*Lokakuun `09 Mahanpyöriäisistä Vauvautuneet Maaliskuussa 2010*

Ulpu:

Jee, kiitos tuosta osoitteesta, täytynee hommata tuo, kun sitä on niin joka paikassa kehuttu.
Meillähän ei itketetä myöskään, mutta tuosta voisi juurikin löytyä vinkkejä sinne omaan sänkyyn nukahtamiseen.
HArmi, ettei tuossa sitten olekkaan niksejä pulloon siirtymiseen ;)
Itse tykkään, että jos opit vievät aikaa, ne yleensä myös kestävät =)

Nyt on kotia puunattu sen verran, jotta kehtaa ihmisiä päästää ovesta sisään :D
Mutta vielä pitää tiskikone pyöräyttää ja loput pyykit ottaa käsittelyyn, niin sitten on valmista. Sitten tyttökin jo varmati herää päikkäreiltä ja sitten ei kauheasti pysyisi tekemään.

Hyvää ja aurinkoista lauantaita meiltä :wave:
 
Alley: mä oon kanssa aikeissa testata munakoisoa pian, en usko että siinä mitään ongelmaa on. Noissa ohjeissa on aika lailla puutteita, on listattu vain niitä, joita ajattelevat ns. tavallisessa suomalaisessa ruokavaliossa käytettävän. Musta myös jossain mainittiin avocadon olevan hyvä (aloitus?)ruoka vauvalle ja pikapuoliin ajattelin kanssa sitä kokeilla. En pysty kyllä varmuudella sanomaan että sopiiko 4kk mutta eiköhän sitä voi varovasti kokeilla. Aika rasvaista se kyllä on, aika lailla eri energiasisältö kuin tavallisessa vihannessoseessa. Mutta se on kyllä hyvää, luulisi vauvankin tykkäävän:)

 
Lanttua (ja pinaattia jne) ei saa antaa alle 1-vuotiaalle, muistakaa!

Listalinkki Espoon kaupungin sivuille:
http://www.espoo.fi/default.asp?path=1;28;11866;11404;10024;10040;10090;10136;10140

ja jotain sosevinkkejäkin oli mm. täällä:
http://www.tampere.fi/tiedostot/5b7fW3e9r/vauvan_ruoka6_12_kk.pdf
 
Hanikka
Meillä oli alussa kans tuo sama ongelma... :|
Ku meni nukuttamaan ja tissittelemään niin poika sitten heräs ku otti tissin pois suusta...
Harvoin siitä ite nimittäin päästi irti...

Nykyään teenki niin että vaihetaan vaippa (yöpukua tulee tosi harvoin jotenki käytettyä, käyttääkö kaikki tosiaan?) ja tehään iltajutut...
Sitten makkariin (valot pois ja ovi kiinni) ja meijän sänkyyn tissittelemään...
Sitten ku näyttää että poitsu on nukahtanu niin otan tissin suusta pois varovasti ja laitan tutin tilalle. Joku harso sille aina jää siihen että saa sitä hipelöijä...
Yleensä jätän siihen meijän sänkyyn nukkumaan, siirrän sitten omaan sänkyyn ku tullaan kans ukon kanssa nukkumaan :)

Soseista
En tiiä tehäänkö me noitten soseitten kanssa ihan väärin ja tyhmästi :ashamed:
Nyt poika on saanu pottua, porkkanaa, maissia ja kukkakaalia.
Jotan hedelmää ajateltiin maistattaa seuraavaks. Mangoa ehkäpä... Miten tuon omenan laita?
Aloteltiin 4kk ikäsenä, saako liian vähän, liian hitaassa tahissa tms.?
Kahesti päivässä ollaan nyt annettu ja hyvin kyllä maistuu... Suu auki oottaa niinku linnunpoikanen ruokaa...
Neuvolassa sanovat että kasvun puolesta riittää hyvin pelkät makuannokset.
Ainot vaan mikä oli niin kukkakaalista tuli ehkä jotain mahavaivoja ku oli niin kärttynen ku sitä annettiin... Miten, missä vaiheessa sitä kannattas myöhemmin kokeilla uudelleen tms.?

En jaksa nyt muuta kommentoija...
Tännekki iski joku tauti :snotty: Kurkku on kipee ja ihan kökköolo :|
Noin ihana ilmaki ulkona ja ei pysty sinne nyt lähtemään...
Pojan kumminki laitoin ulos nukkumaan että saa vähän raitista ilmaa...

