Lokakuiset 2018 <3

Tässä uusi ketju. Lisään etusivulle Kumiankat tekemän etusivun. Jatketaan täällä:)

Tiedot muodossa:
Nimimerkki/laskettu aika/ ikä/monesko lapsi/synnytyssairaala. Muutokset ja puuttuvat tiedot PUNAISELLA värillä muiststhan laittaa ap päivämäärän helpottaa minua eli (esim. 22.10 siirtyy 27.10). Kaikkia tietoja ei ole pakko ilmoittaa ja LA tarkentuu myöhemmin:


1.10.
Hayley 82 / neljäs / OYS
Piupau90 / 27 / ensimmäinen
neppari123/38/toinen lapsi/NKL

2.10.
Kärsimätön88 / 30 / toinen / ei vielä tietoa
Toukokuu88 / 29 / kolmas / TAYS

3.10
saraneito / kolmas / HYS

4.10.
Elsusa / 27 / toinen /SEKS

5.10.
Eevve / 26 / ensimmäinen / K-HKS
Pumpola/31/toinen lapsi/Naistenklinikka.


6.10
Mini-Myy / 29 / ensimmäinen / NKL
Nuu87/30/ensimmäinen/KOKS
Wiiwiii / 23 / ensimmäinen /

7.10
Nipsu#7 / 34 / Seitsemäs / SEKS /

8.10.
taAsK / 33 / toinen / KYS

9.10.
Lumen / kolmas / TAYS
hennuliini86 / 31 / kuudes / OYS
Kippex / 27 / ensimmäinen / ei tietoa

10.10
kerttuliina / 25 / kolmas / SATKS
Ingaliini / ensimmäinen / ehkä NKL
samour_/ 34/toinen/JS

11.10.

Sallatuuli / 31 / kolmas / Hyks

12.10.
Trady / 26 / toinen / TAYS
Anne90 / 27 / viides / SEKS
Vuorikristalli/seitsemäs/KYS

13.10
Eppu88/30/ ensimmäinen / RU 29.5

14.10
Kems/30+/la 14.10/ ensimmäinen

15.10.
Lyro / 23 / toinen / K-HKS
Mape32/

17.10.
Tintti88 / 29 / kolmas / K-SKS /
Hiutale89 / 28 / ensimmäinen / K-SKS /
ahmis/32v/toinen/KYS/ RU 31.5

18.10.
Möörtsi / 26 / ensimmäinen / SEKS
minvii91 / 26 / toinen / tyks
zz85 / 32 / toinen /Tays
Jw18 / 30 / ensimmäinen / TYKS
Ane773/ 25 / ensimmäinen / OYS /
Tinnuli / 27 / toinen / SATKS/ RU 14.6
Ansel/27/ensimmäinen

