Lokakuiset 2018 <3

Oho, täällähän oli juteltu!

Minulla olisi ultran mukaan nyt 14+1, ja pahoinvointi ja pahin selkäkipu ovat vähän alkaneet hellittää. \o/ Noita @Eetuha n mainitsemia kipuja on täällä myös, reisikipua ja pakarasärkyä ja repäisykipuja ja kuukautiskipumaisia jomotuksia. Mitään eivät kuitenkaan löytäneet, kun tutkittiin, meinasivat vaan, että ehkä ekasta raskaudesta on jäänyt jotain arpikudosta, joka pistää vastaan. Vuoto tulee luultavasti herkistä limakalvoista. :(

Meillä oli jo esikoisen kanssa noita suvun perintötavaroita käytössä. Kaunis 100-vuotias ensisänky lähti takaisin kiertoon, mutta pyytämättä meille kannetut kaksi lasten tuolia ja keinuhevonen asuvat meillä edelleen... Avioeroperheissä (miehen vanhemmat) niitä tulee vielä kahdelta suvulta. Olen tässä toivonut, että miehen siskot saisi lapsia, kippaisin sinne nuo seuraavaksi. Vaikka perintötavaraa rakastankin.

Tänään neuvolapsykologi ja sitten kartoitusta siirrynkö pelkopolin asiakkaaksi. Luulin jo ihan handlaavani nämä fiilikset, mutta ei sittenkään.

@Ane773 Meillä kerrottiin eri puolille sukua ihan eri tavoilla, mutta selkeimpänä versiona lähetettiin perhepotretti, jossa pitelen ultrakuvaa. Ja aika tiukka ukaasi hössötyksen kieltämisestä, koska olen vielä aika hermona kivuista ja vuodoista. Saatiin siten siis aika sivistyneitä, mutta onnellisia onnitteluita. omille vanhemmilleni ja mummolleni kerroin antiklimaattisesti puhelimessa ennen tapaamista, koska voin niin huonosti. Omassa suvussani ei olla koskaan vauvoista suuresti kiinnostuttu, joten aika arkinen paljastus oli se...
 
@Pumpelo hyvä että saat jeesiä fiiliksiin. Pelkopoli on monille ollut oikeasti loistava ja on voinut nauttia odotuksesta ilman ahdistusta ja pelkoa.

Kertomisesta:
Me kerrotaan ens viikon perjantaina varmaan kun ollaan käyty nt-ultrassa. Tai sit vasta kun ollaan saatu myös riskiluvut tietoon. Mä pyysin että jos jotain on, niin soittavat, muutoin tulee kirje kotiin. Kaiheasti tekisi mieli kertoa heti ultran jälkeen, mutta pitää nyt miettiä vielä miehen kanssa miten tehdään. Olis kauhee ajatus sekin, että kerrottais perjantaina ja seuraavalla viikolla tulis soitto.:oops:
Olis kyllä saakelin väärin kun hirvee matka saada edes pieni alulle ja sit kaikki ois pielessä. Joo, panikoin edelleen.:cautious:

(.) käytiin labrassa. En varannut aikaa koska aina tulee etova olo kun on jotain aikaa varattuna. Noh, 1,5h meni ootellessa ja onneksi poika oli ihan elementissään kaikkien vanhusten seassa.:LOL::love:
Nyt on seki hoidettu taas.
Nyt vaan oottamaan nt-ultraa.:X3:
 
Hei mäkin ostin greippii kaupasta eilen kun tuli vkl hirvee himo! Ikinä en yleensö siis greippii syö.. mikäköhän siinäkin on (n).

Mä oon käyttänyt työajasta puolet noiden verikoetulosten analysointiin :unsure:. Ihan siis näyttää olevan linjassaan esikoisen verikokeiden tuloksiin, mut en tajuu miks mun pitää noita stressata vaik tiedän et se on ihan turjaa ennenkun on ne turvitustulokset ja riskiluvutkin tiedossa. Höhlä minä :confused:.
 
@amaia Eikös ne monasti sano, et äidinvaisto oikeessa..? ;) Mul on sillai poikafiilis taas, mutta en tiiä tosiaa oonko takertunu siihen ajatukseen sitten "liiaksi" ku tuli vaan sillon alussa se fiilis :D Toki taas, sukupuolella ei väliä, mut oon aina toivoni, et esikoinen ois tyttö (niinku minä, äiti janäitinäitiki ollaan:D Perintönimi kolmanneksi nimeksi valmiina ;)).

