Lokakuiset 2018

Taas tulen esittämään tyhmän kysymyksen :unsure: Onko muilla värjäytynyt pissa kirkkaankeltaiseksi, melkein vihertäväksi? Alotin kolme päivää sitten mammavitamiinit niin voiko johtua niistä vai onko vaa raskaudesta johtuva? Juon mielestäni tarpeeksi vettä joten luulis pissan olevan värittömämpää(n)
 
TT1
Voi että ei tarttis yhtään enempää koskee selkään. Koska raskaus on ihme, joka ei pitänyt olla mahdollista pelko on läsnä Kokko ajan. Ravaan hysteerisesti vessassa tarkistamassa ettei vuoto ole alkanut.joka vihlasu ja jomotus pelottaa.onneks oksennan ja voin pahoin, se auttaa uskomaan, et kaikki hyvin. Teini-ikäisiä tyttöjä löytyy entuudestaan pari kappaletta ja en yhtään muista minkälaista oli raskaus 14.vuotta sitten.
 
Taas tulen esittämään tyhmän kysymyksen :unsure: Onko muilla värjäytynyt pissa kirkkaankeltaiseksi, melkein vihertäväksi? Alotin kolme päivää sitten mammavitamiinit niin voiko johtua niistä vai onko vaa raskaudesta johtuva? Juon mielestäni tarpeeksi vettä joten luulis pissan olevan värittömämpää(n)

Kyllä vitamiinit värjää suurin osa kirkkaan keltaiseksi mulla sama homma!
 
  • Tykkää
Reactions: Wiiwiii
@Aileen oon pahoillani:cry: Hyvää jatkoa sinulle ♡

@Kumiankka1 minulla varhaisultra varattu 9.3. (7+0rv) Sen voisi päivitellä listaan:)

@Wiiwiii mulla myös pissa tumman keltaista, olisko vaan raskaudesta johtuvaa:X3:

ON; on kyllä erittäin huono olo en sentään oo oksentanu mutta ei oo kaukana:sick: väsyttää, närästää ja eritoten paleltaa tosi paljon, itkusuus on näköjään lisänä tullut myös:LOL:o_O oikein nolottaa:D..
Jospa se tästä :love: huomenna tulee 4+0rv♡♡
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Wiiwiii
@Aileen Voimia!

Kävin ostamassa tukisukkahousuja jo hyvissä ajoin, jottei mun jalat räjähdä :ROFLMAO: Rinnat kivistää ja tuntuu räjähtävän. Muuten ei vielä oireita, jos satunnaista vatsan nippailua ei lasketa. Olen ensi viikolla hiihtolomalla ja lähteään reisuun, joten toivottavasti ei ala ihan vielä huonovointisuus. Millä viikoilla teillä on alkanut pahoinvointi?
 
Hei te, jotka ootte jo pidemmällä tai on jo lapsia: siis mitä mun pitää nyt tehdä? Tein positiivisen raskaustestin eilen, olen kai tällä hetkellä 4+3.

Suomessa ilmeisesti soitettaisiin jonnekin kunnan neuvolaan, mutta olenko ymmärtänyt oikein että sinne ei kuitenkaan mennä käymään ennen kuin vasta viikolla 7-9? Asun siis itse ulkomailla ja täällä ei ole mitään neuvoloita, mutta varasin ihan tavallisen gyneajan ensi viikolle (silloin olisi 5+1), en tiedä minne muuallekaan olisin mennyt. Ollaan miehen kanssa ihan yhtä pihalla :ROFLMAO: Sitä ennenkö vain odottelen? Mulla on miljoona kysymystä jo nyt!

Ja mitä siellä ekalla kerralla Suomessa tehdään? Eli mitä kaikkea kokeita / toimenpiteitä pitäisi osata pyytää siltä gyneltä ensi viikolla? Tai mitä jos se sanookin että oon liian aikaisin, että tuu kolmen viikon päästä uudestaan? o_O

Eikö Suomessakaan todella mennä minnekään kokeisiin tässä vaiheessa? Sori tästä kysymystulvasta, mutta pää hajoo! :eek:
 
@TT1 Mulla ei ainakaa oo ollu mitää ylitsepääsemätöntä mahakipua. Semmoisia teräviä vihlasuja ehkä pari koko tässä aikana mutta ei oikeestaa muuta. Lähinnä semmosta nippailua ja paineentuntua.

