*Lokakuun `09 Mahapyöriäiset Lokakuussa* *72 nyyttinsä saanutta ja 23 vielä kasvattaa masuaan!* (Vauvautuneet laittakaa tietonne yv:nä!!!)

Onnea taas uusille vauvoille!

Tänä aamuna jo ehdin ajatella että nyt tulee lähtö, supisteli jo tosi tiuhaan ja selkää ja reisiä jomotti... ajattelin käydä suihkussa ja sheivata jalat, pesin siinä samalla pesuhuoneenkin että olis sitten puhdasta... no nyt kun tässä olen aamun palloillut niin kaikki tuntemukset poissa ja olokin on ihan normaali :headwall: Niin ja mulla ei yleensä maha meinaa toimia millään niin nyt olen käynyt isommalla tarpeella jo kolmesti :eek: Toivon kovasti että jotain alkaisi tapahtumaan.

Iitun emo mulla meni esikon aikaan synnytyksen jälkeen maha tosi kovaksi ja se ei toiminut millään, vessassa käynti oli ihan kauheeta, nyt aion kyllä pitää huolen siitä että maha toimii vaikka vetenä kunhan ei tarvitse ponnistella synntyksen jälkeen!

Nyt hommiin kun esikko on hoidossa niin saan taas pikkusen siivoiltua täällä
 
Paljon onnea Barbapörrölle prinssistä!

Ihanaa kun sai viimeinkin nukuttua koko yön hyvin. On ollu muutama yö vähän heikompaa tän flunssan takia. Nyt en heränny kuin kerran käymään vessassa, ja sit tietty joka kerta, kun piti kylkee vaihtaa. Nyt vaan rauhassa parantelee tän ja huomisen ni pääsee torstaina neuvolaan.

Alley ja Vilpertti 37+0 POKS! :D
 
Huomenta :)
Onnea taas kerran vauvojen syntymien johdosta :heart: Mulla menee nimimerkit sekaisin kun nyt on tullu niin paljon vauvoja että tämmöinen kollektiivinen onnittelu täältä kaikille!

Bongasin äsken vessareissulla limatulppaa, yöks...Eilen illalla tuli pari napakampaa supistusta, jotka varmaan sai alkunsa kun käytiin miehen kanssa vielä myöhään kävelyllä ja oli pakko vähän juosta kun oli niin kylmä tuolla tuulessa kävellä. Mies nauroi kun lähdin juoksemaan, että taidan tosiaan haluta synnyttää pian. Nojoo, mitä pikemmin sen parempi :) Nukkumaan mennessä masussa alkoi ihan hirveä liikehdintä. En varmaan koko raskausaikana ole kokenut moista :eek: Mieskin sitä ihmetteli kun piteli kättään mun vatsalla, että mikähän on pojalle iskenyt kun pitää niin kiemurrella siellä. Kovahan tuo on liikkumaan ollut aina, mutta eilinen oli jotain ihan outoa. Nyt on onneksi taas normaali liikehdintää vaan. Mulla onkin nyt vatsanahka ihan hellänä...

Jospa koittais tänään saada jotain pientä aikaiseksi. Pari kaappia vaatis vähän uudelleen järjestelyä...

Flora + L-poika rv39+6
 
ONNEA kaikille vauvansaaneille, ainakin Silona, Shakki, Anelie, Heinähattu ja Barbapörrö. :flower:

Anelielle pikaista toipumista.

Joko joko kyselyjä ei ole tänne tullut vielä ollenkaan. Mun äiti on tulossa tänne sunnuntaina, ja appivanhemmat oli justiinsa viikonlopun. Kukaan ei oikeastaan odota että tää syntyis ennen laskettua aikaa, kun muutkin on menny yli.

Eilen oli neuvola, eipä siellä mennyt kuin 10 min. Painoa oli tullut 1200 g/vko, ei siitä terkkari mitään sanonu, edellisellä kerralla olikin tullut vähän. Turvotusta ei ole. Vauva on edelleen oikein päin, aikasta alhaalla, sf mitta oli 32 cm. Hieman kyllä säikäytti kun joutui sydänääniä etsimään pitkään, oli jotenkin sellasessa asennossa ettei meinannu kuulua.