@Eetuha on siellä varmati kaikki hyvin ja tosi ihanaa, et sustakin tuntuu siltä :love: No ei se koskaan varmaan oo hyvä uutinen työnantajalle et (hyvä) työntekijä lähtee, mut eiköhän se ymmärrä janota iloiemmin vastaan, kun kuulee miksi (y) Ja sit muutenki eipä hänellä ole siihen nokan koputtamista ja eikä hänen mielipiteellä lopppeleissä väliä, jos negatiivisesti yrittää suhtautua :D Voihan se tarjota saikkua ja palkankorotusta, who knows :D Toivottavasti sait asiasi hoidettua ja meni hyvin <3

@viipulainen onpa hyvä tietää, etten heti panikoi, jos ultrassa ihan hiljaa ja keskittyneesti vaikka kurtistelee ottaansa ultraaja :D Oli pakko nyt herätessä kattoa pari videoo mitä nt-ultras katsotaan, ni tietää Iteki vähän... Tosin voi tosiaan käydä, etten uskalla itekään kattoa, ennen ku ultraaja rauhassa ultrannu :oops: Jännittää... Mut pakko varmaan kuiten es vilkasta, et sydän sykkii ja liikkeitä näkyy... Huojui, en yhtään tiiä :D Kuitenki vaan tuijotan taas lumoutuneena (tai riippuen tilanteesta, kauhusta kankeana) pikkusta :ROFLMAO::love::rolleyes: Ainahan se huolettaa, mua ärsyttää ku monet ihmiset on sillai "no eihän teillä oo suvussa mittään ja raskaaksiki tulit niin helposti, ni ei teillä mitään oo" TAI vaik raskaaksi tulemisessa ois kestäny, ni sitkään "ei voi olla mitään", ku alku oli niin hankalaa... Ymmärtäkää nyt ihmiset, et uhka son pieniki uhka ja siitä saa olla huolissaan! Hyvä jos ei oo ja toki jos ihan hulluksi meinaa tulla, ni hyvä sitten toki vähn laittaa perspektiiviin asioita ja näin, mut se et ei saa vähätellä! :mad: (Tää siis ei oo täällä kelleen suunnattu, mut oli pakko purkautua, ku tuli taas pari ihmistä ja tapausta mieleen :rolleyes: ) TOIVOTAAN KUITEN ET MEILLÄ TÄÄLLÄ KAIKILLA KAIKKI HYVIN, kuten siis sitä tietenkään kelleen toivo, et tulis mitään, mutta tiiätte mun pointin!
:D:D:D
Meillä ny melkein kaikki tietääki, ku jääny kiinn ja oja se ollu vaikka olla kertomatta sit, ku "jos en kerro tällekin, ni loukkaantuu" ja sit jos eräät tietää, ni tietää kyllä koko suku ja sukulaisten naapuritki:unsure: Hohhoi. Mut onneksi PÄÄASIASSA ilosia reaktioita ollu :)

@Pumpelo Ihanalta kuulostaa 100v perintösänky, voi että :love: Ja kiikku ja heppa myös :love: Mut tiiän kyl tunteen siinä vaiheessa, ku tuntuu et kaikki vaan kipataan teille (n) Sit jotku jotenki loukkaantuu suuresti jos ei just jottain perintöjuttua ottaiskaan :confused: Iteki rakastan perintöjuttua, eritoten just kiikkutuoleja yms. mutta seki et liika on liikaa:D Onneks meillä suht vähän perintöjuttuja, ni ei tuu huusholli täyteen :) No mutta jokainen tyylillään kertoo uutiset ja superihana idea toi kuvajuttu :love::love::love: Vois ehkä seukin kohdalla "lainata" tota ideaa..? :whistle: Tuntuu muuten, et nykyään ei tuu räpsittyä paljon ollenkaan kuvia... :confused: Veikkaan kyl et eri meininki sit ku vauva syntyy, ei Jeesus sitä kuvien määrää, veikkaan ma :D:D:D

@ahmis se on jännä kui sitä rassaa IHAN kaikesta :ROFLMAO: Ei toki oo naurun asia, mut ihana ku taidetaan kaikki enempi tai vähempi ressata kaikesta, ni tulee hyvä fiilis, ku muut ymmärtää :D Eikhän sullaki kaikki mee hyvin! (y)

Mulla ei oo tehnyt nyt hetkeen kirpeitä mieli, sitruuna kyl alkanu kuulostaan hyvältä, mut enempi mennee mausteiset ruoat ja valkosipuli :confused: Tuorejuustoa onnhaluttanu viimeaikoina, mut liekö tuo nyt omaa vai raskauden mielitekoa :rolleyes: Mut hei! PINAATTIKEITTO :ROFLMAO: Sitä oon ihan hulluna himoinnu ja syönykki! :LOL: Pinaattilättyjä söin yks pvä ku ei ollu pinaattikeittoa kaupassa:rolleyes: Liekö raudanpuute? En nyt tiiä mikä hemppa, yhes väliä oli 143 tjtn, ni käsittääkseni tosi hyvä :LOL:

Huhhuh, 2 yötä ultraan ja alkaa jännittään :D:D:D Oispa kaikki hyvin ja en malta odottaa, et näen pikkusen :love::love::love: Oispa jo to... Onneks aika jo 9:45, ni ei tartte koko päivää ootella :D
Tsemppiä ja jaksamista taas kaikille :love: Päivittelen (ja päivitelkää!) tuloksia jahka niitä saadaan jajaja..! :ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:

Ane773 ja Pätkis 11+5 :love:
 
@Ane773 kyselit mammavaatevinkkejä: Oon ostanut joitain vaatteita H&M:ltä, perusmarketeista, Stockalta ja bebesistä (Kampin 4. kerroksessa). Kaikista on löytynyt sekä hyviä että susihuonoja. Silti toi bebes on ehkä mun suosikkipaikka, kun siellä on hyvä valikoima ja auttavaiset myyjät. Farkuista Mamalicioukset on kestäneet käyttöä melko hyvin, Noppiesit oli ihanan pehmeät päällä mutta rispaantuivat nopeasti (farkkuja oon siis käyttänyt myös sen pari kuukautta synnytyksen jälkeenkin kun en ole vielä entisiin mahtunut). Paidoista parhaita/kestävämpiä on olleet boobin paidat/topit (nää on siis imetyspaitoja, mutta oon käyttänyt aluspaitoina jo raskausaikana). Hyviin alusvaatteisiin kannattaa myös satsata (sekä ennen että jälkeen synnytyksen). Meidän muksut on molemmat syntyneet loppukesästä, joten ne vikat kuukaudet ison vauvamasun kanssa olen liikuskellut lähinnä mekoissa ja sandaaleissa :). Tällä kertaa pitää varmaan haalia joku lämpimämpikin mammavaate (ja takki!) syys-lokakuun ajaksi - tai lainata vaikka mieheltä :LOL:.

Vauvakamoista: meille pitää ostaa uudet rattaat (edelliset juuri hajosivatkin 2.5- vuotiaan käytössä, joten nyt pärjätään juoksurattailla) ja turvakaukalo. Ensisängyn (olikohan se vaavi) taidan taas vuokrata ja pinnasänky odottaa varastossa. Ilman sitteriä ja hoitopöytää on pärjätty hyvin. Vaatteitakaan ei varmaan tarvitsisi sen kummemmin hankkia, kun meillä on jo ennestään sekä tyttö että poika, ja niitä tulee aina lahjaksi niin paljon. Vaikka ihanaahan niitä olisi ostella :love: Meillä ei ole mitään sukutavaroita kiertämässä, mutta niitä saa kokeilla kun käydään mummolassa kylässä. Siellä on kiikkua, pinnasänkyä, syöttötuolia ja jättimäinen lelukokoelma. Äidin säästämät 80-luvun ruskeat froteevauvan vaatteet onkin sitten ihan oma lukunsa :D

Kertomisesta: En oo jotenkaan yhtään valmis vielä kertomaan. Ensi viikolla on se ultra, joten kaipa sen jälkeen pitää alkaa miettiä, miten ja kenelle asiasta kertoo ;) - tällä hetkellä jänskättää eniten miten meidän lapset asian suhtautuvat!

AnMaaria rv 11+3
 
Ihan ekaksi POKS POKS 14+0 ❤❤❤

Ja aloitetaan heti ( . ) Omalla napakuulumisilla. Pahoinvointi pysynyt suht poissa, jee!!! Parina aamuna oon oksentanut, muuten selviää jo yökkimällä.
Oon pari iltaa nyt tunnustellut oisko nää kutina tuntemukset alavatsalla nyt jo vauvan liikkeitä ❤ ja eilen kun taas hipsutus tuntui samassa kohdassa niin kaivoin dopplerin ja juuri siinä kohdassahan vauveli oli! Eli pikkuhiljaa taitaa liikkeet alkaa tuntumaan

Me annettiin tulevan isosiskon kertoa uutinen. Miehen vanhemmille kertoi ihan livenä että hänestä tulee isosisko. Minun perheelle lähetin videon (meillä on faceryhmä johon kuuluu kaikki mun perheenjäsenet) jossa tyttö esittelee piirustuksensa johon oli piirtänyt itsensä, isän, äidin ja meidän vauvan joka asuu äidin masussa
 
  • Tykkää
Reactions: ahmis
@AnMaaria mua kanssa vähän jännittää miten nuo isommat ottaa uutisen, kuopus nyt ei tosiaan ihan täysin käsitä asiaa.
Luulen että poika (esikoinen) on taas innoissaan, on tosi elementissään pienien kanssa ja hänellä on vahva hoivavietti, tyttö taasen saattaa heittää tyyliin "TAAAS??":ROFLMAO:
Kyllä hänkin pikkuveljestään tykkää, mutta ei oikein osaa esim.leikkiessä luopua siitä "tätä leikitään näin" ajatuksesta ja sit menee molemilla hermo toisiinsa.:D Vauvoista kyllä pitää, silloin kun ne ei itke.:LOL:

Mä muistutin eilen miestä, että ens viikon perjantaina on sit se ultra. "Mut mullahan on iltavuoro".
Sanoin että ehtii kyllä töihinsä, sen on vaikeeta tajuta että kun mä suunnittelen asioita sen kuukauden etukäteen, niin se on just siksi, että mun täytyy ottaa sata muuttujaa huomioon.:LOL:
Tänään pitäis kysyä siltä äitiltä onnistuuko kuopuksen hoito sillon. Kauhee stressi ku pitää suoltaa valeita.:ROFLMAO:

Viipulainen & Itu 10+3
 
( . ) Huh että jännittää se seerumiseula ja nt-ultra. En varmaan saa rauhaa ennen kun tulokset on tulleet, koska oishan se tässä vaiheessa avian kamalaa kuulla että mitään vauvaa ei talvella ehkä olekaan. Hassua että onhan kaikki todennäköisyydet sen puolella että kaikki ois aivan hyvin, mutta aina stressaan huonoja vaihtoehtoja. Psyykkaan itteäni positiiviseen ajatteluun nimittämällä nt-ultraa "näyttää täydelliseltä"-ultraksi. Josko siitä ois hyötyä :)
 
  • Tykkää
Reactions: Ane773
Pakko kirjoittaa yleisviestiä kun oli niin paljon taas tänne tullut tekstiä.

Joku kirjoitteli kotidopplerista ja mähän nyt hiukan hassahdin ja ostettiin sellainen. Lupasin kotimatkalla pyhästi miehelle etten vielä kokeile, vaan vasta nt-ultran jälkeen. Kun en tiedä varmasti mistä kohtaa ja se että alan vaan panikoida jos en löydä sydänääniä. No lupaus kesti kotona kaksi tuntia :D
En sitten kuitenkaan löytänyt ääniä ja nyt on pää täynnä kaikkia tyhmiä pelkoja. Yritän rauhoittaa itseäni sillä että kertaalleen on jo sydänäänet nähty ja oireita on koko ajan. Pakko odottaa vielä maanantaihin :/

Mehän ollaan niin malttamattomia että molempien perheet jo tietää. Mietittiin asiaa ja todettiin että vaikka jotain menis vikaan, halutaan niihin ihmisiin kuitenkin turvautua joten kerrottiin. Molempien perheet on iloissaan ja kaivelee vanhoja vauvatavaroita. Näyttäis siltä että ostoslistalle jää vaunut ja kaukalo. Me mielellään otetaan käytettynä tavaroita vastaan, koska tietää niiden olevan niin lyhyen aikaa käytössä :)

Mun olo on pysynyt viime päivät aika vakiona, ällö olo velloo tossa taustalla mutta oksentanut en enää ole. Väsymystä on ja jatkuva pissihätä, joka vaikeuttaa nukkumista :D Mahakin sen verran turvoksissa että omat housut tuntuu pahalle. Ulkopuolisen silmiin näytän luultavasti vaan taas lihonneen :D
Toivottavasti muillakin alkais olot helpottamaan ja päästäis kaikki ehkä jopa nauttimaan raskaudesta, eikä tuskailemaan
 
Mä siirryin miehelle töihin. Saapi ainakaan ottaa rauhallisemmin :) oon niin tyytyväinen. Rv 10+5 menossa. En saa Dopplerilla luuluville mitään joten yritän olla kokeilematta. alkaako näillä viikoilla oirast tasaantumaan?
 
Mä siirryin miehelle töihin. Saapi ainakaan ottaa rauhallisemmin :) oon niin tyytyväinen. Rv 10+5 menossa. En saa Dopplerilla luuluville mitään joten yritän olla kokeilematta. alkaako näillä viikoilla oirast tasaantumaan?
Hienoa!
Varmasti laskee stressilevelit kun tietää että voi tehdä paremmin oman pystymisen mukaan.:)
Ja kyllä, useimmiten rv10-11 olot joko tasoittuu tai oireet tuntuu jopa katoavan kuin tuhka tuuleen.
Mulla loppu se kamala pahoinvointi toissa viikolla (rv9) ja nyt viikonloppuna laski kokovartalo pöhötyskin ainakin omasta mielestäni. :)
Sykkeistä en ois tosiaan yhtään huolissani. Siinä on niin monta muuttujaa pelissä kuuluuko vaiko ei. Mieluumin jos ei nyt kuulu, niin koittaa sit vaikka rv12 kuten yleensä koti doplereiden ohjeissakin lukee.:)
 
Hui miten pitkällä @Flowerpower85 tunnut olevan!! En malta odottaa, että kaverin huitominen alkaa tuntua! :love:

Mekin on kerrottu kummankin perheelle ja muutamille kavereillekin, aina sitä mukaa kun on nähty. Tuntuu niin hölmöltä olla kertomatta, kun joku kysyy "mitä teille kuuluu". Ei siihen pysty sanomaan, että ei tässä ihmeempiä! Niin mullistava uutinen ainakin meille. Töissä sen sijaan ei yhtään huvittais kertoa, mutta kai se alkaa olla pakko viikon parin sisään. Tuntuu jotenkin väärältä pimittääkään kauheesti yli sen 3kk.

