Lokakuiset 2018

Oon tääl vähän taka-alalla lueskellu tekstejä. Onnea jälleen kaikille plussanneille :)

Meillä ois huomenna VU ja toivon todella että syke siellä näkyis, pelottaa kyllä hurjasti . ehkä sitä itekkin aktivoituu täällä eri tavalla mikäli huomenna kaikki on hyvin
 
Ääh, en millään malttais odottaa neuvolaa! Vielä kaksi viikkoa... näkis, onko tuola masussa nyt oikeesti elämää vai ei! Oireita ei paljon ole muutakuin äkäinen näläntunnne :D ja menkkajomotukset. Mut eipä mulla ollut kummosempia esikoisestakaan. Odottelen että tulis pahoinvointia tms. mut eipä ole kuulunut, varmaankin ois jälleen poika tulossa :D Tämmösiä sitä jo miettii vaikka toisaalta ei uskalla vielä mitään miettiä ennen ekaa ultraa..

Joku kyseli flunssasta, mulla iski pari päivää ennen plussaa hirvee flunssa, jota kesti vajaan viikon. Uskon että liitty vahvasti tähän raskauteen, kun ei tarttunut edes mieheen tai poikaan.

Onnea kaikille plussanneille (y)
 
Ehkä minäkin uskallan liittyä mukaan..Pikku kolmonen ilmoitti tulostaan tammikuun lopussa kun testiin ilmestyi heti vahvat kaksi viivaa:love:Laskettuaika näyttäisi omien laskujen mukaan olevan 4.10.
Huono olo, jatkuva kuvotus, ihan mieletön väsymys ja rintojen arkuus ihan jokapäiväisinä oireina olleet nyt pari viikkoa. Mitenkä olinkaan jo unohtanut nämä kaikki..no ainakin näistä voisi päätellä että jokin pieni siellä masussa kehittyy kovaa vauhtia:love:
Olisin myös innokas liittymään fb-ryhmään kunhan ensimmäinen neuvola ja ultra takana.

Toukokuu88 / 29 / kolmas / 4.10 / TAYS
 
Tänään plussattu, LA jossain lokakuun loppupuolella. Kierto sen verran sekaisin että selkoa ei ole. Jos sanon LA 25.10 niin ei pitäisi kovin paljon heittää :)

Jos on joku salainen (supersalainen) fb ryhmä niin tulisin mielelläni mukaan
Meillä on salainen fb-ryhmä, ei siis löydy edes haulla ja vain jäsenet näkee sun olevan osallinen. :D Laita mulle yksityisviestiä täällä, jos kiinnostaa liittyä mukaan. :)
 
Hirveä määrä tullut uusia odottajia viikonlopun aikana! Tervetuloa kaikille ja onnea :love:
Päivittelin listaa, sanokaa, jos jotain jäi välistä. Oli muutama lisäys :ROFLMAO:

Täällä tänään 6+6, tasan viikko varhaisultraan :barefoot: Loppuviikosta oli muutama päivä, kun oli jo vähän huonoa oloa. Sekin katosi, joten elellään taas näin ettei ees huomaa olevansa raskaana. Älytön väsy vaan kokoajan, oon alkanu heräileen yöllä enkä saa enää unta. Puolet yöstä menee siis pyörien:cautious:

Kerrottiin viikonlopun aikana tuleville isovanhemmille tulevasta pikkuisesta. Molempien puolella ensimmäinen lapsenlapsi ja iloinen uutinen tais olla :love:

@Wiiwiii kyseli vatsallaan nukkumisesta; täälläkään ei onnistu enää. Normaalisti nukun puoleksi mahallaan, ja sekin on jo vaikeaa :D

@Piupau90 Kerrohan kaikki ultrasta! (y)
 
  • Tykkää
Reactions: Wiiwiii
Hei vaan kaikille!

Varovasti kuikuilen tänne teidän seuraan.
Tänään on 30/27, viikon verran olen testaillut haamuja eri testeillä. Viimeisimmässä (eilen) oli jo punaista väriä, mutta kovin hailakka edelleen. Ajattelin huomenna testata taas uudelleen.. oikein en uskalla vielä iloita raskaudesta.
Pelkään tuulimunaa tms. Oireita kyllä on kovasti sen viikon verran jo ollut.

Onko kellään samaa tilannetta ollut?