19.10.
TT1 / 37 / kolmas / KYS/ RU 6.6
Jonsulainen / 26v / toinen lapsi/ L-PKS /

20.10.
Miiatoyr / 33 / neljäs / OYS
AnMaaria/38/kolmas/NKL
Murpeloinen / 30 / neljäs / K-SKS

21.10


22.10.
Aappalainen / 26 / toinen / OYS
Lumihiutale93 / 24 / toinen / satks
hookoo82 / 35 / yhdeksäs / KYS

24.10.
Beibe18 / viides / KSKS
amaia / 33 / ensimmäinen / ulkomailla

25.10.
Mutsijaparimuuta / toinen / JS
Mape32/ 31/ ensimmäinen

26.10
1papunen / 24 / ensimmäinen / ? /


27.10
Dippadai/ 30 /toinen/LKS (ru14.6)
Jelly2018/34/ensimmäinen/NKL

28.10.
Montecea / ensimmäinen
Viipulainen / neljäs / NKL
Hedii / 30 / toinen / OYS
Pikkutakkutukka/toinen/ei tietoa

29.10.
zumba224 / 24 / kolmas / TYKS

30.10
Jocrow/25v /ensimmäinen
maijakaima/ toinen lapsi/JS

31.10


Synnytyssairaalat:
E-KKS: Etelä-Karjalan keskussairaala, Lappeenranta
HYS: Hyvinkään aluesairaala
JS: Jorvin sairaala, Espoo
KAKS: Kainuun keskussairaala
K-HKS: Kanta-Hämeen keskussairaala, HML
K-PKS: Keski-Pohjanmaan keskussairaala
KOKS: Kymenlaakson keskussairaala, Kotka
KOS(/H): Kätilöopisto (/Haikaranpesä), HKI
K-SKS: Keski-Suomen keskussairaala, Jyväskylä
KYS: Kuopion yliopistollinen sairaala
LKS: Lapin keskussairaala
L-PKS: Länsi-Pohjan keskussairaala
LS: Lohjan sairaala
MKS: Mikkelin keskussairaala
NKL: Naistenklinikka, Helsinki
OAS: Oulaskankaan sairaala, Oulainen
OYS: Oulun yliopistollinen sairaala
P-HKS: Päijät-Hämeen keskussairaala, Lahti
P-KKS: Pohjois-Karjalan keskussairaala, Joensuu
PS: Porvoon sairaala
SATKS: Satakunnan keskussairaala, Pori
SEKS: Seinäjoen keskussairaala
TAYS: Tampereen yliopistollinen sairaala
TYKS: Turun yliopistollinen keskussairaala
VKS: Vaasan keskussairaala
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Elsusa
Minä tein sen marraskuisten sivun! :) Mulla on la 29.10 ja viimeksikin esikoisella ei ollut minkään valtakunnan kiire ulos niin häätöhommiinhan sitä jouduttiin. Synnytys menisi siis varmasti marraskuulle joten sen takia tähtään marraskuisten ryhmään. Ja toisaalta tuntuu hassulta että on aina viimeisenä ryhmässä kun muilla hommat on jo pitemmällä ja itse vasta alkuvaiheessa. Olin edellisen kerran kesäkuisissa mutta jouduin poistumaan kun tuli kkm, siellä olin myös viimeisten joukossa (kun la loppukuussa silloinkin) niin se tuntui jotenkin hölmölle.

Haluaisin jo keskusteluihin mukaan mutta yksistäänkö alkaisin? :LOL: Vai liittyisinkö tähän lokakuisiin jo? Onko teillä fb-ryhmä?
 
Minä tein sen marraskuisten sivun! :) Mulla on la 29.10 ja viimeksikin esikoisella ei ollut minkään valtakunnan kiire ulos niin häätöhommiinhan sitä jouduttiin. Synnytys menisi siis varmasti marraskuulle joten sen takia tähtään marraskuisten ryhmään. Ja toisaalta tuntuu hassulta että on aina viimeisenä ryhmässä kun muilla hommat on jo pitemmällä ja itse vasta alkuvaiheessa. Olin edellisen kerran kesäkuisissa mutta jouduin poistumaan kun tuli kkm, siellä olin myös viimeisten joukossa (kun la loppukuussa silloinkin) niin se tuntui jotenkin hölmölle.

Haluaisin jo keskusteluihin mukaan mutta yksistäänkö alkaisin? :LOL: Vai liittyisinkö tähän lokakuisiin jo? Onko teillä fb-ryhmä?
Tottahan toki tänne vain :) kenen vaan la saattaa muuttua marraskuun puolelle.
 
Täällä viimeiset 2vk menty todella flunssaisissa oloissa. Nenä aamuisin todella tukossa nukkumisen jäljiltä. Nyt uusimpana oireena kuiva yskä. Meneekö vielä raskausoireen piikkiin tuo yskä vai kannattaako mainita huomenna neuvolassa?
 
Se kiinalainen kalenteri pitää kyllä paikkansa 3 aikasemman kohdalla ja nyt näyttäis et tulis poika(3s). Itse kävin mutkan syyskuisten ryhmässä, mutta kaikki oli niin pitkällä et olin jotenkin ulkopuolinen eli ymmärrän täysin niitä jotka on meistä vielä "alussa". Tämä kyllä syntyy syyskuun puolella, katsoin että 24.9 on ma ja silloin ne yleensä tekee suunnitellut sektiot, eli 39viikolla ja siis ma päivänä. 2 sektiota alla isojen vauvojen vuoksi. Varhaisultrassa ei voitu vielä sanoa mihin kohdin istukka muodostuu ja mua pelottaa että se tulee arpien päälle.
 
