Lokakuiset 2018 <3

Mitä mieltä olette tuosta tämän vuoden äitiyspakkauksesta?

Ite tykkään kyl tosi paljo. Noi muutama räväkän värinen vaate kyllä saattaa jäädä vähemmälle käytölle mutta muuten tykkäsin kyl et oli noin paljon vaaleen ja harmaan sävyjä.
Mulla on ollut todella tylsä aamu ja olen ihan odotellut äitiyspakkauksen kuvia että pääsisin niitä ihmettelemään. Pakkaus näytti kaikkiaan kivalta. Mä vaan kammosin heti kaikkia valkeita ja harmaita ja iloitsin värikkäistä, joita oisin mielelläni ottanut pakettiin lisää:D
 
  • Tykkää
Reactions: Wiiwiii
Mitä mieltä olette tuosta tämän vuoden äitiyspakkauksesta?

Ite tykkään kyl tosi paljo. Noi muutama räväkän värinen vaate kyllä saattaa jäädä vähemmälle käytölle mutta muuten tykkäsin kyl et oli noin paljon vaaleen ja harmaan sävyjä.
Mäkin kävin ihan uteliaisuudesta kattomassa, vaikken pakkausta saakaan. Munkin silmää miellytti enemmän ne harmaan ja valkean sävyt, mutta mikään ei oikeastaan aiheuttanu sellaista "voi miten ihana" -reaktiota. Ne värikkäät oli mun makuun vähän liian retroja, jäis multa todennäköisesti kaapin pohjalle :cautious:
 
  • Tykkää
Reactions: Wiiwiii
TT1
Kovasti olen miettinyt ottaako äitiyspakkauksen vai ei.kovasti miellytti ja ihastuin niihin huopikkaisiin, joten eiköhän tuo oteta jahka sinne astia.
Huomenna olisi lääkäri ja ultra(taas), ei kyl haittaa. Olen niin hermoromahduksen partaalla kun pelkään että kaikki ei oo hyvin.
No aamulla selviää.
 
Mä tykkäsin suunilleen kaikista. :giggle:
Olin heti ysiltä kyttäämässä kuvia.:LOL:

Mulla on ollu niin darranen olo koko viikon. Illat on ehkä pahimpia, se on aika tuttu juttu kaikista odotuksista.
Ootan ku kuuta nousevaa sitä ens tiistain neuvolaa. Aion samalla pyytää heti aikaa sykkeille, koska en todellakaan aio elää täydellisessä epätietoisuudessa ekaan ultraan asti.:D
Nopeesti kyllä tää viikko menny. Kohtahan sitä taas poksutaan uus viikko täydeksi.:)
 
Kävin myös äitiyspakkausta katsomassa eikä se taaskaan ollut mun makuun :whistle: Esikoisesta otettiin pakkaus koska halusin siitä laatikosta ensisängyn ja tuleehan siellä kaikkea tarpeellista tavaraa mitä vauvalle tarvii. Vaatteet ei vaan tunnu omilta kun haluan että kaikki on mahdollisimman vaaleita sävyjä eikä mielellään mitään värikkäitä eläinkuvia :D:D Sillä rahalla saa niin paljon vaatetta kun osaa ostaa alennusmyynneistä ja kirpparilta :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Wiiwiii
Hih, onpas täällä kirjoieltu :X3:
Mulla ollu älyhuono olo ja väsymys ja huomenna alkaa yövuoroja melkeen viikko putkeen, jännittää miten menee... Tosin aamusin huonoin olo ni luulis et yötyöt passais paremmino_O

Mie tykkäsin äitiyspakkauksesta, laatikosta en niinkään mut sisältö oliki tosi kiva! Muakaan ei värit haittaa, mutta ei noi neutritkaan pahoja oo, itellä just sopivasti harmaa värikausi menossa :ROFLMAO:

Mulla oli eilen äitiyspoli, mut oliki vaan hoitajakäynti ja silti meni joku 2h ja olivat myöhässäki :eek: MUTTA tiiistainaaa onki sit koko hoito, myös ULTRA :love::love::love: Koko ajan pelottaa et kaikki ei ookaan hyvin ja viimeksikihän oli 5pvää pienempi... Olkoonki, et sydän löi kyl komeasti :love: Nyt ootan tiistaita Niiiiin innoissani, vaikkakin yövuorojen välissä pitää sinne sumplia :confused:

@Äitiliini80 lle tsemppiä hurjasti..!