L.a. olisi 18.10 -20.10. Haluaisin mennä varhaisultraan, mutten liian aikaisin kuitenkaan. Esikoisella ei näkynyt sydämmensykettä vielä rv6+3, eikä ultraaja luvannut raskauden edes jatkuvan, kun alkio vastasi noin rv5. Oli kurja kokemus. Np-ultrassa sikiö kuitenkin vastasi viikkoja ja nyt tuossa tepastelee terve 1v. neitonen.

Ikäeroa lapsille tulisi 1,9v.

En oikein uskaltaisi testailla enää. Mutta tämä epävarmuus ei tee hyvää

Li Li (jotain... 4+2)
 
Hei vaan kaikille!

Varovasti kuikuilen tänne teidän seuraan.
Tänään on 30/27, viikon verran olen testaillut haamuja eri testeillä. Viimeisimmässä (eilen) oli jo punaista väriä, mutta kovin hailakka edelleen. Ajattelin huomenna testata taas uudelleen.. oikein en uskalla vielä iloita raskaudesta.
Pelkään tuulimunaa tms. Oireita kyllä on kovasti sen viikon verran jo ollut.

Onko kellään samaa tilannetta ollut?

L.a. olisi 18.10 -20.10. Haluaisin mennä varhaisultraan, mutten liian aikaisin kuitenkaan. Esikoisella ei näkynyt sydämmensykettä vielä rv6+3, eikä ultraaja luvannut raskauden edes jatkuvan, kun alkio vastasi noin rv5. Oli kurja kokemus. Np-ultrassa sikiö kuitenkin vastasi viikkoja ja nyt tuossa tepastelee terve 1v. neitonen.

Ikäeroa lapsille tulisi 1,9v.

En oikein uskaltaisi testailla enää. Mutta tämä epävarmuus ei tee hyvää

Li Li (jotain... 4+2)
Hei ja kiitos kun pääsin listalle :)


@Li Li
Mulla ei ihan sama tilanne oo kuin sulla, kun digitestiin sain jo raskaana 1-2 viikkoa. Mutta hölmöyksissäni menin testaamaan vielä eri testillä, joka näyttääkin nyt sitten vain hyvin hailakan haamun. Mulla olis nyt 4+4 tai kp32/28, että voihan olla että hormonia on vaan vielä niin vähän että siksi arvo matalalla, mutta pelottaa silti pysyykö sintti mukana. Eli jännäillään ehkä yhdessä ja toivotaan parasta molemmille ❤
(La mulla olis 18.10 eli tosi samoissa mennään!)

Tsemppiä kaikille odotukseen
 
  • Tykkää
Reactions: Wiiwiii
Mä joudun odottamaan tietoa onko masussa kaikki hyvin ensi maanantaihin, hieman ärsyttää odottaa niin kauvan kun jos verinen vuoto jatkuu siihen asti niin sitä on kestänyt silloin jo yli viikko kun pääsen ultraan:( ei kai sitä auta muu kuin odottaa

Tänään siis 7+3
 
Hei ja kiitos kun pääsin listalle :)


@Li Li
Mulla ei ihan sama tilanne oo kuin sulla, kun digitestiin sain jo raskaana 1-2 viikkoa. Mutta hölmöyksissäni menin testaamaan vielä eri testillä, joka näyttääkin nyt sitten vain hyvin hailakan haamun. Mulla olis nyt 4+4 tai kp32/28, että voihan olla että hormonia on vaan vielä niin vähän että siksi arvo matalalla, mutta pelottaa silti pysyykö sintti mukana. Eli jännäillään ehkä yhdessä ja toivotaan parasta molemmille ❤
(La mulla olis 18.10 eli tosi samoissa mennään!)

Tsemppiä kaikille odotukseen
Tosiaan samoissa mennään, toivotaan parasta @akorrzs
Tosiaan aikamoista jännittämistä sullakin @kipaaa
Onneksi verenvuotokin voi olla aivan normaalia, mutta epätietoisuus on niin kurjaa.
 
Moikka!
Ehkäpä uskaltaudun minäkin jo mukaan :)
Viikonloppuna varmistui, että hieman yllättävä pulla on todellakin uunissa. Ennestään on 2,5 vuotias tyttö.
5+3 kuukautisten mukaan nyt. Yökötyksetkin ovat alkaneet :sick:

samour_/33/la 11.10./toinen/Jorvi (ehkä)
 
Tervetuloa uusille odottajille, ihana kuinka paljon tulossa lokakuun vauvoja :love:!