Täällä on yöt menny aika huonoiksi, viime yönäkin valvoin 2 tuntia. Päikkäreitä ei oikein saa nukuttua kun kuopus ei nuku joten vähän väsyttää.

Peppi ja tytsi 39+0
 
Katiialle onnittelut pikkuisesta! :heart:
Inkalle kiitos kertomuksesta!! :)

Mummu haki esikon hoitoon kun mulla on lääkärineuvola päivällä. Ihanaa hetki rauhaa... nyt pesu- ja tiskikone jyllää ja siivotakin pitäs mutta jumahdin tähän koneelle.
Oon jo ristiäisiä miettiny ja aateltiin et josko sittenkin joku paikka varattais niitten pitoon ja pitäs soitella tonne seurakuntaan ja kysellä. Mua vaan aina ärsyttää hoitaa kaikkia tällasia käytännön asioita kun tuntuu et puhelimessa ei saa ikinä kysyttyä kaikkee ja sit seltän aina ihan asian vierestä ja ja ääh... joutu sitä soittaan mihkä tahansa, pankkiin tai kelaan tms. niin aina jotenkin jännittää esittää asiaansa. Mä oon ihan hölmö!! :ashamed:

Joo, mut ehkä mä nyt yritän tässä saada jotain aikaseks. Kirpsakkaa tiistaipäivää kaikille ja paljon suppareita tarvitseville (itekin ottaisin jo mielelläni kunnollisia) !!
 
Kaikille vauvautuneille perheineen tasapuolisesti suuret onnittelut: nyt alkaa vauvoja jo sadella siihen tahtiin, että ei pysy enää nimimerkit hallussa, mutta jokaisen uutisen ilolla lueskelen =) !



Tänne ei kerrassaan mitään uutta eli odottelua jatketaan hyvin mielin :)

Hugis ja Papu 38+4
 
:heart: :heart: Onnittelut Barbapörrölle ja Katiialle pikkuisista vauvoista :heart: :heart: :flower: :flower:

Hannella ja Florallakin kuuolostaa lupaavalta, toivottavasti pääsette tositoimiin mahdollisimman pian ;)

Täällä aamulla herätty jo puoli kuuden jälkeen aidosti kipeään supistukseen. Harvakseltaan niitä on päivän aikanakin tullut mutta ei näillä oloilla minnekkään vielä lähdetä, masu vaan on ihan arkana kun supistuksissa on ihan eri tavalla kuitenkin voimaa ja samanlaista alamasukipua on tuolla jossain sisällä kuin viimeksi ennen kolmosen syntymää. Vessassa on saanut ravata urakalla ja masu tyhjentynyt iloisesti. Mutta katsellaan rauhassa, en usko että tässä lähipäivinä kuitenkaan mitään kummempaa tapahtuu mutta tapahtuu edes jotain :D

Neuvolassakin kävin ja siellä kaikki varsin mainiosti, terkka käski lähtee synnyttämään ja hakemaan näihin tuntemuksiin vauhtia lenkiltä mutta naureskelin sitten että kyllä me nähdään vielä ensi viikollakin :kieh: :LOL:

Nyt vaatehuoneen järjestelyn kimppuun :wave:

äitsy ja Lauri 38+4 :heart:
 
Paljon onnea kaikille vauvansa jo saaneille! :flower: Talvicilla lienee vähän haastetta jos meinaa pysyä laskuissa mukana ja ehtiä päivitellä tota synnyttäneiden listaa, sen verran nopeaan tahtiin satelee näitä vauvauutisia =)

Täällä ollaan täysaikaisia, jee! Eilen kävin äippäpolilla, jossa kaikki ok. Painoarvio nyt 2,9 kg, joten syntymäpainoksi veikkaili vajaata 3,5 kg. Kovasti tyttö teki hengitysharjoituksia, olen välillä huomannut sen näköistä liikehdintää myös mahan päältä ja miettinyt, että onko se sitä. Mitään tuntemuksia täällä ei ole, joten luultavasti täälläkin ollaan yhdessä paketissa vielä marraskuussa... Synnytys ruvennut kovasti jännittämään täälläkin ja nukkuminen on aika katkonaista sen ja lonkkakipujen takia.

Fresia 37+0
 
Pst!