@amaia En oo vielä ensikäynnillä käynyt mutta esitietolomake pitää täyttää. Siinä kysytään äidin ja isän tiedot, omat ja suvun sairaudet, edelliset mahdolliset raskaudet/keskenmenot. Sit siellä ilmeisesti otetaan verikoe josta tutkitaan hemoglobiini, veriryhmä ja vasta-aineet. Samalla verikokeesta tutkitaan hiv, hepatiitti ja kuppa. Äidille ilmeisesti tehdään terveystarkastus samalla, paino, pituus ja painoindeksi ja saa neuvolakortin?
 
  • Tykkää
Reactions: amaia
Heippa, uskaltaudun liittymään mukaan tänne. Tein ensimmäisen hailun plussan 5.2, mutta en oikein uskaltanut luottaa, että se lähtee vahvistumaan. No, on se nyt vahvistunut ja eilen digitestillä tulos raskaana 2-3, eli on kai se uskottava, että raskaana taas ollaan. Tosin vähän huolettaa, kun ei tullut 3+. Nyt on kuitenki 5+2, niin oletin, että se olisi ollut jo 3+, mutta kai se vain on niin yksilöllistä, miten hcg nousee.

Joulukuussa tuli keskenmeno viikoilla 6+4 ja nyt sitten tärppäsi uudestaan. Tänään varailtu neuvola-aikaa ja se on 12.3. Ensimmäinen lapsi täällä toiveissa. Ei vain miehen kanssa kumpikaan oikein uskalleta luottaa siihen, että tää onnistuis tällä kertaa. Täytyy kuitenkin nyt koittaa pysyä positiivisena :) Olen vain edelliseen raskauteen verrattuna kummallisen oireeton, vain rinnat ovat vähän kipeät ja illalla vatsaa turvottaa ja nipistelee. Neuvolan täti vain kyllä lohdutti, että oireet kerkeää vielä kyllä tulla.

LA 17.10 /Hiutale89/ 28/ ensimmäinen/ K-SKS / neuvola 12.3
 
Voi ei, pahoittelut @akorrzs :cry:! Kovin pikaista uutta tärppiä teille :love:!

@TT1 juuri tänään lueskelin noita täältä kaksplus sivuston uutisia missä käsitellään alkuraskauden vaivoja ja siellä kyllä luki useammassa paikassa että erilaiset repäisykivut ja tuntemukset ja paineentunteet on kaikki ihan normaaleja mutta oikean ja kivun kanssa pitää aina hakeutua tutkimuksiin. Ymmärtääkseni esim. Kohdunulkopuolinen raskaus voi olla kivulias ja vaarallinenkin eli kannattaa ainakin sulkea pois! Ja varmasti ihan päivystykseenkin ottavat tutkittavaksi jos kovin koskee!

Ja @amaia Suomessa pääsee tosiaan neuvolaan joskus 8-10 viikolla ja eka ultra on viikolla 11-13. Ymmärtääkseni nuo ultrat on lähes kaikkialla samat. Googlettamalla löysät tietoa esim. "First trimester screens" sanalla. Myös tuo ovia pregnancy appi on kyllä tosi hyvä tietopankki ja englanniksi. Jos millään maltat niin ota se gyne vasta 7. Raskausviikosta alkaen, koska jos ne sirl ultraa ni sillo pitäs jo nkyäkin jotain. Toki voi diel s
Aiemminki kätdä, mut ei taida olla paljon "tehtävissä" kun jutella ja sinua mittailla. Ja en tiä mis päin asut mut jossain ainakin ymmärtääkseni jokainen hoitaa omat raskausasiansa oman henk.koht. gynen kanssa. Jossain europpan maidsa on kyl aika samanlainen neuvolajärjestrlmä kjn Suomes mut yleisesti ymmärtääkseni tuon henk. Koht gunen kanssa asioit!
 
  • Tykkää
Reactions: amaia
Mitenkä kova vatsakipu on vielä normaalia. Tuntuu et koko maha räjähtää. Selkä sairaan kipee. Miten kovaa muilla koskee?
Jos kovasti koskee niin käy jooko lääkärillä näytillä. Epämukavat vihlasut ja jomotukset on normaalia, kova kipu ei. Esim. kohdunulkoinen on hyvä sulkea pois, mutta voihan se olla vaikka umppari tai munuaisvaiva. Kovan selittämättömän kivun kanssa ei saa jäädä kotiin.
 