Ane773 ja pätkis 9+0
 
@Ane773 Minulla ollut myös yövuoroja pitkä putki ja hyvin on mennyt. Muistaa vaan nukkua paljon päivän aikana eikä keskity tekemään mitään ylimääräistä kotona :) Ainoo miinus yövuoroissa on iltaturvotus ja pelkään että maha paljastaa raskauden turhan aikaisin :(

10+2
 
  • Tykkää
Reactions: Ane773
@Wiiwiii Ihana ku jollaki muullaki yövuoroja! :X3: Joo, luulen et eka yö se pahin, ku ihan hyvät unenlahjat kyllä on muuton sit ku ekasta yöstä selviää... Mut jännittää vähän jos paha olo iskeeki, ku miss mie oon töissä ni ollaan yksin osastolla :confused: Toki ny saa toisilta osastoilta apua tarvittaessa, mutta silti... Eniten ehkä ootan et alkais ne pelkät yövuorot, ku luulisin et ois helpompi ku tasanen rytmi, entä ku kaikkia vuoroja sekasin ja musta tuntuu et hyvinki epäergonomisesti :confused:
Mulla on jo kaks työkaverii pukukopeilla varovasti kysyny, et ootanko :ROFLMAO::eek::oops: Olivat sitä mieltä, et raskausajan mallinen maha (mikä tuntu tietenki ihanalta :love: MUTTA ei sen nyt vielä pitäis näkyä; taitaa olla turvotusta ja omaa läskiä:D ), liekö sit työpuku vähän korostaa vaik oon yrittäny väljempiä pitää :rolleyes: Pelottaa itteeki et miten käy... Muutamat työkaverit kyl saanu justiin lervaamisesta selville, mut pomolle (enkä kyl muillekaan, mut vaikka piilotella) en vielä haluais kertoo ja muutenki ku vielä viikkoja yms. Näin vähän D: EHKÄ tiistain jälkeen uskaltaa vähän avoimemmin, jos ultrassa kaikki hyvin:love:

MUTTA nyt yritän vähän nukkua, yritin eilenki jo valvoa, mut 23 olin jo unten mailla :ROFLMAO::sleep::whistle: Ja tietenki heräsin jo ennen kaheksaa :whistle: Nyt ku vähän riehunu aamupäivällä ni jospa sais kunnon päikkärit ennen yövuoroo nukuttua:p

Ane773 ja pätkis 9+1
 
  • Tykkää
Reactions: Wiiwiii
Minä tykkäsin tuon äitiysvaatepaketin sisällöstä, mutta laatikosta en yhtään, jotenkin suttuisen näköinen. Sääli, siinä olisi ollut mukava säästää vauvamuistoja.

Meillä on eka ultra maanantaina, jännittää jo nyt aivan hirveästi.
 
Nyt on käyty sairaalassa ja sikiö löytyi mutta ei sykettäEpävarma olo olikin kokoajan kun pahoinvointi puuttui.Vastas viikkoa 5.eli pysähtyny kasvu melkeinpä heti testin teon jälkeen.Ihanaa odotusaikaa teille kaikille minä poistun pikkuhiljaa...
 
@Äitiliini80 Suuret pahoittelut menetyksen johdosta ja voimia :cry: :love: keskenmeno on raskas asia, itsellä oli spontaani keskenmeno joulun alla, raskauden 7viikolla ja se surun määrä oli ihan valtava. Vieläkin päivittäin se käy mielessä ja mietin, millainen tilanne nyt olisi, jos raskaus olisi saanut jatkua oikein. Haleja ja tsemppiä tulevaan ❤

@Ane773 ja @wiiwii Täällä kans yövuoroja tehdään. Kaks olisi nyt takana ja ensi yö vielä jäljellä. Pelkäsin että en selviä, etenkin koska mulla on iltapäivästä ja illasta pahoinvointia ja pari edellistä iltaa onkin aika kauheita ollut. Onneks oon yksin vuorossa niin ei haittaa vaikka vähän välillä heikottaa, ei oo kukaan näkemässä :ROFLMAO: aamuyöstä on sitten ollut ihan hyvä olo. Tänään aamulla kerroin esimiehelle raskaudesta, koska meille on tulossa keskussairaalalle aika parin viikon sisään ja piti varmistaa, että tarvittaessa saan vuorot niin, et pääsen lähtemään sinne.

