kiva hiihtoloma:mad:...kotona ja kipeänä:(... ihteeki jo aivastuttaa..
Eilen kävin moikkaamassa tyttöä rippileirillä ja näytti olevan kivaa ilman koti ikävää:cautious::love:lauantaina sitten loppuu se ja toukokuussa konfirmaatio♡ Tilasin aika päiviä sitten menin juhliin ja toivottavasti mahtuu toukokuussakin päälle:ROFLMAO: otin kyllä kahta kokoa isomman ajatuksena jos raskautuu:LOL: ennakointia(y) hih..

Mulla vielä oireina jatkuva palelu millonkahan tämäkin päättyy ja etova olo ja ruuat tökkii tosi pahasti en pysty mitään lihaa ja jauhelihaa ja spagettia syömään. Oon nyt kanaa ja salaatteja syönny.. pitääkin kokeilla kalaa. 3 hedelmä mehua menee litra tolkulla ja cocista niin myös pikku pullon päivässä, kahvi tökkii mutta niin 1-2kuppia pvässä :coffee: pakotan hörppimään ettei tuu pääkipua siitä.
Oon huomannu että mun hiukset on nyt tän raskauden myötä paksuuntuneet:D että käy hyvinkin:)..
Huomenna varmistuu laskettuaika ja sitten pääsen kertomaan lapsille ja lähisuvulle:love:

Hookoo & tirppa 7+0 ♡
 
Tervetuloa @Jonsulainen ! :) Mullaki 14.3. Aika, mut äitiyspolille! :D

@HooKoo-82 ; Mulla just toisinpäin! Kana ällöttää, mut jauheliha on niiin nam tällä hetkellä! Siis ihan vaan pannulla ja rutkasti maustetta, voi että voisin syyä vaikka joka päivä:ROFLMAO: Ja mun tukan paksuudesta en tiiä, mut nää rauhottuu nyt ku syötävä o_O Siis joka päivä pittää pestä! Kotona toki annan olla, mut jos on töitä, ni PAKKO pestä ku on muuten ihan törkeen näköset
o_O
Mulla palelu tulee ja menee, mutta etovaa oloa lähes koko ajan, syöminen ja vedenjuonti helpottaa kuiten hetkeksi... Eilen testasin myös pahoinvointirannekkeita ja olipa ihanaa ku ei ällöttäny tyyliin 5 tuntiin :LOL:
 
Heipsan!

Eilinen oli varsinainen ellotuspäivä. Tuntui ettei tasoitu millään. Ja väsytti ihan koko ajan muutamia pirteyspiikkejä lukuunottamatta.
Tänään vaikuttaa ihan normipäivältä, mutta tilanne voi muuttua millonka vaan.:D

Lauantaina ois viimein esikon kaverisynttärit, kun oli siirrettävä kuopuksen sairastumisen vuoksi.
Oon tosi ilonen, että poika haluaa tarjolle vaan jätskiä.:LOL: Pojan synttäreille se kakku on kyllä tosiaan aina ollu vähän turha, kun ei hän tai kaverinsa ole kakun ystäviä. Pääsen siis aika helpolla.:LOL:
Toista se on tytön kanssa, yhtä kaveria lukuunottamatta kaikki rakastaa kakkua ja viime vuonnakin meni 3 kerroksinen kakku ihan leikiten, aikuiset ehti saada yhet pienet palat välistä kun kakku oli jo kadonnut.:D

Ja ekaan neuvolaanki on vielä ikuisuus. :cautious:
No onpahan aikaa psyykata itteä niihin verikokeisiin. Oon neulakammoinen, mutta psyykkaamalla selviän aina jotenkin siitäki.:ROFLMAO:

Näin ekaa kertaa vauvastakin unta. Sen verran näin että vauvalla oli enempi tukkaa mitä kuopuksella.:LOL:

Mites muiden olot?:)

Ja siis tänään 6+4..tää viikko sentään menny nopeesti.:D

**muoks
Jahas, mitä lie tämä sivusto sekoaa kun ei näyttäny ainoatakaan viestiä sitten eilisen aamun vaikka päivitin sivut ennen kirjoittamista.:D
Mietinkin että kovinpa hiljaista täällä nyt.:LOL:
Mut olihan täällä juteltu.:D(y)
 

Yhteistyössä