Minä tein sen marraskuisten sivun! :) Mulla on la 29.10 ja viimeksikin esikoisella ei ollut minkään valtakunnan kiire ulos niin häätöhommiinhan sitä jouduttiin. Synnytys menisi siis varmasti marraskuulle joten sen takia tähtään marraskuisten ryhmään. Ja toisaalta tuntuu hassulta että on aina viimeisenä ryhmässä kun muilla hommat on jo pitemmällä ja itse vasta alkuvaiheessa. Olin edellisen kerran kesäkuisissa mutta jouduin poistumaan kun tuli kkm, siellä olin myös viimeisten joukossa (kun la loppukuussa silloinkin) niin se tuntui jotenkin hölmölle.

Haluaisin jo keskusteluihin mukaan mutta yksistäänkö alkaisin? :LOL: Vai liittyisinkö tähän lokakuisiin jo? Onko teillä fb-ryhmä?
Mun kokemuksesta ei kannata olettaa että jos esikoinen joudutaan häätämn ku ei vaan tule niin seuraavatkin.:giggle:
Mulla kanssa esikoinen häädettiin, kun ei vaan ollu merkkiäkään tulemisesta. Kakkonen synty sit sponttaanisti vesien menolla 39+2:D olin erittäin hämmentynyt moisesta. Kuopus syntyi 40+1 ja lähti sponttaanisti käyntiin supistuksilla.:)
Eli voi tosiaan käydä niinkin päin, että jos menee marraskuisiin, niin sitten onkin lähtö lokakuun puolivälissä ja noh, niin. Mun mielestä ois kiva jos vois kirjoitella vaikka sit molempiin ja katsella kumpaan juurtuu. Jos oikeesti juurtuu ryhmään hyvin, kokee siis olevansa oikeasti osa ryhmää, niin loppujaan ei ole väliä onko loka vai marraskuisissa.:) Pää-asia että saa kaipaamaansa vertaistukea ja hyvää mieltä ryhmästä, jossa on.:love:
 
  • Tykkää
Reactions: Eetuha
Minä oon tässä ketjussa niitä peränpitäjiä, ja onhan se välillä hassua kuin muilla alkaa olla varhaisultrat ja neuvolat käytynä ja itse tulee miltei kuukauden perässä. Mut toisaalta onhan täällä muitakin loppukuun ihmisiä, ja toisaalta tykkäänkin siitä että saan jo vähän etukäteen lukea mitä vois olla ens kuussa tiedossa. Vähän niin kun ennakkovarotuksena. :) Kun ensimmäistä odottaa niin kaikki tulee kuitenkin niin uutena.

Tänään löysin laatikon pohjalta vielä yhden unohtuneen PC:n liuskatestin. Pääsin sitten vihdoin ihastelemaan niitä kuuluisia leffaviivoja, paukahti vahva viiva jo ennen kun väriaine kerkesi kontrolliviivan kohdalle. Sen alun hailuroisten viivojen jälkeen lämmitti kyllä mieltä. Miksei naisiin oo kehitetty jotain merkkivalosysteemiä joka vilkuttais punasta menkkojen aikaan, paukahtais keltaiseksi ovuloidessa ja BING! Vihreä valo, olet paksuna. :) Paljon epäselvempi tämä nykyinen systeemi.

@Eetuha oli huomaavainen kun otti tuon päivitysvastuun. Kiitos! Mun kohdalta voi kysymysmerkin poistaa, uskoisin että paksuna tässä ollaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Eetuha
Joo, ehdottomasti tuun nyt lokakuisiin . Tää Kaksplus-sivusto on vaan aivan kamala käyttää, koko ajan tökkii ja hyppii. Sen takia mieluiten siirtyisin fb:iin ja laitoinkin @Nannaa_ lle pyynnön! Mulla on rahat tiukilla ens palkkaan asti joten harmittaa kun testit loppui nyt kesken enkä raaskisi ostaa uusia.. Tai tietysti ehkä jonkun pikkupakkauksen! Oon kyllä tehnyt niin paljon testejä että tuntuu että enemmän oon pissinyt kuppiin kuin pönttöön suoraan..
 