Onkos teillä nimiasia jo mietitty? Joku mainitsikin niistä perintönimistä, että oli jo joku nimi hihassa valmiina. Tää aiheuttaa mulle vähän harmaita hiuksia, kun ei tule oikein mieluisia nimiä mieleen. Mies haluaa antaa oman toisen nimensä pojalleen, mikä on mulle ihan OK, mutta mitäs jos kaveri on tyttö (niin kuin epäilen)? Itseasiassa mullakin olis pojalle muutama mieluisa etunimiehdotuskin, mutta tytölle ei mitään! Meillä haasteena vielä tämä kansainvälisyys, koska etunimen pitää olla lausuttavissa suht samalla lailla sekä suomeksi että miehen äidinkielellä (joka on myös meidän keskinäinen kieli ja asutaan miehen kotimaassa). Toisaalta haluisin jonkun tosi suomalaisen (tai suvussa esiintyvän) nimen toiseksi tai kolmanneksi nimeksi, ja mies vois tehdä saman. Näin sitten etunimi olis kaverin ihan oma ja toinen ja kolmas olis vanhempiensa sukuun tai kieleen viittavia. Onneksi tässä on aika monta kuukautta aikaa miettiä :D.
 
Juu @Ane773 ja @Montecea todellakin stressaan ihan hulluna sitä huomista ultraa, jotenkin tuntuu et nyt on mennyt kaikki niin hyvin et just koht tapahtuu jotain ihan kamalaa :cry:.

Miks pitää olla tälläinen pahanilman lintu :mad:? Kai se on varmaan joku suojarefleksi et sit jos jotain oliskin pielessä ni vois ajatella että "jotenkin mulla oli koko ajan huono fiilis". Mut sit jos meneekin ihan hyvin ni kamalaa kun on pitän negistellä puoli raskautta.

Äääh tulis vaan jo se huominen ni sit se olis ohi, oli sit hyviä tai huonoja uutisia tulossa :confused:..
 
nimistä:
Meillä ois tytölle etunimi, pojalle ei mitään. Ollaan molemmat noissa poikien nimissä niin nirsoja, että kuopuksen nimikin saatiin päätettyä vasta viimehilkulla.:LOL:

@ahmis I feel you.
Mä oon jotenki ihan sata varma että seulat huutaa.:oops: En tiedä miksi, mutta oon jotenki niin skeptinen kun on jo 3 lasta saanut terveinä maailmaan, niin tuntuu kuin ei jotenkin...olis oikeutta neljänteen peräkkäiseen onnistumiseen. Olin tosin myös varma että menee varhain kesken.:cautious:
Mulla tää on vahvasti suojamekanismi. Oletan aina kaikessa, että sormille räpsähtää, yleensä niin ei toki käy, mutta jotenkin jos henkisesti varautuu siihen, niin huonot uutiset tms.ei tiputtaisi niin syvälle suohon, kuin jos eläisin onnellisessa kuplassa jossa ajattelisin ettei mikään voi mennä pieleen.
 
Hui eihän täällä pysy enään kärryillä jos pari päivää on käymättä, kauhee määrä tekstiä tullut.. :D Meillä oli tänään ultra ja kaikki näytti oikeinkin hyvältä :love: Oon ollut niin oireeton että vasta nyt osaa olla kiitollinen kun selvinnyt niin vähillä oloilla. Niskaturvotus oli normaali ja seulan tulokset myös hyvät, ei riskiä Downiin tai Edwardsiin. (y) Rakenneultra on on sitten ihan toukokuun lopussa :love:

kerttuliina 13+3
 
  • Tykkää
Reactions: Kems ja samour_
Ainiin meillä on neuvolakorttiin merkattu lasketuksi ajaksi 7.10. Ja ikääkin on tullut taas lisää.. :whistle: Eli jos sen jaksaa vaihtaa niin voi mutta ei mikään pakko.

LA 10.10. siirtyy 7.10.
kerttuliina / 25 siirtyy 26 / kolmas / SATKS
 
Nopeasti huutelen vaan, että np-ultrassa meni tosi hyvin :) Varsin vikkelä venkula siellä pomppi :LOL: Vastasi viikkoja hedelmöityksen ajankohtaan, kuukautisista laskettuna neljä päivää pienempi. Turvotustakin vain 0,9 mm (y)

Palaan myöhemmin lueskelemaan tarkemmin teijän jutut ja lisäilemään tietojen muutokset.
 