@Hayley82 Kiitos vinkistä, täytyy ottaa kokeiluun. Ei ole nuo vi-siblin ja luumusose paljoa auttaneet o_O

Hiutale89 ja pikkuinen 9+4
 
@Äitiliini80 Pahoittelut ja voimia. :(

Kävin tänään ultrassa, sai mittaamalla 7+3 (7+6 menossa). Mutta oli vähän hankalaa mitata niin tämä tarkentuu sitten myöhemmin. Mikä tärkeintä: syke paukutti selkeästi ja oikeassa paikassa oltiin!! <3 Kohdunulkoinen raskaus oli muutama vuosi sitten niin sekin puolesta huojentava käynti.
Maanantaina mennäänkin sitten esikoisen kanssa yhdessä neuvolakäynnille. (y)
 
@Äitiliini80 Voi ei! Hurjasti tsemppiä ja haleja ja jaksamista <3 Vastoinkäymiset vahvistaa,vaikken niitä kenellekää toki toivo. Minoon kans sitä mieltä, et pahat asiat ei tapahd sellaiille, jotka niitä ei kestäis. Ootte molemmat, sinä ja @Hiutale89 , uskomattoman vahvoja naisia <3

Yövuorot tosiaan! Onpa hyvä et mullaki niitä ja hyvin sujuneet! Mullaki meni eka yö ihan hyvin, vielä 5 jäljellä:ROFLMAO::cry::cool: Nyt näköjään vaan vähän pätkittäin (pun intended) saan nukuttua, ku yleensä saatan posottaa jonneki 15-18 :whistle: Pitänee sit illalla vielä nukkua päikkärit :rolleyes: @Hiutale89 , mulla just vuoron alussa paha olo, mut loppua kohen taas paremmin :D Muistaa vaan juua paljon ja syyä vähän väliä jottai pientä... Mulla aamuvuoroissa pahinta, just se aamupäivä hirveetä!

Ihanaa @Dippadai :love: Oli varmasti ihana hetki <3 Mulla ti taas ULTRA ni toivon niiiin et kuultais taas syke (ja nähtäis) :love: En tiiä kumpaa kautta tekevät, viimeks rv 6+5 tekivät tieten alakautta, mutta ny saas nährä :love:

Mulla hulluna röyhtäyttää (en muista oonko maininnu, mut alusta asti hirveesti röyhtäilyttäny, yleensä en röyhtäile juuri ollenkaan!) edelleen ja nyt uutena ilimavaivat, tosin voi johtua myös siitä et hirveesti tekee mieli sipulia ja valkosipulia :eek: Ja oon näitä siis syönykki kyllä :D Positiivista on, et ainakaan hellun mukhaan ei haise; ei henki ei pierut:X3::whistle::LOL:
Muuta sitten onki hirveen rasvanen tukka (kellä soli vahvistunu ja tuuhentunu??? Minä tahtoo kans!) ja rasvanen ja finninen iho (varsinki kasvoissa, jee :D) Että sitä raskausajan hehkua ootellessa:ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO: MUTTA nyt taas EHKÄ koeteaan nukkua, jotta jaksaa taas yhen näistä (loputtomista) öistä :confused::p:D

Ane773 ja pätkis 9+2
 
@Äitiliini80 oon todella pahoillani. Hyvä kuitenkin että sait selvyyden asiaan ja pääsette yrittämään uudelleen. Jaksamista!

Luulin jo selviäväni ilman oksentelua kun tähän asti on ollut vain pientä kuvotusta, mutta niinpähän vaan täällä on vuosisadan krapula ja oon oksentanu tänään neljästi. Toivottavasti tämä olo ei iske työpäivinä, koska sitten en niistä kyllä selviä. Mihin aikaan pahoinvointi yleensä laantuu, toiselle kolmannekselle? Ois mukavaa jos ei jäis työpaikalla kiinni raskaudesta siksi että pykäilee pää roskakorissa... :)
 
Mullakin tuli tänään eka oksu :sick: Koko viikko on menny enemmän tai vähemmän sitä odotellessa, monta kertaa piti lähteä työhuoneesta vessaan hengittelemään kun oli niin paha olo :alien: Mulla on myös aamut ja aamupäivät pahimpia (ja yöt) mutta iltasella olo on jo niin hyvä että ihan tehny mieli tanssahdella! Kunnes nukahdan pystyyn heti kympin jälkeen.. vain herätäkseni pahoinvointiin ennen kahta. o_O

Tää on vähän tällaista selviytymistä nyt päivästä seuraavaan, jollain oli jo kai helpottanu 10. viikolla? Tai sitten viimeistään toisella kolmanneksella. Sitä odotellessa!!