*Talvicci*
 
Kiitoksia vastauksista. Hassua aina se että kun jotain menee sanomaan että "meillä menee aina näin" niin sitten heti tapahtuukin ihan jotain muuta. Esim. nyt Hilma nukahti ihan salamannopeesti illalla eilen! Eilen ja tänään on nukkunut nyt n. 2 tunnin päikkärit 14-16. Yritän seuraavatkin päivät että tulis tavaksi. Mut nyt se syöminen on vielä hankalampaa... tai siis että Hilma ei tunnu hoksaavan että muulloinkin vois olla nälkä kun nukkumaan mennessä. Söi tosi vähän eilen ja tänään! Itestä tuntuu pahalta, että onko saanut nyt tarpeeksi maitoa, ja tissit on ihan täydet! Auts.

Kerran puhuin kaverille että Hilma öisin syö AINA tosi asiallisesti, että nopeesti hörppää ja käy uudestaan nukkumaan, niin ans olla: tietenkin heti seuraavana yönä oli tissi suussa ihan kokoajan! Manasin mielessäni että ei pitäis koskaan sanoa mitään sellasta :LOL:

Talvicci Mekään ei aluks tykätty käyttää yöpukua, tuntui tosi turhalta, en meinaan itekään mitään sellasia tykkää käyttää, enkä koskaan oo tykänny. Mut joo... jotenkin se tuli tavaksi kun täältä just luin että muut käyttää, että siitäkin vauva tietää että ollaan yöpuulle käymässä... Siitä en kyl tiedä, voihan se olla..., mutta onhan ne ainakin aika väljiä ja mukavia sellaset yöpuvut. Saatetaan me joskus päivälläkin samoja pukuja käyttää.
 
Me ollaanalusta asti käytetty yöpukua. Pari yötä on saanu nukkua päivävaatteissa kun on nukahtanut ennen aikojaan. Iltarutiineihin kuuluu meillä iltapesu ja sitten yöppärin vaihto :)

Pojalla meni vatsa vähän kovaksi, veikkaan että porkkanasta. On pitänyt antaa Levolacia nyt parina päivänä. Jätetään nyt porkkana jäähylle ja on saanut eilen ja tänään päärynää. Huomenna pitäis soseuttaa bataattia pakkaseen. Siitä ei menny vatsa kovaksi ainakaan aiemmin.
 
Iltaa.

Huhhuh että olikin pojalla BILEET :D
Ihan sairas meno ja melske :p

Soseista:
ITse olen antanut kukkakaali-peruna sosetta muutamana päivänä joka toinen viikko.
JA mielestäni ihan hyvin voi antaa noita muitakin kasviksia, paitsi tietenkään ei noita lanttuja, pinaatteja ja sitten on vielä raparperi ja esim. uudet perunat sekä hunaja.

Meillä ei käytetä yöpukuja enään. Alkuun käytettiin, kun tyttö oli sellainen vilukissa, mutta nykyään on aika kuumakalle.
Laitan vaippasillaan kapaloon ja sinne sammuu.
Ihan hyvä ajatellen kesää, kun tämä meidän koti on kuin pätsi keskikesällä. :whistle:

 
Meillä on pelkkä vaippa päällä nukkuessa, välillä jaksan laittaa yökkärin mutta useimmiten en.

Mä repesin ihan täysillä täällä paapelon pojan kuvaus kohteelle :D Varmasti ollut huvittavan näköistä, vaikkakin kamera on tipahtanut siinä tohinassa.

Unohdin jo kaiken mihin piti kommentoida, ehkä johtuu tosta siideristä mitä lipitän tässä samalla :LOL:

Noh, palaillaan huomenna jos olisi parempi muisti...
 
Aikaista huomenta!

Nyt tarvis vähän vinkkejä miten sais pidennettyä meidän öitä... periaatteessa ei saisi valittaa, sillä Vilma nukkuu usein syömättä koko yön, mutta nää aamut vaan alkaa niin tosi aikaisin... tänään klo 5! Ja päiväunia ku en saa nukkua kun esikoinen ei enää nuku...

Kapalo ei enää toimi, rintaa ei enää ime, pullolle herää... hyviä vinkkejä siis otetaan vastaan...
 