  • Tykkää
Reactions: Kems
@AnMaaria Kiitti vinkeistä! Oon vähän pihi laittaan itteeni mitään ni ei haluais turhaan ostaa kalliita (tai no eipä noi toki normivaatteita kalliimpia maha ees olla:D) vaatteita, jotka ei piskaan hyviä tai käytännöllisiä ja jotka ois heti puhki/rikki/nukkasia :confused: Mekkoja onneks on jonkin verran jotka käyneevraskaudenaikanaki, mut just housut tuntuu olevan ongelma, paidatkaan ei haittais et ois muutamat! Ja herrajumala, en oo ees miettiny alusasuja ollenkaan :eek::eek::eek: Urheilurintsikat on pop, mut aluhousuja en oo YHTÄÄN miettiny :eek::eek::eek: Pittääpä nuita siun ehotuksia kattella, kiitos! :)

@Flowerpower85 superihanaa:love: Itteki yritän tunnstella ja kuulostella liikkeitä, mut ei vielä tunnu :ROFLMAO: Liekö seki ku eka, ni äh! Malttamaton vissiin oon :rolleyes: Ihana tuo ku voi lapset kertoa :love: Varmasti tosi huippua isovanhemmille kuulla lapsen suusta :love:

@viipulainen JOO noita miehiä saa kyllä paimentaa :D Ihana ku lapsilla niin erit luonteet ja reaktiot :LOL: Kerro sit miten kävi!

@Montecea ihana toi Sun versio nt-ultrasta:LOL: Pittäis itekki aatella noin! HIRVEE ressi itelläki vissiin, ku näin jo unta et sain jonku epikriisin jossa luki et mun puhe epäselvää yms.yms. ja sit lääkäri oli kirjottanu, et "oiskohan fenotyyppi A/X?" :ROFLMAO: Oli kauheeta ku heräsin mut nyt jo vähän naurattaa :LOL: Tosin huomenna ei varmaan sit enää tutkimusta ottaessa :confused: MUT HYVIN SE MENEE MEILLÄ KAIKILLA!!!

@Kems Mäki mielellään otan kans käytettäkö, vaik hotsittais satsata ja ostaa just sellasia ku haluais, koska eka lapsi :love: Mutta mua kuiten vähän pelottaa käytetyissä se, et ku en tiiä killa pesuaineilla pesty ja aina kuiten kuumottelee, onko hometalossa esim. Ollu tavarat tms. Ei siinä muuten, siis monesti tietämättään varmaan ois noi homejutut, mut ku ite oon niin herkkä, et saannoireita tosi nopsaan (n) Doppleria ainaki ite harkiten, ois niin ihana, varsinki ku äiti ja anoppini asuu kauempana, ni ku käy siellä ni vois näki kuulla ja juurikin se, et itsestäni ois ihanaa kuulla:love: Ja saattais olla, et ei sit niin herkästi panikois, jos on oudompi olo vaikka, mut sit kuulee sydänäänet, ni tietää, et kaikki hyvin. Tokihan siitä ny koskaan varmuutta oo, mut kuiten!

@Eetuha Jee! Onpas hyvä, eritoten ku itsstä tuntuu hyvälle :)Mäki varmaan samanlai tuskalleen, jos dopplerin hommaan, jos ei saa kuulumaan:cautious: MUTTA ehkä sitä pystyy tiettyyn pisteeseen rauhotteleen itseään, et ku vasta 12+ saattaa kuulla, mäki oon kuiten ylipainonen ja eka raskaus niin...

@amaia meillä vähän sama, et pojalle nimiä aika hyvin, mut tytölle just se yks hyvä perinnenimi, mutta siinäpä se :D Saas nähä, tuskinpa ne voi ees arvailla vielä sukupuolta, mut kysyn kyllä huomenna ultrassa kuitenki :D Ja meillä on kyl ihan eri nimimaut miehen kans, mutta eiköhän me yhteisymmärrykseen päästä :D Lisäks haluun kans, ku lapsen saan syliin, ni tunnustella, et miltä hän näyttää/tuntuu , et pomppaako sit joku nimi mieleen tai näin... En tiiä onko apua vai meneekö vaan vaikeammaksi, mutta... :D

@ahmis meillä vissiin samana päivänä ultra??? Huomenna to??? Alussa, jännäillään yhtäaikaa :ROFLMAO: Mulla 9:45 jo onneks aika... Tossa jo aiemminko mainihin, et mökkiin jo untaki tyhmästä epikriisistä ja ääääää:cry: Mut pitäis vaan rauhottuu, ni parempi vauvalleni... Tuu sit kertoon miten meni!!! Mäki yritän mahd. nopeesti panna viestii ku päästään sieltä :X3: Ja justiin tuo ku koko ajan epäilyttää, ku kaikki näyttää niin hyvältä ja raskaaksi tuleminenki kävi niin vaivattomasti, ni ei kait myö olla näin hyvää ansaittukaan ja aaaaaaa:cautious::oops::cry: MUTTA pitää vain yrittää oikeasti iloita ja olla kiitollinen, eikä aina tätä negaa... Mut et oo yksin!

