Lokakuiset 2019

Heippa!

Varovaisesti ja nöyränä alan tehdä siirtoa haaveilijoista teidän Lokakuisten puolelle. :love:

Mun tämä vuosi on ollut lievästi sanottuna tapahtumarikas. :D Olin kertaalleen Syyskuisissa, mutta saatuani keskenmenon viikoilla 6+4 jouduin lähtemään sieltä harmikseni pois. Yllätyksekseni keho lähti toimimaan heti keskenmenon jälkeen. Plussasinkin ensimmäisen hailakan viivan jo tiistaina ja nyt se on lähtenyt hienosti vahvistumaan.

Tiedän, että vielä on aikaista iloita ja mitä vaan voi käydä. Tällä kertaa haluan kuitenkin nauttia ihan täysillä raskaudesta ja jos aihetta murheeseen tulee, niin sitten vasta murehdin.

Lasketusta ajasta ja raskausviikoista en mene yhtään takuuseen. Tulee varmasti vielä muuttumaan, mutta nyt mennään näillä. :love: Tämä pieni rakas olisi mieheni ja minun esikoinen ja erittäin hartaasti toivottu pienokainen. <3

Beibihaaveilija ja pähkinä 22v / rv 3+5 / 27.10 / 1 lapsi
 
Viimeksi muokattu:
@hemppa_ onnea ja tervetuloa :love::barefoot:

@sucrine voi miten ihanaa nähdä sinut täällä, paljon onnea!! :love:
:barefoot:

@Beibihaaveilija ihan mieletöntä että pieni tarttui näin pian, tarrasukkia paljon ja onnea :love:
:barefoot:


Täällä tänään pahoinvointi näyttäytyi taas uudella volyymilla, oli lähellä tulla ulos kesken autolla ajamisen :sick: ekaa kertaa syöminenkin teki pahaa. Kun ei vaan yltyis enempää..

Miina & Pätkis 8+0 POKS!
 
Heips! Minäkin jo tulen tänne kuikuilemaan vaikka kovin on aikaista vielä 4. Lapsi olisi saapumassa tähän tietoon lokakuussa siis. Viikkoja on vasta n. 4+3, eilen saatu haalea mutta selvä plussa. Takana yksi km rv9 ennen kuopusta joten vähän takaraivossa on pieni pelko, mutta toivomme kaiken sujuvan ongelmitta.

23.10./puhuriina/31v/4. lapsi
 
Viimeksi muokattu:
Miekin liityn tänne! Haamutestin tein viikolla ja tänään päivällä tunnin pidätyksen jälkeen selkee plussa :love:

Väsymys on kova ja mieliala vaihtelee itkukohtauksista onnellisuuden tunteeseen :love: Kylmällä hedelmäsmoothiella oon kohta viikon elänyt, etoo kaikki... :poop:

25.10/ Alfred.J.Kwak/34v/4.lapsi

Alfred ja Meiän Matti 4+2
(Meillä on puhuttu Matista, Matsosta, Meiän Matista jo ainakin puoli vuotta, ihanaa kun pääsee kirjoittaa sen oikeesti! Jos tulee kaksoset ne on sitten Matti ja Teppo!)
 
Kiitos tervetulotoivotuksista ja onnitteluista :) Mukava saada vertaistukea, kun tosiaan en uskalla kertoa vielä raskaudesta kenellekään miehen lisäksi..

Yritän olla realistisen optimistinen, vaikka edelleen on hieman epäuskoinen olo siitä, että olenko todellakin raskaana! Tein tänä aamuna viimeisen kotona olleen raskaustestin (joku rfsu:n halpa 8 kpl:n paketin viimeinen) ja huolestuin jo siitäkin, että pitäisikö testiviivan olla tässä vaiheessa jo yhtä tumma ja kirkas kuin kontrolliviivan.. :eek: Toinen asia, joka on mietityttänyt, on pahoinvoinnin puute. Tiedän järjellä ajatellen, että kaikilla ei välttämättä ole pahoinvointia ja se on ihan yhtä hyvä, mutta silti tuntuisi jotenkin paljon "raskaana olevammalta", jos olisi edes vähän pahoinvointia.. :D Onneksi rinnat ovat sentään arat ja turvoksissa, mutta niitäkin vertailen, että onko ne vähemmän arat tänään kuin eilen.. Teen itseni ehkä lopulta hulluksi.. :D Haluaisin vain hypätä jo suoraan sinne raskauden toiseen kolmannekseen! Tänään siis 4+5. Toivottavasti solurypäs pysyy mukana. <3
 
Täältä myös varovaisesti olisin hyppäämässä teidän kanssa tälle jännittävälle matkalle. Tänään haalea plussa ja huomis aamua odottaa vielä toinen testi. Menkkamaista juilintaa alavattalla on ollut nyt muutaman päivän, eikä muita oireita!