Aku
Moi miekkavalas.Meillä on hiukan samaa ongelmaa Iiinan kanssa.Tyttö yrittää välillä ylös 05-06 välillä.Ja toi 06 ois viel ihan inhimillinen mut kun menee nukkumaan vasta 21 maissa niin on turhan lyhyet yöunet ja sitten kiukkuaa koko aamun :/

Mä oon huomannu että Iina ei tarttis kun yhen syötön tossa 02-04 välillä.Eli muihin ähinöihin riittäs tutti.Jos kutenkin satun heräämään aamuyöstä ähinään niin annan puoliuniselle työlle hiukan maitoa jolloin unet jatkuu yleensä 07 asti =) en tiedä toimisiko teillä mutta meillä toimii.Syökö sun vauva vielä yöllä?Tossa on se huono puoli että yön maitotankkailun seurauksena mitään aamupalaa on ihan turha yrittää tarjota.Tuo on kuitenkin niin pieni että aamupuuron kerkeää ottää myöhemminkin.Nyt menee 3 kiinteetä ateriaa.

Olihan tuolla tekstissä se et teillä ei herätä syömään.Puusilmä! :LOL:
 
Te joiden vauvat syö soseita jo hieman enemmän, annatteko vettä vauvalle janojuomaksi soseiden kanssa? Oon miettiny tota veden antamista ja että koska se olisi tarpeellista. Mistä tietää että vauva saa tarpeeksi nestettä, kun soseiden kanssa juodaan maitoa aika vähän jos ollenkaan. Ei meillä vielä hirveesti oo määrät laskenu, mutta varmaan laskevat kun soseiden määrä vielä tästä kasvaa.
 
Hyvää sunnuntaita!

HEhehehehh...
Tyttö on oppinut nyt oikein valitusten valituksen...jos ei vaikkapa yletä lattialla leluun, jonka tahtoisi hyppysiinsä, alkaa kuulua ensin sellaista vaimeaa YHY YHY ja jos ei vieläkään tullut lelu lähemmäs, niin sitten kuuluu HMMMHMMMHMM ja jos ei vieläkään, niin tekee teko yskää...sitten joku jo lelua lähemmäs antaakin ja ollaan taas niin maireana :LOL:

Tulee noita uusia juttuja kokoajan vaan enemmän ja poikakin oppii joka päivä yhden tai kaksi uutta sanaa, eilen oppi sanan RIKKI :heart:

alley:

Kakasta oikeastaan näkee aika hyvin, jos ei saa tarpeeksi nestettä...ilmenee siis ummetuksena ja kun kakka tulee, niin jos on liian vähän nestettä juonut, on se tuotos sellainen kova ja kuivahkon näköinen kikkare...meillä oli tuossa yhdessä vaiheessa niin, joten aloin antamaan nokkiksesta vettä tai korviketta aina jälkeen ruokailun, kun tissiä ei koskaan tahdo ennen eikä heti jälkeen.
Yleensä maiskuttelee n.50ml tuosta nokkiksesta.
 
Alley: mä oon antanut vettä soseiden kanssa. Eihän se mikään pakko ole, voisi antaa myös vaikka maitoa mutta musta se veden antaminen on tuntunut kätevältä. Ihan tuttipullosta olen antanut jonkin verran soseiden päälle. Enkä ole keittänyt tai mitään.

Oon vähän harmissani sillä neiti sinänsä syö suht hyvin mutta kaupan ruuat menee tosi paljon paremmin kuin mun tekemät. Rakenne on tietty itse tehdyissä karkeampi, ei sille mitään mahda... vähitellen täytyy totuttaa itsetehtyyn mutta annetaan myös nyt niitä, joiden tietää maistuvan ettei syömisestä tule pelkkää tappelua. Viikon kuluttua aletaan testata puuroa ja varmaan kaupan jogurttivalmistetta, toivottavasti ne maistuvat.
 
Pikaseen vielä kaikkien multaruukkujen keskeltä...

Eli Paulahille:

Kätevää on tai siis meillä toimi pojan kanssa kun alettiin totuttamaan karkeampaan/isompiin paloihin, että sekoitin ihan vähän tasaiseen soseeseen, jolloin siellä oli vain vähän kokkaretta/karkeutta.

