Lokakuiset 2018 <3

Tänään oli eka neuvola.viikkoja 8+3 kuukautisten mukaan.Neuvolatäti ultrasi ensimmäisenä ja ei saanu kunnolla näkyviin.huono ja vanha laite täällä.Uuden ajan sain torstaille että lääkäri katsoo.Aloin miettimään josko ois viikkoja vasta vähemmän jos ovulaatio onkin tapahtunu myöhemmin.Raskaustestiki tehtiin uudelleen ja vahvaa plussaa näytti.
 
Jännä kyllä miten kaikilla on ihan omanlaiset ongelmansa! Ei oo vissiin kahta samanlaista raskautta. Tuntuu että niin eri tahdissakin mennään, vaikka kaikkien pallerot olis tulossa suurin piirtein kuukauden sisällä. Ehkä tässä alussa on enemmän eroja?

Kurjaa @Äitiliini80 että joudut menemään uudestaan! Odottaminen on ainakin itselle ollut tosi piinaavaa.

Tosta painosta on pariin kertaan ollut juttua, niin rupesin miettimään että mikäköhän se oma tilanne todella on. Aluksi tuntui että söin tosi paljon mutta nyt jotenkin ällöttää aina ruoalla niin että on vaikeeta syödä lautasta tyhjäksi, tuntuu jotenkin että maha on heti täynnä. Mun lääkäri ei mitannut painoa ekan kerran kun kävin ja mulla ei tosiaan mitään vaakaa ole kotona. Huomenna ois toinen tapaaminen, jospa siellä jo otettais paino? Katotaan samalla veri- ja pissakokeiden ja sen ultran :love: tuloksia.

Kerroin viikonloppuna omalle perheelle, jännitti niin paljon! Mutta ihania reaktioita kaikilla ♥♥♥

Tänään alkaa 9. viikko (y)
 
Tänään oli eka neuvola.viikkoja 8+3 kuukautisten mukaan.Neuvolatäti ultrasi ensimmäisenä ja ei saanu kunnolla näkyviin.huono ja vanha laite täällä.Uuden ajan sain torstaille että lääkäri katsoo.Aloin miettimään josko ois viikkoja vasta vähemmän jos ovulaatio onkin tapahtunu myöhemmin.Raskaustestiki tehtiin uudelleen ja vahvaa plussaa näytti.
Millon sait raskaustestiin plussan, ja oliko kuinka haalea? Siitähän vois kans koittaa päätellä million hedelmöityminen ois voinut tapahtua. Jos plussa oli kovin haalea vielä kuukautisista laskettuna myöhäsillä päivillä, sekin tukis sitä että sulla osu vaan pidempi kierto siihen tärppikertaan.
 
Täällä menee päivät hyvin tasasesti, nälkä yllättää, sitten syödään iso kasa ruokaa kun ei nälkä lähde pois millään, sitten päiväunille kun väsymys iskee. Huomenna poksuu ekat pyöreet viikot 10+0 !!
 
  • Tykkää
Reactions: ahmis
Millon sait raskaustestiin plussan, ja oliko kuinka haalea? Siitähän vois kans koittaa päätellä million hedelmöityminen ois voinut tapahtua. Jos plussa oli kovin haalea vielä kuukautisista laskettuna myöhäsillä päivillä, sekin tukis sitä että sulla osu vaan pidempi kierto siihen tärppikertaan.
Tein eka testin kun kuukautisten ois pitäny alkaa niin oli tosi haalea viiva niin että just ja just erotti.Siitä pari päivää niin tein toisen se oliki pikkusen vahvempi.Ja kolmannen tein taas parin päivän päästä ja se oliki sitten tosi vahva viiva.Eli vahva plussa tuli kun kk oli myöhässä viis päivää.
 
Apua, ensimmäistä kertaa ikinä kirjoittamassa tälläiselle palstalle mutta päätin rohkaistua mukaan luettuani ketjua jo muutaman viikon.
Ensimmäistä lasta odotellaan, menossa tänään 8+1. Hurjaa on ollut tää mullistus mikä pään sisällä on kun yrittää edes tajuta että
Me viimein saadaan vauva.
Johtuen mun epämääräisistä kuukautisista päästiin kunnalliseen varhaisultraan viikko sitten ja siellä oli pieni sentin pituinen tyyppi, jonka sydän sykki voimakkaasti.

