*Lokakuun `09 Mahapyöriäiset Lokakuussa* *72 nyyttinsä saanutta ja 23 vielä kasvattaa masuaan!* (Vauvautuneet laittakaa tietonne yv:nä!!!)

Onnea MB- prinsessasta!!!

Ai niin ja hansbikolle kans onnittelut prinsessasta tällekki puolelle!!! :flower:

TanjaKK kyseli isovanhempien vierailuista synnärillä...
Meillä sanottiin että isä, lapsen maholliset sisarukset ja isovanhemmat saa tulla.
Aion tosin kyllä kysyä saako jossain yleisissä tiloissa tai muualla esim omat sisarukset kävästä...

Katiia
Ai sullekki oli käynnistys sovittu maanantaille, merkkaanpa senki listaan... :wave:
Ellei vauva sitten tule jo ennen sitä :whistle: :D

DsariaL
Mitä mä sanoin että sä lähet ennen mua nyytin hakuun...
Yli lasketunajan täällä mennään kumminki... :kieh:


Sain vihdoinki aikaseks käyä kangaskaupasta sitä froteealustaa pinnasänkyyn :whistle:
Samalla reissulla löysin kans jostain alekorista palasen aivan ihanaa nallepuh kangasta josta ajattelin ommella jonki päiväpeiton tapasen pinnasänkyyn :)

Kiukuttanu taas ku en oo saanu poksuneiden viikkojen kunniaks fiksua kuvaa ittestäni otettua :ashamed: :headwall: :kieh: :LOL:

Pienet on murheet :D


*Talvicci ja Uuno rv.39+1* :heart:
 
Tervetuloa uusille vielä näin loppumetreillä!

Tsemppiä silonalle!

MB:lle Onnittelut prinsessasta. :heart:

:hug: huonosti yönsä nukkuville. Toivottavasti saisitte paremmin nukuttua.

Tänään kävin neuvolassa. Siellä ei mitään ihmeellistä. Turvotusta vähän tullut. Sydänäänten kuuntelua ennen th sanoi, että taitaa supistella, kun vatsa oli ihan kova. En ole niihin sen enempää reagoinut. Mut nyt ehkä sit tietää miltä ne tuntuu. Eivät tuntuneet kipeiltä. Jos ne supistelut jossain vaiheessa lisääntyisi. Taitaa silti mennä yliajalle.

Nyt taitaa olla aika mennä nukkumaan. On väsynyt olo, vaik viime yönä nukuin tosi hyvin.

Nasuli08+MillaPetteri 38+0
 
Onnea masuasukkinne ulos saattaneet!
Hirvee tahti meidan ryhmassa ja se vaan kiihtyy!
Ens viikolla poksuu mullakin 37.viikko - sitten saapi nakke alkaa jo ilmottautumaan kunhan kerkiaa mahamoyrinnoiltaan! Tosi jannaa!
 
MB:lle hirmusesti Onnea! :flower:

Ihanaa lueskella teidän jo vauvan kanssa kotiutuneiden kuulumisia.

Mulla tänään neuvolakäynti takana. Kaikki arvot kohdillaan, painoa tullut viikossa 300g. Hemoglobiinikin noussut 126:een, joten rautaa ei tarvi popsia enää kuin joka toinen päivä. Sf mitta pienentynyt (32), mut viimeksi mittaskin lääkäri ja sai melko ison lukeman (34). Mutta ilmeisesti vauva on myös jo laskeutunut.

Iltapäivällä ilmeisesti irtos osa limatulppaa. Saa nähdä, jos tää ei nyt lasketunajan yli meniskään.... Onkohan vaan toiveajattelua?

Shakki & Aleksis Kivi 38+5
 
Talvicci kiitokset jälleen uudesta pinosta =)

Pikki ja Hilda näemmä lunastaneet poika nyyttinsä ja MB tyttö merkkisen. ONNITTELUT!!! :flower: :flower: :flower:

TanjaKK ja Regsu tervetuloa vielä näin viime metreillä mukaan :D

Missäs silona? Jokohan on nyytin hänkin lunastanut?