Amaia ja 8+3 tai +5, vähän riippuu keneltä kysyy
 
@Montecea , @amaia ja @Mini-Myy , yleensä käsittääkseni helpottaa ensimmäisen kolmanneksen jälkeen, mut on hyvin yksilöllistä. Mun pitäis kai olla Ilonen, et ei oo o:ksi lentäny, mut siis yökkimässä pitää käydä ja ihan on tuloillaan, muttei kuitenkaan tuu :/ Ja ihan HIRVEE tää OLO mikä on siis sitten ku kuvottaa koko ajan. Äiti ei yhtään lohuttanu ku taputti olalle ja tokas, että hällä jatku molemmissa raskauksissa koko sen 9kk :ROFLMAO::sick::eek: Uh-oh, mutta pitää aatella, että se ihanainen nyytti palkitsee sitten lokakuussa :love:
Ootteko työ huomannu, et auttaako mikkään siihen? Mulla on käytössä Pahoinvointirannekkeet (suosittelen!) , sit auttaa juominen ja syöminen säännöllisesti sekä ulkoilma... Vähän vaihtelevasti oli näistäki apua, mut kannattaa kokkeilla! Aamulla taas teen niin, et ennen ylösnousua juon jo vettä ja imeskelen jottain suolasta (esim. Sipsi tai suolakeksi), ni ei oo sit niin pahasti lervattanu :) Tosin nykyäänki muka jo niin kiire vessaan et joskus pakko vaan ampasta sinne heti ekana :ROFLMAO:

@Eetuha voi ei migreeni on kyllä niin hanurista :/ Mulla on joskus sitä muuten vaan, ni tiukka huivi pään ympärille, pimeään huoneeseen ja plussaa jos sai otettua lääkettä ennen... Paratabsiki saatto auttaa jos otti sen ja Buranan tarpeeks ajoissa. Toki ny ku raskaana ni paratabs vissiin vaan sallittua :/ Nyt onki vähän harmi ku kevättä kohti tuo valo lisääntyy ja eritoten ku hanki heijastaa ni mulla ainaki pahenee...:(

Niin ja Eetuha, miltä tuntuu ku vihloo sisäreisiä??? :D:eek::eek: Ei oo tarkotus nauraa, kuulostaa vaan hassulla, varmasti ikävä tunne tosin oikeesti :oops:
 
@Montecea , @amaia ja @Mini-Myy , yleensä käsittääkseni helpottaa ensimmäisen kolmanneksen jälkeen, mut on hyvin yksilöllistä. Mun pitäis kai olla Ilonen, et ei oo o:ksi lentäny, mut siis yökkimässä pitää käydä ja ihan on tuloillaan, muttei kuitenkaan tuu :/ Ja ihan HIRVEE tää OLO mikä on siis sitten ku kuvottaa koko ajan. Äiti ei yhtään lohuttanu ku taputti olalle ja tokas, että hällä jatku molemmissa raskauksissa koko sen 9kk :ROFLMAO::sick::eek: Uh-oh, mutta pitää aatella, että se ihanainen nyytti palkitsee sitten lokakuussa :love:
Ootteko työ huomannu, et auttaako mikkään siihen? Mulla on käytössä Pahoinvointirannekkeet (suosittelen!) , sit auttaa juominen ja syöminen säännöllisesti sekä ulkoilma... Vähän vaihtelevasti oli näistäki apua, mut kannattaa kokkeilla! Aamulla taas teen niin, et ennen ylösnousua juon jo vettä ja imeskelen jottain suolasta (esim. Sipsi tai suolakeksi), ni ei oo sit niin pahasti lervattanu :) Tosin nykyäänki muka jo niin kiire vessaan et joskus pakko vaan ampasta sinne heti ekana :ROFLMAO:

@Eetuha voi ei migreeni on kyllä niin hanurista :/ Mulla on joskus sitä muuten vaan, ni tiukka huivi pään ympärille, pimeään huoneeseen ja plussaa jos sai otettua lääkettä ennen... Paratabsiki saatto auttaa jos otti sen ja Buranan tarpeeks ajoissa. Toki ny ku raskaana ni paratabs vissiin vaan sallittua :/ Nyt onki vähän harmi ku kevättä kohti tuo valo lisääntyy ja eritoten ku hanki heijastaa ni mulla ainaki pahenee...:(

Niin ja Eetuha, miltä tuntuu ku vihloo sisäreisiä??? :D:eek::eek: Ei oo tarkotus nauraa, kuulostaa vaan hassulla, varmasti ikävä tunne tosin oikeesti :oops:
Buranaa saa ottaa se on kielletty vasta viimeisellä kolmanneksella. Joten Burana/panadoli kompo tehoaa kohtuu hyvin.

Sisäreidet vihloo siis on sellainen ikävä veemäinen särky joka ei ole niin kova että pitäis ottaa lääkettä mutta tiedostat sen ihan kokoajan.

Mun oireet voivat myös johtua kystasta joka löytyi varhaisultrassa vasemmasta munasarjasta se on 5cm halkaisijaltaan.
 

Yhteistyössä