Oireista voin sano että pahoinvointia mulla on ollut jo 3 viikkoa ja tuntuu vaan pahenevan. Kaikki liikkuminen tuntuu pahalta ja voimat on aika vähissä. Jotenkin jaksan kun mies on tsempannut ja ollut apuna, lisäksi hoen koko ajan kuin mantraa että tää loppuu viimeistään lokakuussa :D


Eli LA 21.10/Kems/30+/ ensimmäinen
 
Tein eka testin kun kuukautisten ois pitäny alkaa niin oli tosi haalea viiva niin että just ja just erotti.Siitä pari päivää niin tein toisen se oliki pikkusen vahvempi.Ja kolmannen tein taas parin päivän päästä ja se oliki sitten tosi vahva viiva.Eli vahva plussa tuli kun kk oli myöhässä viis päivää.
No tuon perusteella oot oletettujen kuukautisten aikoihin ollu vähintään dpo 9 tai 10, muttet välttämättä vielä dpo 14 niin kuin menkoista laskien. Eli ehkä sulla on vasta 7+jotain kasassa? Silloinhan ei varsinkaan huonoilla laitteilla välttämättä kaikilla syke näy, vaikka alkio näkyiskin.
 
Ensimmäinen neuvola takana ja huomenna VU raskaudenkeston määrittelemiseksi. Kuukautiset on ollut niin epäsäännölliset, ettei niistä voinut tehdä päätelmiä. Jotenkin kauhunsekaisin tuntein odotan huomista ultraa. Jännittää, jos ei löydykään sikiötä tai ilmenee muuta ongelmaa :unsure: Mies pääsee onneksi mukaan.

Suurin syy tälle pelolleni on varmastikin se, etten ole ollut niin pahoinvoiva kuin kuvittelin olevani. Ja vaikka jokainen raskaus on erilainen eikä kaikki tule pahoinvoiviksi, niin silti en pääse tästä ajatuksesta eroon :cautious:

Neuvolasta jäi positiivinen kuva ja terveydenhoitaja oli oikein mukava!
 
  • Tykkää
Reactions: ahmis
No tuon perusteella oot oletettujen kuukautisten aikoihin ollu vähintään dpo 9 tai 10, muttet välttämättä vielä dpo 14 niin kuin menkoista laskien. Eli ehkä sulla on vasta 7+jotain kasassa? Silloinhan ei varsinkaan huonoilla laitteilla välttämättä kaikilla syke näy, vaikka alkio näkyiskin.
Joo voi olla vasta viikkoja 7 plus jotain.Onneksi jo huomenna on uus aika neuvolaan niin tietäis enemmän.Piinaavaa tää epävarmuus ja odottaminen.
 
Voi miten pitkäpiimäistä osaa ajoittain olla tämä odottajan arki. Nyt on taas jotenkin sellainen ellotus/väsymys/masennusvaihe päällä että oon jo maalaillut vaikka mitä kauhukuvia siitä ensi viikon neuvolasta että ei löydykään sydänääniä ja sit joutuu ahdistuu ja panikoimaan ultraan asti ja pahimmas tapaukses sit vetää jotain tyhjennyslääkkeitä :cry:. Toisaalta ois ollut kiva kyl vu et olis sit voinut odotella vähän rauhallisemmin mielin toisaalta eihän sekään mitään vielä takaa että vu:ssa on kaikki ok eli aika lailla piinaa nää ekat 3kk on joka tapauksessa (n).

Voi kuinka paljon vaan odottaa sitä nt ultraa et pääsis sinne ja toivottavasti vielä huojentunein mielin ulos :unsure:.

Mille viikoille teidän NT:t on varattu? En oo vielä saanut omaa aikaa, se ymmärtääkseni varataan vasta kun neuvolassa on kuultu äänet.
 