Se olis sitten siis lokakuu ihan oikeasti :eek: Ei enää kauaa aikaa niin minäkin jo nyyttini lunastan. Toivottavasti kuitenkin ennen marraskuuta. Saas nähdä ehdinkö äippäpoli käynnille noista paineista 13. päivä vai tuleeko pallopää jo sitä ennen näyttämään itsensä ulko maailmaan.

Sainpas aikaseksi tänään varattua kirkon ristiäisiä varten. Tai siis eilen. Mein vauva kastetaan siis 5. joulukuuta. Tosin mun haluamalla papilla ei ole silloin kai virallisesti työpäivä, mut ilmoittelevat myöhemmin josko onnistuisi hänet kuitenkin saada kastamaan ja siunaamaan mein avioliitto.

Mutta joo. Painun häätämään kissan mun sängystä ja kömmin peiton alle parin panadolin voimin yrittämään nukahtamista tuolta lonkka / nivus kivulta.

pinkkimieli ja pallopää 36+0 POKS :heart: :heart:
 
Täällä alkanut eilen pienet supistukset, yöllä tuli muutamia ja aamulla puol kasin aikoihin alkoi taas. Ei oo vielä kovin kipeitä ja välit on n. 5-10min, joten toivotaan että kovenevat:D
Ja huomasin hetki sitten vessassa että limatulppaa irtoo, Jee! :D :D
Joten josko tää rinsessa tulis tän viikonlopun aikana;) :heart:

Inka ja Maisa 40+4 :heart: :heart:
 
Onnea vauvansa saanneille :flower:
Tervetuloa uudet,vielä ehtii mukaan.
Mulla vauvan kaipuu kasvaa kun luen muiden nyyteistä,jospa tää mamma ois nyt sitte henkisesti valmistunu kun aiemmin en osannut asiaa oikein ajatella.

On se jännä miten aika kuluu,vähän aikaa sitten ravattiin vessassa ja toivottiin ettei pyyhkiessä tule mitään paperiin ja nyt toivotaan verensekaisia limoja :LOL: Täällä ei mitään limatulppaa ole pongattu...vielä.

keskiviikkona oli neuvola kaikki ok.sf oli 32cm paino +300.käski lähteä synnyttämään :)

Onko kukaan ottanu kohdunkaulanpuudutetta synnytyksessä,mimmonen oli?
toissa yönä supisteli pariin otteeseen ja siinä kaikki kipeät supparit oliki :headwall: noh,ei onneks enää mee kauan mullakaan.
Unihiekka ja tyllerö 39+0
 
Kohdunkaulanpuudutteesta on minulla kaksi omakohtaista kokemusta.
Kummallakaan kerralla ei suurta apua, ehkä kiristys lieveni hiukan. Laittaminen sattui toisella kertaa aivan jumalattomasti, enempi kuin ne supistukset, ja toisella kertaa vain pieni nipistys tuntui.
Ei varmaan apua ollut, mutta ilmeisesti sekin on laittajasta kiinni, sattuuko vai ei =)

(.)
Supistelee, puristelee, vihloo ja kiristää,mutta ei ala syntymään :headwall: :headwall:
 
Hei mahtavaa, lisää vauvoja taas tullu! ONNEA!!!

Inkan supparit kuulostaa kivoilta, saadaanko siitä seuraava vauveli maailmaan :)

Tänne suuntaan ei mitään uutta oikeastaan. Muutamana iltana on nyt ollut vähän jo tuntuvia supistuksia, mutta ei mitään kovinkaan kipeitä. En muista kuka se oli, olisiko ollut marsupilami, kun sanoi että ahdistaa. Mulla ollu sama nyt perina päivänä, tuntuu välillä ettei henkeä saa! Oon pistäny rautatablettien piikkiin...inhoan niitä pillereitä. Mut tosiaan on inhottava tunne ku yhtäkkiä tulee kuuma ja hengitys menee vaikeaksi.