Marsupilami- pyöräytti eilen illansuussa potran poijan :heart: :heart:
Kertoo itse sitten enemmän kun paikalle ehtii :)

Onnea hälle :heart: täydeltä sekä muillekin vauvautuneille täällä =)

:hug: :hug: :hug:

VN& Salaisuus 10+3 :heart:
 
Onnittelut Barbapörrölle, Katiialle ja Marsupilamille vauvoista! :heart: :heart:

Inkalle kiitos kertomuksesta.

Täällä odottelu jatkuu samalla tavalla. Kävin eilen lenkilläkin, mutta ei aiheuttanut mitään. Rauhallisin mielin siis odotellaan. Hyvää aikaa kirjoitella opiskeluun liittyviä esseitä. Torstaina olisi seuraava neuvola.

Nasuli08+MillaPetteri 38+5
 
Paljon onnea Katiialle ja Marsupilamille!! :flower:

Neuvoa kaivataan: Minulla on nyt muutamana päivänä ollut kävelylenkillä supistus päällä yhtenään! Siis eilenkin olin tunnin kävelemässä ja vatsa oli kivikova koko tuon ajan. Puristuksen/paineen tunne aaltoili voimakkaasti, mutta varsinainen supistus ei siis hellittänyt ennenkun pääsin kotiin lepäämään. Sama toistui tänään :| Onkos muilla ollut tällaista? Mietin tässä juuri, että voikohan tällainen tehdä vauvalle jotain hallaa? Että uskaltaako sitä vielä lähteä lenkille...

Toivo ja tytteli 40+1 :heart:
 
Lämpimät onnittelut kaikille vauvansa saaneille! :flower:

Raha-asiat: Meillä on kuten Tiilallakin eli yhteinen tili, johon siirrämme tietyn prosenttiosuuden palkasta, Molemmilla on tähän tiliin kortit ja käyttöluvat. Siltä tililtä maksetaan kaikki yhteiset menot. Lisäksi on tietty omat tilit, johon jää loppupalkka ja sillä saa tehdä mitä haluaa. Toiminut loistavasti!

Synnytysasiaa: Näillä näkymin menen yksin synnyttämään. Omat vanhemmat asuvat 400 km päässä ja appivanhemmat ovat sen verran huonossa hapessa, ettei esikolle saada kaitsijaa h-hetken tullessa. Ei kyllä tosiaankaan innosta olla yksin vieraiden kanssa punnertamassa, mutta minkäs teet... :'( Suorastaan kateellisena luen innokkaista ja toimintakykyisistä mummoista ja vaareista.

ON: Olo on mitä mainoin. Siis turvotus on jotain kamalaa noissa jalkapöydissä, ja paineet tahtoo olla korkealla neuvolassa käydessä, mutta muuten muy bien. Vauva on tosi alhaalla, painaa mukavasti luita tuolla "pirjossa". Mutta supistuksia tulee harvaan eikä kipeitä ollenkaan. Esikko syntyi 38+6, mutta tämä taitaa viihtyä vuokralla ihan sopimuksen loppuun asti. :D

Remontti valmistui perjantaina ja vauvan huonetta on voitu laittaa nyt viikonloppuna. Pinnis on paikoillaan ja pedattunakin. Kaukalo on hankittu ja vaatteita kaappiin laitettu. Kotiutumisvaatteet vauvalle on valmiina kassissa ja oma sairaalakassikin on miltei valmis. Kyllä mä voisin synnärille lähteä, mutta on tässä toisaalta mukava olla, kun remonttihässäkkä on ohi ja saa olla rauhassa. Kyllähän sitä touhua ja tohinaa sitten riittää vauvan synnyttyä. :heart:

Jaahas, jos oikaisisi itsensä hetkeksi sohvalle, kun esikkokin suostui torkahtamaan unille....luksusta!!!!

Kisumisu ja Iipi 38+4
 
KÄÄKS, täällähän vauvauutisia satelee! =)

ONNEA Silona, Shakki, Anelie, Heinähattu, Barbapörrö, Marsupilami ja Katiia uudesta perheenjäsenestä! :flower:

Inkalle kiitos synntyskertomuksesta! =)

Sitten omaanapaa. Meillä oli ultra tänään, kaikki ok! :heart: Tämän hetkiseksi painoksi arvioitiin 3kg, mulla pissa puhdas ja paineet 115/70. Isohko ja aktiivinen tyttö kuulemma tulossa! Muutenkin olo vieläkin hyvä ja energinen. Viimeinen viikko on nukkumisenkin kanssa mennyt ihanasti, max kerran yössä olen vessassa käynyt, muuten nukkunut kuin tukki. Mahaa välillä vihloo, muttei supistele. Jatketaan siis odottelua.

