*Lokakuun `09 Mahapyöriäiset Lokakuussa* *72 nyyttinsä saanutta ja 23 vielä kasvattaa masuaan!* (Vauvautuneet laittakaa tietonne yv:nä!!!)

Ihanaa kun alkaa näitä vauvauutisia tulemaan päivittäin.

Eiköhän Inka ole jo nyytinhakureissulle päässyt. Ainakin lupaavalta vaikuttaa.

Hemari: meillä fleece on toiminut hyvin, imenyt pissat nopeasti vaikka vesi tuntui että ei mene läpi.

Alley: jaksuja! Jospa ottaisit asian miehen kanssa puheeksi. Meillä on 2 yhteistä tiliä joille molemmat laittaa rahaa ja niistä sitten maksetaan yhteiset menot. Lopuilla rahoilla kumpikin tekee mitä lystää. Helpotti aikoinaan mua kun ei tarvinnu miettiä että onkohan toisella jos omat oli lopuillaa ja aina vatkata kuka maksaa mitäkin.

Omaa napaa ei mitään uutta. Olo on mitä mainioin, närästys tosin vaivaa enempi kuin ennen. Appivanhemmat on tulossa illalla joten olis aloitettava siivoaminen.

Peppi ja tytsi 38+3
 
Hei! Pikaisesti ilmoitan et kättäriltä päästivät eilen kotiin(ilman vauvaa) :ashamed: mutta tänään äippäpolilla lääkäri ja nyt ottivat osastolle vauvan vähäisten liikkeiden vuoksi. Lapsivettä on niukasti ja sydänäänissä näkyi joitakin laskuja. Huomenna aloitetaan käynnistys :eek: jännittää,pelottaa! Saa nähdä tuleeko yöstä mitään kun miettii vaan sitä huomista..onko kenelläkään kokemusta käynnistyksestä? Kuinka nopeesti etenee? Tosiaan nappuloilla käynnistävät. Onnea vielä kaikille vauvan saaneille! :flower: inkalle myös zemppiä! :wave: ja muille suppareista kärsiville onnea koitokseen! :)
 
Heinähatulle tsmppiä :wave: !

Minulla esikoinen käynnistettiin, ja ekasta (ja ainoasta) kypsyttävästä tabletista kesti n. 7 tuntia että vedet menivät ja supistelu alkoi. Siitä kesti 8h että vauva oli maailmassa. Nopeaa siis! Toisaalta yhdellä ystävälläni käynnistettiin synnytystä lähes 4 vuorokautta, että sellainenkin esimerkki löytyy..
 
Paljon onnea kaikille vauvan saaneille :flower:

Kylläpä oli luettavaa, kun en muutamaan päivään käynyt lukemassa =)

Tänään taas äippäpolilla vierailtu ja taas viikon päästä uudestaan. Vauva voi hyvin ja mun olo on kans ihan ok. Verenpaineet kans nyt ihan hyvät. Oli aivan ihana lääkäri, kun ultras, niin otti kuvankin mulle vauvasta, kun oli sen mielestä niin kivasti siinä :heart: :heart: Sisätutkimuksen kun teki, niin ronklas ihan kunnolla, sanoi että nyt tulee tälläistä "luomu käynnistystä" :LOL: Ja on kyllä supistellut ihan kiitettävästi, mutta aika hentoisesti. Kävin kaupassa heti kun lähdin sairaalalta, niin alapäähän viilteli ihan älyttömän paljon. Ei oo ikinä vielä niin kovin sattunut. Oli pakko istahtaa hetkeksi ja kiemurrella paikoillaan... Ja ihmiset katsoi kyllä, luuli varmaan et alan siihen synnyttää :LOL: Äsken nukuin päikkärit ja kohta alan siivoamaan ja sitten sauna lämpenemään... Mä oikeesti haluan tämän vauvan syliini täältä ja pian :heart: Ja jos sitä kolmatta S:ää kokeilis kans.... ;)

Viikko sitten kun siellä synnyttäjien osastolla olin siis PHKS:ssä, niin ei siellä silloin ainakaan ollut mitään rajoituksia vierailijoiden suhteen :eek: Kysyinkin vielä siitä, että onko jotain rajoituksia, niin sanoi ettei oo. Must olis ihanaa, sitten kun vauvan kanssa siellä ollaan, niin kävis kaverit meitä katsomassa :heart: :heart:

Ei taas muista mitä muuta piti kommentoida. Nyt touhuamaan, olisin niin valmis lähtemään synntys hommiin, vaikka se kyllä pelottaakin niin pirusti.

