*Lokakuun `09 Mahanpyöriäisistä Vauvautuneet Maaliskuussa 2010*

Kellot kesäaikaan :) Ihanaa kun se kesä lähesyy... Ja täällä sataa vettä, oih lumet sulaa :D On nytten pari päivää tullut vettä ja olen siitä enemmän kuin tyytyväinen. Harvoin vesisateesta tyytyväinen olen :LOL:

On kyllä ihan pieni pieni vauva jos rv 23 on syntynyt. Täytyy toivoa että kaikki sujuu hänellä hyvin!
 
Täälläkin sataa vettä, satanut koko aamupäivän, jes =) Mun pitäisi istuttaa pääsiäisruoho tänään, on lykkänyt sitä hommaa jo monta päivää. En kyllä meinaa laittaa kuin ehkä yhteen astiaan ja sitten tipusia sinne. :D
Mies tuolla jumppailee pojan kanssa fyssarin ohjeiden mukaan. Kivaa että poika selkeästi pitää tuosta jumppaamisesta, aina naureskelee ja on hyväntuulinen,eli ei ole tympeää hommaa.

Kohta isomummulaan kyläileen :wave:

nöpötin ja poju n.7.5kk :heart: :heart:
 
Nana, meillä saatiin poika syömään siten, että annettiin samaa ruokaa monta kertaa peräkkäin. Ja houkuteltiin avaamaan suuta sanomalla namanam, hyvää, avaa suu yms. oikein vokottelevalla äänellä ja sitten availin itsekin suuta ja esitin muka syöväni samasta lusikasta. Ja heti huomattiin sekin, että jotkut ruuat on yksinkertaisesti pojan mielestä niin pahanmakuisia, ettei suostu niitä edelleenkään syömään. Etenkin hedelmät ja marjat on ihan yök. Mitä sileämpää sosetta on ja lämmittettynä, sitä helpommin menee alas. Tsemppiä yrityksiin, kyllä se vauveli pian huomaa mikä on homman nimi. Ja ruokamäärät kasvaa tosi nopeesti!
 
Näin siis tänään. Mieletöntä, että toinen on jo puolivuotias :eek: Hirveän nopeasti aika mennyt ja nyt vaan menee nopeampaa, kun uusia juttuja tulee kokoajan ja kesä hurahtaa niin nopeasti ja sitten onkin jo ekat synttärit tytöllä =)

Tultiin tuossa tunti sitten kotiin äidin luota.
Poika oli virpomassa aamulla. Tein hänestä pääsiäis pupun, oli sösönen :D Ja poika sai kaikki suurimmat pussit ja paljon rahaa, kun ihmiset vallan olivat myytyjä, kun toinen pikku tappi siellä niin suloisena viuhtoi höyhenoksia ja mukamas yritti sanoa virvon varvon :D
Namuset on syöty ja rahat on possussa. :D

Mies tosiaan oli tytön kanssa kahden kotona ja me siellä mummolassa. Kivasti oli mennyt ja meilläkin oli oikein hauskaa.

Annoskoon kasvattaminen:

Joillain lapsilla vain kestää paljon kauemmin sulatella uusia makuja ja voi mennä aika pitkään joillain persoonilla päästä sinuiksi ruoan syömisen kanssa.

Meillä kun ei ongelmaa ollut noiden kanssa, niin en osaa niin auttaa, mutta meillä nostettiin määrää tosi vai vihkaa. Ja jos vaava on kovin innoton maistelemaan tms. niin kannattaa vain varata kunnolla aikaa. Lusikan vaihdollakin voi saada ihmeitä aikaan. Poika oli alkuun tosi vaikea syötettävä, mutta kun vaihdoin lusikan sellaiseen silikonimuoviseen vauvan lusikkaan, joka on sellainen lötkö, niin johan alkoi maistua :D

Mutta nyt on pakko mennä koulimaan noita rehuja taas. Pitäisi saada pöydille tilaa, kun tarttee saaha taas siemeniä potteihin :D

paapelo+poju+Iina 6kk :heart:
 
Pitkästä aikaa ilmoittaudun.