@kerttuliina onneaonneaonnea, ihanaa:love: Huippu juttu! :love::love::love: Siirtyspä itelläni aiemmaksi la :ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:

@samour_ onnea sinnekin :love: Ihanaa ku tulee hyviä uutisia! :love:

( . ) Omaa napaa; tännäänmolluntaas vähän menkkaoloja, siis ällöttää ja vähän sellasta... No ei se kipua oo, mut sitä ollu alusta asti, et jos en tietäis, et oon raskaana, ni ois semmoset keveät menkkaolot... Did this Make Any sense? :D En oo saanu oikeen nukuttua yövuoroja jälkeen, KAIKKI jotenki soitteli tänään ja ravas kylässä ja äh! :sleep: MUTTA jospa nukahtasin nopiasti kohta, ni huominen tuntus koittavan nopeampaa ja pääsis ultraan:D HYIIII KU JÄNNITTÄÄ, MUT SAMALLA OON IHAN INNOISSANI:sick::love::LOL:

Ane773 ja Pätkis 11+6 <3
 
  • Tykkää
Reactions: amaia
Tsemppejä tän päivän ultriin ja onnea ihanista ultrakuulumisista eilen käyneille.:love:

Mä olin eilen nero. Nuorin sisko kävi kylässä.
Muahan on ahistanu et joutuisin yrittää valehdella äidille kuopuksen hoidontarpeen syystä.:ROFLMAO:
No päätin huvikseni kysyä sit siskolta, että millanen tilanne sillä on nyt koulun kanssa että olisko sen mahdollista tulla ens viikon perjantaina. No sillä on vapaata aina perjantaisin.(y)(y) Sanoin että käyn kunnolla gynellä keskustassa ja tunti piti varata.:LOL: Sano vaan että jees, laita sit viestii ku tiiät millon haluut mut sinne.:LOL:
Oikeesti niin paljon iisimpää, äitillä on valhetutka..pelottavan tarkka sellanen.:D

Mulla on iskeny kuvioon yönälkä.:cautious:
Iskee kun yritän käydä nukkumaan. Sama oli viimeksiki. Menee vielä ohi juomalla, mutta jos menee kuten viimeksi, niin muutama viikko ja sit se nälkä kasvaa niin pahaksi että pakko syödä jotain.:cautious: Ois vaan kiva nukkua, mut ei..:ROFLMAO:

Hullua, taas on kohta viikko menny.:eek:

Viipulainen & Itu 10+4
 
Tsemppiä tämän päivän ultriin ja onnittelut niistä hienosti jo selvinneille! :love:

Nimestä: Ei olla kyllä mietitty yhtään...Edellisellä kerralla kun lapsen nimi jouduttiin vaihtamaan lennosta. Asuttiin siis maassa, jossa nimi piti laittaa papereihin jo sairaalassa tyyliin pari tuntia synnytyksen jälkeen :confused:. Oltiin mietitty nimi valmiiksi ja sitten tyyppi ei näyttänytkään yhtään nimeensä sopivalta :eek:....Ei muuta kuin pikaisesti uusi nimi! Nyt meillä on tämän suhteen tosi rento meininki, kun voidaan miettiä viellä vaikka melkein jouluun asti :D.

@viipulainen Meillä pienempi on ollut aivan mahdoton vauva fani suunnilleen 1-vuotiaasta. Hoitaa hellästi nukkevauvaansa melkein koko hereilläoloaikansa ja hihkuu innosta aina jos näkee oikean vauvan. Mietityttää, että muuttuukohan tämä, kun taloon tulee oikea vauva ja eteen tulee kuopuksen paikan menetys :unsure:. Toivottavasti ei, vaan saisin pienen vauvanhoitoapulaisen :love:! Luulen että meidän ykkösluokkalaiselle uusi vauva taas ei ehkä olekaan niin iso juttu, kun kerran on jo yhden pienen touhuajan isoveli.

Oloista: Luulin että näillä viikoilla olo olisi jo parantunut, mutta se olikin vaan väliaikaista (n). Eilen oli horrorpäivä ja taas laatattiin yli viikon parempien olojen jälkeen. En tiedä teinkö jotain eri tavalla, (esim nukuin liian vähän) vai mistä tuo olo taas pukkasi. Unelmoin, että olo paranisi sen verran että uskaltaisi suunnitella vaikka ihan kunnon jumppaan menoa ja muuta liikuntaa ja että voisi juoda aamuisin edes sen pienen kupin kahvia :coffee::love:.

AnMaaria rv 11+ 5
 
Viikko sit käytii ekassa ultrassa ja on tää seuraavan ultran odottelu yhtä tuskaa. Vaikka kaikki oli hyvin niin tietenkin sitä haluaisi omaa pientä katsella kokoaja.. miehelle sanoinkin et ostetaan ultrauslaitteet kotii ja katellaa vaa pikkusta telkkariruudulta :ROFLMAO: Liikkeitä en ole vielä tuntenut ja niitä kovasti jo odottelenkin. Saattaa tietty mennä yli puolen välin ennen kuin tunnen mitään, esikoinen kyseessä.