Niin, ja tervetuloa uusille :flower:

Missah ja Mölli 38+0
 
Heinähatulle tsemppiä!! Mieti, ihan ihan kohta saat nyytin syliin! Jännää! Uskon, että varmasti jännittää. Voisin kuvitella itse että jos käynnistettäs, ni edeltävän yön vaan tapittaisin kattoon enkä millään sais silmiä kiinni. Huh, jännittää jo sun puolesta :)
 
Täällä kärvistellään supistusten kanss. Koko päivän on pieniä lupaavia suppareita tullut, mutta, mutta... nää ei nyt tunnu muuttuvan mihinkään. Tai no aamupäivästä tuntui tulevan supistukset tiheämmin, mutta olivat toooodella lyhytkestoisia. Nyt on supistuksiin tullut jo kestoa, mutta tulevat aika epäsäännöllisesti. Katsotaan mihin tämä johtaa....

Tsempit kaikille jo vauvan hakuun lähteneille. Heinähatulle voimia huomiselle!

Shakki & Aleksis Kivi 38+6
 
Heinähatulle isot tsempit! Ja myös muille, jotka ovat lähteneet vauvan hakuun. Uskomattomalla vauhdilla saadaan lokavauvoja maailmaan. :)

Tervetuloa uusille!

Omaan napaan ei kummempaa. Eilisestä alkaen on vähän huolestuttanut vauvan liikkeet, ne ovat vähentyneet huomattavasti ja muuttuneet hentoisiksi. Moni on sanonut, että näin lähellä laskettua aikaa usein niin käykin (nyt rv 38+5). En osaa olla superhuolissani, eilen kävin neuvolassa ja pienen sydänäänet paukkuivat niin kovaa, että korviin koski. Silti mietin, että pitäisikö käydä synnärillä... Onko muilla vauvan liikkeet vähentyneet?
 
Hello!
Inka85 ilmeiseti päässyt synnyttämään?! Tsemppiä myös heinähatulle!

Kysyisin onko kellään vauva syntynyt jo viikolla 36 ja jos niin joutuiko tarkkailuun tms? Mulla neljäs tulossa ja supistellut jo viikolta 20 asti. Tänään tullut säännöllisiä, melko kipeitä supistuksia muutama tunti. Toisaalta en usko että näistä vielä synnyttämään lähdetään, mutta jos..

TanjaKK 36+3
 
Meille tosiaan syntyi pieni prinsessa 29.9.2009 klo 3.26 3260g 49 cm

synnytys meni hyvin! ja nyt nautitaan tuhisevasta nyytistä:)

onnea kaikille loppuodotukseen ja toivottavasti saatte pian nyyttinne syliin!

hansbiko ja rinsessa
 
shakkille tsemppiä, jotta supistukset voimistuu ja pääset tosi toimiin.

hansbikolle ja perheelle paljon onnea :flower: :flower:

Inka varmaan jo tositoimissa :D

TanjaKK:

Ei ole omakohtaista kokemusta, mutta Kättärillä vierustoverini tyttö oli syntynyt rv36+5. Heillä olisi varmaan muuten ihan normi 3-4pv ollut sairaalassa oloa, mutta vauva ei jaksanut vielä kovin imeä ja siksi sokerit heitteli. Kun me päästiin tiistaina kotiin, oli vauva 5pv ja vielä heidän piti olla 2pv, tuona meidän lähtö päivänä vauva oli virkistynyt ja sokerit alkoi pysyä tasaisina.