Nyt teetä ja muffinssia NAM.

Pikkis ja mini 37+3
 
Heissan, ja onnittelut kaikille vauvan jo saaneille lokakuisille, teitä on jo kovin paljon :flower:

Apollo vaihtaa marraskuisiin :wave: ...ja sitten varmaan saa vauvan jo huomenna :LOL:

Eilen oli NKL:lla kokoarvio ja lääkäri kertoi, että vauva on nyt n. 2,7 kiloinen - ei siis ole tulossa mitään jättiläistä. Anoppi pitäköön kauhutarinansa (viisikiloinen miehen veli) omana tietonaan. Muutenkin, jos tästä raskaudesta on jotain oppinut niin sen, että omaa äitiä ja anoppia ja muita vuonna miekka ja kirves synnyttäneitä ei pidä käyttää vertailukohteina omaan tilanteeseensa. Olen saanut paljon apua pelkopolilta (+Nyytti-ryhmästä ) ennen kaikkea siksi, että olen saanut TIETOA kaiken maailman mutu-tuntumien ja väärien käsitysten sijaan.

Mutta siis - marraskuisiin olen menossa siksi, että tuolla alhaalla ei lääkärin mukaan ole tapahtunut käytännössä mitään. Sanoi kyllä, että voihan synnytys periaatteessa alkaa piankin, mutta ei kohdallani tällä hetkellä näytä siltä. Niistä kuukautiskivun tyyppisistä supistuksista ei siis ainakaan ole ollut mitään seurausta. Varsinaista vatsan "kovettumista" en edelleenkään ole tuntenut. Lääkäri sanoikin, etten välttämättä saa kunnon supistuksia ennen kuin se on sitten menoa...Joten ei auta kuin odotella sitten.

Kiitos teille lokakuiset - saatte toki synnytyskuulumiseni sitten kun niiden aika on - erityisesti
:hug: paapelolle, joka jaksoi aina vastailla kysymyksiin ja talvicille kivoista kommenteista ja palstan päivittämisestä. Voikaa hyvin kaikki :heart: :heart: :heart:

Apollo+Töppönen rv 36+3
 
Onnea vauvan saaneille! :flower: Täällähän on kun joulu konsanaan, käärö lähetyksiä satelee!
Vaan ei meille päin :D Toisaalta onneks, hui että pelottaa! Vihdoin on onneks saanu edes nukuttua ja tsempattua itteensä tän kauhun kanssa.
äitsy80: Kyllä neuvolassa on jotain juteltu, mutta meillä on ollu nyt 4 eri terkkaa ainakin niin kenenkään kanssa ei oo muodostunu sellasta suhdetta että tekis mieli oikein avautua ja kyyneliä tirauttaa, miehen kainalossa sitten mieluummin itken iltasin. Eteenhän se synnytys tulee kuitenkin ja siitä on vaan pakko selviytyä kakesta huolimatta. Eiköhän se sitten kuitenkin mee hyvin. Toivottavasti sattuu ymmmärtäväiset ja kannustavat kätilöt vuoroon =) vaikka eiköhän ne suurinosa sellasia oo!
Täälläkin taidetaan lähtee sitten yksin synnyttämään :| isovanhemmat asuu yli 120km päässä ja täällä meillä ei oo kun yks tuttu jolle vois esikoisen jättää ja sekin painaa vuorotöitä :( Onneks esikoinen synty 3,5h joskos nyt sitten ei myöskään kauan tarvis yksin kärvistellä.
Toivo82: Sama homma täällä, ainakun on kävelyllä tai siivoo niin on sellanen kestosupistus päällä, epämukava ja aaltoilevan kivuliaskin ei tosin mitään synnytyskamaa mutta kuitenkin. Ja vatsa jää kovaks ja on ihan kova tasan niin kauan kun pääsee lepäämään oikein kunnolla niin sitten se rentoutuu, joutu kävellä kun pinkee pingviini :LOL:
Täytyykin tästä painellla ruoan laittoon. Esikoinen makaa tuolla tuolin alla ja räpeltää mun sukkien pohjassa olevia jarruja (kyllä, meillä meno niin kova että äitilläkin jarrusukat) =)

Aurinkoista päivää!
Empsu 40+0
 
Neuvolasta juuri kotiuduttu eikä mitään kovin positiivista tällä käynnillä. Siis ei mitään huolestuttavaa ilmennyt, mutta ei mitään merkkejä synnytyksestäkään.