Eli jos vaikka teet niin, että jos sinulla olisi omatekemää porkkanaa, joka on hiukan karheaa, niin sekoitat sitä kaupan porkkanaan tai muuhun, vaikkapa ihan pari tl alkuun ja nostat omatekoisen määrää sitten siitä vähitellen =)
 
Paapelo: Joo, niin sen kanssa on varmaan hyvä edetä, totutellaan vähitellen. Täytyy tehdä karkeampaa sosetta joihinkin vaikka jääpalamuotteihin, nyt oon pakastanut ikävä kyllä vähän turhan isoja satseja joten ne jäänee odottamaan sitä aikaa, että vähän karkeampi maistuu. Noh, ei se mitään, kyllä me varmasti saadaan tyttö tottumaan kunhan vähän nähdään vaivaa.
Mutta kaikenlaista tulee vastaan, jota ei osaa odottaa. Mä ilman muuta olin ajatellut pääsääntöisesti tehdä ruuat itse.
 
Anteeksi että näin tunkeudun pikaiseen keskusteluunne mutta ei voi olla totta että oon tälläinen kyylä, pakko tulla moikkaamaan paapeloa kun sut täältäkin bongasin :ashamed: :wave:
Tuolla helistimessä joskus ollaan juteltu :D Nyt jostain syystä itsekin ehkä enemmän rantautunut tänne 2+ puolelle. Tosi mukavaa vähän lukea teidänkin kuulumisia, kovasti on teidän neiti kasvanut. Itselläni odotuksessa puoliväli ylitetty ja kesää odotellaan :heart:
Kävin lisäämässä pari masukuvaakin tuonne masupinoon, jopa osasin vaikka en olekaan mikään nero koneiden kanssa :LOL:

Marsu + poju 2v4kk + toukka rv 24+1
 
Meillä on neiti päättänyt että aamulla on syytä herätä aikaisin. Monta aamua on herännyt klo 6, tänään jo 5.30. Kaikki temput oon kokeillut mutta ei unet jatku, ei sitten millään. Jää yöunille pituutta vain 8-9 tuntia, se on äidille ihan liian vähän. Neiti ei itse vaikuta mitenkään väsyneeltä, päikkärit ei oo pidentyny ollenkaan.

Hope: mä kuulun du & jag kerhoon kun poika oli pieni. Vaatteet oli ihan ok, pysyvät tosi hyvin mallissaan ja värit pysyi myös.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Aku:
Moi miekkavalas.Meillä on hiukan samaa ongelmaa Iiinan kanssa.Tyttö yrittää välillä ylös 05-06 välillä.Ja toi 06 ois viel ihan inhimillinen mut kun menee nukkumaan vasta 21 maissa niin on turhan lyhyet yöunet ja sitten kiukkuaa koko aamun :/

Mä oon huomannu että Iina ei tarttis kun yhen syötön tossa 02-04 välillä.Eli muihin ähinöihin riittäs tutti.Jos kutenkin satun heräämään aamuyöstä ähinään niin annan puoliuniselle työlle hiukan maitoa jolloin unet jatkuu yleensä 07 asti =) en tiedä toimisiko teillä mutta meillä toimii.Syökö sun vauva vielä yöllä?Tossa on se huono puoli että yön maitotankkailun seurauksena mitään aamupalaa on ihan turha yrittää tarjota.Tuo on kuitenkin niin pieni että aamupuuron kerkeää ottää myöhemminkin.Nyt menee 3 kiinteetä ateriaa.

Olihan tuolla tekstissä se et teillä ei herätä syömään.Puusilmä! :LOL:
Jep, periaattees yöllä ei enää syödä... joskus jos heräilee kolmen kieppeillä ähisemään eikä itse jaksa aktiivisesti tutitella, annan pullosta maitoa (imetys loppui jo joulun aikoihin, harmi)... mutta ei se kyllä yöunia pidennä, kuudelta ylös viimeistään anyway...
 
Nyt on ihan pakko tulla tännekin kertomaan että meillä parin päivän pullo harjottelun jälkeen tyttö huitas 50ml pullosta kun isi syötti, eli pullo alkaa kelpaamaan, nyt vaan onkin sitten hukassa että mitenkäs tyttö laitetaan nukkumaan kun aikasemmin on nukahtanut tissille ja masu on nyt täynnä :D, täytyy vissiin kanniskella hetken aikaa

NaNa ja Hilma
 
Iltaa!