10.10./ Ingaliini / ensimmäinen / ehkä NKL

Käytiin eilen ekassa varhaisultrassa ja siellä todella oli sellainen pikkuinen kaveri, jolla sykki sellainen pienen pienen pieni sydän :love:
Ehkä tässä nyt sitten vihdoin uskaltaa sanoa ääneen, että raskaana ollaan! Takana siis melkein 2 vuotta yritystä ja edessä olisivat olleet juuri kohta hoitojen alkaminen, siksi tämä tuntuu niin uskomattomalta tässä kohtaa ❤
 
Mä oon laskenu mun raskausviikot päin honkia:whistle: mulla tänään 4+2rv ja ovulaatio varma kun käytin tikkuja niinkun joka kierrossa eli mun laskettu aika 25.10. Jos @Kumiankka1 viitsit vaihtaa:X3:.. Vähän noloo kun rupesin yhessä ryhmässä miettimään sitä porukalla ja siellä sanoivat että mulla viikkoja enemmän (noh päivän) :LOL: Noh sattuuhan sitä :D

HooKoo ja tirppa 4+2♡
 
Kiitti @ahmis ja @Wiiwiii ! (y) Tämä selvensi jo paljon. Ihan sellaista neuvontakäyntiä tässä vaiheessa kaipaan ja menen nyt ensi viikolla sinne sitten näytille. Täällä kun ei ole mitään puhelinneuvontaa mitä kautta kysellä mieltä askarruttavia asioita vaan pitää mennä vastaanotolle. Varmaan lääkäri sitten sanoo että mille viikolle sovitaan ultra ja muut kokeet yms. Täällä tosiaan pitää itse valita oma lääkäri ja synnytyssairaala, joten ajattelin olla mielummin ajoissa liikkeellä.
 
  • Tykkää
Reactions: ahmis
Kiitti @ahmis ja @Wiiwiii ! (y) Tämä selvensi jo paljon. Ihan sellaista neuvontakäyntiä tässä vaiheessa kaipaan ja menen nyt ensi viikolla sinne sitten näytille. Täällä kun ei ole mitään puhelinneuvontaa mitä kautta kysellä mieltä askarruttavia asioita vaan pitää mennä vastaanotolle. Varmaan lääkäri sitten sanoo että mille viikolle sovitaan ultra ja muut kokeet yms. Täällä tosiaan pitää itse valita oma lääkäri ja synnytyssairaala, joten ajattelin olla mielummin ajoissa liikkeellä.
Saanko kysyä missä päin maailmaa asustelette :)
 
Heippa!
Mun piti oottaa maanantaihin ennen ku tuun tänne, mutta samapa tuo tulla vaan. :LOL:

Tänään on siis kierron vika päivä dpo14, selvät haamut pamahti testiin dpo10 ja eilen tuli digiin viikkoja 1-2.
Osa täällä mut tietääkin tuolta kuumeilupuolelta, hyperaktiivisena palstailijana.:LOL:
Jouduin oottamaan eilis iltaan saakka, että pystyin kertomaan miehelle.
Yrityskierrosta 7 onnistui viimein. Tuo 7kk on sellaista "täysillä tekemisen" aikaa, yhteensä reilu 2 vuotta kuitenkin on ollut vauva toiveissa. Tää täysillä yritys aloitettiin elokuussa 2017 kun ei rennolla meiningillä tapahtunut mitään. :D Miehen reaktio oli kyllä ihan huippu, luuli mm.että digin numerot 1-2 tarkoitti alkioiden lukumäärää.:LOL:
Ja ihan siksi panttasin tietoa mieheltä, että selviäisi töissään ilman tapaturmia.:D
Eilen mies vaan hymisi ja hömisi sellaisessa hämmennys innostus tilassa, tänään on jo ollut sellaisessa rakkausmössössä koko mies. Aamulla laittoi kädet alamahalle "pysy pieni kyydissä jooko"..olin ihan:cry::cry::giggle:

Eli tämä on mulle 4 lapsi ja miehen ja mun toinen yhteinen. Lapset on vuosimalleja 08,09 ja 15. Ja hassua, sillä tämä olisi nyt kolmas lapsi lokakuisena.:LOL: Tyttöstä oli laskettu 3.10.2009, kuopuksesta 9.10.2015 ja nyt olisi laskettu 28.10.:D Ja oon itsekkin syntynyt lokakuussa.:LOL: Selkeesti joku trendi mulla. Paras kuukausi.;)