Tänään rv 13+5:love:
 
Ensinnäki; POKS!!! :love::love::love: 12 viikko, jee :love:

Tsemppiä Ultriin ja ONNEA vielä kerran siellä käyneille <3

@viipulainen Konstit on monet, sanoi akka kun rakkauttaan salata yritti :D (oli pakko muuttaa toi vanha sananlasku tähän, sopi hyvin :D ) Hyvä ku sait noin hyvin järjestyyn! (y) Herrääkkö nää siihen yönälkään? Ku mulla on et ennen nukkumaanmeno ihan hillitön nälkä :eek: Mut vielä en oo heränny yöllä :D VIELÄ...

@AnMaaria Joo ku mieli mietin et jos ei sit näytäkään/tunnukaan siltä nimeltä, mitä on aatellu(n) Ei sit ihan myytti oo kuitenkaan tuo juttu!
Onks täällä muita, joita ellottaa kahvi??? Mäki yhes vaihees join välillä kupin- puolikkaan päivässä, mut vaan muutamana päivänä, mut pääosin vaan oksettaa kahvin hajuki :sick: Mut kofeiini vois auttaa tähän väsymykseen :ROFLMAO:

@Wiiwiii tiiän tunteen!!! Vaikka mieli nään vauvan useammin ku monet muut, ni silti! Haluttais vaan kattella koko ajan ja ää! Ku Nytki tietää et se voi siellä riehua vaikka, mut mitään ei tunne :(

( . ) Oma napa;
ULTRASSA KAIKKI HYVIN! Nt 1mm ja kuulemma hyvin oli aivot kehittyneet ja kaikki oli oikeilla paikoilla ja sormetki nähtiin, ne pikkuset! Yhyy en kestä :cry::love::X3: Ei saatu mitään riskilukuja kyllä, mikä jäi mietittyään, mut uskoiin, et kaikki hyvin, ku ultraaja niin sano (n) Mietin kyl vielä soittasko neuvolaan ja kysyjä viel ne verikokeet, ku niistä ei puhuttu mitään (n)
MUT OON NIIN TÄPINÖISSÄNI <333 Plus saatiin veikkaus, et ois TYTTÖ :love: Hullua! Molemmat sukupuolet ok, mut oli niitä poikaoloja/-ajatuksia ni hiiii :X3::X3::X3: Oon ihan pörrönä täällä :love::love::love:

Ane773 ja Pätkis 12+0 :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Kems
@Ane773 oo ihanaa, tyttö veikkaus!!!!:love: Ja kun oon itse näistä omista käyny, etenki kuopuksesta, niin kätilön toteamus siitä että kaikki ok on kyllä pitäny kutinsa. Itse luotan, koska he näkevät tuhansia vauvoja ruuduilta. Eli kokemusta heillä on kyllä.:)

Ja joo, herään myös siihen nälkään. En joka yö, mutta viime yönä havahduin kun maha huusi oikein. Ja klassinen klo.3.00..mikähän tossa ajassa oikein raskaana ollessa on, kun se on toistuvasti sama?:ROFLMAO:
Eihän siinä, hyvää treeniä taas vauvan syntymää ajatellen.:D


Ja nimistä vielä: mulla oli esikoisesta mielessä nimi joka kuulosti kivalta. Kun esikoinen syntyi ja näin hänet, totesin että "eihän tämä ole lainkaan X vaan ihan selkeä Y." :LOL:
Tytöstä olin tosiaan aivan varma että on kuitenkin poika, mutta kun tyttö tuli niin huokaisin helpotuksesta, että nimi sopi. Kuopus kun syntyi, oli pari nimeä meillä mielessä ja kun kätilö kysyi ollaanko päätetty nimeä, tuli molemmilta sama nimi ja kätilökin tuumasi että joo nimi sopii kyllä täydellisesti.:)

Saapa nähdä miten nyt sit käy.:D
 
Eikä miten ihana ultra @Ane773 !! Sekoisin myös jostain minisormista ihan totaalisesti. :X3: Ja aika jännä jos nyt jo sai veikkauksen sukupuolesta, luulin et oli liian aikasta nähdä kunnolla! Aika siistiä :)

@AnMaaria mä luulen että täälläkin se nimi pitää olla jo tyyliin synnärille tultaessa, tai sit viimeistään kaverin synnyttyä. Moni kertoo nimen jo aikasessa vaiheessa ja esim. babyshowerissa kaikki kakut ja koristeet on vauvan nimellä. Itse en haluais kyllä koko maailmalle kertoa nimeä, vaikka oiskin miehen kanssa vaihtoehdot jo mietitty.

Muakin jännittää toi mahdollisuus et tyyppi ei näytäkään nimeltään ja sit pitää alkaa vaihtaa, tai et tyyliin varaudutaan tyttöön mut sit sielt tuleeki poika! Ei oo kauheesti reagointivaraa vissiin täällä, toisin kun Suomessa missä asiaa voi kypsytellä aika pitkäänkin..

(.) Neljä päivää ultraan! Alkaa mullakin jännitys kasvaa kun kuulee muiden upeita kokemuksia :love:
 

Yhteistyössä