Pitkällisen pähkäilyn jälkeen sovittiin miehen kanssa niin, että tuossa viikon päästä aloitetaan pullotreeni.

Suunitelma on nyt tämä.
Ostetaan kaappiin korviketta ja mies tarjoaa sitä ekan päivän ja minä pumppailen päivän tuotannon talteen, jota voi sitten myös tarjota, jos tulee tarpeeksi. JA seuraavana päivänä olisi sitten jo todennäköisesti tallessa sen verran, että korviketta ei välttämättä tarvitse hirveästi sekaan laittaa. Pumppaan siis alkuun vain päivät, öisin ajattelin vielä sitten imettää, jotta maidon tuotanto pysyisi mahd.hyvin käynnissä.
JA pumppailen sitten niin kauan, kuin vain jaksan ja jos stoppi tulee, niin sitten tulee.

Tämä päätettiin ihan siltä pohjalta, että tytön maha sietää kyllä korviketta ja tykkääkin siitä, joten kyse olisi vain totuttamisesta ja sinnikkyydestä.

Itkua ja purnaa varmasti tulee olemaan ekat päivä tai kaksi, mutta kyllä tyttö takuu varmasti syö pullosta kun on nälkä ja mies siis saa tuon alun hoitaa, kun häneltä tyttö suostuu pulloa edes jotenkuten ottamaan.
Sitten kun luonnistuu, tulen minäkin kehiin.

On tässä päätöksessä mukana muukin, kuin tämä kehno painoni...tarvitaan miehen kanssa kyllä sitä kahden keskistä aikaa todella ja itse en suostu torpasta lähtemään, ellen tiedä tytön olevan "nätisti", eli siis niin, että syö ja rauhoittuu myös pullosta.
Ja muutenkin...nykyään, liekkö ikä, tyttö heräilee päikkäreiltä tissiä huutelemaan 30min-1h välein ja nyt sitten yöt on aivan katkolla. Tyttö menee nätisti nukkumaan näin klo.21 aikoihin, mutta herää 2h päästä tissille, sitten nukkuu 30min ja pitää heijata, sitten taas 1h ja tissille ja n. klo 2 aikaan heräilisi 15min välein, jos en ottaisi viereeni kainaloon, jotta saa pitää tissiä suussa :headwall:

Joten nou thanks...kunhan tuo pullo on saatu kehiin, niin sen jälkeen sitten unikoulu, jos siihen vielä on tarvetta, kun monesta paikkaa olen kuullut, että se huvitutittelu (siis heillä jotka ovat imettäneet ja siirtyneet pulloon+lapsi ei syö tuttia, vaan tuttina on mamma ) on loppunut pullon myötä, kun eivät koe sitä kuitenkaan samaksi kuin rinta.

Näin...voi kyllä kuulostaa aika raa'alta peliltä, mutta pakko nyt on tavat muuttaa ennen kevättä ja varsinkin jos mies pääsee taas töihin, niin voin kyllä rehellisesti sanoa, että nykyisellä yöuni määrällä en kyllä kahden lapsen kanssa jaksaisi mitenkään yksin päiviä.

Mutta ihan positiivisilla mielin itse olen tämän kanssa. Oikeastaan en malttaisi odottaa sitä ekaa yhteistä iltaa miehen kanssa, kun voisi olla ihan rauhallisin mielin syömässä ja leffassa ilman että stressaa kokoajan siitä huutaako tyttö naama punaisena kotona.
Mehän ei olla siis miehen kanssa käyty yhdessä missään sitten sen HIM:n keikan, joka oli uudenvuoden aaton aattona ja reissu kesti 6h, jonka jälkeen melkein juoksin bussipysäkille, että pääsee nopeasti kotiin, kun sisko soitti tuskissaan, että tämä tyttö ei ole syönyt mitään koko aikana ja huutaa hysteerisenä jo toista tuntia :/

Että semmoista...varsinainen paasaus ja valitusvirsi :ashamed:
Mutta siis tämmöinen olisi suunitelma, liukuvaksi tuo on tarkoitettu, kun näiden lasten kanssa on ihan turha hakata mitään kiveen :D :D
 
Toivottavasti paapelolla onnistuu pulloon totuttelu suht helposti...