Mun kokemuksesta ei kannata olettaa että jos esikoinen joudutaan häätämn ku ei vaan tule niin seuraavatkin.:giggle:
Mulla kanssa esikoinen häädettiin, kun ei vaan ollu merkkiäkään tulemisesta. Kakkonen synty sit sponttaanisti vesien menolla 39+2:D olin erittäin hämmentynyt moisesta. Kuopus syntyi 40+1 ja lähti sponttaanisti käyntiin supistuksilla.:)
Eli voi tosiaan käydä niinkin päin, että jos menee marraskuisiin, niin sitten onkin lähtö lokakuun puolivälissä ja noh, niin. Mun mielestä ois kiva jos vois kirjoitella vaikka sit molempiin ja katsella kumpaan juurtuu. Jos oikeesti juurtuu ryhmään hyvin, kokee siis olevansa oikeasti osa ryhmää, niin loppujaan ei ole väliä onko loka vai marraskuisissa.:) Pää-asia että saa kaipaamaansa vertaistukea ja hyvää mieltä ryhmästä, jossa on.:love:
Sain ensimmäisen keskosena tuli maailmaan 5 viikkoa etukäteen silti juttelen edelleen sen ryhmän kanssa jonka kanssa aloitin.
 
Musta on myös kiva kun on kuun joka vaiheesta. Loppukuulaiset saa etukäteis infoa ja saa fiilistellä tulevaa ja kun loppukuiset käy ultrissa ym.niin alkukuulaiset sitten voi fiilistellä sitä kautta että miten ihanaa se olikaan jne.:)

Ja multa löyty kanssa vessan kaapin perukoilta yksi avaamaton pc puikko paketti, hups, miten niin oon hamstrannu.:LOL:
Joten tein senkin ja jee, puikollakin leffaviivat. Nyt mie en enään testaa.:LOL:
[url=https://aijaa.com/FuOJ0o][/URL]
Karisi ne viimeisetkin epäilyksen rippeet tältä osin, nyt vaan toivotaan että kaikki pysyy kunnossa ja että ylipäätään kaikki on kunnossa.:love:

Mä aattelin että kertoisin noille isommille taas vasta rakenne ultran jälkeen. Tosin mulla maha tulee tosi aikaisin esiin ja esikoinen kyseli viimeksikin jo rv14 eteenpäin "äiti, onko sulla vauva mahassa", jotain hätä valeita keksin sillon.:LOL::whistle:
Sit heti ku tultiin rakenne ultrasta niin kerroin ja esikoinen oli siinä "noo kylhän mä tiesin että äiti hautoo vauvaa".:ROFLMAO:
 
Merkkaan tämän!

Eipä sitä kannata niitä viikkoja niin tarkkaan tuijotella tuossa mihin ryhmään liittyy, takuulla tulee niin syys- kuin marraskuunkin vauvoja tähän meidän ryhmään vielä syntymään :). ja tosiaan vaikka mulla on nyt jo viikot 6+2 niin olen menossa ekaan ultraan vasta rv12 eli monet loppukuun ja varmaan marraskuun odottajatkin ehtii kyllä helposti käydä varhaissultrat ennen sitä eli kaikki tässä ollaan enemmän tai vähemmän alussa kumminkin :). mut vähän omasta luonteesta kii onko sellaista kaikki-heti-mulle-nyt tyyppiä vai sellainen odottelija-luonne. miä olin esikoisen ryhmässä viimeisiä LAn puolesta ja se sopi itselle kyllä hyvin.

koskakohan voi odottaa neuvolasta yhteydenottoa kun on jättänyt yhteydenottopyynnön sinne maanantaina? kärsimätön ei malttaisi.
 