@kipaaa onpa tylsää kuinka kauan joudut odottelemaan :confused:. Jotenkin tuntuu että näissä ei tätä inhimillistä aspektia huomioida lainkaan. Mutta peukut pystyssä et kaikki olis ok vuodosta huolimatta!

Mä haluisin hirveesti varata jo aikaa varhaisultraan mut en oikein tiiä minne sen ottaisin ja milloin. Rv7-9 harkitsen, toisaalta ois kiva mahd aikaisin että tietäs jos ei ookaan ketään kyydissä, toisaalta taas mitä myöhemmin menee sitä pienempi km todennäköisyys enää VU jälkeen :unsure:. On tää stressaavaa hommaa tää uuden elämän (?) Teko.. mut eilen oli kipeät tissit varmaan parin tunnin ajan, oisko joku oire? (n)
 
Tervetuloa uusille odottajille, ihana kuinka paljon tulossa lokakuun vauvoja :love:!

@kipaaa onpa tylsää kuinka kauan joudut odottelemaan :confused:. Jotenkin tuntuu että näissä ei tätä inhimillistä aspektia huomioida lainkaan. Mutta peukut pystyssä et kaikki olis ok vuodosta huolimatta!

Mä haluisin hirveesti varata jo aikaa varhaisultraan mut en oikein tiiä minne sen ottaisin ja milloin. Rv7-9 harkitsen, toisaalta ois kiva mahd aikaisin että tietäs jos ei ookaan ketään kyydissä, toisaalta taas mitä myöhemmin menee sitä pienempi km todennäköisyys enää VU jälkeen :unsure:. On tää stressaavaa hommaa tää uuden elämän (?) Teko.. mut eilen oli kipeät tissit varmaan parin tunnin ajan, oisko joku oire? (n)
Mulla myös tissit kipeät, etenkin ku suihkussa on ja vesi osuu nänneihin nii aristaa... :unsure:

Mä oon kans miettiny tota VU, en tiiä kannattasko sinne mennä ku on niin hintava. Toisaalta just kiinnostaa onko ketää kyydissä vai onko pelkkä tuulimuna, onko kohdun ulkopuolinen vai oikeella paikalla jne.. Miks tää aika menee näi hitaasti.. On se kyl älyttömän pitkä aika oottaa sinne rv 12 tienoille että pääsee ekaan ultraan. (n) Vaikeeta :D
 
Tsemppiä @kipaaa odotteluun. Tosi kurjaa kun et pääse aiemmin.

Mä oon @ahmis kans miettiny tuota varhaisultraa. Tänään sain kuitenki nla-ajan jo varattua niin tuntuu taas siltä että eihän sinne niin pitkä aika oo (maaliskuun 6.pv). Vaan se taas on niin varhain, että ei varmasti vielä sydänäänet kuulu, ja oikeaan ultraan meneekin sitten kauemmin, jos se vasta siellä varataan. Just nuo samat asiat mietityttää kun sullakin, ja se että mille viikolle varais. 7+ alkais mulla 9-viikolla, joten aika samaan menis ekan neuvolan kanssa. Paljon aiemmaksi ei varmasti kannata, että näkyis varmasti ainakin jotain.

Sitten mulla on jotenki kauhee näistä asioista puhumisen tarve, ja ei oo ku yks kaveri joka tietää, enkä sillekään kehtaa koko aikaa pelkästään näistä jutella . onneks täällä voi ainaki vähän purkaa
 
@akorrzs Sama homma mullakin! Esikoista siis odotan ja mietin aina hereillä ollessa vaan vauva- ja raskausjuttuja. Yhtä ystävää oon häiriköiny näillä mietteilläni jonkun verran ja en kehtais kokoaja pommittaa sitäkää wapissa :D Muille ei olla kerrottu vielä. Samoin kyylään kokoaja millo tänne tulee uus viesti ku haluan jutella näistä asioista. Mut fb ryhmään tosiaan vasta ultran jälkeen ja kun keskenmenon riski pienentyy..
 
Neuvola varattu täälläkin! Ensikäynti tth 12.3. Lisäksi hieman puhelimessa lupailtiin LA määrittämistä ultralla, koska kuukautiset on niin epäsäännölliset. Saas nähdä! Joka tapauksessa neuvolakin meni niin pitkälle, että ei sinne ultraan ihan heti pääse.. Ja yksityiselle en raaski maksaa. Ei auta kuin odottaa!