Oltiin tänään shoppaamassa. Tyty-I oli mummolla sen aikaa ja vain nukkui :D
Ostin "muutamat" mekot ym. Vähän innostuin...tuli sitten pojallekkin toki osteltua, rahaa meni, mutta kerrankos sitä...isompia vaatteita löytyy molemmille sitten varastosta kasapäin, joten 50e vaatteisiin vuodessa ei liene suuri summa ;)

Täällä on maito nyt sitten noussut ja turvotus sen myötä laskenut...onneksi. Tyttö syö tosi hienosti ja jaksaa tillittääkkin päivässä huikeat 2h yhteensä...voi kyllä, tuo on pitkä aika vielä, kun se tehdään vielä 30min jaksoissa, hihihih :D

Mutta nyt alkaa taas tuhina yltymään, joten kohta taas tisua kaivataan :wave:

paapelo+poju+Tyty-I 4vrk
 
Hansbikolle paljon onnea!

Peppi30 Käsittääkseni on normaalia että liikkeet vähenee lopussa kun vauva kiinnittyy. Antoiko ne sulle neuvolasta ohjeita liikelaskentaan? Mulle sanottiin että jos tuntuu että liikkeet vähenee niin niitä voisi sitten laskeskella, esim. illalla, että 10 tulee tunnissa. Mut ihan hyvin varmaan voisit pirauttaa laitokselle jos silta tuntuu. Mut ei kyl kuulosta huolestuttavalle minusta.

Mulla on olo vaan kokoajan parempi ja on jotenkin helpompi olla. Näinköhän se tätä vauhtia syntyy kun vasta joskus loppukuusta... :/ Mut viimeks kyl keskiviikkona neuvolantäti sanoi että on jo vähän laskeutunut, ei vielä kiinnittynyt. Niin ehkä siitä tää olon parantuminen.

Just tultiin tampereelta kalamarkkinoilta, ostettiin 2 kalakukkoa, nam.

Hanikka ja Elli 38+6
 
Onnea Hansbikolle pikkuprinsessasta! :heart: :heart:

Neuvolassa käyty, eipä siellä mitään ihmeellistä. Painoarvio 3 kg ja veikkailivat syntymispainoksi 3,7 kg. Tuntuu vaan, että tuota samaa kaikille veikataan. Ja mun maha on kuulemma ihan täynnä vauvaa. :heart:

heketsi + poikavaavi 36+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja alley:
Ei oo kevyt olo todellakaan :D Jalkoihin tää masu ottaa kaikista eniten, polviin ja jalkapohjiin.

Sain keitettyä tutit tänään, ja siivottua täällä. Laskuja maksaessa tuli olo, ettei mitenkään voi pärjätä tuolla rahamäärällä, vaikka oma auto onkin myyty pois. Masentaa, kun koko palkka meni lainaan ja laskuihin. Miehen rahoista en tiedä, vaikka meillä on ns. yhteiset rahat. Tuntuu ettei hän ymmärrä kuinka tiukalle joudutaan tässä vielä. Esim viime palkasta piti saada uusi tietokone ja kesällä uusi telkkari. Molemmat meni kyllä osamaksulle, mutta onhan se osamaksukin yksi maksu lisää joka kuukausi. En kehtaa aikuiselle miehelle kuitenkaan alkaa puhumaan rahankäytöstä mitään. Molemmat laitteet oli vielä ihan käypiä, tiskikone ja pesukone on ne mitkä vetelee viimeisiä, mutta tärkeempäähän on hieno tv ja nopea tietokone... Olen koko meidän opiskeluajan ollut se joka elättää meidät, ja tottunut kontrolloimaan rahoja. Nyt kun ei tiedä miten toinen omansa käyttää tai minkä määrän ajattelee riittävän mihinkin niin olo on aika epätoivoinen.
Pakko todeta tähän, että meillä oli aluksi näin ja mies tuhlasi rahoja mihin sattuu. Osteltiin tavaroita jne.. ennen finanssiongelmia :)
Kuulostaa kamalalta, mutta miehen palkka tulee mun tililleni ja mä hoidan KAIKKI laskut meijän rahoilla, (Nyt äippärahat + miehen palkka) ja loput jaetaan niinkuin tarvitaan. Esim. jos tarvitaan jotain uutta niin käydään ostaa jos on varaa/jäänyt laskuista yli. Ja siirrän sitten miehelle sen verran kuin tarvii aina, vähän niinkuin viikkorahaa ;)
Mä vaan olen parempi organisoija niin tultiin siihen tulokseen, että raha-asiat pysyy kuosissa tällä tavoin. Kuulostaa ehkä joidenkin korvaa vähän oudolta, mutta meillä toimii eikä olla tuon ratkaisun jälkeen riidelty rahasta kertaakaan sekä kumpikin on saanut mitä halunnut.