Joo, ehdottomasti tuun nyt lokakuisiin . Tää Kaksplus-sivusto on vaan aivan kamala käyttää, koko ajan tökkii ja hyppii. Sen takia mieluiten siirtyisin fb:iin ja laitoinkin @Nannaa_ lle pyynnön! Mulla on rahat tiukilla ens palkkaan asti joten harmittaa kun testit loppui nyt kesken enkä raaskisi ostaa uusia.. Tai tietysti ehkä jonkun pikkupakkauksen! Oon kyllä tehnyt niin paljon testejä että tuntuu että enemmän oon pissinyt kuppiin kuin pönttöön suoraan..
Laitoin myös @Nannaa_ lle viestiä.
Ja mulla sama fiilis, tuntuu että kuppiin on mennyt enemmän kuin pönttöön, mutta nyt mie lopetan, ei enempää, menee ihan mahottomaksi jo.:giggle:
 
  • Tykkää
Reactions: Miukuliisa
Merkkaan tämän!

Eipä sitä kannata niitä viikkoja niin tarkkaan tuijotella tuossa mihin ryhmään liittyy, takuulla tulee niin syys- kuin marraskuunkin vauvoja tähän meidän ryhmään vielä syntymään :). ja tosiaan vaikka mulla on nyt jo viikot 6+2 niin olen menossa ekaan ultraan vasta rv12 eli monet loppukuun ja varmaan marraskuun odottajatkin ehtii kyllä helposti käydä varhaissultrat ennen sitä eli kaikki tässä ollaan enemmän tai vähemmän alussa kumminkin :). mut vähän omasta luonteesta kii onko sellaista kaikki-heti-mulle-nyt tyyppiä vai sellainen odottelija-luonne. miä olin esikoisen ryhmässä viimeisiä LAn puolesta ja se sopi itselle kyllä hyvin.

koskakohan voi odottaa neuvolasta yhteydenottoa kun on jättänyt yhteydenottopyynnön sinne maanantaina? kärsimätön ei malttaisi.
Joo näin just.

Ja hmm..meillä kyllä yleensä soitetaan samana päivänä, tai jos on soittanu myöhemmin päivästä niin voi mennä seuraavaan päivään.
Mä vihaan tota takaisinsoittojärjestelmää. Tässä kun on näitä lapsia, niin sillon ku pääsee soittaa niin se nimenomaan on just se aika kun pystyis rauhassa puhua..mutta eheiii, takas soitetaan AINA just huonoimmalla hetkellä.:ROFLMAO:
 
Mä oon täälä ja tuola syyskuisissa kun la omien laskujen mukaqn on 29.9 mutta sikiö oli muutamaa päivää pienempi niin la tulee varmaan lokakuun alkuun mutta se asia tarkentuu sitten nt ultrassa :) mulla oli esikoisen laskettu 23.6. 16 mutta tyttö syntyikin heinäkuun puolella lopulta :LOL: ja en koskaan oo ollu heinäkuisten ryhmässä kun tuo kesäkuun ryhmä tuntu niin omalta sitten ja pian tyttö täyttääkin jo 2v :eek::eek::eek:
 
Viimeksi muokattu:
Voi hitto! Oon etäpäivillä kotona ja laatikossa kummitteli paremman puutteessa ovistesti. Tein sen äsken ja kontrolliviiva ei oo yhtä tumma kuin testiviiva.. Mitähän tuo nyt merkkaa?? Voiko ovistestiin luottaa raskaustestinä? Ei se kuule varmaan auta muu ku lähteä ruokiksella ostamaan raskaustesti. Samperin etäpäivä, kaikenlaisia houkutuksia täällä kotona on! o_O:ROFLMAO:
 
Mä oon täälä ja tuola syyskuisissa kun la omien laskujen mukaqn on 29.9 mutta sikiö oli muutamaa päivää pienempi niin la tulee varmaan lokakuun alkuun mutta se asia tarkentuu sitten nt ultrassa :) mulla oli esikoisen laskettu 23.6. 16 mutta tyttö syntyikin heinäkuun puolella lopulta :LOL: ja en koskaan oo ollu heinäkuisten ryhmässä kun tuo kesäkuun ryhmä tuntu niin omalta sitten ja pian tyttö täyttääkin jo 2v :eek::eek::eek:
Mulla muuten tuo keskimmäinen oli nt-ultrassa kanssa pienempi, mutta sit taas rakenne ultrassa 2pv isompi.:LOL: Sillon se kätilö sanoi että aika varhain näillä on ihan omat metkunsa tuon kasvun kanssa, mutta siis ihan toki viite-arvojen sisällä pysyi, normaalia vaihteluväliä. Ihan nää varhaiset viikot on yleensä ne missä kaikilla on sama kaava kasvussa, sen jälkeen alkaa tulla niitä yksilöllisiä eroja jonkun verran.:)