Meille ei mitään uutta, samaa vanhaa vaan :D Oltiin Jeren kanssa kahdestaan tänään uimassa, kun mies joutui töihin niin isompi vietiin sitten hoitoon. Ei hänelle puhuttu mitään että tänään olisi uintipäivä ettei tule paha mieli toiselle kun ei pääsekään uimaan. Ei saatu nimittäin ketään toista aikuista hänen kanssaan... :(

Soseista piti vielä sen verran että meillä esikoinen oli samanlainen kuin tämä kakkonenkin eli mun tekemät soseet ei kelvanneet ainoastaan kaupan soseet. Mutta kun siirtyi samaan ruokaan meidän kanssa niin siinä ei ollut mitään ongelmaa, vaikka oli siihen asti syönyt purkkiruokia. En sitten tiedä mistä tuo johtui...
 
Talvicci - ma mielellani tulisin kerhopuoelle kirjoittelemaan jos kerrot etta miten (ja miten kummassa ma edes pystyn kirjoittamaan yksityisviesteja...vahan yksinkertainen kun oon...)

Meilla ei lahdeta viela mihinkaan mutta selalta mahalleen kaantyminen on lahella kun kylkimyyrya jo vedetaan.

Ma ajattelin odottaa 5 kk ikaan ja alkaa sitten soseita kokeilemaan. Vellia on nyt annettu 4 iltana perakkain muutama lusikallinen eli sekin on viela tyon alla.

Menoista: ei mitaan kiinnostusta olla tytosta erossa! Vielakin hirvittaa toihin meno ja vaikka tassa valissa loysinkin kivan perhepaivahoitajan (uuden) tytolle, alkaa ahdistamaan kun ajattelenkin tytosta erossa oloa. Mutta ei voi mitaan..

Mulla oli ihana viikko kun oli tyton kummitati lapsineen (mun kummityton kanssa) kylassa ja sitten viela aiti joka tanaan vietiin kentalle. Kylla taas itkua vaannettiin aiti ja tytar - on se vaan surullista kun ainut mummi on suomessa...
 
Oikein hyvää naistenpäivää mammat ja pienet tyttöset! :flower:
Mäpäs sain ripulin sitten tänkin päivän kunniaks! Mistähän näitä tauteja riittää? :D Onneks tytöt on terveenä!
Meillä on alettu nousemaan 8aikaan jo ylös, äiti tääl niin aamu-uninen että huh vaan kuin haastavaa :)

Palaillaan taas! =)

Empsu ja tyttöset
 
hyvää naistenpäivää mammoille! :flower:

tuosta veden juonnista: oon kanssa miettinyt sitä sitten kun ruvetaan antaa kiinteitä, pitikö vesi vielä keittää? meillä on siis vain maisteltu perunaa, porkkanaa ja banaania, odottelen nyt keskiviikon neuvolaa, että miten tuo paino on kehittynyt jotta tartteeko vielä antaa enempi kiinteitä vai voidaanko rauhassa vain aloittaa maistelut..

Meillä pojun rytmit menee suunnilleen näin: aamulla herätään klo 8, ekat päikkärit noin 9.30 (pituus 30min-1h), seuraavat sitten noin klo 12-13 (pituus 1-2h), sitten on noin klo 16 aikaan seuraavat unet (pituus 30min), sitten meneekin yöunille noin 19-20.. herää sitten syömään 21,24,04,07.. yrittää nousta jo silloin 7 ylös, mutta olen saanut pojun pysymään sängyssä vielä tunnin verran, en tiedä nukkuuko hän, mutta itse nukahdan ainaski, herään sitten siihen kun sampo potkii mua hulluna kylkeen ja nauraa :D Nostan pojun siis aamuyöstä meidän väliin nukkumaan.

Me ollaan pidetty yöpukua pienestä asti, se kuuluu iltarutiineihin eli iltapesut, ilmakylvyt ja yökkäri, siitä poju tietää että kohta mennään nukkuu! ja kun ei suostu nukkuu peiton alla, on ihan hyvä että on pitkähihainen yökkäri.

Tsemppiä Paapelolle tuon pulloharjoittelun kanssa, me otettiin se jo ihan syntymästä käyttöön, siten että illalla sai vähän pumpattua maitoa pullosta jotta tottuu siihen, nyt se onkin hyvä kun imetän vain yöllä enää (poju ei enää päivällä huoli tissiä) niin olisi tosi hankalaa jos ei pulloa huolisi.

Mukavaa viikkoa kaikille!
 

Yhteistyössä