Rv 39+3
paino +700g/vko
paineet 150/89
pissa +/-
rt
syke 160

Eli vähän oli paineet korkeella, mut ei kai noi viä niin huolestuttavat sit oo ja mittaili monta kertaa niin sai vähän eri tuloksia.
Lääkäri ronkki ja kohdunsuu kuulemma kiinni!! :kieh: Eli tarkottaako tämä nyt sit näin uudelleen synnyttäjällä ja näillä viikoilla että ainakin yli LA:n mennään??!!! Onko jollain kokemusta? Mä niin toivoin et kun näitä suppareita on aikas lailla ollut...kivuttomia kylläkin...et jotain ois tapahtunu, mut tämä nuori mieslekuri sanoi että ei näyttäs ainakaan ihan just olevan tulossa. Mä en kyllä jaksa enää mitään viikkoo tai kahta!! :(

Toivo Mul on kans muutaman kerran ollu kauppareissulla kun esikkoa reippaasti rattaissa työntäny niin maha koko sen parin kilsan matkan ihan kova. En sit tiä et onko se vaan sellanen tunne johon siis vaikuttaa sekin kun vauva niin alhaalla ja paine kova et tuntuu niinku maha ois kova vai voiko suppari olla tosiaan noin kauaa. Mut joka tapauksessa tiedän varmaan mitä tarkotat. Kai ihan normaalia jo näin lopussa.
 
Neuvolassa käyty tänään, ja eikä mitään uutta tietoa sieltä. Noh jos ensi viikolla vielä yhtenä pakettina ollaan niin silloin on lääkäri. Täti kyllä sanoi ettei vauvan päästä enää kiinni saa vaikka miten yrittäis, en sitten tiedä et mitäs toi käytännössä tarkoittaa... No ei auta muu kun odotella ensi viikon lääkäriä. Mutta kyllä on ihan jumalaton paineen tunne tuolla alhaalla...

Onnea uusille vauvaantuneille :D

Nyt tekemään miehelle ja pojalle ruokaa...
 
Ja ainiin..
Paulah: Hyvä että oot saanu sektio päätöksen. =) Onneks suomessa tehdään sektioita synnytyspelon takia! Kamalaa jos joutuu alakautta väkisin synnyttämään. Itte en odotuksen alkuaikana enkä oikeestaan missään vaiheessa suostunu miettimään synnyttämistä sen tarkemmin, ajattelin että kerkeehän sitä sitten murehtimaan. Nyt kun mietin olis täytyny heti jutella asiasta neuvolassa ja vaatia johonkin pelkopolille.
Nyt kyllä lähen lasketunajan kunniaks kauppaan hakemaan namia! Jos sitä sokerihumaloissaan nukkuis yönkin paremmin :)

Empsu
 
Moi!

Pinkkimieli tervetuloa meidän rouvien joukkoon ja sydämelliset onnittelut :hug:

Muisku78 esikoinen syntyi 2h 44min ja nyt siis tämä kakkonen 1h 10 min. Monessa paikassa on sanottu että saattaa kakkonen tulla puolet lyhyemmässä ajassa mut enpä itsekään uskonut että ihan noin nopeasti kuitenkaan tulisi :eek: jos kolmas tulee niin saa varmaan päivystää sairaalan ovella viikosta 37 lähtien :LOL:

Meille annettiin ohjeeksi että syksyvauvan saa viedä heti ulos. Pahimmilla myrskyilmoilla ei olla menty...

Täällä vietetään maidontuoksuista hetkeä =) Kurjaa on että pikku miehellä on nyt jo aikas paljon masuongelmia :( Mutta muuten menee ihan loistavasti =) käsittämättömän nopeasti ekat viikot mennyt sillä meillä täytetään huomenna 2 viikkoa :whistle:

Mutilainen ja Torsti 13 päivää
 

Yhteistyössä