Lokakuiset 2018 <3

ValiVali iskee taas .....sisäreisikipua... Supistuksia? Vakavaa? Stressi :( rv 10+3 normaalia? *Syvä huokaus* alavatsa särky... Ei vuotoa
voi olla kasvukipuja. Mulla ne on muuttaneet muotoaan kerta kerralta. Nyt kun tuntuu, repii nivusiin ja tulee ajoittaisia menkkakipuaaltoja. Alavatsa on myös tosi kireänä ja liikkeet repii herkästi.
Kuopuksesta oli paljon tollasta reisiin heijastuvaa kipua ja alaselkään särki ja persusta pakotti.
Eli jos noi tulee ja menee eikä kipu ole voimakasta niin en ois itse huolissani.:love:
 
  • Tykkää
Reactions: Eetuha
@Eetuha voi että sulla vastustaa :cry: Ehkäpä, ku sulla on näin paljon vaivoja alussa, ni loppuraskaus on sit paaaaaaaaljon helpompi. <3 TAI synnytys suht helppo TAI vauvan kans on sit "helppoa" (ruokinnat sujuu hyvin, vauva nukkuunmelkein heti pitkiä yöunia jne) <3 16.4. Näät sit pikkusen ja hyvähän syön toki kuulostella oireita, mut jos sulla meinaa ahistaa ja panikoituttaa, ni vedä henkeä ja yritä rentoutua, varmaan oot jo kyllästymiseen asti kuullu, mut joihinki oireisiin auttanee jo pelkästään seki, et saa rentouduttua... Mut vaikeahan se toki on ja heleppo sanoa :/

@viipulainen Hihi, oiskoan se jottain ku vähän erilainen ilmanvaihto ja sitä ennen ulkoilmaa tai jotain..? :D Ei olla kyl nyt käyty pitkään aikaan ulkona syömäs (eikä kyllä reffeilläkään :D), ois kiva käydä leffassa, nyt ku vielä rakko kestää ettei ihan joka väliä tarvi käydä vessassa :confused::D:rolleyes:
JA haha, ihana reaktio mieheltä:LOL: Mulla Hellu ei nyt sillai siis vähättele tuntemuksiani, mut syön vähän sellanen, et sen pitää konkreettisesti monesti nähä ennen ku uskoo... Alkuvaiheessa ku alettiin seurustelemaan, ni se ei oikein uskonu et mul on pahat menkkakivut (=kuumaa käärettä, joskus viileää tarvin, oksentelu, ripuli, käyneet kivut, monasti 1-2 ekaa päivää saatan maata suihkun tai vessan latialla) useati, mut sit ku muutettiin yhteen ni ku se oikeesti näki, et oon ihan kalpee ja makasin taas kerran vessan lattialla, ni sen jälkeen son ollu huolehtivisempi ja ymmärtäväisempi :D Yksi syy miksi haluan sen synnytykseen, ku ei se nyt tota synnytyskipujuttuakaan tunnu niin vakavasti tai tosissaan ottavan :mad::rolleyes::unsure:

@Kems Onnea pyöreistä, jee! :love: Meillä varmaan sama sovellus käytössä ;) Mie aina ko viikko vaihtuu ni käyn ne kaikki vaihtoehdot läpi, mut yleensä pysyttelen siinä kasvikset/hedelmät osiossa :D Pokerimerkki/ruusukaali näyttäis mullaki nyt 11+4 :D Onpa kiva jos on olo helpottanu :love: Samaa toivoiin tunneli, ei hele nää aamuvuorot :sick:

Yhhyh, 7-12 töihin ja sit vielä kaks yötä :rolleyes: Joidenka välissä taas äippäpolikäynti :sleep: Ja tää aamun olo on ihan hirveä, siis yrts! :sick: Tuntuu et ei saa mitään alas :confused: Kuiten pakko syyä ku tiiän sit et töissä laskee muuten sokerit :confused: Emmie sanois et olo pahentunu muuton, selviin kyl töissä vähemmillä yökkmisillä, mut tää aamupala ja töihin kävely, huhhei! Vinkkejä otetaan vastaan :sick: Vaikka onki kaks yötä eessä valvottavana, ni jotenki ihanaa ku aattelen, et pääsen takasin nukkumaan jo klo 12 jälkeen :ROFLMAO::sleep::LOL: En minä väsyny toki ole :whistle:

Enää 3 yötä ultraan..! :love::whistle::X3:

Ane773 ja Pätkis 11+4
 
  • Tykkää
Reactions: Eetuha
@Ane773 kiitos :) siis joo kaikki raskaudet on erilaisia, tää tuntuu olevan from hell :LOL: tai sit se johtuu siitä että ikää on jo paljon..... :whistle: jospa loppuraskaus olisi helppo kun alkuraskaus on vaikea.... On kipuja, huimaa, pyöryttää, migreeniä..... :(

Sen tiedän että joudun huomenna irtisanomaan itseni, en pysty tekemään työtä (n) ja selässä harmittaa :(:( mutta raskaus kaiken edelle:love:

@viipulainen siis se on sellaista veemäistä särkyä, ei kipeää mutta tiedät sen olevan läsnä kokoajan.
 
@Ane773 hahah voi kehveli, että ei vai usko mies synnytyskipujen olevan kovia.:ROFLMAO:
Mä niin haluaisin, että jokainen mies laitettaisiin siihen simulaatioon, jossa stimuloidaan sähköärsykkeillä supistuksen tunnetta miehille. Youtubesta löytyy ainakin yksi ihan loistava video. Ne miehet on siinä niin "äijinä" että kyllä tää kestetään. No eivät kyllä kestä.:LOL: Oon nauranu vedet silmissä kymmeniä kertoja, en kyllästy siihen ikinä.:LOL:
Sen lisäks että ainakin oma mies sisäisti sen katsottuaan enemmän, mä painotin että noi sai lopettaa leikin kesken, nainen ei voi ja ton päätteeksi pitää puskea vielä vauva ulos.
Sanotaanko näin, että kun homma oli taputeltu oikeasti, niin olin kerryttänyt aika määrän uudenlaista kunnioitusta.:D
Mut kyllä ne miehet tosiaan sit sen synnytyksen tullen tajuaa että ei oo mistään "kakkakouristuksista" kyse.:ROFLMAO:

@Eetuha kyllä tuo omaan korvaan noilta kasvuun liittyviltä kuulostaisi, tai itsellä ne on just sellasta ärsyttävää että koko ajan tuntee ne.:confused:

Yök, huomenna ne labrat.:sick: Toivon että siellä ei olisi heti aamusta tuhottomia jonoja pyhien jälkeen.:rolleyes:
 
  • Tykkää
Reactions: Eetuha
@Eetuha mitä jos hakisit saikkua sen irtisanoutumisen sijaan? Voihan se olla että alkuhankaluuksien jälkeen tokenet vielä ihan työkuntoiseksi, ja jos et tokene niin sitten lisää saikkua. Taloudellisesti se voisi olla kannattavampaa, varsinkin jos on vakipaikka joka voisi ootella sitten äippiksen jälkeen. Kyllä saikkua varmasti saa jos ei oo työkuntoinen.

( . ) Oma napa voi jo paremmin. Edellinen viikko oli kyllä aivan kauhea väsymyksen ja pahoinvoinnin suhteen, kerran löysin itteni vessan lattialta itkemästä kun en vaan jaksa enää. Eilen oli jo ensimmäinen päivä kun en pykäillyt kertaakaan, mikä on valtava parannus siihen kymmeneen kertaan päivässä. Josko nyt alkaa jo helpottaa! Nyt on olo jo tosi aurinkoinen, kun jo toista aamua sain pidettyä aamupalan alhaalla! Jee! Enpä oo aiemmin siitä näin paljoo iloinnu. :)

Me on nyt molempien vanhemmille kerrottu ja heti alkoi valtava listaaminen siitä mitä suvun perintökalleuksia ja vauvatavara-aarteita missäkin suvussa kiertää. :) Ootteko te saamassa suvuista sängyt ja hoitopöydät ja muut sellaiset, vai ostatteko mieluummin uusina? Osalla tietty varmaan isompien sisarusten jäljiltä tallessa. Meillä kun on ensimmäinen niin ei vielä kotona ole mitään.

Aurinkoista pääsiäistä kaikille! Ajelkaa varovasti jos ootte lumisateessa paluuliikenteessä.
 
  • Tykkää
Reactions: amaia ja AnMaaria
@Eetuha mitä jos hakisit saikkua sen irtisanoutumisen sijaan? Voihan se olla että alkuhankaluuksien jälkeen tokenet vielä ihan työkuntoiseksi, ja jos et tokene niin sitten lisää saikkua. Taloudellisesti se voisi olla kannattavampaa, varsinkin jos on vakipaikka joka voisi ootella sitten äippiksen jälkeen. Kyllä saikkua varmasti saa jos ei oo työkuntoinen.