Mutta siis, huomenna ois rv4+0 joten toooosi varovasti ollaan liikkeellä. Neuvolaanki soittelen vasta aikaisintaan rv5+1 maanantaina, voi olla että ootan siitä vielä viikon. Omalla kohdalla siinä ekassa käynnissä ei mitään uutta ole, kirjataan tiedot ja sit lähete veriseulaan ja muut perus kartoitukset mitä siihen kuuluu, sekin on vasta siihen rv10 kohdalle joten ei kiirettä. Mut viimistään siis rv6 soitan neuvolaan että lähtee se lähete ultraankin.:D

En oo vielä aivan varma synnäristä. Kuopus synty Jorvissa kun silloin synttäripäivänään oli Naikkarilla ja Kättärillä sulku. Tykkäsin Jorvista kovasti, mutta Naikkari on ajallisesti paljon lähempänä kuin Jorvi. Mulla on synnytykset edenny varsin nopeasti, joten naikkari tuntuis...turvallisemmalta ihan ehtimisen kannalta.:X3::LOL:

Eli tietoja listaan
28.10/Viipulainen/neljäs/NKL
 
Hei kaikki,

jos nyt uskallan jotain tänne raapustella ja liittyä mukaan.

Viime viikolla tuli testi tehtyä ja eilen käyty varhaisultrassa koska menkat viimeksi joulukuussa, mutta sai lasketuksi ajaksi 5.10.2018 ja tänään olisi 7+1. Tosin antoivat mulle kontrolliajan kahden viikon päähän. En tiedä olisiko samalla se nt-ultra vai muuten vain kontrolli. Tuli vähän yllätyksenä tuo plussa, olin varautunut pidempään työstämiseen, kuopusta tehtiin ja tähänkin olin aloittanu tkuntokuurin että saan painoa alas, jotta mahdollisuudet hedelmöittyä paranevat.
Tosin luulen, että plussaantumisessa auttoi noin viikkoa kahta aiemmin varattu lomareissu elokuulle kaukomaille.. :D katsotaan onnistuuko lomareissu vai meneekö ne rahat taivaan tuuliin.

Nyt olo kutakuinkin ok, se mistä keksin että ehkä olen raskaana oli järkyttävä kylmyys iltaisin, vaikka oli villapaita päällä sisällä. En muista aiemmista samaa, tai ainakaan yhtä paljon. Muutenkin totuteltavaa kun kaksi aiempaa on kevään lapsia ja nyt tulossa syksyn lapsi :)

Tsemppiä kaikille tähän alkuodotukseen!

saraneito ja 7+1
 
  • Tykkää
Reactions: ahmis
Huomenta!!

Täällä hämmentynyt odottaja ilmottautuu :D kolmas lapsi ois sit nyt. Edellisen imetys oli päättynyt ja eka kierto alkoi, ei siinä käytetty ehkäisyä (edelliset tulleet noin 4-6 kk yrityksillä) ja niin vaan tärppäski sit :D ei siis ollu sillai varsinaisesti viel suunnitteilla.. Mut nyt kun plussa saatu niin kauhee pelko että menee kesken. Perus. :D

Mä oon kauhee himotestaaja ja ekan Pregcheck-liuskan tein jo dpo 8 ja roskishaamu tuli. Sit oon tehny päivittäin ja nyt tänään dpo 14 tuli vaaleenpunanen viiva, mut ei viel kontrolliviivan vahvunen. Eilen sain digillä 1-2 viikkoa :) vähän pelottanu tuo Pc:n hidas vahvistuminen, mut toisaalta nyt on suunnillee samaa luokkaa mitä esikoisestaki oli plussa dpo 14, tokasta jostai syystä paljo vahvempi. nyt koitan olla testaamatta :D oireita palelu iltaisin, menkkamaiset kivut mut ei vuotoa..

luppelo, 3. lapsi, OYS
 
Täällä ensimmäinen aamuoksennus tehty.. tuli kyllä aika yllättäen. Monta päivää ollut jo tosi hyvä olo, ei etovaa oloa eikä juurikaan mitään muuta kun rintojen arkuutta. Sohvalla makailin ja yks kaks tuli semmone fiilis et oksettaaks mua..? Samantie kipitin vessaa ja sillo lenti kaaressa. Sen jälkee taas olo normaali. Kuuluuks tän raskauspahoinvoinnin olla tämmöstä että iha yhtäkkiä vaa tulee fiilis oksentaa ja sillo tulee yrjö? Alko jo pelottaa et mite mä kerkeen töissä ees vessaan asti jos tää alkaa tämmöstä olemaa.. :unsure:

Tänään 6+3
 

Yhteistyössä