@ahmis Täällä paikkakunnalla ainakin sellanen käytäntö että neuvolan ensikäynnillä (minulla rv 7+2) ei kuunnella sydänääniä. Pelkkää rupattelua ja saa lähetteet verikokeisiin (minulla verikoe rv 10+0) ja nt-ultraan. Mulla nt-ultra rv 12+3 ja sydänäänet kuunnellaan ensimmäisen kerran vasta seuraavalla neuvolakäynnillä rv 15+6.

Tuossa siis kaikki tähän asti tiedossa olevat tulevat ja menneet menot raskauden ajalta.

Tänään rv 10+1
 
Viimeksi muokattu:
saa valittaakin @ahmis! :) Eikö tässä olla juuri sitä vertaistukea varten. Älä nyt kuitenkaan maalaile piruja seinille!

Mulla oli eka lääkärivisiitti rv6+, siinä gynekologinen perustutkimus ja sain lähetteet heti veri- ja pissakokeisiin ja ultraan. Labrakokeet tein heti samalla viikolla ja ultran varasin seuraavalle viikolle. Eka ultra siis rv7+ missä lähinnä tarkastettiin että siellä on elämää oikeassa paikassa ja kuunneltiin sykkeet. Sen jälkeen toinen lääkärivisiitti rv8 alussa (eilen), missä katsottiin labrakokeiden tulokset, punnittiin ja sain "äitiyskortin". Kaikki näyttää olevan kunnossa ja sain käskyn tulla uudestaan sillä viikolla kun rv12 alkaa, ja ennen sitä käydä doppler-ultrassa. Se mun pitää nyt varata n. viikolle rv11. Se on ehkä vastaava kuin teidän nt-ultra?

Mulla tän viikon uutuutena keskellä yötä herättävä pahoinvointi, yleensä iskee klo 2-4 välillä ja sen jälkeen sitten pyöritään... :sick: Viime yönä päihitin sen yöpöydälle taktisesti jätetyillä viinirypäleillä :sneaky: Mulla toimi hienosti ja sain heti taas unta, mutta mies kuulemma heräs mun rouskutukseen! :rolleyes:
 
  • Tykkää
Reactions: ahmis
@ahmis Tiedän tunteen! Tuo tietämättömyys oli kyllä ihan hirveää (n)

Tänään oli paljon pelätty VU ja kaikki hyvin! Huh! Olen äärimmäisen helpottunut ja samalla nyt vasta ymmärrän, että kyllä tässä raskaana ollaan :love: LA on nyt ultran perusteella 22.10 eli olen tänään 8+2. Aktiivinen pikkupapu hyvällä sykkeellä löytyi ihan oikeasta paikasta. Ultran suorittanut mieslääkäri oli melko tyly, sanoi jopa mukana ollut mieheni, mutta minua ei paljon haitannut kun sai hyviä uutisia. Ja toivotti hän sentään "Nauti raskaudesta" ennen huoneesta poistumista :LOL: Varattiin myös NT-ultra joka on 12+2.

Keskenmenoriski on toki vielä suuri, mutta päätimme mieheni kanssa, että kerromme vanhemmillemme ja lähimmille kavereille. Esimiehelleni aion kertoa jo huomenna, mutta en muille töissä. Hän voi sitten jo aloittaa ajatustyön syksystä selviämiseen.

@Eetuha Tietoihin voi päivittää LA 22.10 :love:
 
  • Tykkää
Reactions: ahmis
@Jw18 Ihanaa että kaikki oli pienellä hyvin :love:

Mä oon jo sen verran syksyä miettinyt että jään 1kk ennen laskettua aikaa virallisesti äippälomalle mutta pidän sitä ennen 3vk kesälomaa. Eli periaatteessa jos kaikki onnistuu niinkuin haluan niin elokuun puolivälin jälkeen alkaisi kesälomat ja sit syyskuun tokalla viikolla äippäloma :)
 
  • Tykkää
Reactions: ahmis
@Wiiwiii Laskin myös Kelan laskurilla miten äippäloman aloitus ajoittuu tämän LA kanssa. Minulla äippäloma alkaisi syyskuun puolivälissä ja kesälomani on tänä vuonna elokuussa. Voi olla, että minäkään en enää kesälomalta töihin tule jos saan pitää kaikki lomani yhteen putkeen.. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Wiiwiii ja ahmis
Mitä mieltä olette tuosta tämän vuoden äitiyspakkauksesta?