( . ) Oma napa voi jo paremmin. Edellinen viikko oli kyllä aivan kauhea väsymyksen ja pahoinvoinnin suhteen, kerran löysin itteni vessan lattialta itkemästä kun en vaan jaksa enää. Eilen oli jo ensimmäinen päivä kun en pykäillyt kertaakaan, mikä on valtava parannus siihen kymmeneen kertaan päivässä. Josko nyt alkaa jo helpottaa! Nyt on olo jo tosi aurinkoinen, kun jo toista aamua sain pidettyä aamupalan alhaalla! Jee! Enpä oo aiemmin siitä näin paljoo iloinnu. :)

Me on nyt molempien vanhemmille kerrottu ja heti alkoi valtava listaaminen siitä mitä suvun perintökalleuksia ja vauvatavara-aarteita missäkin suvussa kiertää. :) Ootteko te saamassa suvuista sängyt ja hoitopöydät ja muut sellaiset, vai ostatteko mieluummin uusina? Osalla tietty varmaan isompien sisarusten jäljiltä tallessa. Meillä kun on ensimmäinen niin ei vielä kotona ole mitään.

Aurinkoista pääsiäistä kaikille! Ajelkaa varovasti jos ootte lumisateessa paluuliikenteessä.
Niin no..... Täytyy miettiä
 
Kiitos tuosta harjoitussupistus-keskustelusta! Mulla oli tosi tukala ja outo olo useina päivinä viime viikon lopulla ja en oikein hoksannut mistä on kyse. Ajattelin, että ehkä tää on taas joku uusi pahoinvoinnin muoto...Sanoin miehellekin yks ilta että tää olo on semmoinen, mikä on kahdessa aiemmassa raskaudessa tullut vasta ihan viime kuukausina ennen synnytystä, hengitys on vaikeaa ja ihan kuin pallea olisi jumissa. o_O Sitten kun selasin tätä ketjua, tajusin, että niiden on pakko olla tosi aikaisia harkkasupistuksia! Loppuraskaudessa ne on helppo tunnistaa kun koko vauvamaha muuttuu kivikovaksi, mutta nyt kun ei oikeastaan ole vielä sitä vauvamahaa, vaan jotain "epämääräistä lisää" tuossa vyötärön seutuvilla, niin ei oikein leikannut...:D Se, että tajusin et ne on harkkareita, auttoi suhtautumaan paremmin tuohon oloon ja myös miettimään miten sitä voisi välttää (lepo, rentoutus, riittävä juominen) :).

Kaivoin muuten esiin ja pesin pussillisen vanhoja mammavaatteita - etenkin tavallisten housujen kanssa alkaa olla tukalaa. Eli taidan alkaa pikkuhiljaa hivuttamaan vaatekaappiin noita extrapitkiä aluspaitoja ja mammahousuja :whistle:.

@Eetuha tsemppiä vaikeisiin oloihin ja myös sen päätöksen kanssa mitä töiden suhteen teet. Mulla on kanssa ollut jonkun verran vaikeampi ja huonovointisempi olo nyt kun aiemmissa raskauksissa, en tiedä liittyykö ikään (tulen olemaan tämän raskauden laskettuna aikana 38 v, kun esikoisen ja kuopuksen syntyessä olin 30 & 35), muuten stressaavampaan elämäntilanteeseen (tuhottoman monta muuttoa vuoden sisään, mm muutto takaisin Suomeen monen vuoden ulkomailla asumisen jälkeen) vai mihin. Mistä näitä tietää :unsure:.

Oonkin tehnyt semmoisen ratkaisun, että teen väliaikaisesti töitä pääasiassa kotona. Teen siis hommia itsenäisenä konsulttina ja vuokraan toimistopaikkaa, jossa olisi ihan hyödyllistä olla mm verkostoitumisen ja sosiaalisten suhteiden takia. Luulen, että toimistolla katsotaan vähän kieroon, että en nyt tee siellä töitä juurikaan, mutta selitän tämän sitten myöhemmin. Mulla on nyt oikeastikin sellainen työvaihe, joka vaatii enemmän keskittymistä ja sanoin, että teen siksi etätöitä...Mulla siis ihan rehellisesti tekee tosi pahaa työkavereiden käyttämät hajuvedet ja jopa pyykinpesuaineiden haju muiden vaatteissa (!!!), joten toimistossa istuminen kuvottaa :sick:. Tiedän, että tuosta voisi ehkäpä sanoakin, mutta jotenkin se tuntuu vaikealta (etenkin naispuolisille työkavereille), kun samat hajut ei ole kuitenkaan koskaan aiemmin mua häirinneet :whistle:. En kuitenkaan haluaisi vielä puhua tästä raskaudesta/paljastua raskaaksi ennen sitä nt-ultraa.