Meillä on ollut tässä jännät ajat. Ostettiin eka oma koti viikko sitten. Nyt odotetaan malttamattomana, että päästään sinne asumaan. Näillä näkymin toukokuun loppupuolella päästään uuteen kotiin. :) Rivitalosta 4h+k+s siis ostettiin. 80,5 neliöö, joten on vähän enemmän tilaa ja Sisu saa oman huoneen. :)

Täällä on tapahtunut monenlaista. Onnea Solmulle plussasta!! Mäkin kaipailen jo sitä massua, mutta en ihan vielä toista lasta. Talviccille onnea myös!! :flower:

Meillä siirryttiin kevään kunniaksi ratasosan käyttöön ja hyvin Sisu viihtyy, kun näkee maisemia. Kiinteiden syönti sujuu vaihtelevasti. Puuro ja hedelmä maistuu hyvin, mutta kasvikset tuottaa vielä välillä vähän ongelmia. Luumua olen antanut illalla riisipuuron joukossa, koska meillä oli välillä kakkaamisessa vähän turhan pitkiä taukoja. Nyt homma toimii taas. Useamman kerran päivässä tulee tavaraa ja ihan kunnon satsit.

Meillä leikitään mieluiten kaikilla ääntä päästävillä leluilla. Rapina, kilinä, kolina ja musiikki on ihan pop. Myös Marimekon virkatut pupu ja tyttö on Sisun mieleen.

Kovasti meillä ryömimistä harjoitellaan, mutta etenemistä ei vielä kovin paljon tapahdu. Molempiin suuntiin kääntyillään ja pyöritään navan ympäri. Varpaat löytyivät taannoin ja nyt pitää koko ajan pitää kiinni varpaista. Kai Sisu pelkää, että ne menee hukaan, jos ei niitä koko ajan pidä kiinni. :LOL:

Meillä juodaan jo melko omatoimisesti nokkamukista. Sisu on aivan ihastunut kysesiseen kapistukseen. Vettä siis vaan juodaan pieniä määriä, kun muuten maito tulee edelleen tissistä. Joku kyseli pullovinkkejä. Kehoittaisin ennemmin alkamaan nokkamukiharjoittelu, kuin väkisin pullosta. Meilläkään ei pullo kelvannut ja neuvolasta sain ohjeen siirtyä suoraan nokkikseen. Ja hyvin toimii. Suotta sitä pulloa enää yrittää tässä vaiheessa, jos ei kelpaa.

Barbapörrö ja Sisu :heart: enää pari päivää vajaa 6 kk :eek: (mihin tämä aika oikein menee?!!!)
 
Onnea Solmulle plussasta! :)

Päivähoitopohdintoja on suoritettu täälläkin, tosin vielä syksyllä poika ei ole hoitoon menossa. Lähinnä ollaan mietitty hoitopaikkavaihtoehtoja. Mä haluaisin pojan sellaiseen "luontopäikkäriin", jossa ollaan paljon ulkona jopa huonollakin säällä ja tehdään usein metsäretkiä.

Ja sitten kysymys uv-suojavaatteista: Onko ne oikeasti hyödyllisiä? Mietin, josko hankkisi sellaisen uv-suojatun kokopuvun. Sellainen päällä poika voisi vähän pulikoidakin kesällä ja reissussa, kunhan on vielä kunnollinen hattu päässä. Tässä linkki pukuun: http://www.vihreasammakko.fi/product_info.php?products_id=185
 
Peppi: On ne uv-vaatteet hyödyllisiä. Tuo esimerkkisi puku blokkaa yli 98 % haitallisista uv-säteistä joten tosi tehokas on. Suoja ei tosin pysy vaatteessa ikuisuuksia vaan kuluu käytössä, jos oleilee paljon auringossa ja vedessä. Taaperoikäiselle puku on mielestäni ihan ehdoton, jos oleilee paljon auringossa. Kannattaa etsiä niitä pukuja ulkomaisista nettikaupoista, tulee paljon halvemmaksi postikuluineen päivineen. Hakusanaksi vaikka uv protective baby clothes niin johan löytyy!
 