 
Taas alko illaksi suppailemaan ja limatulppaa valuu... Saas nähdä. Toivottavasti helpottaa maanantaista käynnistystä.

Alley: Miehelle vaan laskupinoa käteen, toivottavasti ei mene niin että telkut sun muut maksaa mies ja sä "oikeet" laskut

Mullakin liikkeet on vähentyneet, on ajat jollon muksu liikkuu hyvin ja muuten on aika vaisua. Aiemmin tää oli ikiliikkuja.
 
Heinähattu: Esikoinen käynnistettiin pari vuotta sitten cytotec-lääkkeillä lapsiveden vähäisyyden ja matalien sykkeiden/rauhallisten liikkeiden vuoksi. Olin 5 päivää prenalla ennen kun tyttö suostui syntymään, joten ei se välttämättä niin nopeasti synny käynnistelemälläkään ;) toki sitten kun synnytys lähti käyntiin, se oli aika nopea, mutta omasta mielestä oli vaan ihan mukava että oli äkkiä ohi kun vaan vauhtiin pääsi :D
 
alley:

Meillä oli vähän samanlainen tilanne ennen kuin jäin ä-rahoille pojasta. En tiennyt kuin summittaisen rahamäärän mitä mies sai. Kun rahat meni tiukemmalle, vaadin saada selon miehen rahoista.
Sitten aloitin viikkobudjetointi laskut, joita siis itse olen AINA harrastanut.
Mies on surkea laskujen hoitaja, joten otin alkuun nimiini laittaa hänen laskuasiat kuntoon.
Tein siis niin, että pari päivää ennen miehen raha päivää, menin hänen tililleen ja laitoin ennakkoon maksut menemään rahapäivälle, jolloin laskut tuli maksettua aina ajallaan, kun ennen mies saattoi hoksata vasta viikon päästä, että aijoo, ne laskut :kieh:

Nykyäänkin joudun muistuttamaan, että laitahan ne laskut jo nyt, niin ei tarvitse sitten rahapäivänä miettiä ja masistella, kun ensin näkee sen ison summan ja pian sitten sen pienen kun laskut on maksettu.
Ja tämä on toiminut hyvin.

Meillä on systeemi, että jos jotain tilataan ns. turhista, niin se kumpi sen tilaa, myös maksaa ja jos ei ole varaa, ei sitten tilata. Mutta tärkeät, kuten vaikkapa tuo meidän tiskikone, maksetaan puoliksi.
Vuokrat ym. tietty myös kimppaan ja nyt kun minun tulot on pienemmät, niin maksan vähän pienemmän määrän vuokrasta...eli ollaan suhteutettu.

Siis tosi tasavertaisesti ollaan rahat sumplittu ja kertaakaan ei olla rahasta riitaa saatu aikaiseksi.
Tsemppiä tuon asian kanssa ja pistäppä vaikka miehesi katsomaan laskupinoa, laske hänelle niiden yhteissumma ja mitä teidän tulot on (vasinkin sinun )...eiköhän ala hiukan raksuttaa :hug:

Katiia:
toivotaan että vaikka lähtisi itsekseen tai sitten tosiaan avittaisi avautumista mallikkaasti. =)

Hanikka:

Täälläkin oli varsin hyvä fiilis ennen kuin vauva syntyi...flunssastakin huolimatta, joten ei se aina merkkaa aikataulun pidentymistä ;)

Nyt menen katsomaan töllöä...tyttö nukkuu tuossa soffalla, ei sitä hellusta voi yksin jättää nukkumaan =)
 
Heinähatulle zemppiä käynnistykseen!

Shakki toivottavasti pääset tositoimiin pian!