Kovasti toivon, että viikon parin päästä meillä kaikilla alkaisi helpottaa ja päästäisiin takaisin normaaliin vointiin ja arjen kuvioihin.

AnMaaria rv 11+2
 
@Eetuha Olen Montecean kanssa samaa mieltä tuosta sairasloma-asiasta. Etenkin jos on työ, jossa viihdyt ja johon haluat palata vielä myöhemmin.
Se on kyllä tosi homma, että jokainen raskaus on erilainen. Makaan ihan raatona sohvalla ja huomenna pitäisi töihin suoriutua. Omallakin kohdallani olen pohdiskellut työkuntoa, vielä ei ole antanut sinni periksi. :unsure:

Meillä on kaikki vauvakamppeet tallessa vielä esikoiselta. Vaatteet on vaan melko tyttömäisiä niin saa nähdä, pitääkö vaatevalikoimaa uusia. :love:

Meilläkin poksui pyöreät viikot, tänään 10+2 :)
 
Mä myös liputtaisin saikun puolesta.
Lähtökohtaisesti on aina itselle huono homma irtisanoutua, sillä sitten jos tulevaisuudessa ei onnistukkaan saamaan töitä, joutuu karenssille siksi että on itse luopunut työstään. Oli syy mikä tahansa. :unsure:


Vauvatavaroista:
Miehen puolelta kiertäisi vauvakori. Vaan se on ihan turhake vaikka kaunis onkin. Meillä vauva nukkuu perhepedissä.:)
Hoitopöytäkään ei oo mun juttu, en vaan osaa käyttää.:LOL:
Pinnis löytyy kuopukselta. Ainoat mitkä pitää ostaa on turvakaukalo ja uudet rattaat. Ja riippuen kumpi tulee, niin vaatteita.:)

Eli kannattaa miettiä sillain omien fiilisten mukaan noiden perheeltä tulevien juttujen kanssa, että mille oikeasti tulee tarvetta. Mä esikoisen aikaan otin vastaan kaiken. Virhe. käyttöön tuli todellisuudessa ehkä 1/4 kaikesta ja sit saikin palautella tai hoitaa pois nurkista kamalan määrän roipetta.:D
 
  • Tykkää
Reactions: ahmis
Heippa kaikille!

Ei oo tullu alun jälkeen kirjoteltua, näköjään aika paljon henkistä ja fyysistä työtä teettää tämä raskaus.

Pahoinvointi on jotain käsittämättömän kamalaa. Esikoisestakin kyllä oli, mutta ei näin hirveää 24/7 jatkuvaa vellomista sentään. Jotain pysyy sentään sisällä välillä niin ei oo tarvinnu hoitoon hakeutua mutta kylppärin kaakelit on kyllä tullu viime viikkoina tutuiksi...

Mulla on np-ultra keskiviikkona. Ihan mukava saada varmuus onko tuolla joku ihan oikeasti vai tyhjääkö täällä yökkäillään. Ja jännittää tietenkin pirusti. Oon tullu siihen tulokseen että mulle tää raskaanaolo ei sovi kyllä yhtään. Olo on karmea, ja kaikki stressaa ja pelottaa. Asioita ei helpota se että esikoisen synnytys oli ihan täysi katastrofi jossa mä sain neljännen asteen repeämät.

Mahaa ei juurikaan näy, ihan pieni kumpu tuntuu häpyluun yläpuolella vasta.

Mitenkäs sinne fb-ryhmään pääsikään? Oisin kiinnostunut ultran jälkeen tulemaan mukaan jos siellä oikeanlaista elämää löytyy.