huomenta!

kiitos kaikille onnitteluista!

menkat mulla alko jo marraskuussa ja siitä saakka yritys päällä,en kyllä olis uskonnu et näin nopeesti tärppäis uudestaan. en imettänny kun jouluun saakka kun tyttö ei suostunnu imemään rintaa luultavasti pullosta sai vähemmällä vaivalla ruokaa. sai jo laitoksella pullosta lisää kun ei rinnasta riittänny. hyvin on kasvannut vaikka tutttelilla on ruokittu.

solmu
 
Huomenta!

Solmulle onnittelut!

Meillä on yöt edelleen levottomia, viime yönä tyttö heräili 1-2 välein, sain onneksi nukkumaan välillä tutilla joten ehkäpä tämä "unikoulu" alkaa pikku hiljaa tuottamaan tulosta. Mies on onneksi lomalla joten saan nukkuä päivällä.

Isäkuukaudesta: isäkuukautta ei tarvitse pitää heti kun vanhempainvapaa loppuu, sitä voi siirtää n puoli vuotta, ehtona on vain että lapsi on sen väliajan kotona hoidossa.

Barbapörrö: onnea uuteen kotiin!

Tänne ei kevät ole vissiin lainkaan tulossa, eilen tuli lunta n 20 cm ja nyt aamusta on taas satanut. Alkaa noi kinokset olla jo ihan hirvittävän korkeat. Tietkin on niin kapeat ettei mahdu kuin yks auto menemään. Taitaa olla niin että juhannuksena on noi lumet kadonneet.

Peppi
 
meillä oli 1½-v tytöllämme aikanaan hankaluuksia syömisen opettelussa,ei oikein hoksannut mitä piti tehdä kun lusikka lähestyy ja kun sosetta sai suuhun niin pyöritteli sitä suussaan tajuamatta nielaista.alotettiin soseitten antaminen vähän ennen 4kk ja kunnolla oppi syömään vasta 6kk,eli 2kk meni treenatessa :whistle: sitkeesti vaan joka päivä annettiin soseita vaikka ite siinä vaiheessa meinasin luovuttaa jo monet kerran mutta neuvolassa kannustettiin vaan jatkamaan kun joillakin vaan kestää tuo oppiminen kauemmin,ite jo meinasin että tytössä joku vika kun ei osaa syödä :/ ja sitten se vaan lähti sujumaan,heti kun siirryttiin syöttötuoliin syömään niin alkoi sujumaan paremmin ja lisättiin soseen sekaan lautaselle aina maitoa niin paljon että siitä tuli ihan lirua ja maito antoi sitä tuttua ja turvallista makua siihin.kokemuksesta siis tiedän että toi on niiiin turhauttavaa mutta suosittelen sitkeesti vaan jatkamaan,kyllä se vaavi sen syömisen jalon taidon vielä hoksaa ja homma rupee sujumaan,TSEMPPIÄ vaan kaikille niille jotka tämän asian kanssa painiskelee!! :hug:
ja nyt olin pojan kanssa jo valmiiksi asennoitunut siihin että samalla kaavalla mennään mutta poitsuhan veteli ensi lusikallisesta lähtien kuin vanha tekijä :D eli niin ne vaan on erilaisia :heart:

onnea [/b]barbabörrölle uudesta kodista :flower:

mites muilla muutes menkat pelittää , kun ite oon ihan ihmeissäni kun menkat alko silloin heti kohta jälkivuodon jälkeen ja vuoti tosi epäsäännöllisesti ja useimmiten vuosin 2 viikon välein :( ja nyt sitten menkat ykskaks jäi pois eikä ole tullut 1,5kk sitten viimeksi ?? niin ka siis raskaana EN ole ! eli kauankohan tätä pitäis katella ennenkuin tohtorin pakeille menis ?? tottahan menkat saattaa vissiin olla sekasin synnytyksen jälkeen aika kauankin mutta ei mulla ole koskaan 3 aikasemman synnytyksen jälkeen mennyt näin sekaisin vaan aina kun ne on alkanut niin säännöllisesti ne on myös jatkunut.kai tää vielä on ihan normaalia :whistle:

hei te ketkä kerhon puolella kirjottelette myös,ootteko päässyt kirjottamaan sinne ihan normisti ? oon nyt 3 kertaa kirjottanut sinne piiiitkät tarinat aina siinä vaiheessa kun lähetän sen niin ilmottaa että virhe....ja hävittää sen kirjotuksen ?!? kirjautumaan ja lukemaan pääsen kyllä ihan normisti.

menin sitten eilen antamaan poitsulle parsakaalia ja siitä sitten kärsittiinkin koko ilta ja alku yökin,eli parsakaali pysyy pois ruokavaliosta.muuten nukkuin loppuyön sitten ihan loistavasti kun oli saanut pierut paukuteltua ja heräsikin aamulla vasta 8.30,kiitos kellon siirron :D muuten ei tuo kellon siirto vaikuttanut rytmeihin,normisti vaan annoin samaan aikaan ruuat ja laitoin nukkumaan.

kaurisäiti ja pikku-isäntä 5kk 3vko 1pvä :heart:
 
Huomenta!

Meillä on tänään 6kk neuvola. Saa nähdä miten on taas tyttö kasvanut.

Että on ihan sekaisin, kun nuo kellot nyt siirrettiin eteenpäin. Menee taas pari päivää, että tottuu.

Tyttö meni juuri päikkäreille. Tuossa sitä ennen taas oli nakusena riehumassa lattialla ja voi mahdoton miten nopea hänestä onkaan tullut. Edelleen treenaa sitä konttaamista ja saa otettua parit askeleetkin, mutta ryömii silti vielä jos johonkin on päästävä. Alkaa vaikuttamaan siltä, että tyttökin meinaa aloittaa kontiokävelyn, eli siis menee kontiltaan "miesten" punnerrusasentoon ja yrittää tuossa asennossa mennä eteenpäin.
Poikahan se liikkui noin, ei ryöminyt kuin ehkä pari viikkoa sitten tuota kontiokävelyä, ei siis perus konttausta ollenkaan ja sitten kuukauden päästä jo nousi seisomaan :eek: Oli silloin sen 7kk...kauheaa kun ajattelee, että poika ollut samanmoinen noustessaan, kuin tyttö vain kuukauden päästä...tosin oli kyllä koon puolesta isompi, mutta noin siis vauvan ajatuksen tasolla ajateltuna..jösses. :D

solmu:
voi että tämä on niin tosi jännää :D
Itse kyllä haikailen massua, mutten tosiaan vielä kolmatta vauvaa :D Poika oli 6kk kun me aloitettiin kakkosen yritys...nyt ei tulisi vielä mieleenkään, on tässä niin kova trafiikki :D

Barbapöllölle onnittelut OMASTA kodista =)

Juuh, mutta tästä on mentävä taas :wave:

paapelo+poju+Iina 6kk1pv
 
Talvicille päivitystä listaan:

6kk
6925g ja 65cm


Hienosti on kasvanut ja tyttö näytti taitojaan oikein olan takaa. Terkka kokeili sitten paria sellaistakin testiä, mitä ei yleensä ihan 6kk vielä kokeilla.

Tyttö siis seisoo nätisti ja välissä vaihtoi painon toiselta jalalta toiselle ja sitten yltyi ihan pomppimiseksi. Istuu ryhdikkäästi eikä nojaa eteen, paitsi kun yritti saada terkkarin kellon :D
Tukee pontevasti mahallaan käsien varaan ja säikäytettiin terkka pahanpäiväisesti, kun yhtäkkiä tyttö ponkaisi kylmiltään kontiokävelyasentoon, eli siihen ns. miesten punnerrus asentoon :D Siitä sitten meni kontilleen ja esitteli miten näppärästi niitä käsiä ja jalkoja osataan nostella vuoro perään.