Ite tykkään kyl tosi paljo. Noi muutama räväkän värinen vaate kyllä saattaa jäädä vähemmälle käytölle mutta muuten tykkäsin kyl et oli noin paljon vaaleen ja harmaan sävyjä.
 
Moi kaikki,

Luin äsken ketjun läpi ja ajattelin liittyä joukkoon. Onnea kaikille odottajille! Tässä tiedot:

20.10/ AnMaaria/kolmas


Tämä on tosiaan yllätysraskaus, jota aloin epäillä kun omituinen pahoinvointi jatkui viikon verran. Luulin, että olin saamassa vatsataudin, mutta sitten menkkojenkin alkaminen viivästyi... Ei muuta kuin raskaustestin tekoon, joka sitten näyttikin selvän plussan. Käytiin viikko sitten varhaisultrassa, jossa varmistui, että raskaus on oikeassa kohdassa ja että sydämiä sykkii vain yksi :) Takana on yksi tuulimuna raskaus, joten en halunnut tällä kertaa odottaa ekaan viralliseen ultraan. Aiemmissa raskauksissa en kyllä muista voineeni ihan näin pahoin kuin nyt, mutta voi olla, että muistan väärin. Oksentanut olen tähän mennessä vain kerran. On pakko syödä jotain vähintään kahden tunnin välein, että kuvotus ei karkaa käsistä. Mieliteot on välillä aika omituisia ja se mikä yleensä maistuu, ei välttämättä jonakin päivän mene alas mitenkään. Kahvi, rasvan käry, yms tekee takuuvarmasti pahaa ja myös ihmisten käyttämät hajuvedet/hajusteet julkisilla liikkuessa ja myös töissä. Vatsa turpoaa päivän aikana ja öisin herään pari kertaa, kuten ilmeisesti moni muukin. Ensi viikolla on aika ensimmäiseen neuvolaan. Elättelen tässä toivoa, että tää jatkuva pahoinvointi ja jäätävä väsymys alkaisivat helpottamaan parin viikon sisällä, kun edessä olisi melkoisen kiireinen (hyvällä tavalla) kevät. Esikoinen on alkanut ihmetellä miksi oon koko ajan iltaisin lepäämässä, mutta ennen np-ultraa ei tekisi mieli kertoa kenellekään.

AnMaaria rv 8+3
 
  • Tykkää
Reactions: Wiiwiii ja amaia
Täällä oli tiistaina eka neuvola ja mieskin lähti mukaan. Ultrassa löytyi yksi pieni vilkkaasti sätkivä ihmisen alku ja sydän löi ultrassa vimmatusti. Sydänäänet saadaan kuulla varmaan joskus parin viikon päästä, kun mennään nt-ultraan keskussairaalalle. Pikkuinen vastasi viikkoja ollen silloin 9+2 ja la on edelleen 15.10. La tarkentuu varmaan sitten keskussairaalan reissun jälkeen.

Kerroin neuvolassa painonnoususta ja siitä että se huolettaa. Mulle tehdään kaks kertaa sokerirasitus, koska lähisuvussa on sokeritautia ja äidillä ollut 2krt raskausajan diabetes. Vähän pelottaa, jos mullakin sitten on. Pakko kiinnittää ruokaan vielä tarkemmin huomiota.

Osa painonnoususta voi selittyä sillä, että mun vatsa ei oo nyt pariin- kolmeen viikkoon toiminut oikein ja siihen yritän löytää nyt jotain ratkaisua. Hankala, kun juominen olis tärkeää, mutta vesi ällöttää.. o_O ehkä tää jossain vaiheessa helpottaa :)
 
  • Tykkää
Reactions: amaia

Yhteistyössä