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille ja tsemppiä oloihin ja muihinkin vastuksiin (y)

samour ja möntti 12+2
 
Ei kyllä mä irtisanoudun huomenna. Kyllä rakastan työtäni mutta mun työ ei suomen maasta lopu hevillä. Mieheni on yrittäjä siirryn tekemään työtä hänen rinnalle niin pitkään kuin pystyn ja saikku päivien ottaminen ei ole niin hankalaa. :)

Kännyn ennakoiva kirjoitustökkii urakalla :( siitä useat kirjoitusvirkeet.
 
  • Tykkää
Reactions: Dippadai
Anteeksi hiljaiseloni.

Molempien suvuille on nyt siis kerrottu uudesta tulokkaasta ja uutinem otettiin ilonkyynelin vastaan. Vauvahössötys alkoikin sitten samantien :D

Tänään olisikin jo 13+2, en vaan käsitä miten nää viikot vierii tällästä kyytiä eteenpäin!
 
  • Tykkää
Reactions: Kems
Täällä taas poksutaan:love:
2viikkoa nt-ultraan :D hitaasti mutta varmasti lähenee ultra aika♡ jee♡♡
Sykkeitä oon kuunnellu sillon tänään kun muistan ja siellä se 145-162 välillä on sykkeilly♡♡
Olot on kyllä nyt olla vaihtelevat, välillä tosi huono olo ja en oo voinnu syödä mitään kun kaikki oksettaa ja hajutkin etoo niin vietävästi, pissattaa koko ajan ja mahaa turvottaa, iltasin enemmänkin:whistle:
Mielihaluja on välillä useinkin.. yks päivä teki mieli tosi paljon greippiä, no en ostanut vaan sitruunaa ja imeskelin sitä hedelmälihaa antaamuksella :ROFLMAO: ja mehujäätelöt on ollut iso osa ruokavaliossani niitä syön ainakun pystyn, joskus makeakin etoo kauheesti:sick:..
Mansikoita söin tänään jäätelöllä kaksi isoa kulhollista, sitä mun teki tosi paljon koko päivän mieli:barefoot::love: Hölmöö nää mieliteot:LOL:

Pitää taas mennä pissalla:confused:..

HooKoo & tirppa 11+0 ♡♡
 
Miä ostin tänään dopplerin myös mut en varmaan ennen to nt ultraa uskalla ees kokeilla etten mee paniikkii jos en löydä

Ainiin hurjaa täälläkin poksui tänään 12+0, nopeesti mennyt tosiaan! Kovasti ultra jo jännittää ja riskiluvut :confused::confused:
 
@Eetuha toki teet niinku itte parhaaksi näet. Salkkunahan kyllä saa eikä raskaus saa olla esteenä työn jatkumiselle, mutta hyviä pointteja tuli kyllä tostaa, et miten voi sit pissiä omaan nilkkaan :( MUTTA jos irtisanoutuminen tuntuu susta itsstä parhaalle, ni anna mennä! Eipähän rassaa ja varsinki jos työtilanne ei huoleta ja on tollanen yrittäjämahollisuus :) Hirveästi helpotusta yritän täältä sinne lähetellä, ihan on ok sanua et persiistä tämä olo! :D Ja hyvä ku mullaki tätä kirjotushärö ongelmaa! Ennakoiva tekstinsyöttö on välillä hanurista:mad::poop::ROFLMAO:

@viipulainen JOO en oo kyl ku vaan TryGuys --tyyppen videoita (ihan huippuja!!!) Ja ne testas just raskausmahoja, synnytyssimulaatiota ja oli niillä sellaset robottivauvatki :ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO: Ei hele ku nauroin!!! Kyl mä uskon myös et osa tosta sen "vähättelystä" on myös vitsiä, mut mua ei naurata (liekö hormonit vai se ajatus jos toinen h-hetken tullen laukasis jottain "nasevaa" ) ja pään :D Miehet on kyl niin jästipäitä välillä! Mut parastahan tässä toki on, et tyyppi menee ihan vetämäksi, jos näkee verta :LOL: Verikkkeetki on aina viittä vailla, ettei pyörry :ROFLMAO: Noh, katsotaan naurattaako sitten lokakuussa :devil::D:rolleyes: Labraonnea sinne :D Mulla tahtoni ny olla et oli määrää tai laskuria, ni mulla venyy aina :confused: Labrassa meni viimeksi "vain" pari h :D