Suojaheijasteet eteen +, sivuille vasta kehittymässä kunnolliseksi.
Pinsettiotetta testasi kanssa ja tyttö yllätti, kun se on vain hiomista vaille kehittynyt :whistle:
Pienten äänien seuraamista kokeiltiin myös.
Terkalla oli pieni tiuku, jota helisteli minun selän takana ensin oikealla ja sitten vasemmalla puolella niin, että tyttö katsoi minusta poispäin. Hienosti tyttö yritti etsiä ääntä oikeista suunnista.
Sitten tuhottiin terkkarin tarjoamia vihkosia ja kuolattiin ja jäydettiin terkan kädet :LOL:
Tyttö naureskeli ja pölisi ihan höperöjä koko ajan ja sitten väsähti sopivasti kun oltiin lähdössä. :D

Sellaisia kuulumisia =)
 
Kaurisäiti: mulla alko menkat jälkivuodon jälkeen ja sitten tammikuun alussa tuli vielä mutta sitten ne katos ja nyt vasta alko taas.. Mutta luulen että johtuu täysimetyksestä, ehkä?

Meillä pikkunen meni nyt muutaman kerran konttausasentoon! Ihan uskomatonta mun pieni vauva! En millään haluis uskoo että toi pikkuvauveli kasvaa noin kovaa vauhtia :heart: :/

Mukavaa iltaa mammat!

Empsu
 
Aku
Huomenta =)

Jos taas hetkeksi istahtaisi ja kommentoisi jotain teidän juttuja.
Menkoista,mulla kerkes yhdet tulla tossa viikko sitten.Tuli aika tasan kk imetyksen lopettamisen jälkeen.Kävi nloppuviikosta hakemassa kierukan ja nyt sitten katsellaan kuinka nää hormonit tästä asettuu.Ainakaan tiputteluvuoto ei päätä huimannut,olikohan 2 päivää.Meille ei siis nyt ainakaan muutamaan vuoteen kolmatta vauvelia oo tulossa.vähän on haikee olo mutta en kyllä jaksais kolmatta heti eli ihan yhteisymmärryksessä tehtiin päätös.Katsotaan josko sitten iltatähteä yrittäis joskus ;)

Liikkumisesta,teillä on taitavia vauvoja kon konttimaan jo lähtevät.Meillä edelleen pyöritään vaan masun kautta selälleen ja taas ympäri.Selkeesti kyllä huomaa että mieli tekis eteenpäin mutta kun taidot ei riitä.Mä en itseasiassa edes muista koska esikoinen lähti liikkeelle,täytyy kaivella vauvakirjaa esiin.Sen muistan että 8kk iässä seisoskeli jo tukea vasten ja muutenkin uusia taitoja tuli nopsaan.

Syöminen ja unet,siis toi likka syö ihan hurjia määriä :eek: varmaan 3 krt enemmän kun siskonsa ton ikäsenä.Kerralla menee 1prk lihasosetta ja 0,5prk hedelmää jälkkäriks!Aamulla ja illalla puuroja meneen1-2 dl.Ja siis silti meillä syödään yöllä 200ml maitoa ja välillä tuntuu että vois syödä aamusta vielä toisen maitosatsin!Iina nukkuu muuten ihan ok,aamuyöt on vaan tosi levottomia.Meillä mennään nukkumaan 20.30 ja herätään syömään 24-01 välillä sitten nukutaan 03-04 ihan hyvin kunnes alkaa ähinä ja puhina.Tuttia saa nostaa 100 kertaa ja jalkoja hakataan patjaan yms.Vinkkejä,ehdotuksia millä ton saa loppumaan?Yleensä nukahtaa sit vielä hetkeks ja noustan 6.30-07 maissa.