Kuuluuko neuvolan ensikäynnille mennä tulevan lapsen isän kanssa? Olen ihan pöhkö näissä asioissa enkä huomannut kysyä puhelimessa. Tuntuu hassulta raahata toinen mukaan, jos käynti on vain äidille ja toisaalta en halua selitellä "missäs isä on" tyyppisiin kysymyksiin :confused: Kertokaapa kokeneemmat! :)
 
Neuvola varattu täälläkin! Ensikäynti tth 12.3. Lisäksi hieman puhelimessa lupailtiin LA määrittämistä ultralla, koska kuukautiset on niin epäsäännölliset. Saas nähdä! Joka tapauksessa neuvolakin meni niin pitkälle, että ei sinne ultraan ihan heti pääse.. Ja yksityiselle en raaski maksaa. Ei auta kuin odottaa!

Kuuluuko neuvolan ensikäynnille mennä tulevan lapsen isän kanssa? Olen ihan pöhkö näissä asioissa enkä huomannut kysyä puhelimessa. Tuntuu hassulta raahata toinen mukaan, jos käynti on vain äidille ja toisaalta en halua selitellä "missäs isä on" tyyppisiin kysymyksiin :confused: Kertokaapa kokeneemmat! :)
Mä kysyin neuvolasta suoraan, että saako miehen ottaa mukaan, niin on kuulemma enemmän kuin tervetullut! Esitieto lomakkeessa oli myös kysymyksiä isästä
 
Kyllä ehdottomasti mies mukaan ekalle kerralle! :) itsellä edellisestä avioliitosta kaksi lasta eikä ollut mies mukana edes synnytyksessä, saati sitten neuvola käynneillä :cautious: nykyinen mies onneksi lähtee mukaan ja heti ekalle neuvola käynnille :love:

Tänään jouduin käymään lääkärissä todella kipeän selän takia, no mitään tulehuskipulääkkeitä eivät voineet tietenkään raskauden takia antaa, mutta onneksi banadol edes auttaa. Lääkäri ultrasi samalla mutta ei näkynyt vielä mitään muuta kuin vähän suurentunut kohtu, vasta 4+6.
Tissit vähän arat ja todella pienellä ruoka määrällä tulee maha täyteen, ei muita raskausoireita vielä :rolleyes:
 
Hei kaikki
Tänään kaksi eri testiä näytti haaleeta viivaa, nyt mennään vasta dpo 9 :love: jos tästä vauva tulee se on meidän 12 yhteinen lapsi.
Mulla oli joulukuussa keskeytynyt keskenmeno rv 9+ . Hyvin raskas kokemus.
13.1 jouduin vielä kaavintaan kun kohtu ei lääkkeillä tyhjentynyt.
Yhtään menkkoja ei tässä välissä kerennyt tulla.
Pelkään mutta Toivon niiin paljon että tästä vauva tulee.
 
Meillä mies haluaa olla mukana mahollisimman paljon, oli kyse ultrista tai neuvola käynneistä :) Ja edellisessä raskaudessa myös sanovat jo aikaa varatessa että mies mukaan vaan. Ite neuvola käynnillehän ei koskaan päästy :unsure: tulipa muuten mieleen. Ottiko ne ekalla käynnillä jtn virtsa kokeita tms?
 
Mulla ei ollut mies mukana ekalla nlakäynnillä esikoisesta. Tuntuu melkeen kamalalta sanoa, mut oltiin molemmat sillon niin pöllämystyksis koko raskaudesta, et se eka käynti oli lähinnä sellanen "käyn nyt kattoon onks siel mitään elämää vai ei" :ROFLMAO: Ja sen jälkeen vasta konkretisoitu koko asia et hitto meille tulee vissiin lapsi :D... Sen jälkeen mies oli mukana varmaan jokases neuvolas (meillä aina myös ultrataan neuvolois ni oli varmaan ihan mukava päästä näkemään) :)

Tällä kertaa jännittää eka neuvola ja ultra paljon enemnän mut uskon et mies ei siltikään taida tulla tällä kertaa, kun jonkun pitää kuitenkin olla esikoisen kans. Vai miten on tietäjät, saako lapsen kans mennä äippäneuvolakäynneille? Kuinka te ootte tehny?
 

Yhteistyössä