Tämä pikkuinen olisi sitten jo kuudes lapsi meidän perheessä:love:

Isot onnittelut teille kaikille plussista♡
 
Olen alkanut miettiä, miten raskauden saa pidettyä nyt aluksi omana tietonaan tai onko se edes välttämätöntä. Aika moni ystävä ja oma perhe tietää viime vuonna tapahtuneesta keskenmenosta. Esimerkiksi lähiaikoina on muutaman kaverin kanssa illanvietto, jossa olisi nimenomaan tarkoitus maistella viinejä. Keksiäkö joku tekosyy, ettei onnistukaan tai miksen juo vai kertoako suoraan. Toisaalta haluaisin kertoa ensin omalle perheelle ennen kuin edes lähimmille ystäville. Nyt on arviolta rv 4+3. Miten olette miettineet tai ratkoneet näitä tilanteita? (n)
 
Onnea plussista ja tervetuloa mukaan! :love: @puhuriina @alfred.j.kwak @lumi-84

@hemppa_ On tää ensimmäinen kolmannes vähintääkin yhtä rankkaa kuin yrittäminen. Koko ajan saa olla pelko takamuksessa. Toivotaan kuitenkin, että kaikki menee hyvin. :love: Eiköhän se pahoinvointi sieltä ehdi myöhemmin alkaa, jos sitä toivot. :LOL: Mulla alkoi olot 6+6 ja jatkuu toistaiseksi. :sick:

@sucrine Me puhuttiin aluksi miehen kanssa, että kerrotaan vasta nt-ultran jälkeen. Päädyttiin kuitenkin kertomaan mun vanhemmille eilen ja olo on jotenkin tosi helpottunut. :) Muille kerrotaan sit varmaan myöhemmin, kun saa varmuusviikkoja alle. Antibioottikuuri on ainakin melko hyvä selitys, jos haluaa välttyä kyselyiltä, että miksi ei juo. :D
 
Kysymyksiä olisi...:D

Treenaajat, muutatteko liikkumistottumuksianne vai samaan malliin? Mietin kun kävin salilla että pitäisikö tehdä kevyempää treeniä ja jättää esim mavet pois kun käy alaselän lihaksia pakottaa välillä reilumminkin. Selkä on miun heikko kohta muutenkin ja aiemmissa raskauksista selkäkipuja ja supistukset myös tuntuivat selän puolella. Mietin minkä verran uskaltaa rasittaa tai olla rasittamatta että selkä kestäisi kondiksessa koko raskauden. Olisi kiva kuulla teidän ajatuksia raskauden aikaisesta liikunnasta.

Jännittääkö teitä mennä neuvolaan? En tiedä miksi mutta minua jännittää ajatus neuvolaan soittamisesta jo :ROFLMAO: Miulla on jo kolme lasta eli tutut kuviot mutta silti jännittää.
 
  • Tykkää
Reactions: Coguine
@Coguine Aloita ihmeessä kuntosali, kestää paremmin kroppa kun lihaskunto pysty yllä:D Miekin just mietin sitä että uskallanko tehdä noita raskaita liikkeitä. Kyykky, mave ja penkki. Lantion nostot jätin kyllä suosiolla jo pois kun painoa oli niissä 90kg niin antaapa olla. :ROFLMAO: Pitää varmaan vaan kuunnella oloja jos alkaa mahaan ja selkään juilia treenin jälkeen enemmän, niin höllätä. Muuttaa sitten loppuraskautta kohden treeniä pehmeämmäksi tai lajin vaihto (n)
 
  • Tykkää
Reactions: Coguine
@lillium - Niinpä, koko ajan saa olla huolehtimassa meneekö kaikki hyvin ja onko tää nyt ok :D Ehkä sitten jos se pahoinvointi pamahtaa päälle ajattelen ettei sen olisi tarvinnut tullakaan, mutta nyt tuntuu siltä, että uskoisin ehkä paremmin olevani raskaana, jos olisi sitä pahoinvointia :'D

@sucrine - Minäkin olen miettinyt, että miten voisin "välttää" tilanteet esimerkiksi kaveriporukassa, jossa on tilaisuus juoda alkoholia, minä en nimittäin yleensä kieltäydy.. Itse olen sitä mieltä, että kerrotaan vanhemmille ja perheille vasta sitten, kun ensimmäinen raskauskolmannes on ohi. Ehkä lähimmälle ystävälle voisin kertoa aikaisemmin, jos se jossain tilanteessa tulisi luontevasti esille. :)

Tulin tänään viikonloppureissusta kotiin. Nukahdin kesken telkkarin katsomisen sohvalle ja nukuin yli tunnin päiväunet, vaikka en nukahda sohvalle koskaan enkä nuku päiväuniakaan kuin aniharvoin, mutta en ainakaan sunnuntaisin! :eek: Nyt illasta väsymys jyllää edelleen ja olo on ihan voimaton. Kuumemittari näytti 37,2 eikä muita oireita esimerkiksi flunssaan viittaavaa ole. Mietinkin että ovatko nämä väsymys ja lämmönnousu nyt täysin raskauteen liittyviä vai olenko tulossa kipeäksi.. :/ Olin vuodenvaihteen molemmin puolin kahdessa tosi pitkässä flunssassa ja jouduin olemaan paljon poissa töistä, joten nyt en mielläni hakisi sairauslomaa ellen ole oikeasti kipeä, vaikka jo pelkästään tämä yhtäkkinen väsymys tuntuu niin pahalta, että pelkään jo huomista työaamua etukäteen.. :(
 
  • Tykkää
Reactions: lillium
@sucrine

Minä kerroin jo parhaille ystävilleni jotka tiesivät yrityksestä ja joista toinen myös on odottanut plussaa pitkään.

Perheille haluan varmaan kertoa heti varhaisultran jälkeen, en jaksa mitenkään np-ultra odottaa kun minun vanhemmilleni kyseessä 1. lapsenlapsi. Muille sitten ajattelin paljastaa vasta np-ultran jälkeen/kun sopiva hetki tulee. Työpaikan virkistysilta huolettaa, se on maaliskuussa ja alkoholi on olennainen osa sitä. Mietityttää miten saan feikattua, koska työkavereiden en halua vielä silloin tietävän.
 
@Coguine Meinasinkin kysyä, miten ratkaisit tilanteen. Ärsyttävää, miten ihmisiä painostetaan juomaan! Tai siitä tehdään numero.

@lillium Mun korviin antibiootit kuulostaa aika selvältä tekosyyltä. Siis omassa tilanteessa, kun kaverit tietää vauvahaaveista. Että juuri osuisi antibiootit siihen kohtaan, kun on sovittu viinistä. :LOL: Voi olla, että kerron vaan ennemmin miten asia on.

@hemppa_ Luulen, ettei me ehkä odoteta niin pitkälle. Haluan joka tapauksessa varhaisultraan, joten sen jälkeen voisi ihanasti yllättää kuvan kanssa (jos asiat on hyvin). Ajattelen, että läheisistä on sitten myös tärkeää tukea, jos käykin huonosti. Mutta saa nähdä, miten tässä todella toimii.

@Pihlaja87 Kuulostaa aika samalta miten varmaan itsekin haluan toimia. Mietin, saisinko kerrottua siskolle ennen ystäviä. Mutta toisaalta voiko sille kertoa ennen muuta omaa perhettä vai onko epäreilua pakottaa se pitämään salaisuutta. :LOL: Meillä on töissä afterwork aika ajoin mutta onneksi olen muutenkin kieltäytynyt usein alkoholista, joten se ei varmaan pistä niin silmään. Lounasjutut kuitenkin mietityttävät, kuinka paljon pitää miettiä jatkossa, mitä ja missä voi syödä.

Tervetuloa ja onnea uusille! :love:
 
@hemppa_ On se väsymys tätä raskautta, ja lämpöily. Mie oon myös niin väsynyt että pelkään tulevaa työviikkoa. Ti on vielä painajaismainen työpäivä 8-20, itkettää ajatuskin. Miten selviin tuosta päivästä. Tänään piti kerätä oikeesti voimia että pystyin siirtymään sohvalta sänkyyn. Aamut on ihan ok mutta iltaa kohden pahenee.

Milloin raskausajan väsymys tasoittuu? Anyone? :ROFLMAO:o_O
 
Liikunnasta muuten vielä, kun @alfred.j.kwak kysyit. En ole varma, uskallanko kaikille ryhmäliikuntatunneille nyt raskaana. En haluaisi näyttää esim. laiskalta, jos en tee kaikkia lihasliikkeitä tai vältän vaikkapa hyppimistä. Salilla on onneksi helpompi mutta on sielläkin hakemista, kuinka kovaa uskaltaa treenata. Suorat vatsalihasliikkeet jätin ainakin nyt heti pois.

Muhun ei oikeastaan ole vielä iskenyt väsymys. Sitä odotellessa. :whistle:
 
  • Tykkää
Reactions: alfred.j.kwak
@sucrine Mie teen lankkua ja jotain muitakin vatsalihasliikkeitä mutta ennmitään repivää. Ryhmäliikkikseen en mee :rolleyes: Pitää saada tehdä ihan omaan tahtiin kuulostellen :geek: Liikunta on miulle henkireikä, niin todella toivon että pystyy liikkumaan koko raskauden :love: Nyt kun mennään kevättä kohden on ihana myös lenkeillä ❤
 
  • Tykkää
Reactions: sucrine

Yhteistyössä