@Montecea ihana jos voit paremmin! Toivottavasti jatkuuki parempaan suuntaan :love: Meilläki eka, ni ei oo mitään o_O Mutta äitiltä saan mun ja siskon vanhoja mekkoja (joita muuten on ihan hulluna :LOL:) Ja isän puolelta pienen kiikkutuolin jossa liikkuu suvun muksuja n. 70 -luvulta lähtien :love: mm. Iskä liikkuu myös aikoinaan :D Tais muuten ollako eka keinun "omistaja" (y) Muuten varmaan hommaillaan itte paljon, mut anoppi on jo tehny "unipesän" ja kovasti sillä puikot jo heiluu, son niin ihana:love::love::love: Mie en ees tiiä mitä kaikkee tarvitaan; hoitopöytää ei varmaan hommata, mut turvakaukalo ja pinnis. Niin ja vaunut... Pittäis varmaan kattoo jotku mitkä kestää pitkään ja jotain... Sisaruksiaki kyllä meinattiin, että... :ROFLMAO:Autoo meil ei oo, mut sukulaisiin ku lähetään ni monasti kuiten autolla mennään D: Ja apua, saa valistaa tietämätöntä; paljonko myö ees tarvitaan vaatteita tms ja mitä kokoja? Äh, no kerkeepä nuo...

@AnMaaria huhhei, kyllä täälläki käyneet housut tukaliksi! Mul on pahat mammasukkikset ja sit muutamat lökärit; saa suositella hyviä mammahousuja ja -paitoja! o_O Ei mtn hajua (tästäkään)mistä hommata ja äh:D Toihan se just on ku naisvaltaset alat eritoten tuntuu niin tuomitsevilta (n) Sehän se just on et ei pitäis tuomita ku ei tiiä! :mad: Jään alalla hyvä ku pitäis olla tuoksuton ympäristö, ni helpottaa, mutta VALITETTAVASTI useampi työkaveri käyttää hajusteita ja tuoksuvia hiuslakkoja yms :confused: En tiiä miten astmaatikot ja hajusteyliherkät pärjää! Nyt Iteki haistaa toivosi herkästi varsinki pukukopeilla ni huhhuh! Tekis mieli sanua, mutta justiin tämä et paljastuuko ite (tosin monelle jo jääny kiinni koska maha ja yökkäilyt muutenki :D ) sitten ja ei haluais nipottaa -vaikka kui aiheesta on :confused: Ja huippua, et mahollista työskennellä kotoa käsin, voispa Iteki :D

@samour_ ! Tän keskustelun ekalla sivulla on nimimerkki kelle laittaa feisbanimi, ni hän lisää sut sitten salaiseen ryhmään :)
Eikä ole ihme, jos jääny kaivelemaan tuo eka kokemus :/ Neuvolasta varmaan osaavat hyvin ohjata jonneki, missä voi puhua ja käydä läpi pelkoja ja täälläki tuntuu ihmisillä olevan hyviä kikka kolmosia pahoinvointiin :) Toivon sullaki et paha olo hellittää pian ja pääsisit nauttimaan raskaudesta! Hihi, pääset päivää ennen np-ultraan ko mie :X3: Muaki jostain syystä jännittää himona, vaikka ja kahdsti
Nähny, et siellä on joku ja reippaasti liikkuu ja sydänki lyö, mut silti eniten huolettaa... Noh, KAIKKI :confused::D(n)

MÄ NIIN TYKKÄÄN TOSTA "oma napailu" -termistä, et nyt käytän mieli sitä:p ELI:

( . ) Omaa napaa: Alotin tän viestin kirjoitamisen kotona, mut nyt vasta ku sain töissä rauhallisen hetken ni kirjotan loppuun! En meinannu saaha nukuttua ennen yövuoroo, mikä uutta. Yleensä nukun keveästi sen 4-7h, mut nyt nukkuin 2 :eek: On kyl pirteä olo, et mikäs siinä:D Eri asia varmaan sit klo 2 aikoihin :ROFLMAO: Lisäksi painaa se, et huomenna 12;20 äippäpoli, en kestä jos menee taas se 3-4 h, ku on vielä toinen yövuoro perään... (n) Miten meni näin niinku omasta mielestä tää ressun vähentäminen ja lisänukkuminen..? :D Ja monet sannoo sit vaan et "nuorena sitä jaksaa..!" NOKU EI VÄLTTÄMÄTTÄ JAKSA :sleep:
Rauhaisaa yötä kaikille ja sori ku höpöttelen ja nyt eritoten voimia kaikille pahoinvoiville! :sick:

Ane773 ja Pätkis 11+ 4
 
@Wiiwiii HerraJumala ku tuntuu et oot jo pitkällä:eek: Ootappa nyt meitäki (tai mepä vähän kiritään)! :D Hiljaiseloa varmaan itte mukanani joutuu välillä pitämään, no worries! Hihi, mistäkö tuntuu et varsinki mummot ja isomummot ja isoisomummo häämöttää hulluna, mikä on kyllä kivaa (vaikkakin paineita paineita!), mutta sitten ittää harmittaa ku tullu sellasta negatiivista kommenttia :unsure: En tiiä oonko liian hormonaalinen et otan liian ihteeni vai mitä mut ää :cry: Onko muut kertoili ihmisille (tai jääneet kiinni :D)? Ja onko tullu Millasia reaktioita? Oliko jottain erikosta tapaa millä kerroitte? :)

@HooKoo-82 POKSPOKS vaan :D Millanen doppler sulla on? :) En oo alkujaan aatellu hankkia, mut JOS hankkisin ni mietin et uskaltaako sellasta halpista tilata..? Ku vähän sit huolettaa jossei toimi tai aiheuttaa just lisästressiä vaan ku ei toimiskaan/kuuluis kunnolla tms..? :confused: Mut ois niiiiiiin ihanaa kuulla välillä, et pikkusella ainaki sydän ees jyskyttäis :love:

@ahmis POKSPOKS :D Yyyh, mie en ees aatellu riskilukuja! o_O Oon vaan koko ajan kuumotellu sitä niskaturvotusta, mut uh oh täähän on just se sama missä lasketaan se riskiluku o_Oo_Oo_O
I feel you! Siis just toi et jos oonko tumpelo enkä löydä sykettä ni äh sitä ressun määrää ja huihuihui :confused: MUTTA ku toisaalta ois kiva... :D

Haluaako joku myös kätevämpi tyyppi kertoo kauanko suurinpiirtein kestää se nt-/np-ultra ja mitä kaikkee siellä katotaan..? Sain kans neukulta lapun, jossa oli labralle ja neuvolaultraajalle täytettävä, piti ottaa sekä labraan et ultraan mukaan, mut labrassa ne sit sano et sen pitää mennä näytteen matkassa ja...Noh,niin, nyt son jossain :confused: Onko muilla kokemuksia? En tiiä tarviinko ite sen kummemmin sitä lappua, mutta jos ne ultrassa tarttee..? :confused:

NYT valvomaan loppuyö:D
 
Ihanan paljon viestejä tänne oli tullut viikonlopun aikana! Tästä tulee nyt vähän yleistason viesti kun en enää muista kuka sano mitä :ROFLMAO:

Mut vautsi @viipulainen sullahan on jo komea masu! :eek:

Vitsi kun oliskin tommonen doppleri millä kuunnella! Mun mies on myös välillä koittanut "kuunnella" (siis ihan omalla korvalla :D ) tosta mun navan korkeudelta, ja on pitänyt todeta että luulen et sun pitää siirtyä siitä vielä muutama leveysaste etelään päin...:rolleyes: Ylläri kun kuulemma kuuluu vaan pulputusta! :LOL:

Suvun perintötavaroista puheen ollen, en tuu varmaan saamaan kauheesti mitään käytettyjä mistään koska mun oma perhe asuu niin kaukana (Suomessa) ja miehen suvun viimeisin vauva on jo 14v. Tuskimpa sen vaatteet ainakaan enää on tallessa. :LOL:

(.) Omassa navassa on voitu viime päivinä huomattavasti paremmin. Mä sain odotetun hengähdystauon pahoinvointiin ja voin koko viikonlopun enemmän kuin hyvin. Niiin hyvä päätös kurjasti voidulle viikolle! Toivottavasti se tästä taittuu!