Tarhahakemukset on meilläkin pistetty eteenpäin :'( lokauun alussa ois tyttöjen tarkotus alottaa. Kyllä harmittaa kun Iina joutuu niin pienenä menemään.Toivotaan että pääsevät siskon kanssa samaan ryhmään ainakin syksyks.Ja mutenkin että tuo tulis siskoonsa ja hoidon alotus sujuis yhtä hyvin.

Joopa joo,mutta nyt touhuumaan isomman kanssa kun Iina nukkuu.Mukavaa vaikkakin harmaata päivää!
-Aku ja tytöt
 
Heips kaikille!
Kyllä aika menee niin nopeaan, ei ehdi mitään kommentoimaan, lukemassa yritän käydä jutut joka päivä..

Solmulle onnittelut plussasta!!

Menkoista ei ole näkynyt vielä täällä, toisaalta hyvä niin, ei ole kyllä ikävä. Atte on kova poika tissittelemään joten siksi varmaan ei vielä ole alkaneet.

Meillä on täällä kiukkuinen pieni mies, aamulla oli sitten lämpöä pepusta mitattuna 38,5, muuten ei ole mitään nuhaa yms, joten uskoisin johtuvan hampaista, niitä olen jo jonkin aikaa odotellut, kun toinen niin kuolaa ja jyrsii kaikkea minkä käsiinsä saa..

Leluista mieluisimmat lelut on mainoslehdet jotka voi repiä :LOL:
Pallo ja kirjat myös ovat mieluisia, ja lelut jotka pitää ääntä, rapisee, soi jne..

Kutsu käy joten toisella kertaa taas lisää.
T:Rouva ja Atte 5kk 3vkoa
 
Heip.
Mulla myös tuli yhdet menkat melkeen heti synnytyksen jälkeen. Oiskohan toisetki tullu, mut sit loppu ja nyt vasta viikko sitten tuli taas yhdet. Mut ei mitään kipuja eikä todellakaan mitään runsasta vuotoa niinku aikasemmin on ollu. Täysimetyksellä mennään edelleen, et luulen että hormonit vaan sekasin.

Vähän on nyt ruvennu tulemaan taas vauvakuumetta :) Ihan hirrrrveesti haluais taas sen mahan, mut järki sanoo että en kyllä vielä jaksais, ja toisaalta haluais edes hetken olla näissä normimitoissa :)

Siljalla on alkanu kamala yskä :( Yöllä ei onneksi yskiny ihan hirveästi, mutta päikkärit menee ihan ohi aina kun vaan yskii ja yskii. Voi ressukkaa... Ja sit on aika kiukkunen myös. Nuhaakin on vähäsen. Itsekin oon ollu tässä nyt jo jonkin aikaa kipeenä. Toivottavasti toi tytteli nyt tosta paranis, kun olis tarkotus lähteä Turkuun pääsiäiseksi. Niin ja nyt vihdoin ehkä sinne anoppilaan...hrrr...

Jahas, päiväunilainen heräs yskäänsä taas.

hemari ja Silja 5,5kk+
 
Heissan!

Menkoista ei täällä ole tietoakaan, enkä niitä juuri kaipaakaan. Vauvakuumetta ei siis ole ilmassa - yksi riittää tällä erää :D Ja varsinkin kun se alkuaika mahavaivoineen, pulautteluineen ja päiväuniongelmineen on niin tuoreessa muistissa, niin sitä ei lähiaikoina uudestaan, kiitos!

Päiväkotipaikkaa pitäisi meidänkin pian hakea.. Miehellä tuli yks iso työprojekti syksyksi sillä tavalla, että tyttö joutuukin jo syyskuun puolivälissä osa-aikaisesti tarhaan, kun alunperin piti aloitella vasta lokakuussa. Tuo projekti sattuu olemaan miehen uran kannalta erittäin tärkeä, joten päädyttiin aikaistamaan tytön hoitoon menoa noin kuukaudella. Vähän harmi, mutta en lähtenyt miestä pakottamaan tuosta projektista kieltäytymään.