Heh, unihiekka sen sanoi :) Ensin pelätään vähänkin erikoisempia eritteitä ja nyt niitä odotellaan jo tosissaan =) Täälläkään ei tietoakaan mistään limatulpista. Mutta kai se voi irrota vasta sitten synnytyksessäkin. Tietty olis kiva bongata, niin tulis jotenki sellanen olo että jee, nyt alkaa tapahtua :)

Synnytystarinoita odotellaan kovin :)

hemari 39+2
 
inka
Onnea nyytin hakuun jos sinne nyt pääset :wave: b :) d


Tänään käyty neuvolassa.
Sf-mitta tipahtanu sentin, laskeutuu alemmas koko ajan ku ei tuo mitta kasva enää...
Painoa tullu aika reilusti viikossa, ilmeisesti just tuosta turvotuksesta johtuvaa :kieh:
Muuten kaikki hyvin :)
Terkkari ihmetteli mun raskausarpia joita mahassa on... Ne ku ei ole semmosia viiruja ollenkaan vaan niinku olis jonku pitsipeiton päällä maannu mahallaan :D

Seuraava käynti onki ens torstaina, jollon on rv.40+1 ja kuulemma katotaan perusteellisesti sitten tuota alakerran tilannetta...

Vihdoin aloin kattomaan Uunolle kotiinlähtö vaatteita... :LOL:
Sairaalakassi on jotakuinki pakattu :D

Sillon tällön täälläki supistelee mut tuota nyt on ollu jo jonkin aikaa...
Harjotusta tositoimia varten...

*Talvicci ja Uuno rv.39+2* :heart:
 
Tsemppiä Inka85, kyllä sä taidat olla seuraava :flower:

Täällä ei mitään ihmeellistä, joka paikkaan koskee ja kivistää, yöt ovat katkonaisia joten alan olla aika kypsä tähän oloon. Mitään limojakaan en on ole bongannut mutta en kyllä niitä huomannut esikon aikaankaan.

Toisaalta toivon että synnärille lähtö tapahtuisi samaan tyyliin kuin viimeksikin että illalla kymmenen aikaan alkoi lapsivettä tihkumaan, soitto synnärille, ei kuulemma kiirettä voimme tulla kun ehdimme. Olimme yhdeltä yöllä siellä ja silloin menikin kaikki lapsivedet ja esikko syntyi aamulla klo. 10. Elikkä silloin mulla ei ollut lainkaan mitään ennakoivia supistuksia tai muita tuntemuksia että tässä vauva alkaa syntymään.

Te kellä on jo lapsia niin kuinka paljon olette keskustelleet lastenne kanssa tulevasta vauvasta?
Me ollaan esikon kanssa katsottu paljon kuvia siitä kun hän oli vastasyntynyt, kovasti näyttää kiinnostavan mikä on napanuora ja sitä kuvaa on katsottu useasti. Synnytyksestä on kysynyt vain että antaako lääkäri peiton äidille? Olen vain kertonut että vauva haetaan sairaalasta jossa lääkärit ovat vastassa meitä. Muutama kirjakin ollaan luettu aiheesta luettu.

Nyt päiväkävelylle, sitten siivous ja illalla saunaan... pitää yrittää saada vähän suppareita aikaiseksi =)
 
Lisää vauvoja tullu :D Onnea! :flower:

Kohdunkaulapuudutuksesta itellä kokemusta ensimmäisessä ja kolmannessa synnytyksessä.
Ensimmäisessä ei auttanu kyllä yhtään muttei niiden laittaminen sattunutkaan. Kolmannessa laittaminen oli kans ok ja vaikutti ehkä noin tunnin muttei kaikkea kipua pois vienyt.
Kuullut olen monenlaisia kokemuksia joillain auttaa toisilla ei ja tosiaan on varmasti laittajasta kiinni onnistuuko sen laitto.