Ja poika/tyttöoloon: jotenkin itselläni on semmonen fiilis että masussa asustaa tyttö, mutta tää nyt vaan perustuu siihen että mun on jotenki vaikee kuvitella että siellä ois poika. :X3: Siis tosi luotettava mutu-tuntuma!

amaia ja 10+6 (+/-1)
 
Viimeksi muokattu:
En tirst oonko tyhmä kun en vain löydä sykettä ja itseäni sillä stressaab tiedän kuitenkin sydämessä että vauva on elossa ja voi hyvin :love: tai ainakin musta tuntuu vahvasti siltä :love: ehkä
Lopetan yrittämisen kuunnella ultran toiselle puolelle. Tänään on verikokeet yök...... Ja kohta lähden kertomaan päätöksestäni työnantajalle
 
Mulla on jostain syystä kuulunu sykkeet jo navan alta, ehkä 3 sormen mitan verran navasta alas ja vähän oikealle. Ja saa toisinaan etsiä pitkään. Mä vedän 20min kuuntelua ennen mehua tai jos en löydä niin nousen ja kokeilen hetken päästä uudelleen. Ja jostain syystä vaikea löytää illalla, mutta aamupäivällä helpompi.:)

Nt-ultrasta. Siihen kaiketi on aina hyvä varata tunti, mutta se kauanko kestää, riippuu täysin miten nätisti vauva esittelee itsensä. Kätilö tutkii rakenteita, sykettä, napavirtausta, niskaturvotusta. Ei kannata säikähtää jos kätilö on ihan hiljaa, kaipaavat keskittymistä ja yleensä sanovatkin, mutta joskus voi unohtua ja vanhemmat saattaa säikähtää. Kun on tsekannut kaikki, alkaa esitellä teille vauvaa. Jos jotain selkeää poikkeamaa tulisi ilmi, sitä tulisi katsomaan joku muu (lääkäri) joka sitten vahvistaa tai kumoaa epäilyn.
Itse en yleensä uskalla katsoa koko ruutua ennen kuin kätilö on valmis.:cautious:

@Eetuha kiva että mahdollisuus siirtyä miehen yritykseen. Josko tämä helpottaisi arkea ja sitä kautta odotustakin.:)

( .) Labraan pitäis lähteä tunnin päästä. Tuo kuopus on niin ylivilkkaalla tuulella että tää reissu ei voi mennä hyvin.:ROFLMAO:
Noh, ylistyslaulu youtubelle ja rusinoille.:LOL:
Ja täällä tuli illalla harkkasupistuksia, olin juonu vähän huonosti siinä iltasella ni heti rankasee.:oops: Eli muistakaa juoda.:D

Viipulainen & Itu 10+2
 
Mulla on jostain syystä kuulunu sykkeet jo navan alta, ehkä 3 sormen mitan verran navasta alas ja vähän oikealle. Ja saa toisinaan etsiä pitkään. Mä vedän 20min kuuntelua ennen mehua tai jos en löydä niin nousen ja kokeilen hetken päästä uudelleen. Ja jostain syystä vaikea löytää illalla, mutta aamupäivällä helpompi.:)

Nt-ultrasta. Siihen kaiketi on aina hyvä varata tunti, mutta se kauanko kestää, riippuu täysin miten nätisti vauva esittelee itsensä. Kätilö tutkii rakenteita, sykettä, napavirtausta, niskaturvotusta. Ei kannata säikähtää jos kätilö on ihan hiljaa, kaipaavat keskittymistä ja yleensä sanovatkin, mutta joskus voi unohtua ja vanhemmat saattaa säikähtää. Kun on tsekannut kaikki, alkaa esitellä teille vauvaa. Jos jotain selkeää poikkeamaa tulisi ilmi, sitä tulisi katsomaan joku muu (lääkäri) joka sitten vahvistaa tai kumoaa epäilyn.
Itse en yleensä uskalla katsoa koko ruutua ennen kuin kätilö on valmis.:cautious:

@Eetuha kiva että mahdollisuus siirtyä miehen yritykseen. Josko tämä helpottaisi arkea ja sitä kautta odotustakin.:)

( .) Labraan pitäis lähteä tunnin päästä. Tuo kuopus on niin ylivilkkaalla tuulella että tää reissu ei voi mennä hyvin.:ROFLMAO:
Noh, ylistyslaulu youtubelle ja rusinoille.:LOL:
Ja täällä tuli illalla harkkasupistuksia, olin juonu vähän huonosti siinä iltasella ni heti rankasee.:oops: Eli muistakaa juoda.:D

Viipulainen & Itu 10+2
Ei mennyt putkeen.... Kävin aamulla työpaikalla ja pomo ei ollut paikalla, uusiksi siis klo. 11 puhelimessa kerroin asiaani eikä pomoni ollut innoissaan hmmmm.... Mulle nt-ultran tekee lääkäri :) ja kokeilen sykkyitä joka aamu kun on aikaa
 

Yhteistyössä