Mulla muuten on tullu uus oire. Ei vieläkään pahoinvointia, mutta nukahtamisvaikeudet. :ninja:
Pyörin pari tuntia taas kerran sängyssä. Sitten alko ottaa päähän miehen uniönähtelyt ja siirryin sohvalle. Mies meni aamuun (lähti klo.5) ja oli laittanut huolestuneen viestin, että eihän hän ollu sanonu mitään yöllä pahasti unenpöpperössä kun olin sohvalle menny.:LOL:
No ei onneks koska jos ois ni hän ois ollu se joka sohvalla ois nukkunu.:ROFLMAO:

Mut toivotaan et tää vähän tasoittuis, tää on tuttua loppuraskaudesta, joten todella toivon ettei tää jää päälle koko raskauden ajaksi.:D
 
Voi hitto! Oon etäpäivillä kotona ja laatikossa kummitteli paremman puutteessa ovistesti. Tein sen äsken ja kontrolliviiva ei oo yhtä tumma kuin testiviiva.. Mitähän tuo nyt merkkaa?? Voiko ovistestiin luottaa raskaustestinä? Ei se kuule varmaan auta muu ku lähteä ruokiksella ostamaan raskaustesti. Samperin etäpäivä, kaikenlaisia houkutuksia täällä kotona on! o_O:ROFLMAO:
Ei mulla ainakaan kertonu ovistesti enään mitään, mulla oli yks sellanenki tuolla jääny käyttämättä. Ja nyt tuli tosiaan noi leffaviivat puikkotestiinki.:LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: Miukuliisa
Mä en oo muuten vielä listassa!

28.10
Pikkutakkutukka/2.lapsi/ei tietoa

Kuka onkaan Facebookista vastuussa? Voisin tulla myös sinne jos uskallan :)
080D640D-C23C-4B6D-BA23-E913114F1064.jpeg

Tänään oli viivatkin vahvistuneet, joten ehkä tässä alkaa ainakin kemiallinen sulkeutua pois. Tosin tuli myös pikkuisen rusehtavaa vuotoa mikä vähän jännittää :(

On muuten ihmeellisiä nämä raskausviikot! Mulla dpo13 ja silti muka 6+4 viikot :eek: niin pitkät kierrot olleet 2 viime kuussa.
 
Mä en oo muuten vielä listassa!

28.10
Pikkutakkutukka/2.lapsi/ei tietoa

Kuka onkaan Facebookista vastuussa? Voisin tulla myös sinne jos uskallan :)
katso liitettä 2932

Tänään oli viivatkin vahvistuneet, joten ehkä tässä alkaa ainakin kemiallinen sulkeutua pois. Tosin tuli myös pikkuisen rusehtavaa vuotoa mikä vähän jännittää :(

On muuten ihmeellisiä nämä raskausviikot! Mulla dpo13 ja silti muka 6+4 viikot :eek: niin pitkät kierrot olleet 2 viime kuussa.
@Nannaa_ pyyteli laittaa yksäriä jos mielii fb puolelle.:)

Ja kannattaa sanoa tosta neuvolassa. Laskee viikot todennäköisesti sitten oviksen mukaan tai laittaa ainakin merkinnän. Koska oikeastihan siulla olisi n.rv4.
Siis sillä juurikin, että se niskaturvotus ultra jos haluaa sen seulan, niin ne verikokeet siihen on tosi tarkat viikkojen suhteen. Ei saa olla alle 10 viikkoa kun siihen menee. Voisit jopa ehkä päästä varhaisultraan varmistamaan viikot. ;)(y)

@Möörtsi taisi olla jo siellä fb:n puolella. Huikkaa sinne että täällä ois innokkaita lokiksia oottamassa sinne pääsyä, jos ryhmän yp ei nyt kauheasti täällä käy tarkistamassa.:giggle:
 

Yhteistyössä