Alley: meillä kans on miehen rahakäytön kanssa ollut miulla taistelemista. Itse siis saan vain opintotukea ja nyt minimiäippärahaa ja mies sitten tienaa huomattavasti enemmän ja olenkin sitten hänen antanu käyttää niitä vähän vapaammin. Mutta se ärsyttää, että saattaa yhtäkkiä tuhlata montakin sataa euroa johonkin mielestäni turhaan, eikä edes ilmoita miulle ja sitten hältä loppuu kuun lopussa sen takia rahat, eikä voi edes bensaa ostaa itselleen... Onneksi itse oon niin tarkka rahojeni suhteen, että löytyy aina se "pahanpäivänvara" tililtä, että loppukuusta on aina millä elää. Mutta ärsyttää sitten, että mie jos itelleni jotain kerrankin ostan (erittäin harvoin), niin saan usein tuntea siitä sitten huonoa omaatuntoa, kun olen mennyt NOIN PALJON tuhlaamaan (mies siis usein siitä jaksaa mainita)... Toki meillä mies kustantaa suuren osan meidän yhteisistä menoista, mutta yhteinen taloushan tässä kuitenkin on, eikä miun pitäisi mistään huonoa omaatuntoa tuntea. Hankalia nää raha-asiat aina. Varsinkin, kun miun on hirveän vaikeaa tuntea olevani jonkun "elätettävänä"...
HUH, onneksi ei kyllä pitkään aikaan oo mitään suurempia ongelmia ollut kyllä. Nyt vain nousi taas esiin, kun sanoin, että tarvitsen kunnon ulkoiluasun, kun miulla ei yksinkertaisesti ole mitään ja mies sitten sanoi siihen, ettei nyt ole todellakaan varaa -> nyt hää ite tuossa tutkii minikannettavia/kannettavia, kun hänen pitää saada nettikone, kun työkannettavan joutu antaan pois. Että joo...

Täällä on tänään järjestelty vauvanhuone (taas kerran uuteen uskoon :D ), käyty lenkillä, saunassa, muutenkin tehty pientä siivoilua, mutta ei yhden yhtä supistusta... Harmi... :(

Ainiin muuten, kuulin sellaisen ohjeen, että "kolmen ässän" teho on paras, kun kaikkea "harrastaa" tunnin sisään. Että nonih, nyt kaikki mammat saunaan miehen kanssa sekstailemaan samalla kuuraten lauteita... :LOL:
 
Valitusta valitusta valitusta...

Kui voi olla näin kamala olo, mitään ei jaksa tehdä ja missään asennossa ei pysty sekuntia kauempaa olemaan. Tämä alkaa olemaan jo aika hev..in tuskasta. Selkäkin on niin jumissa ja kipeä ettei oikeen voi ees tehä mitään. Jos mun pitää vielä neljä viikkoa pitää tätä massua niin multa alkaa hajota pää :kieh:

Tuosta rahankäytöstä sen verran että täällä on ainakin pienet taistelut siitä et mitä ostetaan ja mitä ei. Mies on nyt kokoajan ostelemassa kaikennäköistä turhaa roipetta kotiin ja autoon ja jokapaikkaan. Mutta kyllä hän myöskin enemmän osallistuu meidän yhteisiin menoihin ku minä. Vuokrankin maksaa melkein kokonaan yksin ja suurimman osan kk ruokaostoksistakin maksaa. Mutta täytyy alkaa laskeskelemaan noita meidän tuloja ja menoja ja ilmoittaa miehelle että paljonko hänellä on kk käytettävänä rahaa omiin turhuuksiinsa :D Eli saan varmasti perheriidan aikaiseksi siitä... :/

Ääh, toivottavasti näitä supistuksia alkaisi tulemaan enemmän kuin kolme illassa :)
 
Huomenta! Täällä ollaan pelonsekaisin tuntein! Kiitos kaikille zemppauksista. :)
Nyt aamupalalle ja sit alkaa tapahtua :D toki olen varautunut jo henkisesti useaan päivään mutta jos vaikka v-lopun aikana saisi nyytin jo syliin :)
Jaksamisia kaikille näin loppumetreillä :wave:
Jännittynyt heinähattu & pikkunen rv39+3
 