Omaan napaan ei muutosta, supistelee, polttelee ja kipuilua minne millonki. Oysin äippäpoli aikaa odottelen vaan.

Sade-74 ja Nuppu 35+6
 
Huomenta mammat!

Täällä aamu mennyt lukiessa lokakuun pinoa, JEE meidän kuukausi on vihdoin alkanut.

ONNEA Pikille ja Hildalle pikku prinsseistä, Paapelolle, Hansbikolle ja MBlle prinsessoista :flower: :flower: :heart: :heart: Kiitoksia vielä niille jotka synnytyskertomuksen ovat jakaneet meidän kanssa, ihana kuulla erilaisia tarinoita synntyksestä! Paapelon luomusynntykselle hatun nosto, MBkin vaikutti hyvin voivalta kun oli jo tänne ehtinyt kirjotella niinkin pikaisesti! Toivottavasti omakin synntys menisi hyvin, iiks!

Tsempitykset Inkalle, DsariaLille lähenevään synntykseen,. Kohta saadaan kuulla uusista nyyteistä! =) Mitenköhän Silona, varmaankin saanut jo pienokaisen kainaloonsa? Jaksamisia myös MammaMuulle, eiköhän ne ala käynnistelemään jos lapsivesi on vähissä ja Miekkavalaalle ihottuman kanssa painimiseen!

Tervetuloa TanjaKKlle ja Regsulle!

Unesta ja kuorsaamisesta on puhuttu paljon, täällä vielä nukkuminen on sujunut itseltä hyvin, kerran yössä pissalla käyminen on riittänyt. Miehelle toki teettää vaikeuksia minun kuorsaus. Aikaisemmin oon hänelle motkottanut siitä, etten saa unta kun hän kuorsaa lujaa niin nyt roolit on muuttunut. Kuulemma ei pysty menemään nukkumaan iltaisin kun nauraa niin paljon mun luja ääniselle hevosen kuorsaukselle! :D :D

ADHD masukeista oli puhe, täällä myöskin sellainen! :wave: Välillä oikeen tekee pahaa kun toinen alkaa vetämään 30 min jumppatuokioita :LOL: Toki ollut enemmän kuin ihana kun ei tarvitse miettiä kokoaikaa miten masussa voidaan kun toinen on pieni ikiliikkuja :heart:

Peräpukamien kanssa taisteleville jaksamista, ei kuulosta yhtään houkuttelevalta! Itsellä ei ainakaan vielä kokemusta niistä, nyt varmaan kun näin on sanottu ääneen ensimmäiset tulevat vaivaksi! Tästä puheenollen minkä nimisiä voiteita löytyy peräpukamien hoitoon ja minkä kukakin on todennut hyväksi?

Talvicille oli naureskeltu raskausarvista. Kuulostaa samalaisilta kun täällä. Mulla mahassa ei ole yhtäkään viirua, mutta jotain ihme pisteitä kyllä on! Ihan ihmeellisiä, juurikin että olisi jonkun pitsiliinan päällä makoillut.

Sitten omaan napaan. Eilen olin 1h ja 20min pururadalla kävelemässä ja sitten vielä uimassa, eiköhön iltaisella kauppareissulla alamahassa vihlonut kun pahimmissa menkoissa, melkein joka askeleella. Ehkä siellä jotain alkaa tapahtumaan. Keskiviikkona oli neuvola, mitään uutta ja erikoista ei ollut tapahtunut.
Paineet 110/60
Liikkeet ++
:heart: 142
SF-mitta 34
Hemoglobiinia, sokereita ja pissaa ei katsottu, kuulemma ei mitään syytä kun ensiviikolla käyn polilla. Vauvan pää edelleen alhalla, muttei kiinnittynyt.

Nyt pitää alkaa siivoilemaan ja kokkaamaan kulta tulee ihan just treeneistä kotiin, varmaan erittäin nälkäisenä kuten aina.

Aurinkoista syyspäivää kaikille,

Pikkis ja mini 36+6
 
Oi onnea kaikille vauvautuneille! Ihanaa.. :heart:

Itse odotan kärsimättömänä että saisin jo lähteä synnyttään.. mutta ei pitkään aikaan vielä..

Neuvolalääkärissä kävin: ei mitään muutoksia ollut tapahtunut alapäässä :) kaikki ok..
hemppa oli noussut 123:een
sokeria oli pissassa, mut en tiedä mistä johtui, olen kuitenkin saanut hyvät arvot sokerirasituksessa..Onko jollain muulla käynyt noin?
Vauvan koko oli n. 2,9kg syntymäpainoarvio = n. 3,5 kg

Mä en yhtään tykkää siitä ronkkimisesta lääkärissä, voiko tuohon ikinä tottua? Käy niin kipeetäkin aina..

Eilen aamuyöllä oli kauheet vatsakivut, kesti 1-2 tuntia yhtäjaksoisesti, ihan niinkuin ois ollut kovat menkkakivut.. vauva liikkui paljon ja mahan sai sitten sekaisin.. säikähdin tuota kipua, mitähän lie oli, onko muilla kokemuksia?

Peräpukamia ei mulla, onneks :) Eikä vielä raskausarpia, enkä niitä kyllä kaipaiskaan..

Jatkoja kaikille! :)

Terkuin Myola ja pikkuinen 36+1 vasta.........
 
Täällä olisi vihdoin viikot täynnä.

Mutta ei edelleenkään mitään oireita, mitä nyt lievää vihlontaa tuolla alapäässä.
Tein huomion, etten taida edes tosissani olla vielä synnyttämään menossa.
Vasta eilen meinaa haettiin pienet vaatteet varastosta ja nyt pitäisi ryhtyä pesupuuhiin ja viikata ne laatikoihin. Sairaalakassiakaan ei ole pakattu.
On se jännä, kun ekan kanssa kaikki oli niin ajoissa valmiina. Mutta tosiaan tähän vaikuttaa se, että esikoinen käynnistettiin 42+0, joten ei tulokastakaan osaa ajoissa odottaa.

Mukavaa odotusta kaikille!

Ja tervetuloa kaikille uusille!

Mirmi rv 40+0 POKS!!!!
=) =)
 
Yhtenä palana edelleen...Kyllä odottavan aika tuntuu vaan matelevan etanan vauhtia eteenpäin.
tervetuloa uusille pinoilemaan ja jännäämään :wave:

Ja :flower: kukkakimpun kera onnea kaikille jo nyyttinsä syliin saaneille.

Mä tänään taas kotiudun. Tää on tosi stressaavaa, kun yhtenä päivänä todetaan, että pitää tulla sairaalaan makoilemaan, että vauvaa pitää tarkkailla, kun vettä on huonosti. Sitten tilanne muuttuu hiukan parempaan päin ja ulkoistetaan kotiin tuo tarkkailu. Toisaalta on ihanaa päästä kotiin, mutta jotenkin pikkuinen huoli kokoajan kytee takaraivossa...mitä jos vauva alkaakin voimaan huonosti, enkä mä huomaa sitä!!!


Limatulpassa on mun mielestä aina hiukka verensekaista mönjää mukana. Voi olla vaaleammanpunasta. Mutta se voi alkaa aluksi kirkkaana parikin vkoa aiemmin ja sitten pikkuhiljaa muuttaa muotoaan verisemmäksi. Joiltain irtoaa tulppa, joiltain vasta "salissa". Hirvittävästi eroja, mitä oon kuullut ja lukenut. Itseltäni mennyt vaihtelevasti 2vrk ennen synnytystä muutamasta tunnista syntymään...mutta aina tosi näkyvästi...sitä tässä odotellessa!

Eiks matkustusta suositeltu vähennettäväksi loppuraskaudesta...heh...tässä minä seilaan kodin ja saikun väliä...150km suuntaansa...ja ma taas takaisin. No ei pitäis valittaa, kun jotkut täällä oikeesti makoilee kk tolkulla. Silti vähän ottaa pannuun...arg. No kunhan saadaan terve vauveli maailmaan, niin nääkin murheet taas haihtuu taivaan tuuliin.

Mamma Muu+Nuppu (painoarvio tänään 3,3kg) 37+
 
Paljon onnea nyyttinsä jo saaneille!! :)
Kyllä kateeksi käy, kun tuntuu että itellä ei tapahu mitään vielä piiiitkään aikaan. Harjoitussuppareitakaan ei oo viel ollu..

kuorsaamisesta mäkin saan kuulla mieheltäni joka päivä, lähinnä se on hänestä huvittavaa :LOL:

Eilen kävin neuvolassa
Paine: 128/82
pissa: ok
kohdunpohjank.: 36
:heart: 140

ja käyrä näyttää kuulemma poikakäyrältä, ihan niinku pitääki :)
Viimeks oli loman jäljiltä tullu +1077g vko!! joten nyt olin tosi tyytyväinen kun parissa viikossa paino oli tippunu -600g vko :)

Talvicci: mä oon 25v ja mennään naistenklinikalle synnyttämään :)

Herkällä hetkellä lupauduin mennä yhteen baariin tänään tuuraamaan baarimikkoa...nyt hieman jännittää..työvuoro on 15-02..toivottavasti selkä kestää, vaikka se onkin rauhallinen lähiökapakka ja saan aika paljon istua.. ilmoittelen sit huomenna miten meni!

 
Unihiekka kyseli kohdunkaulanpuudutteesta. Mulla oli ekassa synnytyksessä, laittaminen ei oikeastaan sattunut ja sai mut ihan kokonaan kivuttomaksi. Todella tyytyväinen olin siihen, mutta tosiaan se on laittajasta kuulemma kiinni. Mulle kätilö sanoi, että kannattaa kokeilla kun on vuorossa lääkäri joka sen oikeesti osaa laittaa :)

Alleylla on ihana masukumpare, ei varmaan kovin kevyt olo sullakaan enää?

Mä eilen jo luulin että lähtö koittaa, mutta kyllähän toi sitten rauhottu. Pysykööt siihen maanantaihin mahassa, kun mun äiti tulee lapsenlikaksi sillon. Ja muita ei oikein ole tarjolla, hälläkin 600km matkaa. Alaspäin tenava on kyllä tänäänkin kovin punkenut ja limatulppaa eilisen sisätutkimuksen jälkeen irtoillut.

Tsemppiä inkalle, jos pääsisit vauvanhakureissulle :flower:

Katiia 38+5
 
Ei oo kevyt olo todellakaan :D Jalkoihin tää masu ottaa kaikista eniten, polviin ja jalkapohjiin.

Sain keitettyä tutit tänään, ja siivottua täällä. Laskuja maksaessa tuli olo, ettei mitenkään voi pärjätä tuolla rahamäärällä, vaikka oma auto onkin myyty pois. Masentaa, kun koko palkka meni lainaan ja laskuihin. Miehen rahoista en tiedä, vaikka meillä on ns. yhteiset rahat. Tuntuu ettei hän ymmärrä kuinka tiukalle joudutaan tässä vielä. Esim viime palkasta piti saada uusi tietokone ja kesällä uusi telkkari. Molemmat meni kyllä osamaksulle, mutta onhan se osamaksukin yksi maksu lisää joka kuukausi. En kehtaa aikuiselle miehelle kuitenkaan alkaa puhumaan rahankäytöstä mitään. Molemmat laitteet oli vielä ihan käypiä, tiskikone ja pesukone on ne mitkä vetelee viimeisiä, mutta tärkeempäähän on hieno tv ja nopea tietokone... Olen koko meidän opiskeluajan ollut se joka elättää meidät, ja tottunut kontrolloimaan rahoja. Nyt kun ei tiedä miten toinen omansa käyttää tai minkä määrän ajattelee riittävän mihinkin niin olo on aika epätoivoinen.
 

Yhteistyössä