Ja niin.. noista päiväunista piti oikein kehuskella, kun olen täällä varmaan sata kertaa niiden lyhyydestä valittanut, niin tyttöpä on nyt kolmena päivänä nukkunut iltapäivällä 2-2,5 h putkeen! Aivan ihanaa, kun on niin paljon virkeempi tyttö sitten sen jälkeen =)

Mukavaa harmaata päivää kaikille ja paranemiset sairastelijoille! :)
 
Moi,
Vaipanvaihdosta ei meinaa tulla mitaan kun yksi kaantyilee koko ajan mahalleen ja lahtee pyrkimaan siita johonkin. Eilen otti kunnon tahtoraivarit kun ei paassyt kierahtamaan hoitopoydalla mahalleen kun oli sen vaihtopatjan reunat edessa. Luojan kiitos ei paase!

Ekat kunnon kikatukset saatiin sunnuntaina ku ukkeli heitti palloa koiralle. Voi sita riemua! Onneks taa saatiin myos ikuistettua videolle.
Yleensakin koira on ihan in. Jos koiruliini tulee tyton luo niin jo alkaa sellanen lirkutus! Todella suloista :heart:

Mut nyt ma jatan miehen lapsenlikaks alakertaan ja menen itse ylakertaan tapetoimaan tyton huonetta jotta saadaan yks huone lisaa valmiiks suomesta tuleville vieraille. =)
 
Liikkuvaisia vauvoja täällä :) Mä olen kyllä niin tyytyväinen kun meillä ei vielä liikuta suuntaan eikä toiseen. Esikoisen kanssa odotin sitä että alkaa liikkumaan ja tekemään kaikkia temppuja mutta tämän toisen kanssa olen rauhallisempi ja iloinen että ei kehity näin aikaisessa vaiheessa vielä niin paljoa :)

Tosi moni on täyttänyt jo 6kk onnea :flower: Meillä tuli tänään 5kk täyteen...

viime yö oli ihmeen levoton, Jere heräili koko ajan ja oli muutenkin kovin levoton, tiedä sitten että mistä johtuu. :( Noh, ehkä se meidän hyvin nukkuvalle vauvalle suodaan että sillon tällön ollaan levottomia :D

Mutta nyt Jere päiväunille ja ite kuumaan suihkuun, jos auttaisi jotain näihin mun kipeisiin hartioihin. On nimittäin koko yläselkä ihan jumissa...
 
Huomenna tulee se SUURI summa rahaa ja sen kunniaksi pistin sitten laskuja maksuun urakalla. Noita erälaskuja suuri osa, kun viime vuonna oli monta pakollista hankintaa, mutta nyt on sitten koko loppuvuosi helppoa, kun sain ison osan pois pyörimästä ja kun makselen osaa normaalisti, vaikka eräpäivät olisi vasta heinäkuussa, niin saa nekin pois nopeammin. 3kpl jäi erämaksu pinkkoja, eli kesällä sitten ei ole mitään ylimääräisiä vuokran ja puhelimen lisäksi...VOI ONNEA!! :D
Ja noiden kaikkien jälkeenkin jää oikein kiva summa rahaa...hitsi että on mukavaa, kun pahuksen paljon joutunut sumplimaan noiden kanssa ja kerrankin kävi onnekkaasti.

Eli ei enään nyörienkiristelyä :D :D
 
Heip,heip!

Olipahan urakka, käväistiin hautuumaalla ja upposinpa hienosti hankeen kahteen otteeseesn vyötäröä myöten :LOL: tänään siis tuli veljen kuolemasta kuluneeksi 7 pitkää vuotta :/ ..

Mutta sitten muuta asiaa... ette usko kuinka ottaa päähän tuo reumasairaalan konkurssiin ajo :headwall: siskon 10v. tyttö sairastaa reumaa ja taas olis mentävä ensi kuussa tuonne heinolaan vaan eivätpä tiedä mikä on tilanne tuolloin että ottavatko sisään vai ei eli nyt siis pyyän kaikkia että käykää allekirjoittamassa adressi täällä sairaalan säilyttämiseksi http://www.adressit.com/reumasairaala ...