Lauantaihuomenet =)

Onnea Hansbikolle nyytistä :heart: :heart: :flower:

Inkallakin taitaa olla uutisia meille kun seuraavan kerran koneelle tulee eli myöhästyneet tsempitykset sinne ;)

Heinähatulle tsempit tälle :hug: :D

Regsullekkin tervetulotoivotus =)

Katiialla ja Shakillakin lupaavankuuloista, toivotaan että pääsette tositoimiin pikaisesti =)

Tunkeudu vaan tänne meidän kanssa Yonnazzz, syyskuisista taitaa iso osa olla jo vauvautunut ja varmasti sökin pääset pian vauvasi tapaamaan=)

Peppi, täällä myös eilisen päivän aikana vauva liikkui vähemmän kuin yleensä muttta kummasti virkistyi illalla ja yötä kohden. Mjutta jos yhtään huolettaa niin ainahan voi ainakin soittaa synnärille.

Oma olo eilisestä asti jotenkin erilainen, vauva painaa entistäkin enemmän, supistelee enemmän ja välillä oikein kivuliaastikkin. Alamasu on koko ajan vähän kipeä. Nämä tuntemukset voi toki jatkua vielä 2-4 viikkoakin mutta jotain merkkejä vähitellen että tämäkin tyyppi täältä ulos joskus tulee :D

Nyt pitää mennä syöttämään junnua kun isi ei kelpaa siihen puuhaan :whistle:

äitsy ja Lauri 38+1 :heart:
 
Heippa piiiiiitkästä aikaa!

Mä jäin jotenki taustailemaan siinä raskauden loppuvaiheessa, kävin kyllä lukemassa kirjotukset, mut sitten ei koskaan ollu aikaa ite kirjottaa! :|

Meille syntyi ihana poika 28.9! Mitat 2810g ja 46,5cm py 35. Ja siis viikolla 38+4 syntyi, käynnistettiin silloin aamulla ja sitten 17.46 oli poju maailmassa. Tosi nopeeta meni kaikki ja kivut sitten nopeuden mukaiset! :D

Pojalla todettiin heti salissa löysät lonkat, ja sitten kirurgi asian vahvisti, että lonkat luksoituu. Nyt sitten harjoitellaan tuon Von-Rosen-lastan kanssa oloa... Enemmän on haitaksi meille, kun pojulle tuntuu olevan. Masuvaivoja tuo lasta aiheuttaa, kun jalat ei pääse liikkumaan normaalisti, niin suolen toiminta hidastuu. Mut ei tätä kestä, kun 6-8 viikkoa, ja pääasiahan on että saadaan pojulle terveet lonkat! :heart: Ihana poika kyllä on, hereilläkin jo pitkiä pätkiä ja tutkii meitä tarkasti. Ollaan kyllä koko perhe ihan onnesta ymmyrkäisinä! :heart:

Tässä vielä kuva meidän pienestä "papusta", jota myös pieneksi-sammakoksi kutsutaan:






miltski ja "papu" tänään 5vrk.
 
miltskille ja "papulle" oikeen paljon onnea!!

täällä kateellisena odotellaan "alivuokralaisen" muuttoa ulkomaailmaan.
vähiin käy ennen ku loppuu odotus päivät.

noista raha asioista, mulla on tapana maksaa tilipäiväna kaikki sen kuun laskut
pois ja sitten kattoo että mihin loput rahat riittää. ja kun "rahalla" maksan niin
kolikot possuun niin sieltä löytyy hätävara jos on tarvis. yllättävän iso summa tulee jo muutamasta 2eurosesta. ja miehetkin voi luopua taskun pojan painosta ihan huomautuksella! yleensä vastaus kuuluu mut nehän on "vain" kolikoita! hyvä esimerkki oma veli on vaimo ja 2vuotias lapsi ja rahat loppu koko ajan mut kolikot heitetään minne sattuu. laitoin kerran sen keräämään kolikot kasaan niiden kämpästä löytyi yli 200? sai muutaman laskun maksettuu ja jäi ylikin.

nyt aamupalalle ja odottelemaan jakautumista.

solmu&fröökynä 37+2
 

Yhteistyössä