Syömisestä taas tästä kyselen mutta miten te muut olette tehneet, oletteko ensin tissitelleet/pullotelleet ennen sosetta vai vasta sen jälkeen ruokahömpsyiksi maitoa??

eipä tässä tällä erää muuta

NaNa ja Hilma tasan 5kk :heart: :heart: :heart:
 
Käytiin tänään neuvolassa, Mittoja 7890g, 67cm, 42,6cm. Eli ilmeisesti edellisellä kerralla tuli mittausvirheitä, kun oli opiskelija mittaamassa. Tämä terkka, joka oli sijainen, ei meinannut saada ensin millään edes samaa lukemaa py.ksi kuin edellinen mittaus. Lisäksi pituutta tullut muka vain 9mm lisää, vaikka tiedän sitä tulleen enemmän, kun vaatekoko housuissa melkein vaihtunut, samoin bodyjen koot suurentuneet niin että 62cm ei mee enää ollenkaan kun kk sitten vielä jotkin menivät ihan hyvin.

Muuten sanoi tytön olevan hyvin kehittynyt ja hieman edellä ikäisiään. Voisi luulla vanhemmaksi kuulemma. Hampaista sanoi, että menee ehkä viikko tai vähän reilu ja sitten luultavasti puhkeavat. Saatiin rotan vika satsi ja rokote, nyt ihmetellään nouseeko yöllä kuume vai ei, kun viimeksi nousi. Jos menee saman kaavan mukaan niin tuossa puolen yön tietämillä pitäisi nousta.

Aloitettiin eilen riisipuuro ja tyttö tykkäsi kovasti kun siinä oli persikkasosetta hiukan mukana. Tänään laitoin mangoa, kun se oli kaapissa aukinaisena niin ei tykännyt yhtään :D Huomenna kokeilen ilman mitään soseita, tänään tuntui että niin olisi mennyt paremmin.

Perjantaista asti on tyttö nukkunut omassa huoneessaan kapalossa. On ollut ihan tyytyväinen ja helppo muutos. Kapalo hiukan auttaa siihen levottomuuteen, mutta tyttö on sellainen Houdini, että saa välillä toisen tai molemmat kädet pois kapalosta ja osaa kääntyä kapalon kanssakin mahalleen.

Nyt kuuluu itku, myöhemmin takasin.
 
Syöminen: Täällä syödään nyt tosi hienosti! En tiedä miksi se aluksi takkusi, enää ei ole merkkiäkään. 5 isoa ateriaa menee päivässä, tyypillisesti pari hedelmäsosetta, kerran puuroa tms ja kaksi lämmintä ruokaa. Annoin jo (pari viikkoa etuajassa) semperin "pastaa juustokastikkeessa" ja se oli suurta herkkua:) Siinä on parsakaalia ja valkosipulia ja vaikka mitä. Itsetehdyt soseet menevät myö sekoitettuna kaupan soseeseen, toivottavasti pian jo pelkästään. Ehkä meillä oli virhe tehdä soseet bataatista, neiti taitaa pitää sitä liian makeana. Teen ens kerralla jotain muuta.

Oon kanssa nyt laittanut raha-asioita kuntoon. Nyt kun tulot toukokuussa palaa normaaliksi niin laitoin lainat lyhenemään nopeammin. Ja jää käyttörahaakin taas paremmin, mikä on tosi kiva! Toukokuussa siis alkaa kokopäiväinen työ. Vieläkin arvomme sen kanssa, meneekö tyttö päiväkotiin syyskuussa vaiko lokakuun alusta. Varmaankin lokakuussa vasta. Kurjaltahan se tuntuu mutta toisaalta oon lohduttautunut sillä, että meidän alueen päiväkodit tuntuu tosi symppiksiltä. Ne on kyllä näitä keskustan, jotka on ahtaissa tiloissa mutta eivät ole mitään laitosmaisia isoja paikkoja